گفته می‌شود که...

تعجب نماینده ترکیه از جایگاه زنان در ایران قانون جوانی جمعیت شکست نخورده است آمریکا پا پس کشید بانک مرکزی: رشد نقدینگی آذرماه کاهش یافت بازداشت مشاور مولوی عبدالحمید از صهیونیستها فاصله بگیرید شهروندان سه شهر در انتظار کالابرگ یک فریم ایران‌ستیزی در نروژ اقتصاد رژیم صهیونیستی در معرض فروپاشی است توقیف ۵ شناور با ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق صهیونیست‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند اوکراین آزمایشگاه تسلیحات غربی سال خونین در سرزمین‌های اشغالی اظهار نگرانی رئیس سابق تروریست‌های سنتکام

تعجب نماینده ترکیه از جایگاه زنان در ایران

حسین قوجا بییغ، نماینده سابق پارلمان ترکیه پس از بازدید از ایران با اظهار تعجب می‌گوید: خیلی احمقانه است که جامعه ایران بر سر مسائل زنان نقد شود! برایم جالب بود که زنان ایرانی در همه بخش‌های جامعه حضور دارند؛ در مورد حوادثی که در ایران روی می‌دهد شاهد نوعی دورویی و رویکرد دوگانه هستیم زیرا درباره بسیاری از کشورها از جمله کشورهای عربی که زنان اصلا در جامعه حضوری ندارند هیچ نقدی مطرح نمی‌شود.

قانون جوانی جمعیت شکست نخورده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: قانون جوانی جمعیت مانند تصمیم‌گیری و وضع قانون برای ارز نیست که نتایج آن فردا در بازار مشخص شود؛ تولد یک سیر طبیعی دارد و حداقل یک سال زمان لازم است. امیرحسین بانکی‌پور با انتقاد از مقایسه‌ها پیرامون قانون جوانی جمعیت اظهار داشت: هیچگاه برای قانونی که حدود پنج ماه از اجرای آن به میزان ۳۰ درصد می‌گذرد، آمار ۹ ماه گذشته تا کنون را با سال گذشته مقایسه نمی‌کنند و بگویند که، چون در این بازه تعداد تولد‌ها کاهش یافته پس قانون جوانی جمعیت شکست خورده است.

وی افزود: اگر این قانون به طور کامل هم اجرا شود، یک سال بعد اثر خود را می‌گذارد و در صورت تغییر رفتار جامعه در اثر این قانون، یک سال زمان می‌برد تا آثار آن در تعداد تولد‌ها مشاهده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تولد‌های ابتدای سال تاکنون مربوط به هشدار سیر نزولی تعداد موالید است و نمی‌توان از آن برای عدم موفقیت قانون استفاده کرد.

آمریکا پا پس کشید

رابرت مالی اعلام کرد که بایدن هرگز نگفت دیپلماسی و احتمال تفاهم با ایران مرده است. من منصوب شده‌ام تا نتیجه دیپلماتیک را پیگیری کنم. آماده تداوم مذاکرات غیرمستقیم با ایران هستیم. گزینه نظامی‌دشوار و خطرناک است و به دنبال تغییر حکومت ایران نیستیم، به اندازه کافی تجربه غم‌انگیز در بحث تغییر رژیم داشته‌ایم.

بانک مرکزی: رشد نقدینگی آذرماه کاهش یافت

بانک مرکزی اعلام‌کرد: بررسی نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی نشان می‌دهد که نرخ رشد نقدینگی از ۴۱.۴ درصد در پایان آذرماه ۱۴۰۰ در یک روند نزولی به ۳۳.۴ درصد در پایان آذرماه ۱۴۰۱ کاهش یافته است. لازم به توضیح است که بخشی از رشد نقدینگی در آذرماه سال ۱۴۰۰ (معادل ۲.۷ واحد درصد از رشد دوازده ماهه) مربوط به اضافه‌شدن اطلاعات خلاصه دفتر کل دارایی‌ها و بدهی‌های بانک مهراقتصاد به اطلاعات خلاصه دفتر کل دارایی‌ها و بدهی‌های بانک سپه (به واسطه ادغام) بوده است.

بازداشت مشاور مولوی عبدالحمید

عبدالمجید مرادزهی که رسانه‌های بیگانه او را «مشاور و از اعضای دفتر» مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان معرفی کردند، بازداشت شد. مرادزهی که اخیراً با رسانه‌های وابسته به سرویس‌های خارجی از جمله رادیو فردا (وابسته به CIA) ارتباط گرفته و طی گفت‌و‌گویی علیه مقامات کشور سخنانی را مطرح کرده بود، روز گذشته از سوی مراجع امنیتی بازداشت شد. خبر بازداشت وی از سوی رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده است.

حمایت از بهائیت، تخطئه حقوق مردم فلسطین در راستای سیاست‌های صهیونیست‌ها، مخالفت با مجازات قاتلان شهدای امنیت از جمله شهیدان عجمیان و علی‌وردی و بی‌گناه نامیدن آنها، حمایت از عناصر مسلح در حمله به فرمانداری خاش و... از جمله نقطه‌نظرات مطرح شده از سوی خطیب مسجد مکی زاهدان به بهانه اعتراضات اخیر بوده است که با واکنش‌های بسیاری از جمله انتقادات علمای اهل سنت همراه شد. بسیاری از رسانه‌ها با انتشار تناقضات در مواضع اعلامی از سوی مولوی عبدالحمید و مقایسه با اظهارنظرهای قبلی، برخی سخنان اخیر وی را ناشی از نفوذ در دفتر او عنوان کرده بودند. گفتنی است، علی‌رغم آنکه رسانه‌های خارجی همچون BBC، ایران‌اینترنشنال، العربیه سعودی و شبکه وهابی «کلمه» به تریبون بازنشر مواضع مولوی عبدالحمید تبدیل شده‌اند اما او و دفترش تاکنون نسبت به این حمایت علنی رسانه‌های ضدانقلاب واکنش نشان نداده‌اند.

از صهیونیستها فاصله بگیرید

وزیر اطلاعات گفت: کشورهای همسایه برای حفظ امنیت‌شان از صهیونیست‌ها دوری کنند. حرکات رژیم صهیونیستی در منطقه نشان از درماندگی و زبونی این رژیم است. با اقدامات هوشمندانه مردم منطقه قدم‌های ظفرمندانه بیشتری در مقابل صهیونیست‌ها برداشته خواهد شد.

شهروندان سه شهر در انتظار کالابرگ

مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی از افزایش تعداد استان‌های مشمول طرح خبر داد و با بیان اینکه استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است، گفت: با تصمیم دولت و به منظور حمایت از معیشت خانوار ۱۰ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی عرضه می‌شود که افراد می‌توانند به قیمت ثابت و با اعتبار یارانه خود یک ماه زودتر خرید کنند. وی گفت: سه استان قزوین ، گیلان و مرکزی وارد فاز عملیاتی شده و مشمول اجرای آزمایشی این طرح می‌شوند.

یک فریم ایران‌ستیزی در نروژ

عناصر ضدانقلاب در تجمع خود مقابل پارلمان نروژ، خصلت ضدایرانی خود را هم به نمایش گذاشتند. در این تجمع که یکشنبه گذشته و البته با حضور عناصر تجزیه‌طلب از ملیت‌های دیگر صورت گرفت، انواع و اقسام پرچم‌ها به اهتزاز درآمده بود و در آن میان کوچک‌ترین نشانه‌ای از یک پرچم مرتبط با ایران دیده نمی‌شد. این اتفاق درحالی رخ داد که این عناصر، مدعی بودند که تجمع خود را در واکنش به رویدادهای داخل ایران برگزار کرده‌اند، اما آنچه دیده می‌شد، صرفاً وفور پرچم‌های تجزیه‌طلبانه و نماد همجنسگراها بود. پیش‌تر و در میانه اغتشاشات اخیر، رسانه‌هایی چون اینترنشنال و گروهک‌های تجزیه‌طلب به میدان آمده و نیات واقعی خود را از گسستن پیوندهای درونی ملت ایران و تجزیه کشور عیان کرده بودند.

اقتصاد رژیم صهیونیستی در معرض فروپاشی است

خبرگزاری فارس نوشت: طرح کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تضعیف دستگاه قضایی این رژیم تاثیر خود را بر اقتصاد این رژیم نیز نشان داده و روند افول ارزش واحد پول و سهام بورس این رژیم ادامه دارد. مدیران بانک‌های رژیم صهیونیستی در جریان دیدار خود با نتانیاهو در روز جمعه گذشته هشدار دادند که در روزهای اخیر افزایش برداشت سپرده های شخصی از بانک ها به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. بانک‌های خارجی نیز در روزهای اخیر اوراق بدهی را به کابینه اسرائیل فروختند و شکل را مبادله و به دلار تبدیل کردند که منجر به کاهش نرخ مبادله شکل شد. مدیران بانک‌های خارجی فعال در سرزمین‌های اشغالی نیز نسبت به خطرات مشابه هشدار دادند. آنها پیش بینی کردند که این اتفاق ممکن است مربوط به طوماری باشد که هفته قبل توسط ۳۱۰ اقتصاددان در دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی امضا شده بود و در آن نسبت به عواقب طرح تضعیف دستگاه قضایی بر اقتصاد این رژیم هشدار داده بودند.

توقیف ۵ شناور با ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق

5 شناور حامل بیش از ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس توقیف شدند. سردار محمد حسین بارگاهی فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه در تشریح خبر توقیف 5 شناور حامل سوخت قاچاق گفت: با رصد دقیق و اقدامات تأمینی، اطلاعاتی و عملیاتی 5 شناور حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس شناسایی شدند.

وی گفت: با توقیف شناورهای یاد شده 33 نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع ذیربط شدند. سردار بارگاهی ادامه داد: در راستای صیانت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از قاچاق سوخت، منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه اقدامات خوبی از ابتدای سال جاری داشته و با انجام چندین عملیات، با توقیف 10 شناور متخلف مانع قاچاق بیش از 800 هزار لیتر سوخت شده است.

صهیونیست‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند

به ادعای برخی رسانه‌های منطقه‌ای و غربی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات شکست‌خورده پهپادی در اصفهان به حالت آماده باش در آمده است. از دیدگاه محافل امنیتی صهیونیستها، انجام اقدام تلافی‌جویانه حتمی ‌است، اما آنچه محافل امنیتی را به خود مشغول کرده زمان‌بندی این اقدام انتقامی‌است.

اوکراین آزمایشگاه تسلیحات غربی

ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه گفت: اوکراین آزمایشگاه تسلیحات غربی است. امروز، اوکراین به محلی برای واشنگتن و ناتو تبدیل شده است تا در آن تسلیحات و شیوه‌های جدید جنگ‌افروزی را تمرین کنند. غرب به جان مردم اوکراین اهمیتی نمی‌دهد و به آنها به دیده طفیلی نگاه می‌کند.

سال خونین در سرزمین‌های اشغالی

گزارش وزارت بهداشت فلسطین از آمار جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه ‌باختری اعلام کرد که این ماه خونین‌ترین ماه در کرانه باختری از سال 2015 است که طی آن تا به امروز، ارتش اشغالگر اسرائیل و شهرک‌نشینان علاوه بر یک زن مسن، 35 نفر از جمله 8 کودک را به شهادت رسانده‌اند. جراحات ثبت شده بر روی بدن شهدا نشان می‌داد که تیراندازی در قسمت‌های بالایی بدن متمرکز بوده که بیشتر آن در ناحیه سر بوده است. فرمانداری جنین با 20 شهید بیشترین تعداد شهید را از ابتدای امسال به ثبت رساند.

اظهار نگرانی رئیس سابق تروریست‌های سنتکام

کنت مکنزی، فرمانده پیشین سنتکام ضمن اظهار نگرانی از آنچه همکاری ایران و روسیه می‌خواند گفت: روسیه نشان داده می‌تواند اقدامات غیر مسئولانه ای انجام دهد که نفس‌ها را در سینه حبس کند، هر جنگنده‌ای که در این اوضاع دشوار به دست ایران برسد به معنای افزایش تنش‌ها در منطقه خواهد بود. به صراحت بگویم آنچه بیش از اینها مرا نگران می‌کند، روانه شدن فناوری از روسیه به ایران است، این مسئله بسیار نگران‌کننده است... .

واکنش ایران به اظهارات مقام اوکراینی درباره حادثه اصفهان: حق خود را برای اقدام متقابل محفوظ می‌دانیم

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن موضع خصمانه و تحریک آمیز مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین، اظهارات وی در خصوص اقدام مخرب اخیر علیه یک مرکز نظامی در اصفهان را مشکوک توصیف کرد. کنعانی خواستار توضیح رسمی و شفاف دولت اوکراین در این رابطه شد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران، ضمن توجه به اصول پذیرفته شده حقوق بین الملل، همواره بر تحقق امنیت ملی و حفاظت از منافع و مصالح خود تاکید کرده و در این مسیر با هیچ طرفی مماشات نخواهد کرد. کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حقوق مشروع و قانونی خود را برای اقدام متقابل نسبت به طرف هایی که در اقدامات خلاف حقوق بین الملل مشارکت داشته اند، محفوظ می دارد.

پشت پرده اظهارت اوکراینی‌ها

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل در توئیتی نوشت از نظر جریان ناتوگرای اوکراین، تنها راه بقا در مقابل ارتش روسیه، تبدیل کردن جنگ اوکراین به جنگ جهانی سوم است. بی‌دلیل هم نیست که مشاور زلنسکی در اظهارنظری خصمانه، به نقش دولت اوکراین در حمله به تأسیسات نظامی‌ایران در اصفهان اشاره می‌کند. البته کی یف بدون کسب اجازه از واشنگتن، آب هم نمی‌خورد چه برسد به این که بخواهد برای ایران خط و نشان بکشد. اوکراینی‌ها امیدوارند با اتخاذ مواضع ضد ایرانی، همچون اسرائیلی‌ها، پول و سلاح بیشتری از غرب دریافت کنند.

https://shoma-weekly.ir/xi9MwW