گفته می‌شود که...

تلاش جریان‌ اصلاحات برای چالش در انتخابات مجلس خبرگان/ سخنان صریح هاشمی درباره 18تیر 78/ سخنان جنجالی سخنگوی دولت در سالگرد فتنه/ علم‌ الهدی بستری شد/ پیراهن مسی به چه کسی رسید؟ / و....

تلاش جریان‌ اصلاحات برای سیاسی کردن انتخابات مجلس خبرگان

تلاش جریان‌های تندرو اصلاحات برای سیاسی کردن انتخابات مجلس خبرگان و کشاندن آن به منازعات سیاسی، این روزها در سراسر کشور مشاهده می‌شود و حتی به شهرهای کوچک نیز سرایت کرده است و به‌دنبال این هستند که از هر استانی چند نماینده داشته باشند که در هر صورت، اکثریت کرسی‌های این مجلس را تصاحب کنند. در همین راستا، شنیده‌ها حاکی از آن است که این جریان در استان بوشهر نیز گزینه‌های متعددی را در نظر دارد و با برخی از روحانیان شاخص استان در این رابطه مذاکراتی انجام داده‌ است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حجت‌الاسلام حاجیانی، نماینده سابق مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه اشاره کرد.

سخنان صریح هاشمی درباره 18تیر 78

آقای هاشمی در سال 78 و پس از آنکه عده ای دانشجو به همراه عناصر خارجی دست به آشوب و قانون شکنی میزنند، خواستار مقابله با آنها شده و میگوید:تظاهرات خیابانی در شرایط هیجانی و حضور دشمن بسیار خطرناک است. چون خیابان که در و دروازه ندارد! هر کسی وارد می‌شود، هر که می‌خواهد شعار می‌دهد، هر که می‌خواهد سنگ می‌زند مگر این که یک انضباط آهنین باشد. که چنین چیزی نیست.

چطور یک گروه می‌تواند مردم را دعوت کند و بگوید به ما بپیوندید!؟ این «الواتی» که آمدند و این همه خسارت وارد کردند، ریشه اینها را اگر بخواهیم پیدا کنیم در نفوس خودمان، می‌بینیم که مسئله اصلی خودخواهی است، باندپرستی و جناح‌پرستی است، اگر خدا و انقلاب و کشور و جامعه را اصل قرار بدهیم و منافع خودمان و باند و گروه خودمان را در مرحله بعد قرار بدهیم، این اتفاقات نمی‌افتیعنی هر انسان منصف و فهمیده‌ای اگر حساب بکند و ببیند این حرکتش به ضرر نظام است، حرکتش به اقتصاد کشور، به آبروی کشور، به مقدسات کشور، به روحیات مردم آسیب وارد می‌کند، اگر اخلاق و «دین اسلامی» داشته باشد، خوب نمی‌کند! اشکال کار الان این است که خیلی‌ها برای خودشان یک دکانی مقابل اسلام باز کرده‌اند...

نوبخت: دل من اصلا با احمدی نژاد صاف نشد

«محمدباقر نوبخت» در سخنانی تأمل‌برانگیز با تفاوت قائل شدن میان اکثریت و جمهوریت در برنامه شناسنامه، در مورد تبریک رقبای انتخاباتی انتخابات سال ۹۲ بعد از پایان انتخابات به روحانی و ماجرای تبریک پیروزی احمدی‌نژاد در سال ۸۴، گفت: تبریک و تهنیت‌های بعد از انتخابات، گاهی دلی است و گاهی سیاسی. دل ما با کسی که سال ۸۴ پیروز شد، اصلاً صاف نشد و هیچ وقت نتوانستیم او را به عنوان مظهر جمهوریت مردم فهیم و بافرهنگ و صادق جمهوری اسلامی ایران بدانیم. شاید هم اشتباه می‌کردیم؛ اما به هرحال اگر دوباره به عقب برگردیم، فکر می‌کنم انتخاب‌های من درست بود، هرچند به وسیله اکثریت تأیید نشد.»!

ابطحی: روحانی نسبتی با سال های دورش ندارد

محمدعلی ابطحی، مشاور و معاون رئیس دولت اصلاحات در گفت وگو با هفته نامه اصلاح طلب صدا به عضویت رئیس جمهور در جامعه روحانیت مبارز اشاره کرده و گفته است: در شرایط فعلی، عضویت آقای روحانی در جامعه روحانیت مبارز، بیشتر یک وضع تاریخی است نه شرایط اجرایی.

رئیس جمهوری کشور در انتخابات سال گذشته نه نامزد جامعه روحانیت در انتخابات بود و نه مواضع اکثریت این جامعه همدلی با ایشان است.

وی مدعی شده که نسبتی بین حسن روحانی سال92 و حسن روحانی که در سال هایی دور به عضویت این جامعه درآمد وجود ندارد.

علم‌ الهدی بستری شد

آیت الله سیداحمد علم الهدی بر اثر مسمومیت بستری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله احمد علم‌الهدی خطیب نماز جمعه مشهد به دلیل مسمومیت بستری شد و هم اکنون تحت مراقبت قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم معادی مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی صبح امروز در جمع اعضا ستاد برگزاری نمازجمعه مشهد ضمن اعلام این خبر تأکید کرد: به دلیل بستری شدن آیت الله علم الهدی خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر فرزانه ایراد خواهد شد.

پیراهن مسی به چه کسی رسید؟

در حالی که از ماه ها پیش عنوان شده بود بازیکنان ایران در دیدار برابر آرژانتین برای گرفتن پیراهن مسی دعوا خواهند کرد اما در پایان این دیدار هیچیک از بازیکنان ایران به سمت مسی نرفتند و کسی هم سراغ پیراهنش را نگرفت! البته اینکه داخل رختکن کسی پیراهن او را گرفت یا نه مشخص نیست اما داخل زمین هیچ بازیکنی به سمت او نرفت.

آمادگی زنان عراقی برای مقابله با داعش

خبرهائی که از بغداد و شهرهای شمال و شمال شرق عراق می‌رسد حاکی است بسیاری از زنان این مناطق مقادیری سم کشنده با خود حمل می‌کنند تا درصورتی که تروریست‌های داعش به آنها حمله کنند اقدام به خودکشی نمایند. عده‌ای از زنان نیز به شوهران خود گفته‌اند درصورتی که تروریست‌های داعش سر برسند اجازه دارند زنان خود را بکشند تا به دست داعشی‌ها نیافتند. گروه داعش در شهر موصل با انتشار بیانیه‌ای از اهالی این شهر خواسته است زنان را برای جهاد نکاح در اختیار آنها قرار دهند و اگر از این فرمان سرپیچی کنند با آنها طبق مقررات داعش برخورد خواهد شد. از موصل خبر می‌رسد عده‌ای از زنان که مورد تجاوز داعشی‌ها قرار گرفته بودند اقدام به خودکشی کرده‌اند.

امامت نماز جماعت بانوان توسط بانوان در چین

بانوان مسلمانی که در کسوت امام جماعت مساجد فعالیت می‌کنند، علاوه بر امامت نمازهای بانوان مسلمان، به آموزش احکام و اعتقادات اسلامی در مساجد نیز می‌پردازند. گی شایزیا، از بانوان مسلمانی که امامت جماعت‌های بانوان را در یکی از مساجد چین برعهده دارد، می‌گوید: هنگامی که همه نمازگزاران زن هستند، در کشور چین مشکلی برای امامت نماز توسط بانوان وجود ندارد. هر چند بنابر آمارهای رسمی حدود 20 میلیون مسلمان در چین زندگی می‌کنند ولی مسلمانان این کشور معتقدند تعداد مسلمانان چین بین 65 تا 100 میلیون نفر است.

آخرین وضعیت پرونده شمسالواعظین
ماشاالله شمس‌الواعظین، روزنامه‌نگار از احضارش به دادسرای اوین و ممنوع‌الخروج شدنش خبر داد. وی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: صبح شنبه- دیروز- دو احضاریه به منزل من ارسال شد؛ احضاریه اول از سوی دادسرای اوین است و در آن درخواست شده که تا سه روز آینده خود را برای ادای پاره‌ای از توضیحات به این دادسرا معرفی کنم، در غیر این صورت حکم جلب من صادر خواهد شد.
این روزنامه‌نگار درباره احضاریه دوم نیز اظهار کرد: در احضاریه دوم که مشخص نیست از سوی چه دستگاهی صادر شده، ممنوع‌الخروجی به من اعلام و گفته شده است که در صورت اعتراض به این حکم می‌توانم تا 20 روز آینده به دادگاه مراجعه کنم. شمس‌الواعظین بعد از حوادث 88 ممنوع‌الخروج شده بود. وی 25 آذرماه سال گذشته اعلام کرد که از وزارت اطلاعات با او تماس گرفته و لغو شدن ممنوعیتش برای انجام سفرهای خارجی به او اعلام شده است. با اینحال وی دیروز بار دیگر از اعلام حکم ممنوعالخروج شدنش خبر داد.

تفحص از دستگاه های متولی رانت ۶۵۰ میلیون یورویی

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است: بعد از انجام بررسی های لازم و دستیابی به مدارک موردنیاز در رانت ۶۵۰ میلیون یورویی به یک تاجر، کمیسیون اقتصادی، تحقیق و تفحص از دستگاه های متولی پرداخت این رانت را آغاز می کند.

او به تسنیم گفته که احتمالا در جلسه سه شنبه کمیسیون اقتصادی، وزیر صنعت درباره رانت 650 میلیون یورویی به نمایندگان توضیح دهد.

آمادگی داوطلبان اعزام به عراق

اجتماع عظیم حسینیان اردبیل با عنوان مدافعان حرم در این شهر برگزار شد. در این اجتماع حاضران در حالی که سربندهای قرمز رنگ با نوشته یا حسین(ع) بسته بودند، آمادگی خود را در دفاع از حرم مطهر امام حسین(ع) و بارگاه ابوالفضل العباس(ع) اعلام کرده و از کشورهای اسلامی و جوامع جهانی خواستند در مقابل داعش متحد شوند.

قتل یک دختر در لندن بخاطر حجاب

یک روزنامه انگلیسی، قتل یک دختر دانشجوی عربستانی در لندن را احتمالاً به دلیل حجاب او دانست! «شان اونیل» خبرنگار «تایمز» در صفحه حوادث این روزنامه نوشت: این دختر دانشجوی عربستانی در راه دانشگاه به وسیله چاقو به قتل رسید و شاید دلیل این جنایت، حجاب اسلامی او باشد. اونیل خاطرنشان کرد: یکی از سرنخ‌های اصلی پلیس در تحقیقات درباره این جنایت، پوشش اسلامی این دختر و عبا و حجاب او است.

واکنش اکرمی به اظهارات حجاریان

سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به اظهارات دیروز سعید حجاریان که مدعی شده «اصلاحات ستون فقرات دولت روحانی است و اگر اصلاح طلبانان بشکنند روحانی هم می شکند»، واکنش نشان داده و در گفت وگو با نسیم گفته است: بالاخره بیکاری نعمتی است که خدا نصیب آقای حجاریان کرده و این ها همه محصول بیکاری است. دعا کنیم تا خداوند برای همه بیکاران شغل آبرومندانه ای را فراهم کند. او تصریح کرده روحانی فکر، فهم و تجربه دارد و از کسی الگو برداری نمی کند.

درخواست وکیل مه‌آفرید برای حضور در مجلس
وکیل مدافع مه‌آفرید امیرخسروی که حکم اعدام وی سحرگاه سوم خرداد در زندان اوین اجرا شد، در واکنش به اظهارات اخیر برخی نمایندگان مجلس درباره بحرانی بودن شرکت‌های متعلق به گروه آریا و لزوم دخالت کمیته‌های کارگری گفت که تمامی این شرکت‌ها از سوی ناظران دادستانی اداره می‌شود و نیازی به دخالت هیچ فرد یا نهاد دیگری وجود ندارد. غلامعلی ریاحی در گفت‌وگو با پیام نو ادامه داد: برخی هنوز نمی‌دانند اختلاسی به وسعت سه هزار میلیارد تومان اصلاً اتفاق نیفتاده و کل بدهی موضوع حکم این پرونده به عنوان رد مال در حدود یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است. وی از رئیس مجلس خواست تا با فراهم آوری زمینه حضور وی در یکی از کمیسیون‌های مجلس اطلاعات درست و مستند را در اختیار نمایندگان قرار دهد.

جان کری هم بازی زیبای ایران را تحسین کرد

"جان کری" در صفحه توئیتر خود نوشت، تیم ملی فوتبال ایران، دست مریزاد و خسته نباشید. علیرغم نتیجه، بازی زیبای شما قابل تحسین است.

علت غیبت عراقچی و کنارهگیری مذاکره کننده امریکایی
غیبت «عباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در کنفرانس خبری پایان مذاکرات وین 5 موجه اعلام شد. وی که در همه کنفرانس‌های خبری پایان مذاکرات هسته‌ای، محمد جواد ظریف را همراهی می‌کرد، در پایان مذاکرات و کنفرانس خبری وین 5 در کنار وزیر امور خارجه دیده نشد. به گزارش خبرآنلاین « نگارش مقدمه موضوع مذاکرات اشمید و عراقچی در آخرین ساعات مذاکرات وین موجب شد عراقچی به این کنفرانس خبری نرسد.» به گزارش الف به نقل از «نیویورک‌تایمز»، «جیک سالیوان» که به مهره پشت‌پرده امریکا در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای معروف است، برای تدریس در دانشگاه، از سمت خود به عنوان مشاور معاون رئیس جمهوری امریکا، کناره‌گیری خواهد کرد

بازداشت خزعلی و هراتی
« مهدی خزعلی» و «عبدالحسین هراتی » بازداشت شدند. به گزارش ایسنا خزعلی روز جمعه در حالی که با خانواده خود بیرون از منزل بود، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. بنا بر این گزارش وی چندی پیش از تشکیل پرونده قضایی جدیدی علیه خود با شکایت دادستانی اصفهان به اتهام اخلال در نظم و اهانت به مسئولان خبر داده بود. وی فرزند آیت‌الله خزعلی است و پیش از این بارها بازداشت شده است. «عبدالحسین هراتی» هم روز پنجشنبه در منزل خود بازداشت شد. هراتی که مدتی را در استرالیا سپری کرده بود، پس از بازگشت به ایران، به عنوان سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد اسلامی منصوب و پس از ماجرای نامه‌اش به «مهدی کروبی» از این سمت برکنار شد.

تشکیل کمیته مشورتی مجلس

علی لاریجانی، رئیس مجلس پیش از پایان سال دوم فعالیت نهمین دوره پارلمان، یک کمیته مشورتی متشکل از برخی نمایندگان اقتصادی و رؤسای یکسری کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل داده است تا محورها و موضوعاتی که برای مجلس اولویت دارد را در این دو سال باقی‌مانده از عمر مجلس نهم در دستورکار قرار گیرند، مشخص کنند.پس از تشکیل این کمیته مشورتی، مرکز پژوهش‌های مجلس مکلف شد، براساس کار کارشناسی اولویت‌های خانه ملت را مشخص کند که عمده این موضوعات و محورها بر روی مسائل اقتصادی متمرکز شده است.

عیادت دوباره محمدی گلپایگانی از مهدوی کنی

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری با حضور دوباره در بیمارستان بهمن، آخرین وضع آیت الله مهدوی کنی را جویا شد.

به گزارش فارس، وی با بیان این که به دستور رهبر معظم انقلاب برای دومین بار برای عیادت از آیت الله مهدوی کنی حاضر شدم، گفت: وضع عمومی امروز ایشان نسبت به دفعه قبل، بهتر شده است. امیدواریم که آیت الله مهدوی کنی هر چه زودتر سلامت خود را بازیابد.
ارزیابی انگلیس از مذاکره با ایران

پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 از روز سه‌شنبه، آغاز شد و روز جمعه پس از مذاکرات فشرده میان طرف‌های مذاکره کننده به پایان رسید. دور بعدی مذاکرات قرار است دوم ژوئیه در وین برگزار می‌شود. وزیر خارجه انگلیس با اشاره به وجود چالش‌هایی در مذاکرات هسته‌ای گفت: در این دور از مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شده است. ویلیام هیگ پس از پایان پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در صفحه توئیتر خود نوشت: در این دور از مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شده اما چالش بزرگ همچنان باقی است، وی ادامه داد: اراده سیاسی ایران نیاز کلیدی برای پیشبرد مذاکرات است. وی یادآور شد که یک ماه تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه برای دستیابی به توافق نهایی فرصت باقی است.

ابلاغ حمایت رئیس جمهور از شرکت های دانش بنیان

دستور رئیس جمهور برای حمایت از شرکت های دانش بنیان به اعضای هیات دولت ابلاغ شد. پایگاه اطلاع رسانی دولت چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود، حسن روحانی در این دستور از همه دستگاه های اجرایی خواسته نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت های دانش بنیان یا سفارش تولید محصولات موردنیاز به این شرکت ها اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، حمایت و توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان و رفع بخشی از مشکل اشتغال فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی از جمله دلایل رئیس جمهور برای ابلاغ این دستور بوده است.

تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی

یک عضو کارگروه ویژه بررسی کننده طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: تقریبا در یکی دو جلسه دیگر کارگروه مربوطه طرح را نهایی کرده و به کمیسیون ویژه آن ارائه می‌دهد. محمد اسماعیل سعیدی درباره تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: کمیسیون ویژه‌ای در مجلس تشکیل شده است تا با ایجاد سازمانی، مبارزه با مفاسد اقتصادی را بررسی کند و در این کمیسیون نیز کارگروه ویژه‌ای مشخص شده تا این موضوع به طور ویژه در دستور کار قرار داشته باشد. وی تصریح کرد: احتمال می‌رود تا یکی دو جلسه دیگر این کار نهایی شود و در کمیسیون مربوطه مطرح شود و سپس به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برسد. کارگروه ویژه بررسی تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی پیشنهاد کرده که مسئول این سازمان با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و تایید مقام معظم رهبری انتخاب شود.

پنتاگون: ایران حضور نظامی در عراق ندارد

همزمان با تکذیب چند باره مقامات کشورمان درباره شایعه برخی رسانه ها مبنی بر حضور نظامی ایران در بحران عراق، دیروز فرانس پرس به نقل از پنتاگون اعلام کرد که هیچ نشانه ای از استقرار واحدهای نظامی ایران در عراق دیده نمی شود.

به گزارش انتخاب، جان کربی، سخنگوی پنتاگون البته بدون ارائه مستندی مدعی شدبرخی از افراد سپاه ایران در عراق هستند تا به دولت مالکی کمک کنند.

تغییر 75 درصد فرمانداران

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با تاکید بر این که این وزارتخانه در جابه‌جایی‌ها و انتصابات، دقت را فدای سرعت نمی‌کند، گفت: تاکنون بیش از 75 درصد تغییرات در سطح فرمانداری‌ها انجام شده و در چند ماهه اول نیز تمام استانداران کشور براساس اصل شایسته‌سالاری و پایبندی به سیاست‌های اعتدالی دولت یازدهم انتخاب شدند.

روح الله جمعه ای در گفت وگو با ایرنا، درباره تغییرات مدیران اجرایی در این وزارتخانه اظهار کرد: وزارت کشور در جابه جایی و انتصاب ها بر اساس اصل شایسته سالاری و پایبندی به سیاست های اعتدالی دولت تدبیر و امید پیشرو بوده است.

وی افزود: در جابه جایی ها فقط تعداد معدودی از فرمانداران باقی مانده اند که انتصاب آنان نیز براساس این اصول بررسی می شود.

تغییر برخورد مجلس با وزیر علوم

علیرضا زاکانی، نماینده تهران در مجلس با اشاره به برخی انتصابات نامناسب در وزارت علوم گفت: با وزیر علوم قبل از رای گیری صحبت کردم، اما امروز نگاه می کنیم که برخی از عناصر دانشگاه ها خلاف گفته وزیر انتخاب شده و مجلس در برابر این گونه فعالیت ها سکوت نمی کند و حساسیت نشان خواهد داد و نوع برخورد تغییر خواهد کرد.

به گزارش مهر، او در جمع بسیج استادان دانشگاه شیراز این را هم افزوده که به دولت فرصت داده ایم وعده های خود را عملیاتی کند، اما اگر غیر از این باشد ما هم نوع دیگر رفتار می کنیم.

زنان عراقی آماده برای خودکشی

تجاوز تروریست های داعش به زنان در عراق، زنان مناطق در معرض خطر این کشور را به آماده شدن برای خودکشی وادار کرده است. خبرهائی که از بغداد و شهرهای شمال و شمال شرق عراق می رسد حاکی است بسیاری از زنان این مناطق مقادیری سم کشنده با خود حمل می کنند تا درصورتی که تروریست های داعش به آنها حمله کنند اقدام به خودکشی نمایند. عده ای از زنان نیز به شوهران خود گفته اند درصورتی که تروریست های داعش سر برسند اجازه دارند زنان خود را بکشند تا به دست داعشی ها نیافتند. گروه داعش در شهر موصل با انتشار بیانیه ای از اهالی این شهر خواسته است زنان را برای جهاد نکاح در اختیار آنها قرار دهند و اگر از این فرمان سرپیچی کنند با آنها طبق مقررات داعش برخورد خواهد شد. از موصل خبر می رسد عده ای از زنان که مورد تجاوز داعشی ها قرار گرفته بودند اقدام به خودکشی کرده اند

اخبار روزانه:

* «علی یونسی» دستیار ویژه رئیس‌جمهور، به‌تازگی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک درباره دیدار با گروه اهل حق کرمانشاه، با اشاره به حل مشکل سبیل‌های این فرقه نوشت: «از جمله انتقادهای آن‌ها، برخی تنگ‌نظری‌هایی بود که در مورد گزینش پیروان اهل حق در ادارات وجود دارد که من قول مساعد دادم که موضوع را پیگیری کنم. علاوه بر آن، نسبت به حساسیت‌هایی که نسبت به داشتن شارب (سبیل) در اهل حق وجود دارد، گله‌مند بودند(!) من هم گفتم که این موضوع با ابلاغ دستوری حل شده است.»!

* «میلوراد مازیچ» داور صربستانی بازی ایران و آرژانتین، پس از انتقادات مردم ایران از او، عبارات زشتی را در صفحه فیس‌بوک خود علیه ایرانیان درج کرده است. وی در بخشی، خطاب به منتقدان ایرانی‌اش که در صفحه فیس‌بوکش اشتباهاتش را به او متذکر شده بودند، نوشت: «لعنت به همه شماها!» وی افزود: «من قدرت دارم و شماها ندارید، کاری خواهم کرد که برزیل پیروز جام جهانی شود.» این داور صربستانی در بخش دیگری به کنایه نوشت: «قول می‌دهم که دمار از روزگار کشوری که شماها بگویید، در بیاورم.»!

* بازی دیشب ایران و آرژانتین حاشیه‌های جالبی هم داشت. مثلاً در غیاب شبکه‌های تلویزیونی کشورمان، یک شبکه صهیونیستی در اقدامی غیراخلاقی و بدون معرفی خود، با تماشاگران ایرانی به گفت‌وگو ‌پرداخت و از بازی احتمالی ایران و رژیم صهیونیستی سؤال کرد! و یا تماشاگران برزیلی برای حمایت از تیم ایران، به تماشاگران ایرانی پیوستند و یا در حرکتی جالب، یک دختر برزیلی با حجاب در ورزشگاه حاضر شد و به خبرنگاران گفت: «به خاطر ایران، روسری بر سر کرده‌ام.»

* خبرهایی که از بغداد و شهرهای شمال و شمال شرق عراق می‌رسد، حاکی است بسیاری از زنان این مناطق، مقادیری سم کشنده با خود حمل می‌کنند تا در صورت حمله تروریست‌های داعش به آن‌ها، خودکشی کنند. عده‌ای از زنان نیز به شوهران خود گفته‌اند درصورتی که تروریست‌های داعش سر برسند، اجازه دارند زنان خود را بکشند تا به دست داعشی‌ها نیفتند. گروه داعش در شهر موصل با انتشار بیانیه‌ای از اهالی این شهر خواسته است زنان را برای جهاد نکاح در اختیار آن‌ها قرار دهند و اگر از این فرمان سرپیچی کنند، با آن‌ها طبق مقررات داعش برخورد خواهد شد. از موصل خبر می‌رسد عده‌ای از زنان که مورد تجاوز داعشی‌ها قرار گرفته بودند، خودکشی کرده‌اند.

* «فیاض زاهد» از اعضای حزب همبستگی، در مصاحبه با آریا گفت: هشتادوپنج درصد آرای آقای روحانی را اصلاح‌طلبان که مجموع دو جریان خاتمی و هاشمی بودند، تشکیل می‌دادند! وی افزود: من آقای روحانی را شخصیت محبوبی می‌دانم؛ اما بر این باورم که ایشان بدون حمایت و پشتیبانی جریان اصلاح‌طلب به هیچ وجه موفق نمی‌شود برنامه‌های خودش را به پیش ببرد. این مدعی اصلاحات تأکید کرد: آقای روحانی از خاستگاه حزبی استفاده نکرده به این معنا که ایشان با تکیه بر حزب اعتدال و توسعه خودش به قدرت نرسیده است!

سید محمد غرضی به موضوع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مجازی اشاره کرد و با بیان اینکه مبارزه با ابزارهای ارتباطی کار عاقلانه‌ای نیست، گفت: امروز چاره کار، استفاده از این پدیده‌های جدید و ابزارهای آن است، ولی عده‌ای با این ابزارها و پدیده‌ها مخالفت می‌کنند، در حالی که باید مشکلات اصلی آنها را بیابیم و درصدد رفع مشکلات باشیم، نه اینکه با ابزارها مبارزه کنیم.

خبرها حاکی است که بالا بردن سه انگشت توسط جوانان فلسطینی به نشانه پیروزی گروه های مقاومت در اسارت سه نظامی رژیم صهیونیستی جامعه صهیونیستی را برآشفته کرده است. گفته می شود که سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی این مسأله را تحقیرخود می دانند.

خلیل علی محمد زاده یک استاد دانشگاه در همایش علمی سیاستهای جمعیتی، تاریخچه، فرصتها و تهدیدهای پیش رو که به همت بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان برگزار شد، گفت: آمریکایی‌ها در همه چیز ما را تخطئه می‌کنند و فقط در کاهش جمعیت ایرانیها را می‌ستایند.

همزمان با تشدید خشونت و افراط گرایی در منطقه و بروز جنایات گروه‌های تکفیری در عراق، انجمن علوم سیاسی ایران اقدام به برگزاری نشست «اعتدال و افراط» در منطقه خواهد کرد.

شهرام علمداری رئیس اسبق اورژانس و امداد و نجات کشور نسبت به برگزاری تمرینهای امدادی برای مقابله با حوادث کشور که بیشتر «شوی نمایشی» است، انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مدیران کنونی سازمانهای مرتبط امدادی به هیچ عنوان تخصص و تجربه امدادی ندارند.

«کای برد» نویسنده کتابی با نام «جاسوس مهربان» مدعی شده «علیرضا عسگری» دانشمند ربوده شده ایرانی در سال 2003 میلادی توسط نیروهای ویژه آمریکا به خدمت گرفته شده و حتی موفق به دریافت پناهندگی سیاسی از سوی ایالات متحده نیز شده است.

اعزام گروهی از سینماگران به برزیل برای حمایت از تیم ملی حاشیه آفرین شده است. تصاویر منتشره از این بازیگران بیشتر به یک سفر توریستی شبیه است که کوچک‌ترین رابطه‌ای با تیم ملی ندارد. با این اوصاف، مشخص نیست حمایت بازیگران اعزامی از تیم ملی فوتبال چگونه بوده است؟!

علی اکبر محزون مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه آمار مربوط به ازدواج ایرانیان با اتباع خارجی برای اولین بار اعلام می شود، گفت: تهران و استانهای مرزی بیشترین آمار ازدواج زنان و مردان با اتباع بیگانه را به خود اختصاص داده اند. وی افزود: ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی که در داخل کشور هستند در سال 92، 749 مورد به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به آمار کل ازدواجهای انجام شده در سال گذشته یک به هزار است.

اولگ میخویف، معاون رئیس دومای روسیه طرحی را پیشنهاد کرده که بر اساس آن تولید، واردات و فروش کفشهایی با پاشنه های بسیار بلند یا خیلی صاف ممنوع شود.

در اقدامی عجیب و قابل تأمل یکی از دادگاه‌های برزیل حکمی علیه قوانین فیفا صادر کرده است، مبنی بر اینکه به دلیل گرمی هوا، داور در دقیقه 30 هر دو نیمه باید بازی‌ها را متوقف کند تا بازیکنان بتوانند آب بنوشند!

حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای حدود 6هزار روستای کشور با تانکر آبرسانی می شود که پیش بینی می شود با استمرار گرما تعداد اینها به 6هزار و 300روستا برسد.

یک زوج خلاق قزوینی برای حمایت از یوزپلنگ ایرانی در روز جشن ازدواج خود، تصاویری از این گونه در خطر انقراض را روی ماشین عروس نصب کردند.

مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با توجه به داروها و سموم جدیدی که از ایتالیا وارد کرده‌ایم در پنج ماه گذشته درخصوص مبارزه با جانوران موذی، از شهروندان اعتراضی مبنی بر مشهود بودن موشها در سطح شهر نداشته‌ایم.

ناصر سراج قاضی پرونده فساد سه هزار میلیاردی با رد شایعه آغاز رسیدگی به پرونده خاوری گفت: رسیدگی به پرونده خاوری هنوز شروع نشده است.

https://shoma-weekly.ir/Iv1e3Q