گفته می‌شود که...

جایگزینی واژه وفات به جای شهادت حضرت زهرا(س) توسط اصلاح طلبان/ مجری ممنوع‌التصویر در شاهگوش/ محکومیت یک شهید بحرینی به 15 سال زندان!/ ازدواج تنها نماینده مجرد مجلس در سال 93!/ تبلیغ بهائیت با پیشنهاد کاشت ناخن / چک بابک زنجانی برای اردیبهشت‌ماه و ...

پایگاه خاتمی لو داد!

در حالی که خبر دیدار وزیر ارشاد با یکی از سران فتنه، اعتراضات گسترده مردمی و نمایندگان مجلس را به همراه داشت، به‌تازگی پایگاه اینترنتی محمد خاتمی، از حضور تعدادی از وزرای دولت تدبیر و امید در این دیدار خبر داد که این افراد عبارتند از: «علی طیب‌نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه جمعی از معاونان این وزارت‌خانه، «ولی‌الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از مدیران بانک مرکزی، «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت، «معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه، «سیدمحمد صدر» مشاور وزیر خارجه، «سیدرضا صالحی امیری» مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمداسماعیل شوشتری» رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور، «مرتضی بانک» معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، «نصرالله جهانگرد» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «یاسر هاشمی» فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، «عبدالناصر همتی» مدیرعامل بانک ملی و دو تن از اعضای هیئت مدیره آن بانک! اگرچه دیدار افراد مذکور با خاتمی، شخصی تلقی می‌شود؛ اما به واسطه جایگاه حقوقی‌شان، دولت باید در این باره پاسخگو باشد.

تیر تروریست‌ها باز هم بر سنگ خورد!

گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل پس از کشته شدن چند فرد اهل سنت در یک درگیری طایفه‌ای در شهر زاهدان، با انتشار بیانیه‌ای دروغین، با نسبت دادن مسئولیت آن به نظام، به‌گمان خود، سعی کرد مردم مسلمان بلوچ را تحریک کند. این بیانیه مدعی قتل افرادی از طایفه شاهوزهی شده است که در همین راستا «محمد شاهوزهی» بزرگ این طایفه، در تماس با پایگاه‌های خبری در سیستان‌و‌بلوچستان، ضمن رد این ادعا، این حادثه را یک درگیری فامیلی بیان کرد و با صدور جوابیه‌ای، این ادعا را تکذیب کرد. در بخشی از این جوابیه آمده است: نامبردگان (فضل‌الرحمن شاهوزهی و عبدالبشیر شاهوزهی و سعید شاهوزهی) به دست داماد فضل الرحمن به هویت «بهروز شه‌بخش» به‌دلیل مشکلات خانوادگی و با سلاح کمری تی‌تی به قتل رسیده‌اند و این قتل‌ها هیچ ربطی به مسائل امنیتی و سیاسی ندارد. در حال حاضر به‌دلیل متواری شدن قاتل این افراد، طایفه شاهوزهی و مقامات امنیتی در حال رسیدگی به این موضوع هستند. گفتنی است پس از هلاکت ریگی معدوم، سرکرده گروه تروریستی جندالشیطان، گروهک‌های تروریستی دیگری از آن جدا شد که گروهک تروریستی جیش الظلم از آن دسته است و به شیوه جندالشیطان می‌خواهد با ترور و ایجاد رعب و وحشت و همچنین سیاه‌نمایی، اعلام موجودیت کند؛ اقدامی که تاکنون موفق نبوده است.

جزئیات آزادی مرزبانان ایرانی

یکی از سران طوایف و معتمدان بلوچ که در تحویل گرفتن مرزبانان ایرانی نقش داشت، گفت: مرزبانان ایرانی را 16 فروردین در مرز افغانستان تحویل گرفتیم و برای تحویل آن‌ها بیش از 11 روز در مرز سرگردان بودیم. حاج امید شه‌بخش اظهار داشت: در این راستا تلاش‌های زیادی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه سران قبایل و طوایف انجام شد که خوشبختانه این تلاش‌ها به ثمر نشست و موجب شاد شدن دل مردم ایران و خانواده‌های آن‌ها شد. وی درباره زمان و مکان تحویل گروگان‌ها هم گفت: مرزبانان ایرانی را روز 16 فروردین‌ماه ساعت چهار بعدازظهر در منطقه‌ای به نام «پری آب» در مرز افغانستان تحویل گرفتیم و هنگامی که مرزبانان را تحویل گرفتیم، بلافاصله از آن‌ها خواستیم تا با خانواده‌هایشان تماس بگیرند و آن‌ها را از نگرانی نجات دهند؛ اما آن‌ها باور نمی‌کردند که ما ایرانی هستیم و شاید دقایق زیادی در طول مسیر جلب اعتماد آن‌ها طول کشید. وی ادامه داد: مسیر راه بسیار سخت و دشوار بود و به دلیل کوهستانی بودن و ناهمواری مسیر جاده، این انتقال با سختی بسیار زیادی همراه شد.

شه‌بخش اذعان داشت: متأسفانه با وجود تلاش‌های بسیار زیاد و رایزنی‌های قومی و طایفه‌ای، موفق به بازپس‌گرفتن جنازه جمشید دانایی‌فر نشدیم. یک منبع آگاه هم در این باره اعلام کرد: پیکر شهید «جمشید دانایی‌فر» به ایران تحویل نشده و در پاکستان است. وی افزود: مرزبانان کشورمان نیز از وضعیت پیکر این شهید اطلاعی ندارند و اعلام کرده‌اند که اعضای تروریستی این گروهک، شهید دانایی‌فر را پس از شهادت با خود به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

نامه سیدمهدی طباطبایی به میر حسین موسوی

حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی به‌تازگی در مصاحبه‌ای درباره فتنه 88 با اشاره به نامه خود به موسوی گفت: سران فتنه در سال 88 لجاجت کردند، من اولین کسی بودم که به موسوی نامه نوشتم؛ اما به پیغام‌های من گوش نکردند. اگر در آن تاریخ به نامه من عمل می‌کردند، به نفعشان بود. وی افزود: با آقای کروبی ملاقات کردم و گفتم: شما انقلابی هستید؛ و از او خواستم شیوه اعتراض خود را تغییر دهد. این روش مناسب نیست و حضور در خیابان‌ها به نفع هیچ‌کس نخواهد بود و اصل نظام آسیب خواهد دید؛ اما کروبی گفت، اگر مردم از خیابان جمع شوند، دیگر کسی حرف ما را نمی‌شنود.»!

گلایه محمدرضا عارف از اصلاح‌طلبان

محمدرضا عارف برای چندمین‌بار از روند حذف خود در انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی اصلاح‌طلبان گلایه کرد و گفت: فکر می‌کنم از روندی که اتفاق افتاد، باید برای آینده درس بگیریم. او همچنین درباره انتخابات سال ۹۴ مجلس گفت: در رابطه با طرح انتخابات مجلس آینده، ما خیلی جدی هستیم؛ جدی‌تر از آن چیزی که برخی فکر می‌کنند.

جلسه محرمانه اصلاح طلبان و شکایت از عزل و نصبهای دولت

یکی از اصلاح‌طلبان شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی با اشاره به جلسه خصوصی و دوستانه بین اصلاح‌طلبان این شهرستان با دکتر هروی (نماینده شهرستان‌های قائنات و زیرکوه) گفت: اصلاح‌طلبان شهرستان زیرکوه خطاب به دکتر هروی اظهار داشتند: «به دلیل اینکه مردم به دولت تدبیر و امید رأی داده‌اند، خواستار این هستند تا هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر و عزل و نصب بعضی از مسئولان شهرستان زیرکوه اقدام شود.» ظاهراً دکتر هروی نیز در این جلسه نسبت به تغییر و تحول مدنظر اصلاح‌طلبان در مسئولیت‌های شهرستان، نظر مساعدی داشته و به حاضران در جلسه، قول همکاری داده است!

جایگزینی واژه وفات به جای شهادت حضرت زهرا(س) این بار توسط پور نجاتی

احمد پورنجاتی در صفحه فیس بوک خود خود با اشاره به حضورش در منزلخاتمی نوشت: «امروز عصر شال و کلاه کردم به سوی دفتر جناب سید محمد خاتمی، که به خیال خودم زرنگی کنم تا به”یک کرشمه دو کار” برآید و به یک تیر دو نشان! هم در محفلی که به روال چند سال گذشته و به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه (ع )تشکیل می‌شود، حاضر شوم و هم دیدار سال نو را با ایشان و دیگر دوستان ادا کرده باشم

حذف واژه شهادت و به کارگیری واژه وفات که طبعا دو معنای متفاوت را به ذهن متبادر می کند پیش از این نیز توسط شخصیت ها و رسانه های اصلاح طلب به کار گرفته شده است.

سال گذشته نیز در سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) رسانه های اصلاح طلب همچون روزنامه شرق و روزنامه بهار لفظ شهادت را برای عرض تسلیت حذف کرده و بجای آن از «وفات و عروج ملکوتی» استفاده کردند.

کشف و ضبط ۵ قبضه اسلحه جنگی در مرز هویزه

شنیدیم که معاون فرماندار هویزه از کشف و ضبط 5 قبضه اسلحه جنگی کلاشنیکف توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در مرزهای این شهرستان خبر داد. همایون بنی‌نعیم روز گذشته در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت که دو نفر در این ارتباط دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند. وی تصریح کرد: «با توجه به مرزی بودن این منطقه، حساسیت در ایجاد امنیت هر چه بیشتر احساس می‌شود و همه تلاش ما برای ارتقای امنیت و سلامت در زندگی شهروندان است.

انگلیس فوق لیسانس جاسوسی می دهد

پرس تی وی اعلام کرد: آژانس اطلاعات انگلیس برای تشویق هر چه بیشتر حرفه جاسوسی در این رشته مدرک کارشناسی ارشد می دهد.

این نهاد با ارسال اطلاعیه به دانشگاههای مختلف از آنها خواسته است تا اواسط ماه ژوئن برای گرفتن مجوز از آژانس اطلاعات انگلیس برای دادن این مدرک به دانشجویان رشته های مرتبط با امنیت سایبری درخواست دهند. این مدرک برای پنج سال اعتبار دارد.

آژانس اطلاعات انگلیس همچنین برخی از کارمندان خود را برای گذراندن دوره های ویژه امنیت سایبری به دانشگاههایی که مجوز به آنها داده شده است، اعزام می کند. این آژانس قبلا به دو مرکز مجوز دوره دکترای امنیت سایبری را داده است.

مجری ممنوع‌التصویر در شاهگوش

شنیده شد که قسمت پانزدهم سریال «شاهگوش» میرباقری چهارشنبه - 20 فروردین ماه - با حضور دو بازیگر جدید روانه‌ بازار می‌شود. انتخاب نوشت؛ امین زندگانی و سیدجواد یحیوی در قسمت پانزدهم «شاهگوش» به ایفای نقش می‌پردازند. سیدجواد یحیوی مجری برنامه‌های تلویزیونی حدود پنج سال است که از عالم اجرا دور و ممنوع‌‌التصویرِ تلویزیون بوده است، وی در این مدت در عرصه تئاتر به فعالیت خود ادامه داده و با بازی در سریال «شاهگوش» بار دیگر به عالم تصویر بازگشته است.

التماس خاتمی به وزیران برای دیدار با وی

خاتمی و اطرافیانش از مدتی قبل چند سناریو برای بازیابی اعتبار خود طراحی نمودند که از آن جمله می‌توان به سناریوهای دیدار با مراجع، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، حضور در حرم امام خمینی(ره)، حضور در برنامه‌های خبری و رسانه‌ای و... اشاره کرد اما همه آنها با هوشیاری مردم و مراجع خنثی شد.
در ادامه این پروژه‌های ناکام، اکنون خاتمی کارش به جایی رسیده است که برای بازیابی اعتبار از دست رفته‌اش، دست به دامان دیدار با اعضای دولتی شده که چند هفته پیش انتقادات صریحی نسبت به عدم همراهی آن داشته است. این جملات مربوط به خبر انتقاد آقای خاتمی در جلسه اخیر مجمع روحانیون مبارز است که این روزها در برخی محافل خبری مکررا نقل قول می‌شود. آنجایی که وی صریحا اعلام می‌دارد که «روحانی حرف من و هاشمی را گوش نمی‌دهد و با کارهایی که می‌کند منجر به عدم موفقیتش خواهد شد و این عدم موفقیت به ما هم لطمه می‌زند». به نظر می‌رسد این مواضع دو پهلو یعنی انتقاد در خفا و تعریف و تمجید بصورت علنی، تبدیل به مشی شخصیتی آقای خاتمی به ویژه پس از فتنه 88 شده است.
گفتنی است انتشار تصویر دیدار وزیر ارشاد با خاتمی، موجب اعتراض شدید نمایندگان مجلس شد. و در همان حال، روزنامه‌های زنجیره‌ای با آب و تاب به انتشار خبر این دیدار پرداختند که از نیاز شدید خاتمی به مطرح شدن حکایت دارد.

تفسیر منندز از لبخند دیپلمات‌های ایرانی

رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که پیشنهادش برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران با مخالفت کاخ سفید ناکام ماند، دیروز در کنفرانس سالانه نشریه صهیونیستی جروزالم پست در نیویورک مدعی شد: راستی آزمایی ایران با برچیدن زیرساخت‌های هسته‌ای این کشور باید آغاز شود. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، او ادامه داده است: اصلا اشتباه نکنید، زمانی که ایرانی‌ها دارند به مذاکره‌کنندگان ما پشت میز مذاکره لبخند می‌زنند، آنها پشت صحنه دارند نقشه می‌کشند. از این رو وقت آن رسیده حرف‌های ایران را محک بزنیم.

حیات سیاسی تندروهای اصلاح‌طلب به هاشمی گره خورده است
یاسر هاشمی، فرزند هاشمی رفسنجانی درخصوص دوری و نزدیکی اصلاح‌طلبان به آقای هاشمی رفسنجانی گفت: دو تحلیل دارم؛ اول اینکه بخش عمده‌ای از آنها به اشتباهات‌شان پی بردند. وی گفت: تحلیل دیگر این است که چاره‌ای جز این نداشتند؛ یعنی یک تاکتیک سیاسی بود که شاید هنوز هم در میان تندروهای اصلاح‌طلب کسانی باشند که اعتقادی به سیاست، منش و رفتار آقای هاشمی ندارند، اما حیات سیاسی خودشان را در چنین رفتاری می‌بینند و به ایشان رجوع می‌کنند. البته شاید از نظر رفتار سیاسی خیلی هم بد نباشد، اما ما باید واقع‌بینانه به موضوعات نگاه کنیم. آنها قبول کرده‌اند که باید خود را به آقای هاشمی نزدیک کنند، اما طبعاً بخشی از این مسئله، تاکتیک سیاسی است که باید در برابر آن هوشیاری به خرج داد. اواسط سال گذشته آقای حجاریان به‌طور جدی ایده نامزدی آقای هاشمی در انتخابات را مطرح کرد. در حالی‌که بسیاری به‌دنبال آقای خاتمی یا برخی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب بودند، آقای حجاریان گفت که اینها را رها کنید و برای نامزدی آقای هاشمی تلاش کنید. اما وقتی به گذشته بازمی‌گردیم، می‌بینیم که روزنامه صبح‌امروز تندترین حملات را نسبت به آقای هاشمی در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ انجام می‌داد.

عارف برای انتخابات مجلس راهبرد تدوین می‌کند

محمد‌رضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان که از وی به‌عنوان سرلیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای رقابت‌‌های انتخاباتی مجلس دهم نام برده می‌شود، گفته است: در حال تدوین راهبردهای شرکت در انتخابات مجلس هستیم، زیرا باید انتخابات مجلس با عزم ملی برگزار شود. به گزارش فارس، او در دیدار جمعی از مدیران و اعضای مجمع استانداران دولت اصلاحات، تاکید کرده است: ما به دنبال مشارکت جدی در انتخابات مجلس هستیم. وی این را هم گفته که در حال بررسی زمان انتشار روزنامه امید ایرانیان هستیم.

نشانه سکوت اکثریت در برابر فساد!
تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در سال‌های گذشته 25 نفر در میدان امر به معروف و تذکر به مرتکبان منکر به شهادت رسیدند، تصریح کرد: گناه شهادت این شهدا فقط به گردن قاتلان آنان نیست؛ اگر فرد فرد ما امر به معروف می‌کردیم شهدای امر به معروف تنها نمی‌ماندند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در مراسم گرامیداشت شهید حجت‌الاسلام علی خلیلی گفت: امر به معروف غریبانه و عدم ورود دیگران به صحنه، زمینه را برای جسارت اشرار و اراذل فراهم می‌کند.

عاملان ترور دادستان زابل اعدام می‌شوند
سه نفر از عوامل ترور دادستان زابل اعدام خواهند شد. محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از تأیید حکم اعدام عاملان ترور دادستان زابل در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: پس از رسیدگی به پرونده، حکم 3 نفر از عوامل ترور دادستان زابل به اتهام محاربه صادر و این افراد به اعدام محکوم شدند. حکم اعدام این سه محکوم بزودی اجرا خواهد شد. گفتنی است ساعت 7 و 45 دقیقه 15 آبان سال گذشته خودروی موسی نوری دادستان زابل هدف اصابت گلوله قرار گرفت. در این حادثه دادستان زابل به همراه راننده خود به شهادت رسیدند.

سفر رئیس‌جمهور به قم منتفی شد

با وجود آن‌که پیش از این برخی منابع اعلام کرده بودند، حسن روحانی قرار است آخر هفته برای دیدار با مراجع راهی قم شود، استاندار قم از منتفی شدن این سفر خبر داد. در همین حال گفته می‌شود که سفر استانی آتی رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان است و استاندار این استان نیز تائید کرده که برنامه‌ریزی برای این سفر هفته آینده نهایی می‌شود

ازدواج تنها نماینده مجرد مجلس در سال 93!

شنیده شد که علی ایرانپور، تنها نماینده مجرد مجلس می‌گوید در سال 93 حتما ازدواج می‌کند. 34 سال سن دارد و از سال 91 تاکنون به عنوان نماینده مردم مبارکه در مجلس فعالیت می‌کند. همرازنیوز نوشت؛ علی ایرانپور که دکترای حرفه‌ای دامپزشکی دارد و در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس فعالیت می‌کند یک نماینده منحصر به‌فرد است و دلیل آن نیز مجرد بودنش است. ایرانپور می‌گوید پیش از نمایندگی درگیر تحصیل بوده و پس از ورود به مجلس نیز امور نمایندگی اجازه نداده که به ازدواج فکر کند اما مصمم است که در سال 93 با دنیای مجردی خداحافظی کند.

سیدمحمد خاتمی موضوع سؤال رسایی از وزیر اطلاعات

با خبر شدیم که سؤال درباره شنود غیر قانونی از دفتر حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین در صحن علنی مجلس پیگیری می‌شود. این موضوع سؤالی است که حمید رسایی پیشتر از حجت‌الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات پرسیده بود. رسایی اعلام کرد که از توضیحات وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره ادعای شنود غیرقانونی دفتر خاتمی قانع نشده و قرار است این سؤال در صحن علنی مجلس مطرح شود. به گزارش ایرنا رسایی در این باره با بیان اینکه آقای خاتمی ادعا کرده است که مورد شنود غیرقانونی قرار گرفته و گزارش‌هایی هم که از این شنود به مقام‌های نظام ارائه می‌شود، تحریف شده است، ادامه داد: اصل سؤال من از وزیر اطلاعات این است که آیا اساساً در مورد خاتمی، شنود غیرقانونی صورت می‌گیرد یا خیر؟ و آیا اطلاعاتی که از وی وجود دارد، براساس گزارش‌های رسمی است یا شنود؟ و آیا گزارش‌هایی که به مقام‌ها داده می‌شود، تحریف شده است یا خیر؟.

چک بابک زنجانی برای اردیبهشت‌ماه

آخرین خبرها از پرونده بابک زنجانی حاکی از آن است که وی برای پرداخت بدهی‌اش تعهد کرده و چکی هم داده که تاریخ سررسید آن ماه اردیبهشت‌ است.

حسین‌دهدشتی، عضو کمیته مشترک کمیسیون‌های انرژی و اصل 90 مجلس برای پیگیری پرونده بابک زنجانی به فارس گفته است که روز یکشنبه طی رایزنی‌هایی مقرر شد که جلساتی با کمیسیون اصل 90 برگزار کنیم، البته جلسات مربوط به این پرونده هم با کمیسیون اصل 90 و هم با قوه قضاییه برگزار خواهد شد.

آخرین خبر از پرونده قتل معاون وزیر صنایع

خبر رسیده که متهمان به قتل معاون وزیر صنایع، 9 ماه پس از این اتفاق، محاکمه می‌شوند. قاضی محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران درباره وضعیت پرونده قتل صفدر رحمت آبادی معاون وزیر صنعت به ایسنا گفت: این پرونده به شعبه 74 دادگاه کیفری استان ارجاع شد و این شعبه 15 مرداد 93 را به عنوان وقت رسیدگی تعیین کرده است. معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت 19 آبان 92 در حوالی میدان سبلان به قتل رسید. سخنگوی قوه قضائیه 11 آذر 92 از شناسایی ضاربین معاون وزیر صنعت خبر داد و گفت: در این پرونده دو نفر که زن و شوهر هستند به اتهام مباشرت و معاونت در قتل بازداشت شده‌اند. وی تأکید کرد که قتل معاون وزیر صنعت امنیتی و سیاسی نبوده بلکه موضوع کاملاً شخصی بوده است.

حضور یک مشاور حقوقی در تیم مذاکره‌کننده

دور تازه مذاکرات هسته‌ای در حالی آغاز شده که گفته می‌شود امیرحسین زمانی‌نیا، از اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به عنوان رئیس یک گروه مشاوره حقوقی به تیم مذاکره‌کننده اضافه شده تا در وین بر حسب مورد به مذاکره‌کنندگان کمک کند. به گزارش سایت انتخاب، یک منبع نزدیک به مذاکره‌کنندگان گفته که ماهیت بسیار پیچیده و فنی مذاکرات جاری دلیل این انتصاب بوده است.

خواهد شد. دادستان زابل حدود پنج ماه پیش از سوی عده‌ای تروریست به شهادت رسید.

بهائیت با پیشنهاد کاشت ناخن تبلیغ می‌کند
به‌تازگی تعدادی خانم در واگن‌های متروی تهران در خطوط مختلف آن به‌ویژه در خط یک و دو اقدام به دعوت از مردم به ویژه بانوان برای حضور در کلاس‌های فرقه ضاله بهائیت می‌کنند. به گزارش دانا، این خانم‌ها در پوشش‌هایی مثل پیشنهاد برای کاشت رایگان ناخن و فروش لوازم آرایشی و... با مسافران شروع به گفت‌وگو و در نهایت اهداف خود را تشریح می‌کنند تا در کلاس‌های آموزشی فرقه ضاله بهائیت حضور پیدا کنند و با مبانی آن آشنا شوند. همچنین این افراد، در قالب کلاس‌های انرژی‌درمانی نیز اقدام به ترویج فساد اخلاقی خانم‌ها و بی‌قیدوبندی نسبت به حجاب و بنیان خانواده می‌کنند. این افراد که به صورت گروهی(هر گروه متشکل از سه تا پنج نفر) عمل ‌می‌کنند در نقاط مختلف از جمله مترو با طرح بحث‌های مختلفی که به چند مورد از آن اشاره شد، اقدام به پیاده‌سازی موضوعات مورد نظر خود می‌کنند. در نهایت هم زمانی که این افراد نسبت به فرد مورد نظر اطمینان حاصل کردند آدرس و شماره تلفن محل این کلاس‌ها و کارشان که گفته شده درحوالی ورامین است را به افراد متقاضی می‌دهند.

کشف یک تبصره درباره برخی بازنشسته های خاص

بر اساس پیگیری های یک مقام مسئول، مقرر شده با استفاده از استفساریه هایی که برخی دستگاههای اجرایی از نهادهای نظارتی اخذ کرده اند موضوع امکان ارتقاء رتبه کارکنان بازنشسته نهاد ریاست جمهوری که در اواخر سال ۱۳۸۷ بازنشسته شده و دارای شرایط برخورداری از رتبه بالاتر بوده اند، با درخواست این کارکنان مورد بازنگری قرار گرفته و در صورت دارا بودن شرایط مذکور، نسبت به انجام این ارتقاء اقدامات لازم صورت بگیرد.

جوابیه ایران برای مطلب «جنون آمیز» سی ان ان
به دنبال مطلب ایران هراسی سایت سی. ان. ان. که فعالیت هسته‌ای ایران را با هولوکاست مقایسه کرده بود، دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، جوابیهای منتشر و این مطلب را «جنون آمیز» توصیف کرد. به گزارش مهر، حمید بابایی سخنگوی دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، در پاسخ به مطلب «ریک سانتروم» و «جول روزنبرگ» در سایت سی. ان. ان. با عنوان «درسهای تاریخ: امریکاییها در هراس از «هولوکاست دوم» در صورت دستیابی ایران به بمب» جوابیهای صادر کرد. بابایی در این جوابیه، مطلب دو سیاستمدار امریکایی که ایران را با آلمان زمان هیتلر مقایسه کرده بودند «جنون آمیز» دانسته که تنها به دنبال ایجاد اختلال در روند مذاکرات هستهای است. وی تأکید کرده که این مطلب از ناآگاهی نویسندگان مقاله درباره مسائل نشأت گرفته است، زیرا ایران در بیش از 250 سال اخیر هیچگاه به خاک همسایگان خود تجاوز نکرده است. سانتروم و روزنبرگ در مقاله خود ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را نیز با هیتلر مقایسه کرده بودند.

مدیران وزارت ارتباطات یارانه نمی‌خواهند

شنیده شد که مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص انصراف از دریافت یارانه بیانیه ای صادر کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است: موضوع پرداخت یارانه، حرکت به سوی عدالت گستری و توزیع منابع ملی به شکل عادلانه در راستای کمک به نیازمندان جامعه و شهروندانی که وضعیت مناسب اقتصادی ندارند می‌باشد، از طرفی در آموزه‌های دینی و ملی ما نیز توجه ویژه به نیازمندان و حتی همراهی اغنیا با کارگزاران حکومت در جهت بهره‌مندی از منابع ملی برای این دسته از اقشار محترم جامعه صورت گرفته است.

چراغ سبز دولت به دو شغله های دانشگاه آزاد

بر اساس استعلام صورت گرفته توسط برخی دستگاههای دولتی از مسئولان مهم اجرایی در زمینه استفاده از مدیران دانشگاه آزاد در مسئولیتهای اجرایی، مشخص شده بنا به نظر مسئولان دولتی قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، تنها ناظر به تصدی بیش از یک شغل دولتی است و دانشگاه آزاد یک موسسه خصوصی و غیردولتی محسوب می شود و استفاده از مدیران دانشگاه مشمول چنین محدودیت هایی نیست.

ادعای تازه درباره دسترسی به درآمدهای توافق ژنو

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» در گزارشی به نقل از مقامات و دیپلمات‌های غربی نوشته است مشکلات مختلف موجب شده تا ایران نتواند به تمام درآمدهای نفتی آزادشده بر اساس توافق ژنو دست یابد. به گزارش فارس به نقل از این روزنامه، یکی از دلایلی که موجب شده ایران در دسترسی به این مبالغ با دشواری مواجه شود، هراس بانک‌ها از نقض تحریم‌های سفت و سخت آمریکاست، بخصوص آن‌که توافق ژنو موقت بوده و خروجی نهایی مذاکرات هنوز به طور

محکومیت یک شهید بحرینی به 15 سال زندان!

شنیده شد که دادگاهی در بحرین شهید جعفر الدرازی را به اتهام استفاده از زور و در اختیار داشتن مواد قابل اشتعال به 15 سال زندان محکوم کرد. العالم گزارش داد؛ یوسف المحافظه از مسئولان مرکز حقوق بشر بحرین افزود: حکم مشابهی نیز درباره محمود صالح و حسن البحرانی صادر شده است. محمد التاجر وکیل بحرینی نیز در این زمینه گفت: دادگاه مزبور چند روز قبل شهید صادق جعفر که 19 ماه قبل به وسیله خودروی نیروهای امنیتی در السهله زیر گرفته شده بود را به اتهام تلاش برای قتل نیروهای امنیتی به حبس ابد محکوم کرده است. به نوشته سایت جمعیت الوفاق بحرین، دادگاه در حالی شهید جعفر الدرازی را به زندان محکوم کرد که از شکایت خانواده وی برای شکنجه در زندان و بی‌توجهی عمدی پزشکی چشم‌پوشی کرده است. این شهید بحرینی به دیابت دچار بود.

سیدمهدی طباطبایی: برای تیم ظریف، نذر کردم
که حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گویی به نصایحش به رئیسجمهوری اشاره کرده است. طباطبایی در گفت‌وگو با سایت «نامه نیوز» با انتقاد از شیوه انتقاد برخی که نقدشان حالت انتقام دارد و نقد انتقامی می‌کنند، گفت: در دیدار با آقای روحانی در اوایل فعالیتشان خواستم تا اصالت دینی و انقلابی را تا آخر حفظ کنند و اگر نقدی بر فعالیت ایشان داشتیم، به ایشان نامه می‌دهیم. من ایشان را از قدیم می‌شناسم و امیدوارم با همان روحیه‌ای که از ایشان سراغ دارم به کار خود ادامه بدهند. من آقای روحانی را مرد قدرتمندی می‌دانم. وی درباره محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت یازدهم تصریح کرد: دعا می‌کنم خدا آنچه مصالح نظام ماست بر زبان ایشان جاری کند و با توجه به اینکه عده‌ای مغرض هستند که می‌خواهند ایشان موفق نشود، روز شروع مذاکرات برای این گروه یک گوسفند قربانی کردم.

بازداشت ضارب شهید خلیلی پیش از فرار

مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی پلیس تهران اعلام کرد: ضارب شهید علی خلیلی که درصدد خروج غیرقانونی از مرزهای شرقی کشور بود، بازداشت شد.

ضارب شهید خلیلی پیش از این در سال 90 دستگیر شد، اما به علت مجروحیت خلیلی، دادگاه دیه جراحت برای ضارب صادر کرد، اما اکنون با توجه به شهادتش، موضوع تغییر کرده و پزشکی قانونی باید اعلام کند که فوت وی بر اثر جرح است یا خیر که در صورت تائید، جرح به قتل تبدیل می‌شود. طلبه شهید علی خلیلی، جانباز ناهی از منکر تیرماه 1390 به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دو هفته قبل درگذشت.

شین‌آبادی‌ها منتظر عیدی رئیس‌جمهور

شنیده شد که نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه درخواست ما از رئیس‌جمهور اختصاص مستمری برای دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آباد و کمک هزینه برای خانواده‌هایشان است گفت که منتظریم رئیس‌جمهور دستورات لازم را در این زمینه‌صادر کرده و عیدی به این دانش‌آموزان بدهد. رسول خضری اظهار کرد: درخواست ما از دولت و رئیس‌جمهور این است که مستمری به نام دختران حادثه دیده شین‌آباد درنظر گرفته و کمک‌هزینه‌ای برای خانواده‌هایشان اختصاص دهند که بر همین اساس منتظریم تا رئیس‌جمهور عیدانه‌ای به این دانش‌آموزان بدهد.

سه خبر بد برای مطبوعات در بهار سال فرهنگ

مطلع شدیم که «روزنامه خبر تعطیل شد و روزنامه‌های تهران امروز و تابناک هم در آستانه تعطیلی هستند.» خبر آنلاین در گزارش خود از تعطیلی این روزنامه‌ها در سال‌جاری نوشت: «همزمانی این سه خبر در سالی که به نام فرهنگ می‌شناسیم و قرار است بر این حوزه تمرکز بیشتری داشته باشیم حتماً خبر تلخی است و تلخی افزون‌تر این که کشتی هر سه روزنامه به خاطر مشکلات مالی به گل نشسته است. وزارت ارشاد اعلام کرده تعطیلی روزنامه خبر به دلیل ناتوانی در تأمین هزینه‌ها بوده. گردانندگان تهران امروز هم گفته‌اند «دست شان به نخیلی که خرمای کاغذ دارد نمی‌رسد.» روزنامه تابناک نیز حال و روز مشابهی دارد.

اخبار کوتاه:

* پنج بازی رایانه‌ای با مضامین مبارزه با «فتنه‌گران» منتشر و روانه بازار شد. این بازی‌ها توسط افرادی خودجوش ساخته شده و موسسه هنرهای ناب اسلامی هم آنها را منتشر کرده است. «فتنه را بگیر»، «بازگشت مختار»، «سقوط موسوی»، «شلیک به مرتد» و «جدال با فتنه‌گران» نام این بازی هاست.

* یک دیپلمات آمریکایی گفت پادشاه عربستان دچار اختلال ذهنی شده و قدرت تمرکز خود را از دست داده است. روزنامه المنار فلسطین با اعلام این خبر افزود: یک دیپلمات آمریکایی فاش کرد عبدالله بن‌عبد‌العزیز وضع جسمانی بدی دارد و دچار اختلال ذهنی شده است و از مسائلی که مفهوم نیست، صحبت می‌کند و قدرت تمرکز خود را از دست داده است. گفتنی است ملک عبدالله، پادشاه عربستان، در این دیدار همراه با دستگاه تنفس حاضر شده بود.

* پایگاه صهیونیستی دبکا نوشت: مذاکرات هسته‌ای وین به روسیه فرصت می‌دهد که پس از تحریم این کشور، بر سر ایران و احتمالاً سوریه، با غرب به رویارویی بپردازد. «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، هفته گذشته هشدار داد: روسیه دوست ندارد که از مذاکرات هسته‌ای به‌عنوان اهرم فشار استفاده کند. همچنین منابعی در مسکو و تهران گزارش دادند که دو دولت در آستانه عقد قراردادی هستند که در ازای پانصد هزار بشکه نفت ایران، روسیه اجناسی به ارزش نفت در اختیار تهران قرار می‌دهد. زمانی که این قرارداد عملی شود، رژیم تحریم‌ها علیه ایران از جمله تحریم نفتی فرو می‌ریزد.

* یک باغ دیگر توسط یکی از بانکها که مالک و مجری پروژه ای است در زعفرانیه شمیران تخریب شد. تخریب این باغ توسط بانک مذکور در حالی است که رئیس بانک مرکزی اخیرا بر ممنوعیت شرکت داری بانک ها تاکید کرده است. همچنین بر اساس قانون،‌ قطع درختان این باغ مجرمانه است.

* سنای آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن، ورود «حمید ابوطالبی» سفیر ایران در سازمان ملل، به خاک آمریکا ممنوع می‌شود. این لایحه را سناتور د کروه جمهوریخواه ارائه کرد که از ورود «تروریست‌های شناخته شده»! به خاک آمریکا برای حضور در سازمان ملل جلوگیری می‌کند. چارلز شومر، نماینده دموکرات در سنا، گفت: ما به‌دنبال بستن در بر روی ابوطالبی و افراد دیگر به مانند او هستیم حتی پیش از آنکه به آمریکا بیایند و آن، دقیقاً چیزی است که این مصوبه انجام می‌دهد. این مصوبه باید به تأیید مجلس نمایندگان آمریکا برسد و پس از آن، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، آن را امضا کند.

*شیخ «خالد ملا» رئیس هیئت علمای اهل سنت عراق، در اظهاراتی افشاگرانه، انتقادات تندی علیه گروهک تروریستی داعش مطرح کرد.

رئیس هیئت علمای اهل سنت عراق در سخنان خود عنوان داشت: «داعش غده‌ای سرطانی است و خدا شما را از آن به دور دارد، غده‌ای که به بهانه‌های واهی از جمله در حاشیه بودن اهل سنت و اختلافات میان رهبران سیاسی به وجود آمده است. برخی می‌گویند دست پرورده سعودی است، عده‌ای دیگر می‌گویند دست‌پرورده اسرائیل[رژیم صهیونیستی] است. داعش از هر کجا شکل گرفته باشد، تهدیدی بسیار خطرناک برای تمام مردم عراق و به‌ویژه اهل سنت است، زیرا داعش ادعای تقید به مذهب ما را دارد! عراق باید هرچه زودتر از این آشغال‌ها و دیگر گروه‌های تروریستی هم‌پیمان آن، پاک شود.»

* روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد: ایران تاکنون نتوانسته است به بخش اعظم درآمدهای نفتی بلوکه شده خود در خارج از مرزهای این کشور که طبق توافق ژنو قرار بود آن را دریافت کند، دست پیدا کند.

* در اطلاعیه شرکت بویینگ و جنرال الکتریک آمده این دو شرکت آماده سرویس‌دهی به محصولات خود که پیش از سال 1979 به ایران فروخته شده‌اند، هستند، حال آنکه این هواپیماها یا کاملاً از رده خارج شده‌اند یا قابل تعمیر نیستند.

https://shoma-weekly.ir/fwg488