گفته می‌شود که...

تماس سران فتنه با رئیس جمهور/ توزیع کتابهای شیرین عبادی در دانشگاه/ برکناری نیروهای روزنامه دولتی بخاطر احمدی نژاد/ عزل و نصب‌های مسئله‌دار در دولت/ پشت پرده جوایز بزرگ قرعه‌کشی‌های مواد غذایی/ مدیر نزدیک به مشایی و دکترای 600 میلیونی و ...

اعتراف جدید مشاور ارشد میرحسین!

پس از آنکه بسیاری از سیاسیون عامل و حامی فتنه در سال‌های اخیر به‌تدریج بر دروغ بودن ادعای خود درباره انتخابات ۸۸ اعتراف و تلاش کرده‌اند تا از این طریق راهی برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور پیدا کنند، «اردشیر امیرارجمند» مشاور ارشد میرحسین موسوی نیز نام خود را به این سیاهه اضافه کرد. امیرارجمند در جمع تعدادی از فتنه‌گران و در محفلی که با عنوان «مراسم گرامیداشت سه سال پایداری رهبران در حصر جنبش سبز» در پاریس برگزار شده بود، گفت: «خواست رهبران جنبش، (فتنه) سبز، اصلاح در چارچوب قانون اساسی بود و آنچه اتفاق افتاد، تقاضای استیفای حق اعتراض بود. این حق یک معترض به نتیجه انتخابات است که اشتباه کند و بر اساس همان اشتباه اعتراض کند، به شرطی که در چارچوب قانون باشد.»

امیرارجمند در حالی به «حق معترض به نتیجه انتخابات در اشتباه کردن» که تعبیر دقیق‌تر آن «اعتراف به دروغ بودن ادعای تقلب» است، اشاره کرده که درباره این موضوع که آیا معترض حق دارد کشور را به آشوب بکشد و اموال عمومی را تخریب کند و هزینه‌های فراوانی به کشور تحمیل کند یا نه، توضیحی نداده است. مشاور میرحسین موسوی البته به همین زمینه‌سازی کوتاه برای کوتاه آمدن از ادعای تقلب نیز بسنده نکرده و در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گریز دیگری به این موضوع زده و اعتراف خود را تکمیل‌تر کرده و گفته است: «هیچ‌گاه فرد مؤثری در جنبش سبز صحبتی از برد و باخت نکرده است و خواست ما قبول حق تغییر سرنوشت مردم در چارچوب قانون اساسی است.»

تشکر امام جمعه ی اهل سنت از رهبر انقلاب

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر که در گردهمایی ائمه جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان سخنرانی می‌کرد، درباره شرایط کشور گفت: باید قدردان مقام معظم رهبری باشیم چراکه اگر نبود حضور مؤثر ایشان، معلوم نبود چه اتفاقی برای کشور می‌افتاد،‌ همان‌طور که در کشورهای اسلامی به‌خوبی مشاهده می‌شود، به‌ویژه در کشورهایی که بیداری اسلامی شکل گرفته، نبود رهبری واحد به معضلی برای تحقق آرمان‌های آن‌ها مبدل شده است.

اخراج های پی در پی دولت

بر اساس اخبار رسیده، در ادامه روند تغییر در بدنه دولت، مسئولان روزنامه ایران قصد دارند دویست نفر از کارمندان این روزنامه را اخراج کنند. در همین راستا، نامه اخراج عده‌ای از خبرنگاران این روزنامه صادر و به آن‌ها داده شده است؛ البته با برخی دیگر از کارمندان، قرارداد کوتاه‌مدت بسته شده تا حجم بالای تعدیل نیرو محرز نباشد. روز گذشته نیز اخباری از اخراج صدوپنجاه نفر از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران روزنامه دولتی خورشید در رسانه‌ها مطرح شده بود.

همه کراوات بزنید!

«مسیح علی‌نژاد» از فراریان فتنه 88 که در بین هم‌فکرانش به جوجه اردک زشت مشهور است، در وبگاه شخصی‌اش با شرح مختصری از ماجراهای پیش‌آمده درباره «کراوات زدن «سریع القلم» مشاور رئیس‌جمهور در اجلاس داووس» نوشت: «دقیقاً بعد از اینکه صدا‌و‌سیمای ایران تصویری از محمود سریع‌القلم نشان داد که او با کراوات در اجلاس داووس شرکت کرده بود، «حسام‌الدین آشنا» مشاور فرهنگی حسن روحانی، در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی، سمت مشاور رئیس‌جمهور برای محمود سریع‌القلم را تکذیب کرد. این در حالی است که پیش از این ماجرا، ایرنا خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، از آقای سریع‌القلم به عنوان مشاور ارشد حسن روحانی در امور بین‌الملل نام می‌برد.» علی‌نژاد در ادامه این مطلب ضمن درخواست از مخاطبان که «کراوات بزنند!» و عکس بیندازند، نوشت: به آقای سریع القلم، مشاور حسن روحانی، حمله کرده‌اند که چرا کراوات زده است. در حالی که کراوات زدن خیانت و جنایت نیست. کاش مردان دست به کار می‌شدند و عکس‌های کراوات زده و مرتب خود را منتشر می‌کردند.»

کارشناسان مسائل سیاسی بر این باورند که اقدام محمود سریع القلم در بستن کراوات، در یک مراسم رسمی خلاف عرف دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران است. علی نژاد پیش از این نیز از زن‌های مخاطب خود خواسته بود تا با ارسال تصاویر برهنه خود، کمپین «نه به حجاب اجباری» را راه‌اندازی کنند!

نماد خرس قهوه ای برای استان کهگیلویه و بویر احمد

سید «علی‌محمد بزرگواری» نماینده مردم شهرستان‌های «کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده» استان «کهگیلویه‌وبویراحمد» با انتقاد از خرس قهوه‌ای به‌عنوان نماد این استان گفت: انتخاب خرس قهوه‌ای به عنوان نماد استان را توهین به مردم کهگیلویه‌وبویراحمد می‌دانم و حتماً از جایگاه نظارتی مجلس به سازمان محیط زیست کشور و کسانی که در انتخاب این نماد نقش داشته‌اند، تذکر می‌دهم و آن را پیگیری می‌کنم.

چند وقتی است که استفاده از حیوانات به‌عنوان نماد استان‌ها و تیم‌های ورزشی و... امری عادی شده است. چندی پیش نیز یوزپلنگ به‌عنوان نماد فوتبال ایران انتخاب شد و فیفا نیز آن را تأیید کرد تا بر روی لباس بازیکنان ایرانی نقش ببندد!

تماس سران فتنه با رئیس جمهور

گفته می‌شود برخی فعالان فتنه سال 88 تماس‌هایی را با آقای حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، داشته‌اند تا وی را وادار کنند برای رفع حصر سران فتنه موضع‌گیری و تلاش کند. در تماس‌هایی که با روحانی گرفته شد، از وی خواسته شد تا در جلسه‌ای که در منزل آقای هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود، شرکت کند؛ اما ظاهراً زمانی که حسن روحانی در جریان موضوع قرار گرفت، از حضور در این جلسه امتناع کرده است.

توزیع کتابهای شیرین عبادی در دانشگاه

چندی پیش کتاب‌های شیرین عبادی، فمینیست ضدانقلاب فراری، در مقابل دانشگاه اصفهان و در میان دانشجویان توزیع شد. البته با وجود اینکه شنیده شده مسئولان دانشگاه در جریان این مسئله قرار داشتند؛ اما هیچ اقدامی در این باره انجام ندادند. شیرین عبادی از اصلاح‌طلبان فعال و دارای افکاری نزدیک به بهائیت است که بارها اظهارات و اقداماتی افراطی و مغایر با ارزش‌های نظام اسلامی انجام داده است. وی اعتراض به آنچه را که او کشتار مردم ایران پس از حوادث سال 88 نامید، در سازمان ملل مطرح کرد. وی همچنین تاکنون کتب مختلفی علیه انقلاب اسلامی تدوین کرده است.

برکناری نیروهای روزنامه دولتی بخاطر احمدی نژاد

ظاهراً حدود صدوپنجاه نفر از خبرنگاران و کارمندان روزنامه دولتی «خورشید» به دلیل برخی نگاه‌های سلیقه‌ای و سیاسی قرار است تا پایان سال از کار بیکار شوند. گفته می‌شود وزیر کار در جلسه‌ای خصوصی گفته که برند خورشید، برند کثیفی شده و مربوط به دولت قبل است، نیروها را تعدیل کنید تا در سال آینده تصمیم‌گیری‌ شود. به هر صورت، در حال حاضر این سؤال مطرح است که آیا اخراج این حجم بالای خبرنگار که همگی دارای خانواده هستند، به دلایل سیاسی و سلیقه‌ای با شعار اعتدال و تدبیر و عقلانیت همخوانی دارد یا نه؟

نسخه لیبرالیستی برای عفت‌زدایی از دانشگاه‌ها!
مجموعه مدیریتی وزارت علوم با همراهی دانشگاه آزاد تلاش‌های خود را برای عفت‌زدایی از دانشگاه‌ها افزایش داده‌اند. در حالی که تاکنون طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها به سرانجام نرسیده است، برخی از افراد وابسته برای ارتباط نامحرم‌ها نسخه‌های لیبرالیستی می‌نویسند. فاضل با بیان اینکه محدودیت بیشتر برای نسل جوان باعث پیچیده‌تر شدن روابط آنها می‌شود! گفت: «وقتی دانشجویان را از هم جدا کرده و نمی‌گذاریم در محیطی باز با هم ارتباط برقرار کنند، روابط آنها پنهانی شده و به محیط‌های بسته کشیده خواهد شد.» این جامعه‌شناس افزود: «جامعه بشری امروزه به این نتیجه رسیده است که محدودیت و فشار زیاد سبب حساسیت بین افراد می‌شود.» این استاد دانشگاه درباره زمان دانشجویی خود در دانشگاه تهران گفت: «در آن زمان دانشجویان پس از گرفتن غذای‌شان از سلف دانشگاه داخل فضای سبز دانشگاه شده و محیط خانوادگی را ایجاد می‌کردند. وی ادامه داد: در این محیط هیچ یک از افراد به دیگری چشمداشت جنسیتی نداشته و همدیگر را خواهر و برادر خود می‌دانستند.»(!)

نفوذ اصلاح طلبان در فرمانداری های سراسر کشور

اخبار دریافتی حاکی از آن است که در جلسه اصلاح‌طلبان که به‌تازگی با حضور مرد خاکستری این جریان برگزار شده، وی گروهی را مأمور کرده است تا زمینه نفوذ و حضور فعالان اصلاح‌طلب را در فرمانداری‌های سراسر کشور به‌وجود آورند و همچنین به ایجاد شبکه‌‌های اجتماعی برای حضور مؤثر در انتخابات مجلس بپردازند.

عزل و نصب‌های مسئله‌دار در دولت را چه کسانی انجام می دهند؟

بر اساس گزارش‌های رسیده، اغلب تصمیم‌گیری‌ها و عزل و نصب‌های مسئله‌دار و مهم وزرات علوم را آقایان توفیقی، میلی منفرد و فریدون انجام می‌دهند. در همین زمینه خبر می‌رسد مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم که یکی از مراکز حساس و مهم این وزارت‌خانه محسوب می‌شود، دستخوش تغییرات زیادی شده و اکثر کارشناسان این مجموعه، اخراج و یا به جای دیگری منتقل شده‌اند.

اختلاف میان اردوگاه اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس

بر اساس اخبار رسیده، با افزایش تشتت و چنددستگی در جریان اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس آینده، موسوی خوئینی‌ها، عنصر پشت‌پرده اصلاحات، فعالیت‌های خود را برای کاهش تشتت در این جریان آغاز کرده است و از هم‌اکنون به همراه سیدمحمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی، قصد دارد سازوکاری را بر تصاحب کرسی‌های مجلس طراحی کند. گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که وی قصد دارد با خارج کردن مجمع روحانیون از رخوت، جریان اصلاحات را تحت عنوان این مجمع، رهبری کند.

پشت پرده جوایز بزرگ قرعه‌کشی‌های مواد غذایی
از جمله آگهی‌های تبلیغاتی که این روزها مردم را بیش از پیش به مصرف‌گرایی تشویق می‌کند، اقناع مصرف‌کنندگان به خرید کالاهایی است که هر هفته تولیدکنندگان، برای خریداران آن جوایز ده‌ها میلیونی بپردازند. البته مردم نیز به نوعی برای ماجراجویی و امتحان شانس خود هم که شده، به بازار مراجعه کرده و این کالاها را خریداری می‌کنند تا شاید در این بخت‌آزمایی، یکی از برندگان باشند. اما موضوع پرداخت جوایز چند ده میلیون تومانی به همین سادگی هم نیست. موضوع از این قرار است که با کاهش قیمت جهانی بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز تولید، بیم آن می‌رود که دولت، تولیدکنندگان را مجبور به تثبیت قیمت یا بازگرداندن قیمت‌ها به پیش از دوران افزایش قیمت کند. همین امر سبب شده است که تولیدکنندگان برای فروش کالاهای خود، دست به برگزاری قرعه‌کشی‌های بسیار پرهزینه بزنند و حتی برنامه‌هایی را نیز به صورت اختصاصی از صداوسیما خریداری کرده تا نتایج قرعه‌کشی‌های خود را در آن اعلام کنند.

اوباما نمی‌تواند در مقابل سپاه بایستد
یک عضو اندیشکده آمریکایی بروکینگز معتقد است تهدیدات اوباما علیه ایران بلوف است. «مایکل دوران» در تحلیلی که از سوی این اندیشکده منتشر شده، می‌نویسد: در واقع، شکست یا بهتر است بگوییم امتناع از ایستادن در برابر اسد در سوریه به نوعی شکست در مهار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله نیز بود. این دو نیرو بیشترین نقش را در تغییر مسیر جنگ داخلی سوریه داشتند و مداخله مستقیم آنها بود که حکومت اسد را حفظ کرد. دوران می‌افزاید: اوباما در برابر ایران دچار تیک رفتاری است و فقط بلوف می‌زند. رابرت گیتس، وزیر سابق دفاع می‌گوید فکر می‌کنم رئیس‌جمهور به فرماندهان خود اعتماد ندارد و راهبرد خود را باور نمی‌کند. اوباما به آنها که از دیرباز درگیری با ایران را مدیریت کردند، اعتماد ندارد، راهبر خودش را باور ندارد و این مبارزه را از جانب خود نمی‌داند. او می‌خواهد از قضیه فرار کند.

یادداشت زاکانی درباره سخنرانیجلیلی

علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران با انتقاد از آنچه تلاش دولت در لغو سخنرانی سعید جلیلی در مراسم 22 بهمن شهر کرج خوانده، در یادداشتی در صفحه اجتماعی خود نوشت: فشار زیادی برای لغو این سخنرانی بر دعوت‌کنندگان از سوی دولت تدبیر و امید و با شعار اعتدال وارد شده تا با تغییر سخنران، سخنرانی دکتر جلیلی لغو شود.به گزارش فارس، زاکانی با مقایسه دو برنامه سخنرانی جلیلی و روحانی نوشت: به هر حال می‌شود شعار داد، اما آنچه در اذهان مردم و در افکار عمومی نقش خواهد بست مطابقت گفتار ما با رفتار و عمل ما خواهد بود.

خدمت هنری به صهیونیست‌ها!
رسانه‌های صهیونیستی سعی دارند از طریق گروه‌های هنری وابسته به خودشان، نمایشی دروغین از رابطه رژیم صهیونیستی با کشورهایی همچون ایران را به دنیا عرضه کنند. یکی از گزاره‌های مهم مد نظر رسانه‌های مرجع ضد ایرانی در سال‌های اخیر، مشروعیت بخشیدن به رژیم غاصب صهیونیستی و عادی‌سازی روابط این رژیم با کشورهایی همچون ایران است. در آخرین مورد از خبرسازی‌های بی‌بی‌سی، سازمان رسمی دولت انگلیس به نمایش مشترک ایرانی ـ صهیونیستی دو تبعه ایرانی‌الاصل که یکی از آنها صهیونیست و دیگری ساکن هلند هستند اشاره دارد. در این نمایش سعی شده اختلاف ایران و رژیم صهیونیستی تنها یک بحران سیاسی قلمداد شود! و در عین حال این نمایش در نقاط مختلف اروپا برگزار گردد.

واکنش محسن رفیق دوست به حمایت کاخ سفید از سران فتنه

«محسن رفیق‌دوست» به‌تازگی در واکنش به بیانیه کاخ سفید در حمایت از سران فتنه با تأکید بر اینکه فتنه 88 در خارج مرزها طراحی شده بود، افزود: این بیانیه، مزدور بودن موسوی و کروبی را برای آمریکا به اثبات رساند و دستگاه دیپلماسی ما باید پاسخ روشنی به غرب بدهد و باید به آمریکا گفت که بهتر است همان‌گونه که بعد از پنجاه سال به نقش خود در کودتای ۲۸ مرداد علیه ایران اقرار کردید و از بابت آن از مردم عذرخواهی کردید، در این زمینه نیز واقع‌بین باشید و از مردم ایران برای دخالت در امور داخلی عذرخواهی کنیدوی همچنین گفت: «این بیانیه پاسخ به افرادی است که در آمریکایی بودن طرح فتنه ۸۸ شک داشتند

توصیه «شحات ‌انور» به خلف صالحش درباره ایرانی‌ها
«
محمود شحات‌انور» که قرآن را بهترین دوست خود می‌داند، معتقد است که برای تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطب باید به معانی آیات الهی تسلط داشت؛ به همین دلیل پدرش نیز وی را پیش از ورود به عرصه تلاوت به حفظ قرآن تشویق کرده بود. این قاری جوان مصری در یکی از سفرهایش به کشورمان از پدرش نقل کرده است که وی همواره به قاریان مصری توصیه می‌کرد که به ایران سفر کنند، چراکه ایران زیبا و دوستدار قرآن است.

استیضاح آخوندی به دلیل توقف راه‌آهن مشهد - گرگان

15 نماینده به دلیل توقف اجرای طرح راه‌آهن مشهد - گرگان، طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را تقدیم هیات رئیسه مجلس کرده‌اند.عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به ایرنا گفته است: نمایندگان استانهای خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و استان‌های گلستان و مازندران امضاکنندگان طرح استیضاح آخوندی هستند. در همین خصوص شب گذشته جلسه‌ای میان 13نماینده و وزیر راه‌ و شهرسازی برگزار شد. نماینده شیروان پیش از این به فارس گفته بود اگر نتیجه این جلسه مثبت باشد، نمایندگان از استیضاح وزیر صرف‌نظر می‌کنند.

دولت و مجلس آلمان درگیر پرونده کودک‌آزاری
«
هانس پیتر فردریچ» وزیر کشاورزی کابینه آلمان که پیشتر وزیر کشور بود، در پی اعتراف به آشکار کردن اطلاعاتی مربوط به بازجویی از یک نماینده پارلمان آلمان، مجبور به استعفا شد. این نماینده پارلمان به اتهام در اختیار داشتن تصاویر و ویدئوهای غیراخلاقی مربوط به کودک‌آزاری، محاکمه شده بود و فردریچ اعتراف کرده، زمانی که وزیر کشور بوده، اطلاعاتی از پرونده وی را برخلاف قانون، لو داده است.

ماموریت ویژه دولت به مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته

پس از تشکیل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته در گمرک طی سال گذشته، اخیرا دستوری از سوی مسئولان اقتصادی دولت به این مرکز ارسال شده که بر اساس آن مقرر شده فهرست پرونده های قاچاق با ارزش بیش از یک میلیارد ریال که در مبادی ورود و خروج کالا به کشور تشکیل شده یا مفتوح است برای رسیدگی متمرکز در اختیار این مرکز قرار بگیرد. همچنین بر اساس این دستور مقرر شده از این پس پرونده های قاچاق های میلیاردی به صورت ماهانه به این مرکز گزارش شود.

چرا ظریف انگلیسی مذاکره می‌کند؟

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان درباره علت صحبت کردن به زبان انگلیسی در مذاکرات با مقامهای غربی گفت: باید این نکته را درباره این موضوع که مذاکرات به انگلیسی انجام می‌شود، تأکید کنم. علت این امر این نیست که من معتقدم انگلیسی زبان برتر است، بلکه معتقدم براساس مطالعاتی که انجام شده است، هیچ مترجمی نمی تواند صد درصد مفهومی که ارایه می‌شود را منتقل کند. اولاً اینکه مترجم اختصاصی در همه رشته ها نداریم، چرا که هر عرصه ای زبان مختص خود را دارد. یعنی وقتی درباره خلع سلاح مذاکره می‌شود، PROLIFERATION یک معنی می‌دهد، در مبحث دیگر معنی متفاوتی دارد. مترجمی هم نیست که بتواند ظرافتهای یک موضوع را با موضوع دیگر تشخیص دهد. حتی بارها من دیده ام با وجود اینکه تسلط من به زبان عربی چندان خوب نیست، اما گاهی متوجه می‌شوم که درمباحث تخصصی دچار اشتباه شده است و بنابراین مجبور هستم که نصیحتش کنم و می‌فهمم که مترجم اشتباه می‌کند.

ناو ایرانی صدای آمریکایی‌ها را در آورد
روزنامه «واشنگتن‌تایمز» در گزارشی از اعزام ناو ایرانی به سواحل آمریکا ضمن یادآوری این نکته که ایران، هرگونه حضور آمریکا در منطقه را محکوم می‌کند، اقدام اخیر جمهوری اسلامی در ارسال دو کشتی جنگی به سواحل شرقی ایالات متحده در اقیانوس اطلس را به عنوان یک پاسخ مستقیم به حضور آمریکا در خلیج‌فارس برشمرد. واشنگتن‌تایمز نوشت: ناو هواپیمابر آمریکایی (یواس‌اس هری ترومن)، که به منطقه خلیج‌فارس بسیار تردد دارد، در شش ماه گذشته حضور خود را کاهش داده است. «دالی» ادعا می‌کند که کاهش حضور ناو، اتفاقی نیست و برای یک هدف خاص اجرا می‌شود و آن هم رسیدن به توافق با ایران است، چراکه حضور این ناو، درحالت عادی، نمادی تأثیرگذار و ابزار قدرت ملی آمریکا به حساب می‌آید و صرف حضور این ناو در خلیج‌فارس یک بازدارندگی درمقابل ایران است.

کمک 600 میلیاردی به نعمت زاده برای نظارت بر بازار

پس از بروز مشکلاتی که در زمینه پرداخت حق الزحمه و هزینه های طرح نظارت و بازرسی در سالهای گذشته رخ داد، طی روزهای اخیر ابلاغیه ای از سوی معاون اول رییس جمهور به نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شده که بر اساس آن به منظور تأمین هزینه های جذب نیروهای مورد نیاز برای بازرسی و نظارت بر طرحهای مصوب بازار، مبلغ 600 میلیارد ریال از محل وجوه در اختیار دولت ، در اختیار وزارت مذکور قرار می گیرد.

ترکان مشکل قلبی ندارد

در حالی که اخیرا شایعاتی درباره مشکل قلبی اکبر ترکان مطرح شده، روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد، ضمن تکذیب خبر بستری شدن ترکان در بیمارستان به دلیل عارضه قلبی، اعلام کرد که مشاور ارشد رئیس‌جمهور مشکل قلبی ندارد.به گزارش مهر، این منبع تائید کرد « ترکان روز یکشنبه به دلیل کسالتی جزئی راهی بیمارستان شد و پس از مداوای سرپایی به محل کار خود مراجعت کرد.»

دم خروس رسانه‌ حامی جیش‌العدل بیرون زد

بی‌بی‌سی برای اولین بار و پس از گذشت چند هفته از به گروگان گرفته شدن سربازان ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل، شروط این گروهک تروریستی را از آستین بیرون آورد و نوشت: «جیش‌العدل برای آزادی سربازان گروگان گرفته شده از ایران، خواسته است که پنجاه عضو زندانی جیش‌العدل، دویست نفر از شهروندان سنی‌مذهب زندانی در ایران و همچنین پنجاه نفر از زنان سنی را که به گفته جیش‌العدل در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران هستند، آزاد کند.»! این رسانه با اعلام شروط گروهک تروریستی جیش‌العدل پشت پرده حامیان مالی و رسانه‌ای آن را افشا کرد.

بنگاه رسانه‌ای شایعه‌پراکنی بریتانیا در یک مهندسی رسانه‌ای برای تحریک افکار عمومی به پذیرش این شروط نوشت: «این گروه دیشب فیلم کوتاهی را از سربازان ایرانی گروگان‌گرفته‌شده در حالی که روی زمین نشسته‌اند، منتشر کرده است. این اتفاق واکنش گسترده‌ای در افکار عمومی ایران برانگیخته است و بسیاری از ایرانیان با محکوم کردن جیش‌العدل و ابراز همدردی با گروگان‌ها، خواهان آزادی سربازان شده‌اند.»

رسانه‌های آمریکا و انگلیس به جای محکوم کردن این اقدام تروریستی، در سناریوی قابل تأملی در حال طرح و تأکید بر پیشنهادهای جیش‌الظلم برای رها کردن گروگان‌های ایرانی هستند تا ضمن اجرای این سناریو، خود را دایه دلسوزتر از مادر برای سربازان و مرزداران ربوده شده ایرانی جا بزنند و چنین القا کنند که ایران حاضر نیست برای آزاد کردن سربازان خود از دست اشرار تروریست، کاری انجام دهد و در عین حال، درصدد فشار بر ایران برای پذیرفتن شروطی است که این گروهک تروریستی به دستور خود آمریکا و انگلیس وضع کرده است.

آغاز پیش‌ ثبت‌نام در دانشگاه احمدی‌نژاد

با وجود ابهاماتی که درباره فعالیت دانشگاه احمدی‌نژاد وجود دارد، معاونت آموزشی دانشگاه بین‌المللی ایرانیان در اطلاعیه‌ای آغاز پیش‌ثبت‌نام داوطلبان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه را اعلام کرد. به گزارش تسنیم، براساس این اطلاعیه، دانشگاه احمدی‌نژاد در 19 رشته پیش‌ثبت‌نام می‌کند.

تغییر قواعد بازی در فلسطین
روزنامه السفیر لبنان نوشت: تقریباً دو هفته پیش «جبریل رجوب» یکی از رهبران فتح و مسئول سابق امنیت پیشگیرانه فلسطین و یکی از مردان قدرتمند در تشکیلات خودگردان ناگهان و بدون اطلاع قبلی به تهران سفر کرد. هنوز هواپیمای حامل رجوب تهران را ترک نکرده بود که هواپیمای «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در رأس هیئتی بلندپایه از سران این جنبش در تهران به زمین نشست. اوضاع این بار مانند آنچه چندسال پیش در غزه اتفاق افتاد، نیست که طی آن حماس با رضایت ایران و استقبال سوریه به سیطره فتح بر غزه پایان داد. این بار مبنا این است که همه گروه‌های فلسطینی با تمام تفاوت‌ها و اختلافاتی که با یکدیگر و با ایران دارند، دور هم زیر یک سقف جمع شوند. امروز برای تهران این مهم است که مسئله فلسطین که به علت شروع انقلاب‌های عربی به فراموشی سپرده شده بود، بار دیگر با قدرتی حتی بیشتر از گذشته به صحنه بازگردد.

شاکی خصوصی بابک زنجانی

بابک زنجانی، میلیاردر مشهوری که به دلیل بدهی دو میلیارد دلاری به وزارت نفت، در بازداشت به سر می‌برد، یک شاکی خصوصی نیز دارد. کسی که وکیلش در گفت‌وگو با ایسنا مدعی است، بابک زنجانی از او 1500 کیلو طلا خریده، اما بعد به بهانه تقلبی بودن طلاها، به تعهداتش در قبال وی عمل نکرده است.

آخرین وضعیت پرونده معاون اول احمدی‌نژاد

به گزارش ایرنا، وکیل مدافع محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهوری دولت دهم درباره آخرین وضعیت پرونده موکل خود گفت که به دادستانی مراجعه کرده و هنوز کیفرخواست این پرونده صادر نشده است. محمدرضا نادری افزود: تحقیقات این پرونده تکمیل و برای دادستان تهران به منظور اظهارنظر نهایی ارسال شده است.

هیاهوی اصلاح‌طلبان مانع رفع حصر شد

علی مطهری نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی درباره حصر موسوی و کروبی گفت: در ایام غدیر خم بنا بر این بود که رفع حصر شوند ولی جوی که در مطبوعات به راه افتاد و برخی اصلاح‌طلبان آن را به عنوان پیروزی خود قلمداد کردند، شنیده‌ام به همین دلیل این موضوع کنار گذاشته شد.

آخرین وضع پرونده فاضل لاریجانی از زبان مرتضوی

سعید مرتضوی، مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین وضع پرونده فاضل لاریجانی گفت: آقای منصوری به‌عنوان بازپرس ویژه این پرونده انتخاب شده و حدود یک ماه پیش تحقیقات آن به پایان رسیده و حتی آخرین دفاع را نیز اخذ کرده‌اند و منتظر اعلام نتیجه هستم.مرتضوی همچنین خبر برخی سایت‌ها را مبنی بر این‌که اخیرا در جلسه‌ای با مدیران سابق تامین اجتماعی اعلام کرده در موضوع فاضل لاریجانی از سوی احمدی‌نژاد تحت فشار بوده، تکذیب کرد و آن را از اصل و اساس دروغ دانست.

مدیر نزدیک به مشایی و دکترای 600 میلیونی
«اسفندیار حیدری‌پور» مدیر عامل سابق منطقه آزاد قشم، قبل از عزیمت به سمت این جزیره اقتصادی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بود. هر چند که در آشفته بازار میراث فرهنگی در دولت‌های نهم و دهم، بسیاری اعتقاد داشتند که او یکی از بهترین مدیران استانی این سازمان است. اما پس از انتقاد یکی از نمایندگان اصفهان در مجلس هشتم، وی با حالت قهر از سمت خود استعفا داد. اما به دلیل نزدیک بودن به حلقه مشایی و ارتباط صمیمی‌اش با بقایی، پس از استعفا به حیات خلوت این گروه، یعنی مناطق آزاد رفت. او در زمان حضورش در اصفهان، رابطه نزدیکی با دانشگاه هنر اصفهان و رئیس این دانشگاه داشت تا این که پس از رفتن به قشم و در ابتدای سال تحصیلی 92-91 بدون آزمون، در مقطع دکترای این دانشگاه در رشته شهرسازی اسلامی پذیرفته می‌شود. درست 4 روز بعد از آغاز به تحصیل مدیر عامل سابق منطقه آزاد قشم در مقطع دکترا در دانشگاه اصفهان، این منطقه آزاد، قراردادی پژوهشی به مبلغ 600 میلیون تومان با دانشگاه هنر اصفهان برای طرح «شیب دراز قشم» امضا می‌کند، قراردادی که معاون اداری، مالی دانشگاه هنر کارفرمای آن و رئیس این دانشگاه پیمانکار آن است. البته پیمانکار، یعنی همان رئیس دانشگاه در ابتدای امر مبلغ 291 میلیون و 800 هزار تومان نیز دریافت می‌کند.

واکنش فرمانده ناجا به تهدیدهای شیرینی

سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا در مورد فعالیت سعید شیرینی در تیم فوتبال پرسپولیس و اینکه وی مدعی شده است، مأمور نیروی انتظامی بوده و افرادی را تهدید به دستگیری یا برخورد کرده است، گفت: اگر فردی زمانی مأمور نیروی انتظامی بوده و اکنون در جای دیگری مأمور شده است نمی‌تواند خود را ضابط قضایی و مأمور نیروی انتظامی معرفی کند، حتی اگر خود من هم زمانی از نیروی انتظامی به اداره دیگری بروم، نمی‌توانم کسی را تهدید به دستگیری کنم و در نقش ضابط قضایی عمل کنم.

مداوای تروریست‌ها توسط صهیونیست‌ها
ارتش رژیم صهیونیستی به مداوای بیش از 500 عضو گروه‌های مسلح در سوریه طی سال 2013 اذعان کرد. به گزارش پایگاه خبری الیوم‌السابع، ارتش رژیم صهیونیستی بیش از 500 عضو گروه‌های مسلح را که در درگیری‌های سوریه زخمی شده‌اند، در بیمارستان‌های سیار و اصلی فلسطین اشغالی مداوا کرده است. بنابر این گزارش، 40 درصد از زخمی‌ها در بیمارستان‌های سیار که در مرز سوریه و فلسطین اشغالی ایجاد شده، درمان شده‌اند. همچنین بقیه این افراد با استفاده از بالگرد به بیمارستان‌های موجود در شهرهای صفد و حیفا منتقل شده و مداوا شده‌اند.

اخبار کوتاه:

* پس از سخنرانی دبیر کل حزب‌الله، شیخ فتنه لبنان، احمد الاسیر، در صفحه توئیتر خود به سخنان سیدحسن واکنش نشان داد. احمد الاسیر در اکاذیب مبالغه‌آمیز خود نوشت: من از این سخنرانی فقط یک موضوع دستگیرم شد و آن اینکه نصرالله همه لبنانی‌ها را برای همراه شدن با او علیه تکفیری‌ها یعنی اهل سنت دعوت کرد! الاسیر در پایان مدعی شد سیدحسن برای فریب افکار، باز مسئله فلسطین را مطرح کرد، حال آنکه نمی‌داند بسیاری از فلسطینی‌ها مشتاقند اول او را از سر راه بردارند و سپس نتانیاهو را!

* طی یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی، نیروهای قرارگاه عملیاتی شهید هراتی سیستان موفق شدند یکی از فروشندگان و توزیع‌کنندگان سلاح غیرمجاز در زابل دستگیر کنند. در این عملیات، مقادیری سلاح و مهمات از نوع جنگی و شکاری کشف و ضبط شده است. این فرد بزرگ‌ترین تأمین‌کننده سلاح‌های غیرمجاز در شهرستان زابل بوده است.

* شیخ «عدنان العرعور» از مفتیان افراطی وهابی عربستان چند روز بعد از اینکه گروه داعش را برادران خود توصیف کرد، با چرخش صدوهشتاد درجه‌ای از مواضع قبلی خود، این گروه را «جنایتکاران و جنایتکارانی در سوریه» نامید. وی گفت: «گروه داعش مجرم و جنایتکار است و اکنون دیگر پرده از این گروه جنایتکار برداشته شده است؛ زیرا خائن کسی است که جوانان را بدون آموزش به جنگ می‌فرستد و به آن‌ها کمربند انتحاری می‌بندد و به مناطق مختلف می‌فرستد تا آن‌ها را از بین ببرد. ‌ای احمق‌ها! بدانید این‌ها همه صفت خائنان است.» مفتی‌های عربستان همواره در چارچوب سیاست‌های دولت این کشور اظهارنظر می‌کنند و فتوا می‌دهند.

* شرکت گوگل که مدیران اصلی و مؤسسان آن صهیونیست هستند، به‌تازگی رسماً اعلام کرد که تعداد زیادی از کاربران خود را به جرم‌هایی مثل گردن‌کلفتی، نقد دولت آمریکا و دلیل نامشخص حذف کرده و از این به بعد هم کسانی که مرتکب این جرم‌ها شوند، حذف می‌شوند! گوگل با این اقدام، به عملکرد خط‌کشی شده خودش اعتراف کرده که قطعاً در حرفه رسانه‌ای برایش پیامدهایی خواهد داشت.

* به‌تازگی «جیمز کلاپر» رئیس سازمان ملی امنیت آمریکا، گزارشی را درباره اوضاع سوریه به کاخ سفید ارائه کرده که در آن، اذعان شده است که از هر چهار تروریست موجود در سوریه، سه نفر خارجی هستند. در این گزارش آمده است تروریست‌های مخالف حکومت بشار اسد دچار تشتت شده‌اند و همچنین در ادامه نیز درباره کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به گروهک‌های تروریستی عنوان شده است که آمریکا در شش ماه گذشته ششصد تن مهمات برای این گروهک‌های تروریست ارسال کرده است.

* رغد الفیصل دختر نقابدار عربستانی، به عنوان جنجالی‌ترین کاربر توییتر در این کشور شناخته شد. ویژگی این دختر 23 ساله عربستانی که او را از دیگران متمایز کرده، علاوه بر سن پایین و نامعلوم بودن سوابق، جسارت زیادش در بیان دیدگاه‌هایش علیه دولت سعودی عنوان شده است.

* خبرها حاکی است که محمد بن نایف وزیر کشور عربستان سعودی، پس از بازگشت از سفر خود از آمریکا، ریاست سازمان اطلاعات این کشور را به دست خواهد گرفت.

* سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به خبر حضور گروه ارکستر سمفونیک آمریکایی در ایران گفت: در ایران هیچکس منتظر چنین گروهی نخواهد بود.

* علی جنتی وزیر ارشاد گفت: طبق فرمایش علما و به دلیل رفع نگرانی‌های مردم، دستوراتی به کارگردان رستاخیز ابلاغ شد که در زمان اکران این فیلم باید به آن توجه کند.

* طرح موسوم به آمازون ملی که هدف از آن خرید و فروش کتابهای الکترونیکی است، با نام «ایران کتاب» و تحت نظارت کتابخانه ملی ایران شروع به فعالیت کرده است.

* صفار هرندی وزیر سابق ارشاد گفت: شایعه مستقر شدن بنده در یکی از اتاقهای سازمان صدا و سیما دروغی است که مدتهاست از تاریخ ساخته و پرداخته شدن آن گذشته و بارها رسماً تکذیب شده است.

* غلامرضا دیوسالار مدیر روابط عمومی شبکه تماشا در خصوص قطع بازپخش سریال «سرزمین کهن» ساخته کمال تبریزی از این شبکه گفت: با توجه به حساسیتی که به وجود آمده این هفته بازپخش قسمت چهارم این سریال انجام نمی‌شود.

* روز گذشته یکی از کارکنان صنعت نفت در مقابل وزارت نفت اقدام به خودسوزی کرد. این فرد که 58 سال سن دارد، پس از خودسوزی بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان نفت منتقل شد. گفته می‌شود، این فرد بازنشسته وزارت نفت بوده و وزارت نفت تصمیم داشته که خانه سازمانی وی را پس بگیرد.

https://shoma-weekly.ir/28EMZL