گفته می‌شود که...

جزییات توقیف و رهاسازی شناور آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه وزیر بهداشت:‌ دولت قبلی «واکسن کرونا» را سیاسی کرده بود استفاده وزارت رفاه از اهرم مالیات و تسهیلات بانکی برای صرف نظر افراد از اعتراض به حذف یارانه؟ شبکه‌های سعودی میدان‌دار آشوب در عراق میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی درگذشت فرانسه، بزرگ‌ترین مزاحم مذاکرات سینه‌خیز امریکایی‌ها در خصوص محتوای توافق احتمالی حقوق بشر یا فروش اسلحه؟ ۳۰۰۰ گزارش سوت زنی از فرار مالیاتی پزشکان و دندانپزشکان داریم رکورد دولت در تحقق درآمدهای مالیاتی شاخ و شانه شاهزاده سعودی برای نفت ایران هشدار قاطع یمنی‌ها به رژیم صهیونیستی تورم روحانی از زبان سخنگو از رتبه‌های شبهه‌دار کنکور سراسری دوباره آزمون گرفته می‌شود غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته

جزییات توقیف و رهاسازی شناور آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه

روز گذشته یک فروند قایق بدون سرنشین آمریکایی که ارتباطات ناوبری آن قطع شده بود از سوی شناور پشتیبانی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس کنترل و یدک شد.

اقدام به موقع نیروی دریایی سپاه در زمینه کنترل و یدک قایق بدون سرنشین آمریکایی با هدف ایمن‌سازی مسیر کشتی‌رانی و جلوگیری از وقوع حادثه احتمالی که طی هفته‌های اخیر چند مورد از آن رخ داده، انجام شده است.

باحضور ناوچه آمریکایی در منطقه و توجیه شدن به مسائل امنیتی و ناوبری بدون خطر، قایق فوق با تصمیم فرمانده ناو پشتیبانی سپاه رها شد.

طی هفته‌های اخیر تعداد زیادی از قایق‌های بدون سرنشین آمریکایی از مبدا بحرین و خارج از پروتکل‌های مربوط به استفاده از شناورهای بدون سرنشین و هدایت پذیر از راه دور به سمت آب‌های بین‌المللی و مسیر کشتیرانی بین‌المللی اعزام شده‌اند که موجب شکل‌گیری مشکلاتی در خطوط کشتیرانی شده است.

این نوع شناورها که هنوز مشخص نیست با چه هدفی به خطوط کشتیرانی اعزام می‌شوند، به‌دلیل احتمال قطع ارتباطات ناوبری، می‌توانند منشاء بروز حوادث دریایی غیر قابل پیش‌بینی بشوند.

نیروی دریایی آمریکا ساعاتی پیش با روایتی هالیوودی و خلاف حقیقت سعی کرد از این اتفاق یک حماسه خلق کند تا شاید بتواند بخشی از ناکامی‌های خود را پوشش دهد.

وزیر بهداشت:‌ دولت قبلی "واکسن کرونا" را سیاسی کرده بود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قبل از شروع به کار دولت سیزدهم به‌رغم پرداخت وجه به "کواکس" هیچ واکسنی برای ما ارسال نشده بود و واکسن به یک مسئله سیاسی تبدیل شده بود و عده‌ای آن را به FATF گره زده بودند.

وی با اشاره به اولین دیدار کابینه دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب، گفت: اولین تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در شروع دولت به مامدیریت فوری مسئله کرونا و واکسیناسیون عمومی بود و ما این مهم را در دستور کار خود قرار دادیم.

عین‌اللهی به تشریح وضعیت کشور در شیوع و گسترش اولیه کرونا پرداخت و خاطرنشان کرد: زمانی که دولت روی کار آمد روزانه 50 هزار مبتلا، 8000مریض بدحال داشتیم و بیش از 700 نفر از هموطنان ما جان خود را از دست می‌دادند. مردم در خانه‌های خود قرنطینه و روحیه مردم بسیار بد و کسب و کارها تعطیل شده بود.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه قبل از شروع دولت فقط 18میلیون دوز واکسن تزریق شده بود، خاطرنشان کرد: علی رغم پرداخت وجه به کواکس هیچ واکسنی برای ما ارسال نشده بود و واکسن یک مسئله سیاسی شده بود وعده‌ای نیز این مسئله را به FATF گره زده بودند.

استفاده وزارت رفاه از اهرم مالیات و تسهیلات بانکی برای صرف نظر افراد از اعتراض به حذف یارانه؟

در حال حاضر به برخی از افراد که به اعتراض آنها رسیدگی شده و مشمول دریافت یارانه نشدند اعلام شده که اگر قصد اعتراض مجدد داشته باشند باید رضایت بدهند که اطلاعات آنها در اختیار سازمان امور مالیاتی و نظام بانکی قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، از ابتدای خرداد ماه طرح جدید دولت در خصوص ساماندهی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی آغاز شد. در ابتدای این طرح اعلام شد که افرادی که براساس در طبقه دهم درآمدی قرار گرفته و یا اینکه پیش از این از دریافت یارانه انصراف داده بودند، می‌توانند برای اعتراض نسبت به دهک‌بندی به سامانه وزارت رفاه مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند.

به نظر می‌رسد که طی روزهای اخیر نتیجه بررسی دهک‌بندی برخی افراد اعلام شده است. باتوجه به این موضوع برای افرادی که اعتراض آنها مورد قبول واقع نشده، پیامی ظاهر شده که براساس آن اگر افراد قصد اعتراض مجدد را داشته باشند، باید تایید کنند که اطلاعات خانوار آنها در اختیار سازمان امور مالیاتی و نظام بانکی قرار بگیرد.

متن تعهدنامه به شرح زیر است:

با توجه به اطلاعات شناسنامه اقتصادی-اجتماعی خانوار، کمک حمایت معیشتی به خانوار دو نفری شما تعلق نمی‌گیرد. در صورت تمایل به بررسی مجدد وضعیت خانوار، لازم است رضایت‌نامه زیر را تایید نمایید.

اطلاعات خانوار اینجانب در اختیار سازمان امور مالیاتی و نظام بانکی قرار گیرد و مبنای تصمیم‌گری در خصوص اخذ مالیات و ارائه تسهیلات در خواستی باشد.

با وجود این موضوع سازمان بازرسی کل کشور به بحث اعتراضات یارانه‌ها ورود کرده است، براین اساس اشکان میرمحمدی بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برخی دستگاه‌هایی که باید داده‌های ذیربط در ارتباط با شاخص های احصا شده را در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بگذارند، همکاری لازم و مؤثر انجام نداده‌اند، گفت: برخی دیگر از این دستگاه‌ها نیز اطلاعات خود را به‌صورت برخط در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار نمی‌دهند تا امکان بررسی دقیق وضعیت خانوار به صورت به هنگام وفق شاخص‌های لازم برای تعیین دهک بندی صورت بگیرد. با توجه به تأکید مقنن در قانون بودجه سال جاری، این موضوع توسط سازمان بازرسی کل کشور از دستگاه‌هایی که به انحای مختلف همکاری لازم را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عمل نیاورده اند و اطلاعات خود را در «پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان» به اشتراک نگذاشته‌اند، مورد مطالبه و پیگیری قرار خواهد گرفت تا ضمن اجرای صحیح قانون بر مبنای یک الگوی صحیح، امکان اظهارنظر در خصوص وضعیت دهک‌های مختلف خانوار فراهم شود.

شبکه‌های سعودی میدان‌دار آشوب در عراق

میان تحرکات آشوب‌طلبانه برخی در عراق، رسانه‌های وابسته به عربستان که همواره در چنین صحنه‌هایی حضور مستمر دارند با بهره‌برداری سیاسی از این جریانات در تلاش برای دمیدن در آتش فتنه هستند.

در شرایطی که طی روزهای اخیر با حمله برخی از طرفداران جریان صدر به ساختمان‌های دولتی عراق، مناطق مختلف این کشور در بحبوحه بحران سیاسی بار دیگر تبدیل به صحنه تحرکات خشونت‌آمیز شده است، رسانه‌های سعودی از جمله شبکه‌های الحدث و العربیه عربستان تمرکز ویژه و تمام‌وقتی را بر تحرکات آشوبگرانه ضدملی و ضدامنیتی شماری از طرفداران مقتدی صدر در عراق با هدف شعله‌ور کردن آتش فتنه مذهبی به‌ویژه میان گروه‌های شیعی قرار داده‌اند، این رسانه‌ها به‌ویژه الحدث با قطع برنامه‌های عادی خود به پخش مستقیم این تحرکات و ناآرامی‌ها می‌پردازند و بر تنور این ناآرامی‌ها و آشوبگری می‌دمند.

خبرنگاران شبکه‌های سعودی در جریان حملات طرفداران صدر به منطقه الخضراء (سبز) و تصرف پارلمان و سیطره بر آن، آنها را همراهی کرده بارها از این مناطق به پخش زنده گزارش و مصاحبه با طرفداران صدر پرداختند.

با وجود این اقدامات خشونت‌آمیز و آشوبگرانه برخی طرفداران صدر، این رسانه‌های سعودی همچنان اصرار دارند از واژه تظاهرات‌کننده برای آنها استفاده کنند، این در حالی است که برخی طرفداران صدر با انواع سلاح‌های سبک و متوسط و حتی سنگین به اماکن مختلف حمله می‌کنند.

با وجود جولان شماری از طرفداران مقتدی صدر با انواع سلاح‌ها در مناطق مختلف از جمله الخضراء، رسانه‌های سعودی از جمله شبکه الحدث به‌وضوح خط تخریب وجهه حشد شعبی و متهم‌سازی ایران در ناآرامی‌های عراق برای برهم زدن روابط دو کشور همسایه و ایجاد فتنه را دنبال می‌کنند؛ به‌طوری که در زیرنویس خبرهای خود ادعا می‌کنند طرفداران صدر به‌ضرب گلوله «شبه‌نظامیان وابسته به ایران» کشته می‌شوند.

در جریان تحرکات چند هفته قبل برخی از طرفداران جریان صدر و حمله آنها به ساختمان پارلمان نیز با وجود اینکه کشورهای عربی تلاش داشتند خود را بی‌طرف معرفی کنند اما رسانه‌های سعودی نتوانستند به این موضع پایبند باشند و شروع به طرفداری از آشوب‌طلبان کردند، قابل توجه است که این اقدام رسانه‌های وابسته به عربستان در همسویی با رسانه‌های صهیونیستی انجام می‌شد.

شبکه العربیه و الحدث که تریبون اصلی سیاست و دیدگاه‌های دولت عربستان درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی هستند در گزارش‌ها و اخبار مربوط به تحولات عراق موضع حمایت از آشوب‌طلبان را پیش گرفتند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز با پوشش اخبار مربوط به تحولات داخلی عراق سعی دارد وانمود کند که طرفداران صدر به‌دنبال مقابله با نفوذ ایران در عراق هستند. «ایدی کوهن» سیاستمدار و روزنامه‌نگار صهیونیستی نیز با استقبال از هرج‌ومرج در عراق با انتشار چندین توییت از لبنانی‌ها خواست از طرفداران صدر در عراق الگو بگیرند.

میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی درگذشت

رسانه‌های روسیه بامداد چهارشنبه از درگذشت میخائیل گورباچف، اخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در سن ۹۱ سالگی خبر دادند.

گورباچف متولد ۲ مارس ۱۹۳۱ (مصادف با ۱۱ اسفند ۱۳۰۹ هجری شمسی) بود. او از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ دبیرکل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی بود اما دسامبر ۱۹۹۱ بعد از یک کودتای داخلی موسوم به «کودتای آگوست» سرانجام استعفا داد و اتحاد جماهیر شوروی هم فروپاشید.

حضرت امام خمینی (ره) روز ۱۱ دی سال ۱۳۶۷ در نامه‌ای معروف و تاریخی میخائیل گورباچف را خطاب قرار داده و از او خواسته بود از اتکای به غرب خودداری کند.

نامه امام در شرایطی منتشر شد که اتحاد جماهیر شوروی هنوز به عنوان یک ایدئولوژی برقرار بود و جنگ سرد خاتمه نیافته بود.دیوار برلینبه عنوان نماد جدایی شرق و غرب فرو نریخته بود و حاکمیت کمونیسم بر قانون اساسی شوروی و بر مقدرات مردم در جمهوری‌های این کشور هنوز برقرار بود.

با این حال امام خمینی(رحمه الله علیه)در نامه عبرت آموز خویش به گورباچف از صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم سخن به میان آورد و وی را از روی آوردن به غرب برای حل مشکلات اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی برحذر داشت.


فرانسه، بزرگ‌ترین مزاحم مذاکرات
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه فناوری هسته‌ای گفت: دشمنان با غوغاسالاری می‌خواهند وجاهت و صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را زیر سؤال ببرند.
محمد اسلامی با اشاره به اینکه چرخه سوخت دست‌ساز است و با آن می‌توان بدون وابستگی کار را پیش برد، عنوان کرد: چرخه سوخت در انحصار و سلطه ابرقدرت‌هاست و دعوا با ایران هم برای همین موضوع است.اسلامی با اشاره به اینکه آژانس انرژی اتمی باید نظارت کرده تا مواد انحرافی نباشد، گفت: اگر جایی یک کلمه و یک خبر از انحراف باشد، همه روی همان نقطه هجوم می‌آورند، چون موضوع هسته‌ای ایران حساسیت دارد و روی ما بیشتر تحریک می‌کنند. اسرائیلی‌ها روزانه در مورد انرژی اتمی ایران صحبت می‌کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به نقش منفی اروپایی‌ها درباره صنعت هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و بیان اینکه فرانسوی‌ها بیشترین ظلم را در طول تاریخ در قضیه هسته‌ای به ایران کردند، عنوان کرد: این کشور یک میلیارد دلار از پول ما را گرفته تا روی چرخه سوخت هسته‌ای سرمایه‌گذاری کند، اما به ما گفتند شرکت تأسیس کنید و هر وقت سوخت خواستید ما به شما سوخت می‌دهیم. بعد از ۵۰ سال هیچ چیزی دست ما را نگرفته و سودی برای ما نداشته است. بیشترین مزاحمت را هم فرانسه در مذاکرات هسته‌ای روی چرخه سوخت هسته‌ای داشته است.



سینه‌خیز امریکایی‌هادر خصوص محتوای توافق احتمالی
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفته است نسبت به دو هفته قبل ایران و امریکا به توافق نزدیک‌تر شده‌اند. وی البته در ادامه مدعی شده که این اتفاق به خاطر آمادگی تهران برای چشم‌پوشی از بعضی از خواسته‌هایش رخ داده است. این ادعا درحالی است که ایالات متحده تلاش دارد از هم‌اکنون برای توافق احتمالی دستاوردتراشی نماید و منتقدان و مخالفان خود را اقناع نماید. امریکایی‌ها تلاش دارند از هم‌اکنون و پیش از منتشر شدن متن توافق دستاوردتراشی کرده و ادعا نمایند که ایران از خواسته‌های خود عقب‌نشینی کرده و آنها پیروز میز مذاکرات بوده‌اند. غافل از آنکه متن توافق نشان خواهد داد که آیا امریکایی‌ها به هدف خود یعنی «توافق گسترده‌تر و طولانی‌تر» دست یافته‌اند یا ایرانی‌ها به خواسته‌های خود در رفع تحریم‌‌ها، دریافت تضامین ذاتی، سیاسی، اقتصادی و فرایند راستی‌آزمایی تعهدات ایالات متحده رسیده‌اند و این کشور را به عقب رانده‌اند!


حقوق بشر یا فروش اسلحه؟

ریچارد بلک، سناتور ایالات متحده در یک برنامه خبری تحلیلی گفت: «ایالات متحده و ناتو اهمیتی نمی‌دهند که چه تعداد اوکراینی کشته می‌شوند؛ غیرنظامیان، زنان، کودکان، سربازان، فقط پیروزی مهم است. ما مقادیر زیادی تسلیحات نظامی عرضه می‌کنیم و این منجر به افزایش ارزش سهام شرکت‌های نظامی‌ـ صنعتی شده است


۳۰۰۰ گزارش سوت زنی از فرار مالیاتی پزشکان و دندانپزشکان داریم
عزیزی، مدیر کل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه کتمان درآمد، جرم تلقی شده و مجازات کیفری دارد، گفت: درخصوص کسانی که مرتکب فرار‌های مالیاتی کلان می‌شوند، علاوه بر وصول مالیات و جرایم، پرونده قضایی تشکیل می‌دهیم. برای پزشکان و دندانپزشکانی که مردم برای آن‌ها گزارش فرار مالیاتی ثبت کرده اند، پیامک اخطار ارسال شده است و تمامی پزشکان و دندانپزشکان مطابق قانون مکلف به استفاده از دستگاه پرداخت بانکی (پوز) هستند. سازمان امور مالیاتی در صورت لزوم، تمامی حساب‌های متعلق به پزشکان و دندانپزشکان را بررسی می‌کند و فقط اینگونه نیست که حساب‌های متصل به پوز بررسی شود. بر این اساس مبالغ کارت به کارت و واریز به حساب‌های دیگر مودیان نیز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. عزیزی تصریح کرد: از حدود ۹۰۰۰ گزارش ثبت شده که در سامانه سوت زنی، حدود ۳۰۰۰ گزارش مربوط به فرار مالیاتی پزشکان و دندانپزشکان بوده است و از این تعداد، برای نیمی از آن‌ها علاوه بر پیامک هشدار، درخواست درج در پرونده مالیاتی و بررسی‌های بیشتر برای ادارات ارسال شده است.


رکورد دولت در تحقق درآمدهای مالیاتی

در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۱ سهم درآمدهای مالیاتی و گمرکی از کل منابع عمومی بودجه دولت (کل دریافت‌ها) به بیش از ۵۲ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که در هشت سال دولت گذشته سهم درآمدهای مالیاتی محقق ‌شده از کل منابع عمومی بودجه دولت بین ۳۰ تا ۳۹ درصد در نوسان بوده است. افزایش وابستگی بودجه دولت سیزدهم به درآمدهای مالیاتی نسبت به عملکرد دولت قبل، به این علت است که دولت گذشته به جای تلاش برای مقابله با فرارهای مالیاتی، به شیوه خطرناک استقراض از بانک مرکزی،‌ بانک‌ها و مردم با فروش بی‌رویه اوراق بدهی روی آورد.


شاخ و شانه شاهزاده سعودی برای نفت ایران

رسانه آمریکایی فایننشیال تایمز نوشت: «عربستان با هشدار برای کاهش تولید اوپک پلاس، بدون نام بردن از ایران، به آمریکا در مورد توافق با ایران و عواقب بازگشت نفت این کشور به بازار هشدار داده است.» فایننشیال تایمز می‌گوید ظاهرا هدف هشدار عربستان در این هفته در مورد اینکه اوپک پلاس می‌تواند تولید نفت را کاهش کند، تاجران نفتی بوده است، اما در حقیقت ریاض مخاطب دیگری را در ذهن خود داشت که آن دولت بایدن بود که خود را برای توافق با ایران آماده می‌کند. به گفته این رسانه آمریکایی، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، مراقب بود که نامی از رقیب خود نبرد و در عوض بر «بی‌ثباتی» بازار تمرکز کند که قیمت‌ها را از اوایل ماه ژوئن 25 دلار کاهش داده است. منابع آگاه عربستانی می‌گویند، مداخله ناگهانی ریاض که قیمت نفت را به بالای 100 دلار در هر بشکه رسانده، تا حدی با انگیزه هشدار در مورد عواقب بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی صورت گرفته است.

هشدار قاطع یمنی‌ها به رژیم صهیونیستی

در پی ادعای رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله به مواضع انصارالله در صنعاء، نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای رسما به اسرائیل هشدار داد. یمنی‌ها در این بیانیه، اقدام علیه کشور خود را توهمی دانسته‌اند که پیش از صهیونیست‌ها، در ذهن عربستان و امارات شکل گرفته بود. نیروهای مسلح یمن، اسرائیل را از انجام هرگونه حماقت برحذر داشته و تأکید کرد که هرگونه تجاوز به این کشور نه با سکوت، بلکه با پاسخ مناسب روبه‌رو می‌شود. واکنش کم‌سابقه نیروهای مسلح یمن به جنگ رسانه‌ای و شرارت‌های اسرائیل علیه یمن، با تحولات لبنان، فلسطین مرتبط است. اسرائیل قطعا توان مقابله با حملات چند وجهی مقاومت را ندارد و در صورت وقوع هر نبردی بازنده این تقابل خواهد بود.

تورم روحانی از زبان سخنگو

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، با استناد به آمار منتشر شده بانک مرکزی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «با اصلاح رویه‌های سیاستگذاری، تورم مزمن چندساله اخیر در مسیر درمان قرار گرفته است. تورم بی‌سابقه ۵۹ درصدی آغاز دولت سیزدهم که درحال رشد بود، به‌رغم استمرار تورم جهانی، به ۴۰ درصد کاسته شد.» سخنگوی دولت تصریح کرد: «ان‌شاءالله با تقویت تجارت و تولید در ماه‌های بعد تورم بیش‌ از‌ پیش هم کاسته خواهد شد. آمار تازه منتشر شده از سوی بانک مرکزی، رکورد تاریخی تورم در دولت دوازدهم را نشان می‌دهد. تورم 59/3 درصدی در شهریور ۱۴۰۰ بالاترین نرخ تورم در ۷۰ سال اخیر ایران است. این تورم فزاینده با سیاست‌های جدید دولت سیزدهم در مسیر اصلاح قرار گرفته و در مرداد امسال به ۴۰ درصد رسیده است


از رتبه‌های شبهه‌دار کنکور سراسری دوباره آزمون گرفته می‌شود

مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور:عده‌ای هستند که وسیله و ابزار تقلبی از آن‌ها گرفته نشده است؛ اما رتبه‌های شبهه‌داری آورده‌اند. ما با توجه به مقایسه سوابق تحصیلی و یا رتبه‌های کنکور‌های گذشته آن‌ها و همچنین میزان مطابقت پاسخ آن‌ها با پاسخنامه کلید، تقلب این افراد را شناسایی کرده‌ایم. با بررسی مراجع ذی‌صلاح بعضی افراد جدید نیز شناسایی شده اند که در گروه‌های سازمان دهی شده برای تقلب در کنکور سراسری حضور داشته اند. افرادی که رتبه شبهه‌دار دارند؛ برای رفع شبهه از این افراد در یک، دو یا حتی چند درس، امتحانی دوباره گرفته می‌شود که اگر قبول شوند ادامه راه خود را می‌روند. اگر نمره قبولی نیاورند رتبه و کنکور آن‌ها لغو می‌شود.

غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته

به گزارش خبرگزاری رویترز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود مدعی شد که ایران غنی‌سازی اورانیوم در یکی از سه آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-6 را که اخیرا در سایت نطنز نصب کرده بود، آغاز کرده است.


فعال رسانه‌ای از پشت پرده ازدواج تتلو و سحر قریشی پرده برداشت
آرامه اعتمادی، فعال رسانه‌ای نوشت: ازدواج سحر قریشی و امیر تتلو، یک معامله دو ساله و چندصد میلیاردی با اسپانسری یک رمز ارز و بازدید یوتیوب است. یک تهیه‌کننده بنام سینما، در این سناریو دخیل است که بیست میلیارد سهم خالص او از این ماجراست. دوبی بودن قریشی در همین سناریوست. تتلو در آهنگ جدیدش هم اشاره به رمزارز دارد.


اخبار روزانه:
*
مدیر عامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گفت: «ساخت نفتکش بزرگ افراماکس ۳ آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۲ به خریدار خارجی تحویل داده می‌شود


*برای اولین بار پس از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، دو ناو آمریکایی از تنگه تایوان عبور کردند.


*روزنامه رسالت نوشت: ایران خواستار مختومه شدن مساله پادمانی همزمان با برجام است تا به بیان تهران، در آینده دیگر فضایی برای اعمال فشار علیه ایران و یا اعمال تحریم‌های تازه مسدود شود. این در حالی‌ است که کشور‌های غربی موضوع مسائل پادمانی و برجام را دو مساله غیرمرتبط با یکدیگر می‌خوانند و از ایران خواسته‌اند بدون ارتباط دادن این مساله به گفت‌وگو‌های احیای برجام به پرسش‌های آژانس پاسخ دهد. فراموش نکنیم، حتی در صورت امضای توافق هسته ای، اجرایی شدن آن مشروط به بسته شدن (مختومه شدن
) پرونده‌های ادعایی واهی آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه کشورمان خواهد بود؛ موضوعی که بستگی به اراده واقعی گروسی و همراهانش در آژانس خواهد داشت.

*علی صالحی در شورای عالی قوه قضاییه اظهار داشت: با تلاش و زحمات شبانه‌روزی و پس از پیگیری‌ها، قرار مجرمیت و کیفرخواست سارق مسلح بزرگراه نیایش با اتهام «محاربه» صادر و این پرونده امروز به دادگاه ارسال شد.
*
لطف‌الله شیبانی، فرماندار شهرستان شیراز اعلام کرد دو زن هتاک و ضارب خانواده شهید منصور خادم صادق در شهرک گلستان شیراز دستگیر شدند. این دو زن که عصر روز یکشنبه‌ـ ششم شهریور ۱۴۰۱ـ دختر و همسر شهید منصور خادم صادق را به دلیل تذکر لسانی رعایت حجاب و امر به معروف و نهی از منکر مورد هتاکی و ضرب و شتم قرار داده بودند، خواهر هستند.


*کیهان با اشاره به فیلمی که یوسف حاتمی کیا کارگردانی کرده است، نوشت
: «شب‌طلایی» نه در ریل فرم حرکت می‌کند و نه در جاده محتوا قدم برمی‌دارد، بلکه فیلم‌کوتاهی است که دارد ادای یک فیلم‌ بلند را درمی‌آورد! حاتمی‌کیای پسر در اولین فیلم خود دست به تقلیدی تمام‌عیار از سینمای فرهادی زده و موضوع کتمان‌ودروغ را شاه‌پی رنگ خود قرار داده است. قصه در فضایی بسته (یک خانه قدیمی) روایت می‌شود که تولد مادربزرگ با گم‌شدن شیئی گرانبها با چالشی نه‌چندان مهم روبه‌رو می‌شود و در این روند ما با دیگر کاراکتر‌ها آشنا شده و وارد زندگی خصوصی آن‌ها می‌شویم. فیلم‌ساز تلاش می‌کند با خرده‌روایاتی نامربوط، فیلم را از انفعال خارج کرده و فرهادی‌وار وارد چالش‌های دیگری بکند، اما متأسفانه عدم داشتن مساله در فیلم‌نامه و نداشتن قصه جذاب تمامی برنامه‌های فیلم‌ساز را به‌ باد می‌دهد.


*
ناو هواپیمابر HMS Prince of Wales که به‌نام شاهزاده ولز و ولیعهد ٧٣ ساله انگلیسی نام‌گذاری شده است، در روز نخست شروع مأموریت ویژه خود از کار افتاد. ناو هواپیمابر HMS Prince of Wales قرار بود در اولین سفر خود به نیویورک آمریکا جنگنده‌های نسل پنجم F35 را تحویل گرفته و استفاده عملیاتی از آنها را آغاز کند اما به دلیل این مشکلی فنی، برنامه سفر برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد.

https://shoma-weekly.ir/ZzIbMg