گفته می‌شود که...

توهم زدن حسین مرعشی!/ گروه کوهنوردی حامیان احمدی نژاد هم آمد!/ "نام خدا" نیز تحریم میشود؟/ هشدار آیت الله مکارم به حسن روحانی/ لیلی و مجنون سیاست/ خاطره ظریف از گفت‌و‌گو با اشتون و...

توهم زدن حسین مرعشی!

در بخشی از هفته نامه صدا حسین مرعشی با اشاره به انتخابات 24 خرداد 92 اعلام می کند روحانی 65% آرای شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است! در حالی که وی تنها با 50.7% و بواسطه کمتر از 300 هزار رای توانست در دور نخست انتخابات پیروز شود.

بهزاد نبوی: طرفداران اصلاحات خطرناک شدند

آقای بهزاد نبوی که اخیرا با سپری شدن دوره محکومیتش از زندان آزاد شده، در اظهارات قابل تاملی گفته است: پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان عوض شده و این برای جریان اصلاحات خطرناک است. وی در توضیح این ادعای خود می گوید: الان (بعد از آزادی) دخترهایی که پیش من می آیند، می خواهند با من دست بدهند. یا نوری زاد که از بهاییت دفاع کرده و گفته پای بهائیان را می بوسم، طرفدار ما شده است. دراویش گنابادی پیش ما می آیند و از ما اعلام حمایت می کنند. قبلا در (هفته نامه) عصر ما، مطلب می زدیم و نهضت آزادی به ما فحش می داد ولی الان ما تبدیل شدیم به قهرمان آنها.

نبوی با خطرناک خواندن این وضعیت می گوید، این ماجراها بهانه به دست مخالفان ما خواهد داد.

گروه کوهنوردی حامیان احمدی نژاد هم آمد!

دولت بهار خبر از فراخوان برای ثبت نام حامیان کوهنورد احمدی نژاد داده است.

این سایت نوشته است:به نام خدا گروه کوه نوردی هما ( همت-مهارت – آمادگی ) یکی از زیر مجموعه های مجتمع رسانه ای هما ( هواداران محمود احمدی نژاد) می باشد .

هدف از تاسیس این گروه ، اجرای برنامه های کوه نوردی ، در سه سطح مبتدی ، متوسط و پیشرفته است .

هشدار آیت الله مکارم به حسن روحانی

اخیرا آیت الله مکارم شیرازی در پیامی خطاب به آقای روحانی نسبت به فعالیتهای وزیر علوم، استاندار سیستان و بلوچستان، وزیر فرهنگ و آقای یونسی دستیار رئیس جمهور هشدار داده است.

سرانجام پرونده رانت ادعایی علیه دولت
پرونده ادعای «رانت 650 میلیون یورویی» که به عنوان «نخستین پرونده فساد اقتصادی در دولت یازدهم» مطرح شده بود، با نظر کمیسیون اصل 90 مجلس بسته شد. چندی پیش «احمد توکلی» مدعی رانت ارزی از سوی دولت به یکی از وارد‌کنندگان کنجاله‌های روغنی شد، هر چند بانک مرکزی این ادعا را رد کرد اما نماینده تهران زیر بار نرفت و در نهایت پرونده در کمیسیون اصل 90 بررسی شد.
به گزارش فرارو «مصطفی افضلی فرد» سخنگوی این کمیسیون گفت: «با نظر کمیسیون پرونده 650 میلیون یورویی به قوه قضائیه ارجاع نشده است زیرا هم بانک مرکزی و هم شرکت مربوطه اعلام کردند این رانت پرداخت نشده. بنابراین، این قضیه منتفی است».

کرسنت، جعبه سیاهی برای مجلس

سیدمسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت احمدی نژاد و نماینده فعلی مجلس، در گفت وگویی با تسنیم به انتقاد از اظهارنظر وزیر صنعت درباره پرونده کرسنت پرداخت و ضمن طرح برخی مشکلات این قرارداد گفت: تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم، مجلس بر روال پیگیری پرونده کرسنت نظارت می کرد، اما متاسفانه بعد از آمدن آقای زنگنه و رفتن پرونده به شورای عالی امنیت ملی، کرسنت به جعبه سیاهی برای مجلس تبدیل شده است.

تأثیر روحانی در ثبات ایران
«
ای 24 نیوز» اعلام کرد ایران پس از انتخابات 92 ثبات سیاسی و اجتماعی بیشتری پیدا کرده است. به گزارش انتخاب براساس شاخص ثبات- که صندوق صلح در امریکا آن را منتشر می‌کند- ایران بیشترین پیشرفت را در جهان براساس 12 شاخص از جمله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، کاهش فقر و حقوق بشر داشته است. بنا بر این گزارش «انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران موجب شده که ایران از نظر اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بیشترین پیشرفت و ثبات را در جهان در سال 2014- 2013داشته باشد

لیلی و مجنون سیاست

برادر رییس جمهور سابق کشورمان، رابطه محمود احمدی نژاد با اسفندیار رحیم مشایی را به رابطه لیلی و مجنون تشبیه کرده و گفته است که جدایی شان از یکدیگر به معجزه خداوند نیازمند است. به گزارش پارسینه، داوود احمدی نژاد با اشاره به سخنان قبلی خود در مورد قطع رابطه احمدی نژاد و مشایی می گوید: من عرض کردم این خبر را شنیده ام و خودم هم این را باور نکردم و مطمئن هستم که این اتفاق نمی افتد.

این مرد یک‌تنه در مقابل آمریکا ایستاده است
صدای آمریکا ضمن انتشار تحلیلی درباره حاج‌قاسم سلیمانی نوشت: آنچنان که می‌گویند، شبحی هولناک یا سرداری مخوف نیست؛ شبکه‌های اینترنتی، پر است از تصاویر و ویدئوهایی از او؛ از نوجوانی تا به امروز. نام قاسم سلیمانی، فرمانده ۵۷ ساله نیروی قدس سپاه‌پاسداران ایران، امروز در بیشتر اخبار مربوط به خاورمیانه به چشم می‌خورد. روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» نوشت: سال ۲۰۰۸ که نیروهای عراقی از سرکوب شورش شبه‌نظامیان شیعه طرفدار مقتدی صدر در بصره ناتوان بودند، میانجی‌گری سلیمانی بود که به مقامات عراقی کمک کرد تا آرامش را به این شهر برگردانند. ژنرال دیوید پترائوس در نامه‌ای به رابرت گیتس، وزیر دفاع وقت ایالات متحده در سال ۲۰۰۸ به میزان نفوذ سلیمانی در عراق اشاره‌ کرد و نوشت: آنچه بیش از همه‌چیز ما را غافلگیر کرد، نفوذ ایران در عراق بود. رسانه‌های کرد به او لقب ژنرال بی‌سایه داده‌اند. او با طیفی از سیاستمداران عراقی نظیر طالبانی، عادل عبدالمهدی، حکیم، ابراهیم جعفری و... در ارتباط است. همچنین مایکل سینک پژوهشگر اندیشکده موسسه واشنگتن با بیان اینکه ایران متحد آمریکا نیست، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دشمن سرسخت آمریکا در طول حمله و اشغال عراق بوده است.

نمایشگاه قرآن امسال، خلوت و دور

نمایشگاه قرآن امسال به دلیل تغییر مکان نمایشگاه و انتقال به باغ موزه دفاع مقدس، تا این لحظه نسبت به سالهای گذشته با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه نشده است. همچنین زمان نمایشگاه قرآن به مدت ۱۰ روز کم شده است.

خاطره ظریف از گفت‌و‌گو با اشتون
«
محمد جواد ظریف» با بیان خاطره‌ای از فتوای حرام دانستن تولید سلاح هسته‌ای دفاع کرد. به گزارش جهان، وزیر امور خارجه هنگام بازگشت از آخرین نشست وین در هواپیما برای خبرنگاران تعریف کرد در جریان یکی از دیدارهایش با کاترین اشتون به فتوای مقام معظم رهبری درباره حرام بودن تولید سلاح هسته‌ای اشاره می‌کند اما اشتون از وی سند محکمتری می‌خواهد. محمد جواد ظریف در پاسخ به وی می‌گوید: «در این سالن خبرنگار و عکاسی وجود ندارد.
طبق اطلاع شما بنده در کشور امریکا زندگی کرده‌ام و درس خوانده‌ام و با سبک زندگی شما آشنا هستم. پس می‌توانم براحتی به دور از هر اطلاعی از دیگران و رسانه‌ها با شما مصافحه داشته باشم اما از این کار به دلیل دینی اجتناب می‌کنم. این مورد همان دلیل ما مسلمانان بر پیروی کردن از فتوای مرجع تقلید تشیع است».

بررسی نطق کریمی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

به دنبال نطق جنجالی کریمی قدوسی، عزیز اکبریان عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: به در خواست دادسرای ویژه کارکنان دولت در حال بررسی نطق کریمی قدوسی هستیم.

وی در گفت وگو با ایلنا یادآور شد: با شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از کریمی قدوسی، این شکایت به دادسرای ویژه کارکنان دولت ارجاع شده و این دادسرا که مسئولیت رسیدگی به این مساله را بر عهده دارد از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درخواست کرده تا نطق کریمی قدوسی را مورد بررسی قرار دهد.

وی یادآور شد: در صورتی که مطالب مطرح شده مطابق وظایف نمایندگی کریمی قدوسی نباشد، این مساله در اختیار مرجع قضایی قرار می گیرد.

اکبریان این را هم گفت که قرار است یکی از اعضای هیات نظارت برای بررسی بیشتر، شخصا با کریمی قدوسی دیدار و گفت وگو کند.

"نام خدا" نیز تحریم میشود

دو تن از آهنگسازان وابسته به کمپانى والت دیزنى در مصاحبه‏ اى فاش کردند که ذکر نام خداوند و به‏ طور کلى استفاده از مضامین دینى و مذهبى در محصولات والت دیزنى ممنوع است.

این دو نفر افزودند: استودیوى والت دیزنى یکى از مکان‏هایى است که در رابطه با مسائل دینى، محدودیت اعمال می کند. استفاده از کلمه خدا نیز در اینجا ممنوع است. البته شما در خود والت دیزنى می توانید اسم خدا را بیاورید ولى نمی توانید از آن در فیلم‏ها استفاده کنید.

گفتنی است، شرکت والت دیزنى پردرآمدترین شرکت رسانه‏ اى در جهان محسوب می شود. این شرکت که در زمینه تولید انیمیشن‏ هاى کودکانه فعالیت می کند، در کنار سایر چهره‏ ها و شرکتهاى هالیوودى تبدیل به یکى از پیشگامان حمایت از ارزش‏هاى جدید غربى مانند همجنس‏ بازى و یا شیطان‏ پرستى شده است.

هدف اصلاح‌طلبان از مصادره دولت روحانی
در ماه‌های گذشته مصادره دولت روحانی از سوی اصلاح‌طلبان به نحو شگفت‌انگیزی در دستور کار عناصر تندرو قرار گرفته است و در این راستا در سه سطح اقدامات لازم در دستور کار اصلاح‌طلبان و رسانه‌های همسو قرار گرفته است:
اول؛ مصادره رأی روحانی به نفع جریان اصلاح‌طلب است. اصلاح‌طلبان در اولین قدم از اقدامات خود، رأی به روحانی و پیروزی او را به واسطه حمایت اصلاح‌طلبان از وی معرفی می‌کنند، به گونه‌ای که اگر حمایت اصلاح‌طلبان نبود، روحانی هرگز موفق به پیروزی در انتخابات نمی‌شد. برای نمونه محمد مرعشی در مصاحبه‌ای که در آن به ذکر دلایل پیروزی روحانی می‌پردازد، می‌گوید: «دومین موضوع که خیلی تعیین‌کننده بود اجماع عقلای کشور بود، در جبهه میانی با هدایت آقای هاشمی و در جبهه اصلاحات با هدایت آقای خاتمی
دوم؛ تهی نشان دادن بار گفتمانی دولت است. اصلاح‌طلبان در مصاحبه‌ها و مواضع خود، دولت یازدهم را فاقد گفتمان مستقل می‌دانند. برای نمونه محمدرضا خاتمی در مصاحبه‌ای در جواب اینکه آیا اعتدال گفتمان است یا نه می‌گوید: «اعتدال اصلاً نمی‌تواند یک گفتمان باشد.» سعید حجاریان در این زمینه می‌گوید: «پروژه اصلاح‌طلبان اما، پروژه فشار افکار عمومی و مطبوعات و احزاب در جهت چانه‌زنی در بالا برای باز کردن فضای سیاسی است. آقای خاتمی و هاشمی این نگاه را داشتند.» وی در مورد اینکه پروژه روحانی چیست و چه باید بکند، می‌گوید: ما باید آقای روحانی را به سمت پروژه خودمان متمایل کنیم.
سوم؛ گره زدن ادامه حیات دولت به حمایت اصلاح‌طلبان است. اصلاح‌طلبان سعی دارند ادامه حیات دولت و موفقیت آن را منوط به حمایت جریان‌های اصلاح‌طلب معرفی کنند که در صورت عدم حمایت و همراهی اصلاح‌طلبان پروژه دولت با شکست مواجه خواهد شد. حجاریان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان حامی و ستون فقرات برنامه‌های روحانی هستند، تأکید کرد: «اگر اصلاح‌طلبان بشکنند، روحانی هم شکسته است، چرا که وی با حمایت هاشمی و خاتمی و همچنین کناره‌گیری عارف و بسیج اصلاح‌طلبان رأی آورد. پس در صورت عدم حضور اصلاح‌طلبان جریان راست،‌ روحانی را به ورطه شکست می‌برند
اصلاح‌طلبان به وسیله این سه شیوه قصد دارند فضای فعالیت‌های خود برای ریاست جمهوری بعدی را فراهم آورده و در فرصت مقتضی، دست از حمایت‌های مصلحتی خود از روحانی برداشته و فرد مورد نظر خود را در مسند ریاست جمهوری قرار دهند.

راهنمایی و رانندگی هم برای رعایت حجاب تذکر میدهد
پلیس راهنمایی و رانندگی خودرو رانندگان خانم «بد حجاب» را متوقف می‌کند. به گزارش ایسنا، اخیراً در برخی استان‌ها از جمله اصفهان پلیس راهور خودروی بانوانی را که به زعم آن‌ها پوشش مناسب ندارند متوقف کرده و به آن‌ها «تذکر لسانی» می‌دهند.

اختصاص شعبه برای جرایم قاچاق کالا و ارز

رییس قوه قضاییه در بخشنامه ای اختیار اختصاص شعبه یا شعبی برای رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز را به روسای کل دادگستری های سراسر کشور تفویض کرد.

به گزارش فارس در این بخشنامه آمده است: در اجرای بند الف ماده 11 و تبصره یک ماده 60 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصوب سوم دی ماه 1392 به این وسیله به روسای کل دادگستری استان ها تفویض اختیار می شود با بررسی وضع خاص استان و لحاظ صلاحیت و تجارب قضات نسبت به تعیین یا اختصاص شعبه یا شعبی از دادگاه ها برای رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز و صدور حکم مبنی بر تبدیل جزای نقدی به حبس اقدام کنند.

به مصاحبه صادق پاسخ نمی‌دهم

یکی از خبرگزاری‌ها درباره اظهارات صادق زیباکلام از برادر او سوال کرد. سعید زیباکلام پاسخ داد: حقیقتاً بیشتر احساس تأسف کردم که شخصیت‌های دانشگاهی که به هر حال به لیبرالیزم یک اعتقاد ویژه‌ای را اعلام می‌کنند، چطور عرصه خصوصی را مورد تعرض قرار می‌دهند و آن را وارد عرصه عمومی می‌کنند. چطور مطبوعات و رسانه‌های ما نه‌تنها در این مورد، بلکه در موارد بسیار دیگر برای تخریب یک شخصیت سیاسی یا علمی متعرض عرصه خصوصی می‌شوند.تسنیم نوشت؛ که سعید زیباکلام ادامه داد: متأسفانه به بنده اصرارهای زیادی شده برای مصاحبه تا به تک تک مواردی که از طرف اخوی بزرگوار بنده اظهار شده جواب دهم. اما به جد بر آنم که از این کار بسیار زشت اجتناب کنم. البته حرف‌های گفتنی بسیاری دارم در تمام زمینه‌های گفته‌شده، اما اعتقادم این است که عرصه خصوصی را به هیچ وجه نباید وارد عرصه عمومی کرد.

انگلیس: چشم امیدمان به ایران است!
نشریه انگلیسی «میدل‌ایست ژورنال» با اشاره به حوادث عراق و تأثیر آن بر منافع غرب و به‌ویژه آمریکا و انگلیس در منطقه و نقش تعیین‌کننده ایران در کنترل بحران عراق همین موضوع را به‌عنوان پشت پرده علاقه شدید انگلیس برای بهبود روابط با ایران معرفی ‌کرد و ‌نوشت: این چیزی است که پشت بهبود روابط دیپلماتیک بریتانیا با ایران و بیانیه واشنگتن قرار دارد که گفته، آمریکا آماده همکاری با ایران در بحران عراق است. این نشریه در ادامه توضیح ‌داد که هم اوباما و هم ویلیام هیگ دخالت نظامی مستقیم در عراق را منتفی دانسته‌اند. آنها چشم به ایران دارند تا با اقدامات لازم، افراط‌گرایان را سرکوب کند.

کمک مالی پادشاه عربستان به مردم عراق

شبکه خبری «العربیه» نوشت؛ «عبدا... بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دستور کمک نیم میلیاردی به مردم عراق را داده است. بر اساس این خبر ۵۰۰ میلیون دلار برای شهروندان عراقی که در پی حوادث اخیر کشور دچار خسارت شده‌اند اختصاص یافته است. در بیانیه پادشاه عربستان قید شده که این کمک بدون در نظر گرفتن نوع گرایش‌های مذهبی و یا قومیتی مردم عراق برای آنهادر نظر گرفته شده و قرار است از طریق سازمان ملل متحد پرداخت شود.
اندازه جمعیت 750 میلیونی انرژی مصرف می‌کنیم!
به طور متوسط مصرف انواع انرژی در ایران تقریباً چهار برابر میانگین جهانی است. مصرف انرژی در ایران معادل کشوری با جمعیت 750 میلیون نفری است و در سال 1390 به ازای هر ایرانی ۹۳/۱ تن معادل نفت خام انرژی مصرف شده است که این میزان پنج برابر کشورهای هند و پاکستان است. همچنین ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت دنیا، 9 درصد انرژی جهان را مصرف می‌کند!

نیاز عراق به خلبانان ایرانی

ایگور کوروتچنکو، مدیر مرکز تجزیه و تحلیل تجارت اسلحه جهانی گفت که عراق حداقل به 30 جنگنده Su-25 برای مبارزه با گروهک تروریستی‌داعش نیاز دارد اما مساله فقط با داشتن جنگنده‌های Su-25 حل نمی‌شود. تابناک نوشت؛ او تاکید کرد که داشتن خلبانان مجرب و حرفه‌ای این مدل هواپیما یکی از جنبه‌های مهم است. عراق سه گزینه دارد: خلبانان باتجربه پرواز در هواپیماهای Su-25 ، متخصصان حرفه‌ای خارجی، ازجمله از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، اما نه از روسیه و همچنین جلب خلبانان ایرانی چراکه تهران «منافع ویژه» در شرایط فعلی دارد. علاوه بر این، کوروتچنکو بر این باور است که بسیار مهم است که سلاح هواپیما (بمب‌ها و گلوله‌ها) به اندازه کافی تحویل خواهد شد.

(پرانتز) موضوع مذاکره ظریف و حریف

در مذاکرات وین ۵ که پنج روز به طول انجامید، قرار بوده که متن توافق نامه شروع به نگارش شود. گفته می شود در نگارش متن توافق نامه مواردی که اختلافاتی در آن وجود دارد را در درون پرانتز قرار می دهند که در باره آن موارد در دوره های بعدی مذاکره کنند. آقای ظریف در کنفرانس خبری اعلام کرده است: تعداد پرانتزها از تعداد کلمات توافق نامه بیشتر است. گفته می شود تعداد مسائل اختلافی (موارد داخل پرانتز) ۱۸ عنوان بوده است.

غرق شدن لنج باری در جاسک

جانشین معاون اموردریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از غرق شدن یک لنج باری در آب‌های جاسک خبر داد و گفت: از عصر روز گذشته تاکنون عملیات تجسس و نجات برای هفت سرنشین مفقودشده ادامه دارد. ایسنا نوشت؛ فرهمند پسران درخصوص جزئیات این سانحه دریایی چنین اظهار کرد: یک فروند لنج باری حامل پالت سنگ با 10 سرنشین حوالی ساعت 17 روز یکشنبه هشتم تیرماه جاری از بندر جاسک عازم بندر مسقط کشور عمان شد. وی ادامه داد: هرچند شرایط جوی دریای عمان مساعد بوده اما به‌دلیل عدم بارگیری صحیح در لنج و چیدمان غیراصولی محموله، شناور مذکور حوالی ساعت 20 همان روز، واژگون و غرق شد. پسران خاطرنشان کرد: در پی این اتفاق، 10 نفر سرنشین شناور غرق‌شده به دریا افتادند و لنج نیز غرق شد.

جنگ‌های منطقه برنامه آمریکاست!
یک ژنرال بازنشسته آمریکایی جنگ‌های کنونی در خاورمیانه غربی را از پیش طراحی شده خواند. «ولسی کلارک» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا گفت: جنگ‌های جاری در منطقه خاورمیانه از پیش طراحی و برنامه‌ریزی شده‌اند. در فیلم ویدئویی که از وی منتشر شده است وی می‌گوید: دقیقاً پس از حوادث یازده سپتامبر اطلاعات محرمانه‌ای به دست من رسید که حکایت از آن داشت آمریکا ظرف پنج سال به هفت کشور حمله خواهد کرد. وی تصریح کرد: آمریکا قصد داشت با حمله به هفت کشور سوریه، لیبی، عراق، سودان، لبنان، سومالی و ایران دولت‌های آنها را سرنگون کند.
سفارتخانه‌هایی که دافعه دارند تا جاذبه!
محمدحسین جعفریان شاعر، مستندساز، روزنامه‌نگار و خبرنگار جنگی است که دو دوره رایزن فرهنگی ایران در افغانستان بوده است. وی در مورد وضعیت سفارتخانه‌های ایران در کشورهای خارجی گفت: متأسفانه اعضای سفارتخانه‌های ما دافعه‌شان بسیار شدیدتر از جاذبه‌شان است. به طور عمومی، هر ایرانی که به هر کشوری سفر می‌کند و در آنجا به مشکل برمی‌خورد، امیدش به سفارتخانه ما در آن کشور است. بنابراین سفارت ما در کشورهای دیگر وظیفه دارد که در صورت بروز مشکل برای اتباع ایرانی، در حد معمول مشکلات را رفع کند، که البته در مقدار این حد معمول اختلاف وجود دارد، اما به هر حال گاهی سفارت این وظایف خود را فراموش می‌کند. وی با اشاره به یکی از این سفارتخانه‌ها گفت: مثلاًً خانواده‌ای که برای دیدن یکی از بستگان‌شان در زندان به ترکمنستان سفر کرده بودند، به ما گفتند که سفیر ایران نه تنها حاضر نشده بود با آنها ملاقات کند، بلکه حتی اجازه استراحت آنها در نمازخانه سفارت را هم نداده بودند.

4 سال حبس برای برادرزاده اردوغان

دادگاه جنایی استانبول برادرزاده نخست‌وزیر ترکیه را به اتهام قاچاق موادمخدر به زندان محکوم کرد. فرارو به نقل از «الیوم السابع» نوشت؛ دادگاه جنایی استانبول «محمد اردوغان» برادرزاده «رجب طیب‌اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه را به اتهام قاچاق موادمخدر به چهار سال و دو ماه زندان محکوم کرد. قرار است حکم محمد اردوغان بعد از پایان دوران بازپروری وی که در کمپ ویژه معتادان به‌سر می‌برد، آغاز شود. این حکم علاوه بر برادرزاده نخست‌وزیر ترکیه برای 11 نفر دیگر به اتهامات مشابه صادر شده است.

قوچان‌نژاد: با سوئیس همدردی می‌کنم

رضا قوچان‌نژاد پس از شکست یک بر صفر تیم ملی سوئیس مقابل آرژانتین در دقیقه 118 در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی 2014 برزیل و در حالی که تنها دو دقیقه به پایان مسابقه در وقت‌های اضافی باقی مانده بود، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: با سوئیس احساس همدردی می‌کنم.

تیم ملی فوتبال ایران نیز در مرحله گروهی در دقیقه اول وقت‌های تلف شده در مرحله گروهی با نتیجه یک بر صفر مغلوب یاران مسی شده بود.

انتصاب نخستین بخشدار زن کرمانشاه
نخستین بخشدار زن استان کرمانشاه منصوب شد. به گزارش ایسنا «زهره رستمی» به عنوان بخشدار بیلوار انتخاب شده است. پیش از این «مونا ابروفراخ» به عنوان بخشدار رشت، در استان گیلان انتخاب شده بود.

دستور روحانی برای گسترش دانشگاه ترویج معارف شیعه
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر حجت الاسلام روحانی به وزارت علوم، مقرر شده با توجه به پیشنهاد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور و موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجوز تاسیس و راه اندازی شعب دانشگاه غیرانتفاعی امیرالمومنین (ع) که به همت آیت ا... موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و به منظور ترویج معارف شیعه و دفاع از حریم اهل بیت (ع) ایجاد شده، در کرمانشاه، ایلام، هرمزگان و سایر شهرهای استان خوزستان صادر و شرایط ایجاد این دانشگاه فراهم شود.

آیت‌الله شاهرودی رییس اجلاس شانزدهم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری شانزدهمین اجلاس دور چهارم مجلس خبرگان در 12 ـ ‌11 شهریور به ریاست آیت‌الله هاشمی‌ شاهرودی خبر داد و درباره ریاست این مجلس گفت: همه ما امیدواریم آیت‌الله مهدوی‌کنی سلامت خود را پیدا کنند اما طبق آیین‌نامه برای انتخاب رئیس عمل می‌کنیم.

وی در گفت وگو با تسنیم با اشاره به گزینه های رییس مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: گزینه ها فقط در روز اجلاس مشخص خواهد شد. البته همه ما امیدواریم آیت الله مهدوی کنی سلامت خود را پیدا کنند.

حضور ساکت بیل گیتس در ایران

چندی پیش بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت به تهران آمد و بعد از مدتی تهران را ترک کرد. مشرق نوشت؛ هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده، بیل گیتس که ظاهرا اواخر مهرماه نیز به ایران آمده بود، این‌بار به چه دلیلی به کشورمان سفر کرده است. در همین ارتباط یکی از مسئولان وزارت ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موسس شرکت مایکروسافت با هماهنگی قبلی برای انجام یکسری از مذاکرات به کشورمان سفر کرده است یا خیر؟ ضمن اظهار بی‌اطلاعی اما موضوع سفر وی و برگزاری جلسات فنی با وزارتخانه را رد نکرد. اواخر مهرماه نیز که گفته شد بیل گیتس به ایران آمده است، یک مقام مسئول علت حضور وی را سوختگیری هواپیما عنوان کرد و گفت که علت اصلی حضور او در فرودگاه امام خمینی سفر وی به دوبی برای شرکت در نمایشگاه Gitex بوده که به‌دلیل سوختگیری هواپیما مجبور به توقف در کشورمان و در محدوده پاویون فرودگاه امام خمینی شده است.

افزایش اتهامات میردامادی

وکیل‌مدافع سراج‌الدین میردامادی از تداوم بازداشت موکلش انتقاد کرد. گیتی پورفاضل اظهار کرد: سراج‌الدین میردامادی از نیمه دوم اردیبهشت 93 تاکنون در بازداشت است و قرار بازداشت موقت او یک‌بار تمدید شده است. وی گفت: اتهام میردامادی طبق کیفرخواست فعالیت تبلیغی علیه نظام بود ولی با ارجاع پرونده از دادگاه به دادسرا، او به اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور نیز متهم شد. پورفاضل با انتقاد از تداوم بازداشت موکلش افزود: طبق قانون مدت بازداشت موقت نباید از حداقل مجازات جرم بیشتر باشد ضمن اینکه اصلا ممکن است جرم ثابت نشود. سراج‌الدین میردامادی روزنامه‌نگاری است که در مردادماه 92 به ایران بازگشت و تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. او در 18 دی‌ماه 92 در شعبه 15 دادگاه انقلاب حضور یافت و در آنجا اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به او تفهیم شد. شعبه 15 دادگاه انقلاب از پرونده میردامادی نقص گرفت و این پرونده برای رفع نقص به دادسرای اوین بازگردانده شد.

اخبار روزانه:

* گزارشها حاکی است که در زمستان سال گذشته گران‌ترین آپارتمان مسکونی در منطقه دو تهران (بالا شهر تهران)، متری 21 میلیون تومان به فروش رسیده و این درحالی است که در تابستان امسال در منطقه یک هر واحد متری 25 میلیون تومان به فروش رفته است.

* منابع عراقی از ورود تک تیراندازان به موصل برای شکار تروریستهای وابسته به گروهک داعش و داوطلب شدن 50 هزار کربلایی برای جنگ با تروریسم خبر دادند.

* علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در مورد وضعیت دریاچه ارومیه گفت: مشکل دریاچه ارومیه به این راحتی حل نمی‌شود؛ نجات حوضه دریاچه ارومیه به عهده یک کارگروه است و نمی توان تنها وزارت نیرو را در این امر مؤثر دانست.

* علی کاییدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سختی دریافت وام ازدواج به کابوسی برای جوانان تبدیل شده، اما هر روز شنیده می‌شود که اختلاسهای چند هزار میلیاردی در برخی از بانکها صورت می‌گیرد، گفت: وقتی سه هزار میلیارد تومان از پولهای ما می‌رود، کسی جوابگو نیست، اما زمانی که یک جوان نیاز به سه تا پنج میلیون تومان دارد، بیشتر بانکها یا بودجه ندارند یا اینکه حتی به تمسخر جوانان و به موشکافی تأثیر این رقم در زندگی زوجهای جوان می‌پردازند و موجب آزار آنان می‌شوند.

* در یک اقدام کم سابقه از سوی بعضی از آژانسهای مسافرتی در جزیره کیش و تهران نرخ بلیت پرواز به کیش از 230 هزارتومان به علت کاهش بی سابقه مسافر به 30 هزارتومان رسیده است.
*یکی از اهالی روستاهای محروم واقع در غرب کشور برای آنکه نشان دهد ثروتش به 10 میلیارد تومان رسیده، در حرکتی عجیب خودروی‌ زانتیای خود را به آتش کشیده و علاوه بر آن، حدود 100میلیون تومان برای برگزاری یک جشن در این روستا هزینه کرده است.
* پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص پرونده فساد در فوتبال گفت: گزارش پرونده فساد در فوتبال در حال نهایی شدن است و طی یکی، دو هفته آینده اعلام می‌شود.

* بشار الحادی یکی از تاریخدانان بحرینی از تدریس کتابهای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در کشور بحرین خبر داد. وی اعلام کرد که اداره اوقاف بحرین کتابهایی که گروه تروریستی داعش در مناطق تحت تصرف خود در سوریه و عراق تدریس می‌کند، در مدارس کشور توزیع کرده است.

*بتازگی در تهران یک شرکت تولیدی به برگزاری شوی لباس زنانه با حضور آقایان اقدام کرده است! این اتفاق درحالی است که تا پیش از این ورود آقایان به نمایشهای لباسهای زنانه ممنوع بوده است اما اکنون در اکثر شوهای لباس در تهران آقایان نیز حضور دارند!

* یک شرکت روسی فعال در امور جواهرسازی، طرحهای زیبا و از جنس طلا، چهره ای از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را بر روی گوشی های آیفون اپل تعبیه کرده و آنها را با قیمتی در حدود دو هزار و 500 پوند انگلیس به فروش می‌رساند.
* ویتنی لینر نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا مدعی شد که تغییرات تکنولوژی تولید، باعث ایجاد بحران خودساخته گرم شدن زمین است که آمریکا در این پروژه نقش اساسی ایفا می‌کند.

* صندوق صلح آمریکا در گزارشی اعلام کرد که ایران از زمان روی‌ کار آمدن حسن روحانی و پس از برداشتن گام‌های مهم برای ارتقای جایگاهش در سطح جهانی، در سال 2014 بیش‌ترین پیشرفت را در جهان بر اساس شاخص ثبات کشورها داشته است.

* مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه در باره صحت و سقم اخبار منتشره در برخی سایتها مبنی بر معرفی دکتر نهاوندیان به سمت سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: خبر منتشر شده گمانه زنی رسانه هاست.

https://shoma-weekly.ir/cOR3Ma