گفته می‌شود که...

تقسیم کار اصلاح طلبان در شهر قم/ تولید تقویم های تبلیغاتی با عکس فتنه گران/ حمله به اتومبیل نماینده اصلاح طلب/ استقبال رسانه های ضد انقلاب از سخنان فائزه هاشمی/ فعالیت اقتصادی مدیران دولت یازدهم/ کارکردن جوانفکر در تاکسیرانی و ...

اگر کراوات بد بود چرا بازرگان می‌زد؟!

روزنامه «آفتاب یزد» در سرمقاله دیروز خود به قلم «علی نظری» نماینده مردم اراک در مجلس ششم (که 20 بهمن 87 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در اوین بازداشت بود) کراوات را نماد غیرارزشی ندانست، بلکه آن را نوعی پوشش عادی خواند. وی در یادداشت خود به رئیس‌جمهور توصیه کرد که باید حل معمای متناقض‌نما در صفوف یاران و دوگانگی در حلقه مشاورانش را در دستور کار قرار دهد و اجازه ندهد فلان مشاور! (آشنا) بنابر سلایق شخصی(!) به نفی دیگر مشاور دولت (سریع‌القلم) که مورد هجوم رسانه‌های خاص(!) است، بپردازد. منظور وی از این گفته، پخش تصویر کراواتی سریع‌القلم در اجلاس داووس از تلویزیون و تکذیب سمت مشاورت رئیس‌جمهور برای سریع‌القلم از سوی حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی روحانی در نامه‌ به ضرغامی است. وی در توجیه این حرکت مشاور رئیس‌جمهور در داووس نوشت: بسیاری از روشنفکران دینی معاصر نظیر بازرگان، سحابی و دکتر شریعتی از چهره‌هایی هستند که مرجع مبارزاتی نیروهای اسلامی در قبل از انقلاب به شمار می‌رفتند و دارای تیپ و ظاهری مشابه سریع‌القلم هستند! آیا این بزرگان به دلیل برخورداری از پوشش کراوات و حملات احتمالی باید مورد بی‌مهری قرار گیرند؟!

تقسیم کار اصلاح طلبان در شهر قم

جریان اصلاح‌طلب زیرنظر یونسی، تقسیم کاری برای فعالیت در قم برای خود تعریف کرده ‌است. در این شهر برای سه دسته فعالیت تقسیم کار شده ‌است. کار روی مرجعیت آینده یکی از این محورهاست. سروش محلاتی، فاضلی، ورعی در یک مؤسسه دارند فضلایی که قابلیت مرجع شدن دارند را شناسایی می‌کنند! فعالیت دسته دوم به حلقه سیاسی اصلاحات مربوط می‌شود که بیشتر از سوی اعضای مجمع محققین و مدرسین و برخی اعضای مجمع روحانیون صورت می‌گیرد و وظیفه هماهنگی میان اصلاح‌طلبان را عهده دارند. طیف سوم هم به تقویت منابع ‌انسانی مربوط می‌شود که روی دانشگاه‌ها و مدارس علمیه متمرکز هستند و مسئولیت این کار به عهده «حسنخانی»‌ است.

ترویج مردمی حجاب برتر

در حالی که بسیاری از مسئولان امر تنها با همایش و سمینار و... می‌خواهند حجاب و عفاف را ترویج کنند، عده‌ای از جوانان مشهدی در طرح جالبی به ترویج چادر به‌عنوان نماد برتر حجاب پرداختند. در یکی از پست‌های شبکه مجازی افسران، یکی از فعالان این شبکه نوشته است: قصد دارم با کمک خیرین عزیز تعداد صد قواره چادر مشکی برای زنان مومنی که به‌دلیل فقر قادر نیستند برای شب عید چادر نو برای خود تهیه کنند؛ فراهم کنم و با کمک خیریه بیت‌الزهرا (سلام الله علیها) (محله میدان خراسان) همراه با ارزاق شب عید بین آنان توزیع کنم.»

با وجود آن که بسیاری از دشمنان در داخل و خارج با بغض و کینه به چادر به عنوان نماد برتر و الگوی زن انقلابی، اسلامی و ایرانی نگاه می‌کنند و در بسیاری از آشوب‌ها و فتنه‌ها و به‌ویژه فتنه 88 هم شاهد بودیم که فتنه‌گران حامی سران فتنه، چادر زنان را از سرشان می‌کشیدند (که عمق بغض و کینه آنان را به چادر نشان می‌داد) و متأسفانه سکوت امروز بسیاری از مسئولان ذی‌ربط در برابر رواج بی‌حجابی و بدحجابی و بی‌حیایی در شهرها، خوشبختانه می‌بینیم که در برخی شهرها، متدینانی که دغدغه ارزش‌ها را دارند، اقدام به‌ترویج چادر با عرضه ارزان آن می‌کنند. چندی پیش هم فروشگاهی در شهر ری به توزیع گسترده چادرهایی با کیفیت بالا و با قیمت بسیار مناسب اقدام کرد. البته نکته جالب و قابل‌تأملی نیز در بحث بدحجابی و بی‌حجابی در کشور وجود دارد و آن، ارزان بودن مانتوها و برخی لباس‌های ناهنجار و بدحجاب زنانه نسبت به قیمت چادر است! موضوع مهمی که بایستی راهکاری دقیق درباره آن اندیشیده شود.

استقبال رسانه های ضد انقلاب از سخنان فائزه هاشمی

سخنان ضدانقلاب‌پسند «فائزه هاشمی» با استقبال گسترده رسانه‌های ضدانقلاب و وابسته به غربی‌ها مواجه شد. رادیو ضد انقلابی «فردا» با تیتر فائزه هاشمی: «وضعیت مطبوعات در دوران مشروطه بهتر از امروز بود.» به استقبال آن رفت و پایگاه خبری صهیونیستی «بالاترین» این اظهارات وی را در کنار بخشی از مصاحبه فائزه هاشمی که وضعیت زنان در زمان شاه مستبد پهلوی را بهتر از وضعیت حال آنان دانسته بود! در بخش اخبار ویژه و مهم خود قرار داد. این اظهارات فائزه هاشمی در اکثر رسانه‌های بیگانه از جمله بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، رادیو زمانه و ... هم بازتاب گسترده‌ای داشته است. بی‌بی‌سی پیش‌تر نیز به تعریف و تمجید از وی پرداخته بود!

فعالیت اقتصادی مدیران دولت یازدهم

فعالیت اقتصادی همزمان برخی از مدیران سطوح بالا و میانی دولت در بخش خصوصی و دولتی، نگرانی‌هایی را درباره ایجاد آسیب‌های اقتصادی خاص در میان کارشناسان و فعالان بخش‌های اقتصادی به وجود آورده است. در این زمینه یکی از وزرای ضمن تصدی یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های اقتصادی کشور، همچنان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مدیریت خود در مجموعه عظیمی از شرکت‌های خصوصی را حفظ کرده است. وی رئیس هیئت‌مدیره یا نایب رئیس حداقل ۱۷ شرکت خصوصی است و به صورت غیرمستقیم (از طریق بستگان نزدیک) کنترل ۱۶ شرکت دیگر را حفظ کرده است!

افزایش فعالیت انتخاباتی عارف

گفته می‌شود محمدرضا عارف به‌تازگی فعالیت‌های انتخاباتی‌اش را به‌شدت افزایش داده است. در همین راستا وی تلاش‌هایی را برای جدا کردن اصلاح‌طلبان از خودش انجام داده است. همچنین یکی از برنامه‌های عارف، راه‌اندازی یک تشکل جدید با محوریت شخص خودش است. پیش از این هم اخباری درباره وجود اختلافات میان عارف و اصلاح‌طلبان منتشر شده بود که در پی جدایی عارف از بنیاد باران و تأسیس بنیاد امید ایرانیان، این خبر قوت گرفت.

تقویم های تبلیغی با عکس سران فتنه

طی روز‌های گذشته به دستور سران فرقه گنابادی، چاپخانه‌ایی در شهر اهواز اقدام به چاپ تقویم‌های تبلیغی، پوستر و دفترچه‌های تلفن منقش به تصاویر فتنه‌گران و مجرمان امنیتی این فرقه ضاله کرده است. اگرچه بخشی از تقویم‌ها و پوسترهای تبلیغی مزبور از سوی مراجع ذی‌صلاح جمع‌آوری شده است، اما ظاهرا سران فرقه مزبور درصددند اقدام به توزیع مابقی این اقلام تبلیغی بین مسافران نوروزی در شهرهای مختلف بکنند. شایان ذکر است، ظاهراً در تقویم‌ها و دفترچه تلفن‌های چاپ شده توسط این فرقه منحرف احادیث و روایت جعلی و ساختگی منتسب به ائمه‌(علیهم‌السلام) نیز درج شده است!

تقویت اینترنت به جای تلویزیون
در جلسه اصلاح‌طلبان مطرح شده است حالا که راه‌اندازی شبکه تلویزیونی خصوصی منع قانونی دارد، باید تمهیدی بیندیشیم و پروژه بالا بردن سرعت اینترنت در کشور را اجرا کنیم تا بتوانیم از طریق شبکه مجازی به نمایش فیلم، مصاحبه، خبر و گزارش بپردازیم. هزینه این پروژه بیش از دو میلیارد دلار ارزیابی شده است.

بیشترین ماده ی مخدر مصرفی دانشجویان چیست؟

مدیرکل تحقیقات ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حشیش، تریاک، قرص اکس و شیشه، بیشترین مخدر مصرفی در بین دانشجویان است. «حمید صرامی» با بیان اینکه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به‌دنبال ضربه زدن به نظام اجتماعی یعنی دانشگاه‌ها است، اظهار داشت: میزان شیوع مصرف مواد در سال گذشته براساس نتایج مطالعه شیوع‌شناسی مصرف مواد در بین دانشجویان دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، معادل دو و شش دهم درصد بوده و بیشترین شیوع مواد در گروه نمونه دانشجویان به ترتیب حشیش، تریاک، قرص اکس، شیشه بوده است.

جوانفکر راننده تاکسی می شود؟

یکی از حامیان مشایی در فیس بوک خود نوشته است :مهندس چمران به یکی از اعضای شورای شهر گفت:جوانفکربا من تماس گرفت و از من خواسته او را به تاکسیرانی برای خرید تاکسی معرفی کند.

وقتی از او پرسیدم چرا

اعلام میکند میخواهم روی آن کار کنم …چون فعلا کاری ندارم

کم ثروت ترین وزیر کابینه روحانی به نقل از ابطحی

محمدعلی ابطحی، در آخرین استاتوس فیس‌بوکی خود با اشاره به بررسی لیست اموال وزرای دولت روحانی در قوه قضاییه، زنگنه وزیر نفت دولت را کم ثروت‌ترین وزیر کابینه دولت روحانی دانسته است. به گزارش پیام نو، ابطحی در این استاتوس کوتاه فیس‌بوکی نوشت:
«
شنیدم که وقتی وزرای دولت آقای روحانی، لیست اموال‌شان را بنابر قانون به قوه قضاییه داده‌اند، بعضی‌هاشان خیلی پولدار بوده‌اند. اما کم‌ثروت‌ترین‌شان گویا آقای زنگنه، وزیر نفت بوده است که قبلا هم هشت‌سال وزیر نفت بوده. در جیبش را بسته که زبانش دراز است

نجابت اصلاح‌طلبی!
در حالی که جریان اصلاح‌طلب در سال 88 کشور را با یک فتنه پیچیده مواجه کرد و از تمام توان نرم‌افزاری جریان‌های ضدانقلاب و استکباری برای براندازی نظام بهره گرفت، اکنون حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، مدعی است که (اصلاح‌طلبان) با نجابت به دلیل انقلاب و وحدت، کوتاه آمده است. وی گفت: کسانی که ادعا می‌کنند یک جریان حذف شده و چشم خود را بسته‌اند و نمی‌خواهند واقعیت را ببینند، باید بدانند که زمانی جریان اصلاح‌طلبی با نجابت برای انقلاب و وحدت کوتاه می‌آید و سکوت می‌کند که نشان از ذات اصلاح‌طلبی است، ولی سکوت، دلیل نابودی آنها نیست.

شکایت محمدرضا رحیمی از «منبع آگاه»
محمدرضا رحیمی معاون‌اول دولت احمدی‌نژاد از «منبع آگاه» شکایت می‌کند. «محمدرضا نادری»، وکیل «محمدرضا رحیمی»، معاون اول رییس دولت پیشین درباره خبر صدور قرار مجرمیت برای موکل خود گفت: «محتویات پرونده هر متهمی محرمانه است و هیچ‌کس حق ندارد درباره آن اظهارنظر کند. من می‌دانم که منبع این اخبار کیست، افرادی که خبر صدور قرار مجرمیت آقای رحیمی را منتشر کرده‌اند، تخلف کرده‌اند و من به سرعت از منبع آگاه اعلام‌کننده این خبر شکایت می‌کنم.» خبرگزاری «ایرنا»، دوشنبه پنج اسفند به نقل از یک منبع آگاه از صدور قرار مجرمیت علیه رحیمی، معاون اول دولت دهم خبر داد.

لغو سخنرانی یکی از منتقدین ژنو در دانشگاه

برنامه نشست سیاسی سعید زیباکلام با موضوع «توافقنامه ژنو» که قرار بود در جمع دانشجویان دانشگاه های فسا برگزار شود، توسط مسئولان دانشگاه و رئیس آموزش و پرورش لغو شد.

این برنامه که قرار بود در سالن همایش های آموزش و پرورش شهرستان فسا برگزار شود، به دلیل نگرانی مسئولان دانشگاه از انتقادات احتمالی به دولت تدبیر و امید از سوی دانشجویان و سخنران جلسه در موضوعات سیاسی روز و توافقنامه ژنو لغو شد.

هر دم از این باغ بری می‌رسد
گروهی باعنوان «رستاک و کودکان ارف» با مجوز رسمی سازمان عریض و طویل مدعی فرهنگ و هنر، کنسرتی را برگزار کردند که در آن، مسائلی ضد فرهنگی رخ داد که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت. در این گروه مختلط که از زنان و دختران برای جذب مخاطب استفاده شده بود، تک‌خوانی زنان و رقص باله دختران همراه با نوازندگی زنان مشاهده شد که بسیار جای تأسف فراوان دارد. تک‌خوانی زنان که به هیچ‌وجه در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما جایی ندارد، متأسفانه پس از اظهارنظرهای برخی مسئولان و متولیان فرهنگ کشور مبنی بر ایراد نداشتن تک‌خوانی زنان در ماه‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است.

انتقاد هاشمی از بی‌تدبیری سال‌های گذشته در تامین‌اجتماعی
پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی‌رفسنجانی: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران سازمان تامین‌اجتماعی، با تاکید بر اینکه دولت یازدهم نه‌تنها مخالف ادامه روند کارهای اجرایی به روال سال‌های قبل است بلکه با پایبندی به اصول و قوانین، به‌دنبال حل بحران‌های ایجادشده برای این سازمان است. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، تامین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی در شرایط جدیدی که سازمان به دلیل سوءاستفاده‌ها و بی‌تدبیری‌های گذشته، با بحران‌های جدی روبه‌رو است را ازجمله شرایطی دانست که می‌تواند امنیت و آرامش خاطر بیشتر افرادی را که به این مجموعه چشم امید دارند، برگرداند.

راز شیعه‌کشی آمریکا پس از 23 سال برملا شد
در حالی که 23 سال از جنگ خلیج‌فارس و حمله آمریکا به عراق می‌گذرد اکنون گوشه‌هایی از دلایل ساقط نشدن صدام حسین، حاکم دیکتاتور عراق توسط آمریکا افشا شده است که حاکی از آن است که بیداری گسترده شیعیان در عراق باعث هراس آمریکایی‌ها شده و صدام فرجه‌ای از آمریکا گرفت تا طرفداران انقلاب اسلامی را سرکوب کند.
به گزارش روزنامه النهار، «سولو» مخالف جنجالی عراقی که در براندازی حکومت صدام نقش ایفا کرد، در نشست موسسه «چتم هاوس» لندن با اشاره به حمله آمریکا به عراق در سال 1991 و انصراف از ساقط کردن صدام گفت: معاون وزیر امور خارجه آمریکا در یکی از جلساتی که با او داشتم پس از آنکه معاون خود را از جلسه بیرون کرد به من گفت: «چگونه از ما می‌خواهی پس از آزادسازی کویت برای براندازی صدام به داخل عراق پیشروی کنیم، در حالی که در تظاهرات مردمی علیه او، مردم در خیابان‌ها عکس امام خمینی را در دست دارند؟ ما این کار را نخواهیم کرد.» قیام ملت عراق در سال 1991 هنگام آزادسازی کویت به دست آمریکا توسط ایران برنامه‌ریزی شد. صدام با سرکوب گسترده شیعیان در حکومت باقی ماند. سولو که یکی از عناصر برجسته و صاحب نفوذ در آمریکا است درباره روابط خود با مسئولان آمریکایی می‌گوید: من نقشی اساسی در تصویب «قانون آزادسازی عراق» در کنگره آمریکا داشتم. از اختلاف‌ها میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در آمریکا به‌ویژه در کنگره استفاده کردم. در آن زمان، با شمار زیادی از اعضای برجسته کنگره ارتباطات بسیار نزدیکی داشتم. شایان ذکر است در جریان قیام 1991 که در نزد ملت عراق به انتفاضه شعبانیه نیز مشهوراست کنترل بخش اعظم کشور به دست نیروهای مردمی افتاد و14 استان از مجموع 18 استان عراق سقوط کرد. نیروهای ویژه ارتش صدام برای احیای کنترل صدام بر جنوب عراق و بخش اعظم شمال این کشور از بمب‌های ناپالم و فسفری پس از سرکوب که همراه با اعدام‌های دسته‌جمعی بود، استفاده کردند.

حمله به اتومبیل نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم

روز جمعه (2 اسفند ماه) در حالی که داریوش قنبری نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم با اتومبیل خود در حال تردد در جاده ایلام به تهران بود، در حوالی بیستون مورد حمله فردی ناشناس قرار گرفت.
وی در این خصوص عنوان کرد که این فرد که به همراه چند اتومبیل در شانه خاکی جاده توقف کرده بود با دیدن اتومبیل من با یک وسیله تیز آهنی مثل چنگک به من حمله کرد و به برخی نقاط ماشین از جمله لاستیک آسیب رساند در اثر همین من از جاده منحرف شدم. قنبری با بیان اینکه من بارها در این جاده تردد داشتم و تاکنون چنین اتفاقی سابقه نداشته است، گفت: به‌رغم اینکه اتومبیلم با توجه به پنچر شدن لاستیک به سختی حرکت می‌کرد، اما از ترس فرد حمله‌کننده در شانه خاکی توقف نکردم و به هر زحمتی بود خود را به یک کیلومتر جلوتر و نخستین پلیس راه رساندم.

بینی ایرانی ها از نظر خبرنگار ایتالیایی

یک خبرنگار ایتالیائی در گزارشی از تهران نوشت در ایران، زن و مرد، فقیر و ثروتمند بینی‌هایشان را عمل می‌کنند.
وی افزود این موضوع را از دیدن افراد زیادی در خیابان‌ها و متروی تهران که بینی هایشان چسب زده بود کشف کرده است.
خبرنگار "ال ژورناله" چاپ ایتالیا با اشاره به محدودیت‌های اقتصادی موجود در ایران، از اینکه عده زیادی از مردم دماغ خود را عمل می‌کنند ابراز تعجب کرده است.

واکنش مطهری به احضاریه دادستانی
علی مطهری نماینده تهران در جمع خبرنگاران درباره شکایتی که از او به‌خاطر نطقش در صحن علنی مجلس درباره حوادث پس از انتخابات 88 و قوه‌قضاییه شده بود، گفت: «احضاریه‌ای که از طرف دادستانی برای من آمده بود، غیرقانونی بود، بنابراین روز دوشنبه به دادگاه نرفتم.» او ادامه داد: «اصل این احضاریه قانونی نبود و طبق قانون باید اول از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان استعلام می‌کردند


واکنش کاخ سفید به یک شایعه درباره ی ایران

سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر احتمال معامله تسلیحاتی ایران و عراق، گفت آمریکا از این موضوع نگران است و این نگرانی را «در بالاترین سطح» به مقامات عراقی منتقل کرده است.
وی همچنین تاکید کرده است که دولت عراق وجود قرارداد تسلیحاتی با ایران را انکار کرده است. پیشتر سفیر ایران در عراق نیز این گزارش‌ها را رد کرده بود.

کار اصلاح طلبان با عارف بی معرفتی بود

حمدعلی ابطحی از ملاقاتش با محمدرضا عارف و تصمیمات جدید وی برای ورود به انتخابات مجلس دهم خبر داد.وی در فیس‌بوک نوشت: «عصری رفتم دیدن دکتر عارف. بعد از ماجرای انتخابات، احترام ویژه‌ای برای دکتر عارف قائلم. با همه بی‌معرفتی‌های بعد از انتخابات، همچنان پرامید و با روحیه استوار، به فکر مردم و آینده اصلاحات بود. از تصمیمات جدیدش برای انتخابات مجلس صحبت می‌کرد و ایده‌های خوبش. کاملا برای ورود فراگیر و سراسری در انتخابات مجلس برنامه‌ریزی کرده است.
ابطحی در انتخابات 4 سال پیش با عبور از موسوی، اقدام به حمایت از کروبی کرده بود. عارف اخیرا در مصاحبه با روزنامه اعتماد، گلایه‌هایی را نسبت به نحوه کنار گذاشته شدنش از انتخابات توسط اصلاح‌طلبان مطرح کرد و در عین حال گفته بود برخی حرف‌ها را بعدا خواهد گفت رسانه‌ها از عارف به عنوان گزینه معاون اولی رئیس جمهور و سپس وزارت علوم نام می‌بردند که هیچ کدام عملی نشد و اکنون این گمانه‌زنی‌ها به ریاست دانشگاه تهران تنزل کرده است.رسانه‌های اصلاح‌طلب هنگام اعلام نامزدی عارف برای انتخابات ریاست جمهوری (زمستان سال گذشته) او را اصلاح‌طلب قلابی و بدلی که از سوی نهادهای امنیتی تحریک می‌شود، لقب دادند.عارف پس از انتخابات ترجیح داد از بنیاد باران جدا شده و با درآمدن از زیر سایه خاتمی، رأسا به راه‌اندازی بنیاد مستقلی به نام امید ایرانیان اقدام کند.

وضعیت پرونده«مرتضوی»در پی شکایت کارگران
وکیل‌مدافع جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در شهرستان چابهار گفت که پرونده شکایت موکلانش از سعید مرتضوی به دلیل تخلف در سازمان تامین اجتماعی در دادسرای ویژه کارکنان دولت در حال رسیدگی است. مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هرگونه اطلاع‌رسانی در این پرونده ممکن است در روند رسیدگی خدشه ایجاد کند، ادامه داد: طبق تعاملی که با دادسرا داشتیم قرار شد در این راستا فعلا اطلاع‌رسانی صورت نگیرد تا به امور خاص پرونده رسیدگی شود. وی تاکید کرد که این پرونده اکنون در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت تحت نظر بازپرس قرار دارد. ترک همدانی از پاسخ به این موضوع که آیا مرتضوی طی این مدت به دادسرا احضار شده یا خیر امتناع و تاکید کرد که از بیان جزییات در رابطه با این پرونده معذورم.

قرائن سناریوی هتاکی به مقدسات
موارد زیر قرائنی هستند که از کلید خوردن یک سناریوی پیچیده و در عین حال چندسویه در هتاکی علیه مقدسات حکایت می‌کند: 1ـ حرمت‌شکنی و قداست‌زدایی از مقدسات دینی با هدف تضعیف غیرت و تعصب دینی در جامعه. 2ـ تضعیف ارزش‌های اسلامی و انقلابی به‌منظور تغییر فضای ارزشی جامعه و لیبرالیزه کردن آن. 3ـ به صحنه کشاندن افراطی‌ها و جسارت بخشیدن به آنان برای تداوم روند قداست‌شکنی و دوقطبی‌سازی جامعه. 4ـ خودزنی و متعاقب آن، توقیف نشریات افراطی توسط مراجع قانونی. در میان اهداف مذکور به نظر می‌رسد هدف چهارم از سناریوی ستون پنجم داخلی برای تشدید فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران آن هم در شرایطی که مذاکرات وین در جریان است، رمزگشایی می‌کند. در چارچوب این سناریو، عناصر افراطی در نقش عوامل ستون پنجمی با اقدامات هتاکانه و قداست‌شکنانه موجبات خودزنی خود را فراهم کرده و توقیف شدن مطبوعات هتاک را به نظاره می‌نشینند تا در پی آن، پرونده حقوق بشر را علیه ایران همزمان با مذاکرات وین بازگشایی کنند.

تذکر کوچک‌زاده و تأسف لاریجانی
اظهارات مهدی کوچک‌زاده در تذکر آئین‌نامه‌ای‌اش مایه تأسف رئیس مجلس شد. علی لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده تهران مبنی بر اینکه گزارش عملکرد بودجه مجلس به نمایندگان ارائه نمی‌شود و 20 تا 30 میلیارد تومان در اختیار رئیس مجلس است و از همان پول‌هایی است که تأمین اجتماعی داده بود و ما خبر نداریم، گفت: گزارش بودجه مجلس ماهانه توسط آقای باهنر اعلام می‌شود و متأسفیم که همین اظهارات باعث شده مجلس شورای اسلامی در اقل وضع اداره شود. به گزارش مهر، کوچک‌زاده خطاب به نمایندگانی که با گفتن دو - دو مخالفت خود را با اظهارات وی نشان دادند، گفت: شما مخالفید ما با رئیس مخالفت کنیم، بلند شوید و بگویید که
"
آستان بوس" درگاه رئیس هستید.


هجمه رسانه‌های حامی دولت به صدا و سیما
روزنامه آرامان از جمله روزنامه های حامی دولت امروز برای چندمین بار به نشر گزارش و مطالبی علیه رسانه ملی پرداخت و در تیتر یک خود این چنین نوشت:«یک بام و دو هوای جام‌جم»
در ابتدای این گزارش امده است: هوای روابط دولت و صداوسیما ابری است. از یک سو صداوسیما با اقداماتی از جمله تاخیر در پخش گفت‌وگوی زنده تلویزیونی دکتر روحانی یا عدم پوشش اخبار دولت به بهترین نحو موجبات نارضایتی اهالی پاستور شده و از سوی دیگر اصرار دولت برای انتخاب مجری برنامه گفت‌وگو با رئیس‌جمهور سبب انتقاد ضرغامی شد. اکنون چند روزی از این اتفاقات می‌گذرد اما ظاهرا قرار نیست آسمان این روابط آفتابی شود؛ چنانکه شب یکشنبه حسام‌الدین آشنا که برای رونمایی از یک کتاب پشت تریبون رفته بود به انتقاد از عملکردهای صداوسیما پرداخت و گفت که صداوسیما باید صدای ملت باشد. به هر حال دولتمردان به صداوسیما اعتراض دارند و رسانه ملی هم هرازگاهی پاسخی به این گلایه‌ها می‌دهد.

هدف از اهدای نشان بازرگان به رئیس‌جمهور
در آستانه سالگرد مهندس بازرگان، برخی نشریات اصلاح‌طلب با انتشار ویژه‌نامه‌ها و مطالب متنوعی درباره او تمام یا بخشی از روی جلد خود را به عکس‌های نخست‌وزیر دولت موقت اختصاص دادند. این نشریات تلاش داشتند به این دلیل که بازرگان هم از اعتدال و میانه‌روی سخن می‌گفت و شعار مشهور او «سیاست گام‌به‌گام» بود، حسن روحانی را بازرگان دوم بنامند. این در حالی است که امام(ره) خط‌مشی بازرگان را نفی کرد و وی عاقبت از دایره انقلاب کنار گذاشته شد. گویا اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران به‌دنبال خلق تئوریک یک بازرگان دوم در عرصه سیاسی کشور هستند. البته ظاهر عنوان «بازرگان» یک نشان معنادار است که اصلاح‌طلبان در هر دوره‌ای آن را به کسی داده‌اند تا تساهل دینی و مذهبی را در جامعه دامن بزند و سکولارها هم بهتر به اهداف‌شان برسند.

کمک 700 میلیاردی دولت برای بازسازی زندان ها

بر اساس پیشنهاد مشترک وزارتخانه های کشور و دادگستری، هیئت دولت طی روزهای اخیر مصوب کرده است که مبلغ 700 میلیارد ریال از محل ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور برای بازسازی، بهسازی و ایمن سازی هفت اردوگاه زندانیان به منظور پیشگیری و مقابله با حوادث غیر مترقبه در اختیار سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قرار بگیرد.

صهیونیست‌ها از چرایی برکناری «بندر» می‌گویند!
پایگاه خبری تحلیلی «دبکا فایل» در گزارشی با اشاره به کنار گذاشتن بندر بن‌سلطان از حلقه اصلی تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری ریاض ‌نوشت: دلیل اصلی این تصمیم موفقیت سیاست‌های آمریکا درخصوص ایران و نزدیک شدن تدریجی واشنگتن به تهران بود.(!)
حل شدن تدریجی مشکلات موجود میان تهران و واشنگتن موجب ناراحتی عربستان شده بود. از همین‌رو چهره‌های تندرو خاندان سلطنتی از جمله بندربن‌سطان اقداماتی را برای جلوگیری از بهبود روابط آمریکا و ایران انجام می‌دادند که این اقدامات به راهبرد آمریکا در خاورمیانه به‌ویژه درخصوص ایران لطمه می‌زد، از همین‌رو عربستان با فشار آمریکا اقدام به کنار گذاشتن بندربن‌سلطان کرده است. به نوشته دبکا فایل، کنار رفتن بندربن‌سلطان می‌تواند به نوعی یک شکست برای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نیز محسوب شود چون بندر یکی از معدود شخصیت‌های معروف خاورمیانه بود که به صراحت از سیاست‌های اوباما درخصوص ایران انتقاد می‌کرد. دبکا فایل که ارتباط نزدیکی با حلقه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دارد در ادامه ‌نوشت: بندربن‌سلطان همکاری نزدیکی با دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل به‌ویژه برنامه‌های ضدایرانی تل‌آویو داشت. در سه سال گذشته جریان‌های نزدیک به اروپا و آمریکا در کشورهای غربی و عربی دست به هر تلاشی برای سقوط جریان مقاومت در منطقه که شامل ایران، سوریه، لبنان و عراق بود، زدند و اکنون که در این زمینه‌ها موفق نشده‌اند دست به ابتکار جدیدی زده‌اند تا با ختم پرونده‌های سوخته به نام امتیاز آمریکا به ایران به سناریوهای دیگرشان در مقابله با ایران برسند.
اگرچه بندربن‌سلطان برکنار شده است؛ اما آمریکا همچنان به حمایت‌های خود در عرصه‌های نظامی، دیپلماتیک و مالی ادامه می‌دهد و سفر آینده اوباما به عربستان وسیله‌ای برای حمایت از نقش جدید عربستان در تکفیری‌گری در جهان اسلام است.

برگزاری نخستین جلسه دادگاه متهمان ترور دادستان زابل
رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: جلسه اول دادگاه سه متهم اصلی پرونده ترور دادستان زابل روز گذشته برگزار شد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: پرونده سه تن از متهمان اصلی ترور شهید نوری دادستان زابل پس از صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان ارسال شد و جلسه نخست دادگاه روزدوشنبه با حضور خانواده دو شهید و وکلای تسخیری متهمان برگزار شد. شهید موسی نوری قلعه همراه راننده‌اش، روز پانزدهم آبان‌ماه امسال هنگام عزیمت به محل کارش از سوی افراد ناشناس با شلیک چند گلوله به شهادت رسید.

خبر خوش برای فعالان عرصه صادرات

در حالی که بر اساس ماده 23 قانون برنامه چهارم توسعه، برقراری هرگونه مالیات و عوارض برای صادرات کالاهای غیرنفتی در طول این برنامه ممنوع شده بود، دولت هشتم با صدور مصوبه ای در سال 87، برای صادرات برخی اقلام عوارضی تعیین کرده بود که پس از پیگیری ها و نامه نگاری برخی فعالان تجاری با دستگاه قضایی، طی روزهای اخیر به دولت اعلام شده است که مصوبه مذکور از روز تصویب باطل تلقی شده و لغو خواهد بود.

همسران وزرا موسیقی را متحول می‌کنند!
یکی از تلاش‌های وزارت ارشاد، عمومی کردن موسیقی و خوانندگی زنان است که با تذکر مراجع تقلید هم مواجه شده است. اما در سی‌وپنجمین سالگرد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای نیاوران در حوزه موسیقی اتفاقاتی رخ داد که از برنامه‌های دولت برای مقابله با ارزش‌های اسلامی پرده برمی‌دارد. در یکی از این برنامه‌ها «ژیوار شیخ‌الاسلامی» در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفت: امشب چند بانوی عزیز در سالن هستند که با پشتیبانی آنها توانسته‌ایم قدمی در موسیقی بانوان برداریم. خانم آقای جنتی (وزیر ارشاد)، خانم آقای ظریف(وزیر خارجه) و خانم آقای واعظی (همسر وزیر ارتباطات) امشب میهمان ما هستند. در حالی که تماشاگران با شنیدن نام وزیر امور خارجه شروع به دست زدن کردند. این بانوی آوازه‌خوان سپس اضافه کرد: موسیقی مرز جنسیتی ندارد، اما ما می‌خواهیم بگوییم زنان هم می‌توانند آثار فاخر ارائه کنند. قطعه بعدی که ضرباهنگی تند داشت باعث شد که خانم‌ها ایستاده و نشسته با دستمال و روسری به دست زدن و کل کشیدن و... بپردازند و همین مطلب موجب تذکراتی چند از جانب مأموران سالن فرهنگسرای نیاوران شد.

انتصاب 3 زن به سمت‌های سیاسی و اجرایی در سیستان و بلوچستان
برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان سه زن به سمتهای سیاسی و اجرایی در سطح معاون استاندار و فرماندار در این استان مرزی منصوب شدند. یک منبع آگاه در استانداری سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: با صدور حکمی از سوی وزیر کشور «زهرا اربابی» به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان منصوب شد.همچنین در احکام جداگانه دیگر از سوی وزیر کشور و بنا به پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان «حمیرا ریگی» به عنوان فرماندار شهرستان قصرقند در جنوب استان و «معصومه پرندوار» به عنوان فرماندار شهرستان مرزی هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان منصوب شدند.
تعلیق صفحه ی فیس بوک پرس تی وی به دلیل انتشار تصاویر سید حسن نصرالله

پس از آن که پرس تی‌وی تصاویری از سیدحسن نصرالله، رهبر جنبش مقاومت حزب الله منتشر کرد، فیسبوک، این شبکه را از ارسال پست جدید بر روی این شبکه اجتماعی به مدت ۱۲ ساعت محروم کرد.

صفحه پرس تی‌وی در فیسبوک حدود 1 میلیون و 300 هزار طرفدار دارد و یکی از در حال رشدترین صفحات شبکه‌های بین المللی خبری محسوب می‌شود. فیسبوک برای این تعلیق موقت، به قوانین خود موسوم به "مرامنامه‌ کاربران" فیسبوک استناد کرد.
این در حالی است که گروه شبکه‌های اجتماعی پرس تی‌وی دلایل ذکر شده برای تعلیق صفحه این شبکه را موثق نمی‌داند. با وجود این که به پرس تی‌وی اجازه داده نشد تا ساعت 4:30 صبح روز سه شنبه به وقت گرینویچ، پست جدیدی در فیسبوک ارسال کند، اما بینندگان این شبکه می‌توانستند پست‌های سابق را لایک کرده یا زیر آنها نظر بگذارند.

تکذیب قرارداد تسلیحاتی ایران و عراق
ادعای رویترز مبنی بر انعقاد قرارداد 195 میلیون دلاری فروش تسلیحات ایران به عراق از سوی سفیر ایران در بغداد تکذیب شد. رویترز در گزارشی مدعی شده بود که براساس اسنادی که دریافتی‌اش «عراق به دلیل خلف وعده امریکا در تأمین تسلیحات لازم عراق طی 6 قرارداد جداگانه در ماه نوامبر اقدام به خرید سلاح از ایران کرده است.» براساس گزارش رویترز، سخنگوی نخست‌وزیر عراق خبر فروش تسلیحات را تأیید یا رد نکرده اما گفته بود: «با توجه به مشکلات امنیتی فعلی عراق، چنین قراردادی قابل درک است» گزارشی که حسن دانایی‌فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در واکنش به آن به مهر گفت: «چنین قراردادی درباره تسلیحات که اعلام شده بین ایران و عراق منعقد نشده است

اخبار کوتاه:

* رسانه‌های کشورهای عربی به‌تازگی از هماهنگی تروریست‌های سلفی با رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند. روزنامه «النخیل» نوشته است مقامات اسرائیلی گفته‌اند، می‌توانند به سلفی‌ها دستور دهند حملات تروریستی در عراق و سوریه را قطع کنند!

* مأموران قرارگاه عملیاتی شهید هراتی سیستان‌وبلوچستان پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی مبنی بر شناسایی یکی از اعضای اصلی باند شرارت در شهرستان هیرمند در یک اقدام عملیاتی دقیق وی را دستگیر کردند. نامبرده به اتهام شرارت‌هایی چون آدم‌ربایی چند کودک و بزرگسال، راه‌بندان، تهدید مسلحانه، ضرب و شتم عمد و انجام اقدامات غیراخلاقی تحت تعقیب بود.

* حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: اگر یک فعال سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نمی‌تواند روی مرز تقوا راه برود، چنین کسی خوب است که خانه‌نشین شود تا مردم از دست وی در امان باشند.

* شنیده شده، حاضر نشدن حجت الاسلام ناطق نوری در اجلاس اتحادیه بین المجالس در تهران(اجلاس نهم)، اعتراض برخی کشورهای عرب از جمله عربستان به سخنان ناطق نوری در اجلاس هفتم، و تهدید به خروج از جلسه در صورت حضور وی بوده است. علی اکبر ناطق نوری در سخنرانی اجلاس هفتم به طرح این موضوع پرداخته بود که «چه شد که مدینه النبی که قرار بود مظهر عدالت، پایگاه عدل و برابری باشد در کمتر از یک دوره صد ساله تبدیل به محل استقرار ظلم و نابرابری شد».

* تازگی تصاویری از نیروهای ویژه با نام «کماندوهای سپر اسد» در اینترنت منتشر شده است . خبرها حاکی است که این کماندوها به مقابله با تروریست‌های تکفیری که در مناطقه مسکونی نفوذ کرده‌اند می‌پردازند.کماندوهای سپر اسد هم‌اکنون در شهر حلب سوریه حضور دارند.

* پلیس آلمان اعلام کرد که یک مبلغ سلفی را که به جمع ‌آوری کمکهای مالی برای تروریستهای سوریه اقدام می‌کرد، بازداشت کرده است.

* سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در نشست مقدماتی بررسی مسأله انتقال پایتخت در دانشگاه تربیت مدرس، با بیان اینکه تهران بی صاحب است، گفت: ظرفیت جغرافیایی شهر تهران لبریز شده و دیگر گنجایش افزایش جمعیت را به لحاظ آب و هوایی، آلایندگی و زیست محیطی ندارد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به الزامات اولیه، طرح انتقال پایتخت به احتمال زیاد متوقف و مسکوت باقی می ماند.

* ناصر ریاحی رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو از ورود یک شرکت بزرگ داروسازی آمریکایی به صنعت داروسازی ایران خبر داد و گفت: قرارداد تولید تحت لیسانس شرکت بزرگ داروسازی MSD آمریکا در ایران امضا شده است.

* در جلسه دیروز شورای شهر تهران، مجتبی شکوری عضو کمیسیون فرهنگی در تذکری با اشاره به پخش گزارش خیابان بهبودی از رسانه ملی اظهار داشت: پس از پخش این گزارش تماسهای مکرری از سوی شهروندان داشته ایم. وی ادامه داد: بهبودی، از نزدیکان رضاخان و محمدرضا پهلوی بوده است.

* علی بخشی زاده مدیر شبکه 2 سیما با اشاره به آوردن کلیدی توسط عمو پورنگ در برنامه تصریح کرد: آن کلید هیچ موضوع سیاسی را مطرح نمی‌کرد و فقط جنبه آموزشی داشته است.

* نیروهای پلیس پاکستان یک بمب را نزدیک ساختمان کنسولگری ایران در پیشاور کشف و خنثی کردند.

* حاج میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) در مراسم اخیر هیأت شهدای گمنام که با عنوان روضه رضوان و به یاد شهدای مقاومت لبنان برگزار شد، دو قطعه به زبان عربی اجرا کرد و آن را به شهدای حزب ا... لبنان تقدیم کرد.

* لیس اوکراین جست وجو ها برای یافتن ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور برکنارشده این کشور را ادامه می دهد. گفته می شود که وی در شهر «بالاکلاوا» در کریمه است، اما اخبار دیگری نیز حاکی از خروج وی از کشور است.

* مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران با انتقاد از ساخت برج در جوار کهف‌الشهدا گفت: شهرداری در این خصوص ورود پیدا کند و از ساخت این برج جلوگیری کند.

* اسماعیل سماوی رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: نامه تنها راه ارتباط با رئیس جمهور نیست و هموطنان عزیز می توانند از طریق سامانه تلفنی 111 نیز مسایل، مشکلات و دیدگاه‌هایشان را به دکتر حسن روحانی انتقال دهند.

* وزیر آموزش عالی عراق خواستار اعزام اساتید علوم انسانی ایرانی برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی به عراق شد. وی در دیدار مسئول ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با کشورهای عربی ضمن تمجید از سطح بالای علمی حوزوی و دانشگاهی ایران، آمادگی کشورش را برای تعامل علمی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. قرار است شعبه‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه‌ای بین کربلا و نجف تأسیس شود.

* خبرها حاکی است که پلیس پاکستان محل اختفای گروهک موسوم به جیش العدل و محل نگهداری مرزبانان ایرانی را در آن کشور یافته است.

https://shoma-weekly.ir/Rmc9DR