گفته می‌شود که...

تلاش برای انصراف قالیباف یا ولایتی /تشدید فعالیت‌های ضدانتخاباتی منافقین/ مجوز انتخاباتی سد معبر / سازمان سیا به دنبال شماره موبایل ایرانی‌ها/ تکذیب حمایت سعید حدادیان از جلیلی/ مچگیری سایت توکلی از فیلم تبلیغاتی روحانی / و ...


تشدید فعالیت‌های ضدانتخاباتی منافقین
 گروهک تروریستی منافقین که همه تحرکات خود را بر انتخابات ایران متمرکز کرده است، در آخرین دستور خود، از عواملش خواسته تا به صندوق‌های رأی حمله کنند! بر پایه این خبر با، نزدیکی به زمان انتخابات، فعالیت‌های عوامل منافقین افزایش پیدا کرده است. در این رابطه، صفحات متعددی در فیس‌بوک، توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت انتخاباتی شروع به کار کرده‌اند که وظیفه اصلی آن‌ها، جاسوسی و تخلیه اطلاعاتی و سازماندهی و هدایت به منظور آشوب و اغتشاش است. نظرسنجی‌های تلفنی و اینترنتی نیز بخش دیگری از تلاش‌های مذبوحانه منافقین در آستانه انتخابات را تشکیل می‌دهد که با سؤالاتی همچون میزان درآمد، مشکلات و معضلات اجتماعی و میزان رضایتمندی از نظام، وظیفه جمع‌آوری اطلاعات و تا حدی نیز، القای نارضایتی را بر عهده دارند. گفتنی است پیش از این نیز «مسعود رجوی» سرکرده منافقین، با ارسال پیامی از  اعضا و عوامل خود خواسته بود با تمام توان برای ایجاد آشوب و اغتشاش و درگیری در خلال انتخابات اقدام کنند!

یاوه‌گویی‌های انقلابی پشیمان!
 در روزهای پایانی مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، بسیاری از رسانه‌های ضدانقلاب در تکاپوی تولید محتوا برای کاهش مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو هستند. از جمله این تلاش‌ها، مصاحبه با چهره‌های سست‌عنصری است که روزگاری پیرو و پشتیبان نظام بوده‌اند. به‌تازگی محمد نوری‌زاد در برنامه «روی خط» صدای آمریکا، میهمان این رسانه وابسته به کاخ سفید بود. وی در جریان این برنامه مانند گذشته موجی از اتهام‌ها و شایعات را درباره انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرد. اگرچه محمد نوری‌زاد تا به حال به سبب اقدامات ضدامنیتی و مصاحبه با رسانه‌های ضدانقلاب مورد بازخواست مراجع ذی‌صلاح قرار گرفته؛ اما تاکنون مقامات قضایی برخورد جدی با وی صورت نداده‌اند! محمد نوری‌زاد در این برنامه طرح شعارهای ضدآمریکایی و ضدانگلیسی را پوچ و مسخره خواند؛ اما نکته جالب در این برنامه این بود که چند تلفن از داخل و خارج از ایران وی را نفوذی جمهوری اسلامی خواندند و از سابقه انقلابی او سؤال کردند که نوری‌زاد پاسخ داد: من در مقطعی در جهالت به‌سر می‌بردم، در بی‌شعوری، در نفهمی؛ و چشمانم کور بوده است!

شهادت یک عضو سپاه در عملیات پاکسازی
پیکر پاک شهید والامقام پاسدار «امیر کاظم‌زاده» صبح دیروز طی مراسم باشکوهی در شهر شهیدپرور پاکدشت تشییع شد. به گزارش جهان به نقل از ایکنا، این شهید که هنگام شهادت ۲۹ سال داشت، در عملیات پاکسازی که در درگیری با نیروهای تروریستی روی داد، بر اثر انفجار بمب در حین عملیات به درجه رفیع شهادت نایل آمد. این خبرگزاری به محل شهادت این عضو سپاه اشاره‌ای نکرده است.

مجوز انتخاباتی سد معبر
شنیده شد که اخیرا مشاهده شده برخی مامورین شهرداری به‌ویژه مامورین سد معبر با استفاده از موقعیت خود برای کاندیدای مورد حمایت خود اقدام به تبلیغ می‌کنند. سایت جامع انتخابات نوشت؛ برخی از مامورین سدمعبر با مراجعه به دکان‌ها و مغازه‌هایی که اقدام به سد معبر در پیاده‌رو یا خیابان نموده‌اند طبق معمول و براساس وظیفه‌ای که دارند اقدام به آزادسازی معابر می‌کنند اما وقتی با مقاومت صاحب مغازه مواجه می‌شوند از او می‌خواهند تا اقلام تبلیغی آقای قالیباف را در مغازه بچسبانند.

هراسی از تحقیق و تفحص نداریم
تابناک: مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مصوبه مجلس مبنی بر تحقیق و تفحص از این بنیاد گفت: بنده به عنوان کسی که هم خودم پاک هستم و هم دستگاه و همکارانم، از هر گونه بررسی استقبال می‌کنم و هراسی از این گونه بررسی‌ها ندارم.
اقدام جنجالی گلشیفته فراهانی با سه پسر ایرانی
گلشیفته فراهانی، در جدید‌ترین اقدام جنجالی‌اش به خوانندگی با یک گروه ایرانی روی آورده است. وی با سه پسر ایرانی که گروهی به اسم «کوچ نشین» را تشکیل داده‌اند، همراه شده است. به گزارش جهان، اعضای این گروه از ایران به فرانسه سفر و اولین کنسرت خود را در پاریس برگزار کرده‌اند.

سازمان سیا به دنبال شماره موبایل ایرانی‌ها
شنیده شد که سازمان جاسوسی سیا اقدام به راه‌اندازی نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در فضای مجازی کرده است. فارس نوشت؛ سازمان سیا به بهانه این نظرسنجی بنا دارد به‌وسیله گروهی که ریاست آن بر عهده گری کاسپاروف است شماره تلفن‌ همراه‌های هموطنان را به دست بیاورد. این سازمان مشابه این اقدام را سال گذشته میلادی برای انتخاب شورای مخالفان روسیه انجام داد.

مخالفت پرستویی و انتظامی برای تبلیغ قالیباف
شنیده شد که پرویز پرستویی و عزت‌ا... انتظامی حاضر نشدند تا از تصویرشان برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری استفاده شود. نیک نیوز نوشت؛ محمدباقر قالیباف در مستند تهیه‌شده برای تبلیغات کاندیداتوری‌اش می‌گوید که فیلم «آژانس شیشه‌ای» را بسیار دوست دارد. بهروز شعیبی برای ساخت مستند انتخاباتی محمدباقر قالیباف قصد داشت از بخش‌هایی از مستند حاج کاظم استفاده کند و به همین منظور با پرویز پرستویی تماس گرفت تا از وی کسب اجازه کند اما این بازیگر حاضر به استفاده از تصویرش برای تبلیغات نشد. عزت‌ا... انتظامی هم در پاسخ به تماس ستاد انتخاباتی قالیباف برای حضور در جلسات این کاندیدا پاسخ منفی داده است.

ضرر امارات از لغو یک تحریم ایران!
شنیده شد که منابع اماراتی با اشاره به لغو ممنوعیت صادرات تکنولوژی ارتباطات به ایران از سوی دولت آمریکا گفتند در صورت عملی شدن این تصمیم صادرات مجدد امارات به ایران کاهش می‌یابد. رجا نوشت؛ فؤاد رفیق چاراکلا، مدیر تحقیقاتی یک موسسه آی تی گفت: تا آن زمان صادرات مجدد امارات به ایران ادامه می‌یابد. اما اگر لغو تحریم‌ها عملیاتی شود حمل محموله‌های آی تی به امارات ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

عارضه قلبی سخنرانی ولایتی را لغو کرد
شنیده شد که سخنرانی صبح روز گذشته علی‌اکبر ولایتی به‌دلیل حادث شدن عارضه قلبی لغو شد. دنیای اقتصاد نوشت؛ قرار بود در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی؛ علی اکبر ولایتی در اسلامشهر برای سخنرانی در جمع مردم این شهرستان حاضر شود که حادث شدن بیماری قلبی و ضعف جسمانی مانع از آن شده است.

ادعای جدید نتانیاهو درباره ایران
شنیده شد که در پی انتشار اخباری درخصوص کمک آمریکا به کشورهای منطقه برای مقابله با آنچه تهدید سایبری ایران می‌خواند، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد که ایران و متحدین فلسطینی و لبنانی اش حملات سایبری بی‌وقفه‌ای را علیه سیستم‌های کامپیوتری این رژیم انجام می‌دهند. ایسنا نوشت؛ خبرگزاری رویترز با اشاره به این خبر افزود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جزییات تعداد حملاتی که مدعی است توسط ایران و متحدینش انجام می‌شود، اشاره‌ای نکرد اما در عین حال مدعی شد که سایت‌های آب، برق و بانکی این رژیم نیز تحت این تهدید قرار دارند.
وی در کنفرانسی درباره جنگ‌افزار سایبری در تل‌آویو ادعا کرد: در ماه‌های گذشته ما افزایش قابل‌توجهی را در دامنه حملات علیه اسرییل توسط ایران شناسایی کرده‌ایم. این حملات مستقیما توسط ایران و از طریق واسطه‌هایش انجام می‌گیرد.

مصونیت دیپلمات مست پرید
مهر: صفر نعیمی‌رز، نماینده مردم آستارا در مجلس درباره آخرین وضعیت دیپلمات مست سعودی گفت: اکنون‌ کمیسیون امنیت ملی مصونیت را از دیپلمات مست سلب کرده و قطعاً در موعد مقرر پیگیری قانونی می‌شود.

 برخوردسپاه ‌باعوامل‌ارسال ‌پیامک
ایرنا: سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، مسؤول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به انتشار پیامکی درباره تجلیل و حمایت یک فرمانده سپاه از یکی از نامزدهای ریاست جمهوری، محتوای این پیامک را تکذیب کرد وگفت: سپاه شناسایی و معرفی عوامل انتشار این پیامک به مراجع قانونی و قضایی را در دستور کار قرار خواهد داد.

کارت‌های هدیه نامزدهای انتخاباتی!
رجا: شنیده شده است، برخی از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر در آستانه حماسه سیاسی 24 خرداد اقدام به توزیع کارت‌های هدیه ‌کرد‌ه‌اند. هنوز مشخص نیست منبع مالی این نامزدها که در برخی شهرهای خاص از جمله قم اعلام نامزدی کرده‌اند، از کجا تامین شده است.

آب معدنی با طعم تریاک
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم گفت: با تلاش ماموران مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم ۳۹ کیلوگرم تریاک که درون بطری‌های آب معدنی جاسازی شده بود از یک دستگاه خودرو تیبا کشف شد.
منوچهر طالبی اظهار داشت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۳۹ کیلو و ۴۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که در ۲۲ بطری آب معدنی جاساز شده بود را کشف کرده و راننده را نیز دستگیر کردند.
وی گفت: متهم با استفاده از خودروهای مختلف که تا لحظه دستگیری ۱۲ دستگاه از آنها شناسایی شده بود قصد داشت این مقدار مواد مخدر را از یکی از استان‌های جنوبی به استان همجوار قم انتقال دهد که در نهایت به همراه مواد مکشوفه به مراجع قضایی استان تحویل شد.

هدیه 250 هزارتومانی در همایش انتخاباتی
شنیده شد که عصر روز یکشنبه همایشی در حمایت از یک کاندیدا برگزار شد که با حواشی همراه بود. ایسنا نوشت؛ در حاشیه این مراسم چند بار قرعه‌کشی صوری‌ انجام شد و به برخی حاضران به‌طور تصادفی و بر اساس قرعه‌کشی مبالغی هدیه داده شد. در این مراسم زمان ورود کاغذهایی به مدعوین داده می‌شد که بعد از سخنرانی طرفداران این کاندیدا قرعه‌کشی‌ها بر اساس شماره آن کاغذها صورت می‌گرفت؛ به نیت 14 معصوم به 14 نفر مبلغ 250 هزار تومان اهدا شد. پس از سخنرانی چند نفر از طرفداران دیگر این کاندیدا به ده نفر مبلغ یکصدهزار تومان اهدا شد و در ادامه نیز به 10 نفر دیگر مبلغ یکصد هزار تومان دیگر اهدا گردید.

همراهی رئیس‌جمهور پیشین با حسن روحانی در شیراز
شنیده شد که اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که تا کنون کارناوال‌های انتخاباتی چندانی در خیابان‌ها راه نیانداخته بودند، قرار است در دو روز پایانی مانده به برگزاری انتخابات اقدام به تبلیغات گسترده خیابانی کنند. خبر نو نوشت؛ شنیده‌های خبرنگار ما از مسئولان ارشد ستاد انتخاباتی روحانی حاکی از آن است که پیش از شروع این موج تبلیغاتی قرار است روحانی سفری به شیراز داشته باشد که نکته جالب توجه آن این است که رئیس دولت اصلاحات نیز طی این سفر وی را همراهی خواهد کرد. موج گسترده تبلیغات خیابانی روحانی بعد از سفر به شیراز خواهد بود.

تکذیب حمایت سعید حدادیان از جلیلی
شنیده شد که سعید حدادیان خبر حمایت خود از سعید جلیلی را غیر واقعی عنوان کرد. خبرآنلاین نوشت؛ با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری «اخبار انتخاباتی» داغ شده است. سعید حدادیان، مداح شناخته‌شده که در جریان انتخابات سال 84 با همراهی برخی هیات‌های مشهور مذهبی نقش زیادی در رئیس‌جمهوری شدن محمود احمدی‌نژاد داشتند.
در رابطه با حمایت خود از سعید جلیلی گفت: «من در روزهای گذشته خبری شنیده‌ام که بنده و حاج منصور از سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرده‌ایم. این گفته‌ها تحت هیچ شرایطی صحت ندارد و من از آقای جلیلی هیچ حمایتی نکرده‌ام.» وی ادامه داد: «به‌طور شخصی هنوز به جمع‌بندی برای حمایت از شخص خاصی نشده‌ام و درحال بررسی‌های لازم هستم اما قطعا خبر حمایت من از آقای جلیلی کذب محض است.»

اعلام حمایت قلعه نویی از رضایی
به گزارش مشرق به نقل از تابناک، امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال طی تماسی از دکتر محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد و برای وی آرزوی موفقیت نمود .
البته تعداد زیادی از بازیکنان و پیشکسوتان تیم استقلال حمایت خود را از دکتر محسن رضایی اعلام نمودند که در اولین فرصت فهرست امضا شده بازیکنان منتشر می شود .

تکذیب محتوای پیامک انتخاباتی یک فرمانده سپاه
مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به انتشار پیامکی درباره تجلیل و حمایت یک فرمانده سپاه از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری، محتوای این پیامک را تکذیب کرد.به گزارش ایلنا، در پی انتشار پیامکی مبنی بر تجلیل و حمایت یکی از فرماندهان ارشد سپاه از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه با تکذیب محتوای این پیامک تصریح کرد: همانگونه که بارها گفته شده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان این نهاد هیچگاه از فرد و گروهی در انتخابات به صورت مصداقی حمایت نکرده و نخواهد کرد.
وی افزود: انتظار است اصحاب رسانه بر اساس رسالت خطیر خود و رعایت اخلاق حرفه‌ای از پرداختن به اینگونه اخبار کذب و نادرست پرهیز کنند.سردار شریف تاکید کرد: بدیهی است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناسایی و معرفی عوامل انتشار این پیامک به مراجع قانونی و قضایی را در دستور کار قرار خواهد داد.

 رقابت ها فشرده‌تر می شود
با اعلام انصراف دکتر غلامعلی حداد عادل به نفع اصولگرایان و احتمال انصراف دکتر عارف به نفع دکتر حسن روحانی، رقابت میان اصولگرایان و مستقل‌ها فشرده‌تر می‌شود. با کنار رفتن دکتر عارف، اصلاح طلبان نامزدی برای ریاست جمهوری نخواهند داشت و صحنه رقابت انتخابات شاهد دو صف خواهد بود که عبارتند از اصولگرایان و مستقل‌ها، و با سه نامزد از هم اکنون مشخص است که در صف اصولگرایان تلاش برای تشویق بعضی نامزدها جهت انصراف دادن رو به افزایش است تا با مقدار کمتر بتوانند به پیروزی خود اطمینان بیشتری پیدا کنند.

فهرست حامیان مشایی برای شورا
مهر: خبرها حاکی است که فهرست ستاد انتخاباتی زنده باد بهار حامیان مشایی و احمدی نژاد برای انتخابات شورای شهر تهران اعلام شده است.

حمایت مصداقی ازنامزدی ندارم
جهان: محمد صادق آهنگران، عضو هیات امنای هیات رزمندگان اسلام گفت که در انتخابات از هیچ نامزدی حمایت مصداقی نمی‌کند.

پایگاه صهیونیستی بالاترین  به قدرت رسانه ای ایران معترف شد
پایگاه صهیونیستی بالاترین در مقاله‌ای با تحسین قدرت رسانه‌ای جمهوری اسلامی که حتی ضدانقلاب را به کار گرفته، آورده است:«باید به طراحان پروپاگاندای (تبلیغات) جمهوری اسلامی این موفقیت حیرت‌انگیزشان را تبریک گفت! روانشناسی جمعی را به نحو احسن استفاده کرده‌اند.» این مقاله موفقیت تبلیغات جمهوری اسلامی را در به‌کارگیری ضدانقلاب در راستای منافع نظام خواند به‌طوری‌که ضدانقلاب مبلغ انتخابات نمی‌دانند که به نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند. نویسنده این مقاله با درماندگی در سرزنش دوستانش نوشته است: «واقعاً خوابیم یا بیدار؟»

اظهارات عجیب یک نامزد شورای شهر
جهان: نامزد شورای شهر یکی از شهرهای شرق کشور در اظهاراتی گفته است که داشتن چهار زن و 40 فرزند منعی ندارد.

 روزنامه ابرار از فردا منتشر می شود
 روزنامه ابرار، پس از سه روز وقفه فردا منتشر خواهد شد. وقفه در انتشار روزنامه ابرار به دلیل مشکلی که این روزنامه با مالک ساختمان اداری خود پیدا کرد پدید آمد. مدیر نشریات ابرار می‌گوید درحال انتقال امکانات به ساختمان دیگری هستیم و روز چهارشنبه 22 خرداد ماه انتشار این نشریات از سرگرفته خواهد شد. نشریات ابرار، شامل روزنامه، ابرار اقتصادی و ابرار ورزشی هر روز منتشر می‌شوند.

اعدام یک نوجوان سوری در مقابل چشمان اعضاء خانواده اش
اعدام یک نوجوان سوری در مقابل چشمان اعضاء خانواده اش، جنایت تازه تروریست‌های مخالف دولت سوریه است که بر رسوائی آنها افزوده است. به گزارش خبرگزاری ابنا، گروه‌های مسلح در شهر حلب یک نوجوان سوری را در مقابل چشمان اعضاء خانواده‌اش به قتل رساندند. براساس این گزارش، تروریستها در منطقه "الشعار" در شهر حلب پس از ادعای این که این نوجوان 15 ساله به پیامبر اسلام(ص) توهین کرده، او را مقابل چشمان پدر و مادرش اعدام کردند.
مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان اعتراف کرده است که عناصر مسلح پس از دعوای این نوجوان قهوه فروش با فرد دیگر، او را دستگیر و به کفر متهم کردند. تروریستها قبل از اعدام این نوجوان، وی را به شدت شلاق زدند و پس از آن مقابل چشم پدر و مادرش و ساکنان منطقه دو گلوله به سر وی شلیک کردند. براساس این گزارش، لهجه و شیوه صحبت کردن عاملان این جنایت، با سوری‌ها متفاوت بود.

 محورهای تحقیق از بنیاد شهید
تابناک: امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، سوء مدیریت، اهمال کاری در درمان ایثارگران و جانبازان، انتصاب افراد غیر‌صلاحیت دار را از مهمترین محورهای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید خواند وگفت: عدم شفافیت عالی و وجود شایبه‌های مختلف در بخش‌های اقتصادی بنیاد و کشف اختلاس 15 میلیارد تومانی و حیف و میل بیش از 170 میلیارد از دارایی‌های بانک دی در صرافی ها که این رقم از طرف صرافی هایی خاص به کشور امارات و شهر دبی انتقال داده شده از جمله مسایل مطروح در این رابطه است.

هشدار ایران به دولت کانادا
ایسنا: سید عباس عراقچی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: مسؤولیت برگزار نکردن انتخابات ریاست جمهوری برای هموطنان مقیم کانادا، متوجه دولت آن کشور است.

احمدی‌نژاد:از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنیم
محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که گزینه دولت در انتخابات ریاست جمهوری کدام کاندیداست، اظهار کرد: از هیچ کاندیدای خاصی حمایت و جانبداری نمی‌کنیم.
وی افزود: من هم چون سایر اقشار مردم حق تنها یک رای را دارم و در انتخابات شرکت می‌کنم. رئیس جمهور کشورمان صبح امروز با ورود به استان خوزستان وارد شهرستان حمیدیه شد. وی در سفر یک‌روزه امروزش افتتاح چندین پروژه مسکن مهر را در شهرهای استان در دستور کار دارد.

تخریب ستادهای محسن رضایی در زاهدان
ستادهای دکتر محسن رضایی در زاهدان توسط عوامل شهرداری این شهر تخریب شد، به گونه ای که ادامه فعالیت های اعضای ستادها با وقفه روبرو شده است. با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با استانداری سیستان و بلوچستان ، فرمانداری و شهرداری زاهدان ستادهای محسن رضایی فعالیت خود را شروع کرده بودند که این فعالیت ها اکنون با وقفه روبرو شده است.
اما متاسفانه ساعت 3 بامداد شهردار منطقه 2 زاهذان در اقدامی حیرت انگیز اقدام به تخریب پیاده روی ستاد مرکزی دکتر رضایی کردند. مسئولان ستاد کتر رضایی در حال پیگیری امور هستند و انتظار این است که هر چه سریع تر مشکلات موجود را برطرف کنند.

مچگیری سایت توکلی از فیلم تبلیغاتی روحانی
حسن روحانی شب گذشته در فیلم تبلیغاتی خود به وضعیت اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت که هر روز در مسیر خانه تا محل کار خود به چهره مردم نگاه می کند.
سایت الف نوشت:وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور این طور تحلیل می کرد که چهره مردم اغلب عبوس و اندوهناک و غمگین است.گفتنی است خانه حسن روحانی و محل کار وی در جماران است. مسیر خانه تا محل کار حسن روحانی را شاید کمتر از 5 دقیقه بتوان طی کرد. جماران از مناطق خوش نشین پایتخت است. مردم این منطقه از قشر مرفه تهران هستند. مردم این منطقه در صف نان و شیر کمتر هستند و بعید است اهل خیابان باهنر و جماران وقتی دور هم جمع می شوند از گرانی ها بنالند و از اینکه حقوقشان کفاف روزهای آخر ماه را نمی دهد گلایه کنند.
 
تلاش برای انصراف قالیباف یا ولایتی
با اعلام انصراف دکتر غلامعلی حداد عادل به نفع اصولگرایان و احتمال انصراف دکتر عارف به نفع دکتر حسن روحانی، رقابت میان اصولگرایان و مستقل‌ها فشرده‌تر می‌شود. با کنار رفتن دکتر عارف، اصلاح طلبان نامزدی برای ریاست جمهوری نخواهند داشت و صحنه رقابت انتخابات شاهد دو صف خواهد بود که عبارتند از اصولگرایان و مستقل‌ها، و با سه نامزد از هم اکنون مشخص است که در صف اصولگرایان تلاش برای تشویق بعضی نامزدها جهت انصراف دادن رو به افزایش است تا با مقدار کمتر بتوانند به پیروزی خود اطمینان بیشتری پیدا کنند.
برخی معتقدند با توجه به حمایت گسترده تشکلهای روحانیت از ولایتی؛ قالیباف که مدعی تبعیت از علما است باید به نفع ولایتی کناره گیری نماید.

اخبار کوتاه      
 * به‌تازگی با فراخوان گروهک‌های تروریستی کومله، گروهک‌های تروریستی کردستان و سلطنت‌طلبان ورشکسته، تجمعی در گوتنبرگ سوئد به بهانه تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی ایران برگزار شد. اگر چه این گروهک‌ها، ماه‌های پیاپی و به‌طور گسترده و وسیع در شبکه‌های اجتماعی و همچنین شبکه‌های ماهواره‌ای به تبلیغ این فراخوان تجمع پرداخته بودند؛ اما به جز اندکی که تعدادشان از انگشتان دو دست نیز فراتر نمی‌رفت، در این تجمع حاضر نشدند.
 * «کمال مام خزری» یکی از اعضای مطرح و شناخته شده گروهک تروریستی کومله «بهرام رضایی» موسوم به «کومله انقلابی کردستان ایران»، در یک افشاگری تکان‌دهنده فاش کرد «عبدالله مهتدی» دستور قتل وی را صادر کرده و او را سلمان رشدی کومله نامیده است. بهرام رضایی مدتی پیش، از «کومله مهتدی» جدا شد و شاخه جدیدی از کومله را تأسیس کرد و خود در رأس کمیته مرکزی آن قرار گرفت.
 * فائزه هاشمی در مصاحبه با پایگاه ضدانقلابی «کلمه» وابسته به شبکه فتنه مقیم پاریس، درباره شرکت در انتخابات گفت: نامزدی ندارم و اوضاع مناسبی نمی‌بینم که بخواهم شرکت کنم. وی رد صلاحیت پدرش در انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها را علت بی‌انگیزگی خود عنوان کرد. گفتنی است وی چندی پیش در مصاحبه روز بهار، منافقین را مجاهد نامیده بود!
 * «یوال اشتاینتز» در نشست خبری با خبرنگاران خارجی در پاسخ به این پرسش که آیا موفقیت‌های اخیر نیروهای سوریه حاکی از پیروزی بشار اسد است، گفت: من دائماً عقیده داشتم که اسد با حمایت‌های قدرتمند ایران و حزب‌الله در نهایت پیروز خواهد شد. وی افزود: من از مدت‌های طولانی است که معتقدم پیروزی اسد امکان‌پذیر است. این در حالی است که ژوئن 2011 به‌دنبال آغاز ناآرامی‌ها در سوریه «ایهود باراک» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که بشار اسد طی چند هفته سقوط خواهد کرد!

https://shoma-weekly.ir/vhubVX