گفته می‌شود که...

جمله ی معروف میرحسین در سریال مهران مدیری/ ماشین حمل پول در تمرین پرسپولیس/ سرقت رایانه‌های عارف و فرزندش / فتوای جدید مفتی سعودی برای شیعیان/ تحرک جدید اصلاح طلبان برای رفع حصر / دانستنی‌های جالب در مورد کوکا کولا ! و...

جمله ی معروف میرحسین در سریال مهران مدیری

در مناظره های تاریخی سال 1388 میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، در جریان مناظره موسوی-کروبی که متاثر از مناظره قبلی(موسوی-احمدی نژاد) بود، این جمله موسوی که " ما با پدیده‌ای روبرو هستیم که در دوربین زُل می زند و به مردم دروغ می گوید!" در ذهن مخاطبان نقش بست.

مهران مدیری در سریال جدید خود با عنوان "شوخی کردم" عینا این جمله را از زبان یکی از بازیگران این مجموعه طنز گنجانده است!

سرقت رایانه‌های عارف و فرزندش

رایانه‌های محمدرضا عارف و فرزندش به همراه یکسری اوراق و اسناد به سرقت رفته است. مسئول روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف با اعلام این خبر به ایسنا گفته: روز شنبه مسئولان دفتر عارف هنگام ورود به محل کار خود متوجه شدند که از دفتر سرقت شده است. وی ابراز امیدواری کرده این سرقت با انگیزه سیاسی نباشد و از نهادهای مرتبط با این موضوع خواسته تا در این مورد ابهام‌زدایی کنند.

تحرک جدید اصلاح طلبان برای رفع حصر

به دنبال فضاسازی رسانه ای، اصلاح طلبان در حرکتی جدید قصد دارند درخواست رفع حصر از میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به امضای بیش از هزار نفر چهره شناخته شده فرهنگی و دانشگاهی کشور رسانده و با ارائه آن به رئیس جمهور وی را برای اقدام در این راستا تحت فشار قرار دهند.
پیش از این نیز، رسانه های زنجیره ای مکتوب و مجازی اصلاح طلبان با خبرسازی های متعدد، تلاش کردند تا موضوع رفع حصر سران داخلی فتنه ۸۸ را در صدر اخبار قرار داده و بدین وسیله به زعم خود نظام را تحت فشار قرار دهند.
گفته می شود تحرکات جدید در این زمینه با هدف لاپوشانی رسوایی جدید مالی عناصر وابسته به اصلاح طلبان صورت گرفته است.همچنین خبرنگار جهان مطلع شد که میرحسین موسوی اخیرا برای برداشتن یک توده خوش خیم از روده اش تحت عمل جراحی قرار گرفته است و دوران نقاهت خود را سپری می کند.
از محافل داخلی اصلاح طلبان خبر می رسد، بی تفاوتی مردم و رئیس جمهور نسبت به وضعیت حصر موسوی و کروبی به شدت آنها را نگران کرده است.
اصلاح طلبان امیدوارند با جنجال آفرینی مجدد در جامعه، بتوانند برای موفقیت در انتخابات مجلس آتی، برنامه ریزی کنند.

سرنوشت مطهری به کجا رسید؟

نمایندگان مجلس این روزها آنقدر به‌دنبال حواشی هستند که ظاهرا وظیفه اصلی شان را از یاد برده‌اند. خودشان نطق‌های بلند بالا علیه سایر افراد می‌کنند اما تاب تحمل اظهارات رقبایشان را ندارند. با یک نطق متضاد با عقایدشان این‌گونه زمین و زمان را به هم می‌دوزند و نسخه بازداشت شدن مطهری را می‌پیچند. علی مطهری در چهار سال اخیر بدون شک نخستین و مصر‌ترین اصولگرای منتقدی بوده است که نشان داده بنای کوتاه آمدن از مواضعش را ندارد. حالا مشخص نیست که با این فشارهای بعضی از نمایندگان این عده مجلس، مطهری در آینده با چه سرنوشتی مواجه می‌شود؟ آیا حدود آزادی نمایندگان محدود می‌شود یا اینکه نمایندگان بازهم به این نتیجه می‌رسند که نمی‌توانند جلوی فردی مثل مطهری را بگیرند یا خیر؟

اعلام خبر مادر شدن خاله شادونه در پخش خبری 21

خبر مادر شدن خاله شادونه (ملیکا زارعی) در بخش خبری21 شبکه اول سیما پخش شد! مشخص نیست اهمیت خبری و رسانه ای این رویداد چقدر است که سردبیران خبر تلویزیون آن را در اخبار سراسری شبکه یک پخش کرده اند

رضا ضراب سرطان دارد


رسانه‌های ترکیه می‌گویند ضراب در روزهای ابتدایی بازداشت خود در دادگاه اعلام کرده که در قسمت بالای کلیه‌اش تومور سرطانی دارد و باید فورا تحت شیمی‌درمانی قرار بگیرد. آن‌گونه که رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند، ضراب به بازجویانش گفته که اگر درمانش عقب بیفتد این تومور سرطانی هر 4 روز یک سانتی‌متر بزرگ‌تر می‌شود. رضا ضراب همچنین برای اثبات بیماری‌اش مدارک پزشکی خود را به مقام‌های قضایی ترکیه ارائه داده است. نزدیک به یک ماه از بازداشت ضراب گذشته اما خبری از تایید پرونده پزشکی او نیست. البته این موضوع در هیاهوی رسانه‌های ترکیه گم شد و کمتر کسی به آن پرداخت. در همان زمان نیز برخی رسانه‌ها ضراب را متهم کردند که برای فرار از اتهام‌ها و بازجویی‌ها دروغ‌ می‌گوید، تا اینکه ابراهیم تاتلیس خواننده مشهور ترکیه در صفحه توییترش از ضراب به عنوان دوست صمیمی خود یاد کرد و نوشت: «ضراب دروغگو نیست. مریضی رضا واقعیت دارد برای اینکه روز قبل از دستگیری با من تلفنی صحبت کرد و مریضی‌اش را به من اطلاع دادابراهیم تاتلیس هفته گذشته در زندان به ملاقات رضا ضراب رفته است

مشکلات به وجود آمده توسط دولت دهم

ابعاد جدیدی از مشکلات پدید آمده توسط دولت دهم در کشور به تدریج آشکار می‌شود. تزریق خارج از ضابطه نیروهای مورد نظر سران دولت دهم به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی یکی از اقداماتی است که مشکلات زیادی را برای دولت یازدهم پدید آورده است. یکی از وزارتخانه‌ها طبق گفته مقامات ارشد این وزارتخانه، با 100 هزار کارمند مازاد از نیاز مواجه است که هم از نظر هزینه و هم از نظر نبودن کار برای آنها موجب مشکلات زیادی شده است. این وضعیت در تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی وجود دارد

ماشین حمل پول در تمرین پرسپولیس

حضور یک ماشین حمل پول در تمرینات روز سه‌شنبه سرخپوشان، باعث غافلگیری هواداران این تیم شد. در این بین حتی شایعه شد که با این ماشین برای مدیریت پرسپولیس پول رسیده تا او بدهی‌اش به بازیکنان را بپردازد! اصل موضوع اما هیچ ارتباطی به این داستان‌ها نداشته و به علاقه چند کارمند بانک مرکزی برای تماشای تمرینات قرمزها مربوط می‌شده است.

برخی از اسناد مهدی هاشمی در خارج است
مهدی هاشمی چندین اتهام دارد که یکی از آنها مربوط به فتنه سال ۱۳۸۸ است که اسناد آن زیاد زمان نبرد، اما وی مسائل مالی مرتبط با فتنه و غیر فتنه را نیز دارد که این پرونده زمان برده است؛ زیرا برخی از اسناد در این زمینه در داخل وجود داشته، اما برخی اسناد نیز در خارج است که این امر بسیار زمان می‌برد. محسنی اژه‌ای اضافه کرد: به نظر بنده، دستگاه قضا در این زمینه می‌توانست بهتر و زودتر از این عمل کند و مردم می‌توانند این انتقاد را بر دستگاه قضایی داشته باشند، اما قوه قضائیه در حد مقدورات خود در بحث مهدی هاشمی کوتاه نیامده است.

نظر سنجی در باره ی روحانیت

یک "مرکز افکارسنجی" که توسط جمعی از نیروهای نظامی اداره می‌شود اقدام به توزیع پرسشنامه‌ای کرده که سؤالات آن درباره روحانیت است و این فکر را در مخاطبان خود القاء می‌کند که جامعه امروز نیازی به افراد روحانی ندارد.برای نمونه، یکی از سؤالات اینست: "با توجه به بالا رفتن سطح سواد و آگاهی دینی مردم، دیگر ضرورتی برای مراجعه به روحانیون وجود دارد؟" نکته قابل تأمل اینست که این مرکز افکارسنجی زیر نظر افرادی فعالیت می‌کند که موجودیت خود را مرهون شعار تبعیت از روحانیت و ولایت هستند و در جامعه به همین عنوان شهرت دارند. ستون جهت اطلاع در آینده، بخش‌های دیگری از این موضوع خطرناک را به اطلاع خوانندگان خواهد رساند

برکناری 4 مربی به خاطر ماجرای قلیان!

در شرایطی که گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با کسانی که در طول شب‌های جزیره پای قلیان نشسته و چند ساعتی خود را با دود سرگرم کردند همچنان ادامه دارد، 4 عضو کادر فنی تیم ملی زیر 22 سال در آستانه اخراج از این تیم قرار گرفته‌اند. آنالیزور، پزشک، ماساژور و سرپرست این تیم در آستانه برکناری قرار گرفته‌اند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، همه آنها از سفر به عمان جا می‌مانند.
البته تحقیقات فدراسیون در ارتباط با بازیکنان تیم‌ملی ادامه دارد و هیچ بعید نیست دود قلیان به چشم چند بازیکن هم برود تا زیر 22 ساله‌های ایران در اوج بحران و ناآرامی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شوند. ایران که در این رقابت‌ها در گروه مرگ باید به مصاف ژاپن، کویت و استرالیا برود، هفته گذشته سرمربی‌‌اش را از دست داد. ضمن اینکه با مخالفت باشگاه‌های لیگ‌برتری اکثر بازیکنان اصلی را نیز از لیست مسافرانش خارج کرد.

اولویت سیاسی روباه پیر!
وزیر امور خارجه انگلیس تأکید کرد پرونده هسته‌ای ایران و بحران سوریه در صدر اولویت‌های سیاسی این کشور در سال جدید قرار دارد. «ویلیام هیگ» وزیر امور خارجه انگلیس، در سخنانی تأکید کرد: پرونده ایران و سوریه در صدر اولویت‌های سیاسی ما در سال 2014 قرار دارند.

یک ایرانی دبیر کل حزب سوسیال دموکرات المان شد

هفته نامه "اشپیگل"، "یاسمین فهیمی" از طرف "زیگمار گبریل" رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان به عنوان دبیر کل این حزب و جانشین "آندرا ناهلس" پیشنهاد می شود.این مسئله را هفته نامه اشپیگل با توجه به گزارش ها از محافل این حزب تایید کرده است.
"
یاسمین فهیمی"، ۴۶ ساله و دختر پدر ایرانی و مادر آلمانی و اهل هانوفر آلمان است که تا کنون در بخش "برنامه ریزی سیاسی" در اتحادیه کارگری قدرتمند معدن، شیمی و انرژی در هانوفر سرپرست بوده است.
وی همچنین از اعضای اتاق فکر موسوم به " کارگاه فکر دموکراسی" است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و متشکل از نمایندگانی از احزاب سوسیال دموکرات، سبزها، اتحادیه های کارگری و سازمان های محیط زیست است. قرار است دبیر کلی یاسمین فهیمی ایرانی تبار در یک کنگره ویژه حزب سوسیال دموکرات در ۲۶ ژانویه در برلین به رای گذاشته شود. به گزارش "اشپیگل"، "یاسمین فهیمی" از هفته ها پیش به عنوان نامزد دبیر کلی حزب سوسیال دموکرات مطرح است.

سایت اعتدالیون فیلتر شد

سردبیر سایت اعتدالیون از فیلتر شدن این سایت با تصمیم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، پس از دریافت دو تذکر خبر داد. به گزارش مهر، علی هادیلو، سردبیر این سایت با اعلام این خبر گفت: پس از تذکرات موردی علاوه بر تعلیق اخباری که براساس نظر مسئولان محترم این کمیته خلاف قانون خوانده شده بود، مجموعه دقت فراوانی در انتشار اخبار داشته و ضمن توصیه به همکاران تلاش کردیم خبری برخلاف مصالح کشور منتشر نکنیم. این فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب تصریح کرد: همه اخباری که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نسبت به انتشار آن‌ها تذکر داده، اخباری بوده که در رسانه‌های رسمی و قانونی کشور منتشر شده و تاکنون هیچ یک از اخبار تولیدی این سایت تذکر نگرفته است.

فعالیت اقتصادی زنجانی به دولت هاشمی برمی‌گردد
داوود احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه بابک زنجانی از زمان ریاست مرحوم نوربخش در دولت هاشمی‌رفسنجانی در بانک مرکزی به فروش ارز مشغول بود، گفت: بابک زنجانی هیچ تعهدی به نظام نداشت و فقط به‌دنبال کسب منافع خود بود. وی با بیان اینکه زنجانی در ایران نیز زندگی نمی‌کرد و به کمک عوامل خارجی قصد برهم زدن نظام مالی کشور را داشت تصریح کرد: اگر در دولت محمود احمدی‌نژاد به‌وی بها داده شد به این دلیل بود که زنجانی فردی بین نظام و بیرون از آن بود.

رسم عجیب عروسی در هند

مراسم عروسی هندی‌ها در جهان به زیباترین و رنگارنگ‌ترین عروسی‌ها معروف است. در برخی از نقاط کشور داماد باید کفش‌های خود را قبل از رسیدن به محراب در بیاورد و خانواده عروس باید کفش‌ها را بدزدند و قایم کنند و خانواده داماد باید مراقب باشند تا کفش‌ها دزدیده نشود چون اگر نتوانند از کفش‌ها مراقبت کنند باید در مقابلش به خانواده عروس باج دهند. این مراسم عجیب است ولی برای هر دو خانواده بسیار سرگرم کننده است.

تذکر 65 نماینده به رئیس جمهور

65 نماینده مجلس درباره نحوه برخورد دولت با برخی رسانه‌ها به رئیس‌جمهور تذکر دادند.دلیل این تذکر، «برخورد نامناسب با رسانه‌های منتقد با وجود شعارهای رئیس‌جمهور مبنی بر استقبال از انتقاد» عنوان شده است.گفتنی است روز گذشته هیات نظارت بر مطبوعات هفته‌نامه یالثارات الحسین را توقیف و با تذکر به هفته نامه 9دی و روزنامه وطن امروز پرونده آنها را به دادگاه ارجاع کرد.

تشکیل ستاد جام جهانی

در نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان مقرر شد ستادی با محوریت وزارت ورزش و جوانان برای مدیریت حواشی حضور تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل تشکیل شود.

در این نشست تشکیل ستادی با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت اطلاعات و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال در دستور کار نصرالله سجادی و سید مناف هاشمی معاونان وزیر ورزش و جوانان قرار گرفت.

وزارت ورزش و جوانان سیاست گذار اصلی برنامه‌های این ستاد خواهد بود و از نظر مشورتی نمایندگان سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها کمک خواهد گرفت.

پاسخ جواد لاریجانی درباره پرونده زمین‌خواری

شنیدیم که در دولت گذشته اتهاماتی از سوی برخی چهره‌های نزدیک به دولت درباره زمین‌خواری به محمد جواد لاریجانی وارد شد و برخی سایت‌ها نیز در این باره مطالبی منتشر کردند. او روز گذشته در مورد وضعیت پرونده‌ای که به عنوان زمین‌خواری به وی نسبت داده می‌شود، گفته: این اصطلاح زمین خواری حقوقی نیست، منتها در زمان آقای احمدی‌نژاد ایشان شکایتی مطرح کردند راجع به مزرعه‌ای که در جنوب تهران حدود 25 سال است آن را دارم. به گزارش شبکه ایران (inn. ir) او با اشاره به این‌که به مزرعه‌داری افتخار می‌کند گفته: همانند هر شهروند، اگر شکایتی از ما شود در دادگاه شرکت و از خودمان دفاع می‌کنیم و در نهایت هر نظری که دادگاه بدهد قبول می‌کنیم.

سعودی‌ها به دنبال تنش بین حزب‌الله و ارتش لبنان
درگیر ساختن حزب‌الله در داخل لبنان و محصور کردن آن به مرزهای این کشور، یکی از سیاست‌هایی است که سعودی‌ها دنبال می‌کنند. در لبنان نیروی مسلحی که بتواند حزب‌الله را به‌طور جدی به خود مشغول دارد، وجود ندارد مگر یکی: «ارتش لبنان». در گذشته روابط ارتش لبنان و حزب‌الله کاملاً حسنه بوده است تا آنجا که بعضاً ارتش با نیروهای تکفیری که دشمنان قسم‌خورده حزب‌الله و شیعیان لبنان هستند، درگیر شده است. بر اساس برخی اطلاعات کسب شده از منابع آگاه، یکی از پروژه‌های سعودی‌ها در لبنان، تغییر این روند و قرار دادن ارتش و حزب‌الله در برابر یکدیگر است. پیاده شدن چنین سناریویی در لبنان تبعات سنگینی از پی خواهد داشت. اولاً، درگیری ارتش و حزب‌الله عملاً به معنای جنگ داخلی در لبنان و کشته شدن هزاران شهروند لبنانی خواهد بود. ثانیاً، در صورت وقوع چنین جنگی قطعاً ارتش لبنان با توجه به گرایش‌های مختلفی که درون آن وجود دارد، دچار تجزیه خواهد شد. ثالثاً، با فعال شدن گروه‌های تکفیری در لبنان نظیر النصره که موجودیت خود را در این کشور اعلام کرده، بخشی از سلاح‌های فرانسوی به این تروریست‌ها خواهد رسید و منطقه از آنچه هست نیز ناامن‌تر خواهد شد.

شهری با یک شهروند
شهری با یک شهروند، آن هم مهاجر! .... جزیره ای در نروژ به نام Spitsbergen در اقیانوس منجمد شمالی، فقط یک شهروند دارد که او هم نه نروژی که روسی است. این شهر که دمای آن 10 درجه سانتیگراد زیر صفر است از سال 1998 از هر سکنه ای خالی شده و فقط این روزها فردی روسی به نام ولادیمیر پروکوفیف به تنهایی در آن زندگی می کند.روزگار پروکوفیف 33 ساله هم با راهنمایی گردشگران می گذرد. وی می گوید هوای اینجا برایش به خنکی باد کولر است. در شهر یاد و یادگارهایی از لنین هم وجود دارد به اضافه یک روباه قطبی سپید که هم-دم ولادیمیر پروکوفیف است

دفاع ضمنی حدادیان از محمود کریمی

خبر دیگر این که سعید حدادیان ضمن واکنش به سوءاستفاده ضدانقلاب از ماجرای تیر‌اندازی محمود کریمی که هفته گذشته خبر‌ساز شد، به طور ضمنی از وی دفاع کرده است. وی در یادداشتی که فارس منتشر کرده با تشبیه اقدام کریمی به مرافعه حضرت موسی(ع) و ساحران نوشته: خردمندان می‌دانند که حاج محمود کریمی در سن 45 سالگی نه سر تیراندازی دارد نه سودای اسلحه‌بازی؛ عجیب نیست که رسانه‌های اسرائیلی از تخت تفرعن خویش بانگ «وَفَعَلْتَ فَعْلَتَکَ الَّتِی فَعَلْتَ» سر می‌دهند که در عصای کریمی‌ها اژدهایی می‌بینند که ریسمان‌های سیاه و سفید سحر جادوهای شیطانی‌شان را می‌بلعد.

واکنش قاهره به اظهارات افخم

سخنگوی وزارت خارجه مصر در واکنش به تأکید سخنگوی وزارت خارجه کشورمان مبنی بر استفاده ایران از حق مشروع خود در اظهارنظر درباره تحولات مصر، تهران را به بی‌اطلاعی از اصول و قوانین بین‌المللی متهم کرد.

دانستنی‌های جالب در مورد کوکا کولا !
در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، مامورین پلیس راه دو گالن کوکاکولا در صندوق‌عقب ماشینشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با کمک آن از جاده پاک کند.اگر تکه‌ای از گوشت گاو را در یک کاسه کوکاکولا قراردهید، پس از دو روز ناپدید می‌شود. یک قوطی کوکاکولا را داخل کاسه توالت بریزید و یک ساعت صبر کنید، سپس با آب پر فشاربشویید. اسید سیتریک موجود در کوکاکولا لکه‌ها را از سطوح چینی می‌زداید.برای برطرف‌کردن لکه‌های زنگ از سپر آب‌کرم کاری شده اتومبیل؛سپر را با یک تکه کاغذ (فویل) آلومینیوم مچاله‌شده آغشته به کوکاکولا بسایید. برای تمیز کردن فساد قطبهای باتری اتومبیل؛ یک قوطی کوکاکولا را روی قطبها بریزید تا با غلیان کردن، آن را تمیز کند. برای شل کردن پیچ و مهره‌های زنگ زده؛ تکه‌ای پارچه را که در کوکاکولا خیس شده است برای چند دقیقه بر روی پیچ و مهره قرار دهید. برای پختن گوشت ران آبدار؛یک قوطی کوکاکولا را داخل ماهی‌تابه خالی کنید، گوشت را لای کاغذ آلومینیوم بپیچید; و داخل ماهی‌تابه بپزید. سی دقیقه قبل از اتمام پخت، کاغذ آلومینیوم را باز کنید، و آب گوشت را با کوکاکولای داخل ماهی‌تابه مخلوط کنید تا سس قهوه‌ای رنگ عالی‌ای به دست آید.برای پاک کردن چربی از لباسها؛ یک قوطی کوکاکولا را داخل ماشین‌لباسشویی پر از لباسهای چرب خالی کنید، پودر لباسشویی اضافه کنید و ماشین را روی دور عادی روشن کنید. کوکاکولا به تمیز شدن لکه‌های چربی کمک می‌کند.

هاشمی: باید یک طرح تهیه شود

انتخاب: آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که روابط ایران و عربستان سعودی در هیچ‌ دوره‌ای به این اندازه تیره نبوده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر نمی‌کنید در اینجا نیاز به این است که شخصیتی مثل حضرتعالی به مسأله ورود کند؟ گفت: این‌گونه نه. بروم که چه بگویم؟ من مسؤولیتی ندارم که بگویم با این کار موافق یا با آن کار مخالف هستیم. این کار در درجه اول از اختیارات رهبری و سیاستهای کلی نظام و بعد دولت است. باید اول طرحی مثل همین مذاکرات، تهیه و خطوط قرمز مشخص شود تا کسانی که برای مذاکره می‌روند، بدانند چه بگویند.

دعای میرتاج‌الدینی درباره پرونده رحیمی
محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی محمود احمدی‌نژاد در دولت، روز گذشته در حاشیه مراسم ختم برادر همسر عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که مدتی است که اتهاماتی در مورد فساد مالی آقای رحیمی معاون اول آقای احمدی‌نژاد مطرح می‌شود، تصریح کرد: در این مورد آقای دادستان نیز گفت که هنوز چیزی اعلام نشده است. میر‌تاج‌الدینی ادامه داد: پرونده آقای رحیمی نه فساد اقتصادی است، نه سوء‌استفاده شخصی، بنابراین رسانه‌ها پرونده رحیمی را بزرگ کرده‌ و مسائل سیاسی را در این قضیه دخیل کرده‌اند. وی تاکید کرد: وقتی قوه قضائیه پرونده آقای رحیمی را اعلام نهایی کند همه خواهند دید که چیز بزرگ و مهمی نبوده است.

حبس تعلیقی برای حجاب!

زن محجبه فرانسوی به دلیل استفاده از روبنده به یک ماه حبس تعلیقی و پرداخت جریمه نقدی 150 یورویی محکوم شد.

حلقه‌های زحل چند سال دارند؟
تحقیقات جدید نشان می‌دهد، حلقه‌های زحل حدود 4.4 میلیارد سال قبل و کمی بعد از شکل‌گیری این سیاره تشکیل شده‌اند. ماهیت سیستم حلقه‌های زحل از مدت‌ها قبل مورد بحث اخترشناسان بوده است؛ برخی بر این باورند که ساختار حلقه‌ها بسیار جوان هستند و برخی دیگر نیز زمان شکل‌گیری آنها را مربوط به چند هزار میلیون سال قبل عنوان می‌کنند.
اما نتایج یک مطالعه جدید که با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده توسط فضاپیمای کاسینی در مدار زحل تهیه شده است، از نظریه دوم حمایت می‌کند.«ساشا کمپف» از محققان دانشگاه کلورادو تأکید کرد: محاسبات ابزار تحلیل گرد و غبار فضاپیمای کاسینی حاکی از قدمت چند میلیارد ساله حلقه‌های زحل است؛ این سیستم حلقه‌ای نسبتا بزرگ، تیغه نازکی به عرض 281 هزار کیلومتر است.حدود 10 تا 19 گرم در سانتی‌متر مربع از مواد گرد و غبار در تماس با حلقه‌های زحل هستند که برخی از این ذرات از ابر اورت (Oort Cloud) و برخی دیگر از فضای بین ستاره‌ای منشأ می‌گیرند.با اندازه‌گیری این نرخ پایین گرد و غبار در اطراف سیستم حلقه‌ای مشخص شد که سن حلقه‌های زحل در حدود 4.4 میلیارد سال است

بازگشت حاجی‌بابایی به مجلس

شنیده ها حاکی است، حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش برای فعالیت خود در مجلس شورای اسلامی به اداره قوانین مجلس باز خواهد گشت.

بابک زنجانی در ترکیه هم به زندان افتاده بود

با خبر شدیم که انتشار اخبار جدیدی از سوابق بابک زنجانی، به رقابتی میان سایت‌های خبری بدل شده است. در جدیدترین خبر، پارسینه نوشت: برخلاف تصور رایج رسانه‌ها، بازداشت اخیر بابک زنجانی نخستین تجربه زندان این میلیاردر موبور نبوده است. او در دوره نخست دولت محمود احمدی‌نژاد (88-1384) نیز مدتی در زندان تبریز بازداشت بوده است و مدتی بعد هم در ترکیه به حبس می‌رود. بابک زنجانی با وجود این دو بار سابقه حبس بعد با چهره‌هایی همچون رعیت، ملک‌زاده و مشایی ارتباط می‌گیرد.

تذکر دولت درباره هواپیمای اختصاصی

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه ای خطاب به وزارتخانه ها و دستگاههای دولتی، تأکید کرد: تأدیه تعهدات مربوط به پروازهای عمومی و اختصاصی، از محل اعتبارات دستگاه مربوطه خواهد بود و نهاد ریاست جمهوری مسؤولیتی در این زمینه ندارد.

تاوان پیگیری «کرسنت»
سردبیر روزنامه «وطن امروز» در واکنش به ارسال پرونده روزنامه متبوعش به مراجع قضایی اظهار داشت: ما گزارشی در مورد پرونده کرسنت داشتیم که دولت معتقد بود رسانه‌ها در این خصوص اطلاع‌رسانی نکنند. وی به ابلاغ وزارت ارشاد مبنی بر عدم پرداختن به پرونده کرسنت توسط رسانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ما با توجه به نامه آقای روحانی به آقای جهانگیری در مورد مبارزه با ویژه‌خواران و رانت‌خواران به این ابلاغ وزارت ارشاد انتقاد داشتیم و گفتیم که الآن بهترین فرصت برای دنبال کردن پرونده کرسنت است تا ویژه‌خواران مجازات شوند. شکیبایی ادامه داد: بعد از گزارش ما درخصوص پرونده کرسنت از شورای عالی امنیت ملی با ما تماس گرفتند که به دلیل این گزارش با شما برخورد سنگینی صورت می‌گیرد که قضیه به جلسه دیروز هیات نظارت منتهی شد.

درخواست سعودی ها درباره جسد الماجد

سفارت عربستان سعودی در بیروت از مقامهای لبنان خواسته جسد ماجد الماجد، عامل اصلی حمله تروریستی به سفارت ایران را تحویل ریاض دهند. گفتنی است که این درخواست سعودی‌ها با لحنی تهدیدگونه همراه بوده است.

انگلیس: افزایش موج اسلام‌هراسی
آمارهای جدید نشان می‌دهد، خشونت و اقدامات جنایتکارانه علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی در سال 2013 میلادی در انگلیس افزایش یافته است. پلیس لندن که از بزرگ‌ترین نیروهای پلیس این کشور محسوب می‌شود، تنها پانصد مورد جرایم مرتبط با اسلام‌هراسی گزارش داده است. به دنبال اینکه نیمی از 47 پایگاه پلیس در انگلیس و ولز گزارشی درباره تعداد جرایم مرتبط با انزجار از مسلمانان را افشا نکرده‌اند، این نگرانی وجود دارد که این آمار احتمالاً بیشتر باشد.

رابطه آی کیو و سن ازدواج!
افرادی که هوش و آی کیو بالایی دارند بیش از افراد معمول و عادی شکست را تجربه می کنند و درصد احتمال موفقیت شان در مسائلی هم چون "ازدواج" کمتر است.مطالعات جدید نشان می دهند افرادی که آی کیو بالایی دارند کمتر میل به ازدواج دارند و این حالت در زنان نسبت به مردان به مراتب بیشتر است.بررسی ها نشان می دهند مردانی که آی کیو بالایی دارند بیشتر مایل اند تا با زنان خانه دار و سنتی و زنانی که ظرافت خاصی دارند ازدواج کنند این گروه در افراد بر این باورند چون بخش اعظم روزانه شان را به کار و فعالیت مشغول هستند از این رو به دنبال همسری می گردند تا در فضای خانه آنها "آرامش" ایجاد کنند و کارهای خانه را منظم و روبه راه کند.

رحیمی: 55 ساعت بازجویی شدم

به گزارش فارس، محمد رضا رحیمی معاون اول دولت دهم عصر دیروز در حاشیه مراسم ختم برادر همسر عزت‌ا... ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما گفت: از دو سال پیش در 11 جلسه و 55 ساعت مورد بازجویی قرار گرفتم.

دلیل دیدار نکردن لاریجانی با استراو

خبر رسیده که روز سه‌شنبه رئیس گروه دوستی ایران و انگلیس به ایران گفته بود که دیداری میان استراو با رئیس‌جمهوری تنظیم نشده. دیروز هم خبری منتشر شد مبنی بر اینکه استراو با لاریجانی هم دیدار نخواهد داشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس مجلس خودش تمایلی به دیدار با استراو ندارد و گویا لاریجانی در این مسأله به مصوبه مجلس درباره کاهش روابط ایران و انگلیس از حد سفیر به کاردار استناد کرده است. همچنین مسئولان ذی‌ربط از جمله کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته‌اند در صورتی که جک استراو خارج از برنامه پیش‌بینی شده با برخی افراد دیدار کند با هیأت دعوت‌کننده ایرانی برخورد خواهیم کرد، موضوعی که به نظر می‌رسد تحت تأثیر ماجرای دیدار هیأت پارلمانی اروپا با جعفر پناهی و نسرین ستوده مطرح شده است.

فرانسه: مقررات سختگیرانه‌تر برای مادران محجبه
شورای حکومتی فرانسه در اقدامی خلاف نص صریح آزادی‌های فردی و اجتماعی با اعمال محدودیت بیشتر برای مادران محجبه دانش‌آموزان، مقررات سختگیرانه‌تری را در زمینه منع حجاب اسلامی در اماکن عمومی وضع کرد. این شورا که بالاترین نهاد قضاوت در دستگاه اجرایی فرانسه است، تصریح کرد: الزامات مربوط به عملکرد عمومی آموزش‌وپرورش می‌تواند مراجع صالح را به این سمت ببرد تا در مورد اولیای دانش‌آموزانی که در فعالیت‌های خارج از مدرسه، دانش‌آموزان را همراهی می‌کنند به استفاده نکردن از نشانه‌های مذهبی توصیه کنند. بر پایه این گزارش، گروهی از افراد تندرو از جمله مارین لوپن رهبرحزب راستگرای جبهه ملی فرانسه نیز به دنبال اجرای قوانین سختگیرانه‌تری در قبال زنان محجبه مسلمان هستند. لوک شاتل وزیر سابق آموزش و پرورش این کشور 27 مارس 2012 لایحه‌ای را با هدف ممنوعیت هرگونه نماد آشکار دینی ازجمله حجاب برای مادران هنگام بازگرداندن فرزندان‌شان از مدارس پیشنهاد کرده بود

مخالفت باهنر با تشکیل جبهه فراگیر
همت بیک‌مرادی عضو شورای مرکزی جامعه نمایندگان ادوار مجلس از دیدار تشکل متبوعش با اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری خبر داد. وی گفته: در این جلسه درخصوص تشکیل جبهه فراگیر نیز بحث و بررسی کردیم و باهنر مخالفت خود را با تشکیل این جبهه اعلام کرد و به اعضای جامعه نمایندگان ادوار گفت نیازی به جبهه فراگیر نداریم، از این رو تشکیل این جبهه منتفی شد.

مکالمه جالب رسایی و تابش درباره

عاقبت بخیری خاتمی خبردار شدیم که یک روز پس از سؤال رسایی نماینده تهران از وزیر ارشاد که به ارائه کارت زرد مجلس به جنتی ختم شد، نماینده سؤال‌کننده گفته که هدفش کمک به وزیر بوده است. رسایی در گفت‌وگویی که با ایرنا داشته گفته: به وزیر گفتم که می‌خواهم به شما کمک کنم ولی آقای محمدرضا تابش نماینده اردکان گفت که نمی‌خواهد شما کمک کنید! من هم بر دوش وی زدم و گفتم دایی شما که عاقبت به خیر نشد بگذار آقای روحانی عاقبت به خیر شود. تابش هم به خبرنگار ایران گفت که این‌گونه پاسخ رسایی را داده است: اینکه انسانی بتواند در قلب‌های جمع زیادی از مردم جا بگیرد و مشمول محبت آن‌ها بشود، دلیل محکم و موجهی بر عاقبت بخیری آقای خاتمی است. ولی درک آن چشم بصیرت می‌خواهد که شما نداری!

صهیونیست‌ها برای مقابله با مقاومت، تونل می‌سازند
روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی در نظر دارد سه تونل برای آموزش گردان «تسیئیلیم» احداث کند. هدف از احداث این تونل‌ها مقابله با عملیات مقاومت فلسطین از طریق تونل‌ها در مرز با غزه علیه نیروهای ارتش اسرائیل است. این روزنامه خاطرنشان کرد: فرماندهان صهیونیستی معتقدند به‌دنبال پیشرفت‌های جنبش‌های مقاومت فلسطین در احداث تونل، رزمندگان مقاومت مطمئناً از طریق همین تونل‌ها که تعدادی از آنها کشف شده است ضربات سختی را به نیروهای ارتش رژیم اشغالگر وارد خواهند کرد. رئیس سازمان نظام مهندسی در مرکز آموزش‌های نظامی ارتش این رژیم گفت: باتوجه به ارزیابی‌های اخیر ارتش اسرائیل ما به این نتیجه رسیده‌ایم که باید مبارزه در داخل تونل‌ها را به نیروهای خود آموزش دهیم.

فتوای جدید مفتی سعودی برای شیعیان

یک مفتی سعودی می‌گوید: بر شیعیان عربستانی واجب است جزیه پرداخت کنند! شیخ "علی الربیعی" با صدور فتوای جدیدی در مورد وجوب گرفتن جزیه از شیعیان عربستانی، که آن را بر روی توئیتر منتشر کرد؛ باعث ایجاد تنش‌های زیادی میان افرادی شد که فتاوی وی را دنبال می‌کنند. براساس گزارش پایگاه خبرگزاری نون، شیخ الربیعی بر روی صفحه شخصی خود بر روی توئیتر نوشت: شیعیان در میان ما بدون پرداخت هیچ نوع جزیه‌ای زندگی می‌کنند، درحالی که پرداخت آن بر‌ آنان واجب است. وی در ادامه خواهان قانون‌گذاری جزیه بر غیرمسلمانانی شد که در کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند و ادعا کرد: جزیه بر شیعیان نیز واجب است و پیامبر اکرم(ص)، عمر بن خطاب و عثمان از آنان و دیگر گروه‌ها جزیه می‌گرفت. الربیعی در ادامه با لحنی سفسطه گونه نوشت: پرداخت سالانه یک دینار برای هر نفر از آنان در برابر 20 درصد از دارایی خود که آن را هر ساله به نام خمس می‌دهند، قابل مقایسه نیست. وی تاکید کرد: شیعیان می‌توانند جزیه واجب را از مال خمس کم کنند و در این راه هیچ نقصی بر آن پیش نخواهد آمد زیرا جزیه بسیار اندک و ساده است. الربیعی با نوشته‌های تمسخرآمیز خطاب به شیعیان گفت: اگر جزیه پرداخت کنید، کسی شما را نخواهد کشت برعکس با چنین کاری تشیع را یک مذهب باطل اعلام خواهید کرد و خود را از دشمنی با اسلام رها خواهید نمود!

مستندی درباره تلاش هواداران آمریکا برای احیای نژادپرستی
تنها چند هفته از درگذشت نلسون ماندلا رهبر مبارزه با تبعیض نژادی آفریقای جنوبی نمی‌گذرد که یک فیلم مستند جنجالی از آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که هنوز در بخش‌هایی از این کشور نژادپرستی از بین نرفته است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز، «سرزمین پدری» نام این فیلم مستند است که خط باریک بین هویت فرهنگی آفریقای جنوبی و نژادپرستی را در اردوگاه‌های «کوماندوکورپز» در حاشیه شهر پروتوریا در جنوب این کشور بررسی کرده است. این اردوگاه‌ها، اردوگاه‌های نظامی تابستانی است که گروه‌های دست‌راستی تندرو(طرفدار آمریکا و صهیونیسم) راه‌اندازی کرده‌اند تا در آن پسران سفیدپوست آفریقایی را با روش‌های دفاع شخصی آموزش ‌دهند تا در برابر تهدیدی به نام سیاه‌پوستان بایستند! این مستند داستان سه پسر سفیدپوست آفریقای جنوبی است که تصمیم می‌گیرند دوران تعطیلات مدرسه خود را به صورت ویژه در این اردوگاه‌ها بگذرانند و در این بین «تارین لی کراسمن» کارگردان و تهیه‌کننده این مستند توانسته وارد این اردوگاه شود و مستند خود را با محوریت این سه پسر تولید کند.


https://shoma-weekly.ir/cwdzvu