گفته می‌شود که...

جایگزین ضامن بانکی در سال 1401/ بیش از ۹۹ درصد سواحلِ در اختیارِ دستگاه‌های دولتی، آزاد شده‌اند / صنعا: عرب‌های متجاوز برای اوکراین اشک تمساح می‌ریزند/ جریمه رانندگان در سفر‌های نوروزی با تست منفی، لغو خواهد شد/ معافیت متأهلان دارای ۲ فرزند/ پرسپولیس از کورس قهرمانی جا ماند و...

با این قانون می‌شود جلوی تخلف را گرفت

باوجود مصوب شدن الزام استفاده از کارت‌خوان در مطب پزشکان، همچنان تخلفات زیادی در این حوزه برای فرار مالیاتی مشاهده می‌شود. اکنون وکلای ملت عزم خود را برای مقابله سرسخت با پزشکان متخلف جزم کرده‌اند؛ دیروز نمایندگان مصوب کردند، «کلیه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و فروشندگان تجهیزات پزشکی مکلف هستند که از کارت‌خوان استفاده کنند. مستنکفین از اجرای این حکم به پرداخت جریمه یا لغو پروانه پزشکی و اشتغال محکوم می‌شوند».
مصرف سیگار در ایران زنانه شده است؟ /کاهش سن مصرف سیگار به زیر
۱۳ سال / گرایش زنان به مصرف سیگار بیشر شده است

دکتر زهرا حسامی دکترای تخصصی پزشکی و پزشک مشاور در جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات:سیگار زنانه نشده است اما در سال‌های اخیر شاهد بیشتر شدن گرایش زنان به مصرف دخانیات، هم سیگار و هم قلیان، هستیم. این هم تحت تاثیر تبلیغات است؛ اینکه سیگار سبک یا کم‌خطر وجود دارد.روز به روز که مضرات سیگار بیشتر مشخص می‌شود، یک عده ترک می‌کنند و عده‌ای هم بر اثر عوارض مصرف آن جانشان را از دست می‌دهند. مسلما شرکت‌های دخانی باید جایگزینی برای آنها در بازار مصرف پیدا کنند. یکی از گروه‌هایی که روی آنها خیلی کار می‌شود، خانم‌ها هستند و دیگری نوجوان‌ها. متاسفانه در سال‌های اخیر هم سن مصرف دخانیات پایین آمده و به حدود ۱۲، ۱۳ سال رسیده و هم گرایش خانم‌ها به آن بیشتر شده است. ۱۰، ۱۵ سال پیش به‌راحتی نمی‌دیدیم خانمی در خیابان یا پشت فرمان خودرو سیگار بکشد، چون این کار قبح داشت، اما الان قبح آن کم شده است
تعرفه قبرها در بهشت زهرا اعلام شد/طبقه ای
۲۵ میلیون تومان

معاون سازمان بهشت حضرت زهرا: امسال در قطعات جدید که قبرها به صورت سه طبقه واگذار می شود، طبقه پایین رایگان است و از بازماندگان پول گرفته نمی شود، تنها هزینه خدمات حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان محاسبه و دریافت می‌شود.امسال قیمت ۲ طبقه بالا، طبقه ای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع پنج میلیون تومان است و این کف قیمت قبرهای بهشت زهراست. ناحیه ۲ بهشت زهرا ـ سلام‌الله‌علیها ـ که از قطعه ۲۰۰ تا ۲۵۸ است، طبقه‌ای ۱۴ میلیون و یکصد هزار تومان که مجموع سه طبقه رقمی معادل ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌شود. ناحیه یک که از قطعه یک تا ۱۱۲ است، طبقه ای ۲۵ میلیون تومان و در صورت واگذاری قبر سه طبقه واگذار ۷۵ میلیون تومان محاسبه می‌شود که این کف و سقف قیمت قبر در سازمان بهشت زهراست.
تضمینی که آمریکا را پای برجام نگه می‌دارد!

مذاکرات رفع تحریم در حال رسیدن به ایستگاه پایانی خود است و آمریکا باید در مذاکرات تعهد بدهد که دوباره از برجام خارج نمی‌شود؛ چون توافق بدون تضمین فایده‌ای ندارد. چندی پیش «جرارد آراود» سفیر سابق فرانسه در سازمان ملل با اشاره به پیروزی احتمالی جمهوری‌خواهان در ۲۰۲۴ نوشت: «حتی اگر برجام از سر گرفته شود، باوجود تهدید بازگشت تحریم‌ها در سال ۲۰۲۵، هیچ شرکت غربی جرئت نمی‌کند یک سِنت در ایران سرمایه‌گذاری کند». اخیراً «یوناح‌ جرمی باب» از مقامات سابق صهیونیست، سانتریفیوژهای پیشرفته ایران را مهم‌ترین دغدغه تل‌آویو خوانده است. او گفته: «باز کردن سانتریفیوژها و انبار آن‌ها در ایران یک فاجعه برای اسرائیل است؛ زیرا با این کار ایران می‌تواند در عرض چند هفته برنامه هسته‌ای‌اش را از سر بگیرد». تحلیل این صهیونیست، نشان می‌دهد تضمین در مذاکرات ماهیت ذاتی دارد؛ یعنی اگر ایران می‌خواهد تضمین درستی بگیرد، باید امکان برگشت هسته‌ای را فراهم کند. در این ‌صورت اگر آمریکا عهدشکنی کند، ایران به‌سرعت به حالت قبلی هسته‌ای برمی‌گردد.
متن اصلی توافقنامه احتمالی آماده شده است

عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی: با وجود اینکه متن اصلی توافقنامه احتمالی آماده شده اما سر یکی دو موضوع هنوز اختلاف نظر وجود دارد و تا زمانی که این موضوعات حل نشود ایران آمادگی برای امضای هیچ توافقنامه‌ای نخواهد داشت.مبنای اول این است که آمریکایی‌ها چه اقداماتی را باید انجام دهند تا مجددا بتوانند در جایگاه سابق خود به عنوان عضو برجام مطرح باشند.امروز نگرانی نسبت به اجرای تعهدات آمریکا یک نگرانی فراتر از ایران است و در همین راستا نیز خواسته ایران برای گرفتن تضمین مطالبه‌ای منطقی است.

ماجرای تأخیرها در پرداخت سود سهام عدالت

به گزارش فرهیختگان، بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌رغم وعده دولت برای پرداخت سود سهام عدالت در هفته آخر اسفند، ۸ شرکت بزرگ هنوز سود را به‌حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند. شرکت مخابرات ایران (این شرکت دومین سال پیاپی است که همچنان سود سهامداران سهام عدالت را واریز نکرده است)، گروه مپنا و صنایع سیمان دشتستان تابه‌حال کل سود خود را واریز نکرده‌اند و شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندر‌عباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز نیز بخشی از سود را در اختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار نداده‌اند.
سهمیه نوروزی بنزین منتفی شد

سالاری، معاون وزیر نفت:در دولت هیچ جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری درباره واریز سهمیه بنزین نوروزی تشکیل نشده و دستوری هم به ما داده نشده است.پیش از این رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفته بود احتمالا دولت برای تصمیم‌گیری درباره واریز سهمیه بنزین نوروز، منتظر ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کروناست که مشخص شود آیا امسال مجوز سفر نوروزی صادر می‌شود یا نه؟ حالا یک هفته از دستور ستاد ملی مقابله با کرونا گذشته و خبری از واریز سهمیه بنزین نوروز نیست

جایگزین ضامن بانکی در سال 1401

رئیس سازمان بورس اعلام کرد: «بعد از فروردین‌ماه سال آینده، اوراق بهادار شامل اوراق بدهی، سهام عدالت، ای تی اف و غیره پشتوانه توثیق وام‌هایی خواهند شد که از شبکه بانکی گرفته می‌شود.
بیش از
۹۹ درصد سواحلِ در اختیارِ دستگاه‌های دولتی، آزاد شده‌اند

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به روند آزادسازی سواحل گفت: تقریباً ۹۹.۵ درصد از سواحلی که در اختیار دستگاه‌های دولتی بودند، آزاد شده‌اند. سید صولت مرتضوی در حاشیه آیین کشت نهال در خرمشهر که امروز (۱۵ اسفندماه) در جریان اولین روز سفر وی به خوزستان انجام شد، با اشاره به روند آزادسازی سواحل اظهار کرد: تقریباً ۹۹.۵ درصد از سواحلی که در اختیار دستگاه‌های دولتی بودند، آزاد شده‌اند. وی افزود: در گام دوم، آزادسازی بخشی از سواحل و حریم رودخانه‌ها که در اختیار بخش خصوصی است و به نوعی سواحل را تصرف کرده‌اند، به تدریج و با همکاری استانداران استان‌های ساحلی و دستگاه‌های نظارتی و قضایی در حال انجام است.

نگرانی نشریه صهیونیستی از سامانه‌های پدافندی ایران

یک نشریه صهیونیستی با اشاره به قدرت سامانه‌های پدافندی ایران نوشت، صنایع دفاعی ایران قوی است و دائماً برای بهبود و ساخت سامانه‌ها و عرصه‌هایی که می‌تواند اسرائیل را تهدید کند، تلاش می‌کند. روزنامه «جروزالم پست» در این مطلب نوشت، از زمانی که ایران در سال گذشته سامانه‌های پدافند هوایی جدید را در سوریه مستقر کرده است، نیروی هوایی اسرائیل مجبور شده است نحوه انجام حملات خود را تغییر دهد. تهران اولین بار سال گذشته با تشدید حملات اسرائیل، این سامانه‌ها را در سوریه مستقر کرد. در ژوئیه ۲۰۲۰، «علی عبدالله ایوب»، جانشین فرمانده نیروهای مسلح سوریه و سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، توافقنامه‌ای را برای گسترش همکاری‌های نظامی دوجانبه و توسعه سامانه‌های دفاع هوایی مستحکم برای حفظ دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه امضا کردند. سامانه‌های ایران جدید و متفاوت هستند و اسرائیل هنوز به‌طور کامل نحوه عملکرد آن‌ها را متوجه نشده است. سامانه‌‌های پدافندی ایران چالش جدیدی برای اسرائیل هستند. نیروی هوایی اسرائیل می‌داند که صنایع دفاعی جمهوری اسلامی قوی است و دائماً برای بهبود و ساخت سیستم‌ها و عرصه‌هایی که می‌تواند اسرائیل را تهدید کند، تلاش می‌کند.
الهیان: تیم مذاکره‌کننده باید تضمین محکم از آمریکا بگیرد

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان گفت: تیم مذاکره کننده باید تا کسب نتیجه مطلوب و رسیدن به هدف نهایی که برداشتن کامل تحریم‌ها و گرفتن تضمین محکم از طرف آمریکاست بر خواسته خود پافشاری کند.زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره مذاکرات وین و پذیرش خطوط قرمز ایران گفت: مجلس شورای اسلامی تاکید جدی بر قانون راهبردی لغو تحریم‌ها و مفاد آن دارد، تاکید مجلس بر این است که خطوط قرمز حتما لحاظ شود که البته در شرایط حاضر هنوز آنچه به عنوان خطوط قرمز مدنظر ایران است، کامل دیده نشده است. وی افزود: در این مذاکرات باید بررسی کنیم چه منافع اقتصادی نصیب ملت ایران خواهد شد، در ارتباط با لغو تحریم‌ها که حقوق اساسی ملت ایران را زیر پا گذاشته است، چه امتیازاتی خواهیم گرفت و از آن طرف چه دستاوردهایی را از دست خواهیم داد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: صنعت هسته‌ای که صنعت پیشران برای آینده کشور است، باید حفظ شود و تعطیلی تحقیق و توسعه در صنعت هسته ای مورد پذیرش و قبول ملت و نمایندگان نیست.

اولیانوف: سفر «گروسی» به ایران موفقیت‌آمیز بوده است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، سفر مدیرکل آژانس اتمی به ایران را موفقیت‌آمیز توصیف کرد.«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی سفر مدیرکل آژانس اتمی به ایران را موفقیت‌آمیز توصیف کرد. این دیپلمات روس نوشت: سفر دیروز رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران بسیار موفق بود. دو طرف در مورد گام‌های مشخص با هدف حل و فصل مسائل پادمانی باقی‌مانده در یک دوره زمانی معقول به توافق رسیدند. دستاورد بزرگ! رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران گفت که نظارت بر سایت‌های هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت و افزود مذاکرات خوبی در تهران داشته و منتظر بازگشت کامل ایران به توافق هسته‌ای است.گروسی در ادامه گفت که فکر می‌کند «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران برای پایان مذاکرات هسته‌ای به وین سفر خواهد کرد.
وحشت اروپایی‌ها از تحریم روسیه

کانال ۲۴ روسیه گزارش داد: «به نظر می‌رسد که تحریم‌هایی که آن‌ها (اروپایی‌ها) امیدوار بودند روسیه را با آن بشکنند، به‌شدت به کشورهایشان ضربه می‌زند. قیمت گاز و آلومینیوم به اوج‌های تاریخی خود رسیده است و شرکت‌های هندی و چینی جایگاه شرکت‌های اروپایی را که عجولانه بازار ما را ترک کردند، پر خواهند کرد».

بازگشت هوشمندانه به بازار نفت

حالا که قیمت نفت در اثر بحران اوکراین به 120 دلار رسیده، آمریکا دربه‌در بازگشت سریع (و البته موقت) نفت ایران به بازار است. ضمناً به این هم بسنده نکرده و هیئتی را به ونزوئلا فرستاده است! به‌تازگی خبرگزاری رویترز نوشت: "ایران روی شناورها ۱۰۰ میلیون بشکه نفت دارد که اگر روزی یک‌میلیون بشکه را هم آزاد کند، رقم قابل‌توجهی است". فرید زکریا هم در واشنگتن‌پست می‌نویسد: "یک راه برای تغییر محاسبات پوتین وجود دارد: تحریم صنعت نفت و گاز روسیه؛ اما تا تحریم‌ها با دقت طراحی شده‌اند تا به روسیه اجازه دهند به فروش انرژی ادامه دهد. بایدن باید به باز کردن دو منبع بزرگ نفتی کمک کند. او باید با تعلیق تحریم‌ها، تمام نفت ایران و ونزوئلا را به بازار برگرداند". روشن است که کشورهایی مثل ایران و ونزوئلا نباید ابزار دست غرب برای کاهش قیمت نفت باشند؛ تا وقتی‌که خرشان از پل گذشت، خباثت و بی‌چشم و رویی را از سر بگیرند. در عین استفاده از ظرفیت‌های بازار و اِعمال حق خود در فروش نفت، نباید در سیاست‌های اِعلامی، نیاز تبلیغاتی دشمن برای آرامش روانی دادن به بازار نفت را برآورده کرد. هم می‌شود تجارت نفت را هوشمندانه توسعه داد و هم اعلام کرد که عجله‌ای برای ریختن ذخایر نفت خود در بازار نداریم. (محمد ایمانی)

صهیونیست‌ها: دام جنگ اوکراین را غربی‌ها پهن کردند

روزنامه یسرائیل هیوم نوشت: «دام وقوع جنگ در اوکراین را غرب پهن کرد و از نگاه غرب قرار نیست در این جنگ نه اوکراینی‌ها موفقیتی داشته باشند نه روس‌ها به دست آوردی نائل شوند. علت اصلی این اقدام، کشاندن پای پوتین به باتلاق اوکراین است تا از این اقدام بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه بسازند و برنامه فروپاشی اقتصاد این کشور را کلید بزنند. در رابطه با عدم حمایت از اوکراین هم باید گفت که، این کشور اولین کشوری نیست که به چنین سرنوشتی دچار می‌شود، کافی است ببینیم چگونه واشنگتن متحدان خود را در افغانستان، بی‌دفاع در مقابل گروه طالبان تنها گذاشت
جنگ خوب و بد از نگاه یک مقام آمریکایی

«جیسون کال» نماینده دموکرات کنگره آمریکا گفته است: «بیش از 100 هزار یمنی به خاطر قحطی و جنگی که ما حمایت می‌کنیم، کشته شده‌اند. اگر ما جنگی را محکوم می‌کنیم، باید همه جنگ‌ها را محکوم کنیم؛ اما این کار را نمی‌کنیم، چون از آن جنگ حمایت می‌کنیم و از آن بهره مالی می‌بریم!».

نظر ایران نسبت به درخواست تضمین کتبی روسیه از آمریکا

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در واکنش به درخواست تضمین کتبی طرف روسی از وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر عدم بدعهدی مجدد در برجام، در توئیتی نوشت: «کنش‌های مثبت و منفی کشور‌های حاضر در مذاکرات وین با هدف تأمین منافع انجام می‌شود و قابل‌درک است. تنها عامل مؤثر بر تعامل گروه مذاکره‌کننده ایران با ۱+۴ نیز تأمین منافع مردم ایران است. ارزیابی مؤلفه‌های جدید مؤثر بر مذاکرات و اتخاذ ابتکارات مذاکراتی برای سرعت دادن به حصول نتیجه را در دستور کار داریم».
صنعا: عرب‌های متجاوز برای اوکراین اشک تمساح می‌ریزند

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در توئیتی نوشت که تاریخ فراموش نمی‌کند که برخی کشورهای عربی هشت سال است که یمن را بمباران می‌کنند و هم‌زمان با آن برای آوارگان اوکراینی ویزا صادر کرده و آن‌ها را پناه می‌دهند. او افزود: «ای برادرم ای عرب، تو با صحنه عجیب و شگفت‌انگیزی روبرو هستی، پس صدایت را بلند کن و بگو: من به یمن، آخرین قلعه عربیت ایمان آوردم و به عربیت دروغین صهیون کافر شدم».
متولدین ۱۴۰۰ به بعد سهام دریافت می کنند

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با پیشنهاد الحاقی به تبصره (۲) ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

دولت مکلف شد به متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد در استان های که نرخ باروری آنها پایین است سهام اختصاص دهد.

غول انرژی اروپا از روسیه نفت می‌خرد

پس از انبوهی از انتقادات برای خرید محموله نفت خام روسیه، شرکت شل، بزرگترین شرکت نفت اروپا اعلام کرد که بازار را با اجازه دولت‌ها جهت‌دهی می‌کند.

شرکت شل در یک بیانیه اعلام کرد: « ما به دنبال انتخاب جایگزینی برای نفت روسیه هستیم، اما این اتفاق یک شبه امکان‌پذیر نیست چرا که عرضه جهانی روسیه بسیار زیاد است.

این معامله همچنین نشان‌دهنده وضعیت بدی است که خریداران انرژی اروپا و جهان با آن روبرو هستند. آنها باید با از دست دادن یکی از بزرگترین عرضه‌کننده‌های انرژی بازار کنار بیایند یا اینکه مورد انتقاد جوامع بین‌الملل قرار بگیرند.

جریمه رانندگان در سفر‌های نوروزی با تست منفی، لغو خواهد شد

وزیر بهداشت: اگر رانندگان یک یا ٢ دوز واکسن تزریق کرده باشند و جریمه شوند؛ با ارائه تست منفی کرونا جریمه آن‌ها لغو خواهد شد.

پیش از مصوبه ستاد کرونا، همه خودرو‌هایی که از شهر‌های قرمز خارج می‌شدند، جریمه می‌شدند؛ اما اکنون با توجه به انجام واکسیناسیون فقط کسانی که واکسن نزده اند، جریمه خواهند شد.

ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده است که شرط سفر نوروزی مسافران با خودرو، تزریق سه دوز واکسن مالک خودرو است./باشگاه خبرنگاران

۴۵ درصد سود سهام عدالت هنوز واریز نشده و در دست ۸ شرکت است

بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌رغم وعده دولت برای پرداخت سود سهام عدالت در هفته آخر اسفند، ۸ شرکت بزرگ هنوز سود را به‌حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

شرکت مخابرات ایران (این شرکت دومین سال پیاپی است که همچنان سود سهامداران سهام عدالت را واریز نکرده است)، گروه مپنا و صنایع سیمان دشتستان تا به حال کل سود خود را واریز نکرده‌اند و شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندر‌عباس، فولادخوزستان و پالایش نفت تبریز نیز بخشی از سود را همچنان در اختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار نداده‌اند.

معافیت متأهلان دارای ۲ فرزند

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ١۴٠١ گفت :براساس بخش دیگر این مصوبه با رعایت اصل یکصد و دهم (١١٠) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ٣٠ سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند

مشاور تیم مذاکره کننده ایران: منتظر شفاف سازی روسیه درباره خواسته هایشان از آمریکا هستیم

محمد مرندی، مشاور ارشد تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای وین در توییتر نوشت: مذاکرات هسته‌ای تمام نشده است از یک سو، ایران منتظر شفاف سازی مسکو در مورد خواسته های خود از آمریکا است. از سوی دیگر، آمریکا به تعدادی از خواسته‌های ایران که برای احیای و اجرای کامل توافق هسته‌ای کلیدی هستند، پاسخ نداده است

تیبا از سال آینده تولید نمی‌شود

خطیبی، مدیرعامل سایپا می‌گوید: تولید تیبا در شرکت سایپا ۷۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان زیان دارد. در سال ۱۴۰۱ تولید تیبا متوقف و خودرو آریا به خط تولید سایپا اضافه خواهد شد.

پزشکانی که کارتخوان نداشته باشند، پروانه طبابت‌شان باطل می‌شود

با مصوبه مجلس، کلیه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و فروشندگان تجهیزات پزشکی مکلف هستند که از کارتخوان استفاده کنند. افرادی که این حکم را اجرا نکنند، به پرداخت جریمه یا لغو پروانه پزشکی و اشتغال محکوم می‌شوند

پرسپولیس از کورس قهرمانی جا ماند

پرسپولیس با شکست ۲ بر صفر مقابل نفت آبادان ۴۵ امتیازی باقی‌ماند و اختلاف امتیازش با استقلال صدرنشین به ۶ امتیاز رسید تا از کورس قهرمانی جا بماند.

حضور ضرغامی با موتور در استادیوم سوارکاری گلستان!

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه سفر به گلستان و شهرستان گنبد با حضور در محوطه استادیوم اسب‌دوانی با مردم و سوارکاران دیدار و گفتگو کرد و با درخواست مردم و پادرمیانی او درب استادیوم به روی سوارکاران گشوده شد.

برگ سبز خودرو، سند مالکیت است

شریعتی نیاسر، نماینده مجلس گفت:مجلس مصوب کرد مبنای مالکیت خودرو صرفا برگ سبز صادره از سوی نیروی انتظامی، معروف به شناسنامه یا برگ سبز خودرو است.این مصوبه بعد از تایید توسط شورای نگهبان به عنوان قانون به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.

دلیل این مصوبه هم این بود که همه مردم برای تعویض پلاک مراجعه کرده و برگ سبز را تحویل می گیرند ولی ممکن است فردی سند مالکیت خودرو را تغییر نداده باشد.

۴ هزار خودروی لوکس به اعماق دریا رفت

یک کشتی حامل ۴ هزار خودروی پیش‌فروش شده پورشه، لامبورگینی و بنتلی در مسیر رفتن به آمریکا در نزدیکی ساحل پرتغال پس از آتش‌سوزی غرق شد.

افزایش ۳۰درصدی ابتلا به اومیکرون در مکان‌های بدون تهویه

از نظر علمی تهویه مناسب در اماکن مسقف می‌تواند بین ۶۵تا ۷۰درصد سبب جلوگیری از انتقال اومیکرون شود؛ بنابراین در اماکنی که رعایت پروتکل تهویه مناسب کاهش پیدا می‌کند، حدود ۲۰تا ۳۰درصد احتمال افزایش بیماری و انتقال ویروس وجود خواهد داشت.هم‌اکنون میانگین رعایت پروتکل‌های تهویه مناسب هوا در اماکن عمومی کشور ۶۰.۶۵درصد عنوان می‌شود، اما ۱۴استان کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها را دارند.

اخبار روزانه:

*سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفت: ما در اسلام فقط دو عید داریم: عید خُرد و عید کلان. عید دیگری به نام نوروز در اسلام نیست.عید نوروز مختص به مجوسی‌هاست و ضرورت نمی‌بینیم که نوروز را برگزار کنیم!
* عبدالرضا داوری از اعضای سابق تیم احمدی‌نژاد که چند وقتی است علیه او افشاگری می‌کند، در حساب توئیتری‌اش نوشت: افشاگری دفتر احمدی‌نژاد درباره ماجرای کاترین شکدم فرار رو به جلو برای آدرس‌دهی انحرافی بود تا حمایت این مهره اسرائیلی از کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۳۹۶ دیده نشود. احمدی‌نژاد بزرگ‌ترین پروژه نفوذ اسرائیل در جمهوری اسلامی بود که البته خنثی شد.
*
در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است: به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور در سال ۱۴۰۰ می‌رساند که آزمون مذکور صبح پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه در ۲۰ شهرستان کشور برگزار می‌شود.

* سفیر ایران در اوکراین گفت: تعداد قابل توجهی از ایرانی‌های مقیم اوکراین امکان خارج شدن از خاک اوکراین را ندارند.منوچهر مرادی سفیر ایران در اوکراین در صفحه شخصی خود نوشته که «تعداد قابل توجهی از ایرانی‌های مقیم اوکراین به دلیل این‌که پاسپورت اوکراینی دارند و دولت اوکراین فراخوان سربازی داده است، امکان خارج شدن از خاک اوکراین را ندارند
*
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: امکان اینکه سربازان وظیفه دوران خدمت خود را در جمعیت هلال احمر سپری کنند، قابل بررسی و پیگیری است، بنابراین جمعیت هلال احمر با تدوین برنامه ای نیازهای خود را در زمینه امریه سربازان مطرح کند تا پیگیری در این خصوص صورت گیرد.

*در یک عملیات دو برادر دوقلوی ۲۰ ساله سارق موتورسیکلت دستگیر شدند و در بازرسی از محل یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.متهمان در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند و مالباخته شناسایی شد

https://shoma-weekly.ir/Qt2hrd