گفته می‌شود که...

تلاش احمدی نژاد برای بازگشت به سیاست/ روزنامه ی دولت و مصاحبه با یک هرزه نگار زمان طاغوت/ تشدید تحرکات اصلاح طلبان برای احیای خاتمی/ کشف حجاب خانم ورزشکار ایرانی در بلژیک/ بازگشت دانشجویان فتنه‌گر با مجوز وزارت علوم! و...

تلاش احمدی نژاد برای بازگشت به سیاست
در حالی تیم احمدی‌نژاد برای کار تشکیلاتی با اصولگرایان تمایل نشان داده است که طی هشت سال گذشته و هنگامی که این تیم بر کرسی قدرت تکیه زده بود خود را اصولگرا ندانسته و معتقد بودند هیچ وابستگی‌ای به این جناح ندارند. اما حال که شرایط تغییر کرد و جایگاه گذشته و امید شان برای حضور در مناصب دولت جدید منقطع شده در حال منتسب کردن خود به جناح اصولگرا هستند. چرا که تیم دولت گذشته هم‌‌اکنون به‌دنبال شریک برای عملکرد هشت سال گذشته هستند تا از طریق این شرکا پاسخگوی خیل انتقادات باشد که یکسوی آن دولت هست و سوی دیگر این میدان را اصولگرایان منتقد احمدی‌نژاد رهبری می‌کند. چنانچه این سناریو محقق شود، اصولگرایان منتقد سکوت کرده و با همراهی این طیف از منتقدین سابق، تیم احمدی‌نژاد قادر خواهد بود بخشی از انتقاداتی که امروز از تریبون‌های مختلف دولتی نسبت به عملکرد دولت‌های نهم و دهم مطرح می‌شود را پاسخگو باشد. ناظران سیاسی معتقدند چیزی ناگوار‌تر از سکوت برای احمدی‌نژاد و تیمش نیست و آنچه این روزها در مصاحبه‌های متعدد معاون سابق احمدی‌نژاد با رسانه‌های مختلف دیده می‌شود رفع بخش کوچکی از این ناگواری است. رئیس‌جمهور سابق که روزگاری در اوج محبوبیت بر صفحات تلویزیون حاضر می‌شد،‌این روزها رسانه و ابزاری برای گزارش دادن به مردم ندارد.این در حالی است که اصولگرایان نیز بعید است برنامه‌ای برای رایزنی با تیم احمدی‌نژاد برای رقابت‌های آینده داشته باشند ولو آنکه برخی وزرای سابق دولت نهم و دهم در لیست‌های انتخاباتی اصولگرایان برای مجلس دهم دیده شوند.

نمایش قرآن دست‌نویس امام موسی کاظم(ع)

در منطقه کشمیر قرآن نفیس دست‌نویسی منسوب به امام موسی کاظم (ع) وجود دارد که سالی یک بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این قرآن هر ساله در روز اربعین در حرم «باب‌الجواد» شیعیان به نمایش گذاشته می‌شود.

قدمت این نسخه دست‌نویس به حدود 1300 سال قبل و اوایل سال 173 هجری می‌رسد. این قرآن به خط کوفی بوده و گفته می‌شود که امام هفتم در زمان اسارتشان در زندان «هارون‌الرشید» در بغداد آن را نگاشته‌اند.

تکذیب یادداشتهای منتسب به روحانی

طی روزهای گذشته مقالات و یادداشتهایی به قلم حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در برخی رسانه‌های خارجی منتشر شده است که بنا به گفته مشاور رسانه ای رئیس جمهور همگی آنها از درجه اعتبار و واقعیت خارج است.

صدور 60 هزار کارت برای اتباع خارجی

احمد لطفی‌نژاد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه حدود 90 درصد اتباع خارجی در استان تهران مستقیما در بخش خصوصی کار می‌کنند، از صدور 60 هزار کارت کار اتباع خارجی در استان تهران خبر داد.

بازگشت دانشجویان فتنه‌گر با مجوز وزارت علوم!

پنهان‌کاری مسئولان وزارت علوم در انتشار اسامی افرادی که دوباره به دانشگاه‌ها بازگشتند، سبب شد تا آمار دقیقی از این افراد در دست نباشد، ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد متأسفانه مسئولان وزارت علوم بدون در نظر گرفتن سوابق عملکرد دانشجویان محروم از تحصیل، افرادی را پذیرش کردند که عناد و دشمنی آن‌ها بارز و آشکار است. در ادامه به اسامی برخی از دانشجویان اصلی فتنه اشاره می‌شود:

فواد.ش: دانشجوی دانشگاه تهران، چپ افراطی که با اکثر دانشجویان چپ دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر در ارتباط بود؛ سردبیر نشریه مارکسیستی «نسل سوم»؛ همکاری با احزاب کمونیستی خارج کشور و انتشار مقاله و گزارش‌های خبری در پایگاه‌های کمونیستی؛ انتشار جزوه‌های آموزشی سوسیالیسم. وی همچنین سابقه زندان به دلیل ارتباط نامشروع دارد.

بزرگمهر ب: از مرتبطان با عوامل بیگانه در خارج از کشور است.

افشین ح: دارای سابقه بازداشت و حضور در اغتشاشات روز عاشورای سال 88 و تجمع و تبانی علیه نظم دانشگاه است.

حامد م: فعال سیاسی و مرتبط با انجمن منحله دانشگاه امیرکبیر و عامل ایجاد بی‌نظمی در دانشگاه است.

روزبه آ: دانشجوی چپ؛ وی سابقه نگارش مقالات کمونیستی دارد و از عوامل ایجاد نا‌آرامی و بی‌نظمی در دانشگاه است.

عابد ت: دانشجوی چپ افراطی دانشگاه امیرکبیر که سابقه زندان دارد. وی با جریان‌های مارکسیستی خارج از کشور ارتباط داشت و با رهبر این جریان در برپایی تجمعات اعتراضی در دانشگاه امیرکبیر نقش مؤثری ایفا کرد. نامبرده همچنین در تجمعات خارج دانشگاه از جمله اعتراضات کارگران شرکت واحد و... حضوری فعال داشت.

بابک ز: عضو انجمن منحله امیرکبیر است. وی در نشریات دانشجویی مسئله‌دار فعالیت داشته و در تجمعات اعتراضی در دانشگاه امیرکبیر حضوری فعال و نقشی مؤثر داشته است. نامبرده در شرب خمر و مصرف و توزیع قرص‌های روانگردان سابقه دارد. گفتنی است وی در تجمع غیر قانونی 16 آذر سال جاری که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، حضور داشته و در تحریک و خط‌دهی دانشجویان نقش مؤثری داشته است.

احسان‌الدین م: فعال فتنه 88؛ حضور در اغتشاشات روز عاشورای 88، 25 خرداد، روز قدس، درگیری‌های دانشگاه امیرکبیر و ارسال پیامک برای تحریک دیگران برای حضور در اغتشاشات.

روزبه م: از دانشجویان چپ سردبیر نشریه توقیف شده «آلترناتیو» (‌مروج تفکرات چپ) بوده است.

امین م: دانشجوی دانشگاه شریف، شرکت در تجمع غیرقانونی 25 بهمن 89، اخلال در نظم و آسایش عمومی، حضور در تجمعات غیرقانونی 16 آذر سال 88 در دانشگاه شریف، حضور در تجمعات اعتراضی در دانشگاه و ایجاد درگیری، شعاردهی علیه نظام در 24 بهمن سال 89 به دعوت سران فتنه و ارتباط با عوامل بیگانه از سوابق وی است

انتشار تصاویر خصوصی بازیگران زن ایرانی توسط یک سایت

یک وب سایت تفریحی که در سامانه ساماندهی پایگاههای اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی! به ثبت رسیده است در اقدامی نادر به انتشار تصاویر خصوصی بازیگران زن سینما اقدام کرد . پیش از این بارها به مسئولین محترم وزارت ارشاد پیرامون اقدامات خلاف اخلاق این سایت هشدار داده شده بود اما ظاهرا با بی توجهی صورت گرفته سایت مذکور همچنان در انتشار تصاویر خصوصی بازیگران زن سینما یکه تازی می کند .
این نکته که از چه طریق این تصاویر کاملا خصوصی به دست مسئولین سایت می رسد در نوع خود جالب توجه به نظر می رسد .

توقف یکباره پخش تبلیغات اطراف زمین استادیوم ازادی!

سوم دی ماه - پخش تبلیغات اطراف زمین فوتبال به هنگام برگزاری دیدار استقلال تهران و داماش گیلان ناگهان متوقف شد و برای دقایقی نسبتا طولانی جمله‌ای مبنی بر اینکه «به دلیل تصویربرداری نامناسب صداوسیما پخش تبلیغات متوقف می‌باشد»! بر روی تابلوهای تبلیغاتی اطراف زمین فوتبال نقش بست.

این جمله حدودا از 10 دقیقه مانده به پایان نیمه اول به جای تبلیغات بر روی نوار مشکی توسط بیننده تلویزیون و همچنین حاضران در ورزشگاه آزادی دیده شد، در نیمه دوم نیز در دقایق 50 تا 55 ادامه پیدا کرد.پخش تبلیغات در ادامه بازی استقلال و داماش به روال عادی بازگشت؛ هر چند دوربین‌های تلویزیونی مستقر در استادیوم آزادی در مقاطعی تلاش کردند کمترین تصویر از تبلیغات اطراف زمین را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، اختلاف صداوسیما و فدراسیون فوتبال بر سر پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات از مدت‌ها قبل آغاز شده است. حتی در مقاطعی این اختلاف به ایجاد شبهه در پخش مسابقات فوتبال و همچنین ارائه تصاویر نامناسب از بازی به دلیل پرهیز از نشان دادن تبلیغات اطراف زمین کشیده شد.

روزنامه ی دولت و مصاحبه با یک هرزه نگار زمان طاغوت

روزنامه ایران، متأسفانه هفته گذشته (شنبه 23 آذر) به مصاحبه‌ای با امیر عشیری پاورقی نویس مجلات زرد دوران طاغوت و به سیاق رپرتاژ آگهی‌ها پرداخت. در بخشی از مصاحبه به خروج وی از کشور در دوران مصدق و سپس بازگشت از آلمان بعد از کودتا با دیدی مثبت تلقی گردیده و تفکر و دیدگاه حمایتی وی از رژیم کودتا مخفی داشته می‌شود. امیر عشیری از هرزه‌نگاران پلیسی‌نویس بود که در یک داستان پلیسی معمولی خوانندگان نوجوانان و جوانان معصوم هم‌وطن را با صحنه‌های اروتیک و شهوانی زشت مواجه می‌ساخت. او و هم فکرانش همچون رجب علی اعتمادی سال‌ها در تلاش برای به انحطاط کشانیدن و تشویق دختران از خانه و سوق دا دن تفکر نوجوانان به مسائل جنسی در مجلات هفتگی و کتاب‌های جیبی قلم‌فرسایی کردند.

حرکت باور نکردنی خلعتبری

در پایان بازی ملوان و پرسپولیس، محمدرضا خلعتبری به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. او اما بلافاصله بعد از ورود به رختکن، جایزه مربوطه را به مهرداد کفشگری تحویل داد و خطاب به او گفت: «بهترین بازیکن زمین تو بودی نه من، این جایزه مال توست.» به نظر می‌رسد سرخپوشان امسال فضای دوستانه‌ای در تیم دارند و این، یکی از دلایل موفقیت آنهاست.

تشدید تحرکات اصلاح طلبان برای احیای خاتمی

تحرکات اصلاح طلبان و حامیان فتنه به اندازه ای است که آنها تقریبا هیچ فرصتی را برای مطرح کردن دوباره خاتمی و تحمیل او به عنوان چهره مقبول از دست نمی دهند.اوج این تحرکات به مراسم یادبود نلسون ماندلا مربوط می شود که تعدادی از اصلاح طلبان در نامه ای با لحن بی سابقه از رییس جمهور خواستند تا "مصرانه" از خاتمی درخواست کند در مراسم مذکور حضور یابد که البته روحانی در نهایت پاسخ مطلوب اصلاح طلبان را به آنها نداد.
به علاوه، دیدارهای متناوب خاتمی با فعالان مختلف سیاسی و نیز برخی متهمان فتنه، مسئولان سابق دولت اصلاحات، هنرمندان و نیز جشنواره ها و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری همچنان ادامه دارد.احیای خاتمی به قدری جدی است که که بر اساس اخبار منتشرشده در رسانه ها، اصلاح طلبان طرحی با نام " احیای محمد خاتمی" به تصویب رسانده اند و در اولین گام تصمیم گرفته اند تا خاتمی برای ملاقات با مراجع تقلید به قم سفر کند. درباره انگیزه های اصلاح طلبان برای احیای خاتمی هنوز خبر دقیقی در دست نیست اما گفته می شود خاتمی برای برخی از حامیان فتنه به عنوان مهم ترین گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است. بر این اساس عده ای از این افراد قصد دارند در صورت امکان خاتمی را نه در انتخبات دو دوره بعد بلکه در انتخابات آتی در سال 96 به جای روحانی به عنوان کاندیدای خود معرفی کنند!

کشف حجاب خانم ورزشکار ایرانی در بلژیک

راحله آسمانی پرافتخار ترین تکواندو کار تیم ملی بانوان است. اما او چند ماهی می شود که با پذیرفتن تابعیت کشور بلژیک برای تیم ملی این کشور به میدان می رود و تا به امروز سه مدال هم گرفته است.گفته می شد راحله با حجاب کامل برای بلژیکی ها به میدان می رود اما او ناگهان علاوه بر گذر از نام تیم ملی تکواندوی ایران ، حجاب خود را هم برداشته و بدون حجاب برای بلژیکی ها بازی می کند.
آسمانی با کشف حجاب حتی مقابل نمایند رژیم صهیونیستی هم به میدان رفت.

درگیری در یک همایش

عصر دیروز همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه» توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد که حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت. در این همایش مهدی کوچک‌زاده، حجت‌الاسلام نبویان و موسوی رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تهران به همراه علیرضا قزوه شاعر و حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان حضور داشتند. در این مراسم پس از اینکه علی عبدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در ابتدای برنامه سخنان خود را پس از سلام به شهدای انقلاب و فتنه و طرح مطالبات خود از مسئولان درخصوص فتنه‌گران مطرح کرد، عده‌‌ای از دانشجویانی که به عنوان مخالف شریعتمداری در این جلسه حضور داشته‌اند، با شنیدن نام موسوی و کروبی فریاد شادی سر دادند اما دانشجویان دیگر که از مخالفان سران فتنه بودند با شعارهایی چون «مرگ بر فتنه‌گر»، و ... از سخنان عبدی استقبال کردند. همچنین شریعتمداری در حالی که دانشجویان با فریادهای خود از قبیل «درود بر عمار مطبوعاتی»او را به سن دعوت کردند عده‌ای از دانشجویان مخالف شریعتمداری نیز حین سخنان وی قصد برهم زدن مراسم را داشتند و با سر دادن شعارهایی از قبیل «اسرائیل، کیهان پیوندتان مبارک» با او به مخالفت پرداختند.

فیلم ضدایرانی در شبکه های خارجی

بتازگی سریالی ضد ایرانی از شبکه های خارجی پخش می شود، این در حالی است که فصل سوم سریال آمریکایی هوملند با ترور فرمانده سپاه ایران توسط یک عامل آمریکایی پایان یافته است!

عده‌ای درپی رشوه‌گیری هستند

مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه برخی به دنبال باج گرفتن از بابک زنجانی بوده و وی را تهدید کرده اند، گفت: این کمیسیون به زنجانی هشدار داده است که حق ندارد به کسی در خصوص پرونده‌اش باج یا رشوه بدهد.

کمک فوری 300 میلیونی به ناجا برای جمع آوری اتباع غیرمجاز

بر اساس مصوبه هفته های اخیر هیئت وزیران که بنا به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تصویب و طی روزهای اخیر ابلاغ شده، مقرر شده است مبلغ 300 میلیون تومان برای جمع آوری و نقل و انتقال اتباع غیرمجاز و جلوگیری از ورود آنها به استان های کرمان ، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی به نیروی انتظامی استانهای مذکور هر یک به مبلغ 100 میلیون تومان اختصاص یابد.

رئیس هیات پارلمانی اروپا: برخوردم با هاشمی بی‌احترامی نبود

یکی از اقدامات حاشیه‌ساز هیات پارلمانی اروپا در سفری که هفته قبل به تهران داشت، نوع برخورد رئیس این هیات در جلسه ملاقات با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، زیرا وی در این جلسه در زمان ورود هاشمی به محل ملاقات، از روی صندلی خود برنخاست.

در حالی که واکنش‌ها به این اقدام تاریا کرونبرک، رئیس هیات پارلمانی اتحادیه اروپا به تهران همچنان ادامه دارد، وی گفته است بی‌احترامی نکرده و رفتار وی ناشی از ابهام در پروتکل‌های دیپلماتیک و تفاوت فرهنگی بوده است. پیش از این ماریچا اسخاکا، دیگر عضو هیات پارلمانی اتحادیه اروپا به شبکه بی‌.بی‌.سی گفته بود این رفتار حاکی از بی‌احترامی نبوده است.

دستور دولت برای پرداخت خسارات آتش سوزی یک روستا

بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد دولتی به وزارت کشور، مقرر شده مبلغی قریب به 10 میلیارد تومان برای جبران خسارت آسیب دیدگان ناشی از آتش سوزی روستای امامزاده ابراهیم شهرستان شفت استان گیلان پرداخت شود که از این مبلغ 330 میلیون تومان برای کمک بلاعوض معیشتی و تامین لوازم خانگی به 110 خانوار و 880 میلیون تومان برای کمک بلاعوض به واحدهای احداثی روستایی به صورت نقدی یا مصالح مناسب با پیشرفت کار اختصاص می یابد.

رئیس‌جمهور و شجریان

پس از آن‌که یکی از سایت‌ها اعلام کرد رئیس‌جمهور حدود سه هفته قبل با محمدرضا شجریان دیدار داشته است، خبرگزاری فارس به نقل از یکی از نزدیکان شجریان نوشت که این خبر صحت ندارد.

سایت پارسینه در خبری که دیروز درباره انجام این دیدار منتشر کرد، نوشته بود: دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور همراه همسرش در یک دیدار غیررسمی و بدون اطلاع قبلی به منزل محمدرضا شجریان استاد آواز موسیقی کشور رفته و با وی دیدار کرده است.با توجه به این‌که پارسینه زمان این دیدار را حدود سه هفته قبل اعلام کرده بود، خبرگزاری فارس به نقل از یکی از نزدیکان شجریان با تکذیب این خبر نوشت: شجریان حدود دو ماه است که در ایران نیست.فارس همچنین تاکید کرد که منابع نزدیک به دولت نیز در تماس با این خبرگزاری، خبر این دیدار را تکذیب کردند.پس از این خبر، سایت پارسینه با اصلاح خبر خود اعلام کرد، این دیدار قبل از سفر محمدرضا شجریان به خارج صورت گرفته است و شجریان اکنون در آلمان به سر می‌برد.

همزمان با انتشار این اخبار پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه ای و بدون اشاره به مصداق خاصی تاکید کرد: نظر به انتشار برخی اخبار و مطالب نادرست در برخی رسانه‌ها و انتساب آن به رئیس‌جمهور در روزهای اخیر، ‌ضمن تکذیب این‌گونه موارد، اعلام می‌شود، مواضع، دیدگاه‌ها و اخبار مرتبط با رئیس‌جمهور صرفاً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور یا با تأیید صریح این دفتر اعلام می‌شود.

700ایرانی خارج کشور در انتظار اعدام

ایسنا: ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه گفت: حدود 6هزار زندانی و 700اعدامی در کشورهای دیگر داریم.

پیام عجیب پاپ به فقرا
شفقنا: پاپ فرانچسکوی آرژانتینی در ویدیویی اعلام کرده، افراد فقیری که از باقیمانده های مواد غذایی در زباله ها تغذیه می کنند، نقش مثبتی در سلامتی محیط زیست دارند!

حجاریان باید سلب نظارت استصوابی را پیگیری ‌کند!
صادق زیباکلام استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی درباره سخنان اخیر سعید حجاریان مبنی بر برخورداری دولت از اختیار انحلال مجلس اظهار داشت: اینکه قوه مجریه یا یک قوه دیگر بتوانند مجلس را منحل کنند، سابقه و روش خطرناکی است. زیباکلام ادعا کرد:‌ نمی‌توان گفت هیچ کدام از نمایندگان مجلس نماینده واقعی نیستند، بالاخره از بین 290نماینده، می‌توان 20نماینده واقعی را پیدا کرد؛ از این رو اگر بخواهیم این قدرت رابه یک قوه دیگر واگذار کنیم کار جالبی نیست. این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: بنده اگر جای آقای حجاریان بودم به جای اینکه به‌دنبال این تز و اصلاح امور از طریق انحلال مجلس باشم، سعی می‌کردم نظارت استصوابی را از شورای نگهبان سلب کنم.
شرط بندی نخست‌وزیر ایتالیا درباره آینده ایران
با خبر شدیم که نخست‌وزیر ایتالیا درباره تمایل حسن روحانی به اصلاح و ایجاد فضای باز، شرط بست. به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، انریکو لیتا تأکید کرد: «شک و تردیدی ندارم که انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران، فرصتی برای تغییر است و به نفع همه است که برای موفقیت این تغییرات و مشارکت در پیشرفت آن در ایران، شرط بندی کنند

نگرانی سفیر رژیم اسرائیل از فروکش نمودن تحریم ایران
«ران درمر» سفیر جدید اسرائیل در امریکا مسأله هسته‌ای ایران را مهمترین چالش پیش روی دولت اسرائیل و مهمترین اولویت از نظر بنیامین نتانیاهو دانسته و گفته «اسرائیل خواهان ادامه فشارهای تحریمی علیه ایران و فرسایش بیشتر اقتصاد این کشور است». به گزارش عصر ایران، وی در مصاحبه با روزنامه «میامی هرالد» با بیان این ادعا که « تحریم‌ها روز به روز قابلمه اقتصاد ایران را به نقطه داغتر می‌رساند و اقتصاد ایران 100 میلیارد دلار بابت این تحریم‌ها زیان دیده است»، اظهار کرده « ما می‌گوییم بگذارید حرارت این ظرف به حدی داغ و داغتر شود تا حکومت ایران به این نقطه انتخاب برسد. در حالی که توافق ژنو از حرارت زیر این ظرف کم می‌کند و از نظر ما این اشتباه است
مدرسه جای میلیشیای انتخاباتی نیست
ابراهیم آقامحمدی نماینده مجلس در تذکر شفاهی به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: براساس اطلاع واصله عناصری از کمیته X معروف دوران اصلاحات در ستاد برخی وزارتخانه‌‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش رخنه کردند و برنامه‌ریزی می‌کنند که عناصر تندرو و تشنج‌آفرین را در آموزش و پرورش به کار گیرند و مدارس را محل جذب میلیشیا برای اهداف انتخاباتی و سیاسی خود قرار دهند. آقامحمدی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای فانی! شما وزیر آقای روحانی اعتدال‌گرا هستید یا عنصر عملیاتی کمیته X؟ من به شما اخطار می‌کنم عواقب هرگونه تشنج و درگیری در وزارت آموزش و پرورش برعهده بی‌تدبیری شماست. وی ضمن هشدار به وزرای اطلاعات و کشور تاکید کرد: به وزارت اطلاعات و کشور هشدار می‌دهم که علاج واقعه را قبل از وقوع کنید و جلوی تشنج‌آفرینی‌های باند تندرویی که در آموزش و پرورش منزل گرفته را بگیرید.

هشدار کمیسیون اصل 90 به بابک زنجانی
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این‌که برخی به دنبال باج گرفتن از بابک زنجانی بوده و وی را تهدید کرده‌اند، گفت: این کمیسیون به زنجانی هشدار داده است حق ندارد به کسی درخصوص پرونده‌اش باج یا رشوه بدهد. مصطفی افضلی فرد به مهر گفت: عده‌ای با مراجعه به بابک زنجانی به وی گفته‌اند اگر می‌خواهی پرونده ات را پیگیری نکنیم و مسکوت بماند باید به برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها کمک مالی کنید. از سوی دیگر 12 نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رؤسای سه قوه، نسبت به عواقب اهمال در برابر پرونده‌های فساد بویژه پرونده بابک زنجانی هشدار دادند. در بخشی از این نامه با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد تصریح شده است: یک مصداق که این روزها رنج مردم شریف را دوچندان کرده است، بابک زنجانی است. بابک زنجانی 43 ساله که راست و دروغ، آغاز کار خود را به یکی از مقامات جمهوری اسلامی که به رحمت خدا پیوسته است، منتسب می‌کند، امروز به عنوان ثروتمندی همه فن حریف در صحنه‌های مختلف در جولان است و با تکبر و تبختر همه چیز را «خریدنی» نشان می‌دهد. این نمونه‌ای از پدیده شگفت‌آوری است که تمامی نظام را به فساد متهم می‌کند.
مسئول «مذاکرات محرمانه» از نگاه آسوشیتد پرس
شنیدیم که ادعاها درباره مذاکرات محرمانه ایران و امریکا به معرفی مسئول برگزاری این مذاکرات رسید. «جیک سالیوان» کارمند وزارت خارجه امریکا فردی است که از سوی ‌«آسوشیتدپرس» به عنوان مسئول برگزاری این مذاکرات معرفی شده. این خبرگزاری امریکایی مدعی شده که «سالیوان» سال گذشته و در زمان سفر به پاریس به همراه هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت امریکا، چند روزی از این هیأت جدا ‌و برای گفت‌و‌گو با مقامات ایرانی راهی کشور عمان شده است. وی که اکنون ‌‌یکی از مشاوران کاخ سفید ‌است، در اوایل سال ۲۰۱۳ نیز دیدار دیگری با مقامات ایرانی داشته که بر سنجش امکان مذاکره میان دو طرف متمرکز بوده است.

سمنان پایتخت جدید کشور است؟

خبرها حاکی است که شهرهای سمنان، هشتگرد یا ساوه به عنوان گزینه جایگزین پایتخت به جای تهران مطرح شده اند.

بیش از 60امضا پای طرح استیضاح نعمت زاده

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از افزایش تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به ۶۰ امضا خبر داد.سیدمحمد بیاتیان به واحد مرکزی خبر گفت: متن درخواست استیضاح، چهارشنبه(امروز) یا حداکثر یکشنبه آینده برای اعلام وصول تقدیم هیات رئیسه می‌شود.به گفته این نماینده، استفاده از نیروهای ناکارآمد، واگذاری معادن به اشخاص غیرمرتبط، استفاده نکردن از نیروهای جوان، به حاشیه راندن کارشناسان، ایجاد التهاب در بازار با اظهارات غیرکارشناسانه و نیز گرانی ملزومات روزانه مردم، افزایش واردات کالاهای لوکس و همچنین اخراج بی‌رویه و غیرمنطقی نیروها در شهرک‌های صنعتی بویژه در تهران، از مهم‌ترین دلایل نمایندگان برای استیضاح وزیر صنعت است.بیاتیان در گفت‌وگو با ایرنا، تعداد دقیق امضاها را 63 امضا اعلام کرده و البته گفته که حتی اگر این استیضاح اعلام وصول شود، نمایندگان به آن رای نمی‌دهند.

ادعای القاعده

شبکه تروریستی القاعده با صدور بیانیه ای رسمی از تلاش این شبکه برای ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد.القاعده در این بیانیه خود مدعی شد که دو تن از نیروهای این شبکه برای انجام مأموریت ترور سردار سلیمانی، راهی ایران شده اند.

عزل هیأت مدیره یک منطقه آزاد

اعضای هیأت مدیره یکی از مناطق آزاد در حالی که در مهرماه امسال و با تأیید رئیس‌جمهور مشغول فعالیت شدند، ناگهان در اواخر آذرماه، از منصب خود کنار رفته و افراد دیگری به جای آنها منصوب شده اند

دیدار لاریجانی و حدادعادل

علی لاریجانی و غلامعلی حدادعادل به منظور هماهنگی هرچه بیشتر دو فراکسیون اصولگرای مجلس، با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.یک منبع آگاه با اشاره به این دیدار، مهم‌ترین محور آن را علاوه بر هماهنگی دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت در انجام امور نمایندگی، برخی بحث‌های انتخاباتی عنوان کرد.

در همین باره صفر نعیمی‌رز، عضو فراکسیون رهروان هم در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات این دیدار گفت: بحث این دیدار از مدت‌ها پیش در فراکسیون رهروان مطرح شده بود.وی افزود: برگزاری این دیدار به تقاضای آقای حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان بوده و هماهنگی بیشتر دو فراکسیون اصولگرای مجلس در دستور کار این نشست قرار داشته است.

اخبار کوتاه

* «فاطمه اختصاری» و «مهدی موسوی» دو تن از غزل‌سرایان پست‌مدرن، امروز بازداشت شدند. این دو در چند آلبوم با شاهین نجفی، خواننده هتاک به‌عنوان ترانه‌سرا همکاری داشته‌اند. اختصاری، سابقه سردبیری نشریه تخصصی غزل پست‌مدرن با عنوان «همین فردا بود» را در کارنامه خود دارد و از مهدی موسوی نیز به عنوان بنیان‌گذار غزل‌های پست‌مدرن ایرانی یاد می‌شود. اختصاری در سال ۱۳۹۱ در جریان بازی ایران - کره جنوبی در ورزشگاه آزادی با لباس پسرانه حضور داشت که این مسئله با واکنش‌های متعددی مواجه شد. پس از آنکه وبگاه‌‌های این دو نفر در حوادث سال 88 مسدود شد، آن‌ها یک حلقه خاص ادبی در کرج برپا کردند!

* شبکه تروریستی القاعده با صدور بیانیه‌ای رسمی، از تلاش این شبکه برای ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد! پایگاه خبری LHV نوشت: القاعده در بیانیه خود مدعی شده که دو تن از نیروهای این شبکه برای انجام مأموریت ترور سردار سلیمانی، راهی ایران شده‌اند. شبکه تروریستی القاعده همچنین افزوده است: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، فرمانده سپاه قدس ایران را از طریق تیراندازی ترور نخواهیم کرد، بلکه قصد داریم از طریق یک عملیات انتحاری او را به قتل برسانیم!

* «احمد الشریفی» یک کارشناس مسائل امنیتی و راهبردی عراق، گفت: گروه تروریستی داعش از خودروهای زرهی سابق منافقین که توانایی حمل و پرتاب موشک را دارد، استفاده می‌کنند. وی افزود: این به معنای وجود هماهنگی سطح بالا برای استفاده از ابزارهای یکدیگر است و در حال حاضر، توپ‌های متوسط منافقین و خودروهایی که توپ‌ها را جابه‌جا می‌کنند، در اختیار داعش است!

https://shoma-weekly.ir/eUfEsQ