گفته می‌شود که...

جریان انحرافی علیه یک وزیر/ موج سوم شریعتمداری/ ابلاغیه دولت برای حقوق و مزایای رئیس دفتر رئیس‌جمهور/ کودکان انگلیسی در آرزوی داشتن پدر/ حضور همچنان اعضای جبهه پایداری در روزنامه ایران/ مرسی برای ایران شاخ و شانه کشید! و ...

جریان انحرافی علیه یک وزیر
راه دانشجو:برخی شنیده‌ها حکایت از اختلافات شدید بین رستم قاسمی، وزیر پردرآمد‌ترین وزارتخانه دولت با لیدر جریان انحرافی دارد. گفته می شود وزیر نفت مطالبه برخی افراد حاضر در این جریان را رد کرده و اینگونه خشم انحرافی‌ها را برانگیخته است.

موج سوم شریعتمداری
جهان:محمد شریعتمداری نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: اگر وارد عرصه انتخابات شوم قطعاً در عمل موج سوم سیاسی کشور را ایجاد خواهم کرد.

کمک 28 میلیارد تومانی دولت به نهاد ریاست جمهوری
بر اساس مصوبه چندی پیش هیئت دولت که به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تایید و توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور به شماره ثبت "153998/ت48068هـ"ابلاغ شده، مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال از محل منابع در نظر گرفته شده برای جبران خسارت های ناشی از وقوع حوادث طبیعی و سوانح پیش  بینی نشده، به نهاد ریاست جمهوری اختصاص می یابد.

برخی دستگاه های اجرایی قبض آب و برق پرداخت نمی کنند
وزیر نیرو با ارسال نامه ای گلایه آمیز خطاب به رحیمی معاون اول رییس جمهور، اعلام کرده که پس از نامه چندی قبل معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری در تعیین اولویت هزینه های دستگاه‌های دولتی، برخی دستگاهها و شرکت‌های دولتی با استناد به این نامه از پرداخت قبوض آب و برق مصرفی خود امتناع می کنند که این موضوع باعث بروز مشکلاتی شده است.

شغل جدید دستجردی پس از برکناری
نسیم:سیدحمید حسینی مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، پیرامون زمینه فعالیت جدید وزیر سابق این وزارتخانه گفت: مرضیه وحید دستجردی به محل فعالیت قبلی خود در بیمارستان آرش برمی‌گردد و کار خود را در بخش زنان و زایمان این بیمارستان از 10 روز آینده آغاز می‌کند.

نظر محسن ‌هاشمی درباره انتقال فائزه به انفرادی
محسن‌ هاشمی درخصوص انتقال فائزه‌ هاشمی خواهرش به بند انفرادی زندان اوین صحبت کرد. تسنیم نوشت؛ محسن‌ هاشمی فرزند آیت‌الله ‌هاشمی در حاشیه ختم مرحوم صادق کاظمی، پدر رهنورد در جمع خبرنگاران درخصوص انتقال فائزه ‌هاشمی به بند انفرادی زندان اوین گفت: چه می‌توانم بگویم؟! اگر خود او راضی باشد ما هم راضی هستیم. وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آیت‌الله‌ هاشمی به دیدار فائزه ‌هاشمی می‌رود یا خیر، گفت: وی یک‌بار به ملاقات فائزه رفته است و ممکن است یک‌بار دیگر هم برود.

 میزان جریمه توهین به احمدی نژاد
خراسان نوشت؛ بر اساس شکایت و پیگیری‌های معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، فردی به نام «م. ک» ساکن یکی از استان‌های شمالی کشور به اتهام ارسال پیامک‌های توهین‌آمیز علیه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان، به 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم شده است.

موحدی کرمانی: توصیه به کسی که جایز نیست کاندیدا شود
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در مراسم بزرگداشت شهید ستاری که دیروز در محل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که توصیه شما به نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده چیست؟، گفت:‌ نامزدها باید خدا را درنظر بگیرند. مسئولیت ریاست‌جمهوری مسئولیت سنگینی است و من می‌گویم اگر از عهده مسئولیت این جایگاه برنمی‌آیند، جایز نیست که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شوند.

مراسم ختم پدر زهرا رهنورد برگزار شد
مراسم ختم پدر زهرا رهنورد عصر دیروز در مسجد امام حسن مجتبی برگزار شد. در این مراسم دختران زهرا رهنورد و تعدادی دیگر از فعالان سیاسی و فرهنگی حضور داشتند. در پی درگذشت پدر همسر میرحسین موسوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی پیام تسلیتی خطاب به ایشان صادر کرد.

بی بی سی درخواست نداده
مهر:محمدناصر حقیقت، سرپرست اداره‌کل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا شبکه «العربیه» و «بی بی سی فارسی» درخواستی برای فعالیت در ایران داده‌اند یا خیر، گفت: تقاضایی برای فعالیت مجدد این شبکه‌ها در ایران دریافت نکرده‌ایم.وی افزود: البته قسمت انگلیسی بی بی سی در ایران فعالیت دارد و اساساً ارتباطی با بی بی سی فارسی ندارد.

یا الهام یا مشایی
الف:امیرمحبیان تحلیلگر مسایل سیاسی گفت:کاندیدای احمدی‌نژاد یا مشایی است یا کسی مثل الهام. این کاندیداها هیچکدام توانایی پیروزی در دور اول را ندارند لذا انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود؛ احمدی‌نژاد مطمئن است که یکی از دو کاندیدای دور دوم کاندیدای او خواهد بود. از این‌ رو اگر کاندیدای احمدی‌نژاد یا یک اصولگرا هر که باشد به دور دوم رود اصلاح‌طلبان از سر خیرخواهی یا بدجنسی ترجیح می‌دهند به کاندیدای احمدی‌نژاد رای دهند تا شکاف حاکمیت را بیشتر کنند یا شرکت نمی‌کنند و در آن صورت تبلیغات احمدی‌نژاد در شهرستان‌ها و یارانه‌ها و... کاندیدای او را پیروز خواهد کرد.

11 ایرانی در سوانح دریایی مفقود شدند
در سوانح دریایی رخ‌داده از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه 11 ایرانی در آب‌های کشور مفقود شدند. ایسنا نوشت؛ مراکز هماهنگی نجات دریایی واقع در بنادر شمالی و جنوبی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های ذیربط به‌ویژه با استفاده از شناورهای ناجی و مراکز نجات دریایی اقدامات گسترده‌ای جهت نجات جان دریانوردان انجام داده است.

 مرز مهران بسته می‌شود
فرماندار مهران گفت: چهارشنبه مرز مهران بسته می‌شود، زائرین به هیچ‌وجه به این مرز مراجعه نکنند. مهر نوشت؛ عباس نصراللهی اظهار کرد: با توجه به اینکه به‌مناسبت اربعین حسینی از سوی کشور عراق در مرز مهران ویزا صادر نمی‌شود، زائران به هیچ‌وجه به شهرستان مهران مراجعه نکنند. وی با بیان اینکه امروز از ساعت 14 مرز بین‌المللی مهران به‌طور رسمی بسته می‌شود از زائرین خواست به هیچ‌وجه به این مرز مراجعه نکنند.

دعوت رسمی احمدی‌نژاد از پاپ
محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای رسما از پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک های جهان برای بازدید از ایران دعوت به‌عمل آورده است. وب سایت «ROMEREPORTS» با انتشار این خبر نوشت؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران در این دعوتنامه رسمی و مکتوب از پاپ خواسته است در راستای تقویت گفت‌وگوی بین ادیان و مسلمانان و مسیحیان از ایران دیدار کند.
طبق این گزارش رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در این دعوت رسمی اعلام کرده که پاپ می‌تواند در جریان سفر به ایران از چند کلیسا در این کشور نیز بازدید کند. گفتنی است در فوریه ۲۰۱۲ (بهمن۱۳۹۰) نیز احمدی‌نژاد در جریان دیدار کاردینال «ژان لوئی توران» رئیس شورای جامعه اسقف‌های واتیکان به‌صورت شفاهی از پاپ برای دیدار از ایران دعوت به‌عمل آورده بود.

ابلاغیه دولت برای حقوق و مزایای رئیس دفتر رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهور دستور حقوق و مزایای جدیدی برای رئیس دفتر خود صادر کرد. خراسان نوشت؛ براساس بخشنامه‌ای که طی روزهای اخیر به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ابلاغ شده، هیات وزیران جایگاه و امتیاز شغلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، دستیار رئیس‌جمهور و دبیر هیات دولت را مشخص و رقم آن را 16000 امتیاز در نظر گرفته که هم‌تراز مقامات بند «ج» ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری شامل وزرا، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس‌جمهور است.

استفتاء اتاق تهران از مراجع درباره بانک‌ها
محمدمهدی رئیس‌زاده، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق تهران از استفتا برای برخی قوانین بانکی خبر داد. وی گفت: بانک‌ها از فعالان اقتصادی طلب پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز در برگشت تسهیلات، می‌کنند که این مورد چند ماهی است که نگرانی‌های جدی در فضای کسب و کار کشور ایجاد کرده است. رئیس‌زاده در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: در این زمینه، اتاق تهران از 9 تن از مراجع عظام فتوای خلاف شرع بودن عطف به ماسبقی که بانک‌ها در پیش گرفته‌اند، اخذ کرده است.

کل ثروتمندان ایران چند نفر می‌شوند؟
رئیس‌جمهور در تازه‌ترین اظهارنظرهای خود اعلام کرده اقتصاد ایران در اختیار 3000 نفر است. او یک روز قبل‌تر هم از انحصارهای ایجادشده در اقتصاد از سوی نهادهای حاکمیتی انتقاد کرده بود. اقتصاد نباید در دست 3000 نفر در کشور باشد و درصورت اصلاح این وضعیت کشور آسیب‌پذیر نخواهد بود. محمود احمدی‌نژاد دیروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی در کرمانشاه اظهار کرد: باید به سمتی برویم که همه مردم در اقتصاد فعال باشند. نه‌اینکه عده قلیلی نامشان فعال اقتصادی باشد که این‌گونه اقتصاد شکوفا نمی‌شود. زمانی اقتصاد به نقطه مطلوب می‌رسد که همه مردم در عرصه اقتصادی فعال باشند و کار اقتصادی را یاد بگیرند وهمه ظرفیت‌ها برای عدالت پیشرفت به‌کار گرفته شوند. نکته قبل توجه به حضور حداقل 10 نفر از بدهکاران بانکی در استان کرمانشاه بازمی‌گردد. از سوی دیگر براساس تازه‌ترین برآوردها حداقل 80 درصد اقتصاد ایران در اختیار دولت قرار داد. دولت سالانه 27 هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند. اصلی‌ترین پیمانکاران عمرانی هم به شرکت‌های دولتی وابسته‌اند. یافتن 3000 نفر در میان فعالان بخش خصوصی با این وجود چندان ساده نیست.

کتک‌ خوردن به دلیل سؤال!
العالم:خبرنگار روزنامه الوطن عربستان سعودی از سوی همراهان یک مبلّغ مشهور وهابی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.عبدالمحسن الفاران خبرنگار این روزنامه، تصور نمی کرد که سؤال او از عائض القرنی مبلّغ سعودی درباره علل ممانعت از ورود وی به خاک آمریکا، موجب شود که از سوی یکی از همراهان این مبلّغ کتک بخورد.

ادعای نقویان صحت ندارد
فرارو:پیرو انتشار مطلبی به نقل از حجت‌الاسلام نقویان در برخی رسانه‌ها با موضوع «دریافت رشوه توسط یکی از مدیران یا معاونان وزارتخانه‌ها و در میان گذاشتن این موضوع با حجت‌الاسلام پورمحمدی و...»، روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد آنچه به نقل از حجت‌الاسلام نقویان، در رسانه‌ها مطرح‌
شده صحیح نیست و آقای نقویان در تماس تلفنی با حجت‌الاسلام پورمحمدی به‌ صراحت اعلام کرد که مطالبی که در رسانه‌ها در‌ این باره مطرح کرده‌‌اند تحریف‌شده است و صحیح نمی‌باشد.

کودکان انگلیسی در آرزوی داشتن پدر
بر اساس نتایج یک تحقیق که در انگلیس انجام شده، بیشتر کودکان این کشور داشتن پدر را در لیست آرزوهای شان قرار داده اند. این تحقیق که در بین کودکان 3 تا 12 سال انجام شد، حاکی از آن است که داشتن اسباب بازی های مختلف، بازی های رایانه ای و حتی داشتن حیوانات خانگی پس از آرزو برای داشتن پدر قرار دارد. در حالی که برخی از این کودکان داشتن برادر یا خواهر کوچک تر را در لیست آرزوهای روز کریسمس خود آورده اند، آرزوی داشتن مادر در جایگاه بیست وسوم این لیست قرار دارد.

 بدهی 20 میلیارد تومانی شرکت نفت به فرودگاه‌ها
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از بدهی شرکت ملی نفت به مجموعه شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داد. ایسنا نوشت؛ محمود رسولی‌نژاد گفت: شرکت ملی نفت از جمله شرکت‌های بدهکار به شرکت‌ فرودگاه‌های کشور است. وی افزود: شرکت ملی نفت 200 میلیارد ریال به شرکت فرودگاه‌ها بدهکار است که این رقم مربوط به 18 ماه گذشته است و تاکنون حتی یک ریال از این بدهی پرداخت نشده است. او تصریح کرد: شرکت ملی نفت از امکانات فرودگاه‌ها همچون آسفالت، روشنایی و سیستم فرودگاهی استفاده می‌کند لذا باید هزینه‌های مربوط به آن را بپردازد اما از 18 ماه پیش تاکنون حتی یک ریال هم پرداخت نکرده است.

ادعای مذاکرات ایران و آمریکا
تابناک:روزنامه «تودی زمان» ترکیه با انتشار مطلبی مدعی شده با نزدیک شدن زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، ایالات متحده برای کسب اطمینان خاطر از آینده افغانستان، از طریق واسطه هایی با ایران وارد مذاکره شده است.

علاقه خاتمی به نظام کم نشده
قانون:موسوی لاری، وزیر کشور دولت خاتمی گفت:علاقه آقای خاتمی نسبت به نظام و کشور کم نشده است و می‌خواهد خدمت کند،اما فضایی که به وجود آمده و هر روز فحاشی‌ها و دروغ‌ها تشدید می‌شود و فریادرسی هم نیست باعث دلسردی فرد می‌شود.

حضور همچنان اعضای جبهه پایداری در روزنامه ایران
محمد سلیمانی، از اعضای جبهه پایداری و نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مواضع اخیر برخی اصولگرایان با روزنامه ایران مصاحبه کرده و گفته است: پرونده سران فتنه به قدری در پیشگاه ملت گسترده و قطور است که حتی توبه هم نمی‌تواند عملکردی را که مانند لکه ننگی بر پیشانی آنها است، پاک کند، چرا که در اقدامات ضد منافع ملی این افراد نمی‌شود شک کرد.
وی می‌افزاید: هرکس با نام اصولگرایی بخواهد راهی برای بازگشت آنها به عرصه سیاسی کشور باز کرده یا به هر نحوی برای حضور آنها مساعدتی انجام دهد، ‌قطعاً به کشور خیانت کرده است و به شکلی خودکار از دایره اصولگرایی خارج می‌شود.

پیام تسلیت حسن خمینی به «میرحسین»
در پی درگذشت پدر زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی پیام تسلیتی خطاب به وی صادر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پیام تسلیت نوه امام خمینی(ره) به موسوی بسیار کوتاه و تنها شامل این جمله است که «جناب آقای مهندس میر حسین موسوی، مصیبت وارده را تسلیت عرض نموده؛از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران واسع و برای جمیع بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.»


شرکت در انتخابات سال 88 اشتباه اصلاح‌طلبان بود
حجت‌الاسلام سیداحمد هاشمی‌نژاد برادر شهید هاشمی‌نژاد و از سخنرانان مذهبی اصلاح‌طلب به خبرآنلاین گفت: ما اصولا در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته اصلا نباید حضور پیدا می‌کردیم، این یکی از اشتباهاتمان بود. حالا چرا؟ در دوره اول احمدی نژاد سال 84 گردانندگان وزارت کشور افراد آقای خاتمی بودند که آرا را اجازه دادند آنچه بوده اعلام بشود و آقای احمدی نژاد از داخل صندوق بیرون آمد.
وی ادامه داد: نباید می آمدیم و صبر می‌کردیم این دور می آمدیم که هیچ رقیبی نداشتیم. یعنی قوی‌ترین افرادشان هم حضور پیدا می‌کردند امکان رقابت با اصلاح‌طلبان را نداشتند، آن هم در سطح آقای خاتمی. وی گفت: اگر ما این دوره می‌آمدیم صددرصد پیروز بودیم مثل انتخابات اول آقای خاتمی.

قداست شکنی‌های مداح نماها را رقاص کرد!
قداست شکنی‌های بعضی مداح نماها در آستانه اربعین حسینی موجب تأسف ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین و شهدای کربلا شده است. صحنه‌هائی از مداحی یکی از این افراد که سن کمی دارد این روزها بر روی سایت‌ها مشاهده می‌شود که با حالتی شبیه رقص اشعار موهنی می‌خواند و افرادی با بدن‌های برهنه درحالی که حرکاتی همانند او دارند و سینه می‌زنند جملاتی از قبیل "رقاصم و رقاصم، رقاصه عباسم" را به زبان می‌آورند! این صحنه‌ها مایه تمسخر مخالفان شده و دشمنان با انتشار گسترده آن در اینترنت، علیه عزاداری حسینی تبلیغ می‌کنند. آیا نهادهای مسئول نباید برای جلوگیری از این انحرافات اقدام کنند؟!

مرسی برای ایران شاخ و شانه کشید!
محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر، درحالی که در داخل کشورش با مخالفان جدی مواجه است، برای ایران شاخ و شانه کشید! به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری کویت، وی ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل ناتوی عربی گفت: امنیت خلیج فارس، امنیت مصر است. مرسی در دیدار با شماری از روزنامه نگاران حاضر در همایش فعالان رسانه‌ای در قاهره در پاسخ به سؤالی درباره "تهدیدات ایران علیه کشورهای جنوب خلیج فارس" گفت: "مصر در بهمن ماه آینده میزبان نشست سازمان همکاری اسلامی خواهد بود و قاهره پیام شفاهی را در این نشست ارسال خواهد کرد که کسی حق ندارد هیچ یک از کشورهای منطقه را تهدید کند.
" وی چند روز قبل نیز در سخنرانی‌اش در مجلس مشورتی (سنا) مصر، تاکید کرده بود امنیت خلیج فارس و کشورهای جنوب آن، امنیت مصر است. معلوم نیست آقای مرسی چگونه ایران را تهدیدی برای کشورهای جنوب خلیج فارس می‌داند و در همین حال با رژیم صهیونیستی که تهدید واقعی کل منطقه است روابط گرم و صمیمی دارد.

جریان بدلی اصلاح‌طلبان
ایسنا:نجفقلی حبیبی، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت:برخی تلاش‌ می‌کنند در آستانه انتخابات جریان بدلی اصلاحات را درست کنند.

با اسم رسوا می‌کنیم
فارس:آیت ا... سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در همایش گفتار ماه در سازمان تبلیغات مازندران در بابل با اشاره به اینکه دشمن در فتنه جدید با تحریم درصدد آشوب و هرج و مرج در کشور است، گفت: اگر فتنه‌گران سال 88 همچنان به فتنه خود ادامه دهند با بردن نام، آنها را رسوا می‌کنیم.

درخواست برای شنیدن صدای احمدی نژاد
ایسنا:رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد که طی فعالیت دولت نهم و دهم این مرکز تاکنون بیش از30 میلیون نامه دریافت کرده است.غرقی گفت: درخواست خیلی‌ها این بوده که مثلا زنگ بزنند صدای رئیس جمهور را بشنوند و یا تشکر کنند و درخواست خاصی نداشتند.

سفرهای استانی کاندیدایی که می‌گوید نمی‌آیم
یکی از کاندیداهی احتمالی ریاست جمهوری که بارها انصراف خود را از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرده، سفرهای استانی خود را آغاز کرده است.
جوان گزارش داد: این کاندیدای احتمالی با اینکه بارها تأکید کرده قطعاً وارد رقابت‌های انتخاباتی نخواهد شد، اما تاکنون چندیدن سفر محرمانه استانی داشته است. وی در این سفرها ضمن دیدار از ستادهای انتخاباتی یکی از کاندیداهای سال 88، در جریان وضعیت استان‌ها قرار گرفته است. گفته می‌شود این کاندیدای احتمالی با اختصاص هزینه‌ای کلان اقدام به تشکیل یک تیم نظرسنجی نموده تا پس از نظرسنجی در روستاها و شهرها تصمیم نهایی خود را برای حضور یا عدم حضور در رقابت‌های انتخاباتی اتخاذ نماید.

حضرت آیت الله مجتبی تهرانی به ملکوت اعلی پیوست
یکی از افراد مطلع و نزدیک به این عارف وارسته پیش اعلام کرد که شیخ مجتبی تهرانی که از چندی قبل اخباری مبنی بر وخامت حال او منتشر شده بود دار فانی را وداع گفته است.

هشدار در مورد کودتای هواداران صدام
«عبدالمهدی خفاجی» نماینده مجلس عراق از ائتلاف دولت قانون، سکوت را دولت در مقابل توطئه های کودتا از سوی گروهی که خود را هواداران صدام مخلوع می دانند، محکوم کرد و گفت: این گروه ها به دنبال دور زدن روند سیاسی و ایجاد کردن جنگ طایفه ای در عراق هستند که عواقب وخیمی دارد.
به گزارش فارس، الخفاجی در بیانیه ای که در اظهارات مطبوعاتی خود قرائت کرد، خاطرنشان کرد: دموکراسی به معنای تجاوز به اعتقادات انسان ها بر اساس سیاست های اعتقادی طرف مقابل نیست، ما در صورت ناتوانی دولت از بازدارندگی آنچه که امروز از تجاوز به ادیان و اعتقادات و اتهام زنی ها با عنوان آزادی بیان مطرح است، با اراده مردمی با این پدیده ها مقابله خواهیم کرد.
وی ادامه داد: گروه هایی از هواداران صدام سعی دارند روند سیاسی در عراق را دور بزنند و ما سکوت دولت در مقابل تلاش های آنها را محکوم می کنیم. الخفاجی افزود: دستاوردهای ملت عراق به کوتوله ها اجازه نمی دهد که آنها را بربایند، چراکه روند سیاسی - چه این گروه ها بخواهند و چه نخواهند- بر همان مبنایی که ملت عراق ترسیم کرده، باقی خواهد ماند.

تجویز سم شیشه ای برای بانوان!
برخی مربیان برای لاغری بانوان ورزشکار توصیه می کنند که پودر خاصی را که حاوی مت آمفتامین است و ماده مخدر شیشه دارد، مصرف کنند. این در حالی است که به باشگاه ها توصیه شده است که مربیان فقط به امر مربیگری بپردازند. در سال های اخیر در برخی از آرایشگاه های زنانه نیز قرص شیشه برای کاهش وزن بانوان تجویز شده که باعث فروپاشی خانواده ها و افت سلامتی مراجعه کنندگان نیز شده است.

تحلیل عملکرد جریان‌های سیاسی
 حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد حوزه علمیه، دوشنبه‌شب در حسینیه جوادالائمه(ع) به تبیین عملکرد سیاسی جریان‌های مختلف سیاسی حاضر در فضای کشور پرداخت. وی با بیان اینکه در انتخابات سال آینده سه جریان عمل می‌کنند، اظهار داشت: یکی از گروه‌های عمل‌کننده در انتخابات، جریان اصلاحات به سردمداری خاتمی است که بین آن‌ها درباره حضور در انتخابات، اختلاف افتاده است و چندین نظر درباره آن وجود دارد. یکی از نظرات آن‌ها این است که به‌دلیل عدم اقبال مردم به جریان اصلاحات، اگر انتخابات را تحریم کنیم، با توجه به عدم پیروزی در انتخابات 88، شکست مجدد در این دوره برای ما سخت و سنگین تمام می‌شود.
   وی در ادامه بااشاره به اینکه نوع تلاش‌های آقای مشائی نشان می‌دهد قصد دعوا راه‌انداختن دارد، اظهار داشت: جریان انحرافی قصد کاندیداتوری ندارد، بلکه به‌دنبال داغ کردن زودرس تنور انتخابات است.
   حجت‌الاسلام والمسلمین طائب درباره عزل وزیر بهداشت هم عنوان داشت: به‌محض اینکه فردی در کابینه دولت، از خط مشائی بیرون برود، باید عزل شود؛ وقتی از رئیس‌جمهور دلیل انتخاب وزیر زن را پرسیدند، گفت پنجاه‌ویک یا پنجاه و دو نفر از یاران امام‌زمان(عج) زن هستند.
   این استاد سطح عالی حوزه علمیه با تأکید بر اینکه هم‌اکنون خط مشائی به‌دنبال ایجاد تزلزل در قوه مجریه است، اضافه کرد: مشائی گفته بود وزرای کابینه، وزرای امام‌زمان(عج) هستند، اما من می‌گویم اگر وزرای امام‌زمان(عج) هستند، چرا یکی پس از دیگری‌ عزل می‌شوند؟!

اخبار کوتاه              
   *  گروهک تروریستی «حرکت انصار ایران» طی بیانیه‌ای با عصبانیت از عضویت جوانان اهل سنت بلوچ در بسیج، از خانواده‌های آنان خواست که مانع از حضور فرزندانشان در بسیج شوند. فعالیت برخی بسیجیان اهل سنت سیستان و بلوچستان در تأمین امنیت منطقه، بازتاب خوبی در میان مردم داشته است. تداوم حضور مؤثر برخی از بسیجیان اهل سنت، به ذائقه اعضای گروهک‌های تروریستی که فعالیت‌های خود را به نام اهل سنت و به کام دشمنان انجام می‌دهند، خوشایند نیست و همواره آن‌ها را تهدید می‌کنند.
   *  «سیدمحمدعلی ایازی» یکی از روحانیون(!) اصلاحات در گفت‌وگویی درباره فلسفه قیام عاشورا با توهین آشکار به علمای اسلام و جاهل دانستن آن‌ها گفت: در سیر تاریخی که عالمان ما درباره فلسفه این حرکت صحبت می‌کردند، یک دوره واقعاً نمی‌دانستند چه بگویند(!) وقتی از آن‌ها سؤال می‌کردند که فلسفه این قیام چه بوده، می‌‌گفتند ما نمی‌دانیم، رمزی بوده بین امام حسین و خداوند متعال(!). حال آنکه علمای اسلام از همان ابتدا با استناد به گفته خود امام حسین(ع) فلسفه قیام عاشورا را زنده نگه داشتن دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر می‌دانستند.
   *  شبکه‌های سوری اعلام کردند که شب گذشته از خاک اردن به این کشور حملاتی شده که ارتش سوریه آن را دفع کرده است. این در حالی است که در روزهای گذشته در سفر مخفیانه «نتانیاهو» به اردن، طرح حمله هوایی و یا زمینی علیه سوریه مورد بررسی قرار گرفت.
   *  یک روزنامه حامی فتنه که از سوی عناصر نزدیک به محمد خاتمی اداره می‌شود، با یکی از شاعران مسئله‌دار و فمینیست مصاحبه کرده است. این شاعر که سابقه عضویت در حزب توده را دارد همچنین اشعاری سروده که حاوی اهانت به ساحت مقدس حضرت امام(ره) است.
   *  روزنامه «تلگراف» طی گزارشی درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای کاهش نفوذ ایران در جمهوری آذربایجان، نوشت: «سفارت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در جمهوری آذربایجان با تخصیص بودجه‌ای بالغ بر یک میلیون دلار درصدد است تا از طریق سازمان‌های غیر دولتی و اتحادیه‌های اجتماعی از نفوذ ایران در آذربایجان بکاهد و روابط بین دو کشور همسایه را به تشنج و سردی سوق دهد.» روزنامه تلگراف در ادامه آورده است: سفارت اسرائیل در باکو در این راستا تلاش‌هایی را برای جلب رضایت مقامات باکو انجام داده است.
   *  یکی از گروه‌های انحرافی که به نظر می‌رسد برای کسب کرسی‌های شورای شهر تهران دست به کار شده است، برای جذب آرای مردم شمال تهران در انتخابات شوراها، فعالیت انتخاباتی خود را در منطقه «الهیه» تهران کلید زد. در این زمینه به‌تازگی فردی به نام «الف» که مأمور انجام این فعالیت‌ها است، ضمن نشان کردن برخی از چهره‌های متنفذ و طلاب حوزه‌های علمیه شمال تهران، از آن‌ها برای برگزاری نشست‌های انتخاباتی به صورت اختصاصی دعوت کرده است.
   *  در حالی که با نزدیک شدن به اربعین حسینی و حضور عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) تدابیر گسترده امنیتی در عراق در دستور کار قرار گرفته، در همین راستا، نیروهای امنیتی عراق یک شبکه تروریستی را در منطقه «المسیب» دستگیر کرده است که اعضای آن خود را در یک کاروان جعلی عزاداری استتار کرده و این کاروان را مرکز حملات تروریستی خود در استان قرار داده بودند. براساس اخبار رسیده یکی از بازداشت‌شدگان از سرکرده‌های برجسته القاعده و مسئول انفجارهای متعدد در بغداد است.
   *  بازار اجاره واحدهای مسکونی در برخی از محله‌های شمال شهر تهران با شیوه جدید اجاره روبه‌رو شده که این امر به‌نوعی سلامت اخلاقی جامعه را در معرض تهدید قرار داده است. این واحدها به صورت روزانه و هفتگی به افراد- بدون محدودیت‌های شرعی(!) و شرایط تأهل و نسبت دختران و پسران اجاره‌کننده - در مقابل پرداخت پول اجاره داده می‌شود!
نشریه اخبار و تحلیل‌ها ضایعه فقدان عالم ربانی و استاد بزرگ اخلاق آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی را به محضر مقام معظم رهبری، بیت ایشان و عموم مردم تسلیت می‌‌گوید.

https://shoma-weekly.ir/ldXqCJ