گفته می‌شود که...

توزیع کتب انحرافی در برخی روستاها/ تحرکات داعش برای جذب ایرانیان/ رقص داعش در مساجد / پشت‌پرده دعوت عربستان از ایران/ مجوز دولت به نعمت زاده برای تولید باکتری / و...

حاشیه های یک انتصاب در وزارت کشور

انتصاب علی پورعلی مطلق به سمت مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور از سوی رحمانی فضلی با حاشیه هایی همراه بوده است. وی که سابقه فرمانداری آستانه اشرفیه در دولت موسوم به اصلاح طلبی را در کارنامه خود دارد، با پیشنهاد کاظم میرولد، معاون سیاسی سابق وزارت کشور و با امضای وزیر به این سمت گمارده شده است. گفته می شود پورعلی در جریان تحصن برخی نمایندگان در مجلس ششم، جزو افرادی بوده که نامه حمایتی از آنها را امضا کرده است.

توزیع کتب تحریف شده در برخی مناطق روستایی
شنیده ها حاکی از آن است که برخی افراد با سوء استفاده از محیط های روستایی اقدام به توزیع کتاب هایی در سطح روستاهای کشور کرده اند.
بر اساس این گزارش برخی از این کتاب ها به صورت غیرمجاز چاپ شده اند و دارای محتوای تحریف شده هستند.
باید به این نکته توجه داشت که عدم رسیدگی به روند چاپ غیر مجاز کتاب ها در نهایت منجر به توزیع این کتاب ها در سطح کشور می شود.
لازم است در سالی که از سوی رهبری به نام فرهنگ نام گذاری شده، مسئولین فرهنگی تلاش بیشتری برای جلوگیری از انتشار تحریفات و شبهات در کشور داشته باشند.

7 انتقاد اصلاح طلبان نسبت به عملکرد دولت

از دیدار نمایندگان طیف موسوم به اصلاح طلب با شیخ حسن روحانی، نکات ویژه ای استخراج شده است. در یک جمعبندی کلی، اصلاح طلبان در این دیدار نسبت به عملکرد دولت 7 انتقاد مطرح کرده و در ادامه، 12 پیشنهاد ارایه داده اند. انتقادات عبارتند از: ارتباط ضعیف با مردم، به پایان رسیدن ظرفیت صداوسیما برای ارتباط با مردم و لزوم استفاده از ظرفیت های جدید، حصر سران فتنه، انفعال برخی از وزرا، عدم استفاده از ظرفیت شوراهای شهر، عدم بهره گیری از ظرفیت رسانه های مختلف، سرعت پایین تغییر فرمانداران و به کارگیری مدیران استانی همسو با اصلاح طلب. 12 پیشنهاد آنان نیز به صورت تیتروار بدین شرح است: افتتاح دفتر روحانی در قم، توجه به کف مجلس، لزوم کاهش انتقاد از دولت قبل، تقویت مدل سفرهای استانی کنونی، جدی گرفتن رسانه ها، تقویت سیستم مشورت، مشاوره با اصلاح طلبان در استان ها، تغییر رویکرد فعلی در برخورد با منتقدان، افزایش اقدامات نمادین مثل ماجرای فیلترینگ واتساپ، گشایش در سیاست های داخلی مدنظر اصلاح طلبان، توجه ویژه به انتخابات مجلس آتی و مراقبت از عدم اختلاف میان جریان اعتدال و اصلاحات.

توهین مجدد به ملت ایران در شبکه صدای آمریکا
انور عبدالرحمن، کارشناس بحرینی شبکه صدای آمریکا(VOA)، که همواره مواضعی خصمانه و تند علیه ایرانی ها دارد، در برنامه افق، مجددا به ایرانیان توهین کرد و سیامک دهقان پور، مجری صدای آمریکا، همچون گذشته این واکنشی به این توهین نشان نداد و مجید تفرشی، دیگر کارشناس این برنامه مجبور شد جور دهقان پور را به دوش بکشد.
البته عدم واکنش دهقان پور به توهین هایی که به اصطلاح کارشناسان این شبکه به ملت شریف ایران می کنند، به امری عادی تبدیل شده وبه رغم اعتراض مخاطبان به این رویه دهقان پور، این مجری که از حامیان سرسخت بهائیان محسوب می شود، همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهد.

آخرین اخبار از تحرکات داعش برای جذب ایرانیان

تحرکات برخی افراد جهت شناسایی و جذب افراد مستعد برای عضویت در گروهک تروریستی داعش در ایران افزایش یافته است. اخیرا در قزوین یکی از افرادی که فعالیت های حمایتی از داعش مرتکب شده بود، دستگیر شده است. شنیده شده که یک فرد جنجالی در سیستان و بلوچستان که متاسفانه از سوی برخی مسئولان دولت یازدهم موردتوجه قرار گرفته، علاوه بر سکوت نسبت به اقدامات وحشیانه تروریست های داعش، مخفیانه و با واسطه حمایت هایی از آنها به عمل می آورد.

تشدید اختلاف میان طیف های مختلف اصلاح طلبان با دولت

اختلافات میان طیف های مختلف اصلاح طلبان با دولت درحال افزایش است به نحوی که این اختلافات از محافل خصوصی به جلسات عمومی نیز کشیده شده است. اصلاح طلبان معتقدند که اعتدال، یک گفتمان نیست بلکه یک روش است که باید آن را زیرمجموعه اصلاحات معرفی کرد. برگزاری همزمان جلسه احزاب اصلاح طلب با جشن روحانی در همین زمینه ارزیابی می شود.

رقص برای مبارزه با جمهوری اسلامی
مرکز روابط بین‌الملل بارکل در دانشگاه لس‌ آنجلس اقدام به نمایش فیلمی به نام «رقصنده صحرا» کرده است. این فیلم درباره مردی ایرانی است که رقص را به صورت خودآموز یاد گرفته و سپس برای اجرای آن در صحرا گروهی را تشکیل داده است. این فیلم پس از نمایش در دانشگاه در میزگردی به بحث گذاشته شد.
وبسایت خبری دانشگاه یو سی‌ ال‌ ای نوشته است: رقص در ایران ممنوع بوده و این فیلم داستان واقعی مردی به نام افشین غفاریان است؛ کسی که هر خطری برای مبارزه در راه رسیدن به رویایش که همان رقاص شدن بود را به جان خرید. فیلم داستان زندگی این مرد با پشت صحنه اعتراضات سال 2009 ایران رقم می‌خورد؛ یعنی هنگامی که شور و اشتیاق و تمرد نسل جوان، برای حرکت به سمت آزادی بیشتر مشتعل می‌شود.
داستان فیلم درباره افشین غفاریان است که با مراجعه به وب‌ سایت یوتیوب و تماشای رقص های مختلف از مایکل جکسون و باب فاسی تا پینا باوش سعی دارد دنیای خود را شکل دهد. او به همراه دوستانش یک گروه رقص زیرزمینی در دانشگاه تاسیس می‌کند و با پا گرفتن گروهشان، آنها خود را برای یک اجرای مخفی در وسط بیابان آماده می‌کنند.
اکرم خان از مشهورترین رقاصان جهان درباره این فیلم و همکاری‌اش با این پروژه می گوید:«این فیلم پایان داستان سنت تلاش برای به اسارت درآوردن رقص را باز می گوید. رقاص صحرا فقط درباره رقص نیست، درباره این است که چرا رقص در زندگی ما اهمیت و ارزش دارد... این داستان الهام بخش کسی است که با رقص تلاش می کند خود را در برابر یک رژیم سیاسی رها کند
این فیلم با بازی فریدا پینتو و نازنین بنیادی و همچنین ریس ریتچی و تام کولن فیلم‌برداری شده است. کارگردان این اثر نیز ریچارد ریموند است. این فیلم در کشورهای مراکش، فرانسه و انگلیس فیلمبرداری شده و تهییه کننده آن الترکی عربستانی الاصل است.

اخبار ضد و نقیض جدایی مشایی از احمدی نژاد

طی هفته گذشته اخبار ضدونقیضی پیرامون جدایی احمدی نژاد و مشایی در رسانه ها منتشر شده است و نکته جالب توجه این است که خبر جدایی بیشتر در رسانه های اصلاح طلب و حامیان دولت کار شده است. برخی به سخنان داود احمدی نژاد اشاره می کنند، عده ای دیگر به جدایی دفتر احمدی نژاد از دفتر مشایی و بعضی دیگر به عدم همراهی مشایی و بقایی در برنامه های روبه افزایش احمدی نژاد استناد می کنند. طیف های موسوم به اصولگرا به خبر این جدایی با نگاه تردید می نگرند.

وقتی دستاوردهای ابن سینا مصادره می شود!
نقدی کامل است که در چارچوب یک نگاه کلی، به هر سه لایه‌ی تم، محتوا، و قالب و تکنیک اثر هنری بپردازد. در ادامه به بررسی فیلم پزشک (The Physician)، پرداخته می‌شود.
در این فیلم، یک جوان مسیحی آنگلوساکسون با نام رابرت کول، از انگلیس به راه می‌افتد و در پی آوازه‌ی جهانی ابن سینا، به اصفهان می‌آید تا از او درمان بیماری‌ها را یاد بگیرد. در بین راه عاشق دختری یهودی می‌شود به نام «ربکا» که او هم اتفاقاً به اصفهان می‌آید. پس از یک سلسله اتفاقات در اصفهان، این دو به هم می‌رسند.
تم فیلم، معمولاً ایده‌ی نخستینی است که در فکر هنرمند وجود دارد و به نوعی، همان غایتی است که قرار است در نهایت به مخاطب، القا شود. این تم، وقتی اثرگذار است که به صورت یک روح واحد و کلی، بر فیلم، حاکم شود. در فیلم پزشک، این روح حاکم، «تقابل علم و دین» و «مخالفت دین‌مداران با علم» است و غایت فیلم، القای این است که جریان کلیسا در دوران قرون میانه در منطقه‌ی اروپا و جریان Imam and his Mullahs در دوران بعد از قرون میانه در ایران، با علم مخالفند و به خاطر همین بوده است که روند تاریخی پیشرفت علم در ایران، شکست خورده و ادامه‌ی آن، به غرب، منتقل شده است.

اخبار مشکوک در شبکه های اجتماعی از دخالت ایران جهت سرکوب گروهک داعش با محوریت حاج قاسم سلیمانی

پیرامون جنایات گروهک داعش اینکه به موازات اقدامات آنها، در شبکه های اجتماعی به ویژه موبایلی، تحرکات مشکوک و خبرهای ضدونقیضی از دخالت ایران جهت سرکوب این گروهک با محوریت حاج قاسم سلیمانی منتشر می شود که این اخبار صحت ندارد. هدف از انتشار گسترده چنین خبرهایی، برانگیختن احساسات قومی و داغ کردن دعوای ساختگی عرب و عجم و نیز وارونه جلوه دادن حقایق در افکار عمومی جهانی مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف است.

تماشاچیان جام جهانی چقدر ارز از ایران خارج می‌کنند؟
برآوردها نشان می‌دهد مسافران ایرانی جام ‌جهانی حداقل 12 میلیون دلار خرج تماشای بازی‌های جام جهانی خواهند کرد.
سفارت برزیل در تهران اعلام کرده که با دو هزار تقاضای ویزا برای سفر به برزیل و تماشای جام جهانی مواجه شده که از این تعداد تاکنون 1500 نفر بلیت تماشای بازی های ایران را نیز تهیه کرده اند.
اگر فرض شود که همه این دو هزار نفر در نهایت موفق به تهیه بلیت بازی ها نیز خواهند شد آنگاه می توان برآورد کرد که سفر این تعداد از ایرانی ها به برزیل حداقل چقدر ارز را از کشور خارج می کند. نخستین بازی ایران در جام جهانی روز 16 ژوئن برگزار می شود و تاریخ آخرین بازی نیز 25 ژوئن است در نتیجه یک فرد برای اینکه تمام بازی ها را تماشا کند (با فرض اینکه ایران از گروهش صعود نمی کند)، باید در دیرترین حالت 15 ژوئن خود را به برزیل برساند و 26 ژوئن از برزیل راهی تهران شود در نتیجه این فرد یازده شب را در برزیل سپری خواهد کرد. پروازهای ایران به برزیل به مقصد شهرها ریودوژانیرو و سائوپولو انجام می شوند اما برای یک ایرانی که قصد تماشای بازی های ایران را دارد به صرفه تر است که به سائوپولو پرواز کند چرا که از آنجا زمان و هزینه کمتری را باید صرف رسیدن به شهری بکند که نخستین بازی ایران در آن برگزار خواهد شد. با فرض اینکه مسافر ایرانی جام جهانی هیچ شبی را در شهر سائوپائولو اقامت نکند و یک روز پیش از آغاز بازی های ایران وارد برزیل شده و یک روز پس از آخرین بازی احتمالی ایران از برزیل خارج شود، حداقل هزینه های سفر به برزیل که در مجموع مسافران ایرانی برزیل حداقل 12 میلیون و پانصد هزار دلار ارز از ایران خارج می کنند.

فشار اصلاح طلبان به دولت برای تغییر وزیر کشور

رسانه های طیف موسوم به اصلاح طلب طی دستورالعمل اعلام نشده از اتاق فکر آنها، فشار بر دولت جهت تغییر وزیر کشور و یا همراه کردن وی با اهداف اصلاح طلبان را شدت بخشیده اند. این رسانه ها با همراهی افراد شاخص طیف متبوع خود در مصاحبه ها و مقالات مختلف درصدد القای این نکته اند که عملکرد رحمانی فضلی در مغایرت با شاکله دولت است.

تاثیر مخرب تماشای صفحات مستهجن
یکی از فرضیه‌هایی که موسسه تکامل انسانی مکس پلانک و دانشکده روانپزشکی شریته آلمان به طور مشترک مطرح کردند، به آسیب بخش خاکستری مغز در اثر تماشای پورنوگرافی اشاره دارد؛ چون مغز مردانی که بیشتر پورن می‌بینند، کاملا متفاوت با مغز معمولی است.
در این پژوهش ام‌آر‌آی (MRI) مغز مردان 21 تا 45 ساله که گفته بودند در هفته بطور متوسط بیش از چهار ساعت پورن تماشا می‌کنند، مورد مطالعه قرار گرفت؛ نتیجه اینکه مغز کسانی که بیشتر در معرض پورنوگرافی قرار می‌گرفتند، در مناطقی که "انگیزه" و سیستم پاداش را در کنترل دارد کوچکتر بود.
سیستم پاداش (ریوارد سیستم) سیستم پیام رسانی ویژه مغز همه پستانداران است که بدن را از برطرف شدن نیازهایش آگاه می‌کند.
به این ترتیب که پس از برطرف شدن گرسنگی، برآورده شدن میل جنسی و بسیاری از نیازهای دیگر مغز با ترشح هورمونی در فرد احساس لذت ایجاد می‌کند.
دکتر سیمونه کیون، مدیر این گروه تحقیقاتی می‌گوید: "نتایج این تحقیق می‌تواند بیانگر این باشد که مصرف مرتب پورنوگرافی سیستم پاداش مغز را تنبل می‌کند."

تحرکات جریان فتنه در شبکه های اجتماعی

تحرکات جریان فتنه در شبکه های اجتماعی موبایلی افزایش یافته است. یک بررسی کلی از مطالبی که از جانب فتنه گران در این شبکه ها دست به دست می شود نشان می دهد که در مطالب آنها، تاکید دوباره به تقلب دروغین در انتخابات سال 88 و نیز، توهین به برخی نهادها و شخصیت های انقلابی در دستور کار آنان قرار گرفته است.

رقص و پایکوبی تروریست های داعش در مساجد
طی چند روز گذشته فیلمی از صحنه حضور تروریست های داعش در برخی از مساجد استان الانبار عراق منتشر شد که در آن جمعی از افراد این گروه تروریستی با وقاحت تمام و بی توجهی کامل نسبت به حرمت و قداست مسجد، اقدام به رقص و آوازخوانی نمودند که موجب شگفتی بینندگان شد.
گفتنی است این اولین مورد از گستاخی ها و حرمت شکنی ها پیروان این جریان پلید نیست چراکه چندی پیش نیز در هنگام پخش اذان ظهر از مأذنه های مساجد شهر، گروهی از جوانان این گروه تروریستی با راه انداختن ماشین های متعدد به صورت کاروانی، به شادمانی مشغول بودند.

هشدار توییتری ظریف
آنه گیران ، خبرنگار و مقاله نویس واشنگتن پست (WP) در یادداشت امروز این روزنامه آمریکایی به مذاکرات هسته ای ایران پرداخته است.
خانم گیران می نویسد: مذاکره کنندگان آمریکا و ایران در عبور از بن بست شکست خوردند و بسیار بعید به نظر می رسد که توافق هسته ای تا ضرب الاجل 20 جولای انجام شود.
پنج هفته پیش از ضرب الاجل تعیین شده برای اعمال محدودیت های جدید بر برنامه هسته ای ایران، مذاکراه کنندگان ایران و آمریکا در مسائل بسیار مهم، اختلافات زیادی دارند.
وی افزود: یک حس یأس و بدبینی درباره مذاکرات تاریخی هسته ای ایجاد شده. این مذاکرات در میان بالاترین اولویت های دولت اوباما قرار داشته اند.
این هفته، یک هیئت نمایندگی عالیرتبه آمریکایی در اقدامی غیرمعمول با مذاکره کنندگان ایرانی در سوییس ملاقات کرد. این دیدار به امید شکستن بن بست درمورد قابلیت های هسته ای ایران انجام شد که به نظر می رسد توافق تا ضرب الاجل 20 جولای را ناممکن ساخته است.
در ادامه این نوشتار می خوانیم: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز چهارشنبه در توییتر انگلیسی زبان خود هشدار داد که مذاکرات به بن بست رسیده است و علت آن هم محدودیت هایی است که مذاکره کنندگان بین المللی می خواهند بر سانتریفیوژهای ایران اعمال شود. ظریف همچنین لینک گزارشی را توییت کرده که تخمین می زند ایران برای ساخت بمب هسته ای حداقل به 36 ماه زمان نیاز دارد. اما جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته، ایران ممکن است بتواند این کار را در کمتر از دو ماه انجام دهد.
ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود و تعهد به مفاد ان پی تی تاکید کرده و گزارش های آژانس نیز سندی درمورد انحراف این برنامه ارائه نداده است.

شوک حامیان دولت از انتشار خبر فعالیت اقتصادی همسر ابتکار

انتشار اخبار اقدامات اقتصادی همسر معصومه ابتکار در ماجرای واردات بنزین در رسانه ها که با واکنش وی نیز همراه شد، شوک بزرگی به جریان حامی دولت وارد کرده است. با توجه به رویکرد اصلاح طلبانه رییس محیط زیست، حامیان دولت معتقدند که رفتارهای اینچنینی این افراد به جلوه عمومی دولت و پایگاه اجتماعی آن صدمه می زند. برخی اصلاح طلبان در سوءاستفاده های رانتی و پرونده های اقتصادی طی سال های حضورشان در قدرت، صاحب آوازه هستند.

بزرگنمایی اقدامات گروهک تروریستی داعش از سوی رسانه های ضدانقلاب

بزرگنمایی اقدامات گروهک تروریستی داعش از سوی رسانه های ضدانقلاب و بازنشر آن در برخی رسانه های داخلی تعجب برانگیز است. این درحالی است که گروک تروریستی داعش تنها چندهزار نفر عضو دارد که هرگز توانایی ساقط کردن هیچ دولتی را ندارند و تنها به جهت برخی رفتار وحشیانه و ضدانسانی و نیز، استفاده از عملیات روانی، توانسته اند روی افکار عمومی اثرگذار باشند.

پشت‌پرده دعوت عربستان از ایران!

«احمد الشرقاوی» تحلیل‌گر مسائل راهبردی منطقه، در مقاله‌ای در پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، به بررسی مذاکرات هسته‌ای ایران و ارتباط آن با اخبار منتشر شده در زمینه رایزنی‌های احتمالی ایران و عربستان سعودی در مورد مسائل منطقه‌ای پرداخت و نوشت: سخنانی که پس از دعوت سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی، از همتای ایرانی خود در مورد گفت‌وگوهای ایران و عربستان مطرح شده، در راستای درگیری‌های موجود در داخل عربستان سعودی پس از تغییرات بزرگی است که پادشاه این کشور بنا به درخواست «خالد التویجری» رئیس دفتر خود، در برخی پست‌های کلیدی انجام داده است. سعود الفیصل که به علت ارتباط با تروریست‌های منطقه و دشمنی با ایران، پس از بندر بن‌سلطان، نامزد اصلی کنار گذاشته شدن از مناصب عالی سعودی بود، با پیش‌دستی نسبت به این تصمیم، موضوع گفت‌وگوها را با تهران مطرح کرد تا عقب‌نشینی دردناکی را به ریاض بچشاند و نشان دهد که وی نیز مرد گفت‌وگو است. این در حالی است که این دعوت همچنان با مخالفت شدید برخی نویسندگان ارشد سعودی و نزدیکان به محافل تصمیم‌سازی در ریاض مواجه شده است، موضوعی که با توجه به نظام سرکوبگر در عربستان، پیش از این سابقه نداشته است و می‌تواند نشانه‌ای از درگیری بر سر قدرت و ثروت در عربستان باشد که از مدت‌ها پیش آغاز شده است.

هیلاری کلینتون و خاطراتی درباره ایران

کتاب خاطرات هیلاری کلینتون، وزیرخارجه پیشین آمریکا که بتازگی منتشر شده، در بخش هایی به موضوع ایران اختصاص دارد و کلینتون در آن ادعاهایی درباره تماس های محرمانه دیپلمات های آمریکایی با دیپلمات های ایرانی در طول چند سال گذشته مطرح کرده است.

وی در کتاب خاطراتش با عنوان گزینه های دشوار، مدعی شده که یکی از اولین تماس ها (فروردین سال ۱۳۸۸) در حاشیه کنفرانس بین المللی لاهه هلند انجام شد که درباره اوضاع افغانستان برگزار شده بود.کلینتون همچنین گفته که در سال 2010 به واسطه رئیس جمهور اوگاندا پیغام هایی را به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین کشورمان فرستاده است و در تابستان همین سال، جک سالیوان، دستیار جوانش (که در مذاکره اخیر با تیم هسته ای کشورمان در ژنو نیز حضور داشت)، پیغامی را به وزیرخارجه وقت کشورمان تحویل داده است. وزیرخارجه پیشین آمریکا همچنین گفته، تماس هایی غیررسمی میان ایران و آمریکا در سال 2011 تا 2013 در عمان با وساطت سلطان قابوس، پادشاه این کشور انجام شده است. کلینتون در کتاب خاطراتش همچنین از رایزنی هایش برای ترغیب هند به قطع مبادلات نفتی با ایران گفته و از این که در حمایت از آشوبگران پس از انتخابات سال 88، موضعگیری قاطعی نداشته اظهار پشیمانی کرده است.

توهین به تیم ملی و شعور مخاطب
آفتاب نیوز از گاف توهین‌آمیز یکی از برنامه‌های ورزشی خبر داد. گویا در برنامه «ورزش از نگاه 2» که چهره‌هایی همچون حسن روشن، پرویز مظلومی، حمید درخشان و حسین عبدی حضور داشتند، مهمانان و مجریان نسبت به کسب امتیاز در بازی‌های ایران ابراز امیدواری می‌کردند اما هنگامی که قرار ‌شد آیتم مصاحبه با سفیر نیجریه پخش شود، مجری و برخی مهمانان به گمان این که میکروفن قطع شده، سخنان توهین‌آمیزی علیه تیم ملی زدند. از جمله این که «ایران مقابل بوسنی کیسه گل است و مسی در بازی مقابل ایران آقای گلی‌اش را قطعی می‌کند

بازیکن تیم ملی ترکیه روی هم بازیهایش اسلحه کشید
بر اساس گزارش روزنامه هامبورگر مورگن پست و بیلد درگیری لفظی بازیکنان تیم ملی ترکیه در نهایت به نزاع با صلاح گرم کشیده شد.
بر اساس این خبر بعد ار دیدار تیم ملی ترکیه و هلند دو هم اتاقی یعنی "عمرتوپراک "و "هاکان چالهان اوغلو "به همراه دو تن از دوستان خود به کلوپ شبانه در استانبول رفتند در همین حین "کوکان توره "هم به همراه یکی از دوستانش به این مکان وارد می شود تنش کوچک در ادامه به در گیری لفظی دوستان این سه ملی پوش وسپس به نزاع تبدیل می شود و در ادامه به هتل نیز منتقل می شود.
ابتدا توپراک و چالهان اغلو به هتل بر می گردند و با مراجعت گوکان توره اوضاع بدتر می شود توره با صلاح گرم و باکمک ماموران هتل به زور وارد اتاق می شود و هم بازی های خود را تهدید به مرگ می کند و در حالی که صلاح را به سمت پای هاکان گرفته با مداخله ماموران امنیتی هتل و دیگر ملی پوشان قائله بدون تیر اندازی و مصدوم ختم بخیر می شود.
در اخرین اظهار نظر توره و توپراک از بروز چنین اتفاقی در کمپ تیم ملی ابراز بی اطلاعی کردند و در همین راستا مدیر برنامه های توره این اخبار را کذب محض می داند..

تحسین از پوتین با تی شرت

مقاومت ولادیمیر پوتین در برابر طمع ورزی های آمریکا و اروپا در اوکراین، همچنان به شکل های مختلف در روسیه مورد حمایت و تحسین قرار می گیرد. یکی از سازمان های حامی کرملین با عنوان "این حقمان است"، یک کمپین در حمایت از ولادیمیر پوتین و الحاق کریمه اوکراین به روسیه شروع کرده و تی شرت هایی با طرح های مختلف از ولادیمیر پوتین تولید و در مسکو توزیع کرده است. طراحان این کمپین می گویند این کار را "برای تقدیر از پیروزی های مختلف بین المللی ولادیمیر پوتین در چند ماه گذشته" راه اندازی کرده اند. به گزارش بخش روسیه رادیو اروپا آزاد / رادیو آزادی، فروش این تی شرت ها در اطراف کرملین و در میدان سرخ در مسکو، شروع شده است.

واکنش میرکاظمی به سخنان هاشمی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس و وزیر پیشین نفت با اشاره به سخنان اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی به فارس گفت: از آقای هاشمی رفسنجانی می خواهم تا چند روز آینده اطلاعات بیشتری درباره موضوع تولید بنزین در دولت دهم کسب کند تا شبهه سیاسی بودن سخنانش در اذهان متبادر نشود.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی با کنایه به مدیران دولت قبل، «تولید بنزین از پتروشیمی» را شاهکار سیاسی خوانده و گفته بود: به قیمت به خطر انداختن سلامتی مردم، ادعای خودکفایی در بنزین می کردند.

حضور‌۲۰۰‌خبرنگار‌ در نشست ‌مطبوعاتی‌ روحانی
دومین نشست خبری رئیس‌جمهوری امروز با حضور ۲۰۰ خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. به گزارش ایرنا، در این نشست که از ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد، حسن روحانی به مدت ۹۰ دقیقه علاوه بر سخنرانی ابتدایی خود، به پرسش خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ خواهد گفت.

منتظر طوفان جدید شکست خوردگان باشید

یکی از شاگردان آیت الله مصباح یزدی می گوید آنچه علیه آقای روحانی گفته می شود، عکس العمل شکست خوردگان انتخابات 24 خرداد است. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام غرویان افزود: باید همه منتظر طوفان های جدی و جدیدی از سوی شکست خوردگان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 باشند. خبرها حاکی از آن است که کسانی که بازی سیاسی 92 را در کمال ناباوری شان باختند، الآن دستور داده اند که تا دولت یک ساله نشده زمین گیرش کنند. متأسفانه شکست خوردگان اصلی انتخابات سال 92 در فکر انتقام هستند، نه فعالیت سیاسی و به دست آوردن دل مردم. وی گفت: اما مردم همچنان به انتخاب خود پایبندند و از آرامشی که بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم به وجود آمده است، راضی هستند. توصیه غرویان به دولت و به ویژه آقای روحانی نیز اینست که همچنان متانت خود را در مقابل این هجمه ها و تهمت ها حفظ کنند و راه خود را پیش ببرند.

مجوز دولت به نعمت زاده برای تولید باکتری
پس از ارائه پیشنهاد نعمت زاده وزیر صنعت در دولت مبنی بر اهمیت و لزوم توجه به تولید دسته ای از باکتری ها که به باکتری های پروبیوتیک معروف هستند و فواید آنها برای ایجاد ترکیباتی مانند ویتامین ها و آنتی بیوتیک های مختلف در بدن دام و طیوراست، هیئت دولت به وزیر صنعت مجوز داده نسبت به سرمایه‌گذاری در طرح های تولید باکتری پروبیوتیک (مکمل غذایی دام و طیور) تا سقف 49 درصد به میزان 673 میلیارد ریال اقدام کند.

سخنگوی داعش: کشتن شیعه مثل کشتن مگس است!
روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن نوشت: "ابومحمد عدنانی" سخنگوی رسمی گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلام در عراق و شام" (داعش) در بیانیه ای روز پنج شنبه گفت: امریکا منطقه خاورمیانه را به ما ( داعش) سپرده است تا نقشه جهان را بر اساس خلافت اسلامی رسم بکنیم و بدانید که ما نقشه جدید جهان را با نوک شمشیرهایمان رسم می کنیم.
وی در ادامه با اشاره به شیعیان افزود: شعیان را باید کشت آنها به عباس (س) و فاطمه (س) توسل می کنند آنها مشرک اند وارد خانه های آنها شوید و مثل گوسفند سرهای آنها را از تن نجسشان جدا کنید کشتن آنها برای شما مثل کشتن مگس باشد، جنگ امروز جنگ بین همه شیعیان و همه سنی ها است.
وی در رابطه با اوضاع جاری عراق خطاب به "سنی های" عراق گفت: هرچند امریکا و ایران به شیعیان عراق کمک می کند ولی قدرت شما بیشتر است و هیچ وقت به حکومت شیعیان راضی نشوید.
در این رابطه وزارت کشور عراق روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی این کشور تلاش شبه نظامیان گروه داعش برای حمله به پایگاه نظامی در منطقه یوسفیه در 25 کیلومتری جنوب بغداد را ناکام گذاشتند و 40 شبه نظامی را به هلاکت رساندند، در این عملیات نیروهای امنیتی عراق یک افسر ارتش نیز کشته شد.

ایران به حالت آماده باش در آمد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: روزنامه آمریکائی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: ایران نیروهای خود را در مرزهای عراق به حال آماده باش در آورده تا با حملات احتمالی داعش مقابله کنند. این روزنامه افزود ایران به نیروی هوائی خود دستور داده درصورتی که تروریست های داعش به 100 کیلومتری مرز ایران رسیدند آنها را بمباران کند.

برکناری رئیس دانشگاه شیراز به خاطر خط قرمز دانشگاه آزاد
چند روز پس از سخنرانی حمید روحانی در دانشگاه آزاد شیراز و طرح انتقاداتی از هاشمی رفسنجانی، رئیس این دانشگاه برکنار شد.به گزارش جهان‌نیوز حمیدمیرزاده، رئیس دانشگاه آزاد در حکمی حمیدرضا حقیقت را از سمتش عزل کرد و ریاست این دانشگاه را به عبدالمجید اسدی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان فارس سپرد تا وی با حفظ سمت، سرپرست دانشگاه آزاد واحد شیراز هم باشد.روابط عمومی دانشگاه آزاد شیراز برکناری مدیر گروه کارشناسی علوم سیاسی این دانشگاه را هم تایید کرده است.گفتنی است، اخیرا سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان شیرازی انتقاداتی از مواضع آقای هاشمی رفسنجانی در چند سال اخیر مطرح کرده بود.

تداوم سکوت در برابر پرونده‌های فساد مالی
در شرایطی که هر روز یکی از مفاسد مالی دولت قبل افشا می‌شود و رسانه‌ها و فعالان سیاسی خواستار پاسخگویی «محمود احمدی‌نژاد» در این باره هستند، وی هیچ جوابی به این سؤال‌ها نداد. به گزارش ایران، احمدی‌نژاد که پنجشنبه شب در حسینیه قائم آل محمد(عج) در تهران سخنرانی می‌کرد، بدون اشاره به این پرونده‌ها دعا کرد «خدا توفیق خدمت به مردم» را از او نگیرد. این در حالی است که اخیراً فهرست بدهی‌های میلیاردی نزدیکان او به بانک‌ها، پرونده بیمه ایران، اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، پرونده بابک زنجانی، اعطای وام و بورسیه‌های غیرقانونی و پس ندادن املاک و خودروهای ریاست جمهوری باعث تشکیل پرونده در محاکم قضایی و نظارتی شده و پرونده برخی از مسئولان عالی رتبه دولت وی نیز در حال رسیدگی است. چنان که سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس به تدبیر گفت که کمر کمیسیون اصل 90 زیر بار پرونده‌های تخلفات دولت قبل خم شده و در صورت تداوم این وضعیت، بزودی با کمبود کارشناس برای بررسی تخلفات روبه‌رو خواهیم شد. اما رسانه‌های هوادار دولت قبل با استقبال از سخنرانی رئیس دولت قبل، با ارسال پیامک‌های گسترده به مردم و مسئولین نوشتند: «پدیده احمدی‌نژاد 96 کلید خورد» اشاره این طیف به انتخابات ریاست جمهوری بعدی است.

چند ایرانی حامی ایران در برزیل اند؟

۴۳۰۰ ایرانی قرار است ۳ بازی ایران در جام جهانی فوتبال را از نزدیک مشاهده کنند.
تاکنون این تعداد بلیت بازی‌های ایران برابر آرژانتین، نیجریه و بوسنی را خریداری کرده‌اند که ۶۰۰ نفر از ایران راهی برزیل خواهند شد و ۳۷۰۰ نفر نیز از سایر نقاط دنیا به برزیل می‌روند.

احمدی‌نژاد: خدا توفیق نوکری مردم را از من نگیرد!

محمود احمدی‌نژاد عصر 22 خرداد ماه به مناسبت ولادت امام زمان (عج) در حسینیه قائم آل محمد تهران به سخنرانی پرداخت. رئیس دولت سابق گفت: برخی فکر می‌کنند امام‌ تنها متعلق به یک گروه است، در حالی که امام متعلق به همه بشریت است. امام می‌خواهد همه جهان را به تعالی برساند. امام متعلق به یک گروه خاص نیست. احمدی‌نژاد افزود: خدا توفیق نوکری ملت ایران را از من که کوچک‌ترین نوکران هستم، نگیرد. در این مراسم حدود 200 نفر از هواداران احمدی‌نژاد در کنار غلامحسین الهام، مهدی کلهر و عباس امیری‌فر حضور داشتند. در حاشیه این مراسم برخی از هواداران، هنگام خروج احمدی‌نژاد از حسینیه، شعارهایی نظیر «شعار هرچی مردِ، احمدی برمی‌گرده»، «نه سازش نه تسلیم، منتظر تو هستیم»، «صلی آل محمد، بوی رجایی آمد» سر دادند.

ازدواج سعودی‌ها با دختران خردسال خارجی مجاز شد!
قوه قضائیه عربستان، دختران کم سن و سال "خارجی" را از قانون ممنوعیت ازدواج مستثنی کرد.
روزنامه الحیات نوشت: قانون مزبور ازدواج دختران نابالغ سعودی را ممنوع می داند، اما این ممنوعیت شامل دختران خارجی نمی شود و یکی از علل آن عدم انطباق ساز و کار ازدواج اتباع سعودی با اتباع بیگانه با این قانون است.
قوه قضاییه عربستان اعلام کرد: ازدواج دختران خارجی زیر 18 سال در دادگاه های عربستان - از جمله دختران سوری که ازدواج آنان با اتباع سعودی و غیرسعودی رو به افزایش است- ممنوع نمی باشد.
یک قاضی که خواست نامش فاش نشود، گفت، میانگین درخواست ازدواج دختران خردسال در دادگاه الدمام، دو سال قبل کمتر از 15 مورد بود، اما رقم مزبور در ماه های اخیر به بیش از 20 مورد رسیده است. به نوشته العالم، همچنین یوسف الیوسف، قاضی سعودی، به الحیات گفت: ازدواج دختران نابالغ خارجی در عربستان در سه سال گذشته به میزان زیادی افزایش یافته است.
وی جلوگیری از استمرار این وضع را خواستار شد و تاکید کرد که چنین امری تاثیر منفی بر جامعه عربستان دارد.
به گفته این قاضی سعودی، بیشترین قربانیان ازدواج دختران نابالغ در عربستان، دختران سوری و پس از آنها، دختران مصری و یمنی هستند.

پرده بردای العربیه از نقشه شوم داعش
دیاله ابی زید دویحی، گزارشگر شبکه العربیه در گزارشی اعلام کرد به نظر می‌رسد پس از تسلط داعش بر موصل این گروه در حال رسیدن به اهداف خود در تشکیل دولت اسلامی در عراق و سوریه است.
طبق گزارش این شبکه تلویزیونی وابسته به عربستان سعودی، داعش ماه‌هاست تلاش می‌کند با تسلط بر مناطق مهم، دولت مورد نظر خود را از حومه حلب در شمال سوریه تا سلیمانیه در شرق عراق تشکیل دهد.
به گزارش پرس تی وی، شبه‌نظامیان تکفیری داعش تاکنون چندین منطقه از جمله شهر موصل که مرکز استان نینواست و همچنین بخش‌هایی از استان کرکوک و نیز مناطق سینیا و سلیمان بک در شمال بغداد، پایتخت عراق را تصرف کرده‌اند.
بسیاری از افسران ارتش عراق در دوران صدام حسین، رئیس جمهور معدوم این کشور از شهر موصل بودند که تعداد زیادی از آنان به داعش پیوسته‌اند و گفته می‌شود همین افراد طراحان حملات اخیر بوده‌اند.
گروه داعش از سال 2004 در استان نینوا حضور داشته است و به عقیده تحلیلگران، گام بزرگ بعدی این گروه درگیری با کردهاست.

تاثیر ماهواره بر تمایل خانواده برای تک فرزندی
یک استاد دانشگاه گفت: نحوه و سبک زندگی افراد جامعه تغییر کرده است به طوری که امروزه خانواده‌ها تأثیرات زیادی از اینترنت، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی پذیرفته‌اند و این باعث شده است که خانواده‌ها تمایل به تک فرزندی و حتی بدون فرزندی داشته باشند.
محمدولی علیئی جمعیت شناس و مدرس دانشگاه در گفتگوی مشروح با شبکه اطلاع رسانی دانا ضمن اشاره به اینکه ما کاهش جمعیت نداریم بلکه عدم تناسب ساختار سنی را در پیش گرفته‌ایم، اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر به جمعیت ایران اضافه می شود ولی ساختار جمعیتی در حال پیر شدن است و اگر این پیر شدن جمعیت در قالب جانشین یا موالید اتفاق نیفتد، مشکل ایجاد می‌کند.
وی در ادامه گفت: آنچه که در واقع اتفاق افتاده این است که نحوه زندگی، شرایط موقعیت اجتماعی افراد و سبک زندگی تغییر کرده است به طوری که امروزه خانواده‌ها به لحاظ گسترش ارتباطات جهانی، تأثیرات زیادی از اینترنت، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی پذیرفته‌اند و این باعث شده است که خانواده‌ها تمایل به تک فرزندی و حتی بدون فرزندی داشته باشند و این گونه ابزار آلات تکنولوژی بیشترین تأثیر را در این اتفاق داشته اند.
مدرس دانشگاه اضافه کرد: عوامل تأثیر گذار دیگر، تحصیلات زنان که در قالب ارتقاء مدارج تحصیلی و بالا رفتن دانش اجتماعی است و همچنین اشتغال به معنای عاملی که فرزند آوری مانع تحقق آن است. بنابراین مجموع این عوامل باعث شده است که خانواده ها ترجیح می دهند که یا فرزند کمتری داشته باشند و یا اینکه در سنین بالا اقدام به فرزند آوری کنند به طوری که متوسط سن مادر در گذشته حدودا 24 سال بوده است ولی در حال حاضر بالای 33 سال است و این عامل تهدید کننده است که موجب تأخیر در تجدید نسل می شود.

اخبار روزانه:

*حجت‌الاسلام «سیدرضا بطحایی» طلبه ایرانی ساکن نجف اشرف که به اتفاق خانواده‌اش و یک خانواده دیگر، چهار روز پیش برای زیارت حرم مطهر امامین عسکریین(علیهماالسلام) عازم سامرا شده بودند، ظهر پنج‌شنبه با تصور اینکه امنیت در سامرا برقرار شده، از حرم مطهر خارج شدند تا سامرا را به مقصد نجف اشرف ترک کنند؛ اما هنگام بازگشت به نجف در جاده سامرا به کمین نیروهای داعش افتادند. تروریست‌های داعش پس از دستگیری ایشان، این روحانی ایرانی، همسر و فرزند خردسالش و خانواده ایرانی دیگر را به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

* روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» مدعی شد نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران وارد عراق شده و در زمینه بازپس‌گیری بخش اعظم شهر تکریت، به نیروهای نظامی عراقی کمک رسانده‌اند. این ادعا در حالی است که سخنگوی پنتاگون در پاسخ به پرسشی درباره حضور نظامی ایران در عراق برای مقابله با تروریست‌های داعش گفت: «من هیچ مدرکی ندارم که ایران در عراق حضور دارد.» همچنین شبکه العربیه با اشاره به سقوط یک بالگرد ارتش عراق توسط تروریست‌های داعشی در نزدیک بغداد، خبر داد که تروریست‌ها از سلاح‌های پیشرفته از جمله موشک‌های ضد هوایی و دوش‌پرتاب آمریکایی برخوردارند. این موشک‌های آمریکایی با واسطه عربستان به دست داعشی‌ها رسیده است.

* در حالی که دکتر حسن روحانی روز پنج‌شنبه در مراسمی تحت عنوان «جشن انتظار و امید» در حضور جمعی سخن می‌گفت که به واسطه کارت دعوت در این مراسم حضور پیدا کرده بودند، برخی از حضار دعوت شده در این مراسم، شعارهایی به حمایت از فتنه‌گران (موسوی و خاتمی و کروبی) سر دادند!

* هفته‌نامه آمریکایی فارین پالیسی در تحلیلی نوشت که روند نبردهای گروهک داعش در عراق، نتیجه دسیسه چندساله دربار آل‌سعود برای نبرد با جمهوری اسلامی است. در این تحلیل آمده است: نبرد کنونی داعش در عراق در واقع نبرد سعودی علیه ایران برای تسلط بر خاورمیانه است. بنابر این گزارش، ضربه‌زدن به «نوری المالکی»، نخست‌وزیر عراق، از رویاهای چندساله «ملک عبدالله»، پادشاه عربستان سعودی، بوده است. ملک عبدالله، نوری ‌المالکی را در کنار ایران می‌بیند و از اعزام سفیر به بغداد نیز خودداری کرده است.

* تصاویر منتشر شده از چهاردهمین جشن حافظ که در تالار وزارت کشور برگزار شد، بسیاری از خانم‌های بازیگر سینما و تلویزیون شرکت‌کننده در این جشن را با پوششی نامناسب و بدحجاب نشان می‌دهد؛ این در حالی است که متأسفانه مسئولان فرهنگی کشور در برابر آن سکوت کرده‌اند.

*اظهارات برخی مسئولان پیرامون رسانه های نزدیک به نهادهای نظامی با انتقاداتی همراه شده است. اخیرا، برخی افراد در اظهاراتی عمومی، نسبت به رفتار تعدادی از رسانه هایی که منتسب به نهادهای نظامی هستند، اظهاراتی را مطرح کرده اند که موجب سوءاستفاده ضدانقلاب شده است. به نظر می رسد تداوم این اظهارات که طی هفته گذشته نیز صورت گرفت، به نوعی بازی در زمینی است که دشمنان طرح ریزی کرده اند.

* حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی میرلوحی رئیس دفتر آیت‌ا... مهدوی‌کنی اعلام کرد: پروفسور سمیعی پس از بررسی روند درمان رئیس مجلس خبرگان گفت که شرایط مغزی آیت‌ا... مهدوی کنی نسبت به قبل کمی بهتر شده است، ولی نه در حدی که خیلی امید دهیم.

* یک گروه از خرابکاران اینترنتی در برزیل به دولت این کشور هشدار داده اند که با هک سایتها، مردم جهان را از دریافت آخرین اخبار مربوط به جام جهانی محروم خواهند کرد.

*شورای استانداری بصره به‌تازگی در بخشنامه‌ای، همه کالاها و شرکت‌های عربستانی را تحریم کرد. این شورا دلیل این تصمیم خود را حمایت عربستان سعودی از گروه‌های تروریستی در عراق اعلام کرد.

* مدیرکل اطلاعات استان قزوین گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) یکی از عناصر وابسته به گروه های تکفیری که قصد جذب نیرو و اعزام آنها به سوریه و عراق را داشتند، در قزوین شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

* «آنتونی بوردن» سرآشپز، نویسنده، ‌مجری و گردشگر معروف‌ آمریکایی که با برنامه «میهمان ناخوانده» در تلویزیون شناخته می‌شود، با سفر به ایران و یکی از قطب‌های گردشگری‌اش، اصفهان، مطالبی را در این‌باره صفحه‌ فیس‌بوک خود قرار داده است.

* روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مدعی شده که نیروهای سپاه پاسداران ایران وارد عراق شده و در زمینه بازپس گیری کنترل بخش اعظم شهر تکریت، به نیروهای نظامی عراقی کمک رسانده اند. به ادعای این روزنامه، ایرانیان مذکور متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران هستند.

* رزمندگان کرمان و گردانهای 408 غواص سیدالشهدا (ع) و 414 حسین بن علی(ع) کرمان ضمن محکوم کردن اقدامهای تروریستی گروهکهای تکفیری در منطقه، برای مقابله با این جنایتکاران اعلام آمادگی کردند.

* یک سایت خبری مدعی شد که حجت‌الاسلام سیدرضا بطحایی یک طلبه ایرانی و خانواده‌اش به همراه خانواده‌ای دیگر توسط تروریستهای داعش به طرز فجیعی به قتل رسیده‌اند.

* ماشاگران برزیلی که برای تماشای دیدار افتتاحیه جام جهانی 2014 و تشویق تیم ملی کشورشان در دیدار برابر کرواسی به ورزشگاه رفته بودند، بر ضد دیلما روسف رئیس جمهور برزیل شعار سر دادند.

* ولی ا... نصر مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه 65 درصد کودکان خیابانی اتباع بیگانه هستند، گفت: براساس بررسی های انجام شده 10 تا 15 درصد کودکان خیابانی توسط باندها و گروه‌های سازماندهی شده کار می کنند.

* پیکر «سید مصطفی حسینی» یکی از شهدای ایرانی عملیات نظامی دفاع از حرم حضرت زینب(س)، در اصفهان تشییع شد.

* نیروهای داعش که تا مناطق شرقی عراق و نزدیک مرزهای ایران پیشروی کرده بودند، توسط نیروهای محلی و قوای نظامی عراق، عقب رانده شدند.

* دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم گردهمایی برگزیدگان کنکور سراسری و مدال‌آوران المپیاد دانش‌آموزی، با بیان این نکته که «من مخالف مهاجرت نخبگان نیستم»، گفت: اما باید امکاناتی فراهم شود تا در صورتی که نخبه قصد خروج از کشور را داشت، خودمان بتوانیم برایش جایابی داشته باشیم.

* رفت و آمد بازیکنان تیم ملی ایران بین کمپ و زمین تمرین در برزیل با اسکورت چند خودرو پلیس، دو بالگرد و خودروهای زرهی همراه است.

https://shoma-weekly.ir/bd46UB