گفته می‌شود که...

تقدیر از کارگردان هتاک مقیم خارج در رادیو!/ افزایش جلسات سیاسی تندروهای سیاسی/ نویسندی پیام‎های توئیتر روحانی لو رفت!/ عکس های شخصی ایرانی ها در سایت گاردین/ فعالیت مجدد سایت یوسف صانعی/ محاکمه مدیران مسئول دو روزنامه ورزشی و....

عصر طلایی روزنامه‌نگاری پهلوی!

روزنامه دولتی ایران در ویژه‌نامه‌ای که به مناسبت بیستمین سالگرد خود منتشر کرد، با تعریف و تمجید مفرط از عملکرد و مدیران فعلی این روزنامه، ادعاهای عجیبی مطرح کرد. در این ویژه‌نامه که یادداشت برخی عناصر تندرو و متهمان فتنه 88 نیز در آن به چاپ رسیده، تعریف و تمجیدهای فراوانی از مدیریت این روزنامه در دوره سازندگی و اصلاحات شده است بدون اینکه به تندروی‌های این جریده در آن دوره اشاره‌ای کرده باشد.

اما نکته عجیب ویژه‌نامه مذکور، تمجید سردبیر روزنامه دولت از روزنامه‌نگاری دوران پهلوی است، همان دورانی که حجت‌الاسلام دکتر روحانی رئیس‌جمهور، به جرم مبارزه با استبداد شاه، بارها به زندان افتاد، ممنوع‌المنبر و تحت تعقیب ساواک بود و مجبور به ترک ایران شد. سردبیر روزنامه ایران با اشاره به شکل‌گیری این روزنامه با همراهی برخی از قدیمی‌های مطبوعات می‌نویسد: «این جمع سرشناس اغلب از دو روزنامه کهنسال اطلاعات و کیهان برخاسته بودند و همگی نوستالژی عصر طلایی مصباح‌زاده و مسعودی را با خود داشتند.»!

گفتنی است مصطفی مصباح‌زاده بنیان‌گذار روزنامه کیهان و عضو مجلس سنا در دوره پهلوی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی از ایران گریخت. وی از دلبستگان محمدرضاشاه پهلوی و از عوامل فرهنگی مطبوعاتی کودتای 28 مرداد بود. عباس مسعودی نیز از بنیان‌گذاران روزنامه اطلاعات در دوران پهلوی و عضو مجلس شورای ملی بود. وی نیز از جمله عوامل کودتای 28 مرداد 1332 به شمار می‌رود.

با شیطان مذاکره می‌کنیم، اما با احمدی‌نژاد نه!

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی"، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با کسب اجازه از رهبر عالی ایران به ریاض سفر کرد. "ملک عبدالله" پادشاه عربستان در این سفر از او استقبال بی‌نظیری کرد که شبیه به استقبال از روسای جمهور کشورها بود. این دو نفر به بررسی موضوعات منطقه‌ای و دو جانبه پرداختند. گفتگو در جایی خاتمه یافت که ملک عبدالله حاضر نشد کوتاه بیاید و گفت: "با شیطان مذاکره می‌کنیم، اما با احمدی‌نژاد نه".

تحلیلگران بر این باورند که ملک عبدالله به وعده خود عمل کرد و دست در دست اسرائیل، شیطان منطقه علیه ایران، سوریه و حزب‌الله وارد عمل شد که نتایج آن در اوضاع آشفته منطقه قابل مشاهده است.

فعالیت مجدد سایت یوسف صانعی

انتشار سخنان اهانت‌آمیز شیخ یوسف صانعی، پدر معنوی فتنه 88، علیه مسئولان ارشد نظام و رؤسای قوا، در پایگاه خبری وی و بی‌توجهی به تذکرات قبلی، موجب شده بود تا در سال 89 پایگاه اینترنتی او از دسترس کاربران خارج و فیلتر شود؛ اما ظاهراًً چند وقتی است که پایگاه خبری شیخ یوسف صانعی با تغییر نشانی و انتقال مطالب قبلی بدون هیچ‌گونه تغییر محتوایی در آن(!) دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است.

نویسندی پیامهای توئیتر روحانی لو رفت!

کوارتز نوشت: اکانت توییتری که منتسب به حسن روحانی رئیس جمهور ایران است پیام های متفاوتی در فضای مجازی از جمله تبریک سال نو یهودیان منتشر کرده است.در چندین ماه گذشته گزارش های متفاوتی در مورد ارتباط روحانی با این اکانت توییتر منتشر شده است.

روحانی گفت که او خود توییت نمی کند اما به ظاهر با گفتن اینکه «دوستانش» مسئول اینکار هستند پیام های منتشره در آن را تایید کرد.رئیس جمهور ایران در جمع خبرنگاران در داووس گفت: نه، من توییت ها را شخصا نمی نویسم.

وی افزود: بنابراین آنچه در توییتر و فیس بوک به نقل از من می خوانید توسط من نوشته نشده و توسط دوستانم نوشته می شود.روحانی در اجلاس داووس وعده ی تعامل بیشتر ایران با جهان و توانایی قرارگیری ایران در جمع 10 اقتصاد برزگ دنیا در آینده را داد

انتشار اشعاری با مضمون اعتراض به سیاست خارجی در فضای مجازی

انتشار اشعاری با مضمون اعتراض به سیاست خارجی دولت یازدهم و تهدید صریح به گرفتن انتقام از این دولت، ابزار جدیدی است که مخالفان در روزهای اخیر به صحنه آورده‌اند. به گزارش رسانه‌های مجازی، در روزهای اخیر چند شعر با محتوای انتقام جویانه در فضای مجازی ایمیل منتشر می‌شود. در این اشعار که لحنی بسیار تند و صریح دارند و به صورت گسترده به ایمیل‌ها ارسال می‌شوند ضمن اعتراض شدید به سیاست خارجی دولت روحانی، این دولت به انتقام تهدید می‌گردد. ابیاتی از قبیل، "با کلید آمده‌ای در وسط معرکه‌ای - که کمی غیرت و شمشیر و سپر می‌خواهد. با شیاطین سر یک میز نشستید ولی - حفظ دین کار شما نیست که نر میخواهد" در یکی از اشعار و "پای میز مذاکره بروید - از شما انتقام می‌گیریم" در شعری دیگر، نمونه‌هائی از ابیات این اشعار هستند.

سعید جلیلی هم به سفراستانی می رود!

سعید جلیلی به فاصله کوتاهی از سفر استانی حسن روحانی به خوزستان، سفر دو روزه خود را به این استان آغاز کرد.

سایت این کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری نوشت سعید جلیلی شامگاه پنجشنبه در یکی از سخنرانی‌هایش در جمع مردم خرمشهر در مسجد جامع عنوان کرد: همه دنیا می‌دانند و به خوبی اعتراف می‌کنند که در مقابل مقاومت ملت ایران شکست خورده‌اند.

ماموریت رقاصه های خارجی در ایران

روز 21 اردیبهشت 1340 دکتر علی امینی نخست وزیر در دستورالعملی خطاب به مقامات ذیربط کشور از آنان خواست از ورود رقاصه های خارجی به کشور ممانعت به عمل آورند و فقط گروههای هنری دولتی را که به منظور مبادله هنری عازم ایران هستند مجاز به ورود بدانند .
در این دستورالعمل آمده است : رقاصه های خارجی که به طور پی در پی به ایران وارد می‌شوند در کافه ها نمایشهایی می‌دهند که علاوه بر اینکه با روحیه عمومی سازگار نیست در بازگشت مبالغ هنگفتی ذخیره ارزی مملکت را با خود به تاراج می‌برند .
روزشمار 15 خرداد ، احد گودرزیانی ، انتشارات سوره مهر ، ج اول ، ص 242

افزایش جلسات سیاسی تندروهای سیاسی
تکاپوی اصلاح‌طلبان برای چگونگی ورود به انتخابات مجلس دهم و تقلای آنها برای کسب کرسی‌های سبز رنگ بهارستان موضوعی است که جلسات آنها را در هفته‌های اخیر به شدت افزایش داده است. مصاحبه‌ها و گزارش‌های پی‌درپی اصلاح‌طلبان در دو بعد «به تصویر کشیدن اختلافات دولت و مجلس» و همچنین «مطرح کردن اسامی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب برای ریاست مجلس دهم» نشان از آن دارد که اصلاح‌طلبان و جریان رسانه‌ای آنها بیش از هر چیز دیگر به دنبال کسب قدرت کرسی‌های سبز رنگ بهارستان هستند. تشکیل جلسات انتخاباتی با تشکل‌های استانی و شهرستانی‌های مقیم تهران برای شناسایی نیروهای اصلاح‌طلب نیز از جمله راهبردهای آنها برای انتخابات آینده است. ‍

تقدیر از کارگردان هتاک مقیم خارج در رادیو!

یکی از شبکه‌های صدا، روز گذشته اقدام به بازخوانی بخش‌هایی از نمایشنامه نویسنده و کارگردان مقیم آمریکا نمود!

این برنامه همچنین به محمد رحمانیان تقدیم شد. رحمانیان نویسنده نمایشنامه موهن «روز حسین» است. نمایشنامه‌ای که به طور آشکار به ائمه اطهار(ع) اهانت می‌کند.

بدون تردید، مدیران صدا، افرادی متعهد و دلسوز هستند، اما بروز این‌گونه اتفاقات در برخی از برنامه‌‌ها نشان می‌دهد که شبکه‌های رادیویی به نظارت بیشتری از سوی این مدیران نیازمند هستند.

محمدرضا گلزار هم خواننده شد

"کارو به اینجا رسوندی" نام ترانه‌ای است که با صدای محمدرضا گلزار بازیگر سینمای ایران در فضای مجازی منتشر شده و او را نیز به جمع بازیگران خواننده‌ای چون مهران مدیری، بهرام رادان، محمدرضا هدایتی، امین حیایی و ... اضافه کرده است.

پرداخت یارانه برای حضور شرکت های ایرانی در افغانستان

بر اساس نامه یک دستگاه اقتصادی به تعدادی از شرکت ها و فعالان اقتصادی کشورمان، از آنها دعوت شده است نسبت به حضور در تعدادی از نمایشگاه هایی که در کشور افغانستان برگزار می شود، اقدام کنند. در این نامه تاکید شده است که مبلغ 40 درصد از هزینه غرفه این نمایشگاهها در موضوعاتی چون صنایع غذایی، خدمات کشاورزی و دارویی توسط دولت به عنوان یارانه حضور در نمایشگاه های این کشور پرداخت خواهد شد.

محاکمه مدیران مسئول دو روزنامه ورزشی

ساعت 10 صبح روز یکشنبه جلسه محاکمه مدیران مسئول روزنامه های خبر ورزشی و گل در شعبه 79 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار می شود.جلسه دادگاه با حضور اعضای هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران برگزار خواهد شد.

بر اساس کیفرخواست، اتهام مدیر مسئول خبر ورزشی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اتهام مدیرمسئول روزنامه گل، نشر مطالب خلاف واقع است.

عکس های شخصی ایرانی ها در سایت گاردین

اخیراً سایت گاردین در اقدامی عجیب از ایرانی ها خواسته است تا تصاویر و فیلم های خانه هایشان را در این سایت به اشتراک بگذارند که برخی نیز عکس های شخصی خود را برای این سایت ارسال کرده اند.

هرچند به نظر می رسد برخی از این عکس ها مربوط به ایران نباشند؛ اما متأسفانه برخی نیز عکس ها و فیلم های شخصی خود را در این سایت منتشر کرده اند.به نظر می رسد این سایت انگلیسی به دنبال نشان دادن تفاوت حجاب در اماکن عمومی و منازل شخصی است.

این سایت با انتشار چنین عکس‌هایی فرهنگ حجاب را به عنوان یک اختلاف نظر مردم و مسئولین مطرح می کند.آنچه که مهم است تصویر میز شام یک مجری برنامه آشپزی در صدا و سیما هم در میان این عکس ها دیده می شود.

سر بریدن شهروند سوری به اتهام «ترک نماز»!
عناصر مسلح در سوریه، یک شهروند سوری را با ادعای اینکه نماز خود را ترک کرده سر بریدند. در فیلم منتشر شده از این جنایت، درحالی که یک شهروند سوری در خیابان زانو زده است، یکی از عناصر داعش اتهامات او را قرائت و او را به «ترک نماز، مستی و سرقت» متهم کرد. پس از آنکه اتهامات ادعایی علیه این شهروند سوری قرائت ‌شد، یکی دیگر از تروریست‌ها از پشت سر موهای این شهروند را کشیده و به وسیله دشنه‌ای بزرگ، گردن او را ‌می‌برد. این در حالی است که این گروه به عنوان جهاد نکاح به نوامیس مردم تجاوز کرده و بسیاری از مردم را به قتل رسانده‌اند.

استراتژی دولت برای ادامه رابطه با مجلس
شفاف نوشت: در شرایطی که نزدیک به دو سال به پایان عمر مجلس نهم باقی‌مانده است نزدیکان و همفکران دولت از هم‌‌اکنون به تکاپو افتادند تا در انتخابات مجلس آینده حضوری پر رنگ داشته باشند و بتوانند مجلسی هم سو با دولت تشکیل دهند. در همین راستا، علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور قومیت‌ها در سفری که چندی پیش به استان سیستان و بلوچستان داشت در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی در این استان از اعضای آن خواست تا همچنان فعال باقی بمانند. او تاکید کرد که باید برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از هم‌اکنون فعالیت‌شان را آغاز کنند. از سوی دیگر با انتشار خبر احتمال تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس می‌توان استنباط کرد که دولت در شرایط کنونی به‌دنبال آن است که نفوذ خود را در مجلس نهم افزایش دهد و به یارگیری بپردازد و از وزن مخالفان خود بکاهد تا حداقل این دو سال باقی‌مانده به پایان عمر مجلس نهم را با کمترین هزینه ممکن به پایان برساند تا موعد انتخابات مجلس آینده فرا رسد.


شنود میلیون‌ها پیامک در جهان توسط آمریکا
تازه‌ترین اسناد فاش شده نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا روزانه صدها میلیون پیامک تلفن همراه در سراسر جهان را گردآوری و کنترل می‌کند. نتایج تازه‌ترین تحقیق روزنامه گاردین و شبکه خبری 4 انگلیس که با استفاده از مدارک ارائه شده از سوی «ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی تکمیل شده است، نشان می‌دهد که آژانس یاد شده از برخی پیامک‌ها برای دستیابی به اطلاعاتی همچون شناسایی موقعیت افراد، شماره تلفن‌های مخاطبان آنان و حتی اطلاعات مالی استفاده می‌کند.

برنامه داعش برای حمله به ترکیه
روزنامه "القدس العربی" به نقل از منابع خبری نزدیک به گروه های مسلح سوریه خبر داد که گروه "دولت اسلامی عراق و شام " (داعش) قصد انجام حملاتی را در استان های هم مرز با سوریه در خاک ترکیه به وسیله بمب گذاری دارد.
این منابع خبری ادعا کرند که حملات شامل استان های "گازی عنتاب" و "شانلی اورفا" و "هاتای" است.
این انفجار ها در مکان های پرجمعیت خواهد بود واحتمال حمله به هاتای بیشتر است چون این استان از حساسیت بالای برخوردار می باشد.
طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط داعش مواد منفجره این بمب ها از ماده "C4"خواهد بود.
این منبع افزود: هدف اصلی از حمله هفته گذشته به گذرگاه مرزی "باب الهوی" سوریه که در مقابل گذرگاه " گیلوه گوزو" ترکیه می باشد، ترکیه بود نه سوریه.

درخواست یک مسئول برای ورود 100 ماشین سنگین بدون پرداخت عوارض

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، یکی از مدیران مهم اجرایی در نامه ای به دستگاه های ذی ربط، درخواست صدور مجوز برای ورود 100 دستگاه ماشین آلات سنگین از طریق یکی از مناطق آزاد جنوب کشور بدون پرداخت عوارض مربوطه مانند حقوق گمرکی، عوارض گمرکی و سود بازرگانی را کرده است. بر اساس بررسی های این نهاد مسئول، پیگیری این مدیر اجرایی مغایر با ماده ۱۱۷ قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 1 قانون امور گمرکی است.

آخرین آمار جمعیت غزه تا پایان سال 2013
پایگاه خبری فلسطین آُنلاین به نقل از «عاهد حماده» سرپرست وزارت کشورفلسطین اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار وزارت کشور و اداره ثبت احوال غزه جمعیت پنج استان این منطقه تا تاریخ 31 دسامبر سال 2013 به بیش از یک میلیون و 853 هزار نفر رسیده است که ۶۷/۵۰ درصد آن را مردان و ۳۳/۴۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. اداره ثبت احوال غزه هم در آماری اعلام کرد: درسال گذشته میلادی بیش از 55 هزار نوزاد در باریکه غزه به‌دنیا آمدند که 51 درصد از نوزادان پسر و 49 دختر آنها دختر بودند.
توصیه ناپسند شبکه من و تو به زنان ایرانی
شبکه انگلیسی من وتو در برنامه بفرمایید شام از قانون منع حضور بانوان در استادیوم ها ابراز تاسف کرد.
شرکت کنندگان این برنامه که متشکل از 2 زن و 2 مرد بودند با انتقاد از عدم حضور زنان در استادیوم ها ابراز داشتند : "در همه جای دنیا حضور زنان در استادیوم ها بلامانع است اما در ایران هنوز فرهنگ حضور زنان در استادیوم ها فراهم نشده است."
ناگفته نماند در این برنامه، یکی از شرکت کنندگان با ابراز نظر مخالف خود، گفت: "اگر مادر و خواهر من بخواهند بروند استادیوم، من مانع می شوم زیرا در هیجانات بازی حرفهایی رد و بدل می شود که من صلاح نمیدانم ناموس من در آن فضا باشد."
تمایل گردانندگان شبکه من و تو برای ورود به موضوعات غیرقانونی در ایران و انحراف بحث به این موارد بر سر میز غذا که اغلب جای گفتگوهای عادی و صمیمانه است، مساله ای نیست که تازگی داشته باشد.
هدف از این کار زیر سوال بردن تمام خطوط قانونی، اخلاقی و شرعی است که در هر کشوری از احترام ویژه برخوردار است و افراد ملزم به رعایت آنند.
بویژه عوامل من و تو و کسانی که سر میز غذا حاضر می شوند اغلب در کشورهای غربی زندگی می کنند که فرهنگ عمومی آن قانون شکنی را برنمی تابد اما با این حال تلاش می کنند در تمامی برنامه ها مردم را به تقابل با قانون، هنجارها و عرف جامعه بکشانند و از روحیه مردم ایران روحیه ای قانون شکن و قانون گریز بسازند.

حذف جنایات‌ شارون
وزارت به اصطلاح معارف رژیم صهیونیستی پس از مرگ آریل شارون، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، پرونده کشتارهای «قبیه» و «صبرا و شتیلا» را بسته اعلام کرد و تحقیق و بازجویی از فرزندان وی به اتهام فساد را متوقف کرد. وزارت به اصطلاح معارف رژیم صهیونیستی گزیده‌ای از زندگی شارون جنایتکار را منتشر کرده و طی آن به مسائلی همچون تأسیس یگان «101» و رهبری آن توسط شارون اشاره کرده اما از ذکر جنایات‌ وحشیانه این یگان در روستای فلسطینی قبیه در سال 1953 و کشتار صدها فلسطینی بی‌گناه خودداری کرده است. همچنین در این گزارش کشتارهای صبرا و شتیلا که شارون شخصاً در آن دست داشت، ذکر نشده و به همین دلیل حادثه‌ای تاریخی همچون جنگ لبنان که شارون رهبری آن را در جریان تصدی پست وزارت امنیت رژیم صهیونیستی در سال 1982 بر عهده داشت، حذف کرده است.

مقایسه حضور روحانی و خاتمی در داووس
روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی سخنرانی روحانی در داووس را به سخنان 10 سال قبل سیدمحمد خاتمی، در همین نشست شبیه دانسته و نوشته: البته روحانی در قیاس با خاتمی رویکردی اعتدال گرایانه‌تر در پیش گرفته است. به گزارش ایرنا، ‌در این گزارش به قلم مارک لندلر نوشته شده: وقتی حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران توانست با انتقال پیام خود درباره نیات صلح‌آمیز و تمایل جمهوری اسلامی ایران به گفت‌وگو، توجه همگان را در داووس سوئیس متوجه خود کند خاطرات 10 سال قبل یعنی محمد خاتمی رئیس‌جمهوری اسبق این کشور را در اذهان زنده کرد که دقیقاً همین پیام را در مجمع جهانی اقتصاد در همین شهر به مخاطبان خود اعلام کرد. با این حال روحانی در قیاس با خاتمی بیشتر جانب احتیاط و محاسبات سیاسی را رعایت کرد.

اختلاف فاحش بین پوشش زنان دربار سعودی با مردم
شیوه پوشش شاهزادگان زن سعودی اخیرا موجی از اعتراض را در پایگاه های ارتباط اجتماعی سبب شده است.
حرف و حدیث در این زمینه، زمانی در عربستان و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس شدت گرفت که "امیره طویل" همسر شاهزاده "الولید طلال بن عبدالعزیز آل سعود" با لباسی نامتعارف در انظار عمومی ظاهر شد و همه بایسته های پوشش اسلامی را زیر پا گذاشت.
این در حالی است که قواعد اسلامی در زمینه پوشش، در این کشور قانون هستند و هرگونه تخلف زنان از این قواعد با برخورد مسئولان مواجه می شود.
سایت خبری تحلیلی "رأی الیوم" نوشت: علاوه بر همسر شاهزاده طلال، دخترش "ریم" نیز بدون هیچ توجهی به قوانین اسلامی عربستان، لباس هایی مغایر با اصول حجاب به تن می کند، اما هیچ کس جرات اعتراض یا انتقاد از او را ندارد؛ این در حالی است که اگر زنی در عربستان، همان لباسی را که ریم به تن می کند در انظار عمومی بپوشد، با مجازات هایی نظیر شلاق مواجه می شود.

ممنوعیت‌ سفر شیعیان پاکستانی به ایران

به دنبال تشدید حملات به زائران شیعه در پاکستان، دولت این کشور عبور اتوبوس های حامل زائران از ایالت بلوچستان برای سفر به ایران را به حالت تعلیق درآورد.

نامه 150 امضایی برای دعوت ظریف به مجلس
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص درخواست 150 نماینده از علی لاریجانی برای دعوت از وزیر امور خارجه برای ارائه توضیحاتی در صحن مجلس درباره توافق ژنو و مذاکرات هسته‌ای، گفت که نامه‌ای در این خصوص به دفتر رئیس مجلس نیامده است. حسن زمانی به شبکه ایران (inn.ir) توضیح داده که تا صبح شنبه چنین نامه‌ای دریافت نشده است.برخی نمایندگان مجلس هفته گذشته در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از ارسال نامه‌ای با امضای 150 نماینده به دکتر لاریجانی خبر داده بودند.

بهانه عجیب جوانان عربستانی برای شکایت علیه پدران!
شکایت فرزندان عربستانی از پدران خود به علت تامین نکردن هزینه نگهداری حیوانات اهلی، از پرونده های قضایی عجیبی است که به تازگی در دادگاه های این کشور مطرح شده است.
بنا به اعلام خبرگزاری آلمان تاکنون در مکه، القصیم و الشرقیه عربستان، چهار شکایت در این زمینه به دادگاه های این مناطق ارایه شده است.
خاطرنشان می شود که برخی عربستانی ها حیوانات اهلی چون گربه، پرندگان، ماهی های تزیینی، مرغ، کبوتر، طوطی، سگ، کلاغ و... نگهداری می کنند و نگهداری این حیوانات مستلزم تامین غذا و امکانات بهداشتی و پزشکی است که در برخی موارد باید هزینه سنگینی بابت آن بپردازند.

ماجرای ۱۸۵ میلیون دلار پول نفت در گزارش تفریغ بودجه
در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۱به بدهی 185 میلیون دلاری نیروی انتظامی به شرکت نفت اشاره شده است. به گزارش فارس، شرکت ملی نفت ایران در تاریخ 4/8/1391 مقدار یک میلیون و ششصد و سی و نه هزار و سیصد و چهل و دو (342/639/1) بشکه نفت خام به ارزش یکصد و هشتاد و پنج میلیون و دویست و چهل هزار و چهل و دو (042/240/185) دلار و به سررسید 3/9/1391 با تضمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به یکی از شرکت‌های وابسته به نیروی انتظامی تحویل نموده است. شرکت مزبور علی‌رغم فروش نفت خام مذکور و دریافت بهای آن، از پرداخت بدهی خود به شرکت ملی نفت ایران خودداری کرده است.

دستگیری تبعه‌ فرانسه در تهران

یک تبعه فرانسوی مظنون به جاسوسی در حوالی یکی از پادگان های تهران بازداشت شد.

باشگاه بیلیارد مختلط در تهران

مدتی است که باشگاه های مختلط بیلیارد در نقاط مختلف تهران راه اندازی شده است. مدتی است که این باشگاه های مختلط در هجوم دختران و پسران جوانی که شوخی های بی پروا و روابط نامناسب را چاشنی بازی خود کرده اند، در جای جای شهر تهران فعالند، این در حالی است که نهادهای نظارتی، هیچ موضعی در برابر فعالیت غیر عرفی این امکان اتخاذ نکرده اند.

یک گروه تروریستی خطرناک دیگر شکل گرفت
منابع امنیتی، از شکل گیری یک گروهک تروریستی خطرناک در لبنان خبر می دهند که شماری از عناصر داعش و گردان های عبدالله العزام را شامل می شود.
به نوشته العالم، منابع امنیتی آگاه به روزنامه لبنانی "الجمهوریه" خبر دادند که این گروهک تروریستی به زودی اعلام موجودیت خواهد کرد.
این گروهک، فهرست بلندبالایی از افراد تحت پیگرد، از داعش و گردان های عبدالله العزام را در خود جای داده که اکثر آن ها فلسطینی و سوری هستند و سازمان اطلاعات ارتش لبنان، شناسایی و پیگرد این عناصر را در دستور کار قرار داده است.
این منابع تاکید کردند که این افراد، توطئه شومی در سر می پرورانند که صلح و همزیستی در لبنان را هدف گرفته است، آن ها از بیگانگان دستور می گیرند و با هماهنگی داعش سوریه فعالیت می کنند.

محکومیت فاطمه هاشمی به 6 ماه حبس تعلیقی
دادگاه انقلاب تهران پس از رسیدگی به پرونده فاطمه هاشمی، او را به شش ماه حبس تعلیقی به مدت دو سال محکوم کرد. به گزارش شبکه ایران (INN.IR)، سید وحید ابوالمعالی وکیل مدافع وی، روز گذشته پس از دریافت حکم محکومیت موکل خود به خبرنگاران گفت: دادگاه به استناد مواد 44، 46، 50 و 54 قانون مجازات اسلامی این حکم را به مدت دو سال تعلیق کرده است. البته به این حکم اعتراض داریم و لایحه اعتراض خود را در فرصت قانونی تقدیم دادگاه خواهیم کرد. گفتنی است فاطمه هاشمی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی با شکایت مدعی العموم محاکمه شده بود. شکایت از وی به دلیل اظهاراتش درباره رئیس مجلس بود که علی لاریجانی طی نامه‌ای به دادستانی اعلام کرد از او هیچ شکایتی ندارد.

تکذیب برکناری سخنگو به خاطر فیس بوک

عباس عسگریان رئیس شورای شهر بهشهر برکناری یکی از اعضا را از سخنگویی شورا به دلیل عضویت در فیس بوک تکذیب کرد.

مشاور رهبر انقلاب: اطلاعی ندارم

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر ارسال نامه به حضرت آیت الله خامنه ای در انتقاد از توافق ژنو را تائید نکرد و گفت: بنده از این نامه اطلاعی ندارم.پیش از این برخی سایت ها به نقل از یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند که برخی مسئولان از جمله ولایتی، شمخانی و صالحی در نامه هایی به رهبر معظم انقلاب از توافق ژنو انتقاد کرده اند. پیش از این، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی هم ارسال چنین نامه ای را تکذیب کرده بود.

جایزه روح به انسانی بی روح

قدس آنلاین: اجلاس جهانی اقتصاد جهت قدردانی از نقش شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در روند صلح! و فعالیت‌هایش در دو عرصه اقتصاد و تکنولوژی به وی جایزه «روح داووس» را اعطا کرد.

احتمال حمله ربع پهلوی با 300 به ایران
ربع پهلوی با تشکیل ستاد مرکزی شورای ملی در پی آن است که با کمک 300 نفر از سربازان خود در قالب فیلم 300 به ایران حمله کند و حکومت جمهوری اسلامی را تغییر دهد.
چندی پیش شاهد آن بودیم که ضدّ انقلاب‌های فراری به سرکردگی ربع پهلوی، سیرکی به نام شورای ملی‌ به امید براندازی نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته بودند. البته این شورا که باعث اختلاف و درگیریهای زیادی در بین یاران ربع پهلوی شده بود امروز از زبان فراریان ضدّ انقلاب ورشکسته قلمداد میشود و شاهد آن هستیم که بار دیگر ربع پهلوی سرکردگان خود را دلسرد کرده است.
در این رابطه دیوید مهرجویی از سلطنت طلبان در فیس بوک خود سوالی مطرح کرده با این مضمون که دلیل بی ثمر ماندن فعالیتهای گروه های سیاسی برای براندازی جمهوری اسلامی بعد از 35 سال چیست.
چنان که ملاحظه می شود ضدّ انقلاب‌های فراری به سرکردگی ربع پهلوی، سیرکی به نام شورای ملی‌ راه اندازی کرده اند که خود هم امیدی به ان نداردند و با 1300 نفر تصمیم دارند که جمهوری اسلامی ایران را تغییر داده و بر سر ربع پهلوی تاج پادشاهی بگذارند!. البته ما توصیه می کنیم که ربع پهلوی صبر کند تا تعداد طرفدارانش به 300 نفر برسد و سپس با کمک هالیوود و راکی به ایران حمله کند. در این صورت احتمالا تاریخ فیلمهای آمریکایی یک بار دیگر تکرار خواهد شد و ایران آزاد می شود.

نگرانی بولتون از توافق ژنو

جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل که به مواضع تند ضدایرانی معروف است در یادداشتی ایران را پیروز توافق با ژنو خوانده و تاکید کرده که غرب بویژه آمریکا با این توافق در مسیر شکست قرار گرفته است.

به گزارش فارس، وی در این یادداشت نوشته است: این کاهش اندک تحریم ها موجب می شود شرکت های خارجی وارد تجارت بالقوه با ایران شوند و نباید از اروپایی ها انتظار داشت که بسیار مبادی آداب رفتار کنند و از تجارت بیش از اندازه با ایران صرفنظر کنند.

تکذیب خبر شهادت دیپلمات ایرانی در یمن
سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتوگو با ایلنا از قول معاون کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه ایران خبر شهادت احمد نیک بخت دیپلمات ایرانی در یمن را تکذیب کرد. پیش از این روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات، مدعی شده بود که جسد بدون سر نیکبخت، وابسته اداری سفارت ایران در صنعا که ماه ژوئیه گذشته ربوده شده بود در صحرای مارب در شمال یمن کشف شده است. از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه اعلام کرد: کسانی که دیپلمات شهید «ابوالقاسم اسدی» را در صنعا ربوده و‌ترور کردند، شناسایی شدند.
خاطرات احمدی نژاد تدوین می شود

چند روز پس از آن که در خبرها آمده بود محمود احمدی نژاد با حضور در مرکز اسناد انقلاب اسلامی که ریاست آن به عهده روح الله حسینیان است، از این مرکز بازدید کرده، حسینیان درباره این دیدار توضیح داد.این نماینده تهران در مجلس در گفت وگو با فارس گفت: با توجه به این که بنده حدود یک ماه قبل در ساختمان ولنجک به دیدن احمدی نژاد رفته بودم، او نیز با حضور در مرکز اسناد به بازدید ما آمد.

حسینیان همچنین از جمع آوری خاطرات احمدی نژاد از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی خبر داد و درباره مباحث مطرح شده در این دیدار گفت: بحث ما سیاسی نبود بلکه درباره چگونگی، زمان گرفتن و دریافت خاطرات رئیس جمهور پیشین کشورمان برنامه ریزی شد و مرکز اسناد، این کار را انجام خواهد داد.

اخبار کوتاه

* روزنامه اصلاح‌طلب شرق روز گذشته در صفحه چهار خود در مطلبی با عنوان «کاهش نُه درصدی بودجه نظامی کشور» عملاً جزء به جزء ردیف‌های بودجه‌ای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی وابسته به نیروهای مسلح و حتی بخش‌های مختلف نیروهای مسلح کشور را منتشر کرده است! اقدامی که گرادهی «شرق» به «غرب» نامیده می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/g61eyT