گفته می‌شود که...

جلسات لیدرجران انحرافی با فعالین دانشجویی/ اشتون هم روی بیلبورد های پایتخت رفت/ توزیع «دا» در آمریکا/ حمایت فرزند هاشمی از احزاب منحله/ زمزمه جیره‌بندی آب بلند شد / نشریه “جریان انحرافی” آماده انتشار و....

جلسات لیدرجران انحرافی با فعالین دانشجویی

فارس نوشت:گفته می‌شود لیدر جریان انحرافی مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون جلساتی را با برخی فعالان دانشجویی با محوریت موضوع هسته‌ای و دولت احمدی‌نژاد برگزار کرده است.

شروع فعالیت های تازه برای متهم کردن ایران به فعالیتهای تروریستی

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که فعالیت تازه‌ای در رسانه‌های جهان برای متهم کردن کشورمان به فعالیت‌های تروریستی آغاز شده است و در همین راستا به‌تازگی «ابوالقاسم مصباحی» ایران را به صادرکردن دستور بمب‌گذاری در هواپیمای پان‌امریکن پرواز شماره 103 که در سال 1988 بر فراز منطقه لاکربی در کشور اسکاتلند سقوط کرد، متهم کرده است! گفتنی است وی در سال‌های 1370 تا 1374 و از دفتر خود در زیرزمینی در میدان مادر واقع در خیابان میرداماد، به فعالیت‌های اقتصادی می‌پرداخت و معاملات زیر زمینی نفت و دیگر مشتقات نفتی را سرپرستی می‌کرد.

اشتون هم روی بیلبورد های پایتخت رفت

پس از بالارفتن بیلبورد‌های «صداقت آمریکایی» حالا نوبت به بیلبوردهای احتمالا «صداقت اشتونی» رسیده است. بیلبوردهایی که البته مشخص نیست توسط چه ارگان یا نهادی نصب شده و حالا در برخی خیابان‌های پایتخت خودنمایی می‌کند. بیلبورد‌هایی که نیمی از چهره مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را چسبیده به چهره «صدام‌حسین»، دیکتاتور معدوم عراق نشان می‌دهد.
احتمالا دلیل انتخاب «صدام» که یکی از منفورترین چهره‌ها نزد مردم ایران است در کنار میهمان رسمی هفته اخیر مسوولان ارشد کشور، رساندن پیامی مستقیم به بینندگان این بیلبوردهاست. بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» در زمان مذاکرات ایران و 1+5 توسط موسسه فرهنگی- هنری «اوج» در برخی شهرهای کشور نصب شد.

آیا فیس‌بوک مسئله اصلی کشور است؟
تلاش‌های دولت یازدهم برای تضعیف فیلترینگ آنچنان با جدیت انجام می‌شود که گویی نه مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور وجود دارد و نه معضلاتی دیگر. فعالیت جدی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در فیس‌بوک و نقض آشکار قوانین فیلترینگ از سوی وی، اکنون دیگر به یک روال عادی تبدیل شده است که حساسیتی نسبت به آن وجود ندارد. البته این اصلی وانمود کردن موضوعات فرعی در کشور ظاهراً یکی از آفات جدی دولت یازدهم است. تا جایی که وزیر ارشاد هم این روزها مجدداً از رفع فیلتر فیس‌بوک سخن گفته و افشا کرده که دیگر وزرای دولت نیز با وی هم عقیده هستند. علی جنتی که از فیلترینگ با «حصار کشیدن به دور خود» تعبیر کرده است البته به این نکته اشاره نکرده است که این شبکه‌های اجتماعی با چه اهدافی ایجاد شده‌اند و چه آفات فرهنگی ـ-اجتماعی و خطرات امنیتی را متوجه جامعه می‌کنند؟
دولت تدبیر و امید باید دیر یا زود پاسخگو باشد که چرا بیش از 200 روز از عمر خود را صرف یک مسئله فرعی کرده و آن را به موضوع اصلی کشور تبدیل کرده است.

ابهام در هویت «فرزند معنوی» وزیر اطلاعات

فاش نشدن هویت جوان بیست و سه‌ساله‌ای که در جلسه‌ علوی با نمایندگان، همراه وزیر اطلاعات بود، باعث شد تا نه‌تنها برخی نمایندگان به اعتراض، این جلسه را ترک کنند، بلکه به طرح سوال پنج نماینده از وزیر انجامید. آنگونه که رسایی، نماینده تهران گفته، وزیر اطلاعات در جلسه با نماینده‌ها در برابر اصرار حاضران مبنی بر معرفی همراه خود فقط به این پاسخ اکتفا کرده که «ایشان همراه من آمده و فرزند معنوی من است.»

مخالفت وزارت اطلاعات با دیدار اشتون با متهمان فتنه 88

بر اساس اظهارت یک منبع آگاه درباره دیدار اخیر کاترین اشتون با فتنه‌گران در سفارت اتریش، گفته می‌شود وزارت اطلاعات و دیگر دستگاه‌های امنیتی با این دیدار مخالف بوده و مخالفت خود را به دستگاه‌های میزبان اشتون اعلام کرده بودند و این دیدار بدون انجام هماهنگی‌های معمول و با علم به مخالفت دستگاه‌های امنیتی انجام شده است. از این رو، تنها نهادی که باید در این باره پاسخگو باشد، وزارت امور خارجه است که هم میزبانی اشتون و هم تنظیم برنامه‌های وی در داخل ایران را بر عهده داشته است.

تحریم صهیونیست‌ها واحد جدید درسی در آمریکا!
یک گروه طرفدار فلسطینیان در دانشگاه دیویس کالیفرنیا پیشنهاد کرده است یک درس جدید با موضوع جنبش جهانی تحریم صهیونیست‌ها به دروس دانشگاهی اضافه شود .در همین رابطه «هداس بوسکیلا» نماینده آژانس یهود در این دانشگاه به «اسرائیل هیوم» گفت: این درس در حال حاضر اعتبار دانشگاهی ندارد، اما در حال محبوب شدن است. به نوشته اسرائیل هیوم ده‌ها صهیونیست جوان در آمریکا از جانب آژانس یهود مأمور شده‌اند علیه طرح‌های ضدصهیونیستی در محیط‌های دانشگاهی مبارزه کنند. «ناتان شارانسکی» که مسئولیت هدایت جوانان یاد شده را به‌عهده دارد، محیط‌های دانشگاهی در آمریکا را یکی از اصلی‌ترین مکان‌های مخالفت با رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

ساخت فیلم ضد ایرانی از طرف صهیونیستها
خبر رسیده که ساخت یک فیلم ضد ایرانی در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. خبرگزاری فارس در اخبار زمزمه‌ای خود نوشته که این پروژه در هالیوود کلید خورده و ماجرای این فیلم خاطرات یک یهودی است که در شیراز ساکن بوده.

تغییر روسای دانشگاه به روش های مختلف

وزارت علوم تاکنون تغییر رؤسای دانشگاه‌ها را به چند روش انجام داده و افراد مدنظر خود را برای تغییر برگزیده است؛ در روش اول به سبک و سیاق آقای جعفر توفیقی، برخی رؤسای دانشگاه‌ها عزل و جانشین آن‌ها انتخاب شد؛ در روش دوم، کمیته‌های موسوم به ارزیاب به دانشگاه‌ها فرستاده شدند که این کمیته‌ها به کمیته تسویه سیاسی مشهور شدند و حاشیه‌های بسیاری در دانشگاه‌ها به‌دنبال داشت و حالا وزارت علوم به فکر اتخاذ روش دموکراسی‌گونه خودساخته در دانشگاه‌ها افتاده است، یعنی به‌گونه‌ای که اعضای هیئت علمی، رئیس دانشگاه را انتخاب می‌کنند. البته آقای فرجی دانا برای اینکه فردی انتخاب شود که به سلایق جناحی وی نزدیک باشد، از روشی جالب‌تر از این بدعت دموکراسی بهره گرفته است به این ترتیب که در برخی موارد، اعضای هیئت علمی از بین هفتاد نامزد تنها شش نفر را انتخاب کنند و در نهایت حق انتخاب از بین آن شش نفر برای وزیر علوم است.

توزیع «دا» در آمریکا
فهیمه محمدسمسار، مسؤول دفتر ترجمه آثار حوزه هنری از اتمام ترجمه و انتشار برخی از آثار با موضوع دفاع مقدس در دیگر کشورها خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که «دا» توسط انتشارات مزدا در سال جدید به چاپ برسد. وی گفت: ترجمه کتاب «دا» توسط پال اسپراکمن چندی پیش به اتمام رسیده و چاپ آن به انتشارات مزدا واگذار شده است. قرار است این انتشارات در اولین فرصت این کتاب را منتشر و در آمریکا توزیع کند.

حمایت فرزند هاشمی از احزاب منحله

برگزاری نشست‌های محفلی سازمان منحله مجاهدین در منازل اعضا تداوم دارد و افرادی همچون آرمین، یوسفی، باقری، آغاجری، ظریفیان و صالحی پای ثابت این دیدارها هستند.
در همین حال،‌ یکی از فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی در نشستی که در فیروزکوه برگزار شده بود اظهار داشته است : احزاب مشارکت و مجاهدین انقلاب کاملا قانونی هستند و باید فعالیت کنند و قرار است که برای آغاز فعالیت به قوه قضائیه شکایت کنند.
وی همچنین با بیان اینکه پدرش همه حرف‌هایش را در نماز جمعه 88 زده است و حرف‌هایش مشخص است گفته است دولت اگر سراغ اصلاح طلبان نیاید و از آن‌ها کمک نگیرد، شکست می‌خورد.
از سوی دیگر، بنیاد باران اخیرا رویه فعال‌تری را به خود گرفته است و با حضور جواد امام کمیته ای برای پیگیری مطالبت خاتمی تشکیل داده است. خاتمی نیز اخیرا در جلسه‌ای با دوتن از نمایندگان مجلس گفته است: انتخابات آینده بسیار مهم است و به هیچ وجه نباید تحریم شود بنابراین شعار تغییر نظام نمی‌دهیم اما شعار باید اصلاحات درون نظام باشد.

توصیه‌های وزارت امورخارجه به مسافران کردستان عراق

سیدکاظم سجادی، مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه به شهرهای اربیل و سلیمانیه کردستان عراق سفر کرد و مذاکراتی درباره مساعدت در آزادی و انتقال زندانیان ایرانی به کشور، تمدید مجوزهای اقامت ایرانیان مقیم، حمایت از تجار و رفع موانع به منظور گسترش تبادلات بازرگانی و استقبال از گردشگران ایرانی داشت.

به دنبال این دیدار، روابط‌عمومی وزارت امورخارجه کشورمان با توجه به مسائل و مشکلات پیش آمده برای برخی از ایرانیان در سفر به کردستان عراق، به مسافران عازم این منطقه توصیه کرد با مراجعه به سایت وزارت خارجه ایران، ضمن آگاهی از مقررات و قوانین ورود و اقامت در اقلیم کردستان عراق، آنها را رعایت کرده تا دچار مشکلات و تبعات آن نشوند.

کمک مالی آمریکا به نئونازی‌های اوکراین
معاون وزیر خارجه آمریکا تأیید کرد واشنگتن به سازمان‌های کلیدی اوکراین از جمله حزب نئونازی «سووبودا» کمک‌ مالی کرده و بیش از پنج میلیارد دلار برای کمک به اوکراین برای رسیدن به این هدف کنونی و اهداف دیگر سرمایه‌گذاری کرده است. به گزارش «گلوبال ریسرچ»، «ویکتوریا نولند»، معاون وزیر خارجه آمریکا تأیید کرد که سازمان‌های کلیدی در اوکراین از جمله حزب نئونازی «سووبودا» به طرز سخاوتمندانه‌ای از جانب واشنگتن مورد حمایت مالی قرار می‌گرفتند. وی تصریح کرد: ما بیش از پنج میلیارد دلار برای کمک به اوکراین برای رسیدن به این اهداف و اهداف دیگر سرمایه‌گذاری کردیم و ما نیز به تقویت اوکراین برای رسیدن به آینده‌ای که شایستگی آن را دارد، ادامه می‌دهیم.

زمزمه جیره‌بندی آب بلند شد
مقامات وزارت نیرو اعلام کرده‌اند که میزان ذخایر آبی کشور کاهش یافته و کاهش بارندگی‌ها، خشکسالی و در نتیجه افت ذخیره پشت سدها باعث شده تا برخی مناطق کشور از جمله پایتخت در شرایط جدی تنش آبی و بحران قرار بگیرند. خبرها حاکی است که اصفهان، تهران، بندرعباس، مشهد، قم، شیراز، اهواز و آبادان شهرهایی هستند که از نظر وضعیت آبی به مرز هشدار رسیده‌اند. گفته می شود که احتمال جیره بندی آب در برخی شهرها وجود دارد.

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی اخراج دانشمندان هسته‌ای

پس از شکایت جمعی از نمایندگان مجلس از سازمان انرژی اتمی به دلیل اخراج دانشمندان هسته‌ای، کمیته‌ای برای اعلام نظر نهایی در این باره تشکیل شد.این تصمیم به دنبال شکایت شش نماینده از سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل 90 مجلس صورت گرفت. به گزارش تسنیم، جلسه علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با نمایندگان موجب این تصمیم‌گیری شده است. رئیس سازمان انرژی اتمی بارها برخی ادعاها مبنی بر اخراج عده‌ای از مدیران پیشین این سازمان را تکذیب کرده است.

توهین به فرهاد مجیدی در فیس بوک علی کریمی

هم اکنون در فیسبوک می توانید ده ها صفحه به نام افرادی همچون علی دایی، علی کریمی، فرهاد مجیدی، جواد نکونام و .... ببینید. اما هیچ کدام از این صفحات در واقع متعلق به این افراد نیست. در میان تمام صفحاتی که در فیسبوک به نام علی کریمی ایجاد شده یک صفحه توهین و جسارت را از حد خود گذارنده است. این صفحه با نقل قول از علی کریمی که من اسطوره نیستم و ... عکس هایی توهین آمیز از فرهاد مجیدی بر روی صفحه خود قرار داده است. اما نکته بدتر در این میان بی تفاوتی علی کریمی به این ماجراست. شاید اگر علی کریمی و بقیه چهره های شناخته شده ورزش ایران کمی نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دهند از حجم توهین های زننده در فضای مجازی کاسته می شود.

نمایشگاه مازراتی متعلق به بابک زنجانی نیست
افتتاح نمایشگاه خودرو شرکت مازراتی، با حضور افراد سرشناس توسط بابک زنجانی تکذیب شد. این خبری بود که دیروز منتشر شده و در نخستین واکنش، رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به بازداشت زنجانی در اوین، حضور وی در این مراسم را تکذیب کرد. به گزارش بولتن نیوز مدیرعامل شرکت مازراتی هم با رد این خبر اعلام کرد: نمایندگی انحصاری شرکت مازراتی در تهران متعلق به شرکت «ارتا تاک موتور» است و موضوع افتتاح نمایشگاه با حضور افراد سرشناس کذب می‌باشد.

نشریه "جریان انحرافی” آماده انتشار

خبرگزاری فارس نوشت: گفته می‌شود یکی از فعالین جریان انحرافی با همکاری برخی مدیران اقتصادی دولت دهم، ضمن نقد عملکرد اقتصادی دولت جدید به انتقادات مطرح شده علیه دولت‌های نهم و دهم پاسخ دهد وی مجوز یک نشریه اقتصادی دریافت کرده که نخستین شماره این نشریه در ۱۶۰ صفحه آماده انتشار است.

واشنگتن: همکاری با مسکو درباره ایران ادامه می‌یابد

با وجود برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تغییر رفتار واشنگتن و مسکو در جریان مذاکرات هسته‌ای به دلیل اختلاف بر سر بحران اوکراین، سخنگوی رسمی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن با وجود اختلاف نظر درباره بحران اوکراین به همکاری با روسیه درباره سوریه و ایران ادامه خواهد داد.

انتقال 13 ایرانی محکوم به حبس از ارمنستان به ایران

اینکه 13 تن از هموطنان محکوم به حبس از کشور ارمنستان به ایران منتقل شدند. شاهرخ هدایتی مشاور وزیر و سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضائیه وزارت دادگستری گفته که این اقدام با توجه به همکاری‌های حقوقی و قضایی دو کشور انجام شده و پس از هماهنگی‌های لازم بین مقام‌های قضایی ارمنستان، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای گذراندن ادامه محکومیت، تحویل مسئولان قضایی کشورمان شدند. جرم این زندانیان حمل و قاچاق مواد مخدر بوده است.

پیش‌نویس پروتکل همکاری با روسیه تدوین می‌شود

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی از تدوین پیش‌نویس پروتکل همکاری با روسیه در زمینه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای خبر داده و در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مذاکرات اخیرش در تهران با نیکلای اسپاسکی، معاون بین‌الملل روس‌اتم، عنوان کرد: این مذاکرات به تدوین پیش‌نویس پروتکل همکاری با روسیه در زمینه ساخت دست‌کم دو نیروگاه هسته‌ای منجر شد. این دو نیروگاه که هر کدام دارای حداقل هزار مگاوات ظرفیت و مجهز به آب‌شیرین‌کن هستند، قرار است در کنار واحد یک نیروگاه بوشهر تاسیس شوند. وی این توافق را در چارچوب موافقت‌نامه‌ای خواند که 20 سال پیش بین دو کشور به امضا رسیده است.

عادات وحشتناک قبیله مرده‏خوار
قبیله "آگوری" - به معنای "شجاع"- طایفه ای جدا شده از "کابلاکا" در قرن چهاردهم است که الهه هندی را می پرستیدند و آداب و رسومی وحشتناک داشتند .اعضای یک قبیله عجیب و غریب هندی که در ساحل رود گنگ زندگی می‌کنند، از استخوان‌های مردگان به عنوان تختخواب و از جمجمه‌های آنان به عنوان ظروف نوشیدنی استفاده می‌کنند!افراد این قبیله گوشت بدن مردگان را می خورند و بدن های خود را با خاکستر آتش می پوشانند و معتقدند که این کار، پیری را از آن ها دور می کند و به آنان نیروی فوق العاده می بخشد.
"
داراگ ماسون" تصویربردار 37 ساله ایرلندی از قبیله "آگوری" تصویربرداری کرده و تصاویر را در پایگاه انگلیسی "میرور" منتشر کرده است.ماسون زمان بسیاری با این قبیله گذرانده است و از آداب و رسوم و اعتقادات عجیب و غریب آنان عکس و فیلم تهیه کرده است.افراد این قبیله معتقدند که قدرت و نیرو، از زندگی میان مردگان و اجساد بدست می آید.

«معراجی‌ها» سینما را نجات داد
درحالی که سینمای ایران در معرض تعطیلی گروهی سالن‌های سینما بود، فیلم جدید مسعود ده‌نمکی این خطر را از سینما دور کرد.
فیلم‌های مسعود ده‌نمکی معمولاً در عید نوروز اکران می‌شوند، اما فیلم جدید او «معراجی‌ها» یک ماه زودتر و از ابتدای اسفند روی پرده سینماها رفت. دلیل این تغییر نیز نجات سینما از خطر تعطیلی بود. همچنان که سینمای قدس تهران که چند ماه پیش به‌دلیل عدم استقبال مردم از فیلم‌ها دچار ورشکستگی و تعطیلی شده بود با فیلم «معراجی‌ها» بازگشایی شد.

کشفیات جدید در پرونده بابک زنجانی

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از کشف کانال جدیدی از تخلفات بابک زنجانی و جمع دیگری خبر داد و پیش‌بینی کرد که این کشفیات جدید، به دستگیری افراد زیادی منجر شود.به گزارش خانه ملت، عزت‌الله یوسفیان‌ملا یادآور شد: تا زمانی که قوه قضاییه تا ریال آخر پول بیت‌المال را که بابک زنجانی آن را به یغما برده، باز پس نگیرد او آزاد نخواهد شد و هیچ دلیلی ندارد که وی آزاد شود. او با تاکید بر این‌که پرونده بابک زنجانی پیچیده‌تر از آن است که بتوان آن را فقط در بدهی‌اش به وزارت نفت خلاصه کرد، گفت: از مجموع بدهی‌های این میلیاردر جوان فقط حدود 5 ‌درصد مربوط به فروش نفت است و بقیه، پول‌های نقدی است که به وی برای پرداخت بدهی‌های ایران در خارج از کشور یا بعضی از کارها داده شده است

نمایندگان روزی 15 ساعت کار می‌کنند
چند روز پیش تابناک در گزارشی نوشته بود که نمایندگان با احتساب روزهای تعطیل مجلس، تنها 78 روز در سال کار می‌کنند. این گزارش با واکنش احمد توکلی نماینده تهران مواجه شد که دیروز در صحن علنی مجلس گفت: «به جز عده قلیلی از نمایندگان، بقیه همکاران روزی چهارده، پانزده ساعت کار می‌کنند؛ حتی روزهای پنجشنبه و جمعه خود را صرف رسیدگی به امور مردم می‌کنند.» او که اخیراً دچار بیماری شده است، ادامه داد: «بنده با این وضعیتم حداقل روزی 10 ساعت به امور مجلس رسیدگی می‌کنم.» لاریجانی هم از سخنان توکلی دفاع کرد و با اشاره به اینکه نمایندگان صبح تا شب کار می‌کنند، انتشار اخباری از این دست را «دروغ آشکار رسانه ای» خواند. به گفته وی، اگر مبنای کار کردن، تشکیل جلسات رسمی باشد؛ پس دولت هم در سال 50 روز کار می‌کند چون فقط هفته‌ای دو جلسه تشکیل می‌دهد

انتقاد از عزل و نصب ها
به گزارش فارس، آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید با انتقاد از عزل و نصب‌ها در جامعه تاکید کرد: بسیاری از عزل و نصب‌ها بر مبنای مصالح شخصی، جمعی و حزبی است و نباید چنین باشد

تغییری در ریاست خبرگان ایجاد نمی‌شود
هاشم‌زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با «نامه نیوز» درباره رایزنی‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس خبرگان گفت: تاکنون در این رابطه ائتلاف انتخاباتی شکل نگرفته و جلسه و رایزنی صورت نگرفته است. وی درخصوص حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان پنجم، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه در انتخابات خبرگان حضور داشته‌اند و اگر بار دیگر هم کاندیدا شوند رای می‌آورند. اما درباره تصمیم حاج آقاسیدحسن خمینی اطلاعی ندارم. آقای روحانی هم همواره در مجلس خبرگان حضور داشتند و در همه دوره‌ها رای آورده است. اگر مشکلی پیش نیاید قطعا می‌تواند در دور جدید نیز یکی از اعضا باشد. وی در پایان درخصوص ریاست جدید مجلس خبرگان آینده هم اظهار داشت: اگر مجلس خبرگان به همین منوال ادامه پیدا کند و آیت‌الله مهدوی‌کنی کاندیدا شود، تغییر آنچنانی در ریاست پیش نمی‌آید و ایشان بر صندلی ریاست مجلس خواهند نشست..!.

انتقاد آفریقای جنوبی از رفتار «شل»

دولت آفریقای جنوبی از یک شرکت نفتی به دلیل خودداری از سوخت‌رسانی به هواپیمای هیات پارلمانی ایران انتقاد کرد.به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای با اشاره به خودداری شرکت نفتی شل از تحویل سوخت به هواپیمای حامل علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه او در فرودگاه کیپ تاون، این اقدام را غیرقابل قبول و باعث تاسف خوانده است. به ادعای رسانه‌های غربی، تحریم‌ها عامل به‌وجود آمدن اختلال در جریان سفر رئیس‌مجلس شده است.

مسن ترین خانواده جهان
15 خواهر و برادر انگلیسی خود را به عنوان مسن‌ترین خواهر و برادرهای جهان معرفی شدند. این 15 خواهر و برادر که 68 تا 89 سال سن دارند، مجموع سن‌شان به 1092 سال می‌رسد و امیدوارند رکورد این عنوان را در کتاب جهانی گینس از آن خود کنند.این 15 خواهر و برادر، 12 سال پیش برای آخرین بار دور هم جمع شدند که پس از آن بزرگترین برادرشان در سن 80 سالگی فوت کرد.اکنون 12 نفر از این خواهر و برادر در انگلیس زندگی می‌کنند و دو نفر از آنان نیز ساکن نیوزیلند هستند.

همکاری ریاض و اسرائیل علیه ایران

یک سایت خبری ترکیه در تحلیلی، از حمایت مالی عربستان سعودی از فعالیت‌های رژیم صهیونیستی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران خبر داده و نوشته است: در طول چند ماه اخیر همکاری‌های عربستان و رژیم صهیونیستی علیه ایران آشکار شده است.

عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی علیه ایران و سوریه با یکدیگر همکاری‌های اطلاعاتی مشترک دارند و این همکاری‌ها در سطوح عالی ادامه می‌یابد. این‌گونه همکاری‌ها علیه ایران نیازمند مبالغ هنگفتی است. به گزارش ایسنا، به نوشته این سایت خبری، گفته می‌شود میزان حمایت مالی عربستان سعودی از فعالیت‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران بیش از یک میلیارد دلار است.

دولت باید سراغ اصلاح‌طلبان بیاید!
فارس نوشت: برگزاری نشست‌های محفلی سازمان منحله مجاهدین در منازل اعضا تداوم دارد و افرادی همچون آرمین، یوسفی، باقری، آغاجری، ظریفیان و صالحی پای ثابت این دیدارها هستند. در همین حال،‌ یکی از فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی در نشستی که در فیروزکوه برگزار شده بود اظهار داشته است: احزاب مشارکت و مجاهدین انقلاب کاملا قانونی هستند و باید فعالیت کنند و قرار است که برای آغاز فعالیت به قوه قضائیه شکایت کنند. وی همچنین با بیان اینکه پدرش همه حرف‌هایش را در نماز جمعه 88 زده است و حرف‌هایش مشخص است گفته است دولت اگر سراغ اصلاح‌طلبان نیاید و از آنها کمک نگیرد، شکست می‌خورد. از سوی دیگر، بنیاد باران اخیرا رویه فعال‌تری را به خود گرفته است و با حضور جواد امام کمیته‌ای برای پیگیری مطالبت خاتمی تشکیل داده است. خاتمی نیز اخیرا در جلسه‌ای با دو نفر از نمایندگان مجلس گفته است: انتخابات آینده بسیار مهم است و به هیچ وجه نباید تحریم شود بنابراین شعار تغییر نظام نمی‌دهیم اما شعار باید اصلاحات درون نظام باشد.

چوب تندروی دوستان را خوردیم... باز هم می‌خواهیم بخوریم!
قائم مقام حزب اعتماد ملی با اذعان به تعرض دو نشریه اصلاح‌طلب به اعتقادات دینی مردم طی چند ماه اخیر گفت همین تندروی‌ها در زمانی که دولت و مجلس دست اصلاح‌طلبان بود، باعث چوب خوردن آنها شد.رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان نباید بهانه به دست افراطیون طیف مقابل دهند، اظهار کرد: ما در دوران اصلاحات چوب تندروی برخی از دوستانمان را خورده‌ایم. در آن دوران که مردم امیدوار شده و از اصلاح‌طلبان استقبال کردند و کمتر از یک سال دو قوه مجریه و مقننه را در اختیار اصلاح‌طلبان قرار دادند، متأسفانه به خاطر تندروی برخی دوستان بهانه به افراطیون داده شد و آنها نیز مبادرت به پرونده‌سازی و سند سازی علیه تمام اصلاح‌طلبان کرده و به دنبال بسیج کردن افکار عمومی علیه اصلاح‌طلبان بودند. در پی اشتباه چند نفر از اصلاح‌طلبان، طیف مقابل توانست از این شرایط برای به حاشیه راندن اصلاح‌طلبان بهره بگیرد.
وی گفت: ما مردمی داریم که خمیرمایه آنها تشرع و دین‌داری است از این رو در مصاحبه‌ها و مطالب خود باید مراقب بود و در تعابیر احساساتی نشد و جملاتی را به کار نبرد که احساسات دینی مردم را جریحه‌دار کنیم. در چند ماهه اخیر دو نشریه به خاطر مسائل دینی توقیف شده‌اند از این جهت نباید کوچکترین بهانه‌ای را به طیف مقابل داد.آنچه در این اظهارات مسکوت مانده، این واقعیت است که هجمه به مقدسات دینی مردم، کار چند نفر خاص نبود بلکه جریانی سازمان یافته در دولت از طریق برخی وزارتخانه‌ها نظیر ارشاد و با حمایت افراطیون مجلس ششم به این امر اهتمام داشت و امثال منتجب‌نیا نیز به اعتبار تعصبات باندی و اولویت دانستن باند و جناح بر اعتقادات دینی، سکوت توأم با رضایت از خود نشان می‌دهند؛ همچنان که اکنون نیز به جای اعتراض به هتاکی دو روزنامه آسمان و بهار، معترضان را «افراطیون» می‌خوانند و لابد با این حساب، ساکتینی نظیر وی «اعتدالیون» هستند!

اخبار کوتاه:

*آیت‌ا... جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید گفت: چهارشنبه سوری حرکتی بر خلاف عقل و شرع است و اگر افراد در آتش‌بازی و ترقه‌بازی چهارشنبه سوری، جایی را بسوزانند، ضامن هستند. وی افزود: چهارشنبه سوری یک سنت سیئه‌ای است که متاسفانه بنیان گذاشته‌اند.

*یک منبع نزدیک به وزیر اطلاعات از رسانه ها خواست تا از پرداختن به موضوع اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مبنی بر درگیری لفظی یکی از نمایندگان تهران با وزیر اطلاعات خودداری کنند.

* یک پایگاه خبری با اشاره به سفر چندی پیش «امانوئل والرشتاین» (منتقد نظام سرمایه‌داری) به ایران به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: این جامعه‌شناس مشهور منتقد سرمایه‌داری که هفته گذشته به دعوت انجمن جامعه‌شناسان به ایران رفته و در برخی محافل دانشگاهی و راهبردی(ایرانی) سخنرانی کرده بود، به خبرنگار ما گفت: «برخی از استادان ایرانی که گرایش‌های لیبرالی داشتند، به من گفتند در ایران درباره افول آمریکا صحبت نکن، چون در ایران از این صحبت‌ها علیه لیبرالیسم استفاده می‌شود.»(!)

*رستم قاسمی، مشاور معاون اول رئیس جمهور در نشست همکاری‌های اقتصادی کرمان و عراق گفت: ایران در بازسازی سوریه مشارکت می‌کند.

* «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل، در اقدامی مداخله‌جویانه، به انتقاد از وضعیت آزادی بیان در ایران پرداخت و طی گزارشی که به شورای حقوق‌بشر این سازمان ارائه کرد، نوشت: «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران، نتوانسته است به وعده‌های خود برای افزایش آزادی بیان، عمل کند. وی با استقبال از آزادی هشتاد «زندانی سیاسی» از جمله «نسرین ستوده» در تابستان امسال، گفت: هنوز افراد بسیار دیگری نیز هستند که باید آزاد شوند. دبیرکل سازمان ملل همچنین از دولت ایران خواست آزادی فوری «سران فتنه» را بررسی کند!

*دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری با رأی اکثریت شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان عضو هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و به جای مرحوم دکتر حبیبی انتخاب شد.

*سری دوم فیلم ضد ایرانی 300 روز شانزدهم اسفند ماه در سینماهای آمریکا اکران شد. کارگردان سری دوم300، نوآم مورو، یک صهیونیست متولد سرزمین‌های اشغالی است.

*علی بنی عگبه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز از محکومیت مدیران دو واحد صنعتی آلاینده هوا به حبس خبر داد.

*فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران گفت: از امروز چهارشنبه به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه تهران، در دانشکده علوم اقتصادی این دانشگاه تدریس خود را ادامه می دهم .

*جی شارما، کاردار غیرمقیم انگلیس گفته است که برای چهارمین بار راهی تهران خواهد شد تا دیدارهایی با مقامهای ایرانی داشته باشد.


https://shoma-weekly.ir/KFD5xE