گفته می‌شود که...

جدیدترین روش تبلیغاتی!/ کلاهبرداری 200هزارتومانی از نهاد ریاست جمهوری/ وصیت انتخاباتی/ توقیف 200هزار توپ فوتبال/ حمایت هاشمی از رحیم مشایی / پرواز نامزد انتخاباتی با هواپیمای دونفره/ جاسوس شدن با چند کلیک! و...

رسانه‌های فارسی‌زبان آمریکا در معرض تعطیلی!
  برخی سناتورهای آمریکایی، رسانه‌هایی مانند بخش فارسی صدای آمریکا و رادیو فردا را «اضافه‌بار و هزینه اضافی» می‌دانند. از این‌رو احتمال دارد این دو رسانه تعطیل شود. «ماشاءالله- ع» که مسئول امور رسانه‌های وزارت کشور در دولت اصلاحات بود و پس از خروج از کشور مدتی در خدمت صدای آمریکا درآمد، ضمن تحلیلی در وبگاه رادیو کوچه، از احتمال تعطیلی رادیوفردا و صدای آمریکا (بخش فارسی) خبر داد و نوشت: کاهش روزافزون مخاطبان صدای آمریکا به‌گونه‌ای سیر فزاینده گرفت که سیاست‌گذاران عرصه تصمیم‌های راهبردی رسانه‌ای در ایالات متحده از جمله سناتور صاحب‌نفوذی به نام «تام کبورن» جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا، ادامه کار صدای آمریکا و رادیو فردا را تنها اضافه‌بار و هزینه‌ای می‌داند که مالیات‌دهندگان آمریکایی، می‌پردازند. وی افزود: «بخش فارسی صدای آمریکا» وابسته به دولت ایالات متحده آمریکا با بودجه سالیانه 23 میلیون دلار، کمتر از پنج درصد مخاطب را جذب کرده؛ اما در این میان، «رادیو فردا» با بودجه 12 میلیون دلاری، تنها یک دهم درصد- یعنی از تعداد کارکنان آن رسانه نیز کمتر- جذب کرده و در وضعیت شکننده‌ای قرار گرفته است!

یاوه‌گویی‌های نوکر ملکه!
  «یوسف عزیزی بنی‌طرف» ضدانقلاب فراری که در افراط‌گرایی و اندیشه‌های ضدایرانی ید طولایی دارد و حقوق و مواجبش را از سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و برخی کشورهای عربی می‌گیرد، به‌تازگی بازی تراکتورسازی و الجزیره را بهانه کرده تا در مقاله‌ای در یکی از رسانه‌های عربی – ضدایرانی – از پیوند ترک و عرب برای جدایی از ایران سخن بگوید! این فرد شناخته شده که در طول سال‌های گذشته همکاری بسیاری با رسانه های ضدایرانی به‌ویژه شبکه فارسی‌زبان بی‌بی‌سی دارد و همواره از خلق عرب سخن می‌گوید، در این مقاله سراسر دروغ، افترا و به دور از حقیقت، شعار چندتن از مزدبگیران باکو و آنکارا را – که متأسفانه نیروهای امنیتی با آن‌ها برخورد نکردند و باوجود مشخص بودن آن‌ها، مانع از ورودشان به ورزشگاه نشدند- بهانه کرده و از درخواست مردم آذربایجان(!) برای استقلال از ایران سخن گفته است.
   بنی‌طرف که چند سال پیش، به دلیل لو رفتن ارتباط نزدیکش با یکی از گروه‌های تروریستی در خوزستان، از کشور فرار کرده، در حالی برای مردم آذربایجان دایه مهربان‌تر از مادر شده که در زمان جنگ تحمیلی هشت‌ساله وقتی که صدام می‌خواست خوزستان را از ایران جدا کند، وی و دوستانش به‌عنوان ستون پنجم ارتش بعث عراق در کشور فعالیت می‌کردند؛ اما آنچه قابل توجه و اهمیت است، این است که در بازی تراکتور و الجزیره، دل میلیون‌ها ایرانی در تبریز می‌تپید و از اینکه یک تیم ایرانی توانسته تیم اماراتی مدعی خاک ایران را شکست دهد، همه ایرانیان از هر قوم و زبان را شاد کرد، چیزی که این نوکر انگلیسی‌ها و اربابان وی نمی‌پسندند!

جدیدترین روش تبلیغاتی!
یکی از مدیران مدارس غیردولتی شهر تهران برای جذب و ثبت نام دانش آموز در مدرسه خود، دست به تبلیغات عجیبی با این محتوا زده است: "25 دانش آموز در مدرسه ما ثبت نام کنید یک پراید جایزه بگیرید".
در حالی که تنها یک هفته تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است یک دبیرستان غیردولتی در شهر تهران برای افزایش تعداد دانش آموزان خود در همه پایه های تحصیلی به ویژه پایه اول متوسطه دست به تبلیغاتی عجیب در سطح شهر زده است.در این تبلیغات آمده است: " با ثبت نام هر 25 نفر در دبیرستان غیردولتی ... تا 10 مهر ماه به قید قرعه یک خودرو پراید جایزه ببرید".

وصیت انتخاباتی
در حالیکه جو تبلیغات زود هنگام انتخابات همچنان در حال افزایش است در یکی از روستاهای تابعه یکی از شهرستانها، یکی از کاندیداها که ظاهرا جهت عیادت یکی از بیماران وخیم رفته بود، از وی خواست به اطرافیان خود وصیت کند که بعد از وی به فلانی رای دهند!!!
این فعل و انفعالات و جست و خیزهای انتخاباتی که به حقیقت نمیشود نامش را تلاش برای توسعه سیاسی و انتخابات و نهادینه کردن دموکراسی در کشور نامید، از این هم فراتر رفته و کاندیدایی بیش از سه میلیون تومان برای بزرگ ده یا فردی که قرار بوده فردای آن روز مهمان او شود، میفرستد و میگوید : با این پول دو رأس گاو بخر و پیش پای من سر ببر تا مردم بگویند این طور و آن طور. یا به فلان قصاب میگوید شما میخواهید چند گاو یا گوسفند بکشی؟ هر چقد ر میخواهی بکشی اول بیار پیش پای من سر ببر بعدا به کشتارگاه ببر در عوض مثلا صد هزار تو مان به تو میدهم!!!؟؟؟

اب معدنی برای مردم نه مسوولان
با خبر شدیم برخی از مسولان وزرات بهداشت از خوردن آب معدنی خودداری می کنند وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم مواد نگهدارنده آب معدنی آن قدر زیاد است که برای بدن مضر بوده و احتمال سرطان زا بودن دارد .برابر بررسی ها آب سالم آبی است که چنانچه بیش از 48 ساعت در فضای باز نگهداری شود بوی نامطبوع پیدا می کند اما آب معدنی اگر روزها بماند به دلیل مواد نگهدارنده ای که دارد چنین اتفاقی برای آن رخ نمی دهد

پاسخ اصلاح‌طلبان به درخواست حسن ‌روحانی
حسن روحانی در روزهای اخیر دیدارهایی با برخی چهره‌های اصلاح‌طلب داشته تا حمایت آنان را برای نامزدی خود جلب کند. به گزارش مشرق، پس از این دیدارها اصلاح‌طلبان جلسه‌ای برای بررسی پیشنهاد روحانی برگزار کردند که این جمع‌بندی به دست آمد: «جبهه اصلاحات به 3دلیل عمده از نامزدی حسن روحانی حمایت نخواهد کرد: 1- موضع روحانی درباره جریان اصلاحات هیچگاه شفاف نبوده و نیست. 2- حسن روحانی عضو جامعه روحانیت و وابسته به طیف اصولگرایان است. بنابراین این جبهه نمی‌تواند از کاندیدایی که در تشکل‌های اصولگرایی عضویت دارد حمایت کند. 3- وی دارای جاذبه و ادبیات لازم برای جلب آرای مردم نیست.
از سوی دیگر، محمد خاتمی در واکنش به کاندیداتوری حسن روحانی گفته است: «تا زمانی که بحث کاندیداتوری چهره‌هایی چون هاشمی‌رفسنجانی، نجفی، جهانگیری و عارف مطرح است نوبت به طرح بحث حمایت از امثال حسن روحانی نمی‌رسد. روحانی از جاذبه لازم برای رای‌آوری برخوردار نیست».

بازدید خاخام‌های یهودی از یادمان‌های دفاع مقدس
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خاخام‌های یهودی از جمله میهمانان خارجی یادمان‌های دفاع مقدس هستند، گفت: در مجموع از 52 کشور جهان مسافران و گردشگران به یادمان‌های دوران دفاع مقدس سفر می‌‌کنند. سردار علی فضلی اظهار داشت: در سال گذشته 6 هزار و 700 نفر میهمان خارجی به یادمان‌های دفاع مقدس سفر کردند. وی ادامه داد: این تعداد خارجی مسلمان و غیرمسلمان بوده و از کشورهای مختلف جهان به ایران اسلامی سفر کرده و از یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید داشتند. سردار فضلی تصریح کرد: عموما میهمانان و مسافران از کشورهای آسیایی بوده و شامل لبنان، پاکستان و... هستند.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: افزون بر این از کشورهای اروپایی، آمریکا و... در میهمانی کاروان‌های راهیان‌نور حضوری جدی و پررنگ دارند. وی ادامه داد: حتی چند نفری از خاخام‌های یهودی طی سال گذشته از یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید کردند.

العالم باز هم حذف شد
العالم:با ادامه فشارهای لابی صهیونیستی علیه رسانه‌های ایران، پخش برنامه های شبکه العالم از صبح پنج شنبه گذشته از ماهواره AB7،هم متوقف شد.

عکس عجیب یک روزنامه از لاریجانی
رجا:در پی سفر علی لاریجانی به هند روزنامه مغرب صفحه نخست خود را به کاریکاتوری با عنوان «صاحب مجلس در هند» اختصاص داد.

بحث انتخابات آزاد،از کجا آمد؟
فارس:محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها 71 درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند،گفت:«انتخابات آزاد» از دل اجلاس منحوس پراگ بیرون آمده است.

انتقاد از سفر مقامات ایرانی به جزیره ابوموسی
دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس از تهدیدات ایران درباره بستن تنگه هرمز انتقاد کرد. به گزارش عصر ایران، عبداللطیف الزیانی در مصاحبه با روزنامه کویتی الرای گفت:به نظر می‌‌رسد تهران تمایلی به برقراری روابط طبیعی و همکاری واقعی و نتیجه بخش با کشورهای عضو شورای همکاری ندارد، همه نشانه‌های دریافتی از ایران این موضوع را تایید می‌‌کند بویژه که ایران همچنان جزایر متعلق به امارات را در اشغال خود دارد و حل این مشکل را از طریق راه‌های دیپلماتیک یا داوری بین‌المللی رد می‌‌کند. ایران همچنان با سفرهای مقاماتش به جزایر سه‌گانه، امارات و جامعه بین‌المللی را به چالش می‌‌کشد. تهران بارها ادعاهای امارات درباره مالکیت 3 جزیره ایرانی در خلیج فارس را رد کرده است. دبیر کل بحرینی شورای همکاری خلیج فارس افزود: آنچه موضع نامناسب ایران در برابر کشورهای جنوب خلیج فارس را تقویت می‌‌کند این است که تهران همچنان به دخالت در امور این کشورها ادامه می‌‌دهد.

تکذیب حضور نیروهای ایران در غزه
یکی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی و عضو دفتر سیاسی این جنبش شایعات صهیونیست‌ها مبنی بر حضور کارشناسان سپاه پاسداران ایران در نوار غزه را تکذیب کرد. شیخ «نافذ عزام» در مصاحبه با پایگاه «عربی‌پرس» گفت که شایعات صهیونیست‌ها درباره حضور کارشناسان سپاه پاسداران ایران در نوار غزه، نوعی تحریک اسرائیلی علیه فلسطینیان و مقاومت است. وی افزود که جهانیان همه می‌‌بینند که اسرائیل عامل خشونت است و این اسرائیل است که محاصره کرده و هزاران نفر از ملت فلسطین را بازداشت کرده است و جهان اسرائیل را هرگز باور نخواهد کرد. پایگاه اسرائیلی «والا» به نقل از برخی منابع فلسطینی مدعی شد که کارشناسان ایرانی از سپاه پاسداران در نوار غزه حضور دارند تا به جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی برای توسعه موشک‌های دوربرد کمک کنند.

نهضت آزادی حامی هاشمی‌رفسنجانی شد!
ابراهیم یزدی در اظهاراتی از نامزدی هاشمی‌رفسنجانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری دفاع کرده و گفته است به این علت که هاشمی از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌‌کند، باعث اجماع اصلاح‌طلبان است، در میان مردم و جامعه رای دارد و مظلومیت و حقانیت او اثبات شده است از کاندیداتوری او حمایت می‌‌کند. این در حالی است که براساس نتایج به دست آمده از نظرسنجی یکی از مراکز معتبر نظر سنجی، میزان رای هاشمی‌رفسنجانی حدود 15 درصد است. در عین حال در گزینه «قطعا به چه کسی رای نخواهید داد» هاشمی دارای آرای بالاتری است.

تلاش برای کلاهبرداری 200هزارتومانی از نهاد ریاست جمهوری
بر اساس نامه نگاری هایی که مسئولان نهاد ریاست جمهوری با دستگاه قضایی انجام داده اند، چندی پیش دو نفر با مراجعه به مرکز ارتباطات مردمی این نهاد و نشان دادن چند برگه دست نویس، ادعای فوت پدر خود را مطرح و برای انتقال او به یکی از شهرهای شمالی کشور درخواست مبلغی در حدود 200 هزار تومان را می کنند اما پس از پیگیری مسئولان این مرکز، مشخص شده که ادعای فوق صحت نداشته و این افراد ادعای مذکور را تاکنون در بسیاری از ادارات و دستگاههای کشور مطرح کرده اند.

دریافت دستمزد دلاری از تجار توسط یک دستگاه دولتی
بر اساس شکایت تعدادی از تجار مشهور کشور به مسئولان ارشد دولتی، یکی از دستگاههای اجرایی مرتبط با صادرات و واردات کالا به کشور، طی ماههای اخیر با تغییر رویه خود، نرخ خدمات خود را به صورت دلاری و برخی دیگر از ارزها دریافت می کند و این در حالی است که قبل از این مدت، نرخ خدمات فوق بر اساس تبدیل نرخ ارز مرجع محاسبه و به صورت ریالی دریافت می شد. تجار مذکور در شکوائیه خود تاکید کرده اند که این اقدام باعث افزایش قابل توجه هزینه های واردات و صادرات کالاها شده است.

دو عضو دیگر شورای شهر رشت بازداشت شدند
شنیده شد که روز پنجشنبه خبری در شهر رشت منتشر شد مبنی بر اینکه دو نفر دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت دستگیر شده‌اند. شمال‌نیوز نوشت؛ دو نفر دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، در رابطه با پرونده مالی ، روز پنجشنبه با دستور قضایی توسط یکی از نهادهای امنیتی استان بازداشت شده‌اند. هنوز منابع رسمی اطلاعات خود را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده‌اند و همین امر هم باعث حرف و حدیث‌های فراوان شده. حتی شنیده شده که یکی دیگر از اعضای شورای کنونی رشت در صدد نوشتن استعفاست ولی اگر این اتفاق صورت گیرد، شورای اسلامی رشت از حد نصاب خارج و رسمیت خود را از دست خواهد داد. خاطرنشان می‌گردد، در 24 بهمن امسال نیز، رئیس و یکی از اعضای این شورا بازداشت شده بودند.

شکایت یک «دانشجو» از «وزیر سابق دولت»
شنیده شد که خراسان نوشت؛ براساس شکایت یک دانشجوی علوم رایانه‌ای از یکی از وزرای اقتصادی سابق دولت که هم‌اکنون در قوه قضائیه مشغول رسیدگی است، خواهان مدعی است وزیر مربوطه در زمان تصدی وزارت پس از دریافت ایده وی برای ساماندهی بخش املاک کشور، آن‌را به عنوان طرح اختصاصی این وزارتخانه به دولت ارائه و اجرایی کرده است. این دانشجو برای اثبات ادعای خود، سند ثبت این ایده در واحد ثبت آثار کتابخانه ملی در سال 87 را به دادگاه ارائه کرده است.

موضع‌گیری انتخاباتی نداشته و نداریم
شنیده شد که رئیس هیات‌مدیره خانه سینما با اشاره به روند اصلاح اساسنامه خانه سینما گفت: «خانه سینما به عنوان نهاد صنفی نه در انتخابات 88 موضع‌گیری داشته و نه در انتخابات پیش‌رو موضع‌گیری خواهد داشت.»
فرهاد توحیدی در عین حال گفت: البته هنرمندان به عنوان شخصیتی حقیقی می‌توانند از یک نفر طرفداری کنند بنابراین موضع هنرمندان در انتخابات نباید به پای شخصیت حقوقی خانه سینما نوشته شود. وی دوباره تاکید کرد: خانه سینما در انتخابات آتی هیچ جانبداری از کسی نخواهد کرد و طمع انتخاباتی ندارد. هر کسی هم که منتخب ملت باشد خانه سینما به عنوان نهاد صنفی به او احترام خواهد گذاشت.

جلسه ویژه برای ارزیابی یک دیدار
شنیده شد که مجمع روحانیون اقدام به تشکیل جلسه‌ای با هدف ارزیابی دیدار دو نفر از اعضای این مجمع با مقام معظم رهبری نموده است. مشرق نوشت؛ حاضران در این جلسه بالاتفاق از این دیدار و مباحث مطرح‌شده در آن ابراز رضایت کرده و خواستار آن شدند درخواست دیدار دیگری با معظم‌له داده شود تا درباره انتخابات ریاست‌جمهوری مطالبی با ایشان مطرح شود.

رضایت شاکیان رسایی در دادگاه
شنیده شد که در جلسه رسیدگی به اتهامات حمید رسایی، مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی که شنبه گذشته با حضور هیات منصفه در دادگاه ویژه روحانیت برگزار شد، آقایان جوانفکر، علیخانی و محمدزاده به عنوان نماینده هیات نظارت بر مطبوعات از شکایت خود انصراف دادند.
مشرق نوشت؛ همچنین با رای برائت 9 نفر از اعضای هیات منصفه، شکایت موسسه تنظیم نشر آثار امام وارد دانسته نشد.هیات منصفه در مورد شکایت مظفر رای به مجرمیت داد اما به اتفاق آرا خواستار تخفیف برای رسایی شدند. به‌رغم درج جوابیه مظفر در
هفته نامه 9 دی، وی اقدام به شکایت از این نشریه کرد که گفته می‌شود برخی چهره‌های سیاسی رایزنی‌هایی را برای گرفتن رضایت مظفر آغاز کرده‌اند.
 
نظر شهاب مرادی از آرگو
شنیده شد که حجت‌الاسلام شهاب مرادی صاحب‌نظر در مسائل فرهنگی و رسانه‌ای در واکنش به اهدای جایزه اسکار به فیلم ضدایرانی آرگو بابت زرد خواندن این جایزه گفت: اصلی‌ترین سالن مد در جهانِ امروز «فرش قرمز» اسکار است و شاید مهم‌ترین بخش رسانه‌ای اسکار هم همان باشد. یکی از مخاطبان از مرادی پرسیده است: پارسال «جدایی نادر از سیمین» برنده جایزه اسکار شد و امسال فیلم ضد ایرانی «آرگو». به نظر شما وجه شباهت این دو فیلم در چه بود؟ یکی در نقد جامعه ایرانی است و دیگری در نقد حکومت و انقلاب ایران؟ که وی در پاسخ می‌گوید: «اساسی‌ترین وجه اشتراک همان موضوع اصلی هر دو است؛ «رفتن از ایران»!»

عضویت همزمان در 10 هیات‌مدیره!
شنیده شد که آقای «ج» امروز با عضویت در بیش از 15 هیات مدیره شرکت‌های مختلف به نوعی رکورد‌دار سمت‌های صنعتی در کشور می‌باشد. با بررسی اسنادی که در اختیار صراط نیوز قرار گرفت، این فرد هم‌اکنون با عضویت در سمت‌هایی مانند قائم‌مقام، رئیس هیات‌مدیره، نایب‌رئیس هیات‌مدیره و عضو هیات‌مدیره در 10 شرکت بزرگ اصلی و زیرمجموعه خودروسازی کشور فعالیت دارد که برخی از این شرکت‌ها با کاربردهای مختلف از جمله بانکداری، سرمایه‌گذاری و نیروگاه‌ها فعالیت می‌کنند.
با یک بررسی اجمالی از شرکت‌هایی که آقای «ج» همه‌فن‌حریف در آنها سمت دارد، نشان می‌دهد که اکثر این شرکت‌ها از وضعیت مالی خوبی برخوردارند و پاداش‌های پرداختی به اعضای هیات‌مدیره آنها حداقل این موضوع را اثبات می‌کند.

توقیف 200هزار توپ فوتبال
شنیده شد که در بندر سانتوز برزیل دویست هزار توپ فوتبال تقلبی که قرار بود در بازار به فروش برسد، توقیف شد. قدس نوشت؛ به نوشته روزنامه اینترنتی روسی لنتا، این محموله تقلبی از چین به برزیل فرستاده شده بود. بخشی از توپ‌ها از روی مدل جابولانی کپی زده شده است که در زمان جام جهانی سال 2010 آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار گرفته بود و بقیه از روی مدل کافوسا که قرار است در جام کنفدراسیون‌های ژوئن امسال در خود برزیل استفاده شوند ساخته شده اند. اداره مالیات برزیل اعلام کرده است توپ‌های تقلبی معدوم خواهند شد ولی هیچ گزارشی درمورد دستگیری عوامل این جریان منتشر نشده است.

رضایی: شماره حساب اعلام می‌کنم
جهان:محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید رجایی درباره هزینه های تبلیغات انتخاباتی خود گفت: قطعاً هزینه هایم ازهمه کمتر خواهد بود؛ اما در زمان مشخصی شماره حساب اعلام خواهم کرد.

واکنش ذوالنور به اظهارات احمدی‌نژاد
جهان:مجتبی ذوالنور، مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در واکنش به سخنان احمدی نژاد مبنی بر آنچه ممنوعیت دخالت اطلاعات سپاه در انتخابات نظام پزشکی خواند، گفت: چون یکی از وظایف سپاه حفظ امنیت انتخابات است، جریان هایی که با انقلاب زاویه دارند درصدد آن هستند تا با نزدیک شدن به انتخابات با تبلیغات گسترده چهره سپاه را مخدوش کنند.

پدرم گفت به ریاست مجدد فکر نکردم
مهر:محسن هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:آیت ا... هاشمی رفسنجانی گفته است که حتی یک لحظه هم به بازگشت به ریاست مجلس خبرگان فکر نکرده است و قطعا نامزد ریاست مجدد بر این مجلس نخواهد شد.

احمدی‌نژاد: الان هم بگویم؛ بگم‌، بگم!
تسنیم:محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور در مراسم افتتاح دو شبکه تلویزیونی تماشا و سلامت به مزاح خطاب به مدیر شبکه 4 گفت: می‌خواهید الان هم بگویم بگم‌، بگم!.

ادعای مطرح شده علیه ایران ساختگی است
فارس:«یحیی ضیف ا...» نماینده جنبش الحوثی‌ یمن با تکذیب ادعاهای ساختگی علیه ایران مبنی بر ارسال کشتی حامل سلاح، اینگونه ادعاها را با هدف از بین بردن مساله جنوب یمن و حمایت از دخالتهای خارجی دانست.

وقتی ضرغامی مجری برنامه شد
مشرق:ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما در جلسه مراسم افتتاح شبکه تلویزیونی سلامت با حضور در جایگاه مجری برنامه گفت:ما مجری نداریم چون وقتی مجری بالا می‌آید دیگر نمی‌توان آن را پایین آورد.

هشدار داده بودم
خبرآنلاین:عباس عبدی، فعال سیاسی در مناظره با سلیمی نمین گفت: اشتباه دیگری که تقصیر آگاهانه بود بی توجهی به قیمت نفت بود. وقتی خاتمی رئیس جمهور شد درآمدهای نفتی حدود 15 میلیارد دلار بود اما از سال 78 درآمد نفتی با شیب روشن به سمت افزایش رفت و در سال اول تا 40 میلیارد هم رسید.
همان موقع نامه ای نوشتم که اگر برای این موضوع فکری نکنید این درآمدها اصلاحات را زمینگیر می‌کند.

هر سه ثانیه یک دختر زورکی عروس میشود
در بنگلادش از هر پنج دختر یک نفر از آنان قبل از رسیدن به سن 15 سالگی ازدواج می‌کنند. اکنون فعالان طرفدار حقوق زن در تلاش برای پایان دادن به ازدواج‌های زودهنگام و اجباری هستند.
خبرنگار بی‌بی‌سی گفت: ما در روستایی در بنگلادش با دختر 13 ساله‌ای روبرو شدیم که تنها روی خواسته والدین وادار به ازدواج شده است در حالی که خود دختر تمایلی به ازدواج ندارد.
در بنگلادش طبق قانون ازدواج قبل از سن 18 سالگی ممنوع است اما امارها نشان می‌دهد در این کشور از هر پنج دختر یک نفر از آنان حتی پیش از رسیدن به سن 15 سالگی ازدواج می‌کنند که این گونه ازدواج‌ها موجب می‌شود دختران از ادامه تحصیل محروم ویا در معرض خشونت قرار گیرد

رابطه رئیس‌جمهور با رهبری باید رابطه تعبدی باشد
محمدحسین صفارهرندی در جمع ناظران شورای نگهبان در همدان با اشاره به سخنان برخی مبنی بر لزوم برگزاری انتخابات آزاد در ایران، به فرمایشات رهبری استناد کرد و گفت: متاسفانه با وجود تذکر رهبری مبنی بر اشتباه دانستن این دیدگاه، احمدی‌نژاد همچنان از این واژه استفاده می‌کند به‌طوری که در مصاحبه‌اش در صدا و سیما نیز این اصطلاح را به کار برده است.وی تصریح کرد: البته اصطلاح «انتخابات آزاد در ایران» برای نخستین بار در محیط داخلی از سوی هاشمی رفسنجانی مطرح شد که بعد از تذکر رهبری دیگر آن را به کار نبرد.
وی افزود: رابطه رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان با رهبری باید رابطه تعبدی با ایشان باشد نه اینکه در صحبت حرف از تبعیت شود و در عمل خلاف آن را شاهد باشیم.
بن علی خود کشی کرد
باشگاه خبرنگاران:روزنامه الدیار مدعی شد :زین العابدین بن علی، دیکتاتور سابق تونس به وسیله ماده ای موسوم به بوتولیسم خودکشی کرده است.

طوفان شن‌ دلیل شکست عملیات طبس نبود!
فرارو:حسن عباسی با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی در اظهاراتی متفاوت دلیل اصلی شکست آمریکا در طبس را واقعیت‌هایی به‌غیر از طوفان شن دانست.
عباسی در برنامه زنده «دیروز، امروز، فردا» با اعلام اینکه جمهوری اسلامی از سال 1370 از این ماجرا آگاه است، افزود:آمریکایی‌ها برای سرپوش گذاشتن روی این اشتباه،با ما در اینکه دلیل اصلی این حادثه طوفان شن بود، همراه شدند.

علت مخالفت اصلاح‌طلبان با نامزدی روحانی
مشرق:محمد خاتمی در واکنش به نامزدی حسن روحانی گفته است: تا زمانی که بحث نامزدی چهره هایی همچون هاشمی رفسنجانی، نجفی، جهانگیری و عارف مطرح است نوبت به طرح بحث حمایت از امثال حسن روحانی نمی رسد.
روحانی از جاذبه لازم برای رای آوری برخوردار نیست.

شکایت از وزیر اقتصادی سابق دولت
خراسان نوشت، بر اساس شکایت یک دانشجوی علوم رایانه‌ای از یکی از وزرای اقتصادی سابق دولت که هم‌‌اکنون در قوه قضائیه مشغول رسیدگی است، خواهان مدعی است وزیر مربوطه در زمان تصدی وزارت پس از دریافت ایده وی برای ساماندهی بخش املاک کشور، آنرا به عنوان طرح اختصاصی این وزارت‌خانه به دولت ارائه و اجرایی کرده است. این دانشجو برای اثبات ادعای خود، سند ثبت این ایده در واحد ثبت آثار کتابخانه ملی در سال 87 را به دادگاه ارائه کرده است.

آقازاده مرسی شر به پا کرد
عصر ایران:به تازگی فرزند مرسی به همراه دوستش با استفاده از یک دستگاه خودرو بی ام و وارد منطقه حفاظت شده منزل مرسی شده اند که افسر تامین امنیت به دلیل عدم شناسایی فرزند مرسی، از او مدارک شناسایی تقاضا می‌کند که با واکنش توهین آمیز او و دوستش روبه رو می‌شود.این حرکت فرزند مرسی اعتراضات گسترده ای را به دنبال داشته است.

یونسی: احساس امنیت، گمشده
الف:علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات گفت: متاسفانه احساس امنیت گمشده کشور ماست و مهمترینش اینکه کمتر کسی احساس امنیت اخلاقی می‌کند.

گزینه جریان میانه رو برای انتخابات
تسنیم:غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال، حسن روحانی را گزینه اصلی جریان میانه‌رو برای انتخابات 92 دانست.

هاشمی از رحیم مشایی حمایت می‌کند!
صادق زیبا کلام در گفت‌وگویی با روزنامه آرمان گفت: آقای هاشمی ذوب در انقلاب و نظام هستند. اگر ببینند ولایتی یا یک رئیس‌جمهور اصولگرای دیگر دارد سیاست‌های 8 سال گذشته را تعدیل و تغییر می‌دهد با همه توان پشت او قرار می‌‌گیرند و از وی حمایت می‌کنند.
حتی اگر به فرض، آن فرد اسفندیار رحیم مشایی باشد مشروط بر آنکه آقای هاشمی ببینند سیاست‌های هشت سال گذشته دارند تغییر و تحول پیدا می‌‌کنند.

یارانه به دست آمده از چاپ پول!
جعفر قادری نماینده مجلس نهم در گفت‌وگو با زندگی نیوز گفت: اگر بانک مرکزی از طریق چاپ پول،قدرت یارانه‌ها را تامین کند، هر ریال 4 تا 5 برابر نقدینگی ایجاد می‌کند و افزایش نقدینگی آثار و پیامدهای تورمی به همراه دارد.
وی با بیان اینکه اختلاس‌ها و مفسده‌های مالی نیز یکی دیگر از عوامل افزایش تورم در کشور است تاکید کرد: اقتصاد کشور با چند عامل به مخاطره می‌افتد که یکی نیز اختلاس‌ها و مفاسد مالی است، نظیر اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی و فساد بیمه ایران.

مرد ی پس از 65 سال با نامزد ش ازدواج کرد
یک مرد در پاکستان بعد از 65 سال انتظار توانست با زن مورد علاقه اش ازدواج کند.
محمد عظیم که هم اکنون 80 ساله است 65 سال قبل وقتی که جوان بوده با جنت بی بی در یکی از روستاهای ایالت پنجاب پاکستان نامزد کرده بود اما پس از مدتی اختلاف میان دو خانواده سبب شد این نامزدی به هم بخورد.
در آن زمان پدر جنت بی بی شتابزده دخترش را به ازدواج مرد دیگری در آورد، اما با این وجود محمد عظیم امیدش را برای ازدواج با دختر مورد علاقه اش از دست نداد و با دختر دیگری ازدواج نکرد.
او بعد فوت از شوهر جنت بی بی دوباره به خواستگاری این زن رفت و پس از گرفتن موافقت نوه این زن با او ازدواج کرد.
بدین ترتیب محمد عظیم به قول و قرارهایی که با نامزد سابقش گذاشته بود عمل کرد. این مرد به نامزدش قول داده بود که او را با اسب سفید به خانه اش ببرد.

پرواز نامزد انتخاباتی با هواپیمای دونفره
مشرق نوشت: یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که برای سخنرانی به یکی از استان‌های شمالی سفر کرده بود هفته گذشته با هواپیمای دو نفره به مقصد بازگشته است.

ساخت فیلم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا درایران
 33 سال بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، سازمان صدا و سیما درصدد تهیه فیلمی درباره این موضوع برآمده است. مجموعه تلویزیونی "پنجه شکسته" قرار است موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام را به تصویر بکشد.
نگارش اولیه فیلم نامه این مجموعه 20 قسمتی هم اکنون مرحله اولیه را پشت سر گذاشته و گفته می‌شود تا اوایل پائیز سال آینده این فیلم نامه کامل می‌شود و می‌توان انتظار داشت تا پایان سال 1393 فیلم‌برداری این مجموعه تلویزیونی به پایان برسد.
هفته گذشته فیلم "آرگون" که موضوع فرار 6 تن از کارکنان لانه جاسوسی آمریکا در تهران در سال 1358 را به نمایش می‌گذارد در یک اقدام کاملاً سیاسی برنده جایزه اسکار اعلام شد.
توصیه ماهواره ای به دیدن فیلم پورنو
پزشک روانشناس یک شبکه تلویزیونی ماهواره ای برای حل مشکل بی میلی برخی از مردها به برقراری رابطه جنسی با همسرانشان، تماشای فیلم های پورنو یا مستهجن را برای زوج های جوان پیشنهاد کرد .
لازم به ذکر است، علاوه بر اینکه در دین اسلام، تماشای فیلم های پورنو که موجب تحریک و تهییج شهوت می شود، حرام می باشد؛ محققین و روانشناسان غرب نیز امروزه به اثرات مخرب تماشای این فیلم ها پی برده و تماشای آن را مضر می دانند.

 تدابیر ویژه جهت جذب دانشجویان فیزیک هسته ای و هوافضا
یک سفارتخانه اروپایی تدابیر ویژه ای را جهت جذب دانشجویان فیزیک هسته ای و هوافضا کشورمان تدارک دیده است.این سفارتخانه درصدد شناسایی ، انتقال و جذب دانشجویان دوره های ارشد و دکتری کشورمان برآمده است.

وقتی پیامک ها هم خرافاتی می شوند!
سوءاستفاده از تلفن همراه توسط افراد خرافی نیز رواج یافته است. این افراد با ارسال پیامک‌هائی به مردم، همان خرافاتی را تکرار می‌کنند که قبلاً در صفحات اول کتاب‌های دعا یا قرآن کریم می‌نوشتند و از مردم می‌خواستند فلان عبارت یا فلان کار را چند بار تکرار کنند تا به حاجت یا مال و منال برسند و اگر چنین نکنند گرفتار بلا و غضب الهی خواهند شد. این انحراف به قدری واضح است که بسیاری از مردم از دریافت چنین پیامک‌هائی ابراز انزجار کرده و خواستار اقداماتی برای برخورد با عاملان آن شده‌اند.

با پورمحمدی ائتلاف می‌کنیم
تسنیم:محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس گفت: اگر مصطفی پورمحمدی رسما اعلام نامزدی کند، بنده، یحیی آل اسحاق و منوچهر متکی با وی ائتلاف می‌کنیم.

جاسوس شدن با چند کلیک!
اخیرا مشاهده شده است که برخی از کاربران اینترنتی ایرانی در دام فریب سایت‌های پوششی افتاده‌اند که با انجام فعالیت‌های مشکوک در سطح فضای مجازی در پی جذب نیرو برای سرویس‌های جاسوسی آمریکا،انگلیس،رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین بوده‌اند. متاسفانه در حال حاضر سایت‌هایی در سطح فضای مجازی فعالیت می‌کنند که به دلیل نوع فعالیت و خدماتی که ارائه می‌دهند مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرند.سرویس‌های جاسوسی غربی و گروهک تروریستی منافقین در قالب راه اندازی سایت‌های کاریابی و ارائه پیشنهادهای کاری اغوا کننده به جویندگان کار بخشی از طعمه‌های خود را شکار می‌کنند. سایت‌هایی از این دست در سطح فضای مجازی کم نیستند و با نگاهی اجمالی به خبرهای ماه‌های اخیر،متوجه فعالیت سایتی با عنوان سفارت خانه مجازی آمریکا می‌شویم که به طور علنی برای گرفتن اطلاعات کاربران ایرانی و جاسوسی از ان‌ها راه اندازی شده بود.در موردی دیگر که رژیم صهیونیستی، سایتی در پوشش "رون آراد" را در سطح فضای مجازی فعال کرد تا از طریق پوششی پیدا کردن این خلبان که سرنوشت او معلوم نیست، کاربران ایرانی را شناسایی و جذب سازمان جاسوسی_تروریستی موساد کند. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که سازمان‌های جاسوسی انگلیس،آمریکا، رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین پس از فریب مخاطبان در سایت‌های پوششی حتی آنها را در مواردی وارد اقدامات تروریستی نیز کرده ‌اند. باید به این نکته توجه داشت که سازمان های جاسوسی و گروهک های تروریستی اولین هدفی که پس از جذب افراد دنبال می‌کنند از بین بردن بنیان خانواده است. بنابراین اولین قدم برای ورود به سازمان‌های جاسوسی و گروهک‌های تروریستی خیانت به خانواده و نزدیکترین افراد به آنها است که این خود یعنی پایان زندگی مشترک و فروپاشی بنیان خانواده که از شروط مهم ورود به این سازمان‌ها است

من که مسجدی ندیدم
ایسنا:حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در همایش نماز و کار که در بندرعباس برگزار شد، گفت:شهرستان بندرعباس نسبت به چند سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی کرده اما در میان این همه برج، فروشگاه و میدان‌های متفاوت، بنده مسجدی ندیدم!

از انتخاب احمدی نژاد پشیمان نباشید
آریا:حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در جمع مردم گرگان در مسجد گلشن گرگان ‌گفت: از انتخاب خود در انتخابات پشیمان نباشیم زیرا ما بهترین انتخاب را کردیم اما اینکه اشخاص خوب امتحان ندادند مقصر خودشان هستند.

آمار چشمگیر فساد اخلاقی سران رژیم صهیونیستی
 69 درصد از شهروندان اسرائیلی سران رژیم صهیونیستی را فاسد می‌دانند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ضمن اعلام این مطلب نوشت: یک پزشک نظامی در فرماندهی مرکز ارتش رژیم صهیونیستی به چندین فقره فساد اخلاقی و تجاوز جنسی به نظامیان زن صهیونیست متهم شده است.
این پزشک اسراییلی ظرف چند سال گذشته نظامیان زنی را که برای مداوا به او مراجعه می‌کردند مورد تجاوز قرار می‌داد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز این گزارش را تایید کرده است.نتان اشل رئیس دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد اخلاقی از سمت خود استعفا کرد. موشه قصاب رئیس اسبق رژیم صهیونیستی نیز به جرم تجاوز جنسی به کارمند زن دفتر خود هم اکنون در زندان به سر می‌برد. "حاییم رامون" وزیر سابق دادگستری و معاون اولمرت نیز به اتهام فساد اخلاقی با یک سرباز زن اسرائیلی از سمت خود برکنار شد. "اسحاق مردخای" سیاستمدار کهنه کار اسرائیلی نیز از دیگر شخصیتهای اسرائیلی بود که به اتهام فساد اخلاقی مجبور به استعفا شد
         
اخبار کوتاه
   *  شهروندان مصری با برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی، ضمن محکوم کردن سیاست‌های مداخله‌جویانه کاخ سفید، تصاویر وزیر امور خارجه آمریکا را هم به آتش کشیدند. از سوی دیگر جریان استقلال مصر با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا، درباره مصر، آن را دخالت آشکار در امور مصر توصیف کرد.
   *  «مریم رجوی» همسر سرکرده منافقین، از سازمان ملل خواست امنیت اعضای این گروهک در عراق را تضمین کند. به گفته او اکنون «تنها راه» این است که این اعضا همگی از عراق به ایالات متحده انتقال داده شوند. وی که در جلسه فعالان مدافع حقوق بشر در مقر سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس سخن می‌گفت، از سازمان ملل انتقاد کرد که از انجام وظیفه خود در قبال اعضای گروه او ناتوان بوده است!
   *  حسن روحانی» دیدارهایی با برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب داشته تا حمایت آنان را برای نامزدی خود جلب کند. پس از آن، اصلاح‌طلبان جلسه‌ای برای بررسی پیشنهاد روحانی برگزار کردند که این جمع‌بندی به دست آمد: «جبهه اصلاحات به سه دلیل عمده از نامزدی حسن روحانی حمایت نخواهد کرد: 1- موضع روحانی درباره جریان اصلاحات هیچ‌گاه شفاف نبوده و نیست. 2- حسن روحانی عضو جامعه روحانیت و وابسته به طیف اصول‌گرایان است. بنابراین این جبهه نمی‌تواند از کاندیدایی که در تشکل‌های اصول‌گرایی عضویت دارد، حمایت کند. 3- وی جاذبه و ادبیات لازم را برای جلب آرای مردم ندارد.»
   *  ابراهیم یزدی، عضو گروهک ملی مذهبی، به‌تازگی در جلسه‌ای بار دیگر، از نامزدی هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم دفاع کرده و گفته است: هاشمی می‌تواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و باعث اجماع اصلاح‌طلبان شود.
 

https://shoma-weekly.ir/CQo1TR