گفته می‌شود که...

جزئیات شب ترور حاج قاسم سلیمانی /آغاز به‌کار پویش «قهرمان»/مخالفت با درخواست وام 9 هزار میلیاردی تولید کننده لوازم خانگی/رئیسی: به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم /اگر می‌خواهید در ترکیه ملک بخرید، این ریسک‌ها را هم به جان بخرید!/کالای اساسی در حال حذف از سبد مصرفی خانوار ایرانی و...

توصیف اندیشکده آمریکایی از توان نظامی ایران برای مقابله با متخاصم

اندیشکده آمریکایی «رند» در گزارشی به توان جمهوری اسلامی بر بستن تنگه هرمز پرداخت و نوشت: «ایران می‌تواند در «حملات نامتقارن» و شلیک موشک‌های بالستیک به برخی اهداف منطقه‌ای، با هدف تهدید متحدان آمریکا در خلیج‌فارس اقدام کند. موشک‌های بالستیک و کروز ایران ازلحاظ کمیت و دقت تا سال ۲۰۲۵ و همچنین در زمینه «پدافندهای هوایی یک‌پارچه» پیشرفت خواهد داشت. بزرگ‌ترین چالش پیش روی نیروهای آمریکایی، عملیات هوایی علیه اهداف متحرک ایران نظیر موشک‌های بالستیک با قابلیت پرتاب از سکوهای متحرک، موشک‌های کروز ضدکشتی، شناورهای تندرو، کشتی‌های مین‌گذار و البته پیش از همه این‌ها، پدافند هوایی ایران است».
افشاگری کریمی: تاج خودش را جای مهدوی‌کیا به فیفا معرفی کرد!

علی کریمی مدعی شد مهدی تاج خودش را به جای مهدی مهدوی‌کیا برای عضویت در کمیته مسابقات فیفا معرفی کرده است.پس از انتخاب تاج به عنوان عضو کمیته مسابقات فدراسیون جهانی فوتبال، همیشه سؤالی مطرح بوده است مبنی بر اینکه چرا فیفا از بازیکنان قدیمی ایران در کمیته‌های خود استفاده نمی‌کند؟افشاگری علی کریمی از آنچه در سال ۹۵ گذشت، قطعاً می‌تواند پاسخی مناسب برای این سؤال باشد
شهر میامیِ آمریکا در تیررس پهپادهای ایران است

اندیشکده صهیونیستی «آلما» نوشت: «ونزوئلا با پهپادهای ایرانی خود می‌تواند به شهر «میامی» در آمریکا حمله کند. دادنِ پهپاد به ونزوئلا، یعنی اینکه آمریکا قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران در افکار خود بازنگری کند. این پهپادها می‌توانند اطلاعات جمع‌آوری کنند و به اهداف سطحی یا هوایی حمله انتحاری کنند».

کالای اساسی در حال حذف از سبد مصرفی خانوار ایرانی

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک با انتقاد از نگاه منفعت‌طلبانه حاکم بر گوشت قرمز کشور گفت: «هر کیلو بز ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان و دام مولد زنده ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان باید در بازار به فروش برسد؛ اما اکنون این گوشت‌ها کجاست که نمی‌توان آن را کمتر از ۱۲۰ هزار تومان در بازار تهران خریداری کرد. توزیع‌کننده یا همان قصابان بازار را می‌چرخانند و برای قیمت گوشت قرمز نرخ تعیین می‌کنند».

پیام ماهواره‌بر سیمرغ برای مذاکرات وین

پنجشنبه هفته گذشته ماهواره‌بر سیمرغ برای اولین‌بار سه محموله تحقیقاتی را به‌صورت هم‌زمان به ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری از سطح زمین و با سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانیه پرتاب کرد. این خبر واکنش‌هایی از سوی برخی مقامات غربی و آمریکایی به همراه داشت و آن‌ها این اقدام ایران را مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل توصیف کردند. فؤاد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل در این زمینه می‌گوید: «منظور آن‌ها قطعنامه 2231 است. منتها اینکه ادعا کردند که برنامه‌های بالستیک ایران نقض قطعنامه است، حرف صحیحی نیست. اولاً اینکه در قطعنامه درخواست شده و گفته درخواستی داریم. نکته دوم اینکه در آن بند، آمده موشک‌های بالستیکی که برای حمل سلاح هسته‌ای طراحی شده، اما ایران سلاح هسته‌ای ندارد و هیچ جایی هم در دنیا نیست که ادعا کند در ایران، سلاح هسته‌ای وجود دارد. حتی رژیم صهیونیستی هم‌چنین ادعایی نسبت به ایران ندارد. نکته سوم هم اینکه اصولاً ما هیچ معاهده‌ بین‌المللی نداریم که موشک بالستیک را محدود کرده باشد و موشک بالستیک جزء سلاح‌های کشتارجمعی محسوب نمی‌شود. خیلی از کشورها از موشک بالستیک برای اهداف دفاعی خودشان استفاده می‌کنند و تنها محدودیتی که در حوزه‌ سلاح وجود دارد، در حوزه سلاح‌های کشتارجمعی مانند سلاح شیمیایی است. ازاین‌جهت صحبت طرف مقابل بیشتر جوسازی در فضای مذاکرات است تا ایران را متهم کنند؛ بنابراین نباید به آن اعتنایی کرد. پیامی که تست این موشک‌ها به طرف مقابل می‌دهد این است که فراموش نکنند ایران در حوزه سیاست دفاعی خودش از کسی دستور نمی‌گیرد و اگر توافقی هم در وین داشته باشیم، هیچ ربطی به سیاست‌های دفاعی ایران نخواهد داشت».
اگر می‌خواهید در ترکیه ملک بخرید، این ریسک‌ها را هم به جان بخرید!

مرتضی افقه، رئیس گروه اقتصاد دانشگاه چمران اهواز: اگر یک فرد ایرانی برای دریافت اقامت در ترکیه ملک بخرد، تا سه سال حق فروش آن را ندارند و اگر این کار را انجام دهد، مجوز اقامت او باطل می‌شود. مالک ایرانی بعد از سه سال نیز تنها خانه را می‌تواند به خود ترک‌ها بفروشد. ترک‌ها به دلیل اینکه می‌دانند ایرانی‌ها و یا سایر اتباع خارجی خانه را تنها به آن‌ها می‌توانند بفروشند، ملک را حتی به نصف قیمت یا یک سوم قیمت خانه می‌خرند. بعد از اینکه فرد ملک خود را می‌فروشد، نمی‌تواند سرمایه خود را از ترکیه خارج کند، بلکه باید برای چندین سال سرمایه خود را در بانک‌های ترکیه سپرده‌گذاری کند
توزیع هوشمند میوه شب عید تا در منزل
۱۵ درصد زیر قیمت

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی کشور گفت: میوه تنظیم بازاری شب عید امسال علاوه بر روش های معمول هر سال، به صورت هوشمند در منزل مردم تحویل می‌شود. وی افزود: به منظور جلوگیری از بروز التهاب در بازار، میوه های تنظیم بازاری 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار توزیع خواهند شد.


رئیسی: به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم

رئیس‌جمهور در دیدار شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: «به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم. در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع سهمیه‌ بنزین را عادلانه کند که آن‌هم فعلاً به‌صورت آزمایشی و محدود اجرا می‌شود تا آثار مثبت و منفی آن را دقیق و به‌صورت میدانی ارزیابی کنیم».
نماینده مجلس: ضربه‌ ناشی از حذف ارز دولتی به زندگی مردم باید ملایم‌ باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص حذف ارز ترجیحی برای سال آینده گفت: کسی نمی‌گوید که قیمت‌ها را آزاد کنید و ملت را به امان خدا رها کنید. بلکه ما باید تلاش کنیم ضربه‌ای که به زندگی مردم وارد می‌شود، ملایم‌تر شود.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص حذف ارز ترجیحی برای سال آینده، گفت: ما داریم یک انتخاب بین بد و بدتر انجام می‌دهیم، قطعا در این میان گزینه خوب وجود ندارد. گزینه خوب این بود که اساساً وارد این فضاها نمی‌شدیم.مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، در خصوص تصمیم دولت برای حذف ارز ترجیحی از کالاها و توزیع مستقیم آن به شکل یارانه، گفت: ما داریم یک انتخاب بین بد و بدتر انجام می‌دهیم، قطعا در این میان گزینه خوب وجود ندارد. گزینه خوب این بود که اساساً وارد این فضاها نمی‌شدیم.وی ادامه داد: ارز ترجیحی و موارد این چنینی معمولا رانت و فساد ایجاد می‌کند. اما حالا که وارد این مسیر شدیم باید ببینیم ادامه مسیر موجود چه زیان‌ها و منافعی دارد و تغییر مسیر چه زیان و منافعی دارد؛ چون اینطور نیست که یکی از این دو گزینه، یکپارچه منفعت داشته باشد و همه روی این مساله اتفاق نظر دارند، نکته فقط این است که در کدام گزینه منفعت بیشتر از هزینه است.

پویشی با ۴۵ هزار امضا برای نام‌گذاری روز قهرمان ملی

پویشی‌ در سامانه «فارس من» با موضوع «نام‌گذاری روز شهادت سردار سلیمانی به نام قهرمان ملی» ثبت‌شده که تاکنون بیش از 48 هزار امضا داشته است. خبرگزاری فارس در نامه‌ای این پویش را به وزیر ارشاد و رئیس شورای فرهنگ عمومی ارسال و دو روز تولد حاج قاسم و شهادت او را برای این نام‌گذاری پیشنهاد کرده است. گفتنی است؛ روز شهادت سردار سلیمانی در سال شهادت ایشان، از سوی این شورا به نام «روز جهانی مقاومت» نام‌گذاری شده است.

روند چک‌های برگشتی کاهشی شد

در آبان امسال، تعداد و ارزش چک‌های برگشتی نسبت به کل چک‌های مبادله‌ شده به کمتر از میانگین هشت ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ رسید. بنا بر گزارش بانک مرکزی، تعداد و ارزش چک‌های برگشتی نسبت به کل چک‌های مبادله شده در این ماه به ترتیب برابر با 8.8 درصد و 12.2 درصد شده است.
رسانه آمریکایی: اروپایی‌ها برای نخستین‌بار از پیشرفت در مذاکرات وین سخن گفتند

رادیو ملی امریکا (ان.پ.آر) دقایقی پیش اعلام کرد نشانه هایی از پیشرفت مذاکرات وین به سمت توافق دیده می‌شود و برای نخستین بار، مذاکره کنندگان اروپایی از پیشرفت در روند این مذاکرات، گزارش داده‌اند.تارنمای این رسانه آمریکایی در خبری که پیتر کنیون خبرنگار بین المللی آن مستقر در استانبول مخابره کرده، نوشته است: برای نخستین بار در چند ماه اخیر، مذاکره‌کنندگان اروپایی از پیشرفت در روند مذاکرات وین با ایران و آمریکا برای احیای توافق برجام خبر داده‌اند.این رسانه آمریکایی به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرده اما گفته است که به زودی مشروح این خبر را (در قالب فایل صوتی)منتشر خواهد کرد.قرار است ادامه دور هشتم(دور جاری) مذاکرات وین از روز دوشنبه هفته جاری و پس از یک وقفه سه روزه بخاطر تعطیلات سال نو میلادی، از سر گرفته شود.برخی دیپلمات های حاضر در روند مذاکرات ضمن ابراز خوش بینی به حصول نتیجه در این دور از گفت و گوها، اعلام کرده اند ممکن است تا قبل از فرا رسیدن ماه فوریه(کمتر از یک ماه دیگر)، مذاکره کنندگان به توافق دست یابند.

مخالفت با درخواست وام 9 هزار میلیاردی تولید کننده لوازم خانگی

بانک مرکزی درخواست وزارت صمت درخصوص استثنا شدن یک تولید کننده بزرگ لوازم خانگی برای تخصیص اعتبارات خاص و خارج از مقررات محدودیت ذی نفع واحد را رد کرد. در نامه معاون طرح و برنامه وزارت صمت از بانک مرکزی خواستار تخصیص اعتبارات خاص و خارج از مقررات محدودیت ذی نفع برای یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی شده بود که درخواست وام این شرکت بیش از 9 هزار میلیارد تومان بود.

منسجم کردن اعتبارات بانکی برای رونق تولید

تفاهم‌نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و هفت بانک عامل با موضوع تأمین مالی زنجیره‌ای تولید با حضور علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی، رضا فاطمی امین وزیر صمت، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به امضا رسید. رئیس‌کل بانک مرکزی در این مراسم گفت: «با اجرایی شدن طرح تأمین مالی زنجیره تولید نیاز به نقدینگی واحد‌ها کمتر می‌شود و درنتیجه آن فشار بر سیستم بانکی کاهش خواهد یافت و شاهد بهبود ترازنامه بانک‌ها است». رئیس شورای پول و اعتبار در ادامه، مزیت اجرایی شدن طرح تأمین مالی زنجیره‌ای را کاهش هزینه تمام‌شده محصول عنوان کرد. به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اجرای تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای باعث افزایش 30 درصدی دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع مالی می‌شود. خاندوزی، وزیر اقتصاد هم تأمین مالی زنجیره تولید را منتج به ارزان کردن هزینه تولید و سامانه‌مند کردن اعطای اعتبارت به بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی خواند و گفت: «این هم‌افزایی در مسیر تولید سال‌های طولانی به‌عنوان دغدغه اصلی مطرح می‌شد و در گزارش‌های ارزیابی موانع کسب‌وکار در صدر سه اولویت اصلی قرار داشت». آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیگر مسئولی بود که درباره این طرح سخن گفت و ابراز امیدواری کرد منابع سرگردان به نام تولید نداشته باشیم و منابع به سمت تولید هدایت شود و به دریافت وام به سبک گرفتن پول خاتمه دهیم.
رهن ۶۰ درصد خانه‌های تهران بیش از ۳۰۰ میلیون!

بر اساس آگهی‌های منتشرشده در پلتفرم‌های مختلف مثل شیپور، دیوار و ملک رادار، سطوح قیمتی رهن کامل در شهر تهران به این شکل است که ارقام اصلی از زیر ۱۰۰ میلیون تومان شروع می شود و تا ۲ میلیارد تومان می‌رسد.


خروج کامل نظامیان آمریکایی از عراق حقیقت ندارد

سخنگوی کتائب سید الشهداء عراق گفت: «متأسفانه دولت، واسطه‌ای بین ملت و اشغالگر شده و هنوز بیش از ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند و خارج نشده‌اند. آنچه اعلام‌شده، صرفاً فریب است». رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق نیز در مراسم دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش و هم‌زمان با پایان مهلت خروج نظامیان آمریکایی، به دولت عراق تذکر داد به وظیفه خود در اخراج نیروهای خارجی عمل کند.
هجوم اتباع کشورهای همسایه به ترکیه برای خرید کالا

اتباع کشورهای همسایه ترکیه در حال عبور از مرز ترکیه با ماشین‌ها و اتوبوس‌های پرجمعیت هستند و از کاهش ارزش لیر ترکیه برای خرید کالا استفاده می‌کنند.در میان افرادی که برای خرید کالا به ترکیه سفر می کنند درصد بالایی از شهروندان کشور بلغارستان قرار دارند که اولین توقف آنها صرافی است و سپس به بازارها و خواربار فروشی ها در شهر ادرنه در شمال غربی ترکیه می روند.لیر بی‌ثبات‌ترین ماه خود را در دسامبر تجربه کرد و ارزش آن تقریبا هر روز کاهش یافت و در نهایت در ۲۰ دسامبر به کمترین میزان خود در برابر دلار آمریکا رسید، زمانی که ارز ترکیه امسال بیش از ۶۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد، گردشگران این کشور بیشترین سود را به جیب زدند.

آغاز به‌کار پویش «قهرمان»

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم و شهدای همراه، با آغاز پویش «قهرمان» که برگرفته از بیانات رهبر انقلاب است، مجموعه کاملی از محتوای مرتبط با رهبر انقلاب و حاج قاسم را جهت استفاده و تولید محتوای هنری و استفاده علاقه‌مندان منتشر می‌کند. کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحه ShahidSoleimani در سایت رهبر معظم انقلاب، ضمن دریافت فیلم و متن بیانات رهبر انقلاب درباره شهید سلیمانی، به اسناد و مدارک پویش قهرمان و دیگر مستندات رسانه‌ای مربوط به حاج قاسم و تشییع پیکر مطهر ایشان دسترسی یابند و از آن برای استفاده در تولیدات رسانه‌ای استفاده کرده و در صورت تمایل و برای بازنشر، محصول تولیدی خود را به همین صفحه ارسال کنند. این پویش تا ۲۷ دی‌ماه، سالروز سخنرانی تاریخی رهبر انقلاب در نماز جمعه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.
بادیگارد لاکچری، ساعتی ۱۰ میلیون تومان

شرکت‌های تشریفاتی، خدماتشان را از ساعتی ۷۰۰هزار تومان تا چند ده میلیون تومان ویژه برگزاری مهمانی‌های لاکچری می‌فروشند!خدماتی که فاعل‌شان اغلب به چند رشته ورزشی و رزمی مسلطند و به گواهی مدارکی مهر و موم شده، دوره‌هایی نیز در خارج از کشور گذرانده‌اند. این حرفه آموزش‌های تخصصی خود را از مدیریت بحران گرفته تا کنترل خشم، دارد. از دوره‌های ۵۰ساعته ۳میلیونی تا ترم‌های ۲ماهه ۷میلیونی با اعطای مدرک معتبر بین‌المللی
جزئیات شب ترور حاج قاسم سلیمانی

عبدالمهدی با اشاره به جانبداری شهید سلیمانی از حق و حضور وی در جلساتی که با مسئوان ایرانی داشته است، درباره شب ترور گفت: بامداد همان روز قرار بود رأس ساعت هشت و نیم صبح و طبق هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، میزبان شهید حاج قاسم باشم تا هم صبحانه بخوریم و هم موضوعات مختلفی را بررسی کنیم». نخست وزیر پیشین عراق ادامه داد: «نیمه شب مشغول تدوین برخی نکات مهم برای مطرح شدن آن در جلسه صبح بودم که یکباره و سراسیمه مدیر دفترم آمد و گفت : رئیس کل اطلاعات عراق، مصطفی الکاظمی که نخست وزیر کنونی است به من خبر داد انفجاری مهیب در فرودگاه بغداد رخ داده و هنوز از ماهیت آن اطلاعی ندارند. من نگران شدم. هرچند نمی‌دانستم حاج قاسم از کدام مرز زمینی یا هوایی قرار است به بغداد بیاید، اما دلشوره داشتم به خصوص اینکه فهمیدم لحظاتی قبل از انفجار یک هواپیما از دمشق وارد بغداد شده است». عبدالمهدی با اشاره به تماس وی در آن شب با سفارت ایران در عراق و بی‌اطلاعی مسئولان آن، گفت: «به محل کارم رفتم و تحولات فرودگاه بغداد را لحظه به لحظه پیگیر شدم . تصاویر یکی پس از دیگری منتشر می‌شد. تا یکباره تصویر دست شهید و انگشتر او را دیدم و تازه فهمیدم که حاج قاسم و ابو مهدی المهندس را هدف قرار داده بودند. من آن دست و آن انگشتر را به خوبی می‌شناختم . واقعا لحظه دشواری بود. مصطفی الکاظمی و اعضای سفارت ایران فورا خودشان را به نخست وزیری رساند و جلسه‌ای فوق العاده تشکیل دادیم تا پیامدهای این ترور را بررسی کنیم. تا صبح بیدار بودم و آمریکایی ها راس ساعت شش صبح به وقت بغداد اعلام کردند که خودشان عامل این ترور بودند

‌اخبار روزانه:
*
در چند روز گذشته، خبرهایی در برخی رسانه‌ها مبنی بر بازداشت ۹ تبعه کرد ایرانی از سوی پلیس ترکیه و تحویل آنها به گروه‌های تروریستی در شمال سوریه منتشر شد. بر اساس اخبار منتشر شده این ۹ نفر به قصد اخذ پناهندگی در ترکیه حضور داشتند و پس از بازداشت توسط دولت ترکیه، خودشان را «کرد سوری» معرفی کرده‌ و دولت ترکیه نیز آنها را به گروه‌های تروریستی در شمال سوریه تحویل داده است.
از آن زمان، خانواده‌های این افراد اقدام به برگزاری تجمع مقابل سفارت ترکیه در تهران کرده‌اند و همچنین خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزارت خارجه شدند. حالا دیروز وزیر امور خارجه کشورمان به ایسنا خبر داد که ۹ نفر ایرانی که با هدف مهاجرت به ترکیه سفر کرده و دچار مشکلاتی شده بودند در چهارچوب همکاری دولت ایران و ترکیه از مرز رازی وارد کشور می‌شوند.
*
«الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور جمهوری‌آذربایجان در نطقی به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۲ روابط تهران و باکو را دوستانه توصیف کرد. به‌گزارش فارس«الهام علی‌اف» درباره روابط جمهوری آذربایجان با ایران گفت: «روابط دوستانه و مشارکتی در جریان تماس‌های منظم و تبادل نظر با سایر همسایگان، ایران و گرجستان توسعه بیشتر یافته است. بستر همکاری‌های چندجانبه هم اکنون در منطقه در حال شکل‌گیری است و البته این به نفع ماست
اظهارات رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان درباره روابط باکو و تهران در شرایطی مطرح شده که او ۱۰ روز قبل در باکو میزبان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود.
*روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی درگیری‌های چند روز اخیر رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق کشور، روز شنبه
۱۱ دیماه ۱۴۰۰ رزمندگان این قرارگاه با رصد دقیق و عملیات پیچیده اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه و مقر استقرار تعدادی از اشرار مسلح معروف در منطقه عمومی کورین استان سیستان و بلوچستان شدند.
این اطلاعیه می‌افزاید: دراین درگیری شدید «غلام شه‌بخش» همراه با ۵ شرور مسلح دیگر به هلاکت رسیده و ۵ نفر از آنان نیز زخمی شدند. همچنین مخفیگاه و مقر اشرار مسلح به‌طور کامل منهدم گردید.
دراین درگیری که در جوار یکی از روستاهای منطقه انجام پذیرفت تعداد سه نفر از رزمندگان بومی و بسیجی مدافع امنیت مردم به شهادت رسیدند.

*حجت الاسلام صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور، به سه گناه ربا، ایجاد ناامنی و تزلزل در خانواده که در روایات متعدد به جنگ مستقیم با خداوند آمده است، اشاره کرد و گفت: این گناهان متاسفانه در جامعه امروزی ما رواج پیدا کرده است که می‌توان در بحث تزلزل در خانواده به رواج بی عفتی و هرزگی که مصداق اتم و اکمل آن بدحجابی، بی حجابی و مقوله سگ گردانی و دوری از فرزند آوری است
*محمدجواد ظریف در توییتى نوشت: دو سال پیش من یک دوست را از دست دادم، ایران یک قهرمان و جهان قهرمان مبارزه با تروریسم را از دست داد. یک سال بعد، برای آنها که انکار می کردند، چهره واقعی ترامپ در کنگره آمریکا به نمایش گذاشته شد.ظریف در پایان نوشت: جهان به مبارزان شجاعی مانند سلیمانی نیاز دارد، نه جنگ‌افروزان ترسو مانند ترامپ، نتانیاهو و شرکا
.

https://shoma-weekly.ir/OdMt8Y