گفته می‌شود که...

حاجی دلیگانی: خسارت پرونده کرسنت به اندازه بودجه دو سال کشور است/نظر رئیس صدا و سیما در مورد بازگشت فردوسی پور به رسانه ملی/معاون رئیسی: بدهی‌های دولت روحانی را می‌دهیم/خطیب‌زاده: با اراده جدی و با تیم کامل عازم وین می‌شویم/«فیفا» غلام حلقه‌به‌گوش رژیم اشغالگر/کتابی شگفتی‌ساز با ماجرایی عاشقانه/ارز ۴٢٠٠تومانی تا پایان سال حذف نمی‌شود و ...

حاجی دلیگانی: خسارت پرونده کرسنت به اندازه بودجه دو سال کشور است

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده کرسنت، گفت: در این پرونده وزیر، معاونان وزیر و مدیران چه بر اثر جهل و نادانی و چه بر اثر سودجویی و فساد کشور را متحمل خسارات‌ سنگینی کردند و امروز هم دادگاه به نفع شرکت کرسنت رأی داده است و ما محکوم به پرداخت دو میلیارد و 400 میلیون دلار شده‌ایم.عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: اینها در حالی است که وقتی متهم پرونده باید در دادگاه حاضر شود عنوان می‌کند که من به دادگاه نمی‌آیم، بلکه به صدا و سیما می‌آیم و توضیحاتم را ارائه می‌کنم که در پاسخ به این آقا باید گفت جای متهم دادگاه است نه رسانه ملی.حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: مردم نگاه مثبتی نسبت به قوه قضائیه دارند و آقای اژه‌ای هم فردی فسادستیز، کوشا و جدی در امور مربوط به حوزه قضایی است.وی افزود: از قوه قضائیه می‌خواهم خویشتنداری را کنار بگذارد و با متهمان پرونده کرسنت با قاطعیت برخورد کند و احکامی متناسب با جرم صورت‌گرفته برای متهمین صادر و این احکام را اجرایی کند.

اثربخشی پایین تحصیل‌کردگان در حل مشکلات کشور!

«مسعود میرکاظمی» در نشست هم‌اندیشی لایحه بودجه ۱۴۰۱ با «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر و معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینکه در حال حاضر اثربخشی منابع بودجه مطلوب نیست، گفت: «دولت به‌جای پروژه محوری به سمت برنامه محوری و با جلوگیری از خلق پول به سمت تورم تک‌رقمی حرکت خواهد کرد». معاون رئیس‌جمهوری اظهار داشت: «نمی‌توان بودجه را بر اساس منابع غیر پایدار بست، زیرا به شرایطی همانند شرایط فعلی کشور منجر شده و همه از آن آسیب می‌بینند». میرکاظمی همچنین با کم اثر ارزیابی کردن نیروهای تحصیل‌کرده کشور، تأکید کرد: «دانشگاه‌ها باید بتوانند در حل مشکلات کشور مؤثر باشند. وزارتخانه علوم و دانشگاه‌ها باید در قبال نتیجه برنامه‌هایی که منجر به بهبود شاخص‌های کلان این حوزه می‌شود پاسخگو باشند».
انگور را دانه‌دانه می‌خورند
!

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: «دیروز فیش‌های حقوقی نجومی کارکنان شرکت دولتی پتروشیمی امیرکبیر منتشر شد. آقای رئیسی، بلافاصله بعد از انتشار خبر حقوق‌های نجومی مورداشاره، دستور برکناری مدیران شرکت یاد شده را صادر کرده‌اند. اقدامی درخور تقدیر که از جناب رئیسی غیرازاین هم انتظار نرفته و نمی‌رود. ولی کامل نیست و به دو اقدام بسیار ضروری و حیاتی دیگر نیاز دارد. اول؛ اینکه مدیران حرام‌خوار برای مجازات به قوه قضائیه معرفی شوند. دوم؛ کار بررسی صلاحیت برخی از مدیرانی که در دولت قبل به بدنه قوه اجرائیه تزریق (بخوانید تحمیل) شده‌اند و از شایستگی لازم برای حضور در مسئولیت‌های حساس برخوردار نیستند، صورت نپذیرفته است».
نظر رئیس صدا و سیما در مورد بازگشت فردوسی پور به رسانه ملی

به گزارش فارس به نقل از خانه ملت، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در مورد سلیقه مخاطبان برای بازگشت چهره‌های محبوب به رسانه ملی گفت: از ضوابط حرفه‌ای و قانونی رسانه ملی است که از تمام ظرفیت‌ها و قدرت آنتن برای جلب اعتماد و جذب نظر مخاطبان استفاده کند و هیچ گونه ظرفیتی را نباید نادیده بگیرد.رییس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها از ضوابط و معیارهای اساسی سازمان است، در دوره جدید ما سعی می‌کنیم از هیچ ظرفیتی در حوزه توانمندی، استعداد، محتوا، ژانرهای برنامه سازی در حوزه نیروی انسانی غافل نشویم و همه را به رسمیت شناخته و از تک تک آنها صیانت کنیم.جبلی در مورد بازگشت چهره‌های محبوبی همچون فردوسی پور به آنتن رسانه ملی گفت: پاسخ همان است که از قبل اعلام کرده‌ام.گفتنی است رئیس رسانه ملی در اولین سفر کاری به خوزستان، در جمع خبرنگاران بیان داشت عادل فردوسی‌پور می‌تواند دوباره در قاب رسانه ملی فعالیت کند.

نگرانی از شدت گرفتن عملیات‌های شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی

روز یکشنبه (30 آبان ماه) یک مجاهد فلسطینی در یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی در قدس اشغالی با حمله مسلحانه به سربازان اشغالگر صهیونیستی، موفق به کشتن یکی از آن‌ها و زخمی کردن سه سرباز دیگر شد. به گفته شبکه اول تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) این عملیات باعث شد تا نیروهای پلیس و مرزبانی در حال آماده‌باش کامل قرار بگیرند زیرا این نگرانی وجود دارد که شمار دیگری از فلسطینیان هم به الگوبرداری از آن، عملیات کنند. همچنین یکی از مسئولین امنیتی رژیم اشغالی به این رسانه گفته است: «سلاح به‌کاررفته توسط این فلسطینی یک برتا ام 112 است که سلاح چندان ابتدایی محسوب نشده و در مقایسه با سلاح کارلو پیشرفته است، نحوه دستیابی این فرد به این سلاح آن‌هم در قدس مسئله‌ای پیچیده محسوب می‌شود».
معاون رئیسی: بدهی‌های دولت روحانی را می‌دهیم

سید محمد حسینی در واکنش به اظهارات اخیر برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه رئیسی باید گزارش عملکرد صد روزه دولت را ارائه دهد، گفت: دولت برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای رفع مشکلات کشور دارد.وی بیان کرد: ما باید عملکرد هشت ساله دولت روحانی را مدنظر قرار دهیم و علیرغم اینکه آن‌ها وعده‌های زیادی دادند، همه دیدیم که نتیجه چه شد. الان بدهی‌های بسیاری به دولت سیزدهم رسیده است و هر ماه دولت مبالغ زیادی را برای تسویه بدهی‌های دولت سابق پرداخت می‌کند.معاون پارلمانی رئیس‌جمهور متذکر شد: باید این مسئله را هم مورد توجه قرار داد که وزرا از سوم شهریور آغاز به کار کردند و باید به دولت فرصت داده شود تا همه مسئولان اجرایی خود به ویژه در استان‌ها را مستقر کند که این کار تا حدی زمانبر است.حسینی تاکید کرد: دولت در همین مدت کوتاه کارنامه موفقی داشته است. همه دیدیم که دولت در بحث واکسیناسیون عمومی و گشایش‌های اقتصادی اقدامات خوبی را انجام داده و همه بخش‌های دولت در این زمینه فعال هستند.

خطیب‌زاده: با اراده جدی و با تیم کامل عازم وین می‌شویم

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به ادعای رسانه‌ها درباره توافق موقت بین ایران و ۱+۴ گفت: «درباره اظهارات مبهم و گمانه‌زنی رسانه‌ها موضع نمی‌گیرم. ایران با اراده جدی برای رفع تحریم‌ها و با یک تیم کامل عازم وین خواهد شد. طرف‌های مقابل به‌جای شبهه‌افکنی‌های رسانه‌ای با اراده جدی و نیت خوب به وین بیایند. اگر این اراده جدی را نداشته باشند و بخواهند با نیت‌های غیرسازنده همراه شوند، قطعاً ایران پاسخ متناسب خواهد داد». خطیب‌زاده درباره اظهارات مقام‌های آمریکایی مبنی بر این‌که در صورت شکست دیپلماسی، برای دیگر گزینه‌ها آماده‌ایم، گفت: «ما همه گزینه‌هایی که آن‌ها داشتند در افغانستان دیدیم و نتیجه‌اش را دیدند. فکر نمی‌کنم وقتی این جملات را می‌گویند به آنچه می‌گویند باور داشته باشند».
افزایش قیمت و تولید نفت ایران در اوپک

اوپک گزارش داد: «تولید نفت ایران در مهرماه ۱۴۰۰ به ۲ میلیون و ۵۰۲ هزار بشکه در روز رسیده که قیمت نفت سنگین ایران با ۸ دلار و ۶ سنت افزایش به 82.14 دلار در هر بشکه رسیده است».
مهاجرت
۴ هزار پزشک و ۳۰۰ هزار نفر با مدارک فوق لیسانس و دکترا از ایران در سه سال گذشته

قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس: تصریح کرد: متاسفانه طی سه سال گذشته حدود ۴ هزار پزشک و حدود ۳۰۰ هزار تن از جمعیت دانشگاهی که مدارک آنها فوق لیسانس و دکترا بوده، از کشور مهاجرت کردند. قاضی‌زاده هاشمی، افزود: وقتی جمعیت وسیع نخبگانی میل به مهاجرت و یا شرایط آن را پیدا کرده، نشان‌دهنده آن است که در کشور نیازمند مؤلفه‌های امیدآفرینی هستیم. وی متذکر شد: زمانی که انجمن‌های صنفی، تخصصی و دانشگاهی نتوانند دایره نفوذ خود را به معنای جذب و نگهداری افراد جهت مشارکت در توسعه و آبادانی کشور حفظ و صیانت کنند، گریز از مرکز شکل می‌گیرد.

وقتی شایعه بر تکذیبیه پیشی می‌گیرد!

«علی نادری» مدیرعامل ایرنا در توئیتی نوشت: «اینکه چند وزیر اقوامشان را منصوب کرده‌ و یا رئیس بانک داماد فلانی است، بارها تکذیب شده اما هرگز تکذیبیه مثل اصل خبر بسامد پیدا نمی‌کند و حالا بر پایه همین جعلیات، دروغ انتصابات فامیلی را پروبال می‌دهند تا دولت ضد فساد را «رانتی» جلوه دهند». در هفته‌های اخیر انتصاب باجناق رئیس‌کل بانک مرکزی به یکی از معاونت‌های این سازمان رسانه‌ای شد. در ادامه این خط رسانه‌ای ماجرای انتصاب خویشاوندان وزیر جهاد کشاورزی به این وزارتخانه در فضای مجازی پیچید و دست‌آخر نیز مسئولیت گرفتن برادرخانم وزیر صنعت در این وزارتخانه حاشیه‌ساز شد! اخباری که بعد از انتشار عمومی، توسط مراجع ذیصلاح تکذیب شد، اما به نظر می‌رسد این خط تخریبی علیه دولت سیزدهم همچنان فعال باقی بماند.
افزایش سرمایه نجومی شستادر بورس

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان این که مقدمات افزایش سرمایه ۱۱۷۲ درصدی شستا از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها فراهم شد گفت: مدیران شستا به وعده داده شده خود در مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۲۷ مهر ۱۴۰۰ عمل کردند و میزان سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها پس از گرفتن مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار از ۱۴.۲ هزار میلیارد تومان به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد که این افزایش سرمایه از منظر ریالی در تاریخ بازار سرمایه بی‌سابقه است.
لغو حضور «زنگنه» در شبکه افق به دلیل پرونده قضایی

«زنگنه»‌ وزیر سابق نفت قرار بود دیشب در برنامه جهان‌ آرای شبکه افق برای پاسخگویی به اتهامات درباره پرونده کرسنت حضور پیدا کند. به گفته مدیر شبکه افق، حضور زنگنه در این برنامه به دلیل پرونده قضایی وی در این موضوع، منتفی شد و اگر با توجه به پرونده قضائی ایشان شرایط فراهم شود، در فرصتی دیگر به تلویزیون خواهند آمد.
تایید حضور چینی‌ها برای صید ترال در خلیج‌فارس

معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: اسناد متقنی دارم که سهام برخی شرکت‌هایی که مبادرت به صید ترال می‌کنند متعلق به چینی‌هاست، ولی مجلس اجازه نمی‌دهد که خلیج فارس و دریای عمان آماج هجوم شرکت‌های چینی شود تا آنها به صید ترال بپردازند. به گفته این نمایده مجلس چینی‌ها ۴۹ درصد سهام شرکت‌هابی صید‌ترال را در اختیار دارند.وی ادامه داد: متأسفانه در کارویژه مرز شورای عالی امنیت ملی مصوب شده که یکسری مجوزها به برخی کشتی‌ها برای صید ترال داده شود و آیین نامه اجرایی نحوه عمل برای صید ترال هم تعریف کرده‌اند، اما من کماکان معتقدم باید توافق صورت گرفته بین آقای خاوازی وزیر وقت جهاد کشاورزی با مجلس شورای اسلامی مبنی بر توقف دو ساله صید ترال اجرایی شود؛ هر چند این توافق سال بعد پایان می‌پذیرد.
«
فیفا» غلام حلقه‌به‌گوش رژیم اشغالگر

فیفا در جدیدترین اقدامش، حمایت از فلسطین در ورزشگاه‌ها را امری سیاسی دانسته و برای آن از سوی باشگاه‌ها، بازیکنان و هواداران جریمه در نظر گرفته است. رفتار تناقض‌آمیز فیفا درجایی به اوج می‌رسد که باشگاه بیتار رژیم اشغالگر شبه‌نظامیان در سکوهای هواداران تشکیل دادند و به پیامبر توهین کردند ولی فیفا در قبال این اقدامات نژادپرستانه سکوت کرد. رئیس این سازمان بین‌المللی غلام حلقه‌به‌گوش صهیونیست‌ها شده و قصد دارد از قوی‌ترین ورزش در دنیا عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر را تسهیل کند.
وعده وزیرخارجه به ایرانیان خارج از کشور

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایرانیان دوتابعیتی موضوعی است که یک بار برای همیشه باید حل و‌ روند قانونی آن در مجلس طی شود، در اینستاگرام نوشت: ایرانیان خارج از کشور می توانند با آرامش و بدون نگرانی به کشور سفر کنند و بازگردند.حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اشاره به نشست روز گذشته روسای کارگروه های شوری عالی ایرانیان خارج از کشور که به ریاست وی در وزارت امور خارجه برگزار شد، در اینستاگرام نوشت: در نشست روسای کارگروه های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، تاکید کردم که بحث ایرانیان دوتابعیتی موضوعی است که یک بار برای همیشه باید حل و‌ روند قانونی آن در مجلس طی شود.وزیر خارجه خاطرنشان کرد: بنده از همه روسای کارگروه های شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور خواسته‌‌‌ام که در تک‌تک کارگروه‌ها بر موضوع ضرورت تدوین قانون جامع ایرانیان تمرکز کنند. وی افزود: رسانه های معاند در ایران هراسی بر روی جامعه ایرانیان و انتشار اخبار جعلی تمرکز کرده اند. ایرانیان خارج از کشور می توانند با آرامش و بدون نگرانی به کشور سفر کنند و بازگردند.

کتابی شگفتی‌ساز با ماجرایی عاشقانه

در مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و هم‌زمان با آیین ملی تجلیل از مادران شهدا و تقدیر از نویسندگان کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس برگزار شد، تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «تنها گریه کن» منتشر شد. در متن تقریظ معظم له بر این کتاب آمده است: «با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه‌چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت؛ راوی؛ نگارش؛ سلیقه‌ی تدوین و گردآوری، شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش درنهایت علوّ و رفعت... سرمایه باارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه مادرانه به آن نیاز داشت. از نویسنده جداً باید تشکّر شود».
ارز
۴٢٠٠تومانی تا پایان سال حذف نمی‌شود

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مباحث مربوط به حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی را تکذیب کرد و گفت: تا پایان سال ١۴٠٠ ارز ٢٠٠ تومانی از واردات دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی حذف نمی‌شود.
ابزار غیرقابل‌انکار از قدرت نظامی ایران

نشریه آمریکایی نشنال اینترست در گزارش خود از دستاوردهای نظامی کشورمان در حوزه پهپاد آورد: «پهپادهای ایرانی ابزاری غیرقابل‌انکار و مطمئن برای نمایش قدرت نظامی این کشور هستند. ایران از بسیاری از کشورهایی که دو یا سه برابر بیشتر برای امور دفاعی هزینه می‌کنند، هواپیماهای بدون سرنشین بیشتری تولید می‌کند».
رئیس سابق موساد: توافق با ایران ممکن نیست

رئیس سابق موساد با غیرممکن دانستن توافق آمریکا و ایران برای احیای برجام، مدعی شد، تل‌آویو اجازه نمی‌دهد ایران به توانایی اتمی نظامی دست یابد.کوهن روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه «هاآرتص» درباره اینکه تعدادی از پیشینیان وی، از تلاش‌های کابینه سابق اسرائیل برای متقاعد کردن واشنگتن جهت خروج از توافق انتقاد کرده‌اند، مدعی شد: «ما به آمریکایی‌ها و جهان نشان دادیم که ایران تا پایان توافق دروغ می‌گفت. ایران در مورد بسیاری از مسائلی که از جهان پنهان مانده بود شفاف‌سازی نمی‌کرد». وی ضمن تکرار ادعای انجام شدن عملیات‌ موساد داخل ایران در زمان حضور او در این سازمان، اظهار داشت: «شما می‌توانید به توانایی‌های آن‌ها آسیب بزنید و آن را کاهش دهید. طبق گزارش مطبوعات خارجی، هر کاری که ما در ایران انجام دادیم این بود که از نظر توانایی فاصله کافی را حفظ کنیم.»رئیس سابق آژانس جاسوسی رژیم صهیونیستی، با متهم کردن مسئولان دولتی ایران به داشتن نیاتی که با فعالیت‌های مخفیانه موساد قابل تغییر نیست، ادعا کرد: «شک دارم که از مذاکراتی که قرار است در وین آغاز شود، توافقی حاصل شود». به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» به نقل از این مصاحبه، کوهن مذاکرات وین را به عنوان «حرکتی با احساسات زیاد» توصیف کرد که شانس کمی برای موفقیت واقعی آن ارزیابی می‌کند.
افزایش ذخایر کالاهای اساسی موردنیاز کشور به 4 ماه

به گزارش روزنامه ایران، با شروع به کار دولت سیزدهم، روند تأمین کالاهای اساسی سرعت گرفته و میزان ذخایر کالاهای اساسی وضع متعادلی پیدا کرده است. ذخایر راهبردی گندم و نهاده‌های دامی و سایر کالاهای اساسی مانند روغن، شکر و برنج افزایش یافته است. به‌این‌ترتیب مدت‌زمان ذخیره کالاهای اساسی از ۲ به ۴ ماه افزایش یافته است.

‌اخبار روزانه:
*
عباس‌زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره اینکه آیا ایران تصمیمی برای حمایت از گروه‌های مقاومت مردم افغانستان دربرابر طالبان دارد، بیان کرد: «اولویت مردم افغانستان است. بالاخره ما که نمی‌توانیم کاسه داغ‌تر از آش شویم. باید ببینیم مصلحت مردم چیست و در جهت مصلحتی که خود مردم افغانستان پیگیری می‌کنند ما هم کمک می‌کنیم. کار ما بستگی به درخواست و انتظارات آنان بوده است
*شبکه الجزیره به نقل از مذاکره‌کننده ارشد کشورمان نوشت: آمریکا هیچ چاره‌ای جز پذیرش واقعیت جدید در قبال توافق هسته‌ای ندارد. علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه خبری الجزیره خاطرنشان کرد آمریکا چاره‌ای ندارد جز اینکه واقعیت جدید در قبال توافق هسته‌ای را بپذیرد. وی ادامه داد: تا زمانی که طرف مقابل متعهد نشود، هیچ دلیلی برای بازگشت ما از سیاست‌های هسته‌ای‌مان وجود ندارد. ما مطابق با متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) فعالیت‌های هسته‌ای خود را توسعه و ادامه می‌دهیم. مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در رایزنی‌های وین در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد مشکلات منطقه تنها میان کشور‌های منطقه و توسط کشور‌های منطقه مورد بحث قرار می‌گیرد. معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: ایران مطابق با بند‌های برجام به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه خواهد داد
.

*سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حضور در اجلاس اکو را فرصت خوبی برای تعمیق دیپلماسی ایران خواند و گفت حضور در این اجلاس می‌تواند در راستای تعمیق روابط بین کشور‌های عضو و همچنین حل مشکلات تاثیرگذار باشد. غلامرضا مرحبا در گفتگو با ایسنا با اشاره به حضور ایران در اجلاس اکو در ترکمنستان اظهار کرد: اکو ظرفیت و فرصت اقتصادی خیلی خوبی است که ما تاکنون بخوبی از آن استفاده نکرده‌ایم. بسیاری از کشور‌هایی که عضو اکو هستند با ما اشتراکات فرهنگی و تاریخی دارند. کشور‌های بزرگ منطقه مثل ایران، پاکستان و ترکیه عضو اکو هستند و کشور‌هایی همچون جمهوری آذربایجان و ترکمنستان هم در آن عضوند که ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند. وی با بیان اینکه یخ‌های روابط در دنیا در حال آب شدن است، گفت: باید از فرصت برگزاری اجلاس اکو به بهترین شکل استفاده کرد. حضور در این اجلاس فرصتی برای حل مشکلات و تعمیق روابط خواهد بود، چون اکو تنها یک سازمان صرفاً اقتصادی نیست و می‌تواند مشکلات کشور‌ها را حل کند.

*اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا در سفر به کاراکاس از حوزه‌های رأی‌گیری انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌های پایتخت این کشور بازدید کردند. در جریان بازدید هیات پارلمانی کشورمان، وزیر دفاع ونزوئلا از حضور هیات ایرانی به عنوان ناظر بین‌المللی انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌های ونزوئلا قدردانی کرد.
*یک مقام پاکستانی اعلام کرد که بر اساس یک مبادله پایاپای که توسط تهران و اسلام آباد تایید شده است، این کشور در ازای فروش برنج، گاز مایع
(LPG) را از ایران وارد خواهد کرد.
*خزانه داری کشور اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون در مقابل مبلغ تأمین شده از طریق انتشار اوراق نقدی تا این تاریخ به مبلغ
۷۷۱/۵۰ میلیارد تومان، مبلغ ۲۰۱/۵۸ میلیارد تومان توسط خزانه‌داری کل کشور، برای تسویه اصل و سود اوراق در امسال پرداخت شده است که بر همین اساس مجموع نقدینگی جذب شده توسط دولت از طریق انتشار اوراق نقدی منفی است.

*هزاران نفر از مردم صعده (شمالی‌ترین استان یمن و هم‌مرز با عربستان سعودی) در پاسخ به درخواست انصارالله، دیروز علیه عربستان سعودی و آمریکا و دیگر متجاوزان به تظاهرات کردند. شرکت‌ کنندگان در این تظاهرات، آمریکا را عامل تشدید فشارهای نظامی و اقتصادی و ادامه تجاوز به یمن و محاصره این کشور دانستند و شعار الله‌اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و تأکید کردند درنهایت اسلام پیروز است.

https://shoma-weekly.ir/YJWOM3