گفته می‌شود که...

تمجید جالب گوینده مشهور عرب از سید حسن نصرالله !/ برنامه جنجالی الجزیره با موضوع ایران / خاتمی و هاشمی فامیل شدند/ سکوت جریان خاص شکست! /اقتدای جلیلی به حداد عادل در نماز/ اعتراض دانشجویی و ...

ادای دین BBC به ولی نعمت خود
همزمان با شصتمین سالگرد تاجگذاری ملکه الیزابت دوم، ارگان رسانه ای رژیم سلطنتی انگلیس (بی بی سی/BBC) حجم قابل توجهی از محتوای اخبار و گزارش های خود را به پوشش جشن سالگرد و همچنین ستایش و تمجید از خانواده سلطنتی اختصاص داد.

دشمن نشانه‌گذاری می‌کند!
  یک مرکز مطالعاتی وابسته به رژیم صهیونیستی در آخرین گزارش خود به بررسی و ابعادسنجی موقعیت یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای تحقق پروژه شکاف اقلیتی در جمهوری اسلامی ایران پرداخت. بر اساس این گزارش، در حالی که برخی از نامزدها برای جلب حمایت اقلیت‌ها وعده‌هایی می‌دهند، این زمان بهترین فرصت برای افزایش خواسته‌های قومی و شکاف و گپ زبانی و به تبع آن، تجزیه قومیتی جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود. در این گزارش، جریان اصلاحات مساعدترین جریان برای تحقق بالکانیزاسیون جمهوری اسلامی قلمداد شده است. این گزارش ضمن بررسی رویکرد اصلاح‌طلبان در پیشبرد هرچه سریع‌تر این هدف، به عدم اقبال عمومی این جریان در جامعه اشاره کرده و به بررسی ظرفیت موجود در میان اصول‌گرایان برای تحقق این هدف می‌پردازد. در این گزارش، مواضع این نامزدها تحلیل و بررسی شده است. این گزارش در ادامه با بررسی مواضع یکی از این نامزدها، تعهدات وی را در ارائه وعده‌های قومی برای تضمین پیروزی و جلب رأی مورد تحلیل قرار می‌دهد و با برجسته کردن برخی دیدگاه‌های وی، نشان می‌دهد به آن‌ها نگاه طمع‌ورزانه دارد. در پایان باید این نکته را به نامزدهای انتخابات متذکر شد که اظهاراتشان ممکن است مورد سوء‌استفاده دشمن قرار بگیرد و  سیگنال نادرستی تعبیر و تفسیر شود و بر این اساس باید راه سوء‌برداشت دشمنان ایران اسلامی مسدود شود.

اعتراض دانشجویی
  اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در واکنش به سخنان محمدرضا عارف در مناظره تلویزیونی، اطلاعیه‌ای صادر و سند دستور برخورد دولت اصلاحات با دانشجویان به امضای دکتر معین را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است سخنانی این روزها با ژستی معصومانه و البته طلبکارانه در برنامه‌ها و سخنان نامزدها مطرح و چنان با آب و تاب از آزادی دانشجویان در دوره اصلاحات سخن گفته می‌شود که هرکس نداند، تصور می‌کند در آن دوران، آزادی بیان و عقیده واقعاً در دانشگاه‌ها وجود داشته است. این سخنان یا ناشی از فراموشی است و یا اینکه خدای نکرده می‌خواهند از فراموشی دیگران سوءاستفاده کنند!
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از دانشجویان منتقد اصلاحات، در آن دوران وضعیت مناسبی نداشتند و در مواردی با برخورد شدید مسئولان اصلاح‌طلب دانشگاه‌ها مواجه و حتی از دانشگاه اخراج می‌شدند.

 سورپرایزی برای جنبش سبز
شبکه امریکایی سی.ان.ان (CNN)  از رقابت های انتخاباتی ایران چنین گزارش داد: «در میان کاندیداهایی که برای انتخابات اعلام آمادگی کرده اند، شخصیت های نزدیک به رهبر ایران دیده می شوند، اما "حسن روحانی" نشان داده است که می تواند وسیله بازگشت اصلاح طلبان به عرصه سیاسی ایران باشد.»
در این گزارش ضمن اشاره به حضور گسترده اصولگرایان با گزینه های متعدد در عرصه انتخابات، آمده است: «روحانی که به صورت جدی از یک ماه گذشته فعالیت های انتخاباتی اش را آغاز کرده، به دروغ های مسؤولان انتقاد جدی وارد می کند. او در میان هوادارانش اعلام کرد به دنبال از بین بردن فضای شدید امنیتی موجود در کشور است. در صفحه فیس بوکش هم سخنان جالبی در حمایت از حقوق زنان دیده می شود.»
سی.ان.ان دکتر حسن روحانی را از حامیان میرحسین موسوی (یکی از سران فتنه) معرفی کرد و افزود: «روحانی اعلام کرده که هواداران جنبش سبز را خارج از نظام ایران نمی داند... روحانی می تواند برای جنبش سبز به عنوان یک "سورپرایز" به حساب آید... او می تواند همانند باراک اوباما تغییری را که وعده داده است عملی کند. روحانی تأکید کرده است که دیگر اشتباهات انتخابات 88 تکرار نخواهد شد.»
گزارشگر این شبکه امریکایی در پایان خاطرنشان ساخت: «بسیاری بر این عقیده اند که دکتر حسن روحانی مهمترین گزینه اصلاح طلبان است و بار دیگر می تواند جنبش سبز را در ایران احیا کند.»

اقتدای جلیلی به حداد عادل در نماز
پس از پایان مناظره کاندیداها در شب گذشته، به جز آقایان حداد عادل و جلیلی، بقیه کاندیداها بلافاصله محل مناظره را تر ک کردند اما نماز جماعت به امامت دکتر حداد عادل برگزار و دکتر جلیلی نیز به وی اقتدا کرد.

سکوت جریان خاص شکست!
علی اصغر حسینی وکیل مدافع اسفندیار رحیم مشایی نامزد احراز صلاحیت نشده ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، در مصاحبه با فرشته قاضی خبرنگار روزآنلاین در لندن، رد صلاحیت مشایی را بی دلیل و بخاطر جوسازی رسانه ها علیه موکل خود ارزیابی کرده و گفت: «تصمیمی که در خصوص آقای مشایی در شورای نگهبان گرفته شده، تحت تاثیر جو سازی هایی بوده که علیه ایشان در رسانه ها توسط برخی افراد و با اغراض سیاسی و با هدف دشمنی با دولت صورت گرفته و هیچ دلیل و مدرکی برای عدم التزام ایشان به اسلام، عدم التزام ایشان به ولایت فقیه و قانون اساسی اصولا وجود ندارد. چون اگر داشت تاکنون در مراجعه قضایی حداقل یک حکم علیه ایشان صادر شده بود یا پرونده ای علیه ایشان تشکیل شده بود. »
وی افزود: هیچ موردی وجود نداشته و همه قضاوت هایی که در خصوص آقای مشایی بوده و متاسفانه مبنای قضاوت شورای نگهبان هم قرار گرفته براساس یکسری شایعات و یکسری تهمت ها بوده که در خصوص ایشان مطرح شده و هیچ کدام هم ثابت نشده و مشخص نیست چرا به این موارد توسط شورای نگهبان استناد شده است.
وکیل مشایی در ادامه این مصاحبه مدعی شده است که دست شورای نگهبان بیش از حد باز است و بر اساس سلایق شخصی حکم صادر می کند که این اتفاق، خوب نیست و باید تجدید نظری در این قانون بعمل آید.

پاک ترین رای متعلق به کدام کاندیدا است؟
در ارزیابی های صورت گرفته از مستند ها، برنامه های تلویزیونی و مناظره های برگزار شده کاندیداها، انقلابی ترین و صریح ترین مواضع توسط دکتر حداد عادل گرفته شده است. مخاطبان تلویزیونی از آرای حداد عادل به عنوان پاک ترین رای انتخابات یازدهم نام می برند.

نتیجه نظر سنجی در هفته دوم تبلیغات
نتایج نظر سنجی پنج مرکز معتبر کشور نشان می دهد قالیباف همچنان در رتبه اول قرار دارد و آقایان ولایتی ،جلیلی، رضایی و روحانی رقابت سختی را برای رتبه دوم کلید زده اند. اگر چه در دو روز گذشته یک جهش سه درصدی در آرای آقای حداد عادل به وجود آمده و احتمال دارد در هفته سوم به جمع مدعیان بپیوندد.

مجمع روحانیون: از عارف حمایت کنید
مجمع روحانیون که خود را قدیمی ترین تشکل اصلاح طلب می داند معتقد است اصلاح طلبان باید از کاندیداتوری دکتر عارف حمایت نمایند چرا که حسن روحانی متعلق به جامعه روحانیت مبارز و نماد راست سنتی می باشد . روحانیون چپگرا معتقدند، آبروریزی بالاتر از این نیست که مجمع روحانیون 26 سال پس از انشعاب از جامعه روحانیت مبارز، از یکی از اعضای آن که حتی در لفظ هم خود را اصلاح طلب نمی داند برای ریاست جمهوری حمایت کند.

 ابراز نگرانی انجمن تلویزیون والدین آمریکا ازافزایش برهنگی
انجمن تلویزیون والدین آمریکا امروز گزارشی منتشر کرد که در آن اظهار می‌شود سریال‌های تازه مرز بین اینکه چه چیزی در ساعات پیک پخش تلویزیون برای خانواده‌ها مناسب است یا نیست را مخدوش کرده‌اند.
این گزارش، بر اساس تحقیقی که از سریال‌های تلویزیونی بین یکم ژانویه تا 26 ماه آوریل انجام شده به این نتیجه می‌رسد که تصویر شطرنجی شده یا مات شده به خاطر برهنگی که در ساعات اوج پخش برنامه‌های تلویزیونی دیده می‌شود دارد به روندی عادی تبدیل می‌شود که باعث نگرانی است. طبق این تحقیق 70 درصد سریال‌های رده TV-PG (که باید برای بچه‌ها مناسب باشند) چنین صحنه‌هایی دارند.
طبق این گزارش شبکه‌هایی مثل NBC و ABC بیشتر از بقیه در این قضیه نقش دارند و 88 درصد برهنگی نمایش داده شده در ساعات اوج پخش برنامه در شبکه آن‌ها دیده می‌شود.
شکایت اصلی انجمن والدین به تخلف این شبکه‌ها از قوانین درجه‌بندی برنامه‌های تلویزیونی وارد است. والدین می‌گویند برنامه‌ای که مثلاً اعلام شده برای بچه‌ها مناسب است، صحنه‌های برهنگی دارد، گیرم سانسور شده. آن‌ها می‌گویند دیگر نمی‌دانند چطور باید نوع برنامه‌هایی که فرزندانشان تماشا می‌کنند را کنترل کنند.

پرخاش کاندیدای اصلاح طلب به غرضی
پس از نقدهای جدی مهندس غرضی به رفتار اصلاح طلبان در سال های گذشته، یکی از کاندیداهای اصلاح طلب در حاشیه جلسه مناظره با پرخاش و لحن تند از غرضی انتقاد کرده است.

آقای روحانی و نقش بگم بگم در انتخابات
در مناظره دیروز مواضع آقای حسن روحانی به گونه ای بود که برخی بینندگان تلویزیونی معتقد بودند در این دوره آقای روحانی در حال ایفای نقش بگم بگم در انتخابات یازدهم است.
نصیحت کارگردان معروف به نامز دهای انتخابات
داریوش مهرجویی در پاسخ به این سؤال که چه پیشنهادی برای رویکرد فرهنگی و هنری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و دولت آینده‌شان دارد به سوره سینما گفت: هیچ پیشنهادی برایشان ندارم.
فقط اینکه سعی کنند فرهنگ خود را بالا ببرند و دولتی فرهنگی داشته باشند.
داریوش مهرجویی این روزها «چه خوبه که برگشتی» را روی پرده سینماها دارد.فیلمی که نقدهای متفاوتی را در پی داشت. مهناز افشار، حامد بهداد، رویا تیموریان، حسن پورشیرازی، علی اصغر طبسی، همایون ارشادی، محمد کارت و… در «چه خوبه که برگشتی» کرده‌اند.
سرلیست شبکه گلد کوئیست در لیست اصولگرایان
در لیست اعلام شده توسط یکی از تشکل های اصولگرا که با نام آبادگری هم به صحنه رقابت آمده است سر لیست یکی از شبکه های گلد کوئیستی دیده می شود. این فرد در دوره گذشته نیز موفق شده بود خود را به لیست نهایی اصولگرایان نزدیک کند که در آخرین لحظات از لیست کنار گذاشته شد.

زنان چینی لباس های پوشیده تر بپوشند
رسانه های کشور چین روز گذشته با انتشار خبری فاش کردند که پلیس چین خطاب به زنان، از آنان خواسته که پوشیده تر بگردند.
این رسانه ها در ادامه افزودند: پلیس چین از زنان خواسته که در اماکن عمومی مانند خیابان ها، اتوبوس، مترو و غیره، دامن و یا شلوارهای کوتاه و دیگر انواع لباس های عریان و غیر پوشیده بر تن نکنند.
رسانه های چینی به نقل از پلیس این کشور همچنین افزود: هر چه زنان پوشیده تر باشند، بیشتر از اذیت و آزار در امان خواهند بود. اگر هم زنی فراموش کرد و لباس نامناسبی پوشید و از منزل خارج شد،‌ بهتر است تا زمان بازگشت به خانه با روزنامه، کیف و یا هر وسیله دیگری که در دست دارد،‌ خود را بپوشاند تا در امان باشد.
بر اساس آمار منتشر شده توسط رسانه های چینی، هر ساله با نزدیک شدن فصل تابستان، پوشیدن لباس های نامناسب و غیر پوشیده در میان دختران و زنان چینی بیشتر می شود از همین رو تعداد شکایت هایی که در مورد اذیت و آزار وجود دارد نیز بیشتر می شود.

خاتمی و هاشمی فامیل شدند
در غروب چهارشنبه گذشته هاشمی رفسنجانی در مراسم ازدواج نوه خواهر خود حاضر شد تا طرف عقد وی باشد. در طرف دیگر هم محمد خاتمی حضور یافت تا وکالت محمد صدوقی خواهرزاده خود را برعهده بگیرد تا بدین ترتیب هاشمی و خاتمی فامیل شوند.  در حاشیه این مراسم که چهره های سیاسی اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب حضور داشتند بحث های داغ سیاسی بویژه درباره انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت.

تمجید مفتی وهابی از مفتی موساد
آل شیخ مدعی شد: یوسف قرضاوی همواره مواضع علمای بزرگ تاریخ را در زمینه حق یادآوری کرده و موضع او در این زمینه تحسین برانگیز است.
براساس گزارش پایگاه اینترنتی «الصدی»، رییس علمای بزرگ عربستان همچنین مدعی شد: عربستان از زمان تاسیس خود همواره یار و یاور قضایای مسلمانان و قضایای عادلانه در هر مکان بوده است که این موضوع از محاسبات سیاسی تنگ نظرانه نشات نمی گیرد بلکه از عقیده اسلامی ناشی می شود.
شیخ یوسف قرضاوی مفتی قطری که ماجراهای عشقی رسوایی های متعددی برای او ایجاد کرده است ، چند روز پیش در سخنانی خصمانه، حزب الله لبنان را به حزب شیطان توصیف کرده بود.
قرضاوی درسال 90 از دومین همسر خود به نام «أسماء بن قاده» جدا شد و بعد از مدت کوتاهی سومین مراسم ازدواج را برای خود به راه انداخت . قرضاوی برخلاف اختلاف سنی زیاد با همسر دوم خود با اصرار و پس از ماجرای عشقی و نامه نگاری های فراوان عاشقانه او را ناگزیز به ازدواج باخود کرده بود.
برخلاف تصور عموم مبنی بر اینکه قرضاوی همسر الجزایری خود را طلاق داده است ، اسماء بن قاده اخیرا لب به سخن گشوده و مهمترین دلیل جدایی خود از قرضاوی را جاسوسی او برای رژیم صهیونیستی ذکر کرده است.
وی در مورد علت جدا شدنش از «یوسف قرضاوی» گفت: زمانی که ما با هم زندگی می کردیم، وی بارها و بارها دیدارهای محرمانه ای با افسران سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل (موساد) انجام می داد. در سال 2010 نیز یک بار به طور محرمانه به تل آویو سفر کرد. من از این دیدارها و سفر وی به شدت ناراحت بودم از همین رو از او جدا شدم.
«أسماء بن قاده» در ادامه افزود: شاید باورتان نشود اما قرضاوی تسلط کاملی بر زبان عبری دارد، چه از نظر محاوره و چه از نظر کتابت. دیدارهای محرمانه وی با افسران موساد، موجب گردید که نزد امیر قطر محبوب تر از گذشته شود، امیر قطر هم از وجهه او استفاده می کند تا سیاست های صهیونیستی – آمریکایی را در منطقه پیش ببرد.

حمله شدید ابراهیم نبوی به تحریم کنندگان انتخابات
ابراهیم نبوی ضدانقلاب خارج از کشور طی یادداشتی با عنوان "ما اصلاح طلبان هستیم و بی‌شماریم" می نویسد:  تا هفته قبل من  با تصوری نزدیک به این با احتیاط بیشتر سعی می کردم ضمن حمایت از هر دو نامزد نزدیک به اصلاح طلبان، به این فکر کنم که اگر ما به حکومت نشان بدهیم که قهر کرده ایم، لابد در حکم حکومتی را باز می کنند و جناب هاشمی را تائید صلاحیت می کنند و ما می توانیم برنده انتخابات شویم. البته این امید همچنان می تواند وجود داشته باشد، ولی این امید بسیار کمرنگ تر از آن است که یک سیاستمدار حرفه‌ای یا اهل خرد روی آن حساب کند.»
نبوی ادامه داد: « اینکه گفته اند حاکمیت با حذف جناح هاشمی می خواهد انتخابات مهندسی شده برگزار کند. آیا این فرض به راحتی قابل اثبات است؟ اگر حاکمیت می خواهد انتخابات را با مهندسی آرا ببرد، پس چرا عواقب حذف هاشمی را پذیرفته است؟ منطقی است که فرض کنیم حاکمیت اگر می خواست آرای مردم را نشمارد یا نتیجه انتخابات را تغییر دهد، می توانست همین کار را با حضور هاشمی بکند.»
وی با اشاره به اینکه "عارف مرد دوم کابینه اصلاحات و روحانی یکی از مهم‌ترین چهره‌های دستگاه سیاسی آقای هاشمی رفسنجانی بوده" می نویسد: «ممکن است بگویند این دو نامزد نمونه کامل یک اصلاح طلب نیستند، آیا اصولا نمونه کاملی وجود دارد؟ اصلا مگر هر انتخاباتی جز ترجیح بین دو حالت متفاوت است؟ اگر آرمانگرا باشیم آنها را بد و بدتر می خوانم و اگر مصلحت اندیش باشیم آنکه بیش از همه به مصلحت است و امکان پیروزی بیشتری دارد برمی گزینیم. اصلا برای یک اصلاح طلب چه معنی دارد که انتخاباتی را که در آن شانس گزینه مناسب یا نسبتا مناسب وجود دارد رها کند؟ یعنی واقعا هاشمی چهره مناسب شما بود که امروز از نیامدنش شکوه می کنید؟ اگر هاشمی چنین بود تفاوت او با روحانی چیست؟اگر رئیس جمهور واقعا آبدارچی است، اصلا شما به چه دلیل می خواستید هاشمی و خاتمی داوطلب انتخابات شوند؟ [...] امیدوارم این آقایان کمی به تعارض منطقی نوشته‌شان فکر کنید و حداقل اگر نمی توانند درد مردم را کم کنند به دردشان نیافزایند.»

عباس عبدی : درانتخابات شرکت میکنم
عباس عبدی طی یادداشتی که در سایت روزآنلاین منتشر شد با بیان مواردی که او فشار بر خود نامید نوشت: «علی‌رغم تمامی این ناملایمات، برای بازماندن روزنه امید به اصلاحات، در انتخابات شرکت می‌کنم»
وی در اینباره می نویسد: «منتقدین باید از رفتار آقای هاشمی درس بگیرند. همه رهبران منتقد با حذف خود، نه‌تنها کمکی به اصلاحات نکردند که بیش از همیشه اثرگذاری خود را در جامعه کاهش دادند، ولی آقای هاشمی پس از ردصلاحیتی که به مخیله کمتر کسی خطور می‌کرد، حتی تغییر لحن هم ندادند و جالب‌تر اینکه خواهان ایجاد حماسه سیاسی شدند و شنبه گذشته در مجمع تشخیص مصلحت کنار آقای جنتی جلسه‌گردانی کردند، و از اولین افرادی است که رای خواهد داد.»
وی اضافه می کند: «بنده نیز از همین زاویه دید و انگیزه بود که حتی در انتخابات مجلس گذشته نیز شرکت کردم. از این رو مسئله اصلی‌ام در شرایط کنونی باز کردن این راه و بازگشت منتقدین به عرصه رسمی است و فردی که به آن رأی می‌دهم در درجه دوم اهمیت دارد.»
عباس عبدی در پایان نوشت: «با قاطعیت نمی‌توانم بگویم، ولی احساسم این است که بر خلاف تصور، وضعیت پس از انتخابات 24 خرداد می‌تواند به بهبود روند جامعه ایران کمک کند و از تداوم مسیری که در این 8 سال رفته، پیش‌گیری نماید»

 رقابت‌ پدر،‌ فرزند،‌ داماد‌ و‌ مادرزن‌ در‌ انتخابات
با آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا در شهر مرند، کاندیداها با مراجعه به ستادهای سایر کاندیداها و حضور در ستاد تبلیغات برای رقبای خودشان آرزوی موفقیت می‌کنند.
این در حالی است که برخی از این کاندیداها وقتی مردم را توسط طرفداران خودشان به ستاد دعوت می‌کنند، طوری مردم را در آغوش می‌گیرند که گویی از سفر حج برگشته و یا سال‌هاست که وی را می‌شناسد و با الفاظ قربان قدم‌هایت و خوش آمدی، شیرینی و شربت پخش می‌کنند.
خبر دیگر از کاندیداهای شورای شهر مرند اینکه در بین کاندیداها پدر، پسر، داماد و مادرزن هم دیده می‌شود که ستاد تبلیغاتی مشترکی دایر کرده‌اند و چنین القا می‌کنند که وحدت ما ارثی بوده و از خانواده سرچشمه می‌گیرد.

هشدار جدی به دولت درباره مصوبه ای به نفع دولت میانمار
برخی نمایندگان مجلس در نامه هایی به مسئولان ارشد دولتی، ضمن انتقاد شدید از مصوبه هفته های گذشته دولت مبنی بر اعطای مجوز امضای موقت موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت میانمار توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، این اقدام را در مغایرت آشکار با سیاست های کشورمان در اعتراض جدی به کشتار مسلمانان مظلوم این کشور دانسته و خواستار لغو سریع این موافقتنامه به خاطر ناراحتی مردم مسلمان کشورمان و مسلمانان سایر کشورها شده اند.

پیگیری نهادهای نظارتی درباره ابلاغیه خاص یک مسئول ارشد اجرایی
در حالی که بر اساس ماده11 آیین نامه وصول مطالبات سررسید گذشته مؤسسات اعتباری، این موسسات موظفند در مورد مشتریان بدحساب جرائمی مانند عدم اعطای هرگونه تسهیلات اعم از ارزی و ریالی، عدم گشایش اعتبارات اسنادی و محرومیت استفاده از تمامی تسهیلات و مشوق های صادراتی را اعمال کنند، بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، یک مسئول ارشد اجرایی در ابلاغیه ای به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، تاکید کرده که یک شرکت صنعتی باید از این موضوع استثنا شود.

برنامه جنجالی الجزیره با موضوع ایران
برنامه "اتجاه المعاکس" (تقابل دو جهت مخالف) در شبکه الجزیره (Al Jazeera) که یکی از حامیان شورشیان سوریه و تروریست های تندروی سلفی در این کشور است، به موضوع خود را به آنچه که دخالت ایران و هم پیمانانش همچون حزب الله لبنان در جنگ داخلی سوریه می خواند، اختصاص داشت. این شبکه تلاش کرد تا می تواند نقش ایران را در تقویت محور مقاومت و حمایت از نظام مشروع سوریه و مردم این کشور منفی جلوه داده و به سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران بپردازد.
"امیر موسوی" مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک و روابط بین الملل از تهران و "سرمد عبد الکریم" مدیر خبرگزاری اخبار عراق به عنوان مهمانان و کارشناسان برنامه حضور داشتند و به سوالات مطرح شده توسط "فیصل قاسم" مجری این برنامه پاسخ دادند.
پس از سیاه نمایی کارشناس عراقی متمایل به محور ضد سوری و ضد مقاومت درباره نقش حزب الله و حمایت های ایران از مقاومت در منطقه و نظام و مردم سوریه، امیر موسوی، کارشناس ایرانی در ابتدای سخنان خود، بیست و چهارمین سالروز رحلت "امام خمینی (قدس سره)" را تسلیت گفت. موسوی در شخصیت امام راحل(ره) گفت: «ایشان لرزاننده دشمنان امت اسلامی و ویران کننده خانه های عنکبوتی در منطقه خلیج و رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و سوزاننده دل دشمنان امت اسلامی و دشمنان جمهوری اسلامی و حزب الله است.»
موسوی در ادامه، پیرامون اوضاع منطقه گفت که به اعتقادش آنچه در خاورمیانه رخ می دهد کینه ای پنهان شده و مدفون از زمان های پیش است. وی در ادامه افزود: «تمام جهان اسلام در کنار جمهوری اسلامی ایستاده است و تنها برخی از هزاران و یا شاید صدها هوادار حاکمان کشورهای خلیجی و مزدوران آن ها با ایران اسلامی مخالفند.»
"موسوی" با تقلبی دانستن نتیجه نظر سنجی الجزیره که در آن ادعا شده بسیاری از شرکت کنندگان نقش ایران در منطقه و حمایت از نظام و مردم سوریه و ایستادن در کنار محور مقاومت را تلاشی برای به راه انداختن جنگی مذهبی و فرقه ای بین مسلمانان دانسته اند، از لحن مجری برنامه که به گونه ای کینه توزانه علیه جمهوری اسلامی و حزب الله و نظام سوریه سخن گفت، انتقاد کرد و آن را نشان از سیاست خبیثانه شبکه الجزیره قطر و در راستای سیاست های حاکمان این کشور در راستای برانگیختن اختلافات مذهبی و فرقه ای در منطقه و در میان اهل سنت و شیعیان و خدمتی به رژیم صهیونیستی دانست.
این کارشناس حامی محور مقومت ادامه داد: «در صورت صحیح دانستن نتیجه این نظر سنجی شما، می توان شرکت کنندگان در آن را در دو دسته برشمرد: دسته اول آنهایی هستند که کینه ای پنهانی در درون قلب خود درباره جمهوری اسلامی دارند و در راستای خدمت به استکبار و رژیم صهیونیستی قدم بر می دارند که نظرشان هیچ اعتباری ندارد و دسته دوم آنهایی هستند که محترمند زیرا تحت تاثیر تبلیغات شوم الجزیره و العربیه و رسانه های این چنینی هستند و واقعیات را نمی بینند. آنهایی که تحت تاثیر تبلیغات منفی خطبای مساجد تحت کنترل حاکمان و فتواها و خطبه های "مفتی ناتو" (شیخ یوسف القرضاوی) در قطر قرار دارند. با نفوذ شما و حاکمان قطری، رسانه های محور مقاومت همچون العالم، المنار، الکوثر و پرس تی وی که از ماهواره های نایل ست و عرب ست و هاتبرد پخش می شود تحریم و قطع شدند. بیشتر این کسانی که نظر داده اند، از آگاهی سیاسی برخوردار نیستند و به زودی آگاه می شوند زیرا حزب الله و سید حسن نصرالله، پشتوانه جهان اسلام و خاری در چشمان دشمنان صهیونیست و حاکمان کشورهای خلیجی است.»
امیر موسوی در پاسخ به بخشی دیگر از سیاه نمایی های الجزیره گفت: «به استثنای قطر و عربستان همه کشورهای عربی و اسلامی در کنار جمهوری اسلامی و حزب الله و مقاومت هستند و آنچه که در منطقه از تبلیغات منفی شاهد آن هستیم، فقط صحبت های شما در الجزیره و برخی رسانه های همسوی شما است. برخی از علمای سلاطینی همچون مفتی ناتو، یوسف قرضاوی که یا پول از حاکمان می گیرند یا پیر و خرفت شده و در قیامت برای توهین های خود علیه حزب الله و ایران تاوان خواهد داد، آتش فتنه را شعله ور کردند. هیچ عالم شیعی طائفی و مذهبی سخن نمی گوید و تنها شمایید که فتنه طائفی را دامن می زنید. سید حسن نصرالله تنها از مقاومت دفاع می کند و حرفی از اختلافات مذهبی نمی زند.»
وی به مجری الجزیره گفت: «تمام این تبلیغات منفی فقط کار شماست و شما هستید که این گونه درباره حزب الله بد سخن می گویید. می توانی به خیابان بیایی و ببینی که هنوز هم مردم در کشورهای عربی و خلیجی و اسلامی طرفدار نصرالله هستند. بهتر است سرت را از خاک بیرون بیاوری و واقعیت اطرافت را ببینی.»

 دستور ستاد روحانی برای همکاری با ستاد عارف
 فارس نوشت: ستاد انتخاباتی حسن روحانی بخش‌نامه‌ای را به منظور تعامل بیشتر نیروهای ستادی این کاندیدا با دیگر کاندیدای اصلاح‌طلب صادر کرد.براساس ادعای فارس، ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی روز پنج‌شنبه به منظور تعامل بیشتر میان نیروهای ستادی این کاندیدا و محمدرضا عارف دیگر کاندیدای جریان اصلاح‌طلب به کلیه استان‌ها ابلاغ کرد.در این بخش‌نامه بر افزایش همکاری بین ستادهای انتخاباتی دو کاندیدا و همچنین لزوم پرهیز از هرگونه تخریب علیه یکدیگر تأکید شده است.

تمجید جالب گوینده مشهور عرب از سید حسن نصرالله !
کوثر البشراوی یکی از گویندگان مشهور عرب که با شبکه‌های خبری الجزیره، العربیه و ام. بی. سی همکاری دارد، در تازه‌ترین سروده خود به شیوه‌ای خاص از سید حسن نصرالله تمجید کرده است. او در سروده خود که پس از آزادی شهر القصیر از لوث تروریست‌ها منتشر شده است، اعراب را به عنوان کسانی که حرف می‌زنند ولی عمل نمی‌کنند توصیف می‌نماید و خطاب به سیدحسن نصرالله می‌گوید اینکه تو اهل عمل هستی نشانه اینست که عرب نیستی. وی در پایان این سفر، بوسیدن پای سید حسن نصرالله را افتخاری برای خود می‌داند.

بچه‌دار شدن بهترین راه مبارزه با اسرائیل
یک روحانی سلفی مصری بهترین راه مبارزه با اسرائیل را افزایش نسل و بچه‌دار شدن دانست. به گزارش قدس آنلاین، یاسر برهامی نایب رئیس جماعت الدعوه السلفیه مصر و چهره معروف ضد شیعی، در گردهمایی "یهودی سازی مسجد الاقصی و بهار عربی" که در غزه و توسط انجمن سلفی "ابن باز" برگزار گردید گفت: افزایش نسل بهترین راه مقاومت علیه اسرائیلی هاست.
برهامی که از شخصیت‌های به شدت تندرو سلفی در جهان عرب به شمار می‌رود بدون کوچکترین اشاره‌ای به ضرورت مقاومت مسلحانه علیه دشمن صهیونیستی برای پاکسازی قدس شریف، چنین توصیه‌ای را به مردم فلسطین کرده است. وی در حالی از صدور فتوای جهاد علیه دشمن صهیونیستی طفره می‌رود که بارها بر لزوم حضور تروریست‌ها در سوریه با عنوان جهاد تأکید کرده است. برهامی از مخالفان سرسخت اندیشه شیعی و از معارضان شدید سفر گردشگران ایرانی به مصر است .

اخبار کوتاه
*برخی سفارتخانه های خارجی سرمایه گذاری سنگینی جهت جذب و سو استفاده از منزلت اجتماعی ورزشکاران و هنرمندان کلید زده اند بگونه ای که در حال حاضر گفته می شود برای 300 تن از هنرمندان پیشنهاد اعطای تابعیت دوگانه ارسال شده است. برخی هنرمندان و روزنامه نگاران به بهانه دریافت تابعیت و اخذ ویزا به تور دستگاه های امنیتی و جاسوسی غرب افتاده اند.
 * در پی شکست سنگین تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری در شهر «القصیر» سوریه، «اتحادیه علمای مسلمان» در قطر خواستار برگزاری «روز خشم و یاری» این گروه‌های تروریستی شد! این اتحادیه که مقر آن در قطر قرار دارد، با اشاره به شکست سنگین گروه‌های تکفیری و تروریستی در شهر قصیر مدعی شد «همدستی نظام سوریه و ایران و حزب‌الله» در این شهر «اعلام جنگ ضد همه مسلمانان در جهان اسلام است و نه فقط سوریه.»! این اتحادیه که «یوسف قرضاوی» مفتی وهابی و تکفیری، ریاست آن را برعهده دارد، خواستار برگزاری تظاهرات، تحصن و دعا در جمعه آینده برای کمک به تروریست‌ها و گروه‌های مسلح در سوریه شد.
*  برخی سفارت‌خانه‌های خارجی سرمایه‌گذاری سنگینی برای جذب و سوء‌استفاده از منزلت اجتماعی ورزشکاران و هنرمندان کلید زده‌اند، به‌گونه‌ای که در حال حاضر گفته  می‌شود برای 300 تن از هنرمندان، پیشنهاد اعطای تابعیت دوگانه ارسال شده است! برخی هنرمندان و روزنامه‌نگاران به بهانه دریافت تابعیت و اخذ ویزا به تور دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی غرب افتاده‌اند.
*قرار است امروز شنبه نظر شورای هماهنگی اصلاحات جهت تعیین گزینه نهایی اصلاح طلبان به آقایان هاشمی و خاتمی اعلام شود. برخی خبرها از انتخاب دکتر عارف به عنوان گزینه نهایی شورای اصلاحات حکایت دارد.
*در روزهای اخیر فرزندان هاشمی رفسنجانی در ستاد انتخاباتی حسن روحانی حضور نداشته اند. برخی می گویند در ایام تعطیلات در سفر بوده اند و برخی دیگر می گویند در روزهای اخیر با گزینه دیگری به توافق رسیده اند.

https://shoma-weekly.ir/MyXwDy