گفته می‌شود که...

توهین فائزه هاشمی به مجلس/ توهین مشاور رئیس جمهور به نیمی از ملت/ نظر زهرا اشراقی درباره ی موهای رونالدو و توپ طلا/ سوء استفاده از سبد کالایی/ محله ای که در آن سایه فردوسی پور را با تیر میزنند! / پاسخ‌های قابل‌تأمل وزیر ارشاد به الجزیره! و...

آیت‌الله خامنه‌ای به پیشنهاد چه کسی امام جمعه تهران شد؟

اسدالله بادامچیان ماجرا را این گونه تعریف می کند:

"در مورد امام جمعه تهران، صبح روز وفات مرحوم آیت الله طالقانی، که ملی‌گراها داشتند مرحوم زنجانی را برای امامت جمعه تهران طراحی می‌کردند که بر امام تحمیل نمایند، دوستان موتلفه با شهید آیت‌الله بهشتی موضوع را در میان گذاشتند و بهشتی صبح زود به امام فرمود که بهترین، آیت الله‌خامنه‌ای هستند. لکن به طور موقت پیشنهاد این است که به آقای منتظری حکم داده شود بعد در فرصت مناسب آقای خامنه‌ای منصوب گردند و امام این را پسندیدند."

فقر در سومین کشور ثروتمند جهان!

روزنامه «میدل‌ایست آنلاین» در مقاله‌ای به شرح وضعیت اقتصادی کشور عربستان پرداخت و نوشت: «به‌نظر می‌رسد اعتراف دولتمردان کشور طلای سیاه به بحران فقر آسان نباشد. سومین کشور ثروتمند جهان که ذخایر بالای نفت و معادن طبیعی آن در تمام جهان مشهور است، قادر نیست بر بحران رو به رشد فقر فائق آید. روال بر این بوده که کشور عربستان را یک کشور مرفه به تمام جهانیان معرفی کنند... کسی نمی‌توانست یک فرد عربستانی را تصور کند که در خرابه‌ای زندگی می‌کند و دوسوم درآمدش را تنها صرف برآوردن نیازهای خوردن کند... بین کشورهای غرب آسیا کشور عربستان بعد از عراق بالاترین میزان بیکاری را داراست که میزان آن سه‌چهارم کل جمعیت این کشور است

این مقاله می‌نویسد: «نزدیک به یک‌چهارم جمعیت عربستان یعنی جمعیتی بیش از شش میلیون نفر، زیر خط فقر به سر می‌برند. ورود عربستانی‌ها به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سبب روشن شدن حقیقت در افکار عمومی شده است. همزمان با رشد شرکت مردم در این شبکه‌ها، فیلم‌ها و ویدئوها و تصاویر فراوانی از کشور عربستان در این فضاها منتشر می‌شود که داستان زندگی کسانی را روایت می‌کند که در کشور نفت، زیر خط فقر و با درآمد پنجاه دلار در ماه زندگی می‌کنند. تصاویری از خرابه‌ها و زاغه‌ها در مناطق مختلف عربستان و زنان و کودکانی که در سطل‌های زباله پی یافتن چیزی برای خوردن هستند! بیش از هشتاد درصد عربستانی‌ها منزل شخصی ندارند و افزایش قیمت زمین و ساخت‌وساز، داشتن مسکن شخصی برای عربستانی‌ها را به یک رویای دست‌نیافتنی تبدیل کرده است. این در حالی است که ملک عبدالله، پادشاه عربستان - که ثروتی بیش از هجده میلیار دلار دارد - سومین فرد ثروتمند جهان پس از پادشاهان تایلند و برونئی به‌شمار می‌آید

توهین فائزه هاشمی به مجلس

فائزه هاشمی در مصاحبه‌ای با پایگاه ضدانقلاب «روزآنلاین» نمایندگان مجلس را «تند، افراطی و بی‌منطق» خواند و آنان را به‌دلیل سؤال از وزرا، به ایجاد فضای تهدید و ارعاب علیه دولت متهم کرد و گفت: مجلس فراتر از مسئولیت خود و به صورت سلیقه‌ای فشار می‌آورد تا دولت را از مسیرش منحرف کند.

سخنان دشمن شاد کن مطهری

نامه سرگشاده علی مطهری به اظهارات اخیر جواد لاریجانی درباره نطقش در مجلس، بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارج از کشور داشت. وی که مدت‌هاست به یک چهره فعال برای رسانه‌های اصلاح‌طلب و دولتی تبدیل شده است، این بار نیز خوراک خبری رسانه‌های داخل و خارج از کشور شد و رادیو فردا، بی‌بی‌سی فارسی، خودنویس، کلمه، دیگربان و... ضمن استقبال از سخنان وی، این قسمت نامه مطهری را برجسته کردند که نوشته بود: «مردم حرف‌های یک‌طرفه چهار سال گذشته درباره فتنه را نپذیرفته‌اند!»

قطعاً سوت و کف این روزهای دشمنان نظام و انقلاب برای این سخنان دشمن‌شادکن مطهری برای هر انسان عاقلی جای تأمل دارد و این نکته را به ذهن‌ها متبادر می‌کند که چرا هنگامی که مدرس در مجلس رضاخانی نطق می‌کرد، خشم و وحشت، این دیکتاتور و حامیان اجنبی او یعنی انگلیس را در برمی‌گرفت، حال آنکه سخنان امروز مطهری، دشمنان نظام به‌ویژه انگلیس را بیش از همه خوشحال می‌کند! این روزها دلمان برای مدرس، آن نماینده به‌واقع مردمی و ملی، خیلی تنگ می‌شود!

موفقیت جهانی دانشمند ایرانی
نادر انقطاع، استاد دانشگاه پنسیلوانیا و دانشمند ایرانی به همراه گروه تحقیقاتی خود به فراموادی دست یافته اند که می‌تواند خواص امواج نور را تغییر دهد تا یک شی نامرئی شود.

توهین مشاور رئیس جمهور به نیمی از ملت

مشاور ویژه رئیس‌جمهور در مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان مدعی شد که 5/49 درصدی که در انتخابات اخیر به روحانی رأی نداده‌اند، حامی بی‌قانونی و قانون‌گریزی و عامل پدید آمدن امثال بابک زنجانی هستند! او با خط‌کشی میان مردم و تقسیم آن‌ها به دو گروه، کسانی که به روحانی رأی دادند و کسانی که به روحانی رأی ندادند، گفته: «شما فکر نکنید که یک نفر در مملکت وجود دارد که می‌گوید: من قانون را قبول ندارم؛ بلکه این یک جریان مشخص بود که می‌گفتند ما قانون را قبول نداریم. اکنون 5/49 درصد آرا را شامل می‌شوند. این 5/49 آرا کسانی بودند که در مقابل جریانی که مقابل قانون ایستاد، سکوت کرد. قبول نداشتن نظم و انضباط موجب می‌شود که نه یک بابک زنجانی بلکه «بابکان» پدید بیاید!

ظاهراً آقای مشاور ویژه با این ادعای سخیف، کار رئیس‌جمهور را بسیار مشکل کرد. او با بهانه قرار دادن قانون و بابک زنجانی، میلیون‌‌ها انسان شریف و نجیب را که با شورانگیزی برای انجام وظیفه و برخورداری از حقی که قانون به آن‌ها داده، به پای صندوق‌های رأی آمدند، فله‌ای متهم می‌کند، در حالی که قانون و بابک زنجانی که وی بهانه متهم کردن مردم قرار داده، هیچ ارتباطی با ادعای اتهامی وی ندارد. نه قانون، نه ده‌ها بابک‌ زنجانی و نه شرافت و کرامت انسان به مشاور ویژه اجازه نمی‌دهد که درباره چنین مردمی چنین ادعایی کند. معلوم نیست مشاوری با چنین نگاه و داوری کوته‌ و ناشکیبایی چه مشورتی می‌تواند به رئیس‌جمهور بدهد که به کار وی آید؟! آقای رئیس‌جمهور! نظر شفاف جناب‌عالی درباره فردی که منسوب به جایگاه مشورتی شماست، چیست؟

زمین لرزه ی عجیب در لحظه تدفیت شارون

جنازه آریل شارون، جنایتکاری که از 14 سالگی به گروه "هاگانا" نیروی ویژه کشتار خانواده های فلسطینی برای بیرون راندن آنها ار منازلشان، پیوست و تا پایان عمر دست از ریختن خون ساکنان سرزمین فلسطین برنداشت، دیروز در ویلا و مزرعه شخصی اش در صحرای نگو دفن شد.
در لحظه قراردادن جنازه شارون درون قبر، تمام منطقه با صدای مهیبی شروع به لرزیدن کرد به طوری که مراحل دفن به علت وحشت حاضرین، برای دقایقی متوقف شد.
پایگاه های زلزله نگاری جهان، وقوع زمین لرزه ای به قدرت سه و نیم ریشتر را ثبت کردند و نکته جالب آنکه، مرکز زلزله، منطقه دفن شارون گزارش شده است.

مطهری از خواندن کیهان خودداری کند!

«مجتبی واحدی» مشاور کروبی و فتنه‌گر فراری، طی یادداشتی در پایگاه ضدانقلابی«گویانیوز» نوشت: «نامه علی مطهری که در آن حوادث بعد از انتخابات سال 88 را به‌گونه‌ای کاملاً متفاوت با آنچه مسئولان نظام مطرح می‌کنند، روایت کرده است، قطعاً یکی از اسنادی است که در تاریخ ماندگار خواهد شد.»! وی همچنین از اینکه علی مطهری فتنه 88 را «اعتراض مدنی»(!) نامیده، ابراز خوشحالی کرد و البته به او توصیه کرد که برای حفظ مواضع اخیر خود (در دفاع از فتنه‌گران) از خواندن روزنامه کیهان خودداری کند!

کیف‌خبرساز محافظان روحانی

محافظان رئیس جمهور کشورمان در اولین سفر استانی روحانی از کیفهای محافظ موسوم به سپر تاشو برای محافظت از وی در استقبال مردمی استفاده کردند؛ کیفهایی که چندی پیش در دست محافظان سید حسن نصرا... دیده شد.

نظر زهرا اشراقی درباره ی موهای رونالدو و توپ طلا

زهرا اشراقی نوه آیت الله خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی پس از کسب توپ طلا توسط کریس از صفحه اجتماعی خود عکس این بازیکن را در حال تصاحب توپ طلا به اشتراک گذاشته و عنوان کرده است توپ طلا به صاحبش رسید. خبرنگار سایت گل پس از این واکنش اشراقی با او تماس گرفت و وی در مورد اینکه چه واکنشی نشان داد توسط رونالدو داشته است عنوان کرد:« بله ، من عکس رونالدو را در صفحه فیس بوکم قرار گذاشته ام که این یک واکنش به یک اتفاق خوب بود و واقعا رونالدو حقش بود که این عنوان را کسب کند. او هم برای رئال فوق‌العاده بود و هم در بازی با سوئد فوق‌العاده بازی کرد من به شخصه بازی‌اش را دوست دارم و نوع حرکاتش در زمین را می‌پسندم. من نمی‌توانم به طور حرفه‌ای و فنی در موردش صحبت کنم و فقط به عنوان یک بیننده درباره‌اش نظر می‌دهم و نمی‌دانم تاکتیکش یا تکنیکش را دوست دارم. او کاملا با بقیه فرق دارد و واقعا حقش بود که بهترین بازیکن جهان شود
زهرا اشراقی در مورد اینکه آیا ریبری یا مسی هم می‌توانستند این عنوان را به دست بیاورند با قاطعیت از رونالدو دفاع می‌کند و واکنش نشان می‌دهد:« مسی که اصلا حقش نبود و دیگر بس‌اش بود چون چندین‌بار عنوان را به دست آورد و انصافا این حق رونالدو بود که توپ طلا را به دست بیاورد اشراقی در مورد اینکه ست بلاتر رئیس فیفا مسی را به رونالدو ترجیح می‌دهد و او را پسر بهتری می‌داند و کریس بیشتر به موهایش می‌رسد هم نظر جالبی دارد:« من زیاد در مورد مسائل اخلاقی او چیزی نمی‌دانم اما بازی‌اش فوق‌العاده است زندگی خصوصی هر کسی به خودش ربط دارد، رونالدو جوان است و خودش می‌داند خرج موهایش کند یا نه. اما اگر در جوانی خرج موهایش نکند کی کند؟»

سوء استفاده از سبد کالایی آغاز شد!

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: همزمان با آغاز طرح توزیع سبد کالای رایگان، تعدادی افراد سودجو و کلاهبردار دست به سوء استفاده زدند.

این افراد با سوء استفاده از عنوان نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از مردم و بعضی از عمده فروشان و کسبه مبادرت به ثبت نام و یا اخذ وجه جهت تحویل کالا نموده‌اند. در حالی که سبد کالایی رایگان است

حتاکی به قران با طرح روی لباس زنانه

دانشکده اسراییلی «شنکار» این هفته ، دامن زنانه ای منقوش به آیات قرآن که توسط یکی از دانشجویان طراحی شده را بر روی صفحه اینترنتی خود در فیس بوک قرار داد.
از زمان انتشار این خبرو تصویر ، فعالان اینترنتی اعتراضات گسترده ای داشته اند ، برخی از سایت ها نیز مدعی شده اند که دانشجوی طراح این دامن زنانه یک عربی الاصل است.

دانشکده در بیانیه خود به زبان عبری آورده است: این مسأله در حال حاضر در حال رسیدگی است و ما حمایت کامل و غیر مشروط از آزادی هنری دانشگاهی را اعلام می کنیم و هر گونه تعصبی را محکوم می نماییم!

گروه‌های مدافع حقوق بشر چه می‌خواهند
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: فعالان حقوق بشر سازمان‌های بین‌المللی در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران از وی خواستند فوراً به آزار و اذیت همجنس‌بازها و جامعه دوجنسی این کشور پایان دهد.
این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی در مقاله‌ای به قلم بنجامین وینتال نوشت: در این نامه به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بازداشت ایرانی‌های همجنس باز مرد در یک میهمانی تولد در اکتبر به عنوان نمونه‌ای از حملات خشونت‌آمیز علیه همجنس‌بازهای ایران استناد شده است. در این نامه آمده است پنج عضو لشکر نبی‌اکرم(ص) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به این میهمانی در شهر کرمانشاه در غرب ایران حمله کردند.

بازداشت یک امریکایی به جرم قاچاق اطلاعات به ایران
خبر دیگر این که دادستان منطقه ایالت کانتیکت امریکا یک نفر را به اتهام قاچاق اطلاعات مربوط به جنگنده‌های F-35 به ایران محکوم کرد. به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، مظفر خزاعی که از سال 1991 شهروند امریکایی محسوب می‌شود، 9 ژانویه در فرودگاه نیوجرسی در حین سفر به تهران بازداشت شد و دادستانی امریکا ادعا کرد که او در ماه نوامبر قصد داشته یک محموله را با کشتی به ایران ارسال کند که در آن کتابچه‌ها، برگه‌های مخصوص و دیگر لوازم مربوط به اطلاعات جنگنده F-35 وجود داشته. البته او قبلاً به جرم قاچاق کالاهای تقلبی در بین ایالت‌های امریکا نیز محکوم شده بود.

اولین زن سخنران پیش از خطبه ها

سعید متصدی معاون محیط ‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به فرا رسیدن هفته هوای پاک، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته جاری، سخنرانی می‌کند.

ساخت بازوی رباتیک در تحقیقات هسته‌ای
«
زاهد کمانگر» دانشجوی کارشناسی ارشد مکاترونیک دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات کردستان مخترع بازوی رباتیک آوات بیان کرد: این بازوی رباتیکی دارای کارکرد بیوتکنیکال است که امر کنترل در حرکات آن از طریق انتقال سیگنال‌های حیاتی عضلات انسان بر مبنای فرمان‌پذیری مستقیم از مغز و اعصاب شخص کاربر و شبیه‌سازی حرکات وی صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه بازوی رباتیک آوات از چهار بخش انگشتان، مچ، ساعد و بازو تشکیل شده است، یادآور شد: از این بازوی رباتیک می‌توان در ایستگاه‌های فضایی، نیروگاه‌ها، مکان‌های تحقیقات هسته‌‌ای و مکان‌های صعب‌العبور استفاده کرد.

متهمان یک پرونده در مجلس

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از احضار متهمان دریافت رشوه پرونده کرسنت به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

قوه قضائیه مسئول اطلاع‌رسانی درباره پرونده احمدی‌نژاد
قاضی محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده احمدی‌نژاد و اینکه آیا وقتی برای رسیدگی به آن تعیین شده است یا خیر گفت: اطلاع‌رسانی درباره این پرونده با سخنگوی قوه قضائیه است. وی افزود: علت این امر این است که از یک مرجع واحد درباره این پرونده اطلاع‌رسانی شود.

اندک اندک پیوند حلقه انحرافی با اصلاح‌طلبان رو می‌شود!

یکی از حامیان سینه‌چاک مشایی در سکوت کامل خبری و بی‌ سر و صدا به مدیر کلی روابط عمومی نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور منصوب شده است. به این ترتیب وحید.ش که در دولت دهم از نزدیک‌ترین افراد به مشایی محسوب می‌شد و نقش سخنگوی رسانه‌ای او را ایفا می‌کرد و به یکی از عناصر اصلی جریان خاص تبدیل شده بود، در دولت یازدهم نیز در سطح مدیر کلی باقی مانده است.
نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور در سال 82 به صورت اسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتزع شد اما با توجه به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر هیات امنا نهاد کتابخانه‌ها و امضای حکم اعضا توسط وی، این مجموعه همچنان زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند.
«
ش» با حمایت مشایی توانست در دولت دهم مناصب مهمی در خبرگزاری ایرنا، روزنامه ایران و نهاد ریاست جمهوری به دست آورد و بسیاری از حامیان مشایی را بر سرکار آورد.
او در نهایت به عنوان سخنگوی ستاد مشایی منصوب شد و با وجودی که مشایی رد صلاحیت شد، «ش» اصرار داشت که ستاد وی تعطیل نخواهد شد.
خاطرنشان می‌شود کسانی چون حمید میرمحمدی و از متهمان فساد 3 هزار میلیارد تومانی نیز در معاونت نوبخت (معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور) ابقا شده‌اند.

اعتراض به «هیکل» به دلیل حمایت از ایران
شنیدیم که محمد حسنین هیکل روزنامه نگار مصری چند روز پیش درگفت‌وگو با سی بی‌اس درباره مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه اظهارنظر کرده بود که به مذاق روزنامه‌های بحرینی و اماراتی خوش نیامده و هجمه تبلیغاتی‌ای را علیه او به راه انداخته‌اند. پایگاه خبری صوتالمنامه، نوشته که «هیکل» به «مرحله خرفتی» رسیده. خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین هم گفته بود: اگر هیکل مدرکی برای ادعاهای خود دارد رو کند و اگر مدرکی ندارد سکوت کند.

گلوله‌های جدید صهیونیستی
بخش مهمات‌سازی سبک ارتش رژیم اشغالگر قدس ادعا کرد: گلوله‌ای ساخته است که توانایی اصابت دقیق هدف را بیشتر از هر گلوله دیگر داراست. به گزارش شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، این گلوله بهینه‌سازی شده را تک‌تیراندازان استفاده می‌کنند و قرار است در آینده در اختیار یگان‌های ویژه و تک‌تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی قرار بگیرد. این گلوله موسوم به رازور کور (Razor Core) دارای قطری برابر ۵۶/۵ میلی‌متر بوده و هدف را در 600 متری می‌زند.

احتمال دیدار ظریف و اشتون در حاشیه اجلاس مونیخ
دعوت وزیر امورخارجه از کاترین اشتون گویا با موافقت ضمنی او همراه شده. این در حالی است که قبل از حضور اشتون در تهران، این دو نفر ممکن است در حاشیه اجلاس مونیخ یا اجلاس داووس که یکی 5 فوریه و دیگری 22 ژانویه برگزار می‌شود با یکدیگر دیدار کنند. چرا که هر دو آنها از مهمانان این اجلاس‌ها هستند.

محله ای که در آن سایه عادل را با تیر میزنند!

هر از گاهی طرح مبارزه با قلیان اجرا و به قهوه خانه و سفره ها خانه ها اعلام می شود حق توزیع قلیان ندارند اما این طرح ها مقطعی است و به مرور زمان همه چیز به حالت نخست باز می گردد.

پس از مطرح شدن بحث قلیان کشیدن بازیکنان تیم زیر 22 سال در برنامه 90 بار دیگر مبارزان قلیان به تکاپو افتادند و از آنجا که فردوسی پور بارها تاکید کرد که اگر سری به فرحزاد بزنید بازیکنان زیادی را در حال کشیدن قلیان می بینید، طرح برخورد با ارائه قلیان در فرحزاد آغاز شده است.

کاسب های فرحزاد و البته مشتری هایشان فعلا تا مدتی برای ارائه و کشیدن قلیان دچار مشکل می شوند و همین عامل باعث شده فردوسی پور را عامل این اتفاق بدانند و مجری 90 تبدیل به چهره ای منفور در فرحزاد شود.

درخواست استراو برای دیدار با خاتمی
منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- انگلیس در گفت‌وگو با روز نامه «اعتماد» درباره سفر جک استراو گفت: گروه دوستی پارلمانی انگلستان پیش از سفر به ایران جهت تنظیم دیدارهای خود در تهران با ما تماس گرفته و اعلام کردند که می‌خواهند با آقایان هاشمی‌رفسنجانی، محمد خاتمی، روحانی، لاریجانی و همچنین برخی فعالان سیاسی دیدار داشته باشند. ما نیز در پاسخ به این درخواست با بیان شرایط و فضای ایجاد شده امکان چنین دیدارهایی را غیر‌ممکن خواندیم و اعلام کردیم که در چارچوب پروتکل‌های بین‌المللی رفتار و تا حد امکان در رفتار خود دقت کنند تا کمترین حاشیه‌ای ایجاد نشود.

اعتراض الیاس حضرتی به دولت اعتدال

«الیاس حضرتی» مدیر مسئول روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد، طی یادداشتی نوشت: توقیف «هفته‌نامه یالثارات» با مردم‌سالاری دینی که آقای رئیس‌جمهور و همچنین آقای وزیر و همه ما مدافع آن هستیم، در تضاد است. باید تفاوتی در نگاه دولت اعتدالی و دولت‌های دیگر باشد که در تحمل مخالف و منتقد، توجه بیشتری صورت بگیرد.. در حالی که وزیر ارشاد در جلسه پاسخ به سؤالات نمایندگان در مجلس مدعی بود: «توقیف روزنامه هنر نیست» و در واکنش به توقیف روزنامه هتاک «بهار» ضمن ابراز تأسف(!)گفته بود: «هنر این نیست که بلافاصله روزنامه‌ای را توقیف کنیم، بلکه باید تا آنجایی که می‌توان، موارد دیگر را اعمال کرد.»(!) و همچنین رئیس‌جمهور هم در جلسه با استانداران، از نقدپذیری و شنیدن انتقاد مطبوعات و مردم گفته بود؛ این روزها باشگفتی مشاهده می‌شود که پایگاه‌های خبری نکات‌پرس و همت‌نیوز فیلتر شده و صراط‌نیوز و برخی نشریات دیگر اصول‌گرا مانند وطن‌امروز و 9‌دی نیز تذکر گرفته‌اند! و جالب‌تر اینکه این برخوردها با نشریات منتقد ارزشی است

جنبه‌های جدید فقر
در حالی دولتمردان انگلیس به بهانه ریاضت اقتصادی از توجه به مطالبات مردمی طفره می‌روند که هر روز بر شرایط ناگوار فقرا افزوده می‌شود، چنانکه موسسه نظارت بر فقر و محرومیت‌های اجتماعی جوزف رونتری در گزارش سال 2013 خود به آمارهای جدیدی درباره فقر در انگلیس اشاره می‌کند و از بحران اجتماعی فزاینده این کشور پرده بر می‌دارد. آمار سال‌های 2011 و 2012 نشان داد 13 میلیون نفر در انگلیس در فقر به سر می‌برند و این در حالی است که گزارش جدید این موسسه نشان می‌دهد این آمار به مراتب افزایش یافته و اوضاع بدتر شده است. بر اساس این گزارش، شمار افرادی که ناگزیر به دریافت کمک‌های غذایی هستند بسیار بالا و تکان‌دهنده است. بیش از 350 هزار نفر در سال‌های 2012 و 2013 مجبور به دریافت چنین کمک‌هایی بوده‌اند. حدود 20 درصد گروه کارگری در حال حاضر در فقر به سر می‌برند که این بالاترین آمار طی 30 سال گذشته است.

بازداشت یک فلسطینی در رابطه با عملیات تروریستی مقابل سفارت ایران
با خبر شدیم که دادستانی نظامی لبنان یک تبعه فلسطینی را که به اتهام دست داشتن در انفجارهای تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بازداشت شده است، تحویل گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری لبنانی، «ع. م» یک تبعه فلسطینی است که به دست داشتن در انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت متهم است.
نامه علی لاریجانی به دادگاه ابلاغ شده است
یکی از وکلای مدافع فاطمه هاشمی گفت: نامه رئیس مجلس به رئیس دادگستری استان تهران مبنی بر اینکه از فاطمه هاشمی شکایتی نکرده به دادگاه ارائه شده است. سیدوحید ابوالمعالی گفت: به‌رغم ارائه این نامه به دادگاه و با گذشت حدود یک هفته از برگزاری دادگاه موکلم، هنوز رای این پرونده صادر نشده است.
فروش سلاح‌های پیشرفته آمریکایی به رژیم صهیونیستی
روزنامه المنار فلسطین به‌نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد که آمریکا ‏کار فرستادن مقادیر زیادی از سلاح‌های پیشرفته به این رژیم را که پیش از این، فهرستی از این سلاح‌ها و ‏مقدار آن را تصویب کرده بود، آغاز کرده است. ‏این منابع صهیونیستی اقدام حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی با ارسال سلاح‌های مختلف را در چارچوب اطمینان‌‏دهی به تل‌آویو مبنی بر اینکه آمریکا در کنار این رژیم ایستاده است و برتری صهیونیست‌ها را در منطقه ‏حفظ می‌کند، توصیف کرد.‏ از جنگ اکتبر 1973 تاکنون، واشنگتن کمک‌های بلاعوض گسترده‌ای در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است. این رژیم هر سال سه میلیارد دلار به صورت کمک خارجی مستقیم دریافت می‌کند. این رقم تقریباً برابر با یک‌پنجم کمک‌های خارجی آمریکا است.
نامه برای عفو معلمان در بازداشت
علی اصغرفانی وزیر آموزش و پرورش، در نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد با توجه به مناسبت‌های پیش رو، تعدادی از معلمانی که در بازداشت به سر می‌برند و حکم قضایی دارند مورد عفو قرار گیرند.
سلاح برای مداح جایز نیست
خبر رسیده که اگرچه شاکی محمود کریمی مداحی که تیراندازی وی خبرساز شد، از شکایتش انصراف داد اما حواشی این حادثه همچنان ادامه دارد. در جدیدترین خبر، نایب رئیس خانه مداحان حمل سلاح برای مداحان را جایز ندانست. به گزارش ایلنا، «حسن آهی» ضمن رد بیانیه تازه خانه مداحان گفت: ما نمی‌دانیم آقای کریمی به جز شغل مداحی چه کاره است؟ شاید ایشان کارمند جایی هستند که باید اسلحه داشته باشند. اینکه مداح باید سلاح حمل کند چیز بی‌ربطی است و جایز نیست اما شاید او شغل دیگری دارد که به واسطه آن شغل اجازه حمل سلاح داشته.

مشاوران روحانی حاشیه‌سازی نکنند
محمدابراهیم رضایی نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اظهارات مشاور رئیس‌جمهور در ارتباط با انتخابات مجلس دهم، اظهار داشت: مشاوران رئیس‌جمهور با اظهارات خود برای دولت حاشیه‌سازی نکنند و این به مصلحت دولت نیست که دستخوش شیاطینی شود که تلاش می‌کنند تا روابط مجلس و دولت را بسیار تیره و بد جلوه دهند.

در این امپراتوری نقش شما چیست؟
گوگل در حال آمیختن مفاهم فناوری دیجیتال و امپریالیسم است. به نوعی می‌توان گوگل را معمار قدرت جهانی آمریکا در قرن بیست‌ویک دانست. گوگل به سرعت در حال تبدیل شدن به یک امپراتوری است، اما تفاوت آن با امپراتوری‌های بزرگ قدیمی همچون امپراتوری ایران یا روم، محدود نبودن گستره جغرافیایی آن است. گوگل را امپراتور می‌خوانند چون تلاش دارد اطلاعات کاربران را جمع‌آوری کند و از سوی دیگر، دسترسی کاربران به اطلاعات را نیز کنترل کند. ابزار دیگر گوگل، جی‌میل است که حدود 750 میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. گوگل به راحتی امکان رصد محتوای تمامی جی‌میل‌های کاربران را در اختیار دارد. بر مبنای همین راهبرد انحصارطلبی بود که گوگل، ابزارهای مورد استفاده رقبا همچون موتورولا یا یوتیوب را خریداری کرده است. در واقع، شرکت گوگل با خرید یوتیوب، دومین و سومین پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی پربازدید جهان را در اختیار دارد. (رتبه اول از آن فیس‌بوک است)!.»

دلیل لغو سخنرانی نهم دی سعید جلیلی
طاها هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد درباره لغو سخنرانی سعید جلیلی به مناسبت ایام 9 دی گفت: یکی از تشکل‌های این دانشگاه شخصیتی را برای سخنرانی در این واحد دعوت کرده بود که رئیس دانشگاه به دلیل ایام امتحانات و نیاز دانشگاه به دور از آرامش و دور از تنش با برگزاری این برنامه از ابتدا موافقت نکرده بود و البته این مسئله در رسانه‌های مختلف به شکل دیگری منعکس شد.

مجوز دولت برای اشتغال به کار 10 بازنشسته دیگر

بر اساس مجوز وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک که به استناد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب و توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده، مجوز اشتغال به کار 10 بازنشسته دیگر در وزارتخانه های کشور، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نهاد ریاست جمهوری و معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده صادر شده است.

بعد از ازدواج چه کسی بیشتر دروغ می‌گوید؟!

در بسیار از موارد، افراد برای حفظ علایق شخصی خود دروغ می‌گویند و گاهی حقابقی را از یک دیگر به نفع زندگی‌شان پنهان می‌کنند.بررسی‌ها نشان می‌دهند خانم‌ها بیشتر از آقایان درباره روند زندگی‌شان و اتفاقات دور و اطرافشان دروغ می‌گویند و برای مثبت نشان دادن همه‌ی اتفاقات ناخوشایند بیشتر دروغ می‌گویند.

این در حالی است که آقایان نارضایتی‌شان را از موضوعی سریع بیان می‌کنند و تنها در بیان عواطف و احساساتشان دروغ می‌گویند.نتایج مطالعات نشان می‌دهند مردها بیشتر برای آن‌که خود را پایدار نگه دارند، در بیان مانعی مانند مالی، سرمایه و پولی به اطرافیانشان دروغ می‌گویند و علت دروغگویی تنها پایدار نگه داشتن زندگی‌شان است.

نامه فانی به رئیس قوه قضاییه

دکترعلی اصغرفانی، وزیر آموزش و پرورش، در نامه ای از رئیس قوه قضاییه درخواست کرد با توجه به مناسبتهای پیش رو، تعدادی از معلمانی که در بازداشت به سر می برند و حکم قضایی دارند، مورد عفو قرار گیرند. فانی در پاسخ به این پرسش که آیا در وزارت آموزش و پرورش معلم ستاره دار وجود دارد یا خیر، گفت: همه معلمان ما عزیز هستند و چیزی به عنوان معلم ستاره دار نداریم.

کوتاه‌ترین راه ارتباط مردم با رئیس‌جمهوری
سامانه تلفنی 111 به منظور طرح مسائل و مطالبات مردم از دولت و ارتباط با رئیس‌جمهوری راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند خواسته‌های خود را در این سامانه ثبت کنند. به گزارش ایرنا، با فعال شدن این سامانه تلفنی مردم می‌توانند در سفرهای داخلی رئیس‌جمهوری خواسته‌های خود را ثبت کرده و از همان طریق آن را پیگیری کنند. براساس این گزارش، این سامانه به منظور حفظ شأن و کرامت مردم راه‌اندازی شده و آنان در جریان سفرهای رئیس‌جمهوری و دیدارهای مردمی می‌توانند به جای دادن نامه به رئیس‌جمهوری، خواسته خود را در این سامانه ثبت کرده و پس از آن از طریق کارشناسان آن را پیگیری کنند.

پرداخت مابه التفاوت قیمت شیر از محل یارانه حامل های انرژی

بر اساس بررسی های اولیه کارشناسان یک نهاد نظارتی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور بر اساس مجوز دولت موظف شده است جهت تثبیت قیمت محصولات لبنی تا پایان سال ۱۳۹۲، نسبت به پرداخت مابه التفاوت قیمت تمام شده شیر خام تحویلی به کارخانه های صنایع لبنی تا سقف مبلغ 3 هزار میلیارد ریال از محل منابع یارانه حامل های انرژی اقدام کند.

پاسخ‌های قابل‌تأمل وزیر ارشاد به الجزیره!

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جریان سفر اخیر خود به قطر با شبکه خبری الجزیره انگلیسی نیز گفت‌وگویی انجام داد. جنتی در این گفت‌وگو در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار الجزیره انگلیسی درباره سیاست‌های فرهنگی دولت پاسخ‌هایی داده است که جای تأمل بسیاری دارد. در بخشی از مصاحبه هنگامی که مصاحبه‌گر الجزیره انگلیسی از وی ‌پرسید، آیا قول می‌دهید که دوره تازه‌ای از آزادی رسانه‌ها آغاز می‌شود؟!» در پاسخی تأمل‌برانگیز گفت: تلاش ما در حوزه وزارت فرهنگ این است که هیچ روزنامه‌ای توقیف نشود و هنرمندان به‌راحتی فیلم‌های خود را بسازند و کارهای هنری خودشان را انجام بدهند. منتهی بخشی از این فعالیت‌ها خارج از حوزه اجرایی است. احیاناً ممکن است در برخی موارد، قوه قضائیه و برخی از دادگاه‌ها دخالت بکنند(!) که این خارج از اختیار ماست. ولی دولت تلاش می‌کند که آزادی را کاملاً برای مطبوعات و انتشار کتاب و سایر فعالیت‌‌های فرهنگی باز بکند.

در این بیان وزیر نیز نه‌تنها باز هم بدون هیچ قید و بندی که متناسب با شأن اسلامی کشورمان باشد، از واژه «آزادی» برای همه استفاده شده است؛ بلکه وزیر محترم در کشوری بیگانه بر حریم قوه‌قضائیه کشور اسلامی می‌تازد؛ حال سؤال اینجاست که چگونه است که در گفت‌وگو با خبرنگار یک کشور بیگانه، انجام وظیفه ارگان‌‌های اسلامی کشور را «دخالت» تعبیر می‌کند و حاضر نیست واژه بهتری برایش جایگزین کند! اینکه دائم بیان شود همه باید آزاد باشند، استفاده از یک مفهوم «نسبی» به‌صورت «مطلق» است. به‌نظر می‌رسد استفاده مکرر وزیر ارشاد و برخی دولتمردان از مفهوم «آزادی»، ضرورت ارائه تعریف جامع و مانعی از این مفهوم را صد چندان می‌کند!

https://shoma-weekly.ir/onmTwr