گفته می‌شود که...

تمجید فائزه‌هاشمی از احمدی‌نژاد/ پاسخ جلیلی به پیشنهاد شهرداری مشهد / اظهار نظر مجری تلویزیون درباره ساپورت دختران/ کمک 600 میلیونی مردم به دانشگاه احمدی نژاد/ توقف انتشار دومین روزنامه احمدی نژادی / سلطان قابوس، سعدآباد را تعطیل کرد! و....

گلایه‌های یک کارشناس نفتی

مهندس ولی‌الله مهدوی، کارشناس PMO نوشت: «وقتی شرکت‌های خارجی رفتند، ترکان و دوستانش مجبور شدند ساخت پالایشگاه‌ها را به شرکت‌های داخلی بسپارند، اما با بدبینی و تحقیر می‌گفتند می‌دهیم این‌ها اینجا را چمن بکارند»!

وی در ادامه افزود: «فازهای ابتدایی پارس جنوبی که به دست شرکت‌های خارجی ساخته شد، نظارت جدی از سوی شرکت نفت بر کار آن‌ها نبود. شرکت نفت فهمیده است که شرکت توتال چاه‌ها را در نقطه صفر مرزی حفر نکرده، در حالی که چاه‌های قطر کمترین فاصله را از مرز دارد و عملاً ضربه بزرگی به سهم ما از میدان مشترک خورده است. حالا ما فهمیده‌ایم که توتال چه کلاهی سرمان گذاشته و مثلاً از بزرگ‌ترین لایه گازی (K4) برداشتی نکرده و آن لایه را در اختیار قطر گذاشته است، از این رو دولت احمدی‌ن‍ژاد از توتال شکایت کرده است!»

وی در ادامه: «آقای اکبر ترکان در سال 88 از ریاست پارس جنوبی برکنار شد و این برکناری چنان با ذائقه‌اش ناخوش آمد که هنوز به‌دنبال گرفتن انتقام است!»

«دو پالایشگاه که در زمان خاتمی ساختش آغاز شده بود، در زمان احمدی‌نژاد افتتاح شد، الآن هم نُه پالایشگاه در حال ساخت است که سه‌تای آن‌ها در شرف راه‌اندازی است و طی یک سال آینده افتتاح می‌شود. پنج پالایشگاه دیگر هم به‌خاطر پیشرفت بالایی که دارند، در دولت روحانی احتمال قریب به یقین افتتاح می‌شود. احتمالاً باید منتظر باشیم که آقای ترکان و دوستانشان بیایند و پز راه‌اندازی آن‌ها را بدهند و همه را به نام خودشان تمام کنند...

این‌ها اعتقادی به کار متخصصان و شرکت‌های داخلی ندارند»!

پیغام خاتمی به اصلاح‌طلبان, قالیباف را نمی‌توان از شهرداری کنار گذاشت
توقع قالیباف از رئیس‌جمهور این است که آیین‌نامه مربوط به حضور شهردار تهران در دولت را اجرایی کند.پایگاه خبری مشرق در این‌باره نوشت: اخیرا جلسه‌ای میان حسن روحانی و قالیباف برگزار شده است. در این دیدار روحانی پیشنهاد قبول معاونت اجرایی را به قالیباف داده که وی با تشکر از پیشنهاد روحانی از وی خواسته است به آیین‌نامه زمان هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر حضور شهردار در هیئت دولت عمل کند تا حضور شهردار در کابینه بتواند هماهنگی‌های لازم میان شهرداری و دولت را برای رفع مشکلات مردم تهران فراهم‌ آورد.
مشرق همچنین خبر داد: خاتمی در جلسه‌ای که به منظور تصمیم‌گیری برای انتخاب شهردار تهران برگزار شده بود خطاب به اصلاح‌طلبان گفته است «قالیباف را نمی‌توان از شهرداری کنار گذاشت، برخی دوستان که مخالف ایشان هستند فقط باید آرزو یا کاری کنند که خود او یا تمایلی به ادامه حضور در شهرداری نداشته باشد یا به پست دیگری منتقل شود».آرای قالیباف در شورای شهر جدید بین 17 تا 19 رأی از مجموع 31 رأی ارزیابی می‌شود.
محمد حقانی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر و از معاونان سابق کرباسچی به هنگام شهرداری وی به «خبر» گفت: محسن هاشمی، صفدر حسینی، مصطفی سلیمی، محسن مهرعلیزاده، معصومه ابتکار و اصغر نصیری بیشترین آرا را در جلسه ‌نامزدهای اصلاح‌طلب شورای شهر کسب کردند و بنا شد تا روز دوشنبه این افراد، برنامه‌های مورد نظر خود را ارائه دهند.گزارش دیگر حاکی از آن است که در جلسه‌ اصلاح‌طلبان که برای تعیین شهردار تهران برگزار شده محسن هاشمی 8 و محسن مهرعلیزاده 6 رای را به دست آورده‌اند.

تمجید فائزه‌هاشمی از یک‌اقدام احمدی‌نژاد

روزنامه اعتماد نوشت:

فائزه هاشمی طی مصاحبه ای از یک اقدام محمود احمدی نژاد تعریف می کند و آن را تاثیرگذار و مثبت ارزیابی می کند. وی در بخشی از مصاحبه خود به وزرای زن و نقش زنان در دولت نهم و دهم اشاره می کند و می گوید: احمدی‌نژاد در حوزه زنان در ابعاد شکلی و ماهوی، تاثیرگذار بود. به هر شکل او تابوی انتصاب وزیر زن در کابینه‏ اش را شکست و چندین معاون زن در کابینه‌اش منصوب کرد، همان کاری که تا به اینجای کار، آقای روحانی از تکرارش بازمانده.

فائزه هاشمی در انتها تاکید می کند: من این اقدام احمدی نژاد را نمایشی نمی‌دانم. ولی اگر حتی نمایشی هم بوده، یک اتفاق مثبت هم بود. همین‌که چند معاون زن و وزیر زن داشتیم، تصمیم خوبی است.

توقف جشواره ضد صهیونیستی افق نو در دولت روحانی

برخی چهره‌ها و جریان‌های روشنفکری که سال گذشته از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌سازان مستقل «افق نو» به‌شدت احساس نگرانی کرده بودند، امسال با روی کار آمدن دولت جدید سعی دارند مانع برگزاری این جشنواره شوند. حضور فیلم‌سازان مستقل ضدصهیونیست و چهره‌های منتقد فرهنگ سرمایه‌داری و لیبرالیسم همراه با 420 فیلم از کشورهایی چون آمریکا، فرانسه، کانادا، دانمارک و... این جشنواره را در کانون توجهات قرار داده است. گفته می‌شود در جشنواره امسال تنها از کشور آمریکا پنجاه فیلم‌ساز منتقد حضور دارند. این جشنواره از 12 تا 15 شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.

رد ادعای آمریکایی‌ها درباره «سایت پارچین»
تسنیم: سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اقدام اخیر آمریکا درباره سایت پارچین فضا سازی است و به شدت تکذیب می شود، گفت: ملزم نیستیم که خارج از ان پی تی به هر درخواستی پاسخ دهیم و یا به هر شکلی از بازدید و بازرسی پاسخ مثبت دهیم.

اظهار نظر مجری سابق تلویزیون درباره ساپورت دختران

وحید یامین پور در صفحه شخصی خود نوشت: زنان ایرانی همیشه اصول زیبایی شناختی را در پوشش و آرایش رعایت کرده اند. مساله ی امروز ما این است که درگاه درک زیبایی برای زنان گویا عوض شده است. زن ایرانی زیبایی را در رنگ و طرح پوشش جستجو می کرد نه در نمایش تن. برای همین چشمی که به زن ایرانی می افتاد روی طرح و رنگ های پوشش می لغزید نه روی اندام و پوست و چهره اش. ولی زیبایی در زمانه ی ما در «تن نمایی» است. لباس خودش موضوعیتی ندارد بلکه باید بتواند هرچه بیشتر تن انسان را بنمایاند یا زوایای بدن را یا پوست بدن را. لباس در معنای مدرنش پوشش نیست بلکه رهنمای نگاه به زیبایی های تن است. این قاعده در طراحی لباس چسبان مردانه هم رعایت می شود.
آنچه امروز آنرا ساپورت می نامیم ادامه ی همین «تن نمایی» است و عجیب است که دخترکان ایرانی، زیبایی را در تن نمایی جستجو کنند چراکه در هیچ کجای تاریخ این سرزمین حتی پیش از اسلام، «تن» محل ارجاع نگاه و زیبایی نبوده است بلکه تلاش هنرمندان در زیبانمایی پوشش بوده است...

حکم توفیقی برای فریدون
مهر: به دنبال استعفای مدیرکل دفتر وزارتی و مشاور وزیر علوم، سرپرست این وزارتخانه عبدالحسین فریدون را به این سمت منصوب کرد. فریدون به مدت 10 سال رئیس دانشگاه سمنان بود و هم اکنون استاد تمام رشته مکانیک است.

محمدرضا عارف و تشکیل حزب فراگیر

«محمد‌‌رضا عارف» که برخلاف میل باطنی‌اش به درخواست بزرگان اصلاحات و کارگزاران از صحنه رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد و پس از انتخابات نیز با عدم تمایل همکاری رئیس‌جمهور با خود روبه‌رو شد، این روزها پیگیر تأسیس حزب فراگیر در جبهه اصلاحات است. این در حالی است که جمعی از سران اصلاحات از جمله سیدمحمد خاتمی در جلسه اصلاح‌طلبان که به‌تازگی برگزار شده است، با اعتراض به عارف مبنی بر دنبال کردن سیاست جذب و هضم اصلاحات در حزب فراگیر، عارف را به سودای ریاست اصلاحات متهم کرده‌اند.


مرکز شنود انگلیس در خاورمیانه به آمریکا سرویس می‌دهد
روزنامه ایندیپندنت از فعالیت مرکز شنود انگلیس در خاورمیانه خبر داد.به گزارش این روزنامه انگلیسی، در خاورمیانه یک مرکز مخفی شنود وجود دارد که شمار زیادی از مکالمات تلفنی، محتوای ایمیل‌ها و ترافیک اینترنتی را توسط آن دریافت می‌کند و در اختیار نهادهای امنیتی آمریکا می‌گذارد.
به گزارش ایندیپندنت، این ایستگاه شنود با بخشی از بودجه طرح بین‌المللی شنود انگلیس تأمین می‌شود. این بودجه بیش از یک و نیم میلیارد دلار برآورد شده است.ایندیپندنت این اطلاعات را از مدارک و مستنداتی که ادوارد اسنودان کارمند اطلاعاتی پیشین آمریکا فاش کرده، به دست آورده است.

اتاق فکر مذاکرات حسن روحانی

به دستور حسن روحانی «اتاق فکر مذاکرات هسته‌ای» به ریاست محمدجواد ظریف و با حضور غلامعلی خوشرو، امیرحسین زمانی‌نیا، سیروس ناصری، حسین موسویان، محمود سریع‌القلم، علی‌اکبر صالحی و ناصر هادیان تشکیل شده است. احتمال پیوستن اعضای دیگر به این جلسه مشورتی وجود دارد.

کشف بی خبرترین کارگروه ویژه دولت
بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، در حالی که دولت دهم در یکی از اولین تصمیم گیری های خود به پیشنهاد محمود احمدی نژاد، کارگروهی ویژه را به ریاست حمید بهبهانی وزیر سابق راه و ترابری به منظور ساماندهی، هماهنگی و توسعه و تشویق امر خدمات عبور کالا از کشور ایجاد کرده بود، این کارگروه کمترین مصوبه ابلاغی را در بین دیگر کارگروه های مصوب دولت داشته است و حتی برخی پیشنهادهای آن دارای مغایرت های اساسی با قوانین مصوب است.
سلطان قابوس، سعدآباد را تعطیل کرد!
جهان: با سفر سلطان قابوس، پادشاه عمان و طبق نامه ریاست جمهوری به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، این مجموعه از سوم تا پنجم شهریور ماه تعطیل است.

درخواست «پینک فلوید» درباره صهیونیستها
مهر: راجر واترز از بنیانگذاران گروه موسیقی پینک فلوید، طی نامه‌ای به موزیسین‌های نقاط مختلف جهان، خواستار آغاز بایکوت رژیم صهیونیستی شد. وی افزود: روزی برسد که رژیم اشغالگر قدس تابع قوانین حقوق بشر شود.

ساخت منزل مسکونی 2 برابر تعداد زلزله زدگان
بر اساس گزارش یک دستگاه نظارتی، در حالی که روند ساخت واحدهای مسکونی در اکثر مناطق زلزله زده سال گذشته به اتمام رسیده است اما برای برخی روستاهای آسیب دیده، تا 2 برابر خانواده های مستقر خانه مسکونی ساخته شده است که این موضوع ناشی از عدم محاسبه دقیق ساکنین است و از سوی دیگر، برای پرداخت برخی وام ها، از روستاییان 2 ضامن با گواهی کسر از حقوق درخواست شده است.
پاسخ جلیلی به پیشنهاد شهرداری مشهد
حجت‌الاسلام و المسلمین مجید فاطمی، عضو شورای شهر مشهد در پاسخ به اینکه در رسانه‌ها گزینه‌هایی برای شهرداری مشهد مطرح شده است، به‌طور مثال آقایان سعید جلیلی، رستم قاسمی وزیر اسبق نفت، علی نیکزاد، مرتضی بختیاری، فتاح، امان‌پور، مرتضی تمدن، وکیلی شهردار سابق مشهد و محمدجواد محمدی‌زاده استاندار سابق خراسان رضوی.شما این اسامی را تایید می‌کنید؟ گفته:بله بعضا همین دوستان مطرح شده‌اند.همانطور که گفتم نظر اعضای شورا شهر این است که فردی در تراز ملی معرفی بشود و این دوستان هم مطرح شده‌اند و قرار بر این شده که با این دوستان مذاکرات لازم بشود. به عنوان مثال با آقای سعید جلیلی هم صحبت شده و ایشان تقریبا جواب رد داده‌اند. البته هنوز نمی‌شود حضور آقای سعید جلیلی در شهرداری مشهد را قطعا منتفی بدانیم.

روحانی توپ را به زمین اوباما انداخت
روزنامه هافینگتون پست به اقدامات روحانی پس از روی کار آمدن اشاره کرده و هر کدام از این اقدامات را پیامی به غرب برای آمادگی ایران به‌منظور حل و فصل موضوع هسته‌ای تعبیر کرده است. هافینگتون پست سخنان روحانی در روز قدس و زخم خواندن رژیم صهیونیستی بر پیکره اسلام را نسبت به مواضع جنجالی آقای احمدی‌نژاد یکی از این اقدامات می‌خواند. همچنین انتصاب دکتر صالحی به ریاست سازمان انرژی اتمی، انتخاب محمدجواد ظریف بر مسند وزارت امور خارجه، تغییر علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دیگر اقدامات مهم روحانی در رابطه با موضوع هسته‌ای محسوب می‌شود که به اعتقاد هافینگتون پست حاوی پیام‌های مثبت به غرب است.
این روزنامه با انتقاد از مواضع جورج بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سال 2003 که به جای دستیابی به توافق هسته‌ای به‌دنبال تغییر نظام در ایران بود از اوباما خواست تا اشتباه سلف خود را تکرار نکند. از سوی دیگر درصورتی که ظریف شخصا مسئول هدایت مذاکرات شود و با توجه به اقدامات روحانی طی دو ماه اخیر، این پیام واقعی ارسال می‌شود که ایران به‌دنبال پیشرفت مذاکرات است.

ممانعت از قضاوت داور ایرانی به علت تحریم
شنیده شد که دبیر فدراسیون تنیس گفت: آمریکایی‌ها به دلیل وجود تحریم نمی‌توانند حق الزحمه داوران ایرانی را پرداخت کنند به همین دلیل از آنها در مسابقات تنیس این کشور استفاده نمی‌کنند. ایسنا نوشت: شاهرخ کشاورز درباره اجازه ندادن به عادل برقعی داور ایرانی برای قضاوت در مسابقات تنیس آمریکا اظهار کرد: با قضاوت عادل برقعی در مسابقات تنیس آمریکا باید حق الزحمه وی پرداخت شود که این خود یک نوع رابطه مالی محسوب می‌شود و از آنجا که در آمریکا داشتن رابطه مالی با ایران به دلیل تحریم ممنوع است بنابراین در مسابقات از وجود برقعی استفاده نکردند.

اَپِل ایران را رفع تحریم کرد
شنیده شد که بر اساس اطلاعات درج شده برروی سایت رسمی شرکت اپل، این شرکت نسبت به حذف نام ایران از لیست تحریمی‌های خود اقدام کرده است. فرارو نوشت: چندی پیش معاون وزیر خارجه آمریکا از رفع تحریم‌های حوزه ارتباطی و رایانه‌ در ایران خبر داده بود؛ با این حال تاکنون به غیر از شرکت ادوبی که سایت خود را برروی کاربران باز کرد، اقدامی مشاهده نشده بود. اما در اطلاعیه اپل آمده است که طبق مجوز عمومی D، صادرات یا صادرات مجدد خدمات، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای تابعه برای ارتباطات فردی به طور مستقیم یا غیرمستقیم، از خاک ایالات متحده یا توسط شهروندان این کشور در دیگر نقاط دنیا، برای استفاده توسط کاربران عادی در ایران، بلامانع است.

حکم سلیمی نمین قطعی شد
شنیده شد که دادگاه تجدیدنظر حکم بدوی سلیمی نمین را از ۹۱ روز حبس به پرداخت ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی تغییر داد. فرهاد شهبازوار گفت: اسفندیار رحیم مشایی شاکی پرونده، موکل من را متهم به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی کرده بود در حالی که هدف موکل من به‌عنوان یک مورخ از طرح مبحث باستان‌گرایی و به چالش کشیدن بخشی از تاریخچه این مبحث، روشنگری بوده است. وکیل سلیمی نمین گفت: دادگاه بدوی موکل من را به 91 روز حبس تعزیری محکوم کرد اما در مرحله تجدیدنظر، طبق تبصره 2 ماده 22 قانون «اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب» دادگاه تخفیفاً 91 روز حبس را به پرداخت 10 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرده و این رأی قطعی است.

کمک 600 میلیونی مردم به دانشگاه احمدی نژاد
شنیده شد که اولین جایی که در دانشگاه احمدی نژاد از آن بهره برداری صورت بگیرد مجتمع پزشکی است. وحید شاکری مدیرکل رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم با اشاره به آماده شدن دانشگاه احمدی نژاد گفت: اولین حکم از سوی احمدی نژاد برای مجتمع پزشکی خورده است و به‌نظر می‌رسید اولین جایی که مورد بهره‌برداری صورت بگیرد مجتمع پزشکی است. شاکری با اشاره به کمک‌های مالی مردم به دانشگاه رئیس جمهور پیشین ایران گفت: بنده دو هفته پیش خبر داشتم که 600‌میلیون از سوی مردم به حساب دانشگاه ریخته شده است. مردم از 100 هزارتومان تا 2 هزارتومان به دانشگاه احمدی نژاد کمک کرده‌اند.

هاشمی: مشاور دولت روحانی نیستم
شنیده شد که رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشاور دولت یازدهم نیستم و همچنان رئیس دفتر آیت ا... هاشمی هستم. محمد هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن وی به دولت به عنوان مشاور رئیس‌جمهور، گفت: مشاور نیستم و اخباری که مبنی بر پذیرش سمت به‌عنوان مشاور دولت مطرح شده، کذب است. وی همچنین تصریح کرد: همچنان در دفتر حاج آقا (آیت ا... هاشمی رفسنجانی حضور دارم)و از مسئولیت دفتر هم استعفا نداده‌ام. رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباه اینکه آیا دولت برای همکاری به شما پیشنهادی را داده است یا نه؟ تنها به گفتن این مطلب بسنده کرد که «وارد این مقولات نشویم. آنچه مسلم است من مشاور رئیس جمهور نیستم و یا به عنوان مشاور انتخاب نشده ام

رایزنی روسیه و انگلیس درباره ایران
شنیده شد که معاون وزیر امور خارجه روسیه با سفیر انگلیس درباره ایران مذاکره کرد. خبرگزاری «نووستی» نوشت: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه این کشور در مسکو با تیموتی بروی، سفیر انگلیس در روسیه دیدار کرد و طرفین برخی مسایل از جمله موضوع هسته‌‌ای ایران را مورد بحث قرار دادند. در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه در این باره آمده است: درخصوص مسایل مهم بین‌المللی از جمله موضوع برنامه هسته‌‌ای ایران و کنترل تسلیحات تبادل نظر شد".

تشکیل اتاق فکر مذاکرات هسته‌ای
شنیده شد که به دستور حسن روحانی « اتاق فکر مذاکرات هسته ای» به ریاست محمدجواد ظریف و با حضور غلامعلی خوشرو، امیرحسین زمانی نیا، سیروس ناصری، حسین موسویان، محمود سریع القلم، علی اکبر صالحی و ناصر هادیان تشکیل شده است. احتمال پیوستن اعضای دیگر به این جلسه مشورتی وجود دارد.

توصیه روحانی به وزیر کشور
شنیده شد که حسن روحانی به وزیر کشور توصیه کرده حداکثر تا پایان شهریور استانداران را معرفی کند تا کار خود را آغاز نمایند. مشرق نوشت؛وی همچنین توصیه کرده در این انتصاب‌ها حتماً نظر نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها تأمین شود. گفته می‌شود با موافقت آیت‌ا... واعظ طبسی، محمود صلاحی به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی منصوب خواهد شد.
توقف انتشار دومین روزنامه
انصاف نیوز: بعد از توقف روزنامه «وطن امروز» به صاحب امتیازی «مهرداد بذرپاش»، روزنامه «تماشا» که به همراه روزنامه هفت صبح به جریان احمدی نژاد - مشایی منتسب است، با روی کار آمدن دولت جدید پس از 646 شماره به پایان فعالیت روزانه خود رسید. هنوز منبع مالی این دو روزنامه رنگی و پرهزینه نزدیک به دولت احمدی‌نژاد اعلام نشده است.

دارایی القاعده رفت روی هوا
العالم: وزیر دارایی و عضو ارشد یکی از گروه های وابسته به القاعده در عراق، هنگام ورود به این کشور از مرز سوریه دستگیر شد.

انتقادعضواصلاح‌طلب‌شورای‌شهربه‌یک‌خبرسازی
شنیده شد که بیش از دوماه از انتخابات شوراها می‌گذرد و اعضای شورای شهر تهران باید در هفته باقی مانده رئیس شورای شهر و شهردار تهران را انتخاب کنند، به گفته اعضای شورای شهر 12 شهریور ماه، اولین روز آغاز به کار چهارمین دوره شورای شهر تهران تصمیم قطعی برای ریاست شورا و شهردار تهران گرفته خواهد شد. در این بین، از محسن هاشمی مدیر عامل سابق متروی تهران، مصطفی سلیمی شهردار فعلی منطقه ۲۱، معصومه ابتکار عضو فعلی شورای شهر و صفدر حسینی به عنوان گزینه‌های نهایی اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران نام برده می‌شود.
در جلسه اخیر اصلاح‌طلبان شورای شهر پس از رای‌گیری درباره گزینه نهایی برای تصدی شهرداری، یکی از اعضا جلسه که از چهره‌های سرشناس شوراست، نسبت به اجماعی خواندن محسن هاشمی به عنوان شهردار اجماعی اصلاح طلبان انتقاد کرده و گفته «اگر همه حاضرین هم به آقای هاشمی رای می دادند، می شد ١٣ رای در حالی‌ که ٤ نفر هم به وی رای ندادند و او تنها ٩ رای دارد؛ پس چرا می‌گویید گزینه اجماعی اصلاح طلبان!» حال با وجود اینکه چند روزی بیشتر به انتخاب شهردار تهران باقی نمانده است ولی هنوز اصلاح‌طلبان به اجماع برسر گزینه نهایی شهرداری نرسیده‌اند.

کشف بشکه‌های مشکوک ساخت سعودی
ارتش سوریه از کشف انباری در جوبر خبر داد که تعدادی بشکه مشکوک در آن ذخیره شده‌اند که بر روی آنها عبارت (ساخت عربستان سعودی) درج شده است و تعدادی ماسک نیز در کنار آنها یافت شده است.

همیشه نسبت به این عبارت ناراضی بودم
تسنیم: محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: عملکرد احمدی‌نژاد بخصوص در دو سال آخر که اقتصاد را به‌طور کامل رها کرده و از صبح تا غروب به دنبال این بود که زیر بغل آقای مشایی را بگیرد و وی را معرفی کند و کار مملکت تنها معرفی‌کردن آقای مشایی شده بود، ضربه بزرگی به مملکت و بخصوص به رضایت مردم زد. احمدی‌نژاد عبارتی داشت که همیشه نسبت به آن ناراضی بودم؛ می‌گفت «تصمیمات ما مردم را شگفت‌زده خواهد کرد».

ادعای ساخت پایگاه پهپادی ایران!
جهان: هفته نامه اطلاعات نظامی جین مدعی شد که جمهوری اسلامی در جزیره قشم واقع در شمال تنگه سوق الجیشی هرمز به ساخت یک پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین اقدام کرده است.

تحمیل شرکت‌های زیان ده به تأمین اجتماعی
فارس: رحمت‌ا... حافظی، مدیرعامل اسبق سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی مدعی است که در دولت دهم 35 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت پرداخت شده است، گفت: شرکت‌هایی را به سازمان تأمین اجتماعی به عنوان پرداخت مطالبات داده‌اند که مانند پیازهای خراب شده‌ ته گونی است و این شرکتها زیان ده هستند. وی درباره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: شستا یک مجموعه اقتصادی با گردش مالی قابل توجه است که محل ارتزاق عده‌ای از خواص شده است.

اگر در حقتان اجحاف شده بیایید
الف: جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم، گفت: هر دانشجو و هیأت علمی اگر فکر می‌کند در یک زمینه‌ای نسبت به وی اجحاف شده و حق وی تضییع شده است، توصیه می‌کنم که حتما به وزارت علوم مراجعه و درخواست خود را ارایه کند و وزارت علوم نیز وظیفه دارد این موارد را بررسی و به هر شکایت رسیدگی کند. برای مثال درباره موضوع بازنشستگی استادان که موکداً مورد سؤال قرار می‌گیرد، باید عنوان کنم اگر هر یک از استادان فکر می‌کنند مورد اجحاف قرار گرفته‌اند، می‌توانند درخواست خود را ارایه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

انتقاد سلیمی نمین از اقدام صدا و سیما
فارس: در برنامه زنده «مناظره»، عباس سلیمی نمین کارشناس مسایل سیاسی از اقدام صدا و سیما در پخش تصاویر منزل پدری رئیس‌جمهور انتقاد کرد و آن را تملق‌گویی دانست. غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه نیز نسبت به سخنان سلیمی نمین واکنش نشان داده گفت: نمی‌دانم چرا سر از منزل پدری آقای روحانی درآوردیم.

ادامه رسوایی‌های اخلاقی در بی بی سی
پرس تی وی: دیوی لی تراویس، مجری سابق رادیو بی بی سی به علت 11 اتهام از جمله اتهامات اخلاقی به دادگاه احضار شد.

آسفالت، بهانه جدید تبلیغات غرب علیه ایران
گزارش موسسه علوم و امنیت بین‌المللی حاوی چهار تصویر ماهواره‌ای است که شرکت دیجیتال‌گلوب و جئوآی آن را تهیه کرده است. این تصاویر گویای گسترش مناطق آسفالت‌شده در مجتمع پارچین است.
آسوشیتدپرس می‌نویسد که ایران اعلام کرده آسفالت‌سازی مجتمع پارچین جزو برنامه‌های عادی مربوط به تعمیر راه است، اما در عین حال چنین کاری می‌تواند کار تحقیق درباره آزمایش‌های احتمالی در آنجا را دشوار سازد.
آسوشیتدپرس می‌نویسد که خبرنگار این رسانه تلاش کرده نظر علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس را در رابطه با گزارش موسسه علوم و امنیت بین‌المللی بپرسد، اما نتوانسته به او دسترسی داشته باشد

اختصاص بودجه برای زیباسازی اندام!
گروه سیاسی- عرب: مجلس ملی عراق برای زیباسازی اندام نمایندگان مجلس معادل 35 میلیارد ریال اختصاص داد! این در حالی است که حقوق هر نماینده مجلس ملی عراق معادل 35 میلیون تومان است. خبر دیگری حاکی است، رئیس مجلس ملی عراق که اوقات فراغتش را به پرورش اسب می‌گذراند، دارای یک ایستگاه 100 رأسی اسب اصیل عربی است.

برخورد شدید توپ فوتبال به صورت گزارشگر تلویزیون

خبرنگار زن تلویزیون "فوکس نیوز" در حالی که در یک برنامه زنده ، بازی فوتبال آمریکایی را گزارش می کرد ، توپ به شدت به صورتش برخورد کرد.

بر اساس این گزارش"چارلز" بازیکنی که توپ را شوت کرده بود به سمت گوینده دوید و از خبرنگار عذرخواهی کرد
فائزه هاشمی: اگر برای کارهای دولتی پیشنهادی شود حتما انجام می‌دهم
«
فائزه هاشمی» در گفت و گو با روزنامه شرق می‌گوید: «سالی که نکوست از بهارش پیداست.» دختر «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» تاکید دارد که هیچ دولتی نتوانسته زنان را در جایگاه اصلی‏شان قرار دهد و امیدوار است که حسن روحانی بتواند برخی تابوهای انتصاب زنان در جایگاه‌های کلیدی را بشکند.
تصمیم انتخاباتی فائزه در دقایق 90 تغییر کرده، خیلی صریح می‌گوید که چندان به نتیجه انتخاباتی و پیروزی روحانی امیدوار نبوده. او انتخاب وزیر زن را نه یک لطف سیاسی که یک حق طبیعی می‌داند و تاکید دارد که روسای جمهوری باید در این زمینه پاسخگو باشند. البته نقدش علاوه بر دولت متوجه خود زنان است، آنجایی که سمت‌هایی به زنان پیشنهاد می‌شود و آنها از پذیرش آن سر باز می‌زنند. اما خودش وقتی می‌پرسیم، آماده پذیرش پستی در دولت روحانی هستید، بی‌هیچ رودربایستی می‌گوید: « اگر برای کارهای دولتی پیشنهادی شود و در توانم باشد، حتما انجام می‌دهم.

اخبار کوتاه

* روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، از وجود یک پایگاه جاسوسی سری انگلیس در منطقه غرب‌آسیا (خاورمیانه) پرده برداشت. انگلیس در این پایگاه سری، تمام اطلاعات اینترنتی و مکالمات برخط را به نمایندگی از آژانس‌های اطلاعاتی غربی جمع‌آوری و بررسی می‌کند. به نوشته ایندیپندنت، این پایگاه جاسوسی می‌تواند داده‌های ماهواره‌ای و کابل‌های فیبر نوری زیر دریا را که از این منطقه عبور می‌کنند، رهگیری کند. سپس داده‌ها در رایانه‌های بسیار بزرگی کپی می‌شوند و برای تحلیل به مقر ارتباطات دولت انگلیس ارسال و سپس با آژانس امنیت ملی آمریکا به اشتراک گذاشته می‌شوند.

* سیدمحمد خاتمی در جلسه‌ای که به‌منظور تصمیم‌گیری برای انتخاب شهردار تهران برگزار شده بود، خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: «قالیباف را نمی‌توان از شهرداری کنار گذاشت، برخی دوستان که مخالف ایشان هستند، فقط باید آرزو یا کاری کنند که خود او یا تمایلی به ادامه حضور در شهرداری نداشته باشد، یا به پست دیگری منتقل شود.»

* بر اساس گزارش‌های رسیده، اعضای حزب منحله مشارکت، فعالیت‌های گسترده‌ای را برای حضور در بدنه دولت یازدهم آغاز کرده‌اند و در آخرین تلاش‌های خود به شکل هدفمند بر تصدی مسئولیت در استانداری‌ها و فرمانداری‌های استان‌هایی که حساسیت‌های قومی و مذهبی دارند، متمرکز شده‌اند. در همین راستا گزارش‌ها حاکی است این طیف افراطی با اعمال نفوذ و فشار قصد دارند تا فرد مورد نظر خود برای استانداری کردستان را به دولت تحمیل کنند.

*روزنامه اتریشی «دیر استاندارد» فاش کرد به‌تازگی بسیاری از اعضای القاعده از زندان‌های عراق، پاکستان، لیبی و عربستان فراری داده شده‌اند که براساس اطلاعات به دست آمده، این اقدام برای کمک به «جبهه النصره» در سوریه انجام گرفته است. گفتنی است این افراد مشروط بر آنکه برای جنگ به سوریه بروند، فراری داده شده‌اند!

* اخبار دریافتی حکایت از آن دارد که تعدادی از مدیران دوره عطاءالله مهاجرانی در وزارت ارشاد که همزمان با استعفای وی و در حمایت از او، از وزارت ارشاد استعفا داده بودند، قرار است در پست‌های کلیدی و حساس این وزارت‌خانه منصوب شوند!

* «جرج گالوی» نماینده سرشناس مجلس انگلستان، رژیم صهیونیستی را پشت حمله شیمیایی در سوریه دانست و گفت که این رژیم به تروریست‌های سوریه و القاعده سلاح شیمیایی می‌دهد و آن‌ها را برای استفاده علیه شهروندان سوری ترغیب می‌کند.



https://shoma-weekly.ir/8AIfFY