گفته می‌شود که...

جانشین فرمانده کل سپاه: آمریکایی‌ها با کوچک‌ترین اقدام غلط علیه ‌ایران از سپاه ضربه سختی‌ خواهند خورد سخنگوی وزارت خارجه: انگلیس رسما از اتاق جنگ علیه ایران حمایت می‌کند نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله به مقر تروریست‌ها در شمال عراق کیفرخواست عامل شهادت ٢ بسیجی در مشهد صادر شد طلبه بسیجی مدافع امنیت مشهد در کما؛ مردم برای حسن مختارزاده دعا کنند دروغی دیگر از «علی کریمی» وقتی عکس تصادف ‌جوان نهاوند‌ی به جوانرود ربط داده می‌شود اعتراف لیدر اغتشاشات همدان: تحت‌تأثیر پیام‌های علی کریمی قرار گرفتم افزایش شمار بازداشتی‌های حادثه تروریستی ایذه به ۶۱ نفر شهادت یک بسیجی در مریوان با اسلحه جنگی اغتشاش‌گران توقع اجرای کاپیتولاسیون برای بازیگران بازداشتی آغاز توزیع رایگان داروهای بیماران SMA تقویت یگان‌های زرهی سپاه در مرزهای غرب و شمال‌غرب روز صفر مرگ و میر کرونایی در کشور دفاع قاطع جامعه یهودیان از جمهوری اسلامی: در خط مقدم مقابله با آشوب‌گرانیم

جانشین فرمانده کل سپاه:

آمریکایی‌ها با کوچک‌ترین اقدام غلط علیه ‌ایران از سپاه ضربه سختی‌ خواهند خورد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها جرأت حمله به ایران را ندارند و اگر غلطی کنند ضربه سختی را خواهند دید.

سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی در تجمع عظیم بسیجیان شهرستان اردستان در مسجد موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: دشمنان از ابتدا با ایران در جنگ بودند و آرزو می‌کردند تا یک روز هم انقلاب نباشد و‌ آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و شیطان‌های اطراف آن با همه هجمه‌ها نتوانستند دستاوردی را در برابر ایران داشته باشند و به جهت اینکه علت آن در قرآن هم آمده و اینکه جنگ حق و باطل تمامی ندارد و خداوند فرموده من طرف حق هستم و حزب خدا و حزب شیطان همیشه بوده و خداوند اراده کرده که حزب خودش پیروز شود و این قاعده 44 سال پابرجاست.

وی ابراز داشت: آمریکایی‌ها جرأت حمله به ایران را ندارند و اگر غلطی کنند ضربه سختی را خواهند دید چرا که توانمندی انقلاب اسلامی قوی است و دستور خداوند را اجرا می‌کند به همین جهت خداوند حزب خود را حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه: انگلیس رسما از اتاق جنگ علیه ایران حمایت می‌کند

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که انگلیس به صورت رسمی از اتاق جنگ علیه ملت ایران حمایت می‌کند.

کنعانی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به فضاسازی‌های شبکه‌های فارسی زبان در انگلیس، نوشت: وزیر خارجه رژیمی که میزبان و حامی شبکه‌ای است که آزادانه ترور، خشونت و آشوب را علیه ملت و امنیت ملی ایران ترویج می کند، مدعیست که "ما اهمیت روزنامه‌نگاری آزاد و صادقانه را واقعا جدی می‌گیریم.
ویدر این پیام خطاب به جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس ادامه داد: آقای وزیر؛ شما با این شعارهای دروغین، رسما از اتاق جنگ علیه ملت ایران حمایت می‌کنید.

نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله به مقر تروریست‌ها در شمال عراق

نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: پس از رایزنی‌های متعدد ایران با مقامات عراقی، برای ایران گزینه‌ای جز استفاده از حق ذاتی در جهت دفاع از خود باقی نمانده و با ارسال نامه‌ای، مواضع کشورمان را برای اعضای شورای امنیت این سازمان تشریح کرد.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: پس از رایزنی‌های متعدد جمهوری اسلامی ایران با مقامات دولت عراق و اقلیم شمال این کشور، برای ایران گزینه‌ای جز استفاده از حق ذاتی در جهت دفاع از خود در چارچوب حقوق بین‌الملل باهدف حفاظت از امنیت ملی خود باقی نمانده و بر این اساس، اخیرا عملیات‌هایی را علیه گروهک‌های تروریستی مستقر در منطقه اقلیم شمال عراق انجام داده است.

نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای، مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد انجام عملیات نظامی علیه مقرهای تروریست‌ها در شمال عراق را برای اعضای شورای امنیت این سازمان تشریح کرد.

نمایندگی ایران در این موضع‌گیری تصریح کرد: برای سال‌ها جمهوری اسلامی ایران هدف حملات گروهک‌های تروریستی که در منطقه اقلیم کردستان عراق پایگاه دارند، بوده است. این گروهک‌ها اخیرا فعالیت‌های خود را تشدید کرده و از طرق غیرقانونی اقدام به انتقال مقادیر زیادی سلاح به داخل خاک ایران برای مسلح کردن گروهک‌های وابسته به خود که قصد عملیات تروریستی دارند، کرده‌اند که در نتیجه ما شاهد افزایش تلفات انسانی، وحشیگری و تخریب اموال عمومی و خصوصی هستیم.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر مسوولیت دولت عراق برای کنترل موثر برکل سرزمین ومرزهای شناخته شده بین‌المللی این کشور، مدارک غیرقابل انکار و اطلاعات معتبری را به مقامات دولت عراق و منطقه اقلیم کردستان عراق در مورد گروهک‌های تروریستی و جدایی طلب که از خاک عراق برای برنامه ریزی، حمایت، سازماندهی و اجرای اقدامات براندازانه و تروریستی علیه ایران سوءاستفاده می کنند، ارائه داده است.

نمایندگی ایران خاطر نشان کرد: در جریان چندین دور مذاکره و رایزنی دوجانبه با مقامات دولت عراق و منطقه اقلیم کردستان عراق ازجمله دیدار اخیر مشاور امنیت ملی عراق از تهران در تاریخ 3 آبان 1401، ایران درخواست کرد افرادی که جنایات تروریستی مرتکب شده، مسترد گردیده و در دادگاه‌های ایران محاکمه شوند. همچنین مقرهای این گروهک‌های تروریستی و اردوگاه‌های آموزشی آنها بسته شده و عناصر آنها خلع سلاح شوند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ایران همچنین بر ضرورت حضور نیروهای نظامی عراق در مرزهای بین‌المللی دو کشور تاکید کرد.هیات عراقی با این درخواست‌ها موافقت کرد و متعهد به تدوین یک چارچوب زمانی برای تکمیل خلع سلاح این گروهک‌های تروریستی شد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران افزود: متاسفانه تا امروز هیچ اقدام موثری برای اجرای این توافق انجام نشده و براین اساس ایران موکدا خواستار اجرای توافق فوق الذکر است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل اضافه کرد: در این شرایط، ایران گزینه‌ای جز استفاده از حق ذاتی برای دفاع از خود در چارچوب حقوق بین‌الملل به منظور حفاظت از امنیت ملی و دفاع از مردم خود نداشته و اخیرا عملیات نظامی و ضروری را علیه گروهک‌های تروریستی مستقر در منطقه اقلیم کردستان عراق انجام داد که با دقت برنامه ریزی و دقیقا محل‌های تروریست‌ها را هدف قرار داد.

نمایندگی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قویا متعهد به حل این مساله با دولت عراق از طریق مکانیزم دوجانبه بعنوان بخشی از جنگ جاری علیه تروریسم است. وزرای امور خارجه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در مذاکرات خود بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و همچنین بر ضرورت مقابله با تروریسم براساس مقررات بین‌المللی و اهمیت همکاری دوجانبه در مقابله با چالش‌های ناشی از فعالیت‌های تروریستی تاکید کرده‌اند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران احترام کامل برای امنیت و ثبات عراق قائل است و یکبار دیگر بر تعهد خود به تمامیت ارضی، اتحاد و حاکمیت جمهوری عراق تاکید می‌کند.

کیفرخواست عامل شهادت ٢ بسیجی در مشهد صادر شد

دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: کیفرخواست پرونده جنایت خیابان حرعاملی و شهادت ۲ دانشجوی بسیجی صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

محمد حسین درودی با تاکید بر اینکه هیچ‌ فردی اجازه مخدوش کردن امنیت جامعه و تعرض به جان و مال مردم را ندارد اظهار داشت: نظر به مطالبات به حق مردم در رسیدگی سریع و دقیق به این پرونده، طی یک هفته طبق موازین قانونی امر شناسایی، دستگیری و رسیدگی به پرونده مذکور در شعبه ویژه بازرسی انجام و اتهام محاربه برای متهم صادر شد.

درودی با اشاره به اینکه پرونده برای رسیدگی به دادگاه انقلاب شهرستان مشهد ارسال شده است خاطرنشان کرد: در خصوص سایر اتهامات متهم اصلی و متهمان مرتبط پرونده باز و رسیدگی در شعبه بازرسی ادامه دارد.

وی افزود: دستگاه قضایی در برخورد با متهمان اغتشاشات اخیر به هیچ عنوان مماشات نخواهد کرد و برای تمام این افراد پرونده قضایی تشکیل شده که به زودی آرای آنها صادر می‌شود.

درودی گفت: تاکنون در تعدادی از حوزه‌های قضایی استان تعدادی از پرونده‌های متهمان اغتشاشات اخیر منتهی به صدور رای شده است.

عصر روز پنجشنبه 26 آبان 1401 در منطقه چهارراه حر عاملی مشهد تعدادی از اراذل و عوامل آشوبگر با تهدید و ارعاب قصد تعطیلی کسبه این محل را داشتند.

پس از حضور به موقع نیروی انتظامی و عوامل حافظ امنیت، اغتشاشگر متفرق شدند اما تعدادی از این عناصر آشوبگر با چاقو به پنج بسیجی که دورتر از محل درگیری عوامل انتظامی ایستاده بودند، به صورت ناگهانی حمله کرده و 2 نفر شامل آقایان دانیال رضا زاده و حسین زینال زاده را شهید و سه نفر از آنها را زخمی کردند.

طلبه بسیجی مدافع امنیت مشهد در کما؛ مردم برای حسن مختارزاده دعا کنند

طلبه بسیجی امنیت حسن مختارزاده که در خیابان حر عاملی مشهد توسط اغتشاشگران مجروح شده بود به کما رفت.

وی که به همراه شهید رضازاده و زینال زاده در خیابان حر عاملی مشهد با سلاح سرد اغتشاشگران مجروح شده بود این روزها حال خوبی ندارد و در کما است.

در جریان این حادثه 2 بسیجی به شهادت رسیدند و 5 بسیجی مجروح شدند کهطلبه بسیجی حسن مختارزاده در حال حاضر در بیمارستان به کما رفته است اما چهارنفر دیگر حالشان روبه بهبودی است و 3 بسیجی امنیت مرخص شده اند.

عوامل این جریان در قالب تیمی 5 نفره قصد خروج از کشور را داشتند که در یکی از استان‌های همجوار توسط نیروهای فراجا و همکاری سربازانگمنام امام زمان(عج) دستگیر شدندو کیفر خواست برای قاتل این شهدا و مجروحان حادثه به دادسرا ارسال شده است.

دروغی دیگر از "علی کریمی"
وقتی عکس تصادف ‌جوان نهاوند‌ی به جوانرود ربط داده می‌شود

علی کریمی در یکی پیام‌هایش در فضای مجازی با انتشار عکسی مدعی شده بود نیروهای امنیتی در حال کشتار مردم هستند، اما این ادعا دروغی بیش نبود.

صفحه اینستاگرام کریمی که این روزها دروغ‌ها و سوتی‌های وحشتناکی را با عنوان فیلم‌ها و تصاویر اغتشاشات در ایران به‌خورد مخاطبان خود می‌دهد در اقدامی عجیب تصاویر جوان نهاوندی تصادف‌کرده با موتور را به‌عنوان فرد تیرخورده با دوشکا!! در جوانرود معرفی می‌کند و این درحالی است که علی حمیدوند صاحب عکس از ساکنان روستای وراینه نهاوند در 22 تیرماه امسال بر اثر تصادف موتور با سواری در محور نهاوند به نورآباد متأسفانه پای خود را از دست می‌دهد.

‌‌این فرد درباره سوءاستفاده از عکس وی که باعث ناراحتی ‌خانواده و دوستانش شده است، می‌گوید: ‌از قوه قضائیه برای برخورد با بازیگرانی که با آبرویم‌ بازی کردند درخواست برخورد جدی دارم.

اعتراف لیدر اغتشاشات همدان: تحت‌تأثیر پیام‌های علی کریمی قرار گرفتم

یکی از لیدرهای اغتشاشات و عامل ضرب‌وشتم مأمور نیروی انتظامی در استان همدان می‌گوید که ‌تحت‌تأثیر پیام‌های علی کریمی قرار گرفته و از اقداماتش پشیمان است.

، یکی از لیدرهای اغتشاشات و عامل ضرب‌وشتم مأمور نیروی انتظامی در استان همدان که توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شد در اعترافات خود اظهار داشت: روز اول اغتشاشات از طریق فضای مجازی و یکی از دوستانم متوجه شدم در یکی از خیابان‌های همدان تجمع است، سریعاً خودم را به آنجا رساندم، بعد از دقایقی با یکی از مأموران پلیس درگیر شدیم و پس از ضرب‌وشتم این مأمور، با سنگ شیشه بانک رفاه را پایین آوردیم.

وی با بیان اینکه "بعد از این تجمع در خیابان بوعلی به‌سمت میدان بوعلی حرکت کردیم"، افزود: در آنجا یک بسیجی سن‌بالا در حال حرکت بود که دستش را کشیدم و او را به‌سمت زمین پرتاب کردم ‌و شروع به ضرب‌وشتم این بسیجی کردیم؛ در ادامه به‌سمت میدان امام همدان حرکت کردیم، در میدان هم شروع به سنگ‌پراکنی و مجروح کردن مأموران پلیس کردیم.

وی با ابراز اینکه "درگیری ادامه داشت و در همین هنگام یکی دیگر از مأموران پلیس را مورد ضرب‌وشتم قرار دادیم"، اضافه کرد: بعد از آن به‌سمت خیابان باباطاهر عقب‌نشینی کردیم و بعد از سنگ‌پراکنی، ‌‌شیشه‌های ‌بانکی را که در این خیایان بود‌ خرد کردیم.

این لیدر اغتشاشات همدان با اذعان به این‌که فریب شبکه‌های مجازی را خورده است، تصریح کرد: در یکی از تجمعات در میدان بوعلی ابتدا یک عکس سلفی از خودم گرفتم و سپس چند ثانیه فیلم از تجمع و شلوغی گرفته به شبکه "اینترنشنال، بی‌بی‌سی و من‌وتو" ارسال کردم. من تحت‌تأثیر پیام‌های علی کریمی و چند سلبریتی دیگر قرار گرفتم.

افزایش شمار بازداشتی‌های حادثه تروریستی ایذه به ۶۱ نفر

رئیس کل دادگستری خوزستان با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص حوادث دلخراش هفته گذشته در شهرستان ایذه، از افزایش شمار بازداشتی‌های حادثه تروریستی ایذه به ۶۱ نفر‌ خبر داد.

علی دهقانی با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص حوادث دلخراش هفته گذشته در شهرستان ایذه، گفت: بازپرس ویژه برای رسیدگی به پرونده تعیین شده است.

وی گفت: در این رابطه تاکنون 61 متهم شناسایی و دستگیر شدند که 54 نفر آنان با قرار بازداشت موقت در بازداشت هستند، تحقیقات و اقدامات لازم و ضروری برای شناسایی ضاربین، کلیه عوامل، مرتبطین در صحنه و پشتیبانی کنندگان تا شناسایی و دستگیری کامل آنان و تکمیل تحقیقات از سوی بازپرس و ضابطین عام و خاص در حال انجام است.

وی افزود: جمع‌آوری ادله، اخذ اظهارات حاضرین در صحنه، تحقیقات میدانی، معاینه و تحقیقات محلی، صورت گرفته است.

دهقانی با اشاره به اهمیت موضوع، از تعیین بازپرس ویژه‌ برای رسیدگی به این پرونده خبر داد و افزود: ‌مجازات و کیفر سزادهنده و بازدارنده و اثرگذار در انتظار مرتکبین خواهد بود. یقینا برخورد دستگاه قضایی با افرادی که به جان و امنیت مردم و آرامش عمومی جامعه تعرض می‌کنند قاطعانه و سخت‌گیرانه است.

شهادت یک بسیجی در مریوان با اسلحه جنگی اغتشاش‌گران

عناصر گروهک تروریستی ضدانقلاب یک شهروند بسیجی را در مریوان به شهادت رساندند.

عناصر گروهک تروریستی ضدانقلاب شامگاه چهارشنبه با سلاح و شلیک گلولهجنگی یک شهروند مریوانی را مقابل منزلش به شهادت رساندند.

محمد رضایی مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأیید این خبر اظهار داشت: علی فتاحی شهروند بسیجیمریوانی امشب از پشت مورد حمله قرار گرفته و توسط عوامل ضدانقلاب با سلاح جنگی به شهادت رسید.

از ابتدای اتفاقاتاخیر در کردستان تاکنون 6 نفر از نیروهای انتظامی و سپاه (رئیس یگان ویژه مریوان، پاسدار غلامرضا بامدی در سنندج، رضا آذربار در کامیاران، سرهنگ یوسفی در سنندج، سرهنگ دوم اردلان در اغتشاشات بانه و امشب این بسیجی در مریوان) برای دفاع از امنیت مردم و استان به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

توقع اجرای کاپیتولاسیون برای بازیگران بازداشتی

جنبش من هم (me too) جنبشی بود که هنرمندان پرچمدار آن بودند و در مدت کوتاهی، هر روز یک یا چند نفر از آنان در استوری خود، خبر از تجاوز به خود را علنی میکرد.

اما نکته جالبتر این بود که تقریبا تمام این هنرمندانِ زن، توسط هنرمندانِ مرد مورد تعرض قرار گرفته بودند و حتی یکی از بازداشتی های اخیر که خانه سینما در اعتراض به این بازداشت تهدید به اعتصاب کرد در افشای ماجرا در آن زمان اعلام کرده بود توسط یکی از مدیران خانه سینما مورد تعرض قرار گرفته است و نکته تلختر اینکه خانه سینما، هرگز به دفاع از این هنرمندان اقدامی نکرد، بلکه به هنرمندان زن تلویحا توصیه به سکوت کرد.
اما امروز شاهدیم خانه سینما برای بازیگران بازداشتی حق کاپیتولاسیون قائل است و تهدید کرده در صورت عدم آزادی آنان، اعتصاب خواهند کرد که البته این بیانیه هم مورد اعتراض دیگر اعضای خانه سینما قرار گرفت.

آغاز توزیع رایگان داروهای بیماران SMA

رئیس سازمان غذا و دارو از آغاز توزیع رایگان داروهای بیماران SMA خبر داد.

دکتر سید حیدر محمدی از آغاز توزیع رایگان داروهای بیماران SMA خبر داد.

وی گفت: واردات داروی بیماران SMA با دستور رئیس جمهور به منظور بررسی اثربخشی آن‌ها در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و با پیگیری سازمان غذا و دارو در مرداد ماه سال‌جاری وارد کشور شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: باتوجه به اینکه این داروها برای نخستین بار وارد کشور می‌شدند، باید پروتکل‌های درمانی تدوین و پس از آن دستورالعمل‌های لازم به‌ منظور بررسی اثربخشی توسط معاونت تحقیقات وزارت بهداشت اعلام می‌شد، بنابراین علت تاخیر در توزیع این داروها علاوه بر تعیین تکلیف منابع مالی و پوشش بیمه‌ای، تدوین پروتکل‌های درمانی بود.

وی با بیان اینکه لیست بیماران از سوی معاونت درمان اعلام و دارو با ثبت در سامانه RDA یا سامانه بیماری‌های نادر در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت، افزود: داروی خوراکی رسیدیپلام از طریق داروخانه‌های مشخص شده و داروی تزریقی اسپینرازا از طریق مرکز درمانی تعیین شده، به‌صورت کاملا رایگان به بیمار ارائه و همزمان بررسی اثربخشی نیز انجام می‌شود تا در مورد ادامه واردات این دو دارو بر اساس نتایج تصمیم‌‌گیری شود.

تقویت یگان‌های زرهی سپاه در مرزهای غرب و شمال‌غرب

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران از تقویت یگان‌های زرهی سپاه در مرزهای غرب و شمال‌غرب کشور خبر داد و گفت: مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب ادامه دارد.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از استقرار یگان‌های زرهی و نیروی مخصوص نزسا در نوار مرزی غرب و شمال‌غرب کشور خبر داد.

وی افزود: به‌دنبال تحرکات اشرار و گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی در شمال‌غرب کشور و ایجاد شرارت و ناامنی در برخی مناطق، نیروی زمینی سپاه با تقویت نیروهای خودی در محدوده نوار مرزی استان‌های غرب و شمال‌غرب کشور و بهره‌گیری از همکاری مردم غیور بومی به مقابله قاطعانه با عوامل ناامنی در منطقه می‌پردازد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه "هم‌اکنون برخی یگان‌های زرهی و نیروی مخصوص نزسا در حال عزیمت به استان‌های مرزی غرب و شمال‌غرب کشور هستند"، تصریح کرد: این اقدام نیروی زمینی سپاه به‌منظور تقویت یگان‌های مستقر در مرز و جلوگیری از نفوذ تیم‌های تروریستی وابسته به گروهک‌های تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم شمال عراق صورت گرفته است.

روز صفر مرگ و میر کرونایی در کشور

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در طول شبانه روز گذشته، هیچ یک از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست نداده است.

از 5شنبه تا جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، هیچ یک از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست نداد و مجموع جان باختگان این بیماری، در عدد ۱۴۴ هزار و ۶۳۳ نفر ماند.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۳۳۵ هزار و ۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۴ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۱۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۳۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند

بر اساس این گزارش ، تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۹۴۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۸۱۶ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۶۲۸ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۷ هزار و ۳۹۱ دُز رسید.

دفاع قاطع جامعه یهودیان از جمهوری اسلامی: در خط مقدم مقابله با آشوب‌گرانیم

انجمن کلیمیان تهران با محکومیت‌ ناآرامی‌های اخیر، تاکید کرد: جامعه کلیمیان‌ به تبعیت از مقام معظم رهبری همچون دیگر هموطنان در صف مقدم مقابله با اخلالگران نظم و امنیت ایستاده است.

انجمن کلیمیان تهران در بیانیه‌ای با محکومیت ناآرامی‌های اخیر کشور که منجر به جان باختن و آسیب دیدن جمعی از هم‌میهنان و همچنین خسارات مالی فراوان به کشور شده، تأکید کرد: جامعه کلیمیان همواره در تبعیت و پیروی از مقام معظم رهبری همچون دیگر هموطنان در صف مقدم مقابله با اخلالگران نظم و امنیت قرار گرفته است.

در این بیانیه با اعلام این‌که اتفاقات و حوادث ناگوار اخیر قلب همه دوستداران و وفاداران به ایران و نظام مقدس اسلامی را به درد آورده، تصریح شده است: دشمنان نظام با هدف قرار دادن وحدت مردم در توهم ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی هستند.

انجمن کلیمیان تهران در ادامه با تسلیت به بازماندگان جانباختگان ناآرامی‌ها، از همه هم‌میهنان خواست که در پی باز شدن فضای گفتگو از طرف مسئولان امر، از دوقطبی شدن کشور پرهیز کرده و در فضایی آرام به گفتگو در خصوص برخی کمبودها بپردازند که بی شک گام برداشتن در این مسیر به صلاح همه است.

این انجمن در پایان ابراز امیدواری‌ کرد در آینده‌ای نزدیک شاهد وحدت مردم و ایجاد آرامش و امنیت و شادمانی در میهن عزیزمان باشیم.

دعای مادر شهید بدرقه تیم ملی

مادر شهیدان (داود، رسول و علیرضا) خالقی‌پور که با قرآن تیم ملی ایران را بدرقه کرده بود، پس از پیروزی تیم ملی ایران دیروز گفت: بچه‌های تیم ملی به قولی که به من دادند عمل کردند. روز جمعه و نگاه امام زمان(عج) بود که بچه‌ها توانستند ببرند و به رهبر عزیزم تبریک میگم و امیدوارم خستگی‌شان درآمده باشد. از بچه‌های گلم و ملی‌پوشان عزیزم می‌خواهم دست هم را بگیرند و مثل امروز که بازی کردند آمریکا را هم ببرند و دل همه رو شاد کنند. این چند روز دلم گرفته بود ولی خدا را شکر شاد شد و این پیروزی هم برای همه ملت ایران مبارک باشد.


رانت
۲۵۰ هزار میلیارد تومانی بازار خودرو به جیب چه کسانی رفت؟
محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه برای خصوصی سازی باید سهام تودلی را واگذار کنیم، گفت: شکاف بازار ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رانت به حساب افرادی که از کارخانه خودرو خریده و در بازار آزاد به فروش رساندن واریز کرده و در همین زمان ۱۴۰ میلیارد تومان زیان انباشته برای صنعت خودروسازی ایجاد شده است. در حال حاضر ظرفیت تولید قطعه سازان در کشور برای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو است و ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار در کشور داریم اما چه چیزی موجب شده که ما نمی‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. مشکل اصلی در این زمینه سیاست گذاری است.

افشاگری جامعه‌شناس ایرانی از دیدار مکرون

دکتر سیدجواد طباطبایی از جامعه‌شناسان شناخته شده ایرانی درباره دیدار اخیر رئیس‌جمهور فرانسه با برخی زنان ایرانی ضدانقلاب نوشته است: آنچه در رسانه‌های فارسی‌زبان بازتاب چندانی پیدا نکرد این بود که طرف دعوت‌کننده این بانوان در فرانسه شخصی به نام برنار‌ـ آنری لِوی بود. کسانی مانند من، که در دهه شصت و هفتاد سده گذشته دانشجوی دانشگاه پاریس بوده‌اند، به خوبی می‌دانند که مشکوک‌تر از این شخص، حتی در فرانسه، وجود ندارد. در ۲۰۱۷، دانشگاه رژیم صهیونیستی بار ایلان برای «سهم مؤثری که او در بیش از چهل سال برای تحقق آرمان مردم و ملت یهود» داشته دکترای افتخاری به او داد. او پیشتر نیز همین درجه را از دو دانشگاه تل‌آویو و اورشلیم نیز گرفته بود. لوی از آن پس نیز تأکید کرد که با شرکت در بحران لیبی «به فکر منافع رژیم صهیونیست بوده است. این لوی برای ما اهمیتی ندارد، اما بسیاری از ایرانیان‌ـ مانند این بانوان هموطن‌ـ که از فرط جاه‌طلبی در سیاست با بلاهت پهلو می‌زنند نمی‌دانند که آدم مجانی با امانوئل مکرون‌ـ و پیشتر با مایک پمپئو و بسیاران دیگر‌ـ دست نمی‌دهد و عکس نمی‌گیرد. من می‌دانم که جاه‌طلبی برخی از این بانوان مانند طاعون است که تنها می‌توان از آن فرار کرد. کسانی که «آدم‌های خنده‌دار» دست آنان را می‌گیرند و در دست امانوئل مکرون می‌گذارند، شاید، هدف‌هایی را دنبال کنند که جوان ایرانی را از چاله درآورد و در چاه بیفکند!

دنیا در آستانه کمبود گازوئیل

پایگاه خبر بلومبرگ نوشت: محدود شدن عرضه نفت خام، کاهش ظرفیت پالایشگاهی و تحریم‌های نفتی روسیه دنیا را طی چند ماه آینده با خطر کمبود گازوئیل روبه‌رو می‌کند که به شدت به اقتصاد دنیا آسیب می‌رساند. کمبود گازوئیل بر همه‌چیز تأثیر می‌گذارد، از قیمت مرغ و بوقلمون گرفته تا صورت‌حساب انرژی برای گرم کردن خانه‌ها در زمستان. بالا رفتن قیمت گازوئیل تنها در آمریکا 100 میلیارد دلار به اقتصاد آسیب می‌رساند. طبق گفته‌ تحلیلگران، هرچیزی که در اقتصاد آمریکا حرکت می‌کند به گازوئیل نیاز دارد و علاوه‌بر حمل‌ونقل، بدون گازوئیل مردم هم از سرما یخ می‌زنند.

چه کسی قاتل حقیقی مردم است؟
علی باقری معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران در جریان سفر خود به هند در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری ای‌ان‌آی درباره ناآرامی‌های اخیر در کشورمان با تاکید بر این‌که «خانم مهسا امینی کشته نشده، بلکه فوت کرده است
»، اظهار داشت: ما در رابطه با تحولات ایران شاهد فضاسازی‌هایی از سوی رسانه‌های غربی بوده‌ایم که بی‌اساس و مغالطه‌آمیز است. ما شاهد این هستیم که حقوق ملت ایران توسط قدرت‌های غربی نقض می‌شود.وی ادامه داد: این قدرت‌های غربی درباره مردم افغانستان، فلسطین یا یمن حرفی نمی‌زنند. آن‌ها این اقدامات را تقبیح یا محکوم نمی‌کنند. چه کسی قاتل حقیقی این مردم است؟

https://shoma-weekly.ir/B02KpD