گفته می‌شود که...

توهین روزنامه بنفش به مردم اصفهان/ شعری که پدر برای آرمیتا می خواند/ جدیدترین استراتژی سایت آیت‌الله/ هماهنگی کامل مشایی،خاتمی و هاشمی …/ وزیر ارتباطات به کلوپ آمد!/ احضار «چهره‌های سرشناس» فوتبالی به دادسرا و مجلس/ هفتادوچهار میلیون نفر متقاضی دریافت یارانه و...

درخواست روزنامه اصلاح‌طلب از دولت

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد از دولت خواست علت عدم اعتماد و همراهی مردم در امر انصراف از دریافت یارانه را بررسی کند. این روزنامه در این باره نوشت: دولت در نخستین دعوت گسترده از مردم برای یاری رساندن در جهت ساماندهی اقتصاد کشور با واکنش منفی آحاد مختلف جامعه روبه‌رو شد. چرایی این پاسخ منفی، قابل‌تأمل و بررسی است. چرا دولت در نخستین همه‌پرسی مبنی بر انصراف از دریافت یارانه، با بی‌اعتنایی مردم مواجه شد؟ چرا دولت در این مرحله با پاسخ منفی جامعه روبه‌رو گردید؟ بی‌اعتمادی مردم به درخواست دولت در دهمین ماه روی کار آمدن، طبعاً دلایل قابل‌توجهی دارد. این روزنامه خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به دولت به‌منزله سرمایه اجتماعی است، اگر دولت در این مقطع، نگران کاهش از دست دادن اعتماد سرمایه‌های اجتماعی نباشد و به آسیب‌شناسی این رفتار معنی‌دار نپردازد، قطعاً در آینده با چالش‌های اجتماعی پیچیده‌تری روبه‌رو خواهد شد. رئیس‌جمهور چاره‌ای ندارد که به عجز دولتش در جلب اعتماد ملت در این مسئله خاص و مقطع کنونی مبادرت ورزد، این نکته پرمعنایی است که هرگز نباید از چشم مشاوران و دولتمردان کابینه روحانی پوشیده بماند.

استعفای » وزیر دفاع جبهه داخلی رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی«یدیعوت آحارونوت» نوشت: «گلعاد اردان» وزیر دفاع جبهه داخلی رژیم صهیونیستی، استعفایش را به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، تحویل داده است. وی همچنین از نتانیاهو خواسته این وزارت‌خانه را به‌کلی تعطیل کند! «دان رونن» معاون و مدیر اجرایی این وزارت‌خانه نیز تنها نُه ماه پس از انتصاب، رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد. استعفاهای امروز بعد از ماه‌ها تنش و کشمکش با وزارت جنگ در مورد اختیارات این وزارت‌خانه صورت گرفت. هم اردان و هم رونن، پیش از این بارها از مشخص نبودن وظایف دقیق وزارت‌خانه متبوعشان انتقاد کرده و گفته بودند که احتمال دارد از سمت خود کناره‌گیری کنند.

توهین روزنامه حامی دولت به مردم اصفهان

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ، دیروز در صفحه دوم خود و در بخش «عکس‌نوشت» به بهانه مخالفت مردم اصفهان با دفن ریچارد فرای در این شهر، تلویحا اصفهانی ها را خسیس نامید.

این خبر که تیتر «خصلت اصفهانی مانع دفن فرای؟» بر بالای آن خودنمایی می‌کند، نوشت: وصیت کرده که در ایران آن هم در کنار زاینده‌رود به خاک سپرده شود که این دوستی او قابل ستایش است. شاید یکی از دوستانش در ایران یعنی محمود احمدی‌نژاد در این صورت بیشتر می‌تواند به او سر بزند و برایش دعای خیر کند البته تنها احمدی‌نژاد نیست که او را دوست دارد و بسیاری از مورخان و ایران‌شناسان هم به او احترام می‌گذارند.

آرمان سپس خطاب به مردم اصفهان در ادامه خبر خود نوشته است: اما برخی هم هستند که اصفهان را خیلی دوست دارند و تصور می‌کنند نباید فرای در اصفهان دفن شود. البته حساب مسئولان محترم اصفهان از این افراد جداست. دیروز خواندیم که پیکر ریچارد فرای را می‌خواهند در شیراز به خاک بسپارند و تا الان هم صدای اعتراضی از آن خطه کشور بلند نشده است؛ خب به هر حال اصفهانی‌ها به ویژگی‌هایی خاصی معروف هستند و خاک اصفهان هم دارایی آنهاست که سخت به دیگران می‌بخشند!

اشاره این روزنامه به برخی سخنان عوامانه در رابطه با خساست اصفهانی هاست که درج آن در یک روزنامه رسمی دور از ادب به نظر می رسد.

داستان جعلی بالاترین در مورد پیامبر اعظم

پایگاه اینترنتی صهیونیستی بالاترین که مجریان آن، فتنه‌گران فتنه 88 هستند، در تازه‌ترین اهانت خود با جعل یک داستان خیالی، به پیامبر اعظم اسلام(ص) اهانت کرد. این پایگاه ضدانقلاب، اتهامات غیراخلاقی و ظلم به حق دیگران را به رسول مکرم اسلام(ص) نسبت داده است که به‌دلیل غیراخلاقی بودن دروغ‌پردازی‌های آن، امکان درج محتوای آن نیست. این پایگاه فتنه، پیش از این نیز، بارها به احکام دین مبین اسلام توهین کرده بود. گفتنی است در جریان فتنه 88 و در اوج اغتشاشات خیابانی و تحرکات جریان فتنه، پایگاه بالاترین، اصلی‌ترین رسانه اینترنتی حمایت از سران فتنه به‌شمار می‌آمد تا جایی که برخی پایگاه‌های فتنه، تصویری را از میرحسین موسوی منتشر کردند که وی در حال مطالعه پایگاه بالاترین بود!

تلاش برای پرونده سازی علیه سپاه

گفته می شود فردی به نام ف. ص که از نیروهای اجاره ای مهدی هاشمی در رسانه ها بوده است و چندین بار به جرم ارتباطات مشکوک و خلاف امنیتی بازداشت شده، اخیرا محور هماهنگی رسانه های نزدیک به آقای هاشمی را بر عهده گرفته است. یکی از موضوعاتی که در جلسات وی با رسانه های همسو دنبال می شود اتهام زنی به سپاه پاسداران است.

پیش از این در دولت قبل، جریان انحرافی با همراهی رسانه هایی نظیر BBC و رادیو فردا خط اتهام زنی به سپاه به ویژه در فعالیت های اقتصادی را دنبال می کردند و سعی داشتند اینگونه القاء نمایند که دلیل مخالفت سپاه با پرونده ارتباط با آمریکا، منافعی است که این نهاد انقلابی از تحریمها می برد! این خط انحرافی همزمان به صورت کنایه در برخی رسانه های داخلی اصلاح طلب نیز دنبال می شد که اظهارات حجت الاسلام روحانی در جمع فرماندهان سپاه و نیز روند ماجرای پرونده هسته ای ایران، این خط انحرافی را بی اثر نمود.

اعتراض عضو شاخه دانشجویی حزب اعتماد ملی به سیدمحمد خاتمی

مهران فرجی ، عضو شاخه دانشجویی حزب اعتماد ملی و روزنامه نگار اصلاح طلب که سابقه فعالیت در خبرگزاری های ایسنا و ایلنا و روزنامه های کارگزاران، فرهنگ آشتی ، اعتمادملی شرق و فرهیختگان را دارد، در صفحه فیسبوک خود مطلبی را در اعتراض به خط مشی اصلاح طلبان و سیدمحمد خاتمی منتشر کرد.متن نوشته مهران فرجی به این شرح است:
آقای خاتمی یک حرف می زند ۱۶ تا روزنامه هم تیتر یک و عکس یک می کنند یک نفر هم نمی پرسد که بابا این حرفی که تو زدی یعنی چی؟ یعنی چی ما دنبال گرفتن قدرت نیستیم؟ یعنی فعالیت سیاسی می کنید برای امور خیریه؟ برای اینکه دور هم باشید حوصله تان سر نرود؟
از آن طرف آقای جلایی پور از همه خنده آورتر است که می گوید ما اصلاح طلبان از روحانی سهم نمی خواهیم. پس چه می خواهید؟ این ها شوخی می کنند یا با اصول اولیه سیاست آشنا نیستند، یا چه؟
این همه انرژی و تلاش برای رسیدن بی هویت های اعتدال و توسعه به قدرت بود؟ این ها می خواهند آرمان های اصلاح طلبان را در قدرت پیش ببرند؟! رحمانی فضلی اصولگرا و استاندارهای اصولگرایش یا وزیر دادگستری یا معاون (…) مطبوعاتی وزارت ارشاد؟!

جدیدترین استراتژی سایت آیت‌الله

سایت هاشمی در سال جاری از ابتدای فروردین ماه، مطالبی با محوریت زنان و حجاب منتشر کرده است. این سایت با بهره گیری از فضای بین الملل که تبعیض علیه زنان را در ایران برجسته می کنند، هاشمی را همراه با طیف های مختلف زنان معرفی می کند.

هاشمی رفسنجانی در سخنانی که در سایت رسمی او انتشار یافته گفته است: اگر فکر کنیم که همه وقت فعال خانم‌ها باید صرف خانه داری و بزرگ کردن بچه شود، این با عقل و منطق و واقعیت‌های زندگی منطبق نیست. اگر مسئولیت خانه داری به خانم‌ها و سایر کار‌ها در جامعه به آقایان واگذار شود، در این صورت هم به زنان ستم شده است و هم به مردان جامعه. این درحالی است که مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در دیدار با زنان ر روز شنبه فرمودند: اشتغال زنان مسئله‌ای درجه دو است و مسئولیت زن، اول در خانه است.

سایت هاشمی در جای دیگر ضمن بازخوانی اظهارات خود در سال ۶۷ گفته است:خشکه مقدس‌ها فکر نکنند که این افتخار است که پای بچه‌هایشان را ازمدرسه و تحصیل ببرند. گذشت آن زمانی که این مسئله افتخار به حساب می‌آمد. دوران خشکه مقدس‌ها به سر آمده است. این اظهارات در حالی صورت می گیرد که در حال حاضر شرایط تحصیل در جامعه ایران برای همه به وجود آمده و یکسان است.

به نظر می رسد این سایت همچنان در پی بزرگ نمایی آیت الله با ارائه اظهارات و خاطراتی به دور از واقعیت و مغایر با وصیت نامه امام خمینی (ره) است.

ساخت شهر بازی بر روی قبرستان

شهرداری صهیونیست شهر قدس از تصمیم خود برای ساخت شهربازی بزرگی بر روی قبرستان «مأمن‌الله» که یک قبرستان تاریخی در شهر قدس است، خبر داد. وی اعلام کرد که یک شرکت اماراتی پیشنهاد مناقصه برای طرح‌های شهرک‌سازی را داده و برای ساخت این طرح بر روی قبرستان مأمن‌الله موافقت شده است. قبرستان مأمن‌الله، قبرستانی تاریخی و اسلامی با مساحت دویست هکتار است که قدمت آن به چهارده قرن می‌رسد و بسیاری از شخصیت‌های اسلامی صدر اسلام از جمله آن‌ها صحابه پیامبر اکرم(ص) در آن دفن شده‌‌اند.

مشایی:خاتمی، روحانی و هاشمی کاملا هماهنگ هستند

به گزارش مثلث آنلاین، هاتف صدوقی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک می‌نویسد:
چند روز قبل در برخوردی ناگهانی با مهندس مشایی همنشین جلسه ای شدم … سحر کلامش همیشه برایم جذاب بود و او هم خاطره چند دیدارمان را یاد آور شدمی‌دانست که در فضای مجازی همیشه گفته ام که کاندیدای من در انتخابات ریاست جمهوری او بوده و نوشته ام که شورای نگهبان از رای او می‌ترسید….
از مسائل روز هم در فرصت کوتاه گفتگو صحبت به میان آمد …. معتقد بود که خاتمی، روحانی و هاشمی کاملا هماهنگ هستند
قبول نداشتم..
می‌گفت اولویت خاتمی و هاشمی مجلس خبرگان است
قبول داشتم
از تعداد دیدارهای رهبری و احمدی‌نژاد سوال کردم
جواب درستی نداد
معتقد بودم که رهبری فقط اجازه مذاکره هسته‌ای داده ولی الان ایران قرارداد امضا کرده و قیمومیت اقتصادی پذیرفته
گوش داد
سوال کردم این قیمومیت اقتصادی به بهانه حقوق بشر ادامه پیدا خواهد کرد
لبخند زد… سری هم تکان داد
از اینکه دولت در قصه نقض حقوق بشر جا خالی بده و همه مسولیت را بعهده نهادهای انتصابی بگذارد نگران بود
با تعصب و محبت از رهبری نام می‌برد … تعجب کردم.
تقاضای ملاقاتی در دفترش کردم … حس کردم نپذیرفت.

شعری که پدر برای آرمیتا می خواند

داریوش خیلی به شعر علاقه داشت و مرتب شعر می‌خواند منتها سلیقه شعری ما با هم متفاوت بود. او خیلی به شعرهای فریدون مشیری علاقه داشت.
خانم رضایی‌نژاد گفت: یکی از شعرهایی که همسرم مرتب برای آرمیتا می‌خواند شعر بهارم دخترم فریدون مشیری بود که الان هم هر وقت آرمیتا این شعر را می‌شنود یاد پدرش می‌افتد.

وزیر ارتباطات به کلوپ آمد!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور در شبکه‌های اجتماعی داخلی، تعاملی مستقیم و دوسویه‌ را با مردم آغاز کرده‌ است. پس از روی کارآمدن دولت یازدهم، محمود واعظی جزو پیشگامانی است که به عضویت شبکه اجتماعی داخلی از جمله زیگور، تبیان و کلوب درآمده‌اند. درحال حاضر واعظی سه صفحه در شبکه‌های اجتماعی ایرانی دارد. به نظر می‌رسد که حضور وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی، کاربران این شبکه‌ها را به‌طور جدی به پای این صفحات کشیده اما در این میان برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند کلوب توانسته‌اند گوی سبقت را از رقیبان ربوده و طبق آمارهای گردآوری شده از صفحات واعظی، کاربران بیشتری را به حضور در صفحه وزیر ارتباطات ترغیب کنند.

روحانی عضو هشتگ شد!

کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی با هشتگMustSeeIran# (باید ایران را دید) موجی را برای دعوت خارجی‌ها به سفر به ایران و دیدن این کشور آغاز کرده‌اند. تیک به نقل از العربیه نوشت؛ شبکه اجتماعی «توییتر» شاهد بیشترین میزان فعالیت این گروه از کاربران است. این کاربران اقدام به انتشار تصاویری از مناطق دیدنی، تاریخی و طبیعی ایران می‌کنند. شماری از دیپلمات‌های خارجی مقیم ایران ازجمله سفیر هلند نیز با انتشار پیام‌هایی با همین هشتگ، به این موج پیوسته‌اند. از هشتگMustSeeIran# نه‌تنها افراد معمولی، بلکه برخی رسانه‌های اصولگرا هم استفاده کردند. حساب کاربری حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در توییتر هم با انتشار عکسی، اقدام به استفاده از این هشتگ کرده است.

عربستان حق ندارد وزیر آمریکایی را عصبانی کند
روزنامه الکترونی «السبق» در مطلبی درباره برکناری بندر بن‌سلطان نوشت: وی پس از اهانت به آمریکا به دلیل موضع‌گیری‌های اخیرش در ارتباط با تحولات منطقه از اسب پیاده شد. این روزنامه نوشت: جان‌ کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر اواخر سال گذشته خود به عربستان احساس کرد که اهانت بزرگی به او شده است، زیرا خواهان ملاقات با بندر بن‌سلطان شد، اما وی درپاسخ گفت که «من الآن سفری خارجی دارم و می‌توانم با تو در فرودگاه ملاقات کنم.» السبق افزود: این موضع بندر بن‌سلطان که دولت آمریکا را ناراحت کرد، بیانگر تحول بزرگی در سیاست سعودی بود و میزان خشم ریاض از «دوست راهبردی» را به علت سیاست‌های شکست‌خورده‌اش در قبال بحران سوریه و مسئله هسته‌ای ایران نشان داد.

کشف علت پیمانی نشدن برخی کارمندان

بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی مشخص شده در حالی که تمامی شرایط اداری و قانونی تبدیل وضعیت تعدادی از کارکنان قرارداد قانون کار و قرارداد کار مشخص برخی دستگاههای اجرایی به استخدام پیمانی انجام شده است، این کارمندان به دلیل عجیبی چون نبود پست سازمانی مناسب برای آنها، تبدیل وضعیت نشده اند که این موضوع با دستورات ساده ای مانند ایجاد پست موقت سازمانی و به نام کارمندان، قابل حل است.

تعیین شعبه تجدیدنظر فاطمه هاشمی

یکی از وکلای‌مدافع فاطمه هاشمی از ارجاع پرونده موکلش به شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد. سیدوحید ابوالمعالی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در مراجعه‌ای که دیروز به دادگاه تجدیدنظر استان تهران داشتم، مطلع شدم که پرونده موکلم به شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شده است. بر اساس این گزارش، فاطمه هاشمی ششم شهریورماه سال 92 به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضائیه و مقننه به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. حدود یک ماه بعد برای او قرار مجرمیت صادر و پرونده وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال شد و در نهایت این شعبه فاطمه هاشمی را به 6 ماه حبس تعلیقی محکوم کرد. اکنون وی به رای دادگاه بدوی اعتراض کرده است.

کمک 1700 میلیارد تومانی به وزارت راه در 28 اسفند

بر اساس مصوبه آخرین روز اداری سال 92 هیئت وزیران، مقرر شده هیئت وزیران مبلغ 17 هزار و 380 میلیارد ریال از محل اعتبارات ردیفهای مندرج در جداول قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد تا این مبلغ صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران در بخش هایی چون تکمیل و تجهیز و توسعه فرودگاههای کشور با اولویت شهرهای کوچک، کمک به تأمین هزینه خرید قیر با اولویت شهرهای کوچک و احیای بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی شود.

خواهر آیت‌ا... حائری شیرازی درگذشت

شنیده شد که همسر آیت‌ا... سیدکرامت‌ا... ملک‌حسینی نماینده فقید ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد درگذشت. آن مرحومه، مادر شهید عبدالهادی ملک حسینی بود و عصر دوشنبه در شیراز به دیار باقی شتافت. وی خواهر آیت‌ا... حائری‌شیرازی و مادر آیت‌ا... سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری بوده است. استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ائمه‌جمعه استان، حوزه‌های علمیه و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای صادر کردند.

وقتی که یک تهدید اقتصاد را به هم می‌ریزد!
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بیش از دو سال سوریه با آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدانش در جنگی تمام عیار به سر می‌برد و به‌شدت به لحاظ قدرت سیاسی مشکل دارد، اما نظام ارزی سوریه به هم نریخته است. الیاس نادران نماینده مردم تهران افزود: اما در ایران پس از اعلام قرار گرفتن بانک مرکزی در لیست سیاه، بلافاصله نرخ ارز در کشور دچار نوسانات شدیدی شد که ناشی از عدم وجود زیرساخت‌های مناسب ارزی است.

احضار «چهره‌های سرشناس» فوتبالی به دادسرا و مجلس
این که پرونده تعدادی از خبرنگاران، پیشکسوتان، مربیان، ‌نویسندگان ورزشی، بازیکنان، کارشناسان و دلالان فوتبال در رابطه با پرونده فساد میلیاردی در فوتبال از سال 86 در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مطرح است. به گزارش خبرنگار قضایی «ایران» تعدادی از این افراد به عنوان متهم به «کلاهبرداری»، «دریافت رشوه» و «تحصیل مال نامشروع» و تعدادی به عنوان مطلع بازجویی شده‌اند. بعد از بازجویی تعدادی از آنان بازداشت و چند نفر نیز با قرار تأمین تا زمان دادگاه آزاد شدند. پرونده متهمان پس از تحقیقات تکمیلی با صدور کیفر خواست به دادگاه ارجاع شد اما هنوز از تصمیم دادگاه خبری منتشر نشده است. به گزارش خبرنگار ما همچنین پرونده دیگری در خصوص فساد مالی فوتبال در کمیسیون اصل 90 مجلس تحت بررسی است. در همین راستا «مصطفی افضلی فرد» سخنگوی این کمیسیون روز گذشته به «خانه ملت» گفت که در این پرونده برخی اتهام‌ها متوجه «چهره‌های سرشناس» است. او به نام متهمان اشاره نکرد اما گفت برخی چهره‌های سرشناس دیگر نیز به عنوان مطلع درگیر این پرونده هستند. شنیده‌ها حاکی است پرونده مسئول سابق یکی از باشگاه‌ها در رابطه با مسائل مالی در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است. سازمان بازرسی نیز درخصوص فساد مالی در فوتبال تحقیقات وسیعی انجام داده است.

نمایندگان تحت‌تاثیر ساده‌زیستی اسد

شنیده شد که تعدادی از نمایندگان مجلس چندی قبل سفری به سوریه و لبنان داشتند. جهان نوشت؛ بعد از حضور این نمایندگان در محل اسکان بشار اسد، به شدت تحت تاثیر ساده‌زیستی شخص بشار اسد قرار گرفته بودند و اعلام کرده‌اند که این ساده‌زیستی برای ما غیرقابل تصور بود. این افراد دیداری با سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... داشته‌اند و در این دیدار سیدحسن نصرا... از امدادهای غیبی و اتفاقات معنوی در جبهه‌های جنگ سوریه علیه تروریست‌ها سخن گفته بود.

محمدرضا تاجیک:حمایت اصلاح‌طلبان از دولت روحانی کمتر شده است

فارس نوشت:پروژه «عبور از روحانی» و یا «مستاجر ۴ ساله» موضوعی بود که اصلاح‌طلبان به محض راه‌یابی حجت‌الاسلام حسن روحانی به پاستور در دستور کار خود قرار دادند. پروژه‌ای که بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقد بودند روحانی برای اصلاح‌طلبان پل عبوری است تا از وضعیت اغما به پویایی برسند. محمدرضا تاجیک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تایید پروژه «مستاجر ۴ ساله» اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با روزنامه اعتماداظهار داشته است که از امروز از شدت و گستره حمایت اصلاح‌طلبان به دولت کاسته شده است.

مشاوررئیس جمهورو رئیس «مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری» در دوران خاتمیدر این گفت‌وگو تاکید کرده که حمایت از دولت تدبیر و امید امری، زمان‌پرورده است و چنانچه دولت تدبیر و امید نتواند برای چالش‌های پیش روی جامعه تدبیری بیندیشد کلیدش بسیاری درها را به روی خودش خواهد بست و حامیانش را پشت درهای بسته رها خواهد کرد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که دولت «اعتدال» در حال تبدیل‌شدن به دولت «اختلاط» است و باید سریع‌تر خود را جمع‌وجور و گرایش‌های متفاوت و گاه متضاد درونی خود را تعدیل کند و تا دیر نشده کلید تدبیر خود را به‌کار گیرد.

تاجیک در پاسخ به این پرسش که عده‌ای معتقدند دولت روحانی در مقایسه با دولت خاتمی عقلانی‌تر عمل می‌کند. آیا اعتدال به معنای عقلانی عمل‌کردن است؟ می‌گوید: این ادعا بنیانی ندارد؛ تجربه یک‌سال گذشته نیز نشانی از این شناسه و تمایز ندارد.

نامه خانواده زندانیان بند 350 به روحانی

خبر رسیده که شماری از خانوادههای زندانیان بند 350 زندان اوین مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت این زندانیان شدند.بنا به گزارش برخی خبرگزاری ها این افراد خطاب به رئیس جمهوری نامه نوشتند.

روایت «پیترسون» از سربازان ایرانی آمریکا
کارگردان «معراجی‌ها» گفت: «اسکات پیترسون» خبرنگار ارشد نشریه کریستین ساینس‌مانیتور برای مصاحبه‌ای به دفتر آمده بود. او می‌گفت من با دیدن برخی فیلم‌های جنگی ایران که مضمون ضد جنگ دارند تعجب می‌کنم، چراکه همه دنیا می‌دانند که صدام متجاوز بوده، آن وقت هنرمندان شما برای خوشایند ما فیلم ضد جنگ می‌سازند. برای من جالب بود که فردی مثل پیترسون از چند سال پیش انقلاب را رصد می‌کند و جالب بود که می‌گفت روی شناخت دفاع مقدس کار می‌کنیم. پیترسون می‌گفت ما در آمریکا در یک آکادمی مشغول پژوهش روی جنگ ایران و عراق هستیم. من مسئول ترجمه فیلم‌های روایت فتح هستم. او می‌گفت برای اینکه گمراه نشوم عکس چند عکس را در اتاقم زده‌ام، یکی از آن عکس‌ها ،عکس شهید آوینی است. حرف‌هایی که او در روایت فتح می‌زد در نفس‌هایش پیدا بود. وی در ادامه گفت: عکس دیگر حاج‌بخشی است؛ کسی که در زمان دفاع مقدس به رزمندگان امید می‌داد.

انتشار کتاب صانعی از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره)

مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) قرار است کتاب «فقه‌ الثقلین» شیخ یوسف صانعی را چاپ و منتشر کند. گفته می‌شود روی جلد این کتاب نیز از عنوان «آیت‌الله العظمی» برای آقای صانعی استفاده کرده‌اند که احتمالاً با توجه به نظر جامعه مدرسین درباره عدم مرجعیت وی، باعث ایجاد حاشیه‌هایی خواهد‌ شد.

نامه محمدرضا خاتمی به حائری شیرازی
«محمدرضا خاتمی» نایب رئیس مجلس ششم، در پی انتشار نامه آیت‌الله حائری شیرازی به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، طی نامه‌ای ضمن تقدیر از اقدام حائری شیرازی بر نیاز جامعه به گفتوگو تاکید کرد.به گزارش تابناک ، در بخشی از این نامه آمده است: «همه می‌دانیم کشور در چه مخاطرات نفسگیری قرار دارد و جز با گذشت و عفو و جز با همدلی و همراهی، عبور از این تنگناها میسر نیست. ورود شما در این میدان و قبل از آن مرحوم آقای عسگراولادی نشانگر درک این وضعیت فوق‌العاده است. پس چه باید کرد؟ شما راه حل عذرخواهی آقایان موسوی و کروبی را پیشنهاد کرده‌اید. به نظر می‌رسد قبل از اینکه بگوییم چه کسی تقصیر کرده است یا قصور دارد، جامعه ما نیازمند «گفتوگو» است

تنها 3 میلیون نفر از دریافت یارانه انصراف دادند

یکی از مدیران دولتی به‌تازگی در جلسه‌ای اعلام کرد که میزان ثبت‌نام مردم در طرح هدفمندی یارانه‌ها، هفتادوچهار میلیون نفر بوده است و تنها کمی بیش از سه میلیون نفر انصراف داده‌اند. این مدیر دولتی با گلایه از صداوسیما و دولت قبلی، علت تمایل نداشتن مردم به انصراف از دریافت یارانه را سیاست‌های غلط دولت قبل و سیاست‌های تبلیغاتی اشتباه صداوسیما دانسته است. انتقاد از سیاست‌های تبلیغی صداوسیما در حالی است که پیش از این، دولت حتی برای موضوعات کم اهمیت‌تر شخصاً وارد عمل شده و حتی در انتخاب مجری برنامه‌های خاص هم راساً عمل می‌کرده است. با این حال، تحلیل‌گران معتقدند که تدبیر نامناسب دولت و نیز ولخرجی‌های برخی مقامات دولتی از هزینه‌های بیت‌المال نظیر تغییر دکوراسیون و استفاده از هواپیماهای خصوصی و...(!) از دلایل کاهش اعتماد مردم به دولت بوده است!
رفت‌وآمد عادی چگونه غیرعادی شد
در حالی که مجلس و دولت آمریکا سفیر پیشنهادی ایران را به سازمان ملل راه نمی‌دهند، در سه دهه پس از تسخیر لانه جاسوسی، بسیاری از افراد تسخیرکننده لانه جاسوسی بارها به آمریکا سفر داشته‌اند و آمریکا نتوانسته است با حضور آنان مخالفت کند. محمود احمدی‌نژاد یکی از دانشجویان پیرو خط امام بود که بعدها رئیس‌جمهور ایران شد و حداقل هشت بار برای شرکت در اجلاس سالیانه سازمان ملل قدم به خاک نیویورک گذاشت. سال 89 عزت‌الله ضرغامی که یکی از دانشجویان پیرو خط امام بود به نیویورک رفت؛ به منطقه‌ای که برای دانشجویان پیرو خط امام ممنوعه اعلام شده است. معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست و حسین شیخ‌الاسلام از دیگر چهره‌های طیف تسخیرکنندگان لانه جاسوسی بودند که به نیویورک سفر کرده‌اند. غیرعادی شدن رفت‌وآمد اخیر مسئولان کشورمان به مقر سازمان ملل در حالی است که اولین گفت‌وگوهای رسمی ایران و آمریکا در دوره جدید برقرار شده است!


وزارت نفت نیاز به روغن‌کاری دارد
مسئول ارشد یکی از کشورهای همجوار در بحث همکاری‌های نفتی مطرح کرده که با گروه پیشین وزارت نفت نحوه همکاری‌ها بهتر و روان‌تر بوده است. دعوت به همکاری رستم قاسمی طی چند ماه گذشته در همین زمینه ارزیابی می‌شود.

دولت تقصیر انصراف ندادن مردم از یارانه هارا گردن صدا و سیما نیندازد

روح‌الله عباسپور، نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس، عملکرد صدا و سیما در انصراف مردم از یارانه‌ها را موفق ارزیابی کرد.به گزارش فارس، روح‌الله عباسپور در نشست علنی دیروز مجلس گفت: دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها نتوانست موفق شود که از تعداد قابل توجهی از یارانه‌بگیران بکاهد، اما نباید دلیل این موضوع را به گردن صداوسیما بیندازد، زیرا به گفته وزیر ارتباطات عملکرد صداوسیما در این زمینه مطلوب بود. به اعتقاد عباسپور، دولت با افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث شد که تعداد کمی از مردم از دریافت یارانه انصراف دهند.


ماهواره‌های مهاجم و صداوسیمای تنها
برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای از حیث کمی و کیفی رشد قابل توجهی پیدا کرده است. طبق آخرین آمار به دست آمده تعداد شبکه‌های فارسی‌زبان از 119 شبکه در سال 91 به 164 شبکه در پایان سال 92 رسید. این شبکه‌ها سالیانه 40 هزار ساعت برنامه تولیدی داشته‌اند، در حالی که صداوسیمای کشورمان در سال تنها 20 هزار ساعت برنامه تولیدی دارد. نکته دیگر اینکه در ابتدای سال،5400 ساعت ویژه‌برنامه نوروزی در این شبکه‌ها پخش شده که در نوع خود بی‌سابقه، جالب و قابل توجه بوده است.
نظر مردم راجع به آمریکا تغییر نکرده است
یکی از نهادهای امنیتی به‌تازگی اقدام به نظرسنجی عمومی از میان مردم کرده است که نتایج به دست آمده از آن قابل توجه به نظر می‌رسد. براساس این نظر سنجی 75 درصد از مردم معتقدند که همچنان باید آمریکا را به چشم دشمن نگریست. 81 درصد نیز بر دشمنی با رژیم اشغالگر قدس تأکید کرده‌اند. در مقایسه میان دولت دهم و یازدهم، 40 درصد از دولت پیشین و 60 درصد از دولت فعلی اظهار رضایت کرده‌اند و80 درصد از مردم تأکید کرده‌اند که از دریافت یارانه نقدی انصراف نخواهند داد.

احکام نهاوندیان برای معزی و اسماعیلی

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور روز گذشته در احکامی، علیرضا معزی را به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب و پرویزاسماعیلی را نیز جایگزین معزی در معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری کرد.معزی پیش از این مسئولیت معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری را برعهده داشت. پرویز اسماعیلی نیز مدیرعامل خبرگزاری مهر، مدیر مسئول روزنامه انگلیسی‌زبان تهران تایمز و مشاور وزیر کشور بود.
تقدیر از وزیر دادگستری

تأیید درگری در بند 350 زندان اوین توسط وزیر دادگستری مورد تحسین محافل سیاسی و رسانه‌ای قرار گرفت. علاوه بر سایت‌های خبری روزنامه جمهوری اسلامی در سر مقاله روز گذشته خود از مصطفی پورمحمدی به خاطر «ترجیح صداقت بر مصلحت‌اندیشی» تقدیر کرد. به نوشته این روزنامه «صداقت در کلام در اقناع مردم مؤثرتر است و تجربه دولت گذشته که 8 سال تلاش کرد با توسل به اقدام‌های تبلیغاتی، بسیاری از کارهای خلاف عرف و قانون خود را توجیه نماید، اما نتوانست مردم را قانع کند در این زمینه تجربه قابل تأملی است

بوسیدن‌ پای مسلمان‌ توسط‌ یک کشیش

رسانه های غربی از اقدام یک کشیش کاتولیک در بوسیدن پای یک مرد مسلمان لیبیایی خبر دادند که باعث به وجود آمدن جنجال گردیده است. گفته می شود «پاپ فرنسیس» از سرشناس ترین کشیشان مسیحی واتیکان بر اساس اعتقادهای خود می‌گوید:غسل پا از رفتارهای حضرت مسیح بوده که نشان دهنده پذیرفتن نظرها و اعتقادهای پیروان دیگر ادیان است. او بر همین اساس پای یک مرد مسلمان 75 ساله لیبیایی را ابتدا شست و سپس بوسید تا نشان دهد که مشکلی با مسلمانان ندارد.

مستند سیما درباره ماجراهای بند ۳۵۰ زندان اوین

بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما، دیشب مستندی ویدئویی از ورود زندانبانان به بند 350 زندان اوین را پخش کرد که در آن اطلاعات مهمی از مسیرهای پنهانی و ارتباطی با شبکه‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب بویژه بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا به نمایش درآمد.به گزارش تسنیم، در ابتدای ورود ماموران به بند 350، زندانبانان در کمال آرامش زندانیان را به خارج از زندان هدایت می‌کنند و تمام زندانیان از اتاق‌ها خارج می‌شوند به غیر از زندانیان دو اتاق. در ویدئوی پخش شده، ماموران، زندانیان را با کمال احترام و آرامش به خارج از اتاق انتقال داده و شروع به جستجوی قانونی از اتاق‌های آنها می‌کنند و در جریان این بازرسی‌ها، وسایل زیادی از این اتاق‌ها کشف می‌شود که تصاویر این وسایل ارتباطی نیز توسط سیما پخش شد.

با کشف وسایل ارتباط با رسانه‌های معاند از این اتاق‌ها، تعدادی از زندانیان شروع به برهم زدن نظم زندان کرده و شیشه‌های اتاق‌ها را شکسته و با بریدن دستان خود، خودزنی می‌کنند. فیلم منتشره نشان می‌دهد که حتی زندانیان اقدام به پرتاب شیشه‌های شکسته به سوی ماموران می‌کنند.در این بازرسی‌ها تعداد زیادی گوشی تلفن همراه، سیمکارت‌های مختلف و حافظه‌های الکترونیکی متعدد که مطالب، گفتار و تصاویری را که تهیه کرده بودند در آنها بایگانی می‌کردند، کشف شده است. براساس این گزارش، از این وسایل برای ارتباط گیری با سرشبکه‌ها و سرپل‌های خارجی و همچنین ارتباط با رسانه‌های بیگانه استفاده شده است.
زندگی را اینگونه آغاز کردند
یک زوج جوان در یک اقدام ابتکاری چند مستند را در قالب یک لوح فشرده برای مدعوان جشن عروسی خود فرستادند که در جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش درآمده بود. این مستندها درباره امید به زندگی، توکل، نشاط و مضامینی از این دست است.

تفریح شاهزاده سعودی با قتل عام 2100 پرنده

مشرق: یک شاهزاده سعودی در سفر تفریحی به پاکستان، به شکار 2100 قطعه از یک گونه پرنده در معرض خطر انقراض اقدام کرده است.
شاهزاده فهد بن سلطان بن عبدالعزیز در سفر تفریحی خود به پاکستان طی 21 روز، روزانه یکصد قطعه پرنده «هوبره» را شکار کرده است.
گوشت هوبره بسیار گران قیمت است و افزایش قوای جنسی نیز خاصیت اصلی آن است و به همین عامل، شاهزادگان شهوتران سعودی را هر ساله به منطقه بلوچستان پاکستان می کشاند.

رسایی: هفته‌نامه ۹ دی رفع توقیف شد

مدیرمسئول هفته‌نامه ۹ دی، از رفع توقیف این نشریه خبر داد. حمید رسایی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: رفع توقیف هفته‌نامه 9 دی بعدازظهر سه‌شنبه (دیروز) به بنده ابلاغ شد.اما از سوی دیگر سیدعلاءالدین ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در گفت‌وگو با ایرنا از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: تاکنون هیچ مرجع قضایی در این باره به ما خبری نداده است.
افسوس ضدانقلاب برای یک قبر در ایران
یادداشت‌نویس پایگاه ضدانقلاب «روزآنلاین» در مطلبی تحت عنوان «ریچارد فرای و تاوان عشق به ایران»، با انتقاد شدید از عقب‌نشینی دولت در قبال پذیرش عدم دفن جاسوس سیا، نوشت: «این جنجال‌آفرینی نشان دادن ناتوانی دولت در پیشبرد برنامه بازسازی فضای ایجاد رابطه سیاسی با آمریکا و زمینه‌سازی برای ساختن چهره‌ای متعادل‌تر از ایران در عرصه بین‌المللی است؛ دولتی که بار دیگر با عقب‌نشینی در اجرای این خواسته ریچارد فرای به این باور دامن می‌زند که تا چه حد در پیگیری برنامه‌های خود ناتوان و لرزان است»! اندوه و ناراحتی ضدانقلاب خارج‌نشین از دفن نشدن «ریچارد فرای» در جوار زاینده‌رود در حالی ابراز می‌شود که ریچارد فرای نه تنها به طور رسمی آخرین بازمانده تشکیلات ضدجاسوسیِ «اتاق سیاه» در CIA شناخته می‌شد، بلکه از معروف‌ترین ایران‌شناسان آمریکایی و از بزرگ‌ترین جاسوسان زنده غرب در خاورمیانه بود.

هاشمی رفسنجانی کلیددار قفل روابط با عربستان است؟
آرمان امروز (نزدیک به خانواده هاشمی) معتقد است که هاشمی رفسنجانی کلید قفل رابطه با عربستان است. این روزنامه نزدیک به خانوداه هاشمی می نویسد: «جنابعالی جایگاه ویژه‌ای نزد مسئولان و مردم عربستان دارید و من ضمن ابلاغ سلام ویژه پادشاه و ولیعهد عربستان یکبار دیگر دعوت امیر از جنابعالی برای سفر به عربستان را تجدید و اعلام می‌کنم مردم و مسئولان عربستان منتظر دیدار شما هستند.» این سخنان را عبدالرحمان بن غرمان الشهری سفیر جدید ریاض در دیدار با آیت‌ا... هاشمی مطرح کرد. این سخنان حاوی دو نکته مهم و تاثیرگذار است؛ نکته اول اینکه ریش‌سفیدان سعودی در روابط خود با تهران تجدیدنظر کرده‌اند. پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و تجدید نظر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در سیاست خارومیانه‌ای کشور؛ فرصتی بس گرانسنگ فراهم آمد تا دیپلمات‌های ایرانی بار دیگر به سیاست تنش‌زدایی منطقه‌ای و خاورمیانه‌ای بازگردند.

اخبار کوتاه:

* نیروهای امنیتی سعودی به جشن میلاد حضرت زهرا (س) در منطقه «قطیف»، در شرق عربستان یورش برده و به متفرق کردن شرکت کنندگان در مراسم اقدام کردند.

* تبلیغات نامزدهای زن در انتخابات پارلمانی عراق با حاشیه هایی همراه شده است، بطوری که برخی بانوان نامزدی انتخابات بدون حجاب و با وضعی آرایش کرده تبلیغات خود را در سطح شهرهای عراق آغاز کرده‌اند.

* غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندانها گفت: بزودی داستان‌های جعلی مرتبط با بند 350 اوین خاتمه یافته و هدف ما هم برخورد قاطع با این داستان‌سرایی‌هاست.

* اصرار دولت دانمارک در مورد بی‌حس کردن الکتریکی حیوانات قبل از ذبح آنها باعث خشم مسلمانان شده است.

* مهاجران سوری و سعودی مقیم عربستان از اخراج ده‌ها نفر از هموطنان خود طی ماه‌های اخیر خبر دادند. خبرگزاری «شام تایمز» به نقل از یکی از این افراد نوشت: طی دو سال گذشته حدود دو هزار لبنانی و سوری از سعودی اخراج شدند و علت این امر هم حمایت آن‌ها از حکومت فعلی سوریه بود. این در حالی است که این اقدامات عربستان در سکوت رسانه‌ای صورت گرفته است.

* همزمان با روز ولادت حضرت زهرا(س) و هفته زن و خانواده، همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ، با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، از سوی معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور برگزار شد. در این مراسم از نرگس محمدی، از محکومان فتنه ۸۸ نیز دعوت شده بود. نرگس محمدی از چهره‌های نزدیک به شیرین عبادی است که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، از ایران متواری و در انگلستان ساکن شد و دستورات شیرین عبادی را برای انجام جنگ نرم در ایران انجام می‌داد.

* «محمد اسماعیل کوثری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جوسازی برخی رسانه‌های ضد‌انقلاب درباره اتفاقات بند ۳۵۰ اوین، قطع ارتباط زندانیان این بند با رسانه‌های ضدانقلاب را موجب جنجال‌های سیاسی آنان دانست. وی در این باره گفت: یازده تلفن ماهواره‌ای و یک لپ‌تاپ از این بند کشف شده که برای ارتباط مستقیم زندانیان این بند با شبکه‌های ضدانقلاب مورد استفاده قرار می‌گرفته است. همچنین در ادامه جریان‌سازی‌های ضدانقلاب و طرف‌های غربی با خبرسازی درباره اتفاقات بند350 زندان اوین، «مایکل مان» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در سخنانی تأمل‌برانگیز و مداخله‌جویانه گفت: «کاترین اشتون» گزارش‌های منتشر شده در مورد اتفاقات زندان اوین را بررسی می‌کند تا «ماهیت واقعی» آن مشخص شود!

https://shoma-weekly.ir/2YN2m3