گفته می‌شود که...

جلسه قرانی که مقام معظم رهبری در آن شرکت نکرد/ ترس از احمدی‌نژاد یا جنگ زرگری جدید!/ لغو یک معارفه با اهداف خاص!/ دخیل اصلاح طلبان به قم و مشهد/ افتضاح سیاسی در خبرگزاری داخلی/ مرده در تهران؛ زنده در رشت/ اعترافات هولناک در باره ی گروهای تروریستی سوریه ...

زمان‌شناسی، جریان‌شناسی و آسیب‌شناسی از ویژگی‌های شهید مطهری بود

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در همایش بزرگداشت هفته عقیدتی - سیاسی در سپاه که صبح امروز در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، درباره ویژگی‌های شهید مطهری گفت: شهید مطهری در دوره خودش بسیار ممتاز و دارای چند ویژگی از جمله زمان‌شناسی، جریان‌شناسی و آسیب‌شناسی بود. وی روی چهار گفتمان اصلی لیبرالیسم، ناسیونالسیم، مارکسیسم و التقاطی که در برابر دین قرار داشتند، انگشت گذاشت و ماهیت آن‌ها را افشا کرد. نماینده ولی‌فقیه در سپاه در ادامه با برشمردن چالش‌هایی که از بدو انقلاب تاکنون با آن مواجه بودیم، درباره شاخص‌های مردم‌سالاری سکولار و دینی گفت: مردم‌سالاری سکولار و مردم‌سالاری دینی هر کدام شاخصه‌هایی دارند که در پنج حوزه قابل طرح هستند که عبارتند از: اختلاف در اصول، سیاست خارجی، فرهنگ، اقتصاد و گروه اداره کننده کشور.

در این همایش همچنین سردار سرتیپ آبرومند، معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه، در سخنانی گفت: آنچه سپاه امروز باید دنبالش باشد، معنویت است. یعنی اساس فعالیت‌های سپاه باید برپایه معنویت بنا شود پس می‌توان گفت عملیات توسعه معنویت باید برای پاسداران تداوم داشته باشد. شایستگی‌ای که برای پاسداری تعریف می‌کنیم باید در طراز انقلاب اسلامی باشد. بنابر این مجاهد، مؤمن، بصیر، دانا، تکلیف‌گرا، ولایی، انقلابی و پیش‌برنده از جمله صفاتی است که می‌توان به آن درباره بایسته‌های شایستگی پاسدار اشاره کرد.

در ادامه، دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه در سخنانی خاطر نشان کرد: سپاه باید تمرکز خود را بر روی مباحث عقیدتی بگذارد، در واقع مواردی مثل سوء‌ظن نسبت به افراد همان‌گونه که در شرع آمده، حرام است حتی اگر این سوء‌ظن به یک غیر‌پاسدار باشد، پس باید روش‌ها و ملزومات تربیت و آموزش پاسداران در سپاه تغییر یابد.

جلسه قرانی که مقام معظم رهبری در آن شرکت نکرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار قاریان، حافظان و اساتید قرآنی 1390.05.11 فرمودند: امروز با گذشته قابل مقایسه نیست. در گذشته این همه تلاوت کننده‌ی قرآن، این همه حافظ قرآن، این همه آشنای با متن قرآن، این همه عاشق و علاقه‌مند به تلاوت قرآن وجود نداشت؛ در حالی که همین کشور بود، همین ملت بود.
من یادم هست که یکی از قرّاء برجسته‌ی مصری - مرحوم ابوالعینین شعیشع - آمده بود مشهد و در مسجد گوهرشاد قرآن تلاوت میکرد، که خیلی هم خوب میخواند. چون جلسه مال اوقافِ آن زمان بود و اوقاف هم برخلاف امروز که الحمدللَّه سازمان مفتخری است، آن روز سازمان بدنامی بود، بنده با اینکه خیلی شائق بودم تلاوت آن قاری را بشنوم، نمیخواستم بروم توی آن مجلس بنشینم؛ از دور نگاه میکردم و صدا را میشنفتم. همه‌ی کسانی که در آن مجلس شرکت داشتند، گمان نمیکنم پنجاه نفر، شصت نفر میشدند. یک عده‌ای مأمورین دولتی بودند، یک عده هم همین قرّاء معروف مشهدی خودمان بودند.

اعترافات هولناک در باره ی گروهای تروریستی سوریه

یک عربستانی به نام «مسفر» که به‌تازگی از سوریه بازگشته، اعترافات مهمی را درباره فعالیت‌ گروه‌های تروریستی در سوریه مطرح کرده است؛ اعترافات هولناکی که دروغ‌گویی مبلغان وهابی سعودی درباره جنگ در سوریه را آشکار می‌کند. «مسفر» در این اعترافات گفته است گروه‌های مسلح در سوریه به وی می‌گفتند که اگر صحنه نبرد را ترک کند و قصد بازگشت به عربستان را داشته باشد، به‌گونه‌ای شکنجه خواهد شد که روزی صد بار آرزوی مرگ کند. وی افزود: بسیاری از سعودی‌ها می‌خواهند به کشورشان بازگردند؛ اما از بازداشت و شکنجه شدنشان می‌ترسند.

افتضاح سیاسی در خبرگزاری داخلی/ مدیر رسانه پناهنده شد!

برخی نهادهای کشورمان مذاکراتی را با این کشور اروپایی برای بازگرداندن این عنصر رسانه ای آغاز کرده اند. برخی منابع از برخی ارتباطات مشکوک وی خبر می دهند.

لازم به ذکر است این رییس دفتر یک خبرگزاری داخلی در اروپا در دوران حاکمیت اصلاح طلبان صاحب امتیاز یک روزنامه بود که در زمانی که احمد مسجدجامعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشت این روزنامه توقیف شد.

این اتفاق در حالی رخ داده است که وی چندی پیش در تظاهرات منافقین علیه ایران در کشورهای غربی حضور یافته بود.

حمله به یک بازیگر بخاطر تبریک عید به مقام معظم رهبری

«الهام چرخنده» از بازیگران سینما و تلویزیون که در برنامه تحویل سال 1393 شبکه چهار سیما، سال نو را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفته بود، این روزها به دلیل ابراز ارادت خود به مقام معظم رهبری، مورد تهمت و توهین و فحاشی رسانه‌های معاند و ضدانقلاب قرار گرفته است. همچنین وی به‌تازگی در حین تردد در شهر از سوی مهاجمانی ناشناس مورد حمله قرار گرفت و اتومبیل شخصی‌اش دچار خسارت شد. این بازیگر با انتشار پیامی تصویری در صفحه شخصی ایستاگرام خود گفت: «یاعلی می‌بینی؟ ما را به جرم عاشقی خوب با چوب می‌زنند... باکی نیست. چرا که من آزاد هستم و بر باورم راسخ...» پیش از این هم برخی از خوانندگان و هنرمندان کشور به‌دلیل علاقه به رهبر معظم و ابراز ارادت به ایشان، از سوی رسانه‌های معاند ترور شخصیت شده یا خود و خانواده‌شان مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفته‌اند.

ترس از احمدی‌نژاد یا جنگ زرگری جدید!

گزارش‌های رسیده حاکی است که آقای هاشمی رفسنجانی در جمعی اظهار داشته ‌است که اصلاح‌طلبان دارند از دولت سرخورده می‌‌شوند. دولتی‌ها فکر می‌‌کنند که وضع به همین منوال باقی خواهد ماند و فضای مثبت نسبت به دولت ادامه خواهد یافت درحالی که باید خطر بازگشت احمدی‌نژاد را جدی بگیریم. وی افزود: من هشدار می‌‌دهم و باید این‌ها را رصد کنیم و نگذاریم که فرصت بلند شدن از زمین پیدا کنند. در جاهایی برای این‌ها زمینه بازگشت وجود دارد و ممکن است سوار موج شوند و بازگردند. هاشمی در این جمع با انتقاد از کم‌تحرکی دولت، گفت: در حالی‌که باید هر روز شاهد حرکت جدیدی از طرف دولت باشیم، این‌ها بیشتر خواب و تنبل هستند. احمدی‌نژاد هر روز یک کار جدید داشت ولو کاری هم نبود و لمپن‌بازی بود؛ اما تحرک دولت در افکار عمومی تأثیرگذار است.

از سوی دیگر، شواهد حاکی از آن است که محمود احمدی‌نژاد فعالیت‌های خود را افزایش داده است و پیغام‌هایی را برای اصول‌گرایان فرستاده که از آن برداشت شده که وی علاقه‌مند است در دور آینده ریاست‌جمهوری مجدداً ورود پیدا کند. وی در جلساتی که با برخی اصول‌گرایان داشته، گفته است که فضای فعلی دولت را هاشمی رفسنجانی اداره می‌کند و اصول‌گراها باید حول من متحد شوند تا بتوانند در انتخابات پیروز شوند.

لغو یک معارفه با اهداف خاص!

شنیده شد که درحالی که روز سه‌شنبه قرار بود مراسم معارفه آقای سعدا... عبداللهی به‌عنوان مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان انجام شود و خبر آن نیز به رسانه‌ها داده شده بود، ساعاتی قبل از آن با فشار چند نفر از نمایندگان خوزستان در مجلس، این مراسم لغو شد. جمهوری اسلامی در ادامه نوشت؛ متأسفانه این نوع دخالت‌ها باعث بلاتکلیفی در برخی ادارات و رکود امور مردم و نارضایتی شده است. از وزیر راه و شهرسازی این انتظار وجود دارد که پاسخ افکار عمومی را در این زمینه بدهد.

اصلاح طلبان برای انتخابات در قم و مشهد دخیل بسته اند

گفته می شود اصلاح‌طلبان در مورد انتخابات مجلس خبرگان، جلسه‌ای در مشهد داشتند. سیدهادی خامنه‌ای، محمود نوروزی، علیزاده، برخی از اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و برخی از اعضای مجمع روحانیون مبارز تهران در این جلسه حضور داشتند. قرار شد کارگروهی تشکیل شود و افرادی بدین منظور، شناسایی شوند که در انتخابات حضوری فعال داشته باشند.

بازهم بی اخلاقی بی بی سی

در پی گذشت خانواده حسین‌زاده از قصاص قاتل پسرشان، بی‌بی‌سی‌ فارسی خیلی تلاش کرد تا با این خانواده مصاحبه کند که موفق نشد؛ از این رو در اقدامی خلاف اخلاق رسانه‌ای، بخش‌هایی از صحبت‌های این خانواده با دیگر رسانه‌ها را به نام خود پخش کرد! حسین‌زاده درباره پخش مصاحبه همسرش از بی‌بی‌سی هم گفت: ما هیچ مصاحبه‌ای با این شبکه نداشتیم و بارها جواب رد دادیم و حتی به‌دلیل تماس مکرر این شبکه، تلفن را از پریز در آوردیم، همان‌طور که گفتم، به این شبکه‌ها اعتمادی نیست و گزارش پخش‌شده، کپی از گفت‌وگوهای ما با رسانه‌های داخلی بود که این شبکه آن را بازسازی و پخش کرد.

مرده در تهران؛ زنده در رشت

شنیده شد که یکی از بازنشستگان در مراجعه برای دریافت مستمری خود متوجه می‌شود که نامش از فهرست حقوق‌بگیران به علت مرگ حذف شده است. واحد مرکزی خبر نوشت؛ تورج جهانگیرزاده مردی 52 ساله ساکن رشت که بازنشسته نیروهای مسلح است به علت صادرشدن گواهی فوتش در اداره ثبت احوال غرب تهران از گرفتن حقوق ماهانه‌اش محروم شده است . این مرد بدشانس گفت: چندی پیش برای گرفتن حقوق بازنشستگی‌ام به یکی از بانک های عامل مراجعه کردم اما کارمند بانک اعلام کرد به علت صادرشدن گواهی فوتم از فهرست حقوق‌بگیران خارج شده‌ام. وی افزود: باوجود مراجعه به اداره ثبت احوال غرب تهران و پیگیری مستمر هنوز موفق نشده‌ام از فهرست مردگان خارج شده و به زندگان اضافه شوم. تورج جهانگیرزاده مرد بدشانس افزود: در تهران مرده اما در رشت زنده‌ام.

انتقال میرحسین موسوی از بیمارستان

میرحسین موسوی یک روز پس از انتقال به بیمارستان و عمل آنژیو، ظهر روز چهارشنبه به خانه خود منتقل شد.

در همین حال دختران مهندس موسوی اجازه یافتند با پدر و مادرشان ملاقات کنند تا از نزدیک جویای حال پدر و مادرشان شوند. میرحسین موسوی که از اوایل هفته با مشکلات و ناراحتی قلبی و گوارشی مواجه شده بود روز سه‌شنبه به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفت ظهر چهارشنبه به خانه مسکونی خود که از بازگردانده شد. حال عمومی مهندس موسوی پس از عمل آنژیوگرافی، خوب گزارش شده است.

نظر نهاوندیان درباره روابط ایران و آمریکا

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در مصاحبه با روزنامه اتریشی وینر سایتونگ با بیان این‌که ممکن است عده‌ای با گرایشات خاص سیاسی در دوطرف بخواهند در مسیر مذاکرات خللی به‌وجود بیاورند و اجازه ندهند این روند به موفقیت برسد، بر ضرورت کنترل شرایط از سوی طرفین مذاکره تاکید کرد و گفت: اگر در جریان مذاکرات به حق هسته‌ای ملت ایران احترام گذاشته شود و این حق محفوظ بماند، آنگاه همه جریانات سیاسی از آن به‌طور کامل حمایت خواهند کرد و مطمئنا بحث‌های داخلی در این موضوع مشکلی در روند جریان مذاکرات به‌وجود نخواهد آمد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی درباره چشم‌انداز روابط تهران و واشنگتن هم گفت: رفتارها واضح‌تر از کلمات سخن می‌گویند؛ در این خصوص نگاه به گذشته به درک حل مسائل کمک می‌کند، اما کافی نیست. جدیت در یک موضوع فقط با رفتارهای مناسب می‌تواند نشان داده شود.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی:اقلیتی فرصت‌طلب دنبال اهداف باندی هستند
روابط‌عمومی مجمع‌تشخیص‌مصلحت‌نظام: رییس مجمع‌تشخیص‌مصلحت‌نظام گفت: «اقلیتی افراطی همیشه فرصت‌طلبی می‌کنند و می‌خواهند با سوءاستفاده از مفاهیم مقدس در جامعه، اهداف باندی را تامین کنند.» آیت‌الله «هاشمی‌رفسنجانی» در دو دیدار جداگانه با مسوولان استان قزوین و سازمان ثبت احوال کشور گفت: «هروقت که نظام برای تقویت جایگاه خویش فراخوان می‌دهد، مردم با شوق و اشتیاق می‌آیند و دفاع از انقلاب اسلامی را وظیفه خود می‌دانند.» رییس مجمع‌تشخیص‌مصلحت‌نظام با تاکید بر اصالت تفکر اسلامی و مقبولیت آن نزد اکثریت جامعه و یادآوری تندروی‌هایی که از اوایل انقلاب تاکنون انجام می‌شود، افزود: «بحث صدور انقلاب مصداقی برای فهم نادرست افراطیون از شعارهای جامعه است. منظور تسخیر کشورها و دخالت در امورداخلی دیگران نبود بلکه می‌گفتیم افکار اسلامی را آنقدر تابناک می‌دانیم که با عملکرد درست دل‌ها را تسخیر می‌کند

توصیه جوانفکر به احمدی‌نژاد

شنیده شد که علی‌اکبر جوانفکر هرچند نامزدی احمدی‌نژاد در انتخابات سال آتی مجلس را رد کرده و حتی نامزدی اطرافیان وی برای حضور در بهارستان را نیز منوط به تصمیم‌گیری شخصی آنها می‌کند، اما با انتقاد از عملکرد دولت روحانی، احمدی‌نژاد را عامل نجات کشور لقب می‌دهد. او همچنین معتقد است که جریان اصولگرایی برای جذب پایگاه اجتماعی، نیاز به نزدیک شدن به احمدی‌نژاد و استفاده از محبوبیت او دارد. جام‌جم نوشت؛ وی با تحلیل انتخابات ریاست جمهوری 92، نتیجه این انتخابات را به دلیل عدم حضور نامزد مورد حمایت دولت وقت، «نه به احمدی‌نژاد» ندانسته و می‌گوید که حسن روحانی در دوره دولت دهم از وزن سیاسی خاصی برخوردار نبوده است که رأی آوردنش نفی سیاست‌های دولت پیشین تفسیر شود.

فیسبوک رفع فیلتر می‌شود

محمدعلی اسفنانی، عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: با طراحی نرم‌افزار فیلتر صفحات با محتوای مجرمانه، به طور طبیعی از فیسبوک هم رفع فیلتر شده وفقط صفحات مجرمانه در این شبکه مسدود خواهد شد.به گزارش جهان، این نماینده مجلس درباره تصمیم اخیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مبنی بر فیلترینگ نرم‌افزار واتس‌آپ یادآور شد: کارگروه به‌هیچ‌وجه بر این عقیده نیست که تمام نرم‌افزارها باید فیلتر شود، در این زمینه‌ فقط در مواردی تصمیم به فیلتر نرم‌افزاری گرفته می‌شود که راهی جز این نباشد

محبوبیت جلیلی بیشتر شده است

شنیده شد که سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 که مسئول ستاد استان تهران سعید جلیلی بود گفت: محبوبیت جلیلی بیشتر شده اما فعلا تصمیمی نگرفته! قدس نوشت؛ سیدحسین نقوی‌حسینی در پاسخ به این سوال که شما می‌گویید که سبد رأی آقای جلیلی سنگین‌تر شده است، چه طیفی از جریان اصولگرا پشتیبان او هستند؟ توضیح داد: به لحاظ نقش‌آفرینی که آقای جلیلی در مذاکرات هسته‌ای کشور ما داشت شجاعانه از منافع ملی کشور دفاع کرده، شجاعانه در مقابل مطالبات استکبار ایستاده و نشان داده که به هیچ عنوان از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نمی‌کند به این جهت فکر می‌کنم که محبوبیت آقای جلیلی بیشتر شده است.

دفاع احمدی‌مقدم از دولت

فرمانده نیروی انتظامی با دفاع از دولت روحانی گفت که برخی انتقادات به دولت منصفانه نیست. او افزود: «در کشور دشمنانی هستند که منتظر ایجاد شکافند.» به گزارش فرارو، احمدی‌مقدم در همایش معاونان اجتماعی نیروی انتظامی گفت: «من در جریان اجرای مرحله دوم هدفمندی بودم و به نظر من دولت عاقلانه عمل کرد. نباید این میزان هجمه به دولت وارد کرد. ادبیات هجمه پسندیده نیست.»

گاف نخست‌وزیر مراکش

شنیده شد که نخست‌وزیر مراکش در اشتباهی فاحش در مراسم افتتاح یک نمایشگاه، به‌جای آنکه روبان قرمز را قیچی کند از زیر آن رد شد. شبکه خبر گزارش داد، «عبدالاله بنکران» نخست‌وزیر مراکش در اشتباهی در مراسم افتتاح یک نمایشگاه، به‌جای آنکه روبان قرمز را قیچی کند، از زیر آن رد شد. عبدالاله بنکران که در برابر دوربین رسانه‌ها قصد داشت نمایشگاه صنایع هوایی «ایرشو» را افتتاح کند از زیر روبان قرمز رد شد و ژنرال عبدالعزیز بنانی، بازرس کل گارد پادشاهی نیز به دنبال او این کار را تکرار کرد.

آخرین خبرها از پرواز ایران ـ آمریکا

علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برخی مباحث درباره ایجاد خط پروازی ایران و آمریکا گفت: آنچه که برعهده ما قرار دارد پیش‌بینی مقدمات کار ازجمله موافقت‌نامه‌هایی است که باید بین دوطرف وجود داشته باشد؛ بنابراین تاکنون شرکت‌هایی از جمله بوئینگ اعلام آمادگی کردند.به گزارش مهر، وی با اشاره به برخی تقاضاهای مردمی درباره راه‌اندازی این پرواز، این را هم اضافه کرده که این شرکت‌ها موافقت وزارت خزانه‌داری آمریکا را دریافت کردند و با برخی از شرکت‌های ایرانی هم تماس‌هایی داشتند که به آنها پاسخ داده شد و اکنون هم مراحل نهایی قراردادها در حال انجام است.

موشک‌های حزب‌الله قلب تل‌آویو را نشانه رفته است

فرمانده سابق دایره اطلاعات نظامی اسرائیل در سخنانی تاکید کرد موشک‌های بالستیک حزب‌الله، قلب تل‌آویو را نشانه رفتند.به گزارش رای‌الیوم؛ «ژنرال عاموس یادلین» که هم‌اکنون ریاست مرکز پژوهش‌های امنیت ملی اسرائیل وابسته به دانشگاه تل‌آویو را برعهده دارد و با نهادهای امنیتی و سیاسی این رژیم در ارتباط است در اظهاراتی گفت: حزب‌الله موشک‌های بالستیکی را در بیروت برای مواجهه آتی با دولت عبری نصب کرده است.این ژنرال بازنشسته ارتش اسرائیل در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه حزب‌الله به شلیک این موشک و موشک‌های دیگر به قلب شهر تل‌آویو در مرکز اسرائیل مبادرت خواهد کرد افزود: آمارهای ما نشان می‌دهد که در صورت اصابت موشک‌های حزب‌الله به تل‌آویو بیش از 500 نفر کشته خواهند شد.وی گفت: حزب‌الله توانسته است که هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) که توان بسیار بالایی دارد، بر فراز دولت عبری بفرستد.فرمانده سابق دایره اطلاعات نظامی اسرائیل اظهار داشت: حزب‌الله عملا نیمی از حکومت لبنان است همان طوری که حماس در باریکه غزه است.

وزیر ارشاد:با عوامل سی دی جنجالی برخورد شود

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتشار مستند جنجالی «من روحانی هستم» گفت: این فیلم یک توهین آشکار به شخص رئیس‌جمهور است و دستگاه قضایی باید با عوامل آن برخورد کند.او به ایسنا گفت که انتشار این فیلم بدون مجوز و طی مراحل قانونی صورت گرفته و نباید به سمتی پیش برویم که انتشار بسته‌های فرهنگی غیرقانونی رواج پیدا کند.

مسن ترین خانواده جهان
15 خواهر و برادر انگلیسی خود را به عنوان مسن‌ترین خواهر و برادرهای جهان معرفی شدند. این 15 خواهر و برادر که 68 تا 89 سال سن دارند، مجموع سن‌شان به 1092 سال می‌رسد و امیدوارند رکورد این عنوان را در کتاب جهانی گینس از آن خود کنند.این 15 خواهر و برادر، 12 سال پیش برای آخرین بار دور هم جمع شدند که پس از آن بزرگترین برادرشان در سن 80 سالگی فوت کرد.اکنون 12 نفر از این خواهر و برادر در انگلیس زندگی می‌کنند و دو نفر از آنان نیز ساکن نیوزیلند هستند.

امضاء قانون چند همسری مردان توسط رئیس‌جمهور

امضاء قانون چند همسری مردان توسط رئیس‌جمهور کنیا واکنش زیادی را در میان قانونگذاران زن در پی داشته است. قانونگذاران مرد حامی چندهمسری معتقدند این سنت در میان آفریقایی‌ها معمول بوده است، اما تصویب آن در میان قانونگذاران زن، واکنش زیادی داشته است.این زنان می‌گویند چنین قانونی می‌تواند موجب تضعیف بنیان‌های خانواده شود.اگرچه چند همسری میان قبایل کنیایی معمول بوده اما تاکنون شکل قانونی نداشته است و بر طبق قانون جدید کنیا مردان برای اختیار همسران بیشتر نیازی به اجازه همسر قبلی خود ندارند. فدراسیون حقوقدانان زن قرار است به این قانون اعتراض کند. مخالفان این قانون معتقدند امکان چندهمسری مردان در جامعه مدرن امروزی هیچ جایگاهی ندارد.

انتقاد از قصور یک مسؤول در مرگ نخبه ایرانی

مهدی دواتگری رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس شورای اسلامی از درگذشت یک شهروند ایرانی در آلمان به دلیل کوتاهی سرکنسولگری ایران در فرانکفورت خبر داد.
وی از فوت «سایه مقدسی» دانش آموز 16 ساله مراغه‌ای در فرانکفورت آلمان خبر داد و گفت: کوتاهی سرکنسولگری ایران در فرانکفورت آلمان منجر به این حادثه شد.

هشدار پکن به بهانه‌جویی‌های واشنگتن

به دنبال تحریم یک تاجر چینی به بهانه دور زدن تحریم ایران و به اتهام تامین قطعات موشکی موردنیاز کشورمان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن بشدت با اقدام آمریکا در تحریم شرکت‌ها و اشخاص چینی مخالف است.به گزارش رویترز، کین گانگ با بیان این‌که واشنگتن این‌گونه اقدامات اشتباه را متوقف کند، افزود: این اقدام به همکاری‌های دوجانبه آمریکا و چین در زمینه مبارزه با گسترش تسلیحات کشتار جمعی آسیب می‌زند.

بیشترین نام های دختر و پسر در ترکیه

محمد و زینب محبوب‌ترین نام نوزادان پسر و دختر در 17 سال گذشته در ترکیه هستند. به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری سون دور، بین حدود 22 میلیون جمعیت کودک و نوجوان و از مجموع حدود 76 میلیون جمعیت ترکیه، والدین بیشترین نام برای پسران را محمد و دختران را زینب انتخاب کرده‌اند.این گزارش به نقل از آمار موسسه دولتی ترکیه حاکی است بیشترین نام در نوزادان پسر در ترکیه به ترتیب محمد، یوسف و مصطفی است.بیشترین نام در دختران نیز زینب، الف و مروه می‌باشد.

فروش کلیه یک ایرانی به یک تبعه خارجی!

آنا: سیامک مره صدق، نماینده مجلس با اشاره به تخلف صورت گرفته در یکی از بیمارستانها، گفت: متأسفانه در یکی از بیمارستانهای شمال شهر تهران اقدام غیرقانونی در حال انجام بوده که با هوشیاری مسؤولان وزارت بهداشت جلوی این کار گرفته شد. وی افزود: در این بیمارستان یکی از متخصصان بخش اورولوژی با اخذ مبلغ نجومی، یک فرد غیر ایرانی که متولد یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده را با کارت ملی ایرانی در بیمارستان بستری می کند و قصد انجام عمل پیوند کلیه از یک دهنده ایرانی را داشت که خوشبختانه مسؤولان وزارت بهداشت متوجه این موضوع می‌شوند و روز قبل از عمل از انجام آن جلوگیری می‌کنند.

2 زندان مخفی دیگر اشغالگران در افغانستان لو رفت
روزنامه نیویورک‌تایمز از کشف زندان‌های مخفی جدید در افغانستان متعلق به آمریکا و انگلیس خبر داد.این روزنامه نوشت: کمیسیونی که از سوی دولت افغانستان به منظور تحقیق در خصوص مراکز بازداشت تحت کنترل نیروهای آمریکایی و انگلیسی در جنوب کشور تشکیل داده بود، روز شنبه اعلام کرد در دو پایگاه نیروهای ائتلافی زندان‌های مخفی کشف کرده است.روزنامه نیویورک تایمز افزود: این موضوع می‌تواند روابط میان دولت افغانستان و متحدانش را پیچیده‌تر کند.عبدالشکور دادرس، رئیس این هیئت گفت: ما فرودگاه قندهار و اردوگاه باسشن را با دقت مورد تحقیق و بررسی قرار دادیم و موفق شدیم در آنها چند بازداشتگاه غیرقانونی که تحت کنترل نیروهای نظامی خارجی بود، پیدا کنیم. این زندان‌ها در قندهار و هلمند قرار دارند.

اسماعیلی و جعفری عضو جلسه مسئولان عالی قضایی شدند

با دستور رئیس قوه قضاییه، از این پس غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران و عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه مسئولان عالی قضایی شرکت خواهند کرد و عضو رسمی جلسه مسئولان عالی قضایی شدند.غلامحسین اسماعیلی، رئیس پیشین سازمان زندان‌هاست که چند روز قبل با حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه به عنوان رئیس کل دادگستری استان تهران منصوب شد.

اخبار کوتاه:

* نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می‌دهد که سه چهارم جوانان این کشور در انتخابات میان دوره‌ای کنگره که در سال جاری برگزار می‌شود، شرکت نمی‌کنند.

* در شبکه اجتماعی فیسبوک تصویری از "جینز استولتینبرگ" نخست‌وزیر نروژ منتشر شده که درحال مسافرکشی است. او عصر هر روز در "اسلو" مسافران را جابجا می‌کند نه برای پول بلکه برای اینکه به صورت مستقیم در جریان احوال مردم کشورش قرار گیرد.

* همزمان با آغاز بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مأموران گشت ارشاد در ورودی‌های مصلای تهران حاضر شده و به برخی مراجعه‌کنندگان نمایشگاه تذکر می‌دهند.

* خبرها حاکیست که «ابو أسامه الشرعی» یکی از رهبران هیأت شرعی گروهک تروریستی النصره در مقابله با رزمندگان مقاومت، به هلاکت رسید.

* مصطفی کواکبیان- دبیرکل حزب مردم‌سالاری- با اشاره به روند دریافت پولهای دریافتی از لغو تحریمها گفت: طلبهای گذشته ما به حسابها ریخته شده؛ اما برای برداشت مشکل داریم

* حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش استاندار قم گفت: برادر عزیزم سید حسن نصرا... هفته گذشته هیأتی را فرستادند و من پذیرای ایشان بودم و از من خواستند برخی از شبکه‌های ماهواره ای که از قم تغذیه می‌شوند، کنترل شوند و گلایه داشتند که چرا چنین زمینه ای در قم فراهم شده است.

* برنامه «هفت ترانه» امروز 11 اردیبهشت ماه به مناسبت روز ملی خلیج فارس از روی عرشه ناو جماران به روی آنتن شبکه «شما» می‌رود.

* پایگاه اماراتی نشنال با اشاره به کاهش حجم تجارت دوبی با ایران در پی تحریمهای غرب نوشت: این تحریمها بویژه اثر زیادی بر بندر جبل علی دوبی گذاشته است. خبرها حاکی است به دلیل رکود بازارها از جمله بازار مسکن در امارات بسیاری از سرمایه گذاران خارجی وخریداران به دنبال کشور دیگری برای تجارت هستند.

* ضرغامی- رئیس رسانه ملی- درباره اینکه پس از کرسی صداوسیما برنامه ریزی خاصی دارید؟ به مزاح گفت: عجله نکنید. ما روی کرسی؛ زیر کرسی... فعلا در صداوسیما خدمت شما هستیم. او اضافه کرد: تا آبانماه رئیس صدا و سیما هستم.

* ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فرود هواپیمای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد مشکوک است، گفت: مسؤولان در این رابطه بیایند و توضیح دهند.وی تأکید کرد: روایتهای زیادی در مورد فرود این هواپیما وجود دارد، اما قضیه مشکوک است.

* «عادل الفقیه» وزیر بهداشت عربستان سعودی به سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و زنان باردار توصیه کرد تا فریضه حج امسال خود را به تعویق بیندازند.

* دکتر حمیدرضا جنیدی نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در استان تهران با اعلام اینکه تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای زائران ایرانی به ویروس «کرونا» در عربستان سعودی نداشته‌ایم، گفت: خانواده زائران ایرانی نگران نباشند.

* سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در همایش معاونان اجتماعی ناجا با بیان اینکه من گلایه‌هایی از رسانه دارم، گفت: توهین، فحاشی و بیان این مطالب که آنها (فرماندهان نیروی انتظامی) سرباز را لب مرز می‌فرستند و خودشان زیر کولر می‌نشینند، درست نیست و واقعیت این است که خودرو من سمند است و در این 8 سال حتی اجازه تعویض مبلمان اتاق خود را هم نداده‌ام.

https://shoma-weekly.ir/szcia5