گفته می‌شود که...

تعارض منافع؛ مانع بزرگ اصلاح ساختار بودجه/ مرکز آمار: نرخ بیکاری کاهش یافت/ مستند «فرزندکشی» برای حفظ آبروی خانواده خرمدین مجوز نمی‌گیرد/ نرخ پست پیشتاز ، ۴۰ درصد گران شد/ صدور مجوز واردات گندم توسط بخش خصوصی/ افزایش 25 تا 30 درصدی قیمت تایر و...

بازداشت دو مدیر به جرم فساد
به گفته یک منبع آگاه در راستای مبارزه با فساد اقتصادی و اداری، دو نفر از مدیران سازمان صنعت و معدن خوزستان به اتهام ارتشا بازداشت شدند. یک منبع آگاه اظهار کرد: در راستای مبارزه با فساد اقتصادی و اداری و با توجه به گزارش‌ واصله در خصوص تخلف دو تن از مدیران سازمان صنعت و معدن خوزستان به اتهام ارتشا موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.وی افزود: پس از انجام تحقیقات لازم، این دو مدیر سازمان صمت توسط سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه خوزستان بازداشت شدند. تاکنون جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.همچنین فروردین سال گذشته نیز یکی از معاونان مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران استان دستگیر شده بود.
مایت مدعیان حقوق بشر از مفسدان فراری و تروریست‌ها
!

کانادا، آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، سوئد و برخی دولت‌های اروپایی مشابه، دائماً مدعی دفاع از حقوق بشر در ایران هستند؛ اما از تحریم‌های جنایتکارانه همین دولت‌ها که بگذریم، اغلب مفسدان اقتصادی وقتی احتمال بازداشت و مجازات می‌دهند، اموال غارت شده را به همین کشورهای بانی FATF (مدعی مبارزه با پول‌شویی، جرائم مالی سازمان‌یافته و تأمین مالی تروریسم) انتقال می‌دهند و همان‌جا هم پناهندگی و اقامت می‌گیرند! ازجمله مفسدان متواری، محمود رضا خاوری، مرجان شیخ‌الاسلامی، سالار آقاخان، محمد جزایری، محمد زندیه، مصطفی نیاز آذری، محمد انوشه، مسعود خرمی پور، سروش امیری، شهرام تیموری و ده‌ها نام مشابه است که پس از غارت میلیاردها دلار، گریخته و پناهندگی برخی از آن‌ها در کشورهای غربی محرز است. این افراد در ازای دریافت پناهندگی و اقامت، مجبورند بخشی از اموال غارت شده را در اختیار دولت‌های غربی دهند تا جنگ رسانه‌ای و ترور و آشوب افکنی علیه ملت ایران، تأمین مالی شود. چرخه فساد و جنایت، از این وقیح‌تر؟! بااین‌وجود، چرا برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات، اصرار دارند دولت‌های غربی را طرفدار حقوق بشر جا بزنند و دُم خروس حمایت از مفسدان و تروریست‌ها را نبیند؟ چرا سنگ FATF را به سینه می‌زدند، درحالی‌که می‌دانستند 76 درصد پول‌شویی‌های دنیا در آمریکا و اروپا و کانادا انجام می‌شود؟
تهرانی‌ها برای وام
۱۰۰ میلیونی مدارک خود را آماده کنند
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: سامانه وام ودیعه مسکن بزودی باز خواهد شد، تهرانی‌ها مدارک خود را آماده کنند. خلیل محبت خواه در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد از ثبت نام ۶۰۶ هزار خانوار تهرانی جهت وام اجاره مسکن (ودیعه) طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از این تعداد، فقط ۹۰ هزار خانوار استان تهران موفق به دریافت وام مذکور شده اند. محبت خواه دلایل حذف متقاضیان را حائز شرایط نبودن، عدم مراجعه به بانک، سخت گیری بانک‌ها در مباحث تضامین بانکی یا سابقه مالکیت در تهران عنوان کرد. وی گفت: وام ودیعه مسکن در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است که در فصل نقل و انتقال‌های مسکن، خبر خوبی محسوب می‌شود.
سلبریتی‌هایی که درکی از درد مردم ندارند
!

رئیس سازمان سینمایی در دیدار با برگزارکنندگان چتر سینمای ایران در بازار فیلم جشنواره کن ۲۰۲۲، گفت: «آیا شایسته نبود و نیست سینماگران ایرانی حاضر در جشنواره‌ها ازجمله همین جشنواره کن صدای مظلومیت مردم و راوی گوشه‌ای از جفا و جنایت آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها علیه کشور بزرگ ایران باشند؟ اظهارات غیرفرهنگی و غیرسینمایی در کنفرانس‌های خبری و رسانه‌ای با انگیزه‌های سیاسی و نمایش ژست‌های اپوزیسیونی هیچ‌گاه، مشروعیت و اعتبار بین‌المللی در پی نخواهد داشت، بلکه با واکنش منفی مردم نیز مواجه خواهد شد. آیا سزاوار است برای کسب جایزه به رفتارهای نمایشی، غیرصادقانه و مبالغه‌آمیز تن دهید و در برابر ظلم و حق‌کشی که به بیش از ۸۰ میلیون ایرانی روا داشته شده، سکوت کنید

امیرآبادی: رئیسی کابینه را ترمیم نکند، وزرا را استیضاح می‌کنیم

«احمد امیرآبادی» عضو هیئت‌رئیسه مجلس در برنامه جهان‌آرا، گفت: «به نظرم لازم است سه چهار وزیر، یک معاون و چند استاندار تغییر کنند، چون حدود یک سال زمان برای نشان دادن عملکرد کافی بوده است. هیئت‌رئیسه مجلس از نمایندگان خواست برای استیضاح صبر کنند شاید رئیس‌جمهور بخواهد خودش کابینه را ترمیم کند. نمایندگان، روی عملکرد وزیر ارتباطات حرف دارند. گرچه این دولت با دولت قبلی قابل‌مقایسه نیست ولی انتظار ما هم بیشتر است».
ساخت بالگرد سبک دو نفره با موتور پراید توسط نخبه ایرانی
!
یک نخبه ایرانی مدعی است، بالگرد دو نفره‌ای را با هزینه شخصی خود ساخته است که بدنه آن از جنس فایبرگلاس و وزن آن حدود ۴۵۰ کیلوگرم و موتور آن، موتور پراید است! رضا قهرمانی یکی از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در حاشیه رویداد ملی گام دوم گفت: بنده اهل شهرستان ملکان و روستای پرچین‌بلاغ یک فروند هلیکوپتر دو نفره با هزینه شخصی ۱۰۰ میلیون تومان را در دو سال ساخته‌ام. وی گفت: این بالگرد با امکانات کم و حداقلی ساخته شده و بدنه آن از جنس فایبرگلاس و وزن آن ۴۵۰ کیلوگرم است. ابعاد این بالگرد ۵ در ۲ متر و موتور آن، موتور پراید است! موتور اصلی این بالگرد، موتور توربو است که بنده قادر به تهیه آن نبودم. قهرمانی گفت: این بالگرد کامل روشن شده و سابقه برخاستن و پرواز تا ارتفاع ۱ تا ۲ متری را داشته است، اما هنوز دچار ایراداتی بوده و نیاز به حمایت جدی مسئولان دارد

تعارض منافع؛ مانع بزرگ اصلاح ساختار بودجه

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: «وقتی بحث اصلاح ساختار بودجه مطرح می‌شود، پای برخی اختیارات دولت و نمایندگان به وسط کشیده می‌شود که ممکن است آن اختیارات گرفته شود؛ به همین دلیل مقاومت‌هایی برای کاهش این اختیارات به وجود می‌آید. برخی مواقع در روند بررسی بودجه سالیانه، پیشنهاداتی ارائه می‌شود که قوانین مادر را نقض می‌کند، آیین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید شما اگر دوسوم رأی بیاورید، می‌توانید یک قانون مادر را نقض کنید؛ یکی از ایرادات اساسی درباره تصویب بودجه همین است». بی‌شک مهم‌ترین خواسته جامعه از مجلس انقلابی و دولت مردمی، ترجیح منافع عمومی بر منافع شخصی و سازمانی است و حفظ پسوندهای انقلابی و مردمی بودن برای مجلس و دولت در گرو عمل صادقانه و دلسوزانه برای برداشتن موانع پیشرفت و توسعه کشور نهفته است که مهم‌ترین رکن برای رسیدن به این هدف، اصلاح ساختار بودجه است.
مرکز آمار: نرخ بیکاری کاهش یافت

مرکز آمار ایران از افزایش ١٨٠هزار نفری جمعیت شاغلان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اعلام کرد: نرخ بیکاری در سال گذشته ۹.۲ درصد بود که نسبت به سال قبل از آن ۰.۴ درصد کاهش یافته است.
مهلت
۲ ماهه به ساختمان‌های ناایمن پایتخت

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: «به ساختمان‌های ناایمن تهران ۲ ماه فرصت دادیم رفع نقص کنند؛ اقدام نکنند، اسامی آن‌ها را برای اطلاع عموم منتشر خواهیم کرد. سر جان مردم به‌ویژه در ساختمان‌های پرتردد با احدی تعارف نداریم. نباید اجازه داد حادثه متروپل یا پلاسکوی دیگری تکرار شود».
مستند «فرزندکشی» برای حفظ آبروی خانواده خرمدین مجوز نمی‌گیرد

سید امیر سیدزاده می‌گوید مدیران ارشاد به دلیل حفظ آبروی خانواده زنده‌یاد بابک خرمدین، نامه‌های همکاری برای تولید «فرزندکشی» را صادر نمی‌کنند. سید امیر سید زاده تهیه کننده سینما با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌هایی که تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد، گفت: به تازگی برای فیلم سینمایی «خانه شیشه‌ای» درخواست دریافت پروانه نمایش کرده‌ایم که کارگردانی آن را امیر پورکیان بر عهده دارد و باید دید چه زمانی پروانه نمایش این فیلم صادر می‌شود تا برای اکران آن برنامه‌ریزی کنیم. وی ادامه داد: با توجه به اینکه این فیلم به موضوع خاص موسیقی زیرزمینی اشاره می‌کند، می‌تواند در حوزه اکران موفق باشد. وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما اعلام کرده است به دلیل موضوع مستند و حفظ آبروی خانواده زنده یاد بابک خرمدین این پروژه را پیش نبریم، به همین دلیل، منتظر یک جلسه با مدیران سینمایی هستیم تا دلیل اصلی این خواسته را جویا شویم.

سیاست ثابت اسلام‌آباد درباره رژیم صهیونیستی

«احسن اقبال» وزیر توسعه و برنامه‌ریزی پاکستان در واکنش به اظهارات رئیس رژیم صهیونیستی مبنی بر دیدار با هیئتی از پاکستان و زمینه‌چینی برای عادی‌سازی روابط با این کشور، گفت: «هیچ هیئتی از جانب اسلام‌آباد به اسرائیل اعزام نشده و سیاست ما هم در به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است.
پشت پرده مردان بیوتی بلاگر

روزنامه جام جم در گزارشی نوشت: اگر در گذشته، دامادها روز عروسی‌شان فقط به یک حمام و اصلاح و در نهایت یک سشوار مو بسنده می‌کردند، با تغییر سبک زندگی، شاهد ظهور و بروز آرایش و لوازم آرایش مردانه هستیم! حالا برخی آقا دامادها هم درست شبیه عروس خانم از ساعات آغازین صبح روز عروسی به آرایشگاه می‌روند تا پوست‌شان با انواع و اقسام ماسک‌های آرایشی لطیف شود و در نهایت هم با استفاده از همان کرم‌ها و ابزار آرایشی زنانه و با چهره‌ای متفاوت دنبال عروس بروند و در مجلس عروسی حاضر شوند! بازار داغ آرایش و لوازم آرایش مردانه‌، شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی بهداشتی را بر آن داشته تا رنگ موها و لوازم آرایشی بهداشتی مردانه تولید‌ کنند و از سوی دیگر درآمد نجومی بیوتی بلاگرها، مردها را هم وارد این کار عموما زنانه کرده است.

اولین گام از عادی‌سازی روابط سیاسی؛ سفر ده‌ها تاجر صهیونیست به عربستان

روزنامه صهیونیستی گلوبز فاش کرد؛ عادی‌سازی با عربستان سعودی، حتی اگر به‌طور رسمی اعلام نشده باشد، اما وجود دارد زیرا ما 20 سال است به‌طور غیرمستقیم با سعودی ارتباط داریم اما این امر در معاملات بزرگی که اخیراً امضا شده و سفر ده‌ها بازرگان اسرائیلی با پاسپورت اسرائیلی به عربستان سعودی، رونق زیادی گرفته است. این روزنامه اقتصادی صهیونیست‌ها افزود؛ عربستان سعودی ماه‌هاست که به بازرگانان اسرائیلی اجازه می‌دهد تا با گذرنامه‌های اسرائیلی خود پس از دریافت ویزای ویژه ورود وارد این کشور شوند. حوزه اصلی نمایندگان و مدیران شرکت‌های فناوری اسرائیلی است که از سوی سعودی‌ها دعوت شده‌اند.
دادستانی تهران: هیچ گونه محدودیتی برای اعلام اسامی و اطلاعات ساختمان‌های ناایمن وجود ندارد

واکنش دادستان تهران در پی اظهارات نماینده سازمان آتش نشانی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری: هیچ گونه محدودیتی برای اعلام اسامی و اطلاعات ساختمان ها و اماکن ناایمن و خطرناک پایتخت، از نظر دادستانی تهران وجود ندارد.دادستانی همواره پیگیر تکالیف قانونی دستگاه‌های مسئول در رابطه با ساختمان‌های ناایمن بوده است.تورک، معاون دادستان تهران:دادستانی تهران از اوایل سال گذشته مرتباً اقدامات قانونی مربوط به ساختمان های ناایمن را از سازمان آتش نشانی و سایر ادارات و دستگاه های مسئول مطالبه کرده است.فقط در سال ۱۴۰۰ بیش از سی مورد مکاتبه و دستور قضایی از نواحی ۳۲گانه دادسرای تهران به شهرداران مناطق تهران در رابطه با ساختمان های ناایمن صدور و ارسال شده است.
نرخ پست پیشتاز ،
۴۰ درصد گران شد
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مدیرعامل شرکت پست، با تکذیب افزایش دو و سه برابری تعرفه‌های پستی، بیان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مقرر شده که خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها افزایش یابد؛ خدمات غیرپایه، ویژه و پیشتاز نیز ۴۰ درصد، مطابق با تورم افزایش می‌یابد؛ زیرا تعرفه‌های پستی از سال ۱۳۹۸ تغییر نکرده بودند.

صدور مجوز واردات گندم توسط بخش خصوصی

«زرگران» رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی از صدور مجوز برای واردات گندم توسط بخش خصوصی در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و افزود: «برای تأمین نیازهای داخلی به واردات 7.8 میلیون تن از این محصول نیاز داریم. بخش خصوصی پتانسیل واردات نصف این مقدار را دارد؛ اما با توجه به برداشت داخلی، قیمت گندم داخلی در نیمه اول سال مناسب‌تر از گندم‌های وارداتی است؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که واردات این محصول در نیمه دوم امسال توجیه اقتصادی داشته باشد».
کاهش
۷۵ درصدی اهدای عضو در ایران به خاطر یک برنامه تلویزیونی
فریبا قربانی، قائم مقام واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه شهید بهشتی از کاهش ۷۵درصدی اهدای عضو در کشور خبر داد و گفت: موضوع تشخیص کما از مرگ مغزی موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود. وی با اشاره به پخش برنامه ای در ماه رمضان در تلویزیون اظهار کرد: این برنامه باعث شد آمار رضایت خانواده ها برای اهدای عضو افت شدیدی داشته باشد و با اینکه تلاش ها چند برابر شد، اهدای ارگان ها به یک چهارم رسید.

تراکنش‌های درشت بانکی رصد می‌شود

دیروز مدیر اداره مبارزه با پول‌شویی بانک مرکزی خبر داد: «از امروز حساب افراد فاقد شغل که تراکنش حساب‌های آن‌ها بیش از سقف تعیین‌شده باشد رصد و مسدود می‌شود. حداکثر سطح فعالیت مورد انتظار در بازه یک‌ساله برای افراد بازنشسته ۲ میلیارد تومان، مستمری‌بگیر یک میلیارد تومان، بیکار ۵۰۰ میلیون تومان و غیرفعال مالیاتی ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است
باهنر: ایران دیگر جای آزمون و خطا ندارد

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:من جزو موافقان اقدامات اقتصادی دولت هستم، قطعاً این جراحی اقتصادی سخت و خطیر خواهد بود، اما باید به زودی انجام می‌شد. کار‌هایی هست که باید برای پیشگیری از مشکلات، خردمندانه انجام شود، حمایت‌هایی باید صورت بگیرد.آقای رئیسی کار خطیری را شروع کرد. این کار نیاز به شجاعت بسیاری داشت، چون ایران دیگر جای آزمون و خطا ندارد. اگر هر یک از ما راهکار مناسبی داریم باید ارائه دهیم، نباید این برنامه دولت را تخریب کنیم.

تاجر الهام‌بخش» یا غارتگر پول ملت

مجله آنلاین اقتصادی تایکون در یکی از شماره‌های اخیر خود، پسر محمودرضا خاوری، مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران و از مجرمان محکوم‌شده در ایران به‌ خاطر مشارکت در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی را به‌عنوان «تاجر الهام‌بخش» سال ۲۰۲۲ انتخاب کرد. این ژن خوب به ادعای تایکون، بر روی حجم عظیمی از دلارهایی نشسته که پدرش با اختلاس و دزدیدن از جیب ملت ایران به دست آورده است.
برکناری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کلاردشت در پی درگیری با دو شهروند

اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران: درگیری رئیس بنیاد شهید کلاردشت با دو تن از اهالی روستای پیمبور که منجر به ضرب و جرح با داس و زخمی شدن آنها شده بود به دلیل اختلافات شخصی رخ داده است.مدیر کل بنیاد شهید استان بعد از اطلاع از موضوع در محل حاضر و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کلاردشت را از سمت خود برکنار و نقی محمودی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چالوس با حفظ سمت به عنوان سرپرست بنیاد شهید شهرستان کلاردشت معرفی شد
افزایش 25 تا 30 درصدی قیمت تایر

برخی از شرکت های تولیدکننده تایر اعلام کرده اند از امروز درخصوص افزایش قیمت محصولات خود اقدام می کنند که پیگیری ها نشان می دهد به ظاهر ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش قیمت را داده است. دیروز برخی از شرکت های تولیدکننده تایر در نامه‌ای به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کردند که از امروز هشتم خرداد به دلیل افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی، بر اساس ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درخصوص افزایش ۳۰ و ۲۵ درصدی قیمت اقدام می‌کنند.

راه‌اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در گام نهایی

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اوراق سلف مسکن هفته گذشته در کمیته فقهی جمع‌بندی شد، اما نهایی شدن سازوکار استفاده از آن در بورس کالا وابسته به تصمیمات هیئت مدیره سازمان بورس و بورس کالاست. به گفته وی، در صورت تصویب دستورالعمل مربوط، شرکت‌های ساختمانی قادر خواهند بود از طریق اوراق سلف پیش‌فروش مسکن داشته باشند و افراد با خرید اوراق سلف از نوسانات بخش مسکن منتفع شوند.
پیش بینی کمبود بی‌سابقه «ال‌ان‌جی» در زمستان امسال

بلومبرگ گزارش داد، بازار گاز طبیعی مایع (الان‌ جی) احتمالا در زمستان امسال با یک کمبود بی سابقه مواجه خواهد شد. به گفته منابع آگاه، برنامه اتحادیه اروپا برای کاهش دو سوم واردات گاز روسیه از طریق لوله تا پایان سال جاری میلادی و جایگزینی آن باالان جی از آمریکا و آفریقا، رقابت برای سوخت نیروگاه و گرمایشی را به شدت تشدید می کند.
در یک سال عادی، واردکنندگان ال ان جی، مخازن خود را طی تابستان برای اوج فصل زمستان پر می کنند. افراد مطلع در این رابطه گفتند، آنها اوایل سال جاری شروع به پر کردن ذخایر خود کردند. این افراد خاطرنشان کردند، کاهش احتمالی عرضه، خطر افزایش هزینه قبوض برق و نرخ تورم را به همراه دارد. جیمز ویستلر، رئیس بخش انرژی در «سیمپسون اسپنس یانگ» گفت: «زمستانی که در راه است همه را نگران کرده استوی افزود: «همه چیز به عرضه محدود در شرایط عادی اشاره دارد، اما خطرات بیشتری نیز وجود دارد
ابلاغ دستورالعمل دریافت مالیات بردرآمد سکه و مالیات پزشکان

سازمان امور مالیاتی دستورالعمل نحوه دریافت مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ از مشاغل و کسب و کارها را اعلام کرد. براساس این دستورالعمل، اگر صاحبان مشاغل در سال گذشته اقدام به خرید و فروش سکه کرده باشند، مالیات آن به صورت مجزا از مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ محاسبه خواهد شد. همچنین پزشکان هم می‌توانند مشمول مالیات مقطوع باشند.
فروش کیلویی نان راهی برای جلوگیری از کم فروشی

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران گفت: فروش کیلویی نان به جای فروش عددی، به عنوان پیشنهادی برای مقابله با کم فروشی و بهبود کیفیت نان چند باری در کشور مطرح شده؛ اما هیچ گاه تا این اندازه جدی نبوده است. وی با بیان اینکه سال هاست فروش کیلویی نان در نانوایی‌های صنعتی اجرا می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، افزود: اجرای این طرح در نانوایی‌های سنتی در بالا بردن کیفیت نان و جلوگیری از تخلفات احتمالی بسیار مؤثر است. لزومیان با بیان اینکه دلیل جدی شدن اجرای طرح فروش کیلویی نان، اصلاح نظام یارانه و آزادسازی قیمت آرد است، تصریح کرد: آزادسازی قیمت آرد منجر به افزایش تخلفاتی مانند کم فروشی شده است که به زیان مصرف کننده است.

اخبار روزانه:
* سخنگوی سپاه پاسداران وی ضمن تقدیر و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی ایثارگران و شهدایی که در این راه جانفشانی کردند و همچنی گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) اظهار داشت: بیش از
۴۰ میلیون از جمعیت کشور ما موضوع دفاع مقدس، تهاجم حزب بعث به ایران و حمایت همه جانبه آمریکا و اروپایی ها از این کشور را به یاد ندارند و نمی دانند در آن روزها بر مردم کشور به ویژه مردم خوزستان و رزمندگان ما چه گذشته است تا ما بتوانیم آن مقطع تاریخی را پشت سر بگذاریم.سردار شریف تصریح کرد: در تمامی جنگ ها یک طرف بازنده و طرفی دیگر برنده است و یا حداقل این است که طرفی که مورد تهاجم واقع شده اجازه نمی دهد طرفی که جنگ را آغاز کرده به اهداف خود برسد. این مساله از نظر روانی بسیار مهم است که رزمندگان، مردم و امام راحل(ره) اجازه ندادند در این مقطع تاریخی غرور ملی کشور ما علیرغم حمایت همه جانبه اراذل و اوباش عالم که هیچ اختلافی در حمایت از صدام نداشتند، زیر سوال برود.
* رئیس سازمان سینمایی، با انتقاد از آن‌چه به گفته او ژست اپوزیسیونی و رفتار هنجارشکنانه هنرمندانِ ایرانی در جشنواره کن بوده است، از مدیرعامل خانه سینما خواست به این حواشی رسیدگی و نتیجه را به شورای اخلاق حرفه‌ای ارائه کند. اشاره او به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی روی فرش قرمز و سخنان سعید روستایی و پیمان معادی در نشست خبری فیلم «برادران لیلا» است
.
* سید حسن خمینی: ستاد سالگرد ارتحال امام فقط یک مراسم نمادین نیست و بیان قند مکرر است که باید در ذائقه ها بنشیند و نسل به نسل منتقل شود؛ آن هم برای خودمان و نسل های بعدی، فرزندان و این آب و خاک. به همین جهت باید چندین نکته را در خودش توأمان داشته باشد؛ یکی اینکه مظهر وحدت کشور باشد
. دوم آنکه مظهر شکوه باشد. این مراسم جایی است که اگر دشمنان آن را می بینند خدای ناکرده باعث طعنه شده و یا جلوه ای از شکوه آن کمرنگ شود. باید مظهر آسایش و رفاه مردم باشد. البته در شرایط لازم خیلی سخت است.
* دکتر پیتر کالدوِل، دامپزشک معتمد مراکز حفاظت و تکثیر یوزپلنگ آفریقایی
: وضعیت اولیه توله یوزپلنگ سوم مطلوب است اما برای بزرگ شدن و زنده ماندن آن روزی سه بار دعا کنید.بزرگترین تهدید برای یوزپلنگ آسیایی سگ‌های ولگرد هستند. این سگها باید مدیریت شوند تا به جمعیت باقی مانده یوزپلنگ آسیایی، آسیب نزنند.
* جوزف آبراهام، مدیر اجرایی بانک تجاری قطر در کنفرانسی در دوحه گفت: بانک تجاری قطر
(CBQ) مایل به انتشار اوراق قرضه سبز است. وی افزود: این اوراق قرضه در صورتی که این بانک بتواند اطمینان حاصل کند برای پروژه‌هایی کاملا با اعتبار سبز مطابقت دارند، استفاده خواهد شد. «مجموعه عظیمی از سرمایه‌های سرمایه‌گذار در دسترس است و من فکر می‌کنم اگر موسسه‌ای معتبر با سابقه معتبر و حاکمیت مناسب در اطراف آن باشید، خودکار اوراق قرضه شما موثر خواهد بود.» وی تصریح کرد که رگولاتورهای قطر و بازار سهام مشتاق مسائل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) هستند و مدیریت و هیات مدیره خود بانک نیز مشتاق بهبود اعتبار هستند.
* با ابلاغیه بانک مرکزی به بانک‌ها، تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی از تیرماه
۱۴۰۱ لغو خواهد شد و از این زمان به بعد، مشتریان باید حضوری به شعب مراجعه کنند.

https://shoma-weekly.ir/JKlVBe