گفته می‌شود که...

توهین کارگزارانی به مردم!/ بازگشت بانوی فمنیست با «زنان امروز»!/ سکوت داور منشوری شکست/ فشار به دو وزیر اصولگرا/ پاسخ امام خمینی به سؤال امام خامنه‌ای/ حضور پر رنگ تر جریان فتنه و انحراف در عرصه رسانه/ استفاده 40درصدی از ماهواره و....

بزرگ‌ترین تهدید امروز دستبرد به مفاهیم اصلی انقلاب است

یکی از بزرگ‌ترین تهدیداتی که امروز انقلاب اسلامی در معرض آن قرار دارد، جابه‌جایی واژه‌ها، تغییر در مبانی، دستبرد به مفاهیم و ربایش اصول انقلاب اسلامی است.

به گزارش صبح‌صادق، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه، در جمع معاونان نمایندگی ولی‌فقیه و معاونان هماهنگ‌کننده نمایند‌گی‌های ولی‌فقیه در سپاه‌های سراسر کشور، ضمن تبریک میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: در چنین شرایطی، وظیفه صاحب‌نظران و نظریه‌پرداز‌ها است که ادبیات واقعی انقلاب اسلامی را از مفاهیم بدلی جدا و به افکار عمومی ارائه کنند. وی با گرامیداشت یاد و نام امام راحل‌(ره) و با اشاره به ربع قرن رهبری امام خامنه‌ای گفت: حجم حملاتی که در طول بیست‌وپنج سال گذشته به رهبری و جایگاه ولایت فقیه شده، قابل‌ مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست و همه این‌ها نشان‌دهنده جایگاه و تأثیرگذاری بالای ولی‌فقیه است. نماینده ولی‌فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع امروز کشور، منطقه و جهان تأکید کرد: ما دو راه بیشتر نداریم؛ تسلیم ذلیلانه در برابر آمریکا، یا ایستادگی در برابر قلدران عالم و شکستن شاخ آن‌ها؛ که اگر در مسیری که رهبر معظم انقلاب ترسیم می‌کنند، حرکت کنیم به اهداف والای امام(ره) و انقلاب خواهیم رسید.

توهین کارگزارانی به مردم!

کرباسچی صبح جمعه در نشستی با عنوان «حماسه‌های ملی خرداد» که در گرگان برگزار شد، به ثبت‌نام مرحله دوم یارانه‌ها در کشور اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه ما دارای یک کشور اسلامی هستیم و باید راستگویی را در جامعه رواج دهیم؛ اما متأسفانه جامعه را به سمتی پیش برده‌اند که مردم به‌ دلیل مسائل اقتصادی، دروغ بزرگ را به دولت می‌گویند!

دبیرکل حزب کارگزاران پس از این توهین زشت و بی‌ادبانه، «تربیت مردم» را یکی از اولویت‌های این دوره دانست و با بیان اینکه اصلاحات زیادی باید در جامعه ایجاد شود، افزود: اصلاحات فقط برای مقامات دولتی نیست، بلکه باید تلاش کنیم در جامعه نیز اصلاحات را به وجود آوریم و وجود گروه‌های تشکیلاتی می‌تواند با ورود در مسائل فرهنگی، در این زمینه به دولت کمک کند.

ادبیات توهین‌آمیز کرباسچی درحالی است که در بایگانی افکار عمومی مردم ایران، دادگاه وی به جرم فساد و محکومیت قضایی او و همچنین رفتاری که در جریان انتخابات 88 با مهدی کروبی انجام داد و گفته شد در نهایت در روز رأی‌گیری، رأی خود را به اسم موسوی نوشت(!) ثبت شده است. اینکه چنین فردی با چنین پیشینه‌ای، اینگونه توهین‌آمیز درباره مردم سخن می‌گوید، رفتار دور از انتظاری نیست.

بازگشت بانوی فمنیست با «زنان امروز»!

شهلا شرکت با مجله زنان امروز به عرصه رسانه‌ای کشور بازگشت ! خبری که در ظاهر شاید عجیب به نظر نرسد ولی زمانی که به سابقه مدیریت این نشریه جدید توجه کنیم خواهیم دید که امتیاز انتشار زنان امروز در ادامه همان مسیری است که فرهنگ کشور را به قهقرا می‌برد.
در ویکی پدیا از شهلا شرکت با عنوان زنی فمنیست یاد شده و سایت خبری سحام نیوز مرتبط با یکی از سران فتنه او را مجموعاً « زنی دیندار، لیبرال، فمنیست و اصلاح‌طلب» خوانده است !
شهلا شرکت به دلیل رویکرد فمنیستی پس از نزدیک به ۱۰ سال مدیریت زن روز از این نشریه اخراج شد و بلافاصله از بهمن ماه سال ۱۳۷۰ کار در نشریه‌ای با عنوان «ماهنامه زنان» را آغاز کرد. اما این ماهنامه نیز در بهمن ماه سال ۱۳۸۶ بعد از ۱۶ سال فعالیت و تبلیغ لیبرالیسم و رویکرد فمنیستی توقیف شد. با این وجود خبرها حاکی است شهلا شرکت با زنان امروز بازگشته است؛ نشریه‌ای که روشن است با همان رویکرد سابق راهی دکه روزنامه فروشی‌ها خواهد شد.

چه کسانی از اعدام مه افرید ناراحت شدند؟
جمعیکه خود راچهره‌های فرهنگی و مدنی ایران! نامیده انددر نامه‌ای که 7 خرداد‌، منتشر شده، اعدام مه‌آفرید امیرخسروی، متهم پرونده موسوم به «اختلاس 3000 میلیارد تومانی» را محکوم کردند.
سایت رادیو زمانه در این باره نوشت، بابک احمدی، سیمین بهبهانی، جعفر پناهی، علیرضا جباری، فریبرز رئیس دانا، نسرین ستوده، اصغر فرهادی، نرگس محمدی، فریده مرادخانی، اسماعیل مفتی زاده، محمد ملکی و محمد نوری زاد در قالب کارزار «لغو گام به گام اعدام در ایران» (لگام)، در نامه خود اعدام مه‌آفرید امیرخسروی را «گزینشی» خوانده‌اند.

مدافع شیر و خورشید در دادگاه ویژه روحانیت

فرد جنجالی دولت یازدهم که طی یکسال گذشته در باب قومیت ها و اقلیت ها اقدامات جنجالی مرتکب شده، به جهت سخنان پرحاشیه ای که پیرامون بازگشت نماد شیر و خورشید داشته و همچنین، انتقاد به سینه زنی ها در جمع یهودیان، در دادگاه ویژه روحانیت مورد مواخذه قرار گرفت. وی همچنین در سفر اخیرش به قم، با عدم پذیرش توسط اکثر مراجع قرار گرفته و اعضای شاخص جامعه مدرسین نیز در جلسه ای، از او پیرامون اظهارات جنجالی اش توضیحات خواستند. شنیده ایم سخنان وی با مخالفت رییس جمهور همراه بوده است.

سکوت داور منشوری در تلویزیون شکست

محسن قهرمانی! داور منشوری فوتبال کشورمان که به بهانه بررسی وضعیت داوری در این استان بعد از ماه‌ها به تلویزیون دعوت شده بود، در تمام طول برنامه وعده داد که سکوت هشت ماهه‌اش را خواهد شکست.
او سرانجام در انتهای برنامه و بعد از اصرارهای بی‌پایان مجری چند جمله‌ای را در مورد محرومیتش حرف زد. قهرمانی که تلاش ناموفقی برای اشک ریختن جلوی دوربین داشت، گفت: «هشت ماه است سکوت کرده‌ام. حالا انتظار دارید چه بگویم؟ فقط می‌خواهم بگویم شرمنده مردم شهرم هستم، اما پیش خودم هیچوقت احساس شرمندگی نکردم.
اگر سکوت کردم دال بر گناهکار بودنم نیست. تنها گناه من این بود که در زمین مسابقه به کسی باج ندادم. فقط این را بدانید که اگر واقعا کاری کرده بودم، مطابق قوانین فیفا مادام‌العمر محروم می‌شدم. به هر حال از همه مردم شهرم عذر می‌خواهم و می‌گویم عاشق آنها هستم.» قهرمانی که می‌کوشید فضا را عاطفی و احساسی کند، در مورد بازگشتش به داوری هم گفت: «تا این لحظه هیچ تصمیمی برای بازگشت به داوری نگرفته‌ام، اما دو ماه برای فکر کردن وقت دارم. اگر برگردم، فقط به خاطر پسرم و خانواده‌ام برمی‌گردم؛ کسانی که در این هشت ماه به شدت تحت فشار بودند
فشار به دو وزیر اصولگرا
فشارهای رسانه ای به دو وزیر منتسب به جریان موسم به اصولگرایی دولت یازدهم زیاد شده به نحوی که از قول یکی از آنها شنیده شده که او را در جلسات خاص اعضای دولت دعوت نمی کنند. ظاهرا برای فرد دیگر نیز، برنامه هایی جهت تغییر طرح ریزی کرده اند. برای این فرد قبلا ریاست صداوسیما را برگزیده بودند که پیشنهاد آنان با مخالفت روبرو شد و هم اینک برای انتقال وی به وزارت ارشاد برنامه ریزی شده است.

دولت شیره اصلاح طلبان را سر خود نمالد

یک سایت اصلاح‌طلب از دولتمردان خواست خود را با الفاظی نظیر کاسبان تحریم گول نزنند و به نحوی از مردم غافل نمانند که سرنوشت بی‌اعتنایی مردم به دولت اصلاحات نسبت به آنها نیز تکرار شود.

عصر ایران درباره تخطئه منتقدان نگران می‌نویسد: نباید همه را به یک چوب راند و مردم عادی حامی این جریان را نیز ذی‌نفعانی دانست که چون مواجب‌شان قطع شده، علیه دولت شده‌اند!
عصر ایران افزود: نتیجه این عدم تفکیک، اشتباه محاسباتی در قدرت‌سنجی رقیب و نهایتا غرور بی‌جاست. اگر این گونه پنداشته شود که همه مخالفان دولت، گروهی دلواپس منافع شخصی‌شان هستند که از کاسبی تحریم بازمانده‌اند، دیر نخواهد بود روزی که شکست انتخاباتی، دامنگیر جریان اعتدال شود و کشور بار دیگر به دست تندروها بیفتد! تجربه ۲ خرداد را مرور کنید که بعد از آن رای تاریخی خاتمی- که از آرای روحانی هم بیشتر بود- برندگان سیاسی و رسانه‌ای انتخابات با چه دیده تحقیرآمیزی بازندگان را می‌نگریستند و هر که ساز مخالف می‌زد را با این جمله معروف می‌نواختند که «مگر پیام دوم خرداد را نگرفته‌ای؟
این سایت می‌نویسد محترم شمردن بدنه مخالفان دولت و نادیده نگرفتن آنها، راهبردی است که دولت و حامیانش باید عمیقا بدان پایبند باشند و الا همه مخالفان را به یک چشم دیدن و تحقیرشان کردن، همان بلایی را سر دولت اعتدال خواهد آورد که بر سر دولت اصلاحات آورد. عبرت نگرفتن از تاریخ، آن هم تاریخی که در کتاب‌ها نخوانده‌ایم، بلکه خود به وجودش آورده‌ایم، نه نشان از «تدبیر» خواهد داشت و نه «امید»ی در دل آن جوانه خواهد زد.


اختلاف وزیر و رئیس
یکی از وزرای فرهنگی دولت که حاشیه های بسیاری نیز با خود به همراه دارد، اخیرا با مقام ارشد دولت دچار اختلاف نظر شده است. وی در یکی از جلسات مجلس و در پاسخ به سوالات نمایندگان گفته که تمام اقداماتش به دستور رییس جمهور صورت می گیرد. این سخنان با انتقاد مقام ارشد دولت مواجه شده است.

پاسخ امام خمینی به سؤال امام خامنه‌ای

رهبرمعظم انقلاب در بیاناتی فرموده‌اند: این مناجات شعبانیّه یک تحفه‌ای است که در اختیار ما قرار داده شده است. خب ما دعا خیلی داریم، همه‌ی این دعاها هم پر از مضامین عالی است، امّا بعضی یک برجستگی خاصّی دارند. من از امام بزرگوار رضوان‌الله‌علیه سؤال کردم، گفتم در میان این دعاهایی که از ائمّه علیهم‌السّلام رسیده است، شما به کدام دعا بیشتر علاقه‌مندید و دلبسته‌اید؟ فرمودند به دعای کمیل و مناجات شعبانیّه؛ به این دو دعا. امام یک دلِ متوجّه به خدا بود، اهل توسّل بود، اهل تضرّع بود، اهل خشوع بود، اهل اتّصال با مبدأ بود؛ وسیله‌ی بهتر در چشم او، این دو دعا بود: دعای کمیل، مناجات شعبانیّه. وقتی انسان مراجعه میکند به این دو دعا، دقّت میکند، می‌بیند چقدر هم شبیه همند این دو دعا؛ شباهتهای زیادی به هم دارند؛ مناجات انسان خاشع، مناجات انسان متوکّل به خدا؛ کَاَنّی بِنَفسی واقِفَهٌ بَینَ یَدَیک، وَ قَد اَظَلها حُسنُ تَوَکُّلی عَلَیک، فَقُلتَ ما اَنتَ اَهلُه، وَ تَغَمَّدتَنی بِعَفوِک؛ امید، امید به مغفرت الهی، به رحمت الهی، به توجّه الهی، بلندهمّتیِ در درخواست از پروردگار؛ اِلهی هَب لی کَمالَ الانقِطاعِ اِلَیک، و اَنِر اَبصارَ قُلوبِنا بِضیاءِ نَظَرِها اِلَیک.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 1392/03/22

منبع: دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای


تغییر قریب الوقوع پیرامون مشاور رسانه ای دولت
پیرامون مشاور رسانه ای دولت شنیده شده که از برخی بولتن های منتشره در ریاست جمهوری محروم شده است. وی از سوی برخی نزدیکان رییس جمهور به ضعف در نحوه ارتباط با رسانه ها معروف شده و برخی خبرها از تغییر قریب الوقوع او حکایت می کند. اخیرا افرادی مانند صالحی امیری و پرویز اسماعیلی جلسات مختلف با رسانه ها و سایت های حامی دولت را برگزار کرده اند.

صفحه مجازات زنان بی‌عفت ناپدید شد
صفحه فیس بوکی کمپین مبارزه با بی عفتی زنان به یک‌باره ناپدید شد. این صفحه در واکنش به زنانی راه اندازی شده بود که تصاویر کشف حجاب خود را به اشتراک گذارده بودند.
سایت روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد: خبرگزاری بلومبرگ و سایر رسانه‌ها روز دوشنبه خبر دادند که صفحه‌ای بی‌نام با عنوان "طرفداران هرزگی در فضای سایبری را شناسایی کنید" از کاربران خواسته بود تا زنانی را شناسایی کنند که در صفحه "آزادی‌های یواشکی زنان ایرانی" تصاویر خود را منتشر کرده بودند.
با این حال، این صفحه فیس‌بوکی که خواستار مجازات شلاق و زندان برای زنان خاطی در فیس‌بوک شده بود، روز سه‌شنبه به طور کامل ناپدید شد.


نسخه ی ناطق نوری برای اصولگرایان
ناطق نوری در دیدار جمعی از افراد عضو جریان موسوم به اصولگرایی گفته: راه حل اجماع اصولگرایان همان شورای هماهنگی سال 84 هست به شرط رفع مشکلات. وی درباره علت نزدیکی مواضع این روزهای خود به اصلاح طلبان نیز مدعی شده: آنها به من دلبسته اند و من نمی خواهم آنها را از دست بدهم.

دامن زدن گوگل به اختلافات قومی در ایران

این روزها وقتی به موتور جستجوگر گوگل مراجعه می کنید و با کلمه انگلیسی واژه نقشه کردستان را جستجو می کنید این موتور جستجوگر نقشه کردستانی را به مخاطب می دهد که در این نقشه بخش مهمی از جغرافیای ایران نیز ضمیمه این نقشه شده و می خواهد چنین به مخاطب القاء کند که مرزهای واقعی این منطقه که ساخته و پرداخته ذهن مدیران این موتور جستجوگر است بخش مهمی از کشورهای ایران ، ترکیه ، عراق و سوریه را شامل می شود.

ادعای تازه درباره سرنوشت دانایی فر

پس از انتشار اخباری غیررسمی که حکایت از زنده بودن جمشید دانایی فر، مرزبان ربوده شده ایرانی داشت، پایگاه خبری موسوم به حقوق انسانی و اولیه بشر اخیرا مدعی شده که دانایی فر به آمریکا رفته است.

با این حال روح الله جمعه ای رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور به ایرنا گفته که تاکنون منابع رسمی ادعای این رسانه غیرمعتبر و ناشناس در رابطه با پناهندگی «جمشید دانایی فر» پنجمین مرزبان ربوده شده کشورمان را گزارش نکرده اند.


طرح عجیب 16 نماینده مجلس
طرح عجیب 16 نماینده مجلس به بهانه ساماندهی تعطیلات که در آن از برداشتن تعطیلی روزهای تاسوعا، شهادت امام صادق(ع) و امام رضا (ع) و حضرت فاطمه ( س) سخن به میان آمده بود، با مخالفت جدی مراجع تقلید مواجه شده و طی دیدارهایی که برخی نمایندگان با این مراجع داشتند،قرار بر این می شود که از ادامه این طرح جنجالی جلوگیری به عمل آمدهو برای ساماندهی تعطیلات برنامه جدیدی طرح ریزی شود.

اقدام بی سابقه دولت عربستان برای دختران دبیرستانی!
روزنامه "الحیاه" چاپ عربستان نوشت: دبیرستان دخترانه "امل" در شهر "جده" برای دانش آموزان خود باشگاهی ایجاد کرده است که دانش آموزان می توانند در آن به ورزش های والیبال، بسکتبال، تنیس و هاکی بپردازند.
"
امل زین الدین"، مدیر این دبیرستان به الحیاه گفت: بخش خاصی برای ورزش در دبیرستان افتتاح شده و دانش آموزان و معلمان می توانند در زمان های خاص از امکانات ورزشی دبیرستان استفاده کنند.
"
مجلس شورای عربستان" چند هفته پیش از وزارت آموزش و پرورش این کشور خواسته بود، برنامه پرورش جسمانی دختران مطابق با ضوابط شرعی را مورد بررسی قرار دهد.
وزارت آموزش و پرورش عربستان با اشاره به فتوای مفتی کل سابق عربستان که "ورزش بانوان به ویژه در مدارس را مطابق شریعت اسلامی" می داند، این برنامه را تصویب کرد.
گنجاندن برنامه های ورزشی در مدارس دخترانه عربستان اقدامی بی سابقه به شمار می آید

حضور پر رنگ تر جریان فتنه و انحراف در عرصه رسانه
از درون جریان فتنه و انحراف اخبار جداگانه اما شبیه به هم شنیده می شود. ظاهرا فعالان هر دو جریان تصمیم به حضور پر رنگ تر در عرصه رسانه ها گرفته اند و می خواهند با کامنت گذاری حمایتی از لیدرهای خود جمعیتشان را پر شمار جلوه بدهند.

مخالفت وزارت خارجه با تجمع حامیانش
وزارت خارجه با برگزاری تجمع حامیان دستگاه دیپلماسی- که قرار بود مقابل این وزارتخانه برگزار شود- موافقت نکرد. روابط عمومی وزارت امور خارجه با قدردانی از حمایت مردم اعلام کرد: «از آنجا که چنین رویه‌ای برای حمایت از فعالیت‌های وزارت امور خارجه متعارف نمی‌باشد، ضمن سپاسگزاری از بانیان این امر و خصوصاً ابراز احساسات هموطنان عزیز، ضرورتی برای برگزاری چنین گردهمایی نمی‌بیند.» حزب اراده ملت برای برگزاری تجمع حمایت از دیپلماسی دولت از وزارت کشور درخواست مجوز کرده بود. «احمد حکیمی‌پور» دبیرکل این تشکل روز گذشته به ایسنا گفت: «وزارت کشور اعلام کرده ممانعتی برای برگزاری تجمع مقابل وزارت خارجه ندارد اما با توجه به محل در نظر گرفته شده، وزارت امور خارجه نیز باید موافقت خود را اعلام کند.»

عجیب است که اوباما خجالت نمی کشد

پس از آن که اخیرا باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در سخنانی ادعاهای خود را درباره روی میز بودن همه گزینه ها تکرار کرد، جیمز ویفلد، معاون رییس ستاد مشترک ارتش این کشور نیز دیروز گفت که ایران مهم ترین تهدید موشکی برای واشنگتن به حساب می آید. او از چین و روسیه خواست تا ایران را وادار به کنار گذاشتن برنامه موشکی کنند.

در واکنش به این قبیل اظهارات، سردار سید مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: اگر آمریکا و هم پیمانانش توان حمله به ایران را داشتند، لحظه ای در انجام عمل وحشیانه خود درنگ نمی کردند و البته جای تعجب است که اوباما از تکرار حرف های پوچ خود خجالت نمی کشد.

واکنش شفیع به انتقاد از گاف‌های خیابانی
گزارشگر قدیمی فوتبال در واکنش به گاف های جواد خیابانی در گزارش فینال جام باشگاه های اروپا گفت: «از من هم انتقاد شد، گزارشگری را کنار گذاشتم
جواد خیابانی که همواره گزارش هایش در میان بینندگان به دلیل به کار بردن برخی اصطلاحات جذاب و البته کمی هم طنز است، مسئولیت گزارش دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا را بر عهده داشت.
او که به نظر می رسد بار دیگر به روزهای اوجش بازگشته با گافهای عجیبش روی اعصاب برخی بینندگان رفت و برخی را هم به خنده انداخت.
برخی از جمله های خیابانی را می خوانید: «به لحظه های آغازین ورود به 15 دقیقه پایانی وارد شدیم - به ﺻﺮﺍﺣﺖ ﻣﯿﮕﻢ ﺩﻭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺑﺎﺯﯼ ﻣﻮﻧﺪﻩ - ﯾﻪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺗﯿﻤﯽ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮔﻞ ﻣﯿﺰﻧﻪ ﻗﻄﻌﺎ ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺑﺎﺯﯾﻪ - باید بگم ضربه تمام نکننده بازیکنای رئال گل نشد
بهرام شفیع از گزارشگران قدیمی صدا و سیما در خصوص این گزارش می گوید: «به دلیل باد و توفان شدید من بخش زیادی از بازی را ندیدم اما در هر صورت هر گزارشگری یکسری طرفدار دارد و یکسری هم منتقد که شاید تعداد منتقدان خیابانی بیشتر باشد. سال هاست که گزارشگری را به خاطر همین موضوع کنار گذاشتم

دیدار خاتمی با عبدالله مؤمنی
سیدمحمد خاتمی، رئیس بنیاد باران با عبدالله مؤمنی دیدار و گفت‌وگو کرد. عبدالله مؤمنی از فعالان سابق دانشجویی است که اسفندماه سال گذشته بعد از اتمام دوران محکومیت 4 سال و 11 ماهه خود از زندان اوین آزاد شد. در خبر دیگری انصاف نیوز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد سیدمحمد خاتمی هفته گذشته دچار فشار قلبی و راهی بیمارستان شد.

جوادی آملی: آمریکا نگاهش را تغییر دهد

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: دولتمردان آمریکایی برای بهبود رابطه کشورشان با ایران باید نگاه خود را تغییر دهند.

به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار هیاتی از دانشمندان و رهبران دینی آمریکادرباره نقش رهبران دینی دو کشور در بهبود رابطه ایران و آمریکا افزود: ایران همواره با همه کشورها در دوستی و مسالمت زندگی کرده و کوشیده با همه کشورها بر مبنای عدل و عقل رفتار کند و بد هیچ کشوری را هم نخواهد.

آیت الله جوادی آملی همچنین در شانزدهمین اجلاسیه استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم گفت: ملتی که کیف و جیبش خالی باشد، اهل مقاومت نخواهد بود.

پادشاه بحرین کلیسا میسازد
پادشاه بحرین، بعد از تخریب مساجد شیعیان، اکنون درصدد ساختن کلیسا در بحرین است.
به گزارش "شیعه نیوز"، صفحه ویژه کلیسای کاتولیک در فیس بوک، تصویری از ماکت بزرگترین کلیسا در شبه جزیره عرب که قرار است در بحرین ساخته شود را برای کاربران به نمایش گذاشت. در این صفحه آمده است پادشاه بحرین این ماکت را به پاپ فرانسیس تقدیم کرده و هر دو در دیدار و گفتگویی سی دقیقه‌ای در مورد صلح در خاورمیانه و همزیستی بین ادیان و کاهش افراط گرایی دینی بحث و تبادل نظر کردند.
پادشاه بحرین خود از پاپ فرانسیس دعوت کرده بود از بحرین دیدار کند. پادشاه بحرین قبلاً دستور تخریب 38 مسجد شیعی در بحرین را داده بود و مخالفان دولت بحرین معتقدند دیدار پاپ وایتکان از بحرین تلاشی برای بازسازی چهره رژیم آل خلیفه در محافل بین‌المللی پس از ظلم و ستم وی به شیعیان است. شاه بحرین اکنون تلاش می‌کند حمایت مسیحیان جهان را به دست بیاورد.

دستور فوری رئیس جمهور برای کمک به سیل زدگان خراسان جنوبی

پس از قرائت گزارش مربوط به خسارتهای سیل در استان خراسان جنوبی، رییس جمهور با صدور دستوری فوری مسئولان اجرایی را موظف به جبران خسارتهای مذکور کرد که بر این اساس، مبلغ 90 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل منابع داخلی بانکها برای بازسازی و تعمیر اماکن روستایی و 75 میلیارد ریال برای بازسازی تاسیسات زیربنایی پرداخت خواهد شد و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور بر اجرای این تصمیمات نظارت می کند.

مجوز ویژه درباره حسابهای بانکی یک دستگاه دولتی

در حالی که بر اساس یکی از بندهای قانون بودجه سال 92، عدم رعایت مفاد ماده 76 قانون محاسبات عمومی کشور در مورد حسابهای برخی شرکتها و دستگاهها که خلاف مقررات مذکور گشایش یافته است، تصرف غیرمجاز در اموال دولتی محسوب شده و تمامی بانکهای عامل مکلفند قبل از افتتاح حساب برای این قبیل شرکتها مجوز خزانهداری کل کشور را دریافت و نسبت به بستن حسابهایی که برخلاف این مجوز افتتاح شدهاند، اقدام کنند، بر اساس بررسی های یک دستگاه نظارتی، طبق ابلاغیه یک مسئول مهم اجرایی، یکی از دستگاههای مهم دولتی از این بند معاف شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور چرا استعفا کرد؟

با وجود شایعاتی که به دنبال اعلام خبر استعفای معاون سیاسی وزیر کشور منتشر شد، قائم‌مقام وزیر کشور گفت: با توجه به کسالتی که آقای میرولد از ناحیه گردن داشت، پزشکان به وی توصیه کردند نباید فشار کار‌ی‌اش سنگین باشد، از این رو وزیر کشور تقاضای رفتن وی از معاونت سیاسی وزارت کشور را پذیرفت.

حسینعلی امیری در گفت وگو با فارس، با بیان این که در اولین فرصت از زحمات آقای میرولد قدردانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: وزارت کشور همچنان از تجربیات، دانش و خدمات آقای میرولد در جایگاهی متناسب با شرایط جسمی وی بهره مند می شود.

استفاده 40درصدی از ماهواره

رئیس سازمان صداوسیما گفت: ۱۵درصد از بینندگان برنامه‌های ماهواره‌ای در سطح کشور فقط در پی دیدن شبکه‌های استانی و سایر شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی هستند. خبرآنلاین نوشت؛ عزت‌ا... ضرغامی افزود: حدود ۳۵ تا ۴۰درصد مردم کشور از برنامه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند. وی استناد گفته‌های خود درباره این آمار را نظر سنجی‌های صداوسیما عنوان کرد.

اخبار روزانه:

* «ارطغرل گونای» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، گفت: یک میلیون ایرانی طی هشت ماه گذشته به ترکیه سفر کرده‌اند.

با برآوردی کوتاه از میزان هزینه انجام شده برای هر سفر و خرید ایرانیان در این کشور، مشخص می‌شود صدها میلیون دلار ارز طی ماه‌های اخیر از کشور خارج و به حساب این کشور واریز شده است. نکته قابل‌تأمل در سفر ایرانیان به ترکیه، سفر تعداد زیادی از آنان به آنتالیاست که یکی از مراکز فساد این کشور است! که می‌تواند تبعات فرهنگی و اخلاقی زیادی را در بین ایرانیان بازگشته از این کشور به‌دنبال داشته باشد.

* نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی، در دیدار با پاپ فرنسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در گافی بزرگ گفت: عیسی مسیح به زبان «عبری» سخن گفته است؛ که پاپ بلافاصله پاسخ داد: «نخیر؛ آرامی.» در این هنگام او برای نجات خود از این وضعیت بغرنج، با سخن پاپ درباره اطلاعات تاریخی ارائه شده موافقت کرد؛ اما افزود: «البته مسیح زبان عبری می‌دانست.» این اظهارات «تاریخی» نتانیاهو که خنده مترجم را نیز به همراه داشت، هنگام سخن گفتنش درباره «روابط ریشه‌دار یهودیان و مسیحیان که در این سرزمین زندگی کردند»، مطرح شد.

* «فرجی» مستندساز ایرانی، به‌تازگی از سفرش به آفریقا گفته و اینکه آنجا وقتی مادری بچه خردسالش را صدا می‌زده است، ابتدا فکر کرده است که اشتباه شنیده است؛ اما بعد که دقت کرده است، لفظ خمینی‌اش را تشخیص داده است که نام پسرک را خمینی گذاشته‌اند و آنجا نام پسرانشان را خمینی می‌گذارند. سهیل کریمی، مستندسازی دیگر هم از روستایی در قزاقستان به نام «ایرانسکی» تعریف می‌کند که در بالای همه خانه‌هایش عکس امام خمینی است و سلیم غفوری هم از قهوه‌خانه‌ای در عمیق کوه‌های هیمالایا تعریف می‌کند که صاحبش عکس امام را به سر در مغازه‌اش زده است و وقتی سؤال‌پیچش می‌کنند که تو کجا و امام کجا، می‌‌گو‌ید: «این عکس اعلان هویتی ماست»! اینهمه در حالی است که ربع قرن از رحلت امام خیمنی(ره) گذشته است.

* خبرگزاری رویترز مدعی شد که علیرغم کاهش بخشی از تحریمهای غرب علیه ایران، خطوط کشتیرانی جهانی از ترس آنکه از نظام مالی آمریکا طرد شوند، تمایلی برای تعامل با ایران ندارند.

* رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به درخواستهای مردم خوزستان و ایلام برای تمهید سفرهای انفرادی به عراق، سازمان حج و زیارت موافقت کرد، این سفرها انجام شود. سعید اوحدی گفت: دستورالعمل این سفرها در روزهای آینده به استانداری‌های این دو استان اعلام می‌ شود.

* مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال از ثبت 21هزار و 700واقعه طلاق از ابتدای فروردین تا 31 اردیبهشت 93 خبر داد. از این تعداد بیشترین ثبت واقعه طلاق در دو ماهه نخست امسال مربوط به استانهای خراسان رضوی، تهران و خوزستان است.

* علی کارتی وزیر خارجه سودان برای جلب رضایت و دوستی عربستان سعودی مدعی شد که ایران پیشنهاد تأسیس سیستم دفاعی در ساحل دریای سرخ داده، اما سودان با توجه به اینکه این سیستم ممکن است تهدیدی برای عربستان سعودی ایجاد کند، آن را رد کرده است.

* آمریکا، یک بانک فرانسوی را به اتهام نقض تحریمهای بین المللی علیه ایران، به پرداخت بیش از 10 میلیارد دلار جریمه محکوم کرد.

* سردار سیدحسن بتولی رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه مسؤولان کشوری در خصوص پلیس اقتصادی هیچ نوع اظهارنظر مثبت و منفی نداشتند، گفت: در جلساتی که با مسؤولان شورای امنیت کشور خواهیم داشت، بار دیگر این موضوع را مطرح و پیگیری می کنیم.

* پرواز شرکت هواپیمایی «م» به مقصد استانبول چند روز قبل آسمان تهران را ترک کرد، اما دقایقی پس از پرواز هواپیما، بیماری یکی از مسافران، خلبان را مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه کرد. بنابراین به دنبال توقف چند ساعته در فرودگاه ارومیه، مسافران بابت معطلی حدود سه ساعته در فرودگاه ارومیه به کادر پرواز اعتراض کردند و این اعتراضات منجر به درگیری و زد و خورد میان مسافران و کادر پرواز شد.

* اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران از برگزاری جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با شهردار تهران طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: این جلسه در ارتباط با ساماندهی زمینهای اطراف دانشگاه تهران برگزار شد و آنها در حال پیگیری موضوع هستند تا با کمک دولت و شهرداری تهران مسأله خریداری زمینهای اطراف دانشگاه حل شود.

* سرهنگ مجید پویان فرمانده هنگ مرزی تایباد از دستگیری 16 متجاوز مرزی از سوی نیروهای این هنگ خبر داد.

* عباس مقتدایی خوراسگانی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع بازگشت پنجشنبه‌ها به تقویم تحصیلی دانش‌آموزان را با جدیت دنبال خواهد کرد.

* سیدسعید زمانیان نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس در جلسه شورای اداری و نخستین نشست استانداران ادوار چهارمحال و بختیاری، گفت: در حال حاضر تنها 5 میلیون متر مکعب یعنی 5 درصد آب در این استان موجود است که این کاهش خود مردم را با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: ما در کنار آب هستیم اما تشنه ایم، اما هیچ گوش شنوایی نبوده است.

* روز گذشته و در گزارشی که درخبر 14 سیما پخش شد، یک خانم شهروند در اظهار نظری عجیب در پاسخ به سوال خبرنگار درباره راهکارهای افزایش موالید، یکی از راهکارها را استفاده از مهاجران خارجی عنوان کرد!

https://shoma-weekly.ir/4I1Knw