گفته می‌شود که...

تمدید معافیت‌های تحریمی صدا و سیما اسرائیل در آستانه انفجار تورم بی سابقه در ژاپن جریان آب و امید ماجرای یک سلفی امریکا رئیس جمهور فراری پرو را تحویل می‌دهد خانه های ویلایی با قیمت پایین و ارزان‌تر ساخته می‌شود ۵۰۰ میلیون تومان مسدودی برای قرعه کشی خودروهای وارداتی شکرآب شدن روابط آفریقا با صهیونیستها سفر علی باقری به کلمبیا همه گزینه‌ها روی میز تحریم های روسیه پنج برابر شد

تمدید معافیت‌های تحریمی صدا و سیما

سخنگوی وزارت خارجه امریکا تمدید معافیت سازمان صداوسیما ایران از سوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا را تأیید کرد.

ند پرایس در عین حال درباره دلیل تمدید این معافیت گفت: این معافیت از سال ۲۰۱۴ و بی‌وقفه توسط دولت قبلی امریکا تمدید شده است. ما به صورت دوره‌ای این معافیت را بررسی می‌کنیم تا امکان خدمات پخش ماهواره‌ای برای صدا و سیما تحت حمایت سازمان بین‌المللی ارتباطات ماهواره‌ای فراهم شود. او البته با اشاره به تحریم امریکا علیه مدیران صداوسیما مدعی شد: ما از یک طرف آنها را پاسخگو می‌کنیم و از طرف دیگر منافع خودمان را پیگیری می‌کنیم.

اسرائیل در آستانه انفجار

رئیس سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شاباک طی روزهای گذشته جلسات گسترده‌ای با مسئولان ارشد اسرائیلی از هر دو جناح ائتلاف دولتی و اپوزیسیون برگزار کرده و از آنها خواسته برای آرام‌سازی اوضاع در اراضی اشغالی تلاش کنند.

روزنامه هاآرتص بیان کرد که طبق برآوردهای منابع اطلاعاتی اسرائیلی، اوضاع در جامعه "اسرائیل" به سبب اعتراضات روزافزون نسبت به طرح‌های دولت نتانیاهو از جمله تلاش برای کاهش اختیارات و صلاحیت دستگاه قضایی هر لحظه ملتهب‌تر و متشنج‌تر می‌شود. بار تصریح کرد که اعتراضات به اوج خود رسیده و اوضاع به نقطه انفجار نزدیک شده است.

تورم بی سابقه در ژاپن

ژاپن با تورمی که در ۴۱ سال گذشته در این کشور سابقه نداشت روبرو شد.

به گزارش رویترز، تورم مصرف‌کننده اصلی ژاپن در ژانویه به ۴.۲ درصد و بالاترین میزان خود در ۴۱ سال اخیر یعنی از سپتامبر سال ۱۹۸۱ میلادی رسید. بانک مرکزی ژاپن برای مواجهه با این تورم تحت فشار قرار گرفته است.

جریان آب و امید

محمد ایمانی در کانال شخصی‌اش نسبت به احیای دریاچه ارومیه نوشت: «چند صد هزار متن درباره کاهش آب دریاچه ارومیه و خطر نابودی آن تولید و منتشر شده، خدا می‌داند. برخی از سر دلسوزی و بسیاری، صرفا برای یأس‌آفرینی و ناامیدسازی. چگونه می‌توان این دو طیف را باز شناخت و از هم تفکیک کرد؟ از جمله با همین طرح بزرگ حفر تونل ۳۶ کیلومتری، برای انتقال آب و احیای دریاچه: آنها که دلسوز واقعی هستند، از به نتیجه رسیدن این طرح خوشحالند و حالا خبر آبادانی و امید را در رسانه‌ها پژواک می‌دهند. اما آنان که ماجرای دریاچه، صرفا سوژه و بهانه ای برای یأس‌آفرینی‌شان بود، خبر خوب را سانسور می‌کنند، چنان که کردند.»

ماجرای یک سلفی

سال گذشته یک فیلم سلفی از زلنسکی در کاخ ریاست‌جمهوری منتشر شد که می‌گفت من از چیزی نمی‌ترسم. حالا نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی از پشت پرده آن سلفی می‌گوید: «در پناهگاه سری زندگی می‌کرد. به او زنگ زدم و گفتم پوتین قول داده تو را نمی‌کشد. تا این را گفتم به کاخ رفت و فیلم سلفی را منتشر کرد.»

امریکا رئیس جمهور فراری پرو را تحویل می‌دهد

دفتر دادستانی کل پرو اعلام کرد که وزارت امورخارجه امریکا با استرداد آلخاندرو تولدو، رئیس‌جمهوری سابق پرو به کشورش برای مواجهه با اتهامات فساد، تبانی و پولشویی موافقت کرده است. او ممکن است به ۲۰ سال و شش ماه زندان محکوم شود.

به گزارش راشا تودی، آلخاندرو تولدو متهم به دریافت نزدیک به ۳۲ میلیون دلار رشوه از یک شرکت ساخت و ساز برزیلی است.

خانه های ویلایی با قیمت پایین و ارزان‌تر ساخته می‌شود

هادی عباسی‌، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که وضع ساخت نهضت ملی مسکن در کشور مطلوب است؛ اما باید تلاش شود عملیات اجرایی واحدهای مسکن تسریع شود تا این واحدها در زمان مقرر تحویل متقاضیان شود، اظهار کرد: قیمت تمام شده مسکن، بستگی به شرایط دارد، به طوری که اگر واحدها یک طبقه و دو طبقه ساخته شود، هزینه کمتری خواهد داشت. وی با بیان اینکه واحدهای ویلایی با قیمت پایین و ارزان‌تر ساخته می‌شود، افزود: در مجموع طرح نهضت ملی مسکن رو به جلوست و برای ساخت مسکن با هزینه کمتر مقرر است بیشتر واحدهای یک طبقه حیاط دار در مناطق مختلف احداث شود، چون هم ارزان‌تر است و هم سریع‌تر اجرا می‌شود.

۵۰۰ میلیون تومان مسدودی برای قرعه کشی خودروهای وارداتی

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در طرح ثبت‌نام برای خرید خودروهای وارداتی با توجه به تعداد ثبت نام، در خصوص میزان عرضه خودروی خارجی تصمیم‌گیری خواهد شد، اما دست‌کم یک‌صد هزار دستگاه خودرو در بازه زمانی شش ماهه عرضه می‌شود. ضیغمی اظهار داشت: متقاضیان باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود مسدود کنند؛ تا زمانی که حق تقدم مشخص شود و طبق نوبت مشخص شده بر اساس خودروهایی که عرضه و ثبت نام خواهد شد، مبلغ اولیه را تکمیل و واریز کنند. ضیغمی تصریح‌ کرد: افراد می‌توانند هر زمان که بخواهند، پول را از حسابشان خارج کنند، اما از نوبت نیز خارج خواهند شد. وی درخصوص شرایط لازم برای ثبت‌نام‌کنندگان خاطرنشان‌ کرد: داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال خودرو و عدم خرید خودرو در ۴۸ ماه گذشته، از جمله این شرایط است و متقاضیان باید بدانند تا یک سال امکان انتقال سند برای آنان وجود ندارد.

شکرآب شدن روابط آفریقا با صهیونیستها

انتظار می‌رود نمایندگان مجلس آفریقای جنوبی به علت بدرفتاری‌های اسرائیل با فلسطینی‌ها، سطح روابط دیپلماتیک را کاهش دهند. این موضوع پس از آن روی داد که ۵۵ عضو اتحادیه آفریقا از اعضای این اتحادیه خواستند روابط خود را با اسرائیل قطع کنند و آن را یک قدرت استعمارگر بنامند. در قطعنامه اتحادیه آفریقا آمده است: «کشور‌های عضو نباید وضعیت غیرقانونی اسرائیل را که در فلسطین اشغالی و قلمرو‌های عربی و از جمله شرق شهر قدس (اشغالی) ایجاد و سبب ایجاد یک سیستم استعمارگرانه و نژادپرستانه شده است به رسمیت بشناسند.»

سفر علی باقری به کلمبیا

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در جریان یک سفر منطقه‌ای به امریکای لاتین وارد بوگوتا پایتخت کلمبیا شد.

وی در این سفر در دیدار با همتای خود طیف گسترده‌ای از موضوعات دستورکار روابط دوجانبه، از جمله تحکیم همکاری‌های سیاسی، توسعه تجارت، همکاری در علوم و فناوری، فرهنگی، جهانگردی و سایر موضوعات مورد علاقه مشترک را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

همه گزینه‌ها روی میز

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: آماده جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای هستیم. اما اگر طرف آمریکایی در مسیر مذاکرات برجام کارشکنی کند جمهوری اسلامی طرح B و تمامی‌گزینه‌ها را در دستور کار قرار خواهد داد.

تحریم های روسیه پنج برابر شد

آمریکا و متحدان آن در گروه هفت، ۲۰۰ فرد و نهاد روسی از جمله ۱۲ مؤسسه مالی و بخش‌های دفاعی، فناوری و معدن روسیه را تحریم کردند. علاوه بر این، وزارت بازرگانی آمریکا محدودیت‌های صادراتی علیه ۹۰ شرکت مرتبط با روسیه از جمله برخی شرکت‌های چینی اعلام کرده است. این وزارتخانه ادعا کرده که این محدودیت‌ها به دلیل کمک به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها معرفی شده‌اند. ‌در سالگرد حمله روس‌ها به اوکراین، روسیه اکنون با ۱۴ هزار و ۸۱ تحریم، در صدر کشورهایی است که تحت تحریم قرار دارند. این تحریم‌ها علیه افراد و نهادهای این کشور وضع شده‌اند. شمار تحریم‌های این کشور، اکنون پنج برابر تحریم‌هایی است که پیش از به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک توسط روسیه در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ علیه این کشور وضع شده بود. این آمار نشان می‌دهد اکنون روسیه بزرگترین دشمن آمریکا در غرب آسیا به شمار می‌رود.

https://shoma-weekly.ir/7oOXX7