گفته می‌شود که...

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه: ۵۰ لیدر‌ اغتشاشات از منافقین بودند پاسخ ثبت احوال به ادعای دروغ جاوید رحمان شناسایی و مسدود شدن 2300 حساب بانکی فعالان غیرمجاز ارزی فرار عربستان سعودی از مسئولیت اینترنشنال سوء استفاده اغتشاشگران از کودکان کار داعش‌سازی نوین در دستور کار دشمن افشای تصاویر نازنین بنیادی با هاروی وینستین ابرهایی که نمی‌بارند

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه: ۵۰ لیدر‌ اغتشاشات از منافقین بودند
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: حدود ۵۰ لیدر‌ شناسایی شده در اغتشاشات اخیر کشور از منافقین بودند. حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طیبی‌فر در جلسه نشست تبیینی در شهرستان بیرجند با بیان اینکه اگر پای نظام و شهدا نباشیم و وظیفه هدایتگری را انجام ندهیم، اراذل و اوباش جری‌تر شده و در جامعه عربده می‌کشند و به جان و مال مردم آسیب می‌رسانند، اظهار داشت: گاهی تحریم‌ها که پیش می‌آید یا فتنه‌ای اتفاق می‌افتد تمام شبکه‌های صهیونیستی پشت جریان فتنه قرار می‌گیرند و مستکبرین عالم بلندگوی خواسته‌های افراد مشکل‌دار می‌شوند و از آن حمایت می‌کنند.طیبی‌فر افزود: پیر استعمار که از کودتای ۲۸ مرداد شلاق آن بار‌ها بر پیکره ملت ایران خورده پشت فتنه‌ها می‌ایستد؛ این‌ها هرگز به کشور خدمت نکردند که امروز دلسوز فوت یک دختر شدند. وی به فتنه‌های گوناگون در کشور اشاره کرد و گفت: در فتنه ۸۸، ۹۲ و سایر فتنه‌ها و آشوب‌ها در کشور که برخی از مسئولین و افراد داخلی نیز هدایتگر آن‌ها بودند، تمام شبکه‌های استکباری پشت این جریانات قرار داشتند و آموزش‌ها و طراحی‌ها از طرف صهیونیست‌ها انجام می‌شد.


پاسخ ثبت احوال به ادعای دروغ جاوید رحمان

چندی پیش «جاوید رحمان» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران مدعی شده بود که حقوق مردم کرد در ایران همیشه نادیده گرفته شده است. مثلاً ژینا اسم کردی است اما سیستم ثبت احوال ایران هیچ وقت به مهسا امینی اجازه ثبت این اسم را نداده است. روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور در این خصوص اعلام کرد: اخیراً گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران مطلبی تحت عنوان اینکه «سیستم ثبت احوال ایران هیچ وقت به مهسا امینی اجازه ثبت اسم ژینا را نداده است» که این موضوع کاملاً کذب است و صحت ندارد و انتخاب این نام یا تغییر به نام ژینا ممانعتی ندارد به طوری که هم‌اکنون در کل کشور تعداد 6 هزار و 268 نام ژینا وجود دارد و در کردستان 2 هزار و 18 و در سقز 297 اسم ژینا در سیستم ثبت احوال ایران به ثبت رسیده است.

شناسایی و مسدود شدن 2300 حساب بانکی فعالان غیرمجاز ارزی
همزمان با افزایش اقدامات سودجویانه برخی شبکه‌های دلالی در افزایش کاذب تقاضا در بازار ارز و ایجاد جو ملتهب اقتصادی در چند روز گذشته، سربازان گمنام امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف با اقدامات اطلاعاتی خود ضمن شناسایی فعالان غیرمجاز بازار ارز، حساب بانکی بیش از 2300 نفر از این افراد را مسدود و پیگیری قضایی اعمال مجرمانه آنها را در دستور کار قرار داده‌اند.
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات خبر داد بررسی‌ها نشان می‌دهد، این افراد برخلاف مقررات و ضوابط اعلامی، اقدام به خرید و فروش غیرمجاز ارز در بازار غیررسمی و یا معاملات فردایی کرده و از این طریق موجب اخلال در نظام ارزی کشور شده‌اند.

فرار عربستان سعودی از مسئولیت اینترنشنال

سعدالله زارعی کارشناس و تحلیل‌گر برجسته حوزه غرب آسیا از پیام رسمی ایران به عربستان سعودی از طریق کانال دیپلماتیک خبر داد و گفت: سعودی‌ها در پاسخ به ما گفته‌اند، که ارتباطی با ایران‌اینترنشنال ندارند و از این رسانه تروریستی اعلام برائت کرده‌اند اما ما نسبت به ارتباط سعودی‌ها با ایران‌اینترنشنال اشراف داریم و می‌دانیم که عربستان سعودی مادر خرج اقدامات ضدایرانی است. این شبه‌رسانه تروریستی (ایران اینترنشنال) از طریق عربستان تزریق مالی می‌شود. البته درست می‌گویند که در حوزه تولید محتوا و عملیات روانی، سعودی‌ها کاره‌ای نیستند چون توانایی ندارند و مسئول تولید محتوا و عملیات روانی به عهده سازمان سیا است و یک افسر این سازمان در مرکز ایران‌اینترنشنال مستقر است و امورات را با هزینه‌ سعودی‌ فرماندهی می‌کند. آنها از طریق کانال‌های دیپلماتیک به ما گفتند که ایران‌اینترنشنال برای آنها نیست که ما پاسخ آنها را اصلاً قبول نکردیم. اگر ایران‌اینترنشنال به آنها ربط ندارد، خیلی از اتفاقات ممکن هم به ما ارتباطی نخواهد داشت.


سوء استفاده اغتشاشگران از کودکان کار

۱۱ آبان در تقاطع خیابان‌های کریمخان و خردمند شمالی شهر تهران کودکی افغانستانی روی پل‌ هوایی مشغول آویختن بنر پارچه‌ای شعارهای هنجارشکنانه بود که با آمدن یکی از مأموران کارش متوقف می‌شود و به جهت آنکه او اصلاً سواد هم نداشته، هیچ اتهامی بر وی مترتب نمی‌شود. در ویدیویی که از این کودک منتشر شده، وی افشا می‌کند که خانمی جوان با لباسی سیاه که صورت خود را با ماسک پوشانده بود برای وی و یکی از دوستانش وعده‌ای غذا تهیه کرده بود و با دادن مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به هریک از آنها، از این کودک می‌خواهد تا بنر تبلیغاتی او را بر پل هوایی نصب نماید.



داعش‌سازی نوین در دستور کار دشمن

رئیس مجلس در جلسه امروز مجلس گفت: اتفاقات تلخ کرج بار دیگر نشان داد که گردانندگان اصلی اغتشاشات یعنی سیا، موساد و گروهک‌های پیرو آنها، داعش‌سازی نوین را در دستور کار خود قرار داده‌اند. داعشی‌های نوین مانند داعشی‌های سوریه و عراق بدون هیچ دلیل، مردم بی‌گناه را شکنجه می‌کنند و به قتل می‌رساندند و مثل آنها با افتخار، فیلم جنایت‌شان را منتشر و روی آن تبلیغات می‌کنند. دشمنان ایران امروز از داخل، داعش را بازتولید کرده‌اند و تأسف اصلی آنجا است که عده‌ای از چهره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و یا سیاسی از این داعش نوین حمایت می‌کنند.

افشای تصاویر نازنین بنیادی با هاروی وینستین
​​​​​​​
درحالی که دولت امریکا و رسانه‌های وابسته به آن سعی می‌کنند از فردی به نام نازنین بنیادی یک چهره حامی زنان ایرانی ترسیم کنند و او را به عنوان نماینده زنان ایرانی به جلسه غیررسمی شورای امنیت می‌برند، تصاویری از این فرد منتشر شده که نشان می‌دهد او رابطه نزدیکی با «هاروی‌ وینستین» داشته است. هاروی‌ وینستین تهیه‌کننده مشهور و بدنام سینمای هالیوود است که تاکنون بیش از ۸۰ بازیگر و عوامل فیلم در امریکا را مورد آزار‌ و اذیت جنسی قرار داده است. وی همچنین برای دو مورد تجاوز جنسی به ۲۳ سال حبس محکوم شده که بخاطر شرایط کرونایی اجرای حکم‌‌اش تعلیق شده است. به نظر می‌رسد نزدیکی به چهره‌های بدنام، اما مشهور هالیوود یکی از راه‌هایی است که نازنین بنیادی برای کسب شهرت از آن استفاده کرده است. وی با آشکار ساختن رابطه خود با تام کروز بازیگر امریکایی به شهرت رسیده بود و پس از پیگیری حرفه بازیگری، اکنون به عنوان نماد سیاسی زنان معترض ایرانی معرفی شده و همچنین با مقامات ارشد امریکا همچون کامالا هریس و آنتونی بلینکن دیدار کرده است.


ابرهایی که نمی‌بارند

بررسی اطلاعات پهنه بارش‌ها تا هفته گذشته در یک‌سوم استان‌های کشور بارندگی ثبت‌ نشده بود که در هفته دوم آبان وضعیت بارش‌ها بهبود یافته است. میزان کاهش بارش در استان تهران 84/9 درصد، در سیستان و بلوچستان 94/3 درصد، خراسان جنوبی 69/9 درصد، کرمانشاه 94/2 درصد، کرمان 93/6 درصد، همدان ۹۵ درصد، ایلام 88/6 درصد و قم 89/1 درصد بوده است.

https://shoma-weekly.ir/poOrKG