گفته می‌شود که...

جت 72 نفره ‌ایرانی در مرحله ساخت ۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می‌بلعد آزادی خدمه نفتکش‌های توقیف شده یونانی دعوای توئیتری بر سر مالیات امریکا موظف است زمینه حضور همه اعضای سازمان ملل را فراهم کند رشد اقتصادی 4/3 درصدی بدون نفت کپی‌گیری مسیحیان از اربعین حسینی! روایت دروازه‌‌بان اسبق تیم ملی فوتبال از دیدار با رهبر انقلاب آتش ایران بر سر صهیونیست‌ها شکست جدید دو فیلم ضدایرانی دروغ‌ پراکنی منافقین علیه راهپیمایی اربعین

دروغ‌ پراکنی منافقین علیه راهپیمایی اربعین

در ادامه دروغ‌سازی منافقین علیه راهپیمایی میلیونی اربعین و‌ ایجاد جنگ بین‌ ایرانیان و عراقی‌ها، دیروز صفحات گروهک تروریستی منافقین با منتشر کردن تصویری اعلام کردند یک جوان ‌ایرانی در کربلا پس از ‌اینکه اموالش توسط عراقی‌ها دزدیده شده به قتل رسیده است.

اما واقعیت ‌این است که ‌این تصویر مربوط به سکانس از یک فیلم است که رامین پرچمی ‌در سال 2016 در صفحه‌ اینستاگرامش منتشر کرده است.

‌این روزها صفحات ضدانقلاب و مزدوران سایبری منافقین در آلبانی به دنبال کاشتن تخم تفرقه در بین ملت ‌ایران و عراق هستند. لذا با توجه به گسترش فضای مجازی در کشور باید مواظب دروغ‌سازی تروریست‌های منافقین برای ‌ایجاد جنگ بین‌ ایرانیان و عراقی‌ها باشید.

شکست جدید دو فیلم ضدایرانی

فیلم‌های ضدایرانی جشنواره کن، در اولین اکران عمومی‌شان با برخورد سرد تماشاگران مواجه شدند. دو فیلم «عنکبوت مقدس» با نام فرانسوی «شب‌های مشهد» و« برادران لیلا» با نام فرانسوی «لیلا و برادران» با وجود حمایت تبلیغاتی در جشنواره کن و اکران گسترده در سالن‌های سینمای فرانسه اما شکست خوردند.

سینماسینما گزارش داد: فروش این فیلم‌ها نسبت به توقع پخش‌کنندگان آن خیلی کمتر از آنچه انتظار داشته‌اند است.

آتش ایران بر سر صهیونیست‌ها

اریک مندل نویسنده آمریکایی و مدیر شبکه اطلاعات سیاسی خاورمیانه در تحلیلی نوشت: «با برقرار بودن چتر هسته‌ای ‌ایران، دستان تهران برای ‌ایجاد حلقه‌ای از آتش پیرامون اسرائیل باز خواهد بود. اسرائیل معتقد است باید برنامه هسته‌ای ‌ایران با حمله نظامی ‌متوقف شود اسرائیل می‌‌داند حمله به ‌ایران باعث خواهد شد بزرگترین حمله به اسرائیل از زمان تأسیس آن در سال 1948 میلادی، شکل بگیرد.

روایت دروازه‌‌بان اسبق تیم ملی فوتبال از دیدار با رهبر انقلاب

نیما نکیسا از پیشکسوتان فوتبال ایران در صفحه شخصی مجازی خود از برگزاری دیدار اعضای کنگره شهدای ورزش با رهبر معظم انقلاب خبر داد و در این باره نوشت: «کنگره شهدای ورزشکار ماه آینده قرار است برگزار شود. امروز برکت برگزاری این کنگره شامل حالم شد و توفیق زیارت رهبر انقلاب نصیبم.

رهبر انقلاب حرف‌های زیادی برای ما ورزشکاران داشتند. هم از جنس محبت و هم از جنس پاسداشت و مراقبت. به وقتش در روز برگزاری کنگره آن را خواهید شنید.»

همچنین الهام حسینی نخستین مدال‌آور وزنه‌برداری زنان ایران نیز یکی از حاضرین در این جلسه بود که در رابطه با دیدار ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب در صفحه شخصی خود نوشت: «حس و حال خوبی در دیدار با رهبر عزیزمون برای کنگره شهدای ورزش که ماه دیگه برگزار می‌شه داشتم، چقدر مطالب خوب و دلنشینی بیان فرمودن. جلسه بسیار معنوی و ارزشی چقدر عالمانه و بامحبت بودن.»

در این دیدار خانواده ورزش کشور به همراه قهرمانان مسابقات بین‌المللی و تعدادی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند که اخبار آن همزمان با آغاز کنگره شهدای ورزش در آینده نزدیک، منتشر خواهد شد.

کپی‌گیری مسیحیان از اربعین حسینی!

پس از موفقیت اربعین حسینی در عرصه جهانی مصر هم می‌‌خواهد مسیر خانواده مقدس (مسار العائله المقدسه) را در ۲۵ نقطه در ۸ استان مصر احیا و برایش گردشگر مسیحی جذب کند!

ادعا ‌این است که ۲۰۰۰ سال پیش حضرت مریم و حضرت مسیح و یوسف نجار در طول ۵ سال برای فرار از ظلم هیرودیس از‌ این نقاط گذشته‌اند!

سفر از بیت لحم به غزه شروع و از شمال سینا وارد بر مصر و از فارما به سمت زقازیق گذشته و سپس به دلتا رسیده است!

‌این پروژه در اکتبر۲۰۱۷ مورد تأیید پاپ و در ۲۰۲۱ افتتاح رسمی‌ شد. گردشگران مسیحی ‌این مسیر مقدس را بازدید می‌‌کنند. چنین ابتکاراتی ۲۰۰۰ سال پس از ماجرای ادعایی شاید نوعی کپی‌گیری از مناسک اربعین شیعی باشد؛ با ‌این فرق که زیارت اربعین از همان سال شهادت برقرار بوده است و ‌این سال‌ها به راهپیمایی چند ‌ده ‌میلیونی تبدیل شده است و از سویی ماهیت اقتصادی و گردشگری ندارد بلکه میزبان آن یعنی مردم عراق با جان و دل و بدون هیچ منفعت اقتصادی در خدمت زوار هستند.

رشد اقتصادی 4/3 درصدی بدون نفت

بر اساس اعلام مرکز آمار ‌ایران، در فصل بهار امسال، نرخ رشد اقتصادی با نفت 3/8 درصد و نرخ رشد بدون نفت 4/3 درصد بوده است.

امریکا موظف است زمینه حضور همه اعضای سازمان ملل را فراهم کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها بر لزوم اجرای تعهد سازمان ملل مبنی بر صدور ویزا برای مقامات همه اعضای این سازمان تأکید کرد. ناصر کنعانی درباره صدور روادید برای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و اظهارات برخی از مقامات کنگره درباره عدم صدور روادید برای رئیس جمهور ایران گفت: «دولت امریکا براساس موافقتنامه دولت مقر موظف است زمینه حضور سران و نمایندگان همه اعضای سازمان ملل متحد را در نشست‌های تخصصی این سازمان از جمله مجمع عمومی فراهم کند و انتظار داریم در خصوص جمهوری اسلامی ایران نیز به تعهداتش عمل کند». سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه خیلی به این موضوعات که در داخل امریکا مقامات و مسئولانی در کنگره در این زمینه مشغول طرح مباحث غیرسازنده هستند، توجه نمی‌کنیم و به مسئولیت‌های دولت امریکا به عنوان میزبان مقر سازمان ملل توجه می‌کنیم، افزود: «انتظار داریم این مسئولیت‌ها بخوبی انجام شود».

دعوای توئیتری بر سر مالیات

پس از انتقاد مسئولان اتاق بازرگانی بر سر مالیات حساب‌های دارای 100 تراکنش واریزی با مجموع 35 میلیون تومان، محمد امینی‌رعیا مدیر ‌اندیشکده اقتصاد مقاومتی در واکنش نوشت: «اتاق بازرگانی مخالف اصلی شفافیت است. نه تنها صورت‌های مالی شفافی ندارند و مشخص نیست هزاران میلیارد درآمدی که از محل قانون برایشان حاصل شده چطور هزینه می‌شود، بلکه به اقداماتی که باعث شفافیت و محدود شدن دامنه کار مفسدان و متخلفان می‌شود، می‌تازند آن هم به دروغ! مصوبه شورای پول و اعتبار کاملا واضح است و می‌گوید کسانی که در بیش از ۱۰۰ تراکنش بیش از ۳۵ میلیون تومان به حساب‌شان «واریز» شده باشد، مورد بررسی قرار می‌گیرند.‌ آیا یک کارمند یا فرد معمولی حقوقش را در ۱۰۰ تراکنش دریافت می‌کند؟‌ این چه ربطی به خرید منزل و تراکنش «پرداخت» دارد؟

آزادی خدمه نفتکش‌های توقیف شده یونانی

مقامات یک شرکت تجارت دریایی یونان از آزادی 49 خدمه و دو نفتکش توقیف شده خود در ایران خبر داد.

به گزارش فارس، اگر چه مقامات دیپلماتیک کشورمان در تأیید یا رد این خبر اظهارنظری نکردند اما به ادعای مقامات این شرکت تجاری به دنبال سفر یک هیأت یونانی به تهران، جمهوری اسلامی ایران با آزادی خدمه این کشتی‌ها موافقت کرد. رسانه‌های یونانی روز گذشته را روز آزادی این افراد اعلام کرده و مدعی شدند که خدمه آزاد شده بلافاصله با یکی از این دو نفتکش آب‌های ایران را ترک خواهند کرد و به کشورهای متبوع خود بازخواهند گشت.

ماجرای توقیف کشتی‌های یونانی و خدمه‌شان در آب‌های خلیج فارس پس از آن آغاز شد که مقامات یونان اواخر اردیبهشت ماه یک نفتکش روسی به نام «لانا» را که حامل ۱۱۵ هزار تن نفت ایران بود و به دلیل شرایط اضطراری آب و هوا و مشکلات فنی ناچار به پهلو گرفتن در یکی از بنادر این کشور شده بود به ادعای تحریم‌ روسیه توقیف کردند و پس از آن بواسطه حکم یک دادگاه امریکایی، محموله نفتی آن را که متعلق به ایران بود، در اختیار امریکایی‌ها قرار دادند.

پس از مقابله به مثل قانونی ایران بود که یونان اواخر مرداد ماه و پس از رأی دادگاه نفت توقیف شده ایران را به نفتکش بازگرداند و این نفتکش را آزاد کرد.

این نخستین بار نبود که مقابله به مثل قانونی ایران در مقابل اعمال نفوذ امریکا به عنوان کشور ثالث برای توقیف نفتکش‌های ایرانی از سوی کشورهای دیگر نتیجه بخش بود.

۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می‌بلعد

هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه ۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می‌بلعد، معتقد است: برای خانه دار شدن کارگران از طریق تعاونی‌ها، لازم است در ابتدا تعاونی‌های مسکن کارگری تشکیل و سپس توسط آن‌ها وام‌های بدون بهره با اقساط بلند به کارگران پرداخت شود.

ابوی تامین زمین رایگان، پرداخت وام‌های ارزان و نظارت بر ساخت و ساز را از جمله اقدامات موثر در تامین مسکن کارگران عنوان کرده و می‌گوید: کارگران برای خانه دار شدن آورده کمی دارند؛ لذا اگر قرار است مسکن کارگری با قیمت مناسب ساخته و تحویل آن‌ها شود، بهترین راه این است که کارگران در قالب تعاونی‌های مسکن ساماندهی شوند و دولت و وزارت تعاون بر عملکرد آن‌ها نظارت کند.

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، دریافتی کارگران آنقدری نیست که بتوانند اقساط سنگین وام و تسهیلات بانکی را پرداخت کنند. به همین دلیل لازم است وام‌های بدون بهره با اقساط بلندمدت در اختیار کارگران قرار گیرد.

جت 72 نفره ‌ایرانی در مرحله ساخت

تولید هواپیمای جت ٧٢ نفره در مرحله انجام تست‌های اولیه مدل تونل باد هواپیما قرار گرفته است.

سیدحسن قدسی‌پور، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ۴ سال گذشته فرآیند طراحی هواپیمای جت ٧٢ نفره را با همکاری و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کرده و در حال حاضر فرایند ساخت قطعات آن همچنان ادامه دارد. هم اکنون ساخت ‌این هواپیما جت، در مرحله انجام تست‌های اولیه مدل تونل باد هواپیما قرار دارد، ما برنامه زمان‌بندی ساخت و تولید‌ این نوع هواپیما را آماده کردیم و به دستگاه‌های ذی‌ربط تحویل داده‌ایم. درخواست کرده‌ایم که برای حمایت اولیه، امسال ۵۰ میلیارد تومان به ما بدهند تا دانشگاه، یک سری از قطعات ‌این هواپیما را بسازد و تا خرداد ۱۴۰۲ ان‌شاءالله تحویل دهد.

اخبار روزانه:

*صدراعظم آلمان پیش‌بینی کرد که با شروع زمستان، افزایش هزینه‌های زندگی و فشار بر خانواده‌های آسیب‌پذیر مهم‌ترین عامل افزایش تعداد بی‌خانمان‌ها در آلمان است. بیش از ۳۰۰ هزار آلمانی خانه ندارند و از ‌این تعداد، ۴۵ هزار نفر نیز مجبورند تا در بدترین شرایط خیابان‌ها بخوابند. اجازه دهید واضح بگوییم که ‌این تعداد ممکن است در ماه‌های آینده افزایش یابد. جنگ و بحران‌های فعلی نیز ممکن است تعداد بی‌خانمان‌ها در پاییز و زمستان را افزایش دهد.

* رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: در طرح مبارزه با دلالان ارزی ۶۲ فروشنده غیرمجاز ارز در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه شناسایی شدند.

بیش از ۴۶میلیون دینار عراقی به همراه شش دستگاه خودروی سواری بنز، ۲۷۰هزار عدد محموله دارویی، ۱۱ دستگاه تلفن همراه و سه هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

* رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد در مرحله عقد قرارداد برای احداث ۱۴۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در ۱۴ استان در ۶۰ ساختگاه هستیم. برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تدوین شده است. مقدمات آن طی یک سال گذشته فراهم شده و مجوز احداث ۴۰۰۰ مگاوات از شورای اقتصاد دریافت کردیم و مناقصات آن برگزار شده است.

* دو روز پیش، ویدیویی از حمله عده‌ای از قاچاقچیان چوب در چمستان نور به جنگلبانان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران در این باره گفت: سه متهم درگیری بازداشت شدند و تلاش برای دستگیری همدستان آنان هم ادامه دارد. / ایسنا

* در جدیدترین رونمایی از توانایی پهپادی ‌ایران از پهپاد آرش 2 رونمایی شد.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد: «آرش۲ پهپاد نقطه‌زن است، یعنی دقیقاً همان نقطه‌ای که موشک ۳۶۰ زد، همان نقطه را پهپاد آرش توانست بدون خطا بزند و ما آن را مخصوص تهاجم به حیفا و تل‌آویو در نظر گرفتیم. ما به قابلیت تولید موشک شفق با برد از ۱۲ تا ۲۰ کیلومتر رسیدیم.»

https://shoma-weekly.ir/eVG012