گفته می‌شود که...

تطهیر چهره جریان فتنه در جشنواره فیلم فجر/ آیه ی قران بر سر در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد آمریکا/ اعمال فشار بر بسیج دانشجویی در دانشگاه ازاد/ اختلافات گسترده‌ در میان اعضای مجمع روحانیون/ سوءاستفاده یکی از لیدرهای جریان انحرافی از اخبار ویژه ایرنا/ شکار طلایی حزب ا... کیست؟ و....

فیلم های جشنواره در صدد تطهیر فتنه

در جشنواره فیلم فجر امسال شاهد حضور فیلم‌‌هایی هستیم که قصد دارند جریان فتنه را تطهیر کنند؛ یکی از این فیلم‌ها به نام «عصبانی نیستم» فحشنامه‌ای است رکیک علیه هر آنچه که کارگردان آن در این سال‌ها نپسندیده است. کارگردان این فیلم در یک سکانس بی‌ربط و ضعیف، یک فرد مذهبی با محاسن و تسبیح به دست را «طالبان» می‌خواند و پوستر یکی از سران فتنه هم مکرر در آن پخش می‌‌شود و پس از اینکه یکی از شخصیت‌ها یک بسیجی را کتک مفصلی می‌زند، می‌گوید: ما اهل زدن نیستیم، این‌ها هستند که مردم را کتک می‌زنند!

اصلاح طلبان: آقای روحانی دلمان را خنک کردی!

در حالی که رئیس جمهور شب گذشته پس از اظهارات تندش در جمع دانشگاهیان تلاش کرد تا مواضع خود را تعدیل و از درشتی سخن خود عقب نشینی کند، یکی از رسانه های جریان اصلاح طلب در گامی افراطی رئیس جمهور ترغیب به اتخاذ مواضعی اینچنینی در برابر منتقدین خود نمود.

روزنامه ابتکار در یادداشتی تحت عنوان« دستخوش آقای رئیس جمهور!»، با بیان این که اصلاح طلبان و حامیان روحانی منتظر چنین واکنش هایی از سوی رئیس دولت یازدهم از مدت ها قبل بودند، نوشت: اکنون عقبه مردمی روحانی از این که رئیس جمهور به عنوان جلودار اصلاحات دست به مرز بندی آشکاری با اقتدار گرایان زده است شاد و مسرور است. پس از ماهها رعایت ادب و متانت از سوی روحانی و عدم رعایت حداقلها از سوی جریان افراط، که دل بسیاری از همراهان مردمی دولت تدبیر و امید را به سختی فشرد، این موضع گیری از سوی رئیس جمهورآبی سرد بود بر جگرهای سوخته یاران واقعی اعتدال. مسلماً سخنان قاطعانه روحانی امید را بیش از پیش در دل پشتیبانان مردمیش زنده کرد چرا که بار دیگر او را فردی مصمم و قابل اتکا در پیگیری مطالبات جامعه و شکستن تابوهای موجود دیدند

اعمال فشار بر بسیج دانشجویی در دانشگاه ازاد

اخبار رسیده حاکی از آن است که با دستور یکی از معاونان دانشگاه آزاد در چند ماه اخیر، اعمال فشار بر تشکل بسیج دانشجویی، شدت گرفته و محدودیت‌های فراوانی بر دفاتر این تشکل دانشجویی در این دانشگاه اعمال می‌شود. پیش‌تر نیز برخی اخبار از فشار وزارت علوم به تشکل‌های ارزشی و کاهش بودجه برخی از این تشکل‌ها حکایت می‌کرد.

سایت هتاک حامی جریان انحرافی از دسترس خارج شد

یکی از سایتهای هتاک حامی جریان انحرافی به نام (س-ن) که طی ماههای گذشته توهین و فحاشی به مسئولان نظام را در دستور کار قرار داده بود از صبح امروز به دلایل نامشخص از دسترس خارج شده است.

با پایان دولت دهم جریان انحرافی راه اندازی سایتهای اقماری را در دستور کار خود قرار داده است و از هم اکنون برای انتخابات مجلس آینده در حال برنامه ریزی هستند.

اختلافات گسترده‌ در میان اعضای مجمع روحانیون

در روزهای اخیر با طرح مواضع فتنه‌گرانه مجمع روحانیون در رسانه‌ها و افشاگری‌های حجت‌الاسلام رحیمیان، اختلافات گسترده‌ای در میان اعضای این مجمع به وجود آمده است. برخی اعضا با اشاره به بیانیه‌های ساختارشکن آنان پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری، معتقدند ما باید شجاعت اعتراف به اشتباه را داشته باشیم. همچنین سکوت ما در برابر وقایعی چون پاره کردن تصاویر امام خمینی(ره)، باعث شده تا این رفتارها به نام ما ثبت شود. اما برخی دیگر از اعضا ضمن مخالفت با آن، گفته‌اند اگر به اشتباهات خود اعتراف کنیم، باعث می‌شود سخت‌گیری‌های نظام بر ما بیشتر شود. ما باید از طریق ملاقات با برخی مراجع و علما، آن‌ها را واسطه قرار دهیم و با پادرمیانی آنان به نظام برگردیم. گفتنی است مجمع روحانیون، کمیته‌ای را با هدف ضربه زدن و پرونده‌سازی برای حجت‌الاسلام رحیمیان تشکیل داده است.

گردانندگان اصلی مجمع روحانیون به خوبی می‌دانند پادرمیانی هیچ شخصیتی هم نمی‌تواند عملکرد فتنه‌گرانه آن‌ها را از ذهن مردم پاک کند.

آغاز فعالیت مجدد حزب اعتماد ملی
پیام نو: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، حزب اعتماد ملی که از پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده بود، مجددا فعالیتش را از آغاز کرد. این خبر را حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی طی سخنانی در موسسه الهادی اعلام کرد. حزب اعتماد ملی که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ توسط مهدی کروبی تاسیس شد، پس از انتخابات سال ۸۸ فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد. این حزب از جمله احزاب اصلاح‌طلبی است که در انتخابات پس از سال ۸۴ حضور فعالی در عرصه سیاسی داشت اما پس از وقوع حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ فعالیتش را متوقف کرد.

دیدگاه سه تحلیل‌گر درباره انقلاب اسلامی

«الهامیا الملیجی» پژوهشگر مؤسسه مصری الاهرام، در گفت‌وگو با پایگاه بصیرت (20/11/92) به بهانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی درباره تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر قیام‌های جهان عرب گفته است: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین نقش را در بیداری ملت‌های اسلامی ستمدیده در کشورهای عربی ایفا کرد که این الهام‌بخشی در نیروهای مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین تبلور یافته است. وی در ادامه تأکید کرد که بیداری اسلامی در منطقه، برگرفته از روح ظلم‌ستیزی انقلاب اسلامی ایران است و تحولات کشورهای عربی علیه حاکمان طاغوتی و سرسپرده به دشمن صهیونیستی بود که مانند شاه ایران بودند.

در مصاحبه‌های اختصاصی دیگر این پایگاه با شخصیت‌های عرب، «ممدوح غالب بری» پژوهشگر و مدرس علوم سیاسی، نیز در این باره گفته است کسی که فکر کند انقلاب اسلامی در منظومه اندیشه سیاسی اهل سنت تأثیر نداشته، جاهل و متعصب است؛ به طوری که این تأثیر در همراهی نکردن اهل سنت با رژیم‌های استبدادی و رخ دادن انقلاب و مقاومت در مقابل این رژیم‌ها در سال‌های گذشته تبلور یافت. وی همچنین اضافه کرد: من معتقدم که اخوان‌المسلمین کمی اشتباه کردند، زیرا نتوانستند هنگامی که در رأس حکومت قرار گرفتند، به‌خوبی با ایران ارتباط برقرارکنند و به برخی از معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی برای تحقق اهداف خود دل بسته بودند که منجر به وضعیت کنونی آن‌ها شده است. «خالد داود» نویسنده اردنی نیز با تمجید از نقش رهبری در انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با این پایگاه می‌گوید: ایستادگی ملت و رهبری ایران، این کشور را حامی قوی برای ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مظلوم قرار داده است؛ اما لابی صهیونیست و برخی از رژیم‌های ارتجاعی عرب، این انقلاب را یک فاجعه و تهدید واقعی برای نظام‌های مستبد خود محسوب می‌کنند و همه تلاش خود را از ابتدای انقلاب تا‌کنون برای شکست آن به کار بسته‌اند.

تصویب قانونی فاجعه بار و وحشیانه در عربستان
با آغاز اجرای قانون جدید مبارزه با تروریسم و منابع مالی آن در عربستان، مخالفان در این کشور و سازمانها و نهادهای مدافع حقوق بشر ابراز نگرانی کردند که این قانون می تواند آزادی بیان در این کشور را بسیار محدودتر کند.
سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: «این قانون می تواند به دولت این اجازه را بدهد که به همه مخالفان خود برچسب تروریسم بزند، حتی اگر خواسته این مخالفان در ارتباط با اصلاح و تغییر و یا مبارزه با فساد در عربستان باشد
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهی از فعالان حقوقی با انتقاد از قانون جدید مبارزه با تروریسم گفتند: «هدف از این قانون حفظ رژیم پادشاهی و حکومت آل‌سعود در سایه خواستها و فشارها است که از اجرای اصلاحات ریشه ای در رژیم تا سرنگونی را شامل می شود
عبدالعزیز شبیلی، از فعالان حقوقی این قانون را فاجعه بار دانست و آدم کوگل، پژوهشگر دیده بان حقوق بشر گفت: «این قانون وحشیانه است و در آن توجیه‌های واضحی به منظور ریشه کن کردن مخالفان و درخواست‌ها برای تغییر و اصلاح وجود دارد

حمایت اردنی‌ها از احمدی‌نژاد به روایت سیدعلی خمینی
سیدعلی خمینی، نوه بنیانگذار کبیر انقلاب در گفت‌وگویی تفصیلی با شفقنا گفت: رهبری از ابتدا تا امروز بر اندیشه امام(ره) ایستاده‌اند و بعضی به اشتباه معتقدند که دوران امام تمام شده است. او در بخش دیگری از این مصاحبه نیز گفته است: وقتی از جوانان اردنی در سال 88 پرسش کردم که نظر شما آقای احمدی‌نژاد است یا موسوی؟ می‌گفتند احمدی‌نژاد، چون مقابل اسرائیل ایستاده است.

اختلاس و دریافت رشوه یکی از مدیران دولت دهم در حوزه ترابری

(م-ح)مدیر روابط عمومی یکی از دستگاههای دولتی در حوزه ترابری متهم به اختلاس و رانت دولتی است.

وی شخصا و بعضا بدون هماهنگی های مدیریتی و مالی اقدام به عقد قرارداد با نام این دستگاه فعال در حوزه ترابری با اشخاص حقیقی و حقوقی می نمود که تکرار اینگونه تخلفات وی موجب برکناری ایشان در دولت دهم گردید. . برکناری ایشان با دستور قطعی مدیر کل آن دستگاه ترابری صورت پذیرفته بود. هم اکنون قرار است ایشان به عنوان یکی از مدیران ارشد در یکی از دانشگاههای کشورمشغول فعالیت شود.

همچنین ایشان در حال حاضر عضو هیئت مدیره یکی از باشگاههای وزرشی است.

آیه ی قران بر سر در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد آمریکا

مسئولان دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد آمریکا به تازگی آیه‌ای از قرآن کریم را بر سردر ورودی این دانشکده قرار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مسئولان دانشکده هاروارد آمریکا این آیه را بر سردر ورودی اصلی دانشکده حقوق این دانشگاه قرار داده‌اند. این آیه از قرآن کریم که آیه 135 سوره نساء است در روی دیواری که مختص به درج مهمترین عبارات و نوشته‌ها درباره عدالت است، قرار داده شده است. متن این آیه به رعایت عدالت در همه احوالات و نظارت الهی بر اعمال انسانها اشاره دارد: "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّـهِ وَلَوْ عَلَی? أَنفُسِکُمْ أَوِ الْوَالِدَیْنِ وَالْأَقْرَبِینَ ? إِن یَکُنْ غَنِیًّا أَوْ فَقِیرًا فَاللَّـهُ أَوْلَی? بِهِمَا ? فَلَا تَتَّبِعُوا الْهَوَی? أَن تَعْدِلُوا ? وَإِن تَلْوُوا أَوْ تُعْرِضُوا فَإِنَّ‌الله کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا " که البته ترجمه انگلیسی آن بر سردر ورودی اصلی دانشکده حقوق هاروارد نقش بسته است.

هشدار مقام ارشد قضایی بوشهر به ساحل خواری
گفته می شود یکی از مدیران ارشد قضایی استان بوشهر نسبت به رواج گسترده ساحل خواری در این استان توسط طرحهای نفتی هشدار داده است.
بر اساس اظهارات وی، حد فاصل شهرهای عسلویه تا "تمبک" بیش از 60 درصد از مناطق ساحلی توسط طرحهای پالایشگاهی ، پتروشیمی، پایانه های صادراتی، کمپ های کارکنان و انبارهای صنعتی فنس کشی و مسدود شده و امکان استفاده از سواحل این مناطق برای مردم و گردشگران وجود ندارد.

مرجع تقلید رادیو فردا کیست؟
مرجع تقلید رادیو فردا که معمولاً با نزدیک شدن به زمان انتخابات، فعالیت خویش را از سر می گیرد، در سخنانی که توسط رادیو فردا منتشر شده، به قوه قضائیه، سپاه، بسیج و حتی وزارت اطلاعات حمله کرده و اظهاراتی در مورد حصر فتنه گران بیان کرده است. رادیو فردا می نویسد:
علی‌محمد دستغیب، از مراجع تقلید شیعه، در بیانیه‌ انتقادی تازه خود ضمن درخواست دوباره برای رفع حصر از رهبران جنبش سبز، سپاه و بسیج و نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی را به دخالت در امور سیاسی متهم کرد و گفت: وزارت اطلاعات به جایی رسید که گلوگاه امور را در دست گرفت یعنی صلاحیت افراد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باید تحت نظر او امضاء و تایید شود! این اواخر با در دست داشتن اجازه از قاضی مقهور، جان و مال و ناموس و آبروی افراد متهم مورد تعرض واقع شد و دادگاه ویژه به همراهی وزارت اطلاعات، حوزه‌های علمیه را تحت نظارت خویش درآورد و اگر مرجعی انتقاد می‌کرد مورد هجوم سپاه و بسیج قرار می‌گرفت.
رادیو فردا در ادامه مقلدان و پیروان دستغیب را بیشتر از استان فارس و مناطق جنوبی ایران دانسته و گفته او امام جماعت مسجد مهم قبا در شیراز است که در سال‌های اخیر، این مسجد چند بار مورد هجوم نیروهای لباس‌شخصی و بسیجی قرار گرفته و درگیری‌های شدیدی را به دنبال داشته، اما با مقاومت طرفداران پرتعداد آقای دستغیب، اداره آن کماکان در اختیار او باقی مانده است.
مسجد قبایی که رادیو فردا آن را مهم می خواند همان مسجدی است که به محض ایراد افاضات اینچنینی مرجع تقلید رادیو فردا، اخبار آن فوراً مخابره شده و حتی قبل از همه سایتهای داخلی به دست رادیو فردا می رسد! بنابراین احتمالاً منظور رادیو فردا از مسجد مهم قبا، پایگاه مهم جوسازی برای تهیه خوراک خبری اش بوده. نکته آخر اینکه، رادیو فردا که همیشه معترض قوانین اسلام و فقها و روحانیت است و اصولاً تقلید را خلاف آزادی بشر می داند، چطور است که حامی مرجعیت شده و سنگ او و فتواهای بی موردش را به سینه می زند؟ آیا جز این است که به قوت پایگاه مردمی مرجعیت و شریعت واقف است و در صدد است با همراه نشان دادن مراجعی چون بیات زنجانی و دستغیب با خود و ساده لوحی آنان، از آن برای نیل به اهداف خائنانه اش سوء استفاده کند؟

سوءاستفاده یکی از لیدرهای رسانه ای جریان انحرافی از اخبار ویژه ایرنا

یکی از لیدرهای رسانه ای جریان انحرافی در دوران مدیریت خود برخبرگزاری ایرنا با سوءاستفاده از اخبار محرمانه و ویژه این خبرگزاری به نوعی به عنوان سمپات خبری رسانه های حامی احمدی نژاد عمل می کرد. این گزارش حاکی ازآن است؛ این فرد که هم اکنون نیز به شدت در حمایت از مشایی و جریان انحرافی در رسانه ها حضوری فعال دارد در زمان مدیریت خود خبرگزاری ایرنا با دسترسی به اخبار ویژه و دوگانه این خبرگزاری اخبار محرمانه ایرنا را برای رسانه ها و سایتهای حامی دولت گذشته ارسال می کرد این اقدام فرد مورد اشاره با اعتراض علی اکبر جوانفکر مدیر عامل ایرنا مواجه می شود و در همین رابطه دکتر حسینی وزیر ارشاد به فرد مذکور به شدت تذکر می دهد که چرا اخبار محرمانه ایرنا را برای سایتهای دیگر ارسال می کرده است.

نام برده روزنامه چندین خبر ویژه و دوگانه خبرگزاری نظام را برای برخی از سایتهای حامی مشایی ارسال می کرده است و به عنوان منبع خبری و تعذیه این سایتها در خفا عمل می کرده است.

وضعیت پرونده فروش خودروهای مگان جنبش عدم تعهد
فارس: مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس درباره آخرین وضعیت پرونده فروش خودرو‌های مگان جنبش عدم تعهد، اظهار داشت: همه سازمان‌های مرتبط با بحث فروش خودروهای مگان جنبش عدم تعهد به استعلام‌های کمیسیون اصل 90 پاسخ داده‌اند، لذا به زودی گزارش نهایی این پرونده آماده می‌شود. وی در ادامه با بیان اینکه تخلف به آن شکلی که از شبکه خبر اعلام شد، صحت نداشته، گفت: در بررسی این پرونده بنا را بر این گذاشتیم که اگر خبر صحت داشته باشد با خاطیان برخورد شود و اگر صحت نداشته باشد با شایعه‌کنندگان خبر برخورد صورت گیرد. گفتنی است؛ در 12شهریور ماه سال‌جاری، مصطفی افضلی‌فرد در اخطاری مستند به اصل 19 قانون‌اساسی در صحن علنی بهارستان گفته بود، شبکه خبر اعلام کرده که در خلال «اجلاس جنبش عدم تعهد» ده‌ها خودرو مگان 80 میلیون تومانی خریداری شده که اخیرا با هزار کیلومتر کارکرد به قیمت 15 میلیون تومان در اختیار خوش‌نشینان قرار گرفته است که این خلاف اصل 19 قانون‌اساسی و همچنین قانون مدیریت خدمات کشوری است. وی در این‌باره گفته بود: پس از انتشار خبر فروش مگان‌های استفاده شده در اجلاس عدم تعهد به قیمت پایین‌تر از حد معمول، مجلس به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و این موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

باج خواهی خارجی ها از وضعیت بابک زنجانی
عزت‌الله یوسفیان‌ملا ، عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت و گو با سایت تدبیر با بیان اینکه برای اموال بابک زنجانی در خارج از کشور مشکلاتی به وجود آمده است گفته: «متأسفانه برخی کشورهای آسیای میانه با این ادعا که زنجانی به آنها بدهکار بوده اموالش را دارند از بین می‌برند و به نفع خودشان می‌گیرند. برخی کشورها هم برای بازگرداندن اموال او باج می خواهند

گوگل حامی قوم لوط هم شد

گوگل در اقدامی اخلاق‌ستیزانه، با قرار دادن یک لوگوی معنادار نسبت به محدودیت‌های المپیک زمستانی روسیه علیه هم‌جنس‌بازان، اعتراض کرد.

از روز پنجشنبه که المپیک زمستان سوچی در روسیه آغاز به کار کرد، گوگل در لوگوی نسخه روسی خود تصویری از شش ورزش اسکی، هاکی روی یخ، بازی کرلینگ، سورتمه‌سواری، پاتیناژ و اسنوبوردیینگ را در زمینه‌ای از رنگین‌کمانی که نماد گروه‌های حامی هم‌جنس‌بازی است، منتشر کرده است.

در پایین لوگو نیز گوگل شعاری از منشور المپیک را قرار داده که می‌گوید: «انجام ورزش، حق هر انسانی است. هر فرد باید امکان انجام ورزش را داشته باشد، بدون هر نوع تبعیضی.» این اقدام گوگل، کاملا در راستای مشروعیت‌بخشی به عمل شنیع و غیرانسانی لواط قلمداد می‌شود.


ادامه ی واکنش ها به یک سخنرانی جنجالی

سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور در جمع دانشگاهیان که طی آن برخی انتقادات به توافق ژنو به «عده‌ای کم‌سواد» نسبت داده شده بود، هنوز هم با واکنش‌های منفی روبه‌روست؛ هرچند محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت دیروز به فارس گفت که «روی سخن رئیس‌جمهور با همه منتقدان دولت نبوده؛ بلکه خیلی از منتقدان دولت، انسان‌های فهیم و آگاه هستند»، اما این سبب نشد تا نامه 270 نخبه دانشگاه شریف خطاب به رئیس‌جمهور منتشر نشود؛ نامه‌ای که در آن نوشته شده بود: «نه معدودیم، نه بی‌سواد، ولی به توافق ژنو نقد داریم». همچنین سعید زیباکلام، برادر صادق زیباکلام طی نامه‌ای جداگانه به رئیس‌جمهور نوشت: «آقای رئیس‌جمهور! آیا اساتید دانشگاه از جریان مذاکرات کمترین اطلاعی دارند که بتوانند اعلام نظر کنند؟»

در همین حال روزنامه جمهوری اسلامی که از رسانه‌های حامی دولت محسوب می‌شود، دیروز در سرمقاله خود تاکید کرد: «به شخص رئیس‌جمهور یادآور می‌شویم که علاوه بر ماجرای «سبد کالایی» یک عذرخواهی دیگر نیز بدهکار است؛ عذرخواهی بابت این‌که منتقدان یا حتی معترضان به توافق نامه ژنو را کم‌سواد دانسته است
موافقت مجلس با بازنشستگی پیش از موعد در سال ۹۳
براساس مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه بازنشستگی پیش از موعد مشمولان قانون بازنشستگی با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه و بدون سنوات ارفاقی مجاز شد.به گزارش تسنیم، اجرای این حکم از محل اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها و فروش اموال دولتی یا صرفه‌جویی ناشی از کاهش نیروها که میزان آن به تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری می‌رسد، قابل تأمین و پرداخت است.
استیضاح وزیر صنعت رای نمی‌آورد
تابناک: محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس، با بیان اینکه برخی گلایه می‌کنند که پاسخ دادن به پرسش‌های نمایندگان وقت وزرا را می‌گیرد، ولی باید گفت که پاسخ دادن به سوال از وظایف وزراست، گفت: در نظام مردمسالاری دینی پاسخگویی جزو لاینفک وظایف مسئولان است. بحث این است که افراط و تفریط نباشد. حال شاید وزیری به ‌نمایندگان پاسخ دهد، ولی نمایندگان به وی کارت زرد بدهند. وزیر هم نباید اینقدر دل نازک باشد و‌ احساس کند که عالم و آدم باید در برابر خدمات وی، خادم و خاضع باشند. وی گفت: ممکن است هر روز در رسانه‌ها گفته شود که می‌خواهند فلان وزیر را استیضاح کنند. اگر از من بپرسید که آیا سوال از وزیر صنعت منتفی است، می‌گویم اینگونه نیست و اگر نمایندگان اصرار به استیضاح داشته باشند، انجام خواهد شد؛ اما اگر بپرسید آیا استیضاح وزیر صنعت رای می‌آورد، می‌گویم رای نمی‌آورد.

نظرهیأت نظارت درباره نطق جنجالی مطهری
شنیدیم که میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان در گفت‌وگو با مهر خبر داده که در جلسه هیأت نظارت مجلس بر نمایندگان، سخنرانی خبرساز آقای مطهری بررسی شد. نظر اعضای شورای نظارت این بود که سخنرانی وی در راستای وظایف نمایندگی‌اش بوده است. علی مطهری در آستانه 9دی سخنرانی‌ای کرد که در آن بر لزوم تعیین تکلیف سران فتنه و برگزاری دادگاه برای تمام مقصران فتنه 88 تأکید کرده بود.

وزیر ارشاد: در ایران سانسور نداریم

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره مسأله ممیزی گفت: ما در ایران سانسور نداریم، اما آنچه داریم قانونی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه کتاب و نشر به تصویب رسیده است و مواردی در آن ذکر شده که باید در صورت وجود داشتن در کتابها اصلاح شود. وی افزود: این موارد مسایلی است که با امنیت ملی، اخلاق عمومی و عفت عمومی در تعارض باشد.

رآکتور آب سنگین، آب سنگین می‌ماند
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تلاش غرب برای متقاعد کردن ایران به تعطیل رآکتور آب سنگین اراک یا تبدیل آن به آب سبک گفت: رآکتور آب سنگین اراک به عنوان یک رآکتور آب سنگین، باقی خواهد ماند و فقط ممکن است امکان تغییرات فنی بر آن را بررسی کنیم. به گزارش ایرنا، علی‌اکبر صالحی افزود: از آنجا که غربی‌ها بحث پلوتونیوم را پیش کشیده‌اند و این بحث مبنای جدی و فنی ندارد، می‌توانیم از نظر فنی کاری کنیم که بهانه را از آنها بگیریم.
دستور ویژه یک مسئول برای واردات لوازم اسکی!

بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، در حالی که همچنان سختی ها و حساسیت های مربوط به تامین ارز مورد نیاز برای واردات کالا به کشور وجود دارد، بر اساس دستور روزهای اخیر یک مقام مسئول به دستگاههای ذی ربط، مقرر شده شرایط لازم برای واردات 7 قلم لوازم اسکی به داخل کشور با تغییر گروه کالایی این اقلام از عدد 10 به سایر گروهها، فراهم شود.

درخواست دفتر روحانی را رد کردم

ندا سپانلو مجری پیشین گفت‌وگوی زنده رئیس‌جمهور با مردم، گفت: سه‌شنبه شب (15 بهمن‌ماه) ساعت 8 شب از طرف دفتر اطلاع‌رسانی نهاد ریاست جمهوری با من تماس گرفته شد و از من برای حضور در گفت‌وگو با آقای روحانی دعوت شد و من به دلایل مختلف که مفصلاً توضیح داده‌ام، به خاطر عدم حضورم عذرخواهی کردم و گفتم که امکان حضورم نیست و نمی‌آیم و به آقایان توضیح دادم و گفتم که من حدود یک ماه مسافرت بودم و اصلاً در جریان حال و هوا و اوضاع نبودم

دردسرهای لغو بخشنامه 600 میلیاردریالی مسکن مهر

بر اساس بررسی های یک دستگاه مسئول، پس از آنکه نمایندگان ویژه رییس جمهور سابق، با ابلاغ بخشنامه ای در خردادماه سال91 ، مصوب کردند که یک زمین بزرگ در تهران در قبال دریافت 600 میلیارد ریال وجه نقد به یک بانک دولتی واگذار و مبلغ دریافتی خرج خدمات زیربنایی مسکن مهر شود، این مصوبه چند وقتی است به علت مغایرت های قانونی، توسط نهادهای قانونی لغو شده است و با توجه به عدم تامین مبلغ مذکور از محل های دیگر، هم اکنون کسری قابل توجهی در تامین نقدینگی این بخش به وجود آمده است.
قهر آمریکایی‌ها به دلیل اظهارات لاریجانی
هیات آمریکایی حاضر در مراسم جشن تصویب قانون اساسی جدید در تونس هنگام سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس کشورمان، جلسه را ترک کردند. به گزارش ایسنا، لاریجانی در سخنرانی خود، رژیم صهیونیستی را غده سرطانی در منطقه خواند. در همین حال 222 نفر از نمایندگان با امضای بیانیه‌ای حمایت خود را از سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در دفاع از موضع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

راه اندازی یک سایت هسته‌ای

خبرها حاکی است که تیم جدید مستقر در تشکیلات هسته‌ای کشورمان با جمع کردن یک تیم رسانه‌ای به‌زودی یک سایت اطلاع‌رسانی در خصوص مباحث هسته‌ای و مذاکرات با 1+5 را رونمایی خواهد کرد. اطلاعات دریافتی حاکی است که این سایت اطلاع‌رسانی، «امید هسته‌ای ایران» نام دارد.

شکار طلایی حزب ا... کیست؟

رزمندگان حزب ا... در یک سلسله عملیات پیچیده و دشوار اطلاعاتی موفق به شکار و بازداشت یکی از وابستگان مهره اصلی ناامنی های اخیر منطقه شده اند. براساس اقرار این فرد بازداشتی، سرنخهای خوبی از عوامل و طراحان بمب گذاری مقابل سفارت ایران در بیروت به دست آمده است.

بیانیهای که اصلاح شد
با خبر شدیم که روز گذشته برگه‌ای در مجلس میان نمایندگان دست به دست می‌شد که پیش‌نویس بیانیه‌ای برای حمایت از مواضع ضد صهیونیستی رئیس مجلس در تونس بود. امضاهای این متن به 220 عدد رسید اما برخی امضا کنندگان متوجه شدند که متولیان این بیانیه بندی را برای زیر سؤال بردن دیپلماسی دولت و سازشکارانه خواندن آن افزوده‌اند. تعدادی از نمایندگان هم که متن را کامل نخوانده و امضا کرده بودند، به این موضوع اعتراض کردند که سبب شد متن مورد اشاره اصلاح شود.

اعتراف به اشتباه
مشرق نوشت: در روزهای اخیر بحث‌های گسترده‌ای میان اعضای مجمع روحانیون درباره بازخوانی مواضع مجمع پس از انتخابات 88 مطرح شده است. برخی اعضا با اشاره به بیانیه‌های ساختارشکن آنان پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری معتقدند ما باید شجاعت اعتراف به اشتباه را داشته باشیم. همچنین سکوت ما دربرابر وقایعی چون پاره کردن تصاویر امام خمینی(ره) باعث شده تا این رفتارها به نام ما ثبت شود.اما برخی دیگر از اعضا ضمن مخالفت با این پیشنهاد گفته‌اند اگر به اشتباهات خود اعتراف کنیم باعث می‌شود سختگیری‌های نظام بر ما بیشتر شود. ما باید از طریق ملاقات با برخی مراجع و علما، آنها را واسطه قرار داده وبا پادرمیانی آنان به نظام برگردیم.

توهین دوباره رئیس فرقه دراویش به اهل بیت (ع
نورعلی تابنده قطب فرقه صوفیه بیچاره در خانقاه امیر سلیمانی تهران در مراسم یادبود سلطانعلیشاه با وجود کسالت شدید حضور پیدا کرد و ضمن واجب اعلام کردن حضور در مراسم اقطاب فرقه بیان کرد: کسالت داشتم….. حالا کدام بیماری جرات می‌کند که من را از این واجب محروم کند! آمدم.
از این جهت هم تشکر می‌کنم، از جهت معنوی همه یکی هستیم. حضرت صالح‌علیشاه در پند صالح‌شان می‌فرمایند، برادران من! از این جهت اینکه جد ما بودند و ما خانوادگی عزادار هستیم. گو اینکه خانواده هم قابل شناختن نیست ولی خب ما که می‌شناسیم.
این فتوا در حالی صادر شد که فقرای صوفیه گنابادیه در صبح شهادت امام باقر(ع) به مناسبت سالگرد تولد نورعلی تابنده به جشن و پایکوبی پرداختند و هتک حرمت کردند و قطب فرقه ضمن تاکید رفتار مریدان خود اظهار کرد: هرچه جشن و پایکوبی کنید خوب است عزا معنی ندارد برای اینکه عزای که میگیرید؟ عزای خودتان نمی گیرید همه به دنیا می آیند و از دنیا می روند این که عزا ندارد شادی کنید!

طفره وزیر از ارزیابی عملکرد راهداری

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در جمع خبرنگاران از ارزیابی عملکرد سازمان راهداری در بارشهای اخیر برف و بحرانِ مسدود شدن برخی راه‌های اصلی کشور و اغلب راه‌های روستایی دو استان گیلان و مازندران طفره رفت و پرسش خبرنگاران را بی‌ پاسخ گذاشت.

غوزبالاغوز یک بانک برای مازندرانی‌ها

شمس‌ا... شریعت‌نژاد عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به بارش سنگین برف و وارد آمدن خسارتهای سنگین به کشاورزان، گفت: در چنین شرایطی یک بانک پیامکی داده که طلب شما فلان قدر است و اگر تا آن تاریخ پرداخت نکنید، چنین و چنان می‌کنیم!.

تقدیر کلیمیان از یونسی
تصمیم دولت برای تعطیل کردن روز شنبه مدارس کلیمیان با استقبال و قدردانی آن‌ها مواجه شد. کلیمیان تهران روز چهارشنبه با دعوت از علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقلیت‌های مذهبی، از اقدامات دولت درخصوص این اقلیت مذهبی تقدیر کرده و لوح تقدیری را به یونسی اهدا کردند.
بولتون: به ایرانی‌ها جایزه بدهید
گلایه تندروهای آمریکایی از توافق ژنو تمامی ندارد و در تازه‌ترین این انتقادات، جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل در مقاله‌ای در مجله نشنال رویو بار دیگر به انتقاد از توافق هسته‌ای ژنو پرداخت و نوشت: ایران در توافق هسته‌ای ژنو سر دیپلمات‌های غربی کلاه گذاشته است. تهران به مراتب از دیپلمات‌ها، جاسوسان و رهبران سیاسی ما زرنگ‌تر بوده است. به گزارش فارس، او در این مقاله اضافه کرده است: باید به ایران در زمینه این توافق موقت که با پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان حاصل شد، جایزه داد. بدتر این‌که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با خوشحالی به دنبال راه‌حلی جامع است و این در حالی است که ایران هرگز با اقدامی که مانع از ادامه برنامه هسته‌ای این کشور بشود، موافقت نمی‌کند. وی این را هم گفته است که تحریم‌ها، آنقدر که عده‌ای معتقدند، به لحاظ اقتصادی و کند کردن برنامه هسته‌ای ایران کارآمدی ندارد و امتیازاتی که ایران در قبال توافق هسته‌ای ژنو داده است، اندک و براحتی قابل بازگشت است.

پزشکان ایرانی، پردرآمدترین‌های جهان

بنابر بررسی تطبیقی در بحث درآمد متخصصان پزشکی در 10 کشور جهان از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، متخصصان پزشک ایرانی با کسب درآمد سالیانه بیش از 418 هزار دلار بالاتر از درآمد پزشکان کشورهای آمریکا، استرالیا، هلند، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، دانمارک، اسپانیا و آلمان در مقام نخست کسب درآمد در رشته تخصصی پزشکی در جهان قرار دارند.

اختیارات بندر بن سلطان کم شد
پس از شکست طرحهای عربستان سعودی در منطقه بویژه سوریه، اختلافات در خاندان آل سعود شعله ور شده است. خبرها حاکی است، در هفته های اخیر بسیاری از اختیارات بندر بن سلطان و سعود الفیصل گرفته شده و به عبدالعزیز بن عبدا... واگذار شده که نگاه مثبتی به جمهوری اسلامی ایران دارد. گفته می شود، فورد سفیر غیر مقیم آمریکا در دمشق در این سناریو نقش داشته و کمیته سه نفره ای مرکب از عبدالعزیز بن عبدا...، مقرن بن عبدا... و عبدالعزیز خوجه جهت پیگیری تحولات سوریه تشکیل شده است.

روایت اشپیگل از قراردادهای احمقانه آل‌‌ سعود
یک مجله آلمانی قراردادهای تسلیحاتی هنگفت رژیم سعودی را احمقانه خواند.به نوشته اشپیگل، کارشناسان سلاح‌های نظامی، در قاموس خود، اصطلاحی تحت عنوان «قراردادهای احمقانه تسلیحاتی» دارند و آن را به قراردادهایی اطلاق می‌کنند که براساس آن، برخی از کشورها سلاح‌هایی نامناسب با چالش‌های نظامی خود می‌خرند. بر این اساس، قراردادهای تسلیحاتی عربستان سعودی، از «احمقانه‌ترین» قراردادهای تاریخ معاصر به شمار می‌روند، زیرا این کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و آغاز جنگ ایران و عراق تاکنون هزینه‌ای افسانه‌ای بالغ بر 150 میلیارد دلار برای خرید سلاح اختصاص داده است، اما با این حال نتوانسته است بر برتری تسلیحاتی ایران فائق آید و این در حالی است که سلاح‌های ایران، بر پایه تاکتیک تسلیحات ارزان‌قیمت اما کارآمد در عرصه میدانی استوار است و قایق‌های تندرو و موشک‌های بالستیک را برای حفظ برتری نظامی خود به کار می‌گیرد، به همین سبب عربستان به عقد قرارداد تسلیحاتی محرمانه با رژیم صهیونیستی علاقه‌مند شده است.
تلاش‌های مخرب غرب
خبر دیگر این که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با پرس تی وی هشدار داد که تلاش‌های غرب برای تضعیف توافق هسته‌ای که در ماه نوامبر سال گذشته در ژنو به دست آمد برای غرب مخرب خواهد بود.صالحی از اظهارات اخیر وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه امریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد و گفت که چنین اظهاراتی خلاف قول‌هایی است که در توافق ژنو داده شد. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که نتایج ماجراجویی در قبال ایران تنها به خود غرب برمی‌گردد و ایران در این راستا چیزی را از دست نخواهد داد.

اخبار کوتاه

* یک نشریه زنجیره‌ای اصلاح‌طلب، جایگاه سیاسی محمدرضا عارف را نه «فرمانده» بلکه «بازمانده» توصیف کرد که از سوی اصلاح‌طلبان جدی گرفته نمی‌شود.

* «مهندس سیدعلیرضا ستاری» دیروز به جمع شهدای فتنه 1388 و قافله شهدای انقلاب اسلامی پیوست. فتنه‌گران وی را که فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران بود، در روز عاشورای سال 1388 با میله آهنی که بر سرش زدند، مجروح کردند و جمجمه‌اش را از سه جا شکستند و جانباز هفتاد درصد شد. وی پس از پنج سال دست و پنجه نرم کردن با آثار جراحت خویش، دیروز در سن ۳۱ سالگی به شهادت رسید.

* سایت «انتخاب» که 6 روز پیش فیلتر شده بود، رفع فیلتر شد. دلیل فیلترینگ «انتخاب»، نامه دوم دکتر زیباکلام به حسین شریعتمداری و کامنتهای ذیل آن بوده است.

* امیرافشین رضایی‌حداد فرمانده ناوگان نظامی شمال کشور گفت: ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران با حرکت به طرف اقیانوس اطلس، برای نخستین بار به مرزهای دریایی آمریکا نزدیک می‌شود.

* گفته می‌شود با توجه به حضور سریع و گسترده نیروهای بسیج، سپاه و ارتش، در امدادرسانی به مردم استان‌های مازندران و گیلان که گرفتار قطع آب، برق و گاز شده بودند، قاطبه مردم این استان‌ها از تدبیر این ناجیان پرتلاش و زحمتکش تشکر کرده و تأکید کردند که چرا دولت با تأخیر چندروزه، چند وزیر خود را به استان‌های گیلان و مازندران فرستاده است! گفتنی است «دکتر فرهادی» رئیس هلال احمر، همزمان با بارش سنگین برف در شمال کشور و گرفتار شدن بخش‌‌هایی از مردم کشورمان در برف و کولاک و قطعی آب، برق و گاز به سوئیس سفر کرده است.

* تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه شیراز در بیانیه‌ای نسبت به سخنان اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر کم‌سواد بودن مخالفان توافق‌نامه ژنو موضع گرفتند و نوشتند: پیرو فرمایشات حضرتعالی در دیدار با استادان دانشگاه‌های کشور... به استحضار می‌رساند حدود یک ماه است تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز تمام استادان دانشکده وزارت خارجه دولت باسوادان را جهت مناظره با آقایان سعید زیباکلام یا علی باقری دعوت کرده است؛ اما هیچ‌یک این مناظره را نپذیرفتند.»! چندی پیش نیز جمعی از استادان دانشگاه و مراکز آموزش عالی فارس با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به هاشمی رفسنجانی، از سکوت وی در قبال مشکلات جدی دولت به‌ویژه در موضوع هدفمندی یارانه‌ها و توزیع سبد کالا انتقاد کردند.

https://shoma-weekly.ir/0SpZur