گفته می‌شود که...

تمسک به جمهوریتی که پیش‌تر ذبحش کردند!/ سایت حامی مشایی:دفتر کار نداریم به ما کمک کنید!/ انتشار مطلب غیر اخلاقی در یک روزنامه مدعی حمایت از دولت/ وضعیت اسف بار مشاور سابق خاتمی/ رواج عمل زیبایی چشم در تهران! و ...

خلاصه گزارشی درباره مدیریت امام خامنه‌ای

مؤسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن در گزارشی ۸۸ صفحه‌ای به بررسی نحوه تصمیم‌گیری و مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت. این گزارش را مهدی خلجی، از نویسندگان سابق اصلاح‌طلب که چند سالی است به اروپا و سپس آمریکا مهاجرت کرده، نوشته است. خلجی در سال‌های اخیر با رسانه‌های غربی ضد ایران همچون رادیو فردا و رادیو زمانه و بی‌بی‌سی همکاری داشته است. نویسنده با مرور زندگی سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای از بدو انقلاب تاکنون، به بیان دیدگاه خود درباره شیوه مدیریتی رهبر انقلاب پرداخته است. هرچند خلجی بر مبنای سلایق و تمایلات سیاسی خود، به ارزیابی نحوه تصمیمات رهبری پرداخته و تلاش کرده اتهامات بی‌اساس جریان‌های ضدانقلاب را تکرار کند؛ اما نتوانسته از اعتراف به تدابیر موفق ایشان، پرهیز کند. خلاصه برشی از این گزارش، حاوی این مضمون است: یکی از دلایل موفقیت سیاست خارجی ایران، اتحاد همه گروه‌های سیاسی است که ناشی از هنر مدیریتی رهبر معظم انقلاب دانسته شده است. این مؤسسه یکی از دلایل تصمیمات دقیق رهبر ایران را (که البته نویسنده گزارش، بارها از ناخرسندی خود از این واقعیت سخن گفته) ساختار دفتر رهبری دانسته که از افراد فنی و کارشناس تشکیل شده و نه از سیاسی‌ها. به اذعان این گزارش، رهبر انقلاب اسلامی ایران با دقت به‌دنبال آن است که از رسوخ تمایلات سیاسی به اطلاعاتی که به دستش می‌رسد، جلوگیری کند. به همین دلیل، شخصاً دفتر رهبری را اداره و از مشاوران مورد اعتماد استفاده می‌کند. در ادامه گزارش، یکی از توفیقات رهبر ایران، یکپارچه کردن مدیریت حوزه‌های علمیه و مدارس دینی، بیان شده است. مدرن کردن ساختار و سازوکار اجرایی حوزه‌های علمیه نیز یکی دیگر از اقدامات رهبر انقلاب از نگاه این مؤسسه است.

افشای پشت‌پرده فتنه‌گران در بند 350

بر اساس گزارش‌های رسیده پس از جنجال‌های گسترده شبکه‌های ضدانقلاب درباره اتفاقات بند 350 زندان اوین، یک منبع آگاه در این باره گفته است: بازرسی و بررسی زندان‌ها امری مرسوم بوده و در تمام کشورها انجام می‌شود و تاکنون این امور هیچ مشکلی را ایجاد نکرده بود؛ اما در بازرسی اخیر سازمان زندان‌ها از بند 350 زندان اوین وقتی که گروه بررسی‌کننده به این بند مراجعه می‌کند، برخی زندانی‌های متخلف مقاومت کرده و شروع به توهین و ناسزا می‌کنند و می‌گویند که هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را از بند خارج کند و سعی می‌کنند با فریاد و شکستن شیشه پنجره‌ها و درها، دیگر زندانی‌ها را تحریک کنند. وی افزود: در این بازرسی، وسایل ارتباطی با خارج زندان از جمله، سی عدد موبایل، سیم کارت‌های متعدد، کابل‌های ارتباطی، تبلت، فلش مموری، و حتی وسایل لهو و لعب مانند آلات قمار و متأسفانه مشروبات الکلی کشف شد.

این بررسی‌ها نشان داد که یکی از زندانیان فتنه حین شروع بازرسی با رابط خود در «بی‌بی‌سی» تماس گرفته و اطلاعات نادرستی درباره این وقایع را در اختیار این رسانه قرار داده است. همچنین از داخل زندان با عوامل «احمد شهید» نماینده به‌اصطلاح حقوق بشر سازمان ملل برای ایران نیز ارتباط گرفته شده است. این شبکه ارتباطی، متأسفانه از طریق تطمیع برخی عوامل، طی یک زمان نامشخص تهیه و گردآوری شده بود. مهم‌ترین دلیل پیش‌قراولی شبکه سلطنتی انگلیس در این موضوع نیز ناشی از عصبانیت این شبکه از انهدام این سامانه ارتباطی خبرپراکن در زندان اوین است. متأسفانه، بخشی از زندانیان خبره جاسوسی و محکومان ضد امنیتی آموزش‌دیده منافقین، توانسته بودند از طریق تطمیع برخی از عوامل زندان، یک شبکه ارتباطی گسترده از داخل زندان با بیرون زندان به‌منظور ارسال گزارش‌های نوبه‌ای به سازمان‌های ضدانقلاب خارجی راه‌اندازی کنند.

تمسک به جمهوریتی که پیش‌تر ذبحش کردند!

به‌تازگی محمد خاتمی در سخنانی متناقض با عملکرد خود و دوستانش، در هفتادو‌پنجمین نشست ماهانه «بنیاد باران»، ضمن دفاع از مفهوم «جمهوریت» گفته است: «ما به‌عنوان کسانی که دلبسته به این انقلاب و اسلام هستیم، با همه وجود از جمهوریت نظام دفاع می‌کنیم؛ با همه لوازمی که جمهوریت دارد.» این سخنان در حالی مطرح شده است که وی و دوستانش با اردوکشی‌های خیابانی سال 88 و ایجاد اهرم فشار برای ابطال انتخابات چهل میلیونی، عملاً این ادعا را زیر پا گذاشتند و هنوز هم پس از گذشت پنج سال از آن، نتوانسته‌اند هیچ سندی دال بر تقلب در انتخابات ارائه کنند و در مقابل، بسیاری از آن‌ها از جمله موسوی لاری، وزیر کشور خاتمی، اعلام کردند که اساساً در ساختار انتخاباتی ایران امکان تقلب در شمارش آرا آنهم با یازده میلیون رأی اختلاف وجود ندارد.

برنامه ریزی گسترده ی هاشمی برای انتخابات خبرگان

گزارش‌های رسیده حاکی از برنامه‌ریزی گسترده هاشمی رفسنجانی برای ورود به عرصه انتخابات مجلس خبرگان است. بر اساس این گزارش طیف هاشمی در تهران، فهرست انتخاباتی مجلس خبرگان با نام «مجتهدان مصلح و معتدل» را تهیه کرده و در حال تکمیل آن در شهرستان‌ها هستند. گفته می‌شود احتمالاً هاشمی رفسنجانی، محقق داماد، سیدحسن خمینی و مجید انصاری در این فهرست قرار دارند.

چاپ کتاب ترانه های خواننده ی لس انجلسی

بر اساس گزارش‌های رسیده، به‌تازگی کتابی از ترانه‌های یک خواننده لس‌آنجلسی چاپ شده و قرار است در نمایشگاه کتاب عرضه شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی مسئولان وزارت ارشاد که علاقه‌ای به طی کردن روال قانونی و روبه‌رو شدن با واکنش احتمالی و منفی مردم را ندارند، با استفاده از ترفندی زیرکانه و بدون کمترین سروصدای تبلیغاتی و به دور از حواشی و جاروجنجال‌های رسانه‌ای، مجوز این کتاب را گرفته و بدون نام بردن از خواننده لس‌آنجلسی، آن را با نام جوانی ناشناس به‌عنوان مؤلف و گردآورنده، راهی بازار نشر کرده‌اند.

مسئولیت جدید یک فتنه گر در دولت

به‌تازگی فواد صادقی، یکی از فعالان رسانه‌ای حامی فتنه، بدون هیچ‌گونه سابقه کاری و تخصص مرتبط، به‌عنوان معاون عمرانی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر منصوب شده است. صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از صندوق‌های بیمه‌ای زیرمجموعه وزارت رفاه محسوب می‌شود که در سال 1384 تأسیس شد و هم‌اکنون از صندوق‌های سرمایه‌دار بیمه‌ای محسوب می‌شود. وی که سال‌هاست در عرصه رسانه به فعالیت مشغول است، در ایام فتنه 88 نیز بازداشت شده و پایگاه‌های در اختیارش نیز بارها از سوی قوه قضائیه فیلتر شده‌اند.

عدم همکاری دانشگاه ازاد با مجلس

قاسم جعفری، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد گفت: همکاری مناسبی از سوی مسئولان دانشگاه آزاد وجود ندارد و بررسی‌ها با سختی و با همت خود نمایندگان در حال انجام است. وی افزود: با توجه به اینکه هیئت تحقیق و تفحص‌ هم در زمان آقای دانشجو و هم در زمان آقای میرزاده نامه رسمی داده، همچنان اجازه تحقیق از هیئت امنا داده نشده و این با قانون مغایر است. او همچنین اضافه کرد:‌ قانون، کلی است و در هیچ جای قانون نیامده که در دانشگاه آزاد به غیر از قسمتی خاص، مابقی حوزه‌ها را بررسی کند؛ بلکه اجازه تحقیق و تفحص از تمامی حوزه‌ها به موجب قانون داده شده است.

اصلاح‌طلبان و عبور زیرکانه از روحانی!

«رسول منتجب‌نیا» قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، روز گذشته در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح‌طلب درباره تشکیل جبهه واحد بزرگان اصلاح‌طلب اظهار داشت: به آقایان پیشنهاد دادیم که از هر ده حزب اصلاح‌طلب جبهه‌ای تشکیل شود که سه الی پنج نفر مانند خاتمی، عارف و هاشمی‌رفسنجانی به‌عنوان محور قرار گیرند؛ زیرا اصلاح‌طلبان نظرشان به آن‌ها معطوف است. قائم‌مقام حزب اعتماد ملی افزود: در صورتی که این جبهه تشکیل شود، ما در انتخابات پیروز خواهیم شد، وی با بیان اینکه دولت نیاز به حمایت اصلاح‌طلبان دارد و اگر اصلاح‌طلبان حمایت خود را از دولت دریغ کنند، برای دولت مشکل ایجاد خواهد شد، افزود: شخص رئیس‌جمهور، نامزد اول، دوم و حتی سوم اصلاح‌طلبان نبود، اما ما به جایی رسیدیم که به گزینه آقای روحانی قانع شدیم و نباید القا کنیم که رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب است!وی در پایان این نشست با تأکید بر اینکه نظر بزرگان اصلاحات نباید به کسی تحمیل شود، خاطرنشان کرد: اعتقاد من بر این است که در مورد شورای مشورتی اصلاح‌طلبان هر کدام از آقایان نظر خودشان را داشته باشند.

فعالیت حزب منحله مشارکت در دانشگاه ها

گفته می‌شود یکی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی مرکز مازندران، محلی برای برپایی نشست‌های حزب منحله مشارکت شاخه مازندران با هدف مهندسی انتصابات پیش‌رو و انتخابات آینده مجلس شده است. ظاهراً در پس پرده این نشست‌ها، دوستان دیروز رجبعلی مزروعی، فراری فتنه 88، در حزب منحله مشارکت شاخه مازندران حضور دارند که در سایه غفلت برخی مسئولان، برای ایستادن در شاهراه عزل و نصب‌ها تلاش می‌کنند و امروز دوستان سابق مزروعی، برخی اعضای حلقه اولیه و اصلی مشاوران استاندار مازندران را تشکیل می‌دهند و با پست و عنوان رسمی به ساختمان سفید استانداری مازندران راه‌یافته‌اند!

نگرانی کارشناسان از نداشتن برنامه ی دولت برای اقتصاد کشور

ناهماهنگی‌ها و تشتت در تصمیم‌گیری‌های دولت در حوزه اقتصاد به وضعیت نگران‌کننده‌ای رسیده است. این نگرانی به حدی است که ناظران و تحلیل‌گران را به این نتیجه رسانده که در صورت تداوم این روند، دولت یازدهم گرفتار مارپیچ تصمیمات متناقض و سیاست‌های یک‌شبه مستمر در بخش اقتصاد شود. نمونه بارز این ناهماهنگی‌ها را می‌توان این روزها در رویکردهای به‌شدت متفاوت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مشاهده کرد، شبکه بانکی کشور با چراغ سبزهای عملی و با استفاده حداکثری از سکوت بانک مرکزی، وارد جاده افزایش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی شده است. از سوی دیگر، فعالان بازار سرمایه بابت افزایش جذابیت بازارهای رقیب به‌ویژه بانک‌ها، برای صاحبان نقدینگی و کوچ منابع از بورس به بانک، دچار زیان‌های هنگفتی شده‌اند چرا که شاخص این بازار فقط طی چند روز گذشته حدود سه هزار واحد افت کرده است

تلاش برای ازاد سازی زندانیان فتنه ی 88

با توجه به اظهارات اخیر برخی افراد دولتی و چهره‌های سیاسی، بعضی از جریان‌ها در تلاش مجدد برای آزاد سازی زندانیان سیاسی و زندانیان فتنه 88 به‌ویژه رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از سران فتنه هستند. گفته‌های نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه آزادی زندانیان سیاسی و چهره‌های اصلاح‌طلب در دستور کار دولت قرار خواهد داشت و همچنین اظهارات محمدرضا عارف در دیدار با جبهه اصلاح‌طلبان درباره مذاکرات و چانه‌زنی‌های پنهانی برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی و دیگر زندانیان سیاسی فتنه 88 حکایت از ایجاد موجی جدید با هدف آزادسازی زندانیان سیاسی در کشور دارد..

حسین نورانینژاد بازداشت شد
حسین نورانی نژاد از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب روز گذشته بازداشت شد. پرستو سرمدی همسر وی به ایلنا گفته است که هنگام بازداشت وی گفته شده که وی را به بند الف بازداشتگاه اوین منتقل خواهند کرد. او از بازداشت شدگان سال 88 بود که پس از پایان دوره محکومیت خود برای ادامه تحصیل به استرالیا رفته و 16 اسفند سال گذشته به کشور بازگشت.

سایت حامی مشایی:دفتر کار نداریم به ما کمک کنید!

دولت بهار از دسته سایتهای حامی مشایی در خبری ضمن ابراز عجز و ناتوانی در تامین یک دفتر کار برای تحریریه خودش از کاربرانش خواست به آنها در تامین دفتر کار کمک کنند!

این سایت نوشته است:دولت بهار دفتر کار ندارد و برآوردن انتظارات مخاطبان برای توسعه خدمت و فعالیت جدی تر با دشواری همراه است. از کاربران علاقه مند که توانایی تامین دفتر کار جهت استقرار تحریریه دولت بهار را دارند، درخواست می شود در بخش ارتباط با ما پیام خود را ارسال نمایند.

حاشیه‌های فراکسیون تشکیل نشده
در ادامه خبرهای متفاوتی که درباره تشکیل فراکسیون سیاسی جدید در مجلس شنیده می‌شود، خبرنگار پارلمانی ایران کسب اطلاع کرد که افرادی از بزرگان فراکسیون رهروان ولایت مجلس با برخی بانیان و طراحان تشکیل فراکسیون جدید گفت‌وگوهایی داشته و تأکید کرده‌اند در صورت تشکیل چنین فراکسیونی احتمال نزدیکی بین بدنه دو فراکسیون «اصولگرایان» و «رهروان ولایت» علیه فراکسیون جدید زیاد است. به همین خاطر برخی از نمایندگان اعتدالگرای مجلس هنوز به تصمیم قطعی برای تشکیل فراکسیون جدید نرسیده‌اند.

محور گفت‌وگوهای نوازشریف با روحانی چیست؟

در آستانه سفر نوازشریف، نخست‌وزیر پاکستان به تهران، روزنامه اردو زبان «جنگ» چاپ راولپندی نوشت: نواز شریف در سفر بیستم اردیبهشت خود با رئیس‌جمهور و مقام‌های دولت ایران درباره خروج ناتو از افغانستان و سرنوشت اجرای پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه گزارش داد که این سفر نواز شریف پس از پایان سفر او به لندن صورت می‌گیرد. در گزارش روزنامه جنگ تصریح شده مقامات ارشد و تعدادی از وزرای دولت پاکستان، نواز شریف را در سفر به تهران همراهی خواهند کرد.

انتشار مطلب غیر اخلاقی در یک روزنامه مدعی حمایت از دولت

به گزارش جهان، این روزنامه که تلاش وافری برای مطرح شدن داشته و پیش از این نیز سابقه انتشار مطالب توهین آمیز و غیر اخلاقی نیز دارد، این بار به بهانه نقد طنز «مشکلات جوانان در امر ازدواج» اقدام به درج مطالبی غیر اخلاقی نموده است.

محتوای این متن به گونه ای است که جهان نیوز به دلیل شرم آور بودن آن از بازنشر این مطلب به اصطلاح طنز خودداری می کند. این روزنامه پیش از این یکی از احکام صریح اسلام در قرآن را زیر سؤال برد و حکم الهی را غیر منطقی خواند که با واکنش علما و حوزه های علمیه و رسانه ها مواجه شد اما هیأت نظارت بر مطبوعات به تذکر به این روزنامه اکتفا کرد.

با فاصله ای کمتر از یک ماه از این رویداد، این روزنامه به بهانه بررسی معضلات مربوط به سقط جنین، به بیان مطالبی به دور از عفت عمومی پرداخت و این بار نیز فقط تذکر دریافت کرد. به نظر می رسد روند شکستن خطوط قرمز اخلاقی و ارزشی جامعه در چند ماه گذشته ابعاد تازه ای به خود گرفته و تداوم آن گویای استراتژی جدیدی است که تخریب بنیان های اخلاقی و اجتماعی را با اهداف سیاسی دنبال می کند.

شرکت یوتا: قوانین را نقض نکردیم

چهار روز پس از انتشار خبر بر زمین نشستن یک هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد، مدیرعامل شرکت اجاره‌کننده هواپیمای آمریکایی که در تهران به زمین نشسته بود، اعلام کرد: این هواپیما فقط حامل یک هیات تجاری از غنا بوده و قوانین بین‌المللی را نقض نکرده است. اظهارات مدیرعامل شرکت یوتا تائیدکننده گفته‌های سخنگوی وزارت خارجه است که روز شنبه نسبت به خبر روزنامه نیویورک تایمز واکنشی مشابه نشان داده بود. به گزارش ایسنا، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: این سفر با تمام قوانین بین‌المللی مرتبط با هواپیمایی و پرواز مطابق بوده و این هواپیما اکنون به این کشور بازگشته است. او این را هم اضافه کرده که «ما تائید می‌کنیم رئیس‌جمهور غنا هیچ‌گاه در این پرواز نبوده است.»

انتقال پرونده «کرم‌های» 4000 میلیاردی به تهران
پرونده 4000 میلیارد تومانی پروژه «ورمی کمپوست» به تهران منتقل شد. به گزارش خبرنگار حوزه قضایی ایران این پرونده به دلیل اختلاف نظر دادستان کرج و دادستان ملارد با دستور دادستان کل کشور، برای رسیدگی به تهران ارجاع شد. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اعلام این خبر تأکید کرد: «این پرونده در دادستانی تهران تحت رسیدگی است». ورمی کمپوست به تولید کود آلی از کرم‌های مخصوص گفته می‌شود. مسئول این پروژه تعهد داده بود در صورت تولید کود از سبد‌های کرمی که به مردم فروخته، آن را خریداری می‌کند که به این تعهد عمل نشد. متهمان این پرونده دو برادر و از اعضای هیأت مدیره شرکت «ورمی کمپوست» هستند که سال گذشته با شکایت 12 هزار مالباخته بازداشت شدند.

وضعیت اسف بار مشاور سابق خاتمی

فریبا داوودی مهاجر مشاور سابق خاتمی این روزهای با وضعیت حقارت آمیز در آمریکا روزگار می گذراند. فریبا داوودی مهاجر مشاور محمد خاتمی و مدیرکل زنان وزارت کشور دولت اصلاحات بود که پس از فتنه ۸۸ از کشور متواری شد.

وی با کشف حجاب علنی در تلویزیون دولت آمریکا اوج حقارت خود را نشان داد و این روزها با برهنگی خود مشغول زندگی در موطن سیاسی اش است.

واکنش مولاوردی به انتقاد از ترکیب مدعوین مراسم روز زن

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در پاسخ به پرسشی درخصوص چرایی دعوت برخی افراد در همایش ملی «زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ» که روز یکشنبه در سالن اجلاس با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: مشی دولت حذف کسی نیست.

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: ما از اقشار مختلف بانوان دعوت کرده بودیم. او در پاسخ به این پرسش که آیا شما از برخی چهره‌ها همچون «نرگس محمدی» در این مراسم دعوت کرده بودید، تصریح‌کرد: ما برای ۲۱۰۰ نفر کارت فرستاده بودیم و نام وی نیز در این فهرست بوده است؛ ما خواستیم از همه دعوت کنیم و همه در جشن حضور داشته باشند.

گفتنی است نرگس محمدی، از محکومان حوادث پس از انتخابات است.

ارتباط وصیت ریچارد فرای و انصراف از یارانه!
یکی از روزنامه‌های صبح کشور در سرمقاله خود علت ثبت نام مردم برای دریافت یارانه را ناشی از برخی انتصابات دولتی و مواضع روزنامه‌های حامی دولت درباره «ریچارد فرای» ارزیابی کرد. از زمان آغاز ثبت نام مجدد متقاضیان دریافت یارانه برخی رسانه‌ها در تلاشند میزان انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه را به «آزمون محبوبیت روحانی» تعبیر کنند. در راستای این تحرکات بود که این روزنامه مدعی شد مردم به خاطر رویکرد روزنامه‌های حامی دولت در قبال موضوع ریچارد فرای به درخواست‌ها برای انصراف پاسخ مثبت ندادند. ریچارد فرای ایران‌شناس امریکایی است که وصیت کرده بود بعد از فوت در حاشیه زاینده رود دفن شود.

اظهارات عجیب گلشیفته فراهانی

گلشیفته فرهانی، بازیگر فراموش‌شده در هالیوود با هدف مطرح شدن در رسانه‌ها در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با رسانه‌های خارجی گفته که با شخصیت قاتلین بالفطره در سینما احساس نزدیکی می‌کند و پس از دیدن آنها دوست دارد آدم بکشد!
با قاتلان بالفطره احساس نزدیکی می‌کنم و دوست دارم آدم بکشم!
به گزارش کیهان، این بازیگر گذشته سینما، در بخشی از گفت‌وگوی جدید خود با رسانه‌ها درباره احساسش از تماشای آخرین فیلمی که دیده می‌گوید: باعث شد دلم بخواهد عاشق بشوم و توسط خون‌آشامان جذاب کشته شوم.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه که توسط یکی از سایت‌های سینمایی منعکس شده، درباره رویاهای خود گفته است: رویاهای من به طور معمول ساختار دارند. پر از کاراکترهای مختلف، حادثه و ساختارند. چون سه بار در هفته من در رویاهایم می‌میرم. مردم می‌خواهند من را بکشند و من برآشفته بیدار می‌شوم تا فرار کنم یا غمگین از مردن خودم هستم!
گلشیفته در پاسخ به این پرسش که «هیولا یا فیلم روانشناسانه‌ای که با آن احساس نزدیکی می‌کنی؟» گفت: قاتلان بالفطره. آنها باعث می‌شوند دلم بخواهد آدم بکشم.
وی همچنین در جواب مصاحبه کننده در تکمیل جمله «سینما برای همیشه از بین می‌رود. یک سنگ نبشته مزار...» گفته است: بهتر است هرچه زودتر خودکشی کنم و در قبر به او (سینما) ملحق شوم.

تصویب کلیات لایحه جرم سیاسی در کمیسیون حقوقی مجلس

سخنگوی کمیسیون حقوقی ـ قضایی مجلس از تصویب کلیات لایحه جرم سیاسی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: پس از تصویب کلیات در جلسه روز یکشنبه وارد بررسی جزئیات این لایحه شدیم.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که در حال حاضر وارد جزئیات این لایحه شدیم، افزود: به دلیل سنگین بودن این لایحه، بررسی جزئیات آن تا 3-2ماه آینده طول می‌کشد تا در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

گلایههای برخی مدیران از مصوبه دولت سابق درباره کمک به نیازمندان

در حالی که بر اساس مصوبه 23 اردیبهشت ماه سال 91 دولت دهم مقرر شده بود افراد نیازمندی که از سوی نهاد ریاست جمهوری به بانک ها معرفی می شوند، از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شوند، هم اکنون برخی مدیران دولتی با ارسال گزارشهایی به مسئولان ارشد اجرایی اعلام کرده اند که این مصوبه به دلیل مشخص نکردن منابع لازم تحمیل بار مالی زائد بر دولت و تفاوت قائل شدن بین نیازمندانی که از سوی نهاد ریاست جمهوری معرفی می شوند و سایر افراد محروم، باید تصحیح یا لغو شود.

جرج بوش پدر جوراب فروشی می کند

"جرج بوش" پدر در اقدامی مضحک جوراب‌هایش را برای کمک به کمیته ملی جمهوری‌خواهان به فروش گذاشته است!
، "جرج بوش" پدر روز دوشنبه در ای‌میلی طرفداران حزبش را به کمک به وی در راستای حمایت از جمهوری‌خواهان فراخواند. هر کسی به این طرح ملحق شود، میتواند با پرداخت 35 دلار یک جفت جوراب راه‌راه بوش پدر با امضای وی و لوگوی فیل "جمهوری‌خواهان" را در اختیار داشته باشد.

هیات‌های پارلمانی فرانسه و رومانی در راه تهران

در ادامه آمدوشدهای دیپلماتیک هیات‌های پارلمانی اروپایی به تهران، مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس گفت که هیات پارلمانی فرانسه روز سه‌شنبه (امروز) برای سفری یک هفته‌ای به تهران می‌‌آید. حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگویی با مهر افزود: این هیات به ریاست فیلیپ مارینی، رئیس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه و به دعوت غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ایران سفر می‌کند. هنوز دیدارهای قطعی این هیات با مقامات ایرانی مشخص نشده و قرار است با مقامات پارلمانی، سیاسی و اقتصادی دیدار کنند. سفر هیات پارلمانی رومانی به ایران هم سیزدهم اردیبهشت و به دعوت محمد مهدی زاهدی، رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و رومانی انجام می‌شود.

تقدیر صاحبنظران از توجه دولت به بازسازی عتبات عالیات

با توجه به الزام قانونی دولت برای کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات طبق بند 18 جدول شماره 19 قانون بودجه سال 92، تعدادی از صاحبنظران برجسته عرصه فرهنگی با ارسال نامه ای به مسئولان ارشد دولتی، از توجه ویژه دولت به بازسازی عتبات عالیات تقدیر کرده و دستورات و مبالغ صادره توسط مدیران مهم اجرایی برای کمک به این موضوع را قابل توجه دانستند.

محکومیت 12 بحرینی به ادعای جاسوسی برای ایران
12 بحرینی به اتهام «جاسوسی برای ایران» به حبس ابد و دو شهروند دیگر این کشور به همین اتهام به 15 سال زندان محکوم شدند. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه «الوطن» بنا بر رأی اولیه دادگاهی در بحرین، این افراد به «تشکیل گروه‌های تروریستی و ارتباط با نیروهای ایرانی و حزب الله عراق» متهم هستند. دادستانی بحرین مدعی شده است «12 نفری که به حبس ابد محکوم شدند، طی سال‌های 2011 تا 2013 برای منافع کشور بیگانه‌ای که به انجام اقدام‌های خصمانه علیه پادشاهی بحرین می‌پردازد و قصد آسیب رساندن به منافع ملی آن را دارند، فعالیت داشتند.» به نوشته الوطن این رأی اولیه و قابل تجدید نظر است.

رواج عمل زیبایی چشم در تهران!

به تازگی نوعی از جراحی‌ها یعنی کاشت نگین در چشم در میان جوانان ایرانی رواج یافته است که بخشی از این جراحی‌های زیبایی در یکی از بیمارستانهای خصوصی تهران انجام می‌شود. گفته می شود که فرد متقاضی مبلغ هفت میلیون تومان را به صورت دلار پرداخت می‌کند و نگین توسط بیمارستان خریداری می‌شود. جنس این نگینها پلاتین است و در سه مدل قلب، ستاره و کلید سل (یکی از علامتهای موسیقی) کاشته می‌شود. کارشناسان می گویند که احتمال برخی مشکلات در هنگام این عمل نیز وجود دارد.

واکنش بنیاد علوی به حکم دادگاه نیویورک

کمتر از یک هفته پس از آن‌که دادگاهی در آمریکا حکم به توقیف ساختمان بنیاد علوی در این کشور داد، بنیاد فرهنگی علوی در واکنش به این حکم دادگاه تاکید کرد: قاضی این پرونده رای خود را بدون تشکیل دادگاه و حضور هیات منصفه صادر کرده و حکم مصادره تا قبل از رای دادگاه تجدید نظر، اجرایی نیست. به گزارش واحد مرکزی خبر، در بیانیه این بنیاد تصریح شده است: بنیاد علوی و گروه وکلای آن به آرای صادره شدیدا معترض بوده و قویا معتقدند دادگاه در تجزیه و تحلیل مستندات پرونده و نیز در اجرای قانون دچار خطا شده است. در این بیانیه با تاکید بر این‌که بنیاد علوی، بنیادی مستقل و غیرانتفاعی و در ایالت نیویورک آمریکا به ثبت رسیده و از قوانین و آیین‌نامه‌های این ایالت پیروی می‌کند، آمده است: این بنیاد هیچ ارتباطی با هیچ دولتی ندارد و اعضای هیات مدیره آن بر اساس رای‌گیری و مبتنی بر اساسنامه انتخاب شده‌اند و می‌شوند.

اخبار کوتاه:

* شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد علت درگذشت(شهادت) علی خلیلی طلبه ناهی از منکر بی‌ارتباط با حادثه 3 سال قبل نیست. شجاعی گفت: به طور قطع ارتباط میان آن حادثه و جراحت وارده و فوت وی وجود دارد.

* مؤسسه امور خلیج‌فارس که مقر آن در واشنگتن است، به نقل از منابع خود در آمریکا و عربستان فاش کرد که انتظار نمی‌رود ملک عبدالله تا پایان امسال زنده بماند. در بیانیه این مؤسسه آمده است، گروه پزشکی به پادشاه عربستان اطلاع داده‌اند که شش ماه بیشتر زنده نخواهد بود. همچنین در این بیانیه آمده است که ملک عبدالله در دیدار با باراک اوباما در تاریخ ۲۸ مارس و همچنین در تاریخ ۴ آوریل که به ریاض بازگشت، با لوله‌های تنفسی دیده شده است.

* مقامهای سعودی گفته اند که دولت آمریکا با انتشار تصویر ملک عبدا... در دیدار با اوباما که در حال استفاده از لوله تنفسی بوده، به دنبال منزوی ساختن حکومت پادشاهی سعودی است. عکاس کاخ سفید نیز گفته که به علت تاریخی بودن این صحنه اقدام به عکسبرداری کرده است.

* شبکه تلویزیونی آینس جمهوری آذربایجان برای فعالیت خبری در ایران مجوز رسمی دریافت کرد. این مجوز در دیدار محسن پاک آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با «واحد مصطفی یف» رئیس شبکه آینس به وی ارایه شد.

* در حالی که مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه مسجد مکی زاهدان در ۲۲ فروردین به‌صورت تلویحی مدعی شده بود که آب جاری شده در قسمت ایرانی هیرمند به دلیل رایزنی‌های جریان‌های مردمی(؟!) با افغان‌ها بوده است، حاجی قاسم خدری، معاون والی نیمروز، گفت که این خبر نشر شده از سوی برخی رسانه‌های خارجی کاملاً مضحک و خنده‌آور است. هیچ گروه و هیئتی به ولایت نیمروز نیامده‌است و فرد یا گروهی هم برای حل این مسئله در این موضوع نفوذ نداشته است؛ بلکه سرازیرشدن آب رودخانه هیرمند به دریاچه هامون کاملاً به‌طور طبیعی و به دلیل بارندگی‌های اخیر در ولایات هلمند و نیمروز بوده‌ است.

* دولت سعودی قصد دارد که یک برج تجاری با ارتفاع یک کیلومتر در شهر مکه بسازد. این ساختمان سه برابر مرتفع تر از بلندترین ساختمان در اروپا (ساختمان شارد لندن با 310 متر ارتفاع) است و از برج خلیفه دبی با 800 متر ارتفاع که در حال حاضر عنوان مرتفع ترین برج جهان را دارد، بلند تر است.

* طی حکمی از سوی حسن صادقلو استاندار گلستان، مرجان ناز قلیچی به عنوان فرماندار جدید شهرستان ترکمن منصوب شد.

* سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در تأیید فعالیتهای راکتور آب سنگین اراک و همچنین به جهت تقویت روح حماسی دانشمندان، کارکنان و کارگران سایت آب سنگین اراک، دو شهید گمنام در این سایت به خاک سپرده می‌شود.

* خواهر شهید جهان‌آرا گفت: بخشهایی از سریال «کیمیا» به شهید جهان‌آرا اختصاص دارد، در حالی که برای تولید این بخشها هیچگونه مشورتی با ما انجام نشده است.

* بتازگی ورزشی عجیب در اروپا همه گیر شده است که در آن ورزشکاران به قصد کشت یکدیگر را زیر کتک گرفته و هر نوع که می توانند به فرد مقابل ضربه می زنند. و تاکنون این ورزش مجروحان زیادی هم به جا گذاشته است. در این ورزش خلاقانه! که در رینگ مخصوص انجام می شود یک تیم پنج نفره یک نفر را به قصد کشت می زنند.

* براساس اخبار رسیده، نیروهای اطلاعاتی سپاه حضرت ولیعصر(عج) یک گروه تروریستی دستگیر کرده‌اند.

این گروه تروریستی که از مرزهای عراق وارد کشور ما شده بود، طبق اعلام برخی منابع امنیتی، پس از ورود به داخل خاک ایران شناسایی و واپایش (کنترل) می‌شدند که در موقعیت مناسب، سپاه حضرت ولیعصر(عج) این گروه خرابکار را دستگیر کرد.

طبق آخرین اطلاعات رسیده از این گروه تروریستی، تعداد زیادی مگنت انفجاری (بمب چسبان) ضبط شده است. نکته قابل توجه این است که بمب‌های چسبان ضبط‌ شده از این تروریست‌ها از همان نوع مواد منفجره‌ای است که به وسیله آن، برخی شهدای هسته‌ای ما ترور شده‌اند.

* مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) قرار است کتاب «فقه‌ الثقلین» شیخ یوسف صانعی را چاپ و منتشر کند. گفته می‌شود روی جلد این کتاب نیز از عنوان «آیت‌الله العظمی» برای آقای صانعی استفاده کرده‌اند که احتمالاً با توجه به نظر جامعه مدرسین درباره عدم مرجعیت وی، باعث ایجاد حاشیه‌هایی خواهد‌ شد.

* یکی از مدیران دولتی به‌تازگی در جلسه‌ای اعلام کرد که میزان ثبت‌نام مردم در طرح هدفمندی یارانه‌ها، هفتادوچهار میلیون نفر بوده است و تنها کمی بیش از سه میلیون نفر انصراف داده‌اند. این مدیر دولتی با گلایه از صداوسیما و دولت قبلی، علت تمایل نداشتن مردم به انصراف از دریافت یارانه را سیاست‌های غلط دولت قبل و سیاست‌های تبلیغاتی اشتباه صداوسیما دانسته است. انتقاد از سیاست‌های تبلیغی صداوسیما در حالی است که پیش از این، دولت حتی برای موضوعات کم اهمیت‌تر شخصاً وارد عمل شده و حتی در انتخاب مجری برنامه‌های خاص هم راساً عمل می‌کرده است. با این حال، تحلیل‌گران معتقدند که تدبیر نامناسب دولت و نیز ولخرجی‌های برخی مقامات دولتی از هزینه‌های بیت‌المال نظیر تغییر دکوراسیون و استفاده از هواپیماهای خصوصی و...(!) از دلایل کاهش اعتماد مردم به دولت بوده است!

* فردی به نام ف. ص که از نیروهای اجاره‌ای مهدی هاشمی در رسانه‌ها بوده است و چندین بار به جرم ارتباطات مشکوک و خلاف امنیتی بازداشت شده، به‌تازگی محور هماهنگی رسانه‌های نزدیک به آقای هاشمی را بر عهده گرفته است. یکی از موضوعاتی که در جلسات وی با رسانه‌های همسو دنبال می‌شود، اتهام‌زنی به سپاه پاسداران است. پیش از این در دولت قبل، جریان انحرافی با همراهی رسانه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی و رادیو فردا، خط اتهام‌زنی به سپاه به‌ویژه در فعالیت‌های اقتصادی را دنبال می‌کردند و سعی داشتند اینگونه القا کنند که دلیل مخالفت سپاه با پرونده ارتباط با آمریکا، منافعی است که این نهاد انقلابی از تحریم‌ها می‌برد! رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز این خط را بارها دنبال می‌کردند.

* اخبار رسیده حاکی از آن است که به دعوت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم قرار است هادی خانیکی، عضو حزب منحله مشارکت، از عناصر فعال در فتنه سال 88 و از نظریه‌پردازان جریان اصلاحات، در جلسه با مدیران مسئول عضو کمیته نظارت بر نشریات دانشجویی در دانشگاه فردوسی سخنرانی کند! گفته می‌شود جریان فتنه قصد دارد با برگزاری این جلسات، با خط‌دهی به نشریات دانشجویی، زمینه ایجاد فضای ملتهب و آشوب را در دانشگاه‌های کشور فراهم کند.

* بنا بر اخبار رسیده، ظاهراً دو انتشارات متخلف «حیان» و «طرح نو» که به ترتیب با مدیریت مهدی خزعلی و حسین پایا شناخته می‌شوند، با واسطه‌تراشی و نامه از مشاوران رئیس‌جمهور و ارائه درخواست به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواهان حضور در نمایشگاه کتاب بودند و علی جنتی، وزیر ارشاد، هم طی دستوری بر عدم ممانعت برای حضور این دو ناشر، تأکید کرده است!


https://shoma-weekly.ir/nfX3hA