گفته می‌شود که...

تهدید ایران در بازی های دیجیتال درآمد 400 هزار دلاری «هیچ کس» نداشتن حق آزادی حتی در رنگ روسری انتقاد وزیر اقتصاد از بی‌انضباطی مالی در برخی بانک‌های خصوصی هشدار وزیر دادگستری به گرانفروشان رفتارهای متناقض اروپایی ها صدای خودشان را هم در آورد آخرین اخبار از ناآرامی های زاهدان

تهدید ایران در بازی های دیجیتال

جدیدترین نسخه Call of duty که به تازگی منتشر شده در 5 دقیقه‌ اول بازی با ترور یک سردار ایرانی(با نام ژنرال قربانی) توسط موشکی که کنترلش در دست بازی‌کننده است آغاز می‌شود! پیش از این در سری بازی‌های کال‌آو‌ دیوتی همیشه روسیه نقش مقابل بازی‌ها بود اما اخیرا پای ایران به این سری بازی باز شده است. ظاهرا چالش‌های بزرگی که ایران در چند سال اخیر برای آمریکا ایجاد کرده باعث شده در فیلم‌ها و بازی‌های ویدیوی به صورت آشکار ایران را تهدید کند.

درآمد 400 هزار دلاری «هیچ کس»

به تازگی رپر فراری ایرانی که به «هیچ‌کس» معروف است، همراستا با اغتشاش‌ها و آشوب‌های اخیر، در یک آهنگ ضدایرانی خواستار حمله نظامی و بمباران کشور از سوی قدرت‌های غربی شد. در واکنش به این رویکرد ضدهنری و غیرانسانی، رعنا رحیم‌پور، از مجریان BBC فارسی در شبکه‌های اجتماعی این‌طور واکنش نشان داد: «اینکه دوست‌داری به ایران حمله نظامی شود، آیا با 400هزار دلاری که گرفتی ربطی دارد یا خیر؟» به نظر می‌رسد بی‌کسی و بی‌پولی خواننده‌های فراری در غرب، از جمله «هیچ‌کس» آنان را در تور گروه‌ها و باندهای ضدایرانی و حامی حمله نظامی به ایران قرار داده است.

نداشتن حق آزادی حتی در رنگ روسری

کاربری در واکنش به دفاع مریم رجوی از شعار زن زندگی آزادی نوشت: هیچ‌ یک از زنان گروهک جلاد منافقین حتی در انتخاب رنگ روسری هم حق انتخاب ندارن، اون وقت رهبرشون به عدم آزادی زنان در ایران اعتراض می‌کنه همینقدر وقیح.

انتقاد وزیر اقتصاد از بی‌انضباطی مالی در برخی بانک‌های خصوصی

وزیر اقتصاد خطاب به مدیران استانی گفت: به نظر من موضع وزارت اقتصاد باید در کنار استاندار موضع مطالبه کننده باشد، بدانید فعالان اقتصادی، تجار، تولیدکنندگان و عامه مردم با شما همکاری خواهند کرد و این نارضایتی را از عملکرد بانک‌های خصوصی در اکثر استان‌ها دارند. عملکرد بانک‌های استان از لحاظ رعایت تکالیف را ماهانه و متناوب اعلام کنید، اسامی بانک‌های با عملکرد ضعیف و خوب را اعلام کنید، زمانی که ماهانه و متناوب این کار صورت گیرد آرام آرام جامعه حساس می‌شود و می‌توانیم این مطالبه را از بانک‌های خصوصی داشته باشیم. خاندوزی تاکید کرد: برخی بی‌انضباطی‌ها را در بانک‌های خصوصی رسماً در سامانه کدال مشاهده می‌کنیم که نرخ‌های مصوب را صراحتاً پشت سر می‌گذارند، این جزو کار ویژه‌های جدی و جدیدی است که خوب است در استان‌ها بخش نظارت بر بیمه و بانک‌ها را تقویت کنیم.

هشدار وزیر دادگستری به گرانفروشان

امین حسین رحیمی در مورد اولتیماتوم قیمت گذاری کالاهای اساسی از سوی وزارت دادگستری گفت: تمام کالاهایی که مردم خریداری می‌کنند، قیمت آنها در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت ثبت شده و همان قیمت ملاک است، اگر تولید کننده‌ای خارج از قیمت تعیین شده بر روی کالایی برچسب بزند و یا فروشنده‌ای خارج از قیمت تعیین شده اقدام به فروش کالا کند، مرتکب گرانفروشی شده است. وزیر دادگستری با اشاره به ثبت گرانفروشی در سامانه ۱۲۴، تاکید کرد: بیش از ۵۲ هزار کالا در اجرای مصوبه ۱۸ خرداد قیمت گذاری شده و وزارت صمت هم قیمت‌ها را تایید کرده است، اگر هر ذینفعی بخواهد قیمت‌ها را اصلاح کند باید از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجازه بگیرد تا بتواند روی قیمت‌های درج شده اصلاحاتی را ایجاد کنند. تا زمانی‌که قیمت کالاها در سامانه اصلاح نشده باشد، ملاک نرخ ‌گذاری مصرف کالا همان مبلغ ثبت شده در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت است، در واقع اجرای مصوبه تنظیم بازار «ثبت قیمت کالا در سامانه وزارت صمت» است.

رفتارهای متناقض اروپایی ها صدای خودشان را هم در آورد

میک والاس نماینده ایرلند در پارلمان اروپا پیرامون رفتارهای متناقض اتحادیه اروپا گفت: «چرا با آمریکا و ناتو که مردم را در افغانستان، عراق، لیبی ترور می‌کنند، مشکل نداریم؟ یا اینکه کمک آمریکا و اتحادیه اروپا به سعودی‌ها و امارات برای ایجاد وحشت در یمن مشکلی ندارد؟ چرا ما با اسرائیل که فلسطینی‌ها را به وحشت می‌اندازد مشکلی نداریم؟

آخرین اخبار از ناآرامی های زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری تعدادی از عوامل تخریب اموال شهروندان و بیت‌المال در اغتشاش روز گذشته زاهدان خبر داد. به گزارش ایرنا، سردار احمد طاهری در توضیح اغتشاش روز گذشته این شهر گفت: ساعت ۱۳ بعد از اتمام نمازجمعه مصلای مسجد مکی، تعداد تقریبی ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش و اغتشاشگران اقدام به شعار دادن و سنگ‌پرانی به مغازه‌ها و خودروهای عبوری و چند شعبه بانک در خیابان‌های رازی، خیام و شهید بهشتی کردند که با اقدام بموقع پلیس ۵۷ نفر از اغتشاشگران دستگیر شدند، همچنین با شناسایی لیدرها و محرکین آنان عملیات دستگیری ادامه دارد.

https://shoma-weekly.ir/uF7Gc3