گفته می‌شود که...

تطهیر ساواک در کتاب فروشی های تهران/رای میرحسین موسوی به احمدی نژاد/ افتتاح یک دیسکو با رقصاصی زنان محجبه!!/توزیع گسترده یک لوح فشرده در ستادهای قالیباف/تشویق وزیر برای دزدی کردن مردم!!!/ دیدار مسئولین یک سایت خبری با شیخ یوسف صانعی ...


مغرور نشدن، مردمی و جوانمرد ماندن از ویژگی‌های لازم برای یک ورزشکار است
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از پیشکسوتان، قهرمانان و مدال آوران رشته های ورزشی در مسابقات جهانی و بازیهای المپیک و پارالمپیک 2012، قهرمانان و پهلوانان ورزشی کشور را سفیران هویت، تَشَخُص، عزم راسخ، هوش بالا، ایمان و پایبندی به شریعت ملت ایران دانستند و تأکید کردند: ورزشکاران قهرمان همانند قله ای هستند که زمینه ساز حرکت آحاد مردم بویژه استعدادهای جوان، به سمت قله ها می باشند

فعالیت جدید استاندار برکنار شده احمدی نژاد
شنیده های ما حکایت از حضور یکی از استانداران تازه برکنار شده دولت دهم در جمع مسئولین ستاد انتخاباتی منطقه ای محمد باقر قالیباف را دارد . این استاندار که گلایه های فراوانی را در زمان برکناری اش نسبت به دولت بیان داشته بود با حضور در جمع های انتخاباتی، به دنبال کسب اعتبار برای حضور در دایره مدیران دولت بعدی می باشد.

حمایت خسرو معتضد از محمود احمدی نژاد!
خسرو معتضد، از استادان تاریخ ایران، در یادداشتی که امروز در روزنامه ایران منتشر کرد به دفاع از برخوردهای احمدی نژاد در مراسم ختم چاوز پرداخت.
معتضد در بخشی از یادداشت خود می نویسد:
احمدی نژاد چه می کرد؟ اگر سراسیمه دست پس می کشید آن زن فرزند از دست داده چه می اندیشید؟ خبرنگاران و عکاسان و فیلمبرداران این دست پس کشیدن غیر عرف و نزاکت را روی عکس و فیلم ثبت نکرده و به جهانیان نشان نمی دادند و نمی گفتند بفرمایید این هم نزاکت و ادب یک دیپلمات سرشناس ایرانی؟ آخر فرض می گیریم یک پیرزن هشتادساله به نشان تشکر و قدردانی دست روی دست رئیس جمهوری ایران که صاحب عرس و داماد و نوه هم شده گذاشت، سقف آسمان بر زمین فرود آمد؟عفت و عصمت در جهان از میان رفت؟

باهنر: خاتمی به من گفت ما خوب می توانیم با هم کار کنیم
محمدرضا باهنر در بخشی از گفتگوی امروز خود با روزنامه اصلاح طلب شرق به ذکر خاطره ای از محمد خاتمی می پردازد و می گوید: سال آخر دوره آقای خاتمی بود و هر دو عضو شورای تشخیص مصلحت بودیم. اما در یک بحث جدی ما با هم موافق بودیم.
بعد از اتمام جلسه آقای خاتمی گفت: ببین باهنر، ما خوب می توانیم با هم کار کنیم. من گفتم: بله ولی دیر متوجه شدی. هفت سال از ریاست جمهوری گذشته. اگر زودتر متوجه شده بودید خیلی کارها می توانستیم بکنیم.

تطهیر ساواک در کتاب فروشی های تهران
اخیرا مشاهده شده است که برخی از مراکز کتاب فروشی در تهران که بیشتر کتب خود را به موضوعات سیاسی اختصاص داده اند اقدام به فروش کتابی با عنوان "در دامگه حادثه" که مجموعه گفتارها و خاطرات پرویز ثابتی "مدیر امینت داخلی ساواک" با محوریت موضوعی در تحریف تاریخ انقلاب اسلامی می باشد در میان سایر کتاب های خود می نماید. این کتاب که در خارج کشور جمع آوری و تنظیم گشته است هم اکنون به راحتی در کتابفروشی های تهران قابل دسترس می باشد.

منتجب نیا: اصلاحات لیدر ندارد
رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی به روزنامه اصلاح طلب اعتماد گفته است: اصلاح طلبی یک جریان مواج و سیالی است که در تمام کشور وجود دارد و در حرکت است و یکی از محاسنش این است که لیدر و رهبر منحصر به فرد ندارد،
او همچنین در ادامه تأکید می کند: نه اینکه لیدر نداشته باشد، لیدر شخصی ندارد یعنی یک فرد در راس آن وجود ندارد، عرض کردم یک مجموعه تاثیرگذار و مقبول می تواند جنبه رهبری جریان اصلاحات را داشته باشد به این شرط که اینها کنار هم باشند و مشورت بگیرند و با هم رقابت نکنند.
یکی از مشکلات ما این است که هسته تاثیرگذار اصلاحات در انتخابات های مختلف با هم رقابت داشتند اتفاق نظر نداشتند. در انتخابات 84 نمونه بارز این اتفاق را مشاهده کردیم.

توهین عجیب!
ماهنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی رشد معلم که دفتر انتشارات ‏تکنولوژی وزارت آموزش و پرورش نشر و توزیع می‌کند، در شماره ۲۷۲ دوره سی‌و‌یکم خود ‏مطلبی طنزگونه علیه شورای نگهبان و حوزه علمیه قم درج کرد.
  این امر، نشان‌دهنده بی‌توجهی مسئولان وزارت آموزش و پرورش در ‏مطالب نوشته شده در نشریات وابسته به خود است.‏ پیش از این، رسانه‌های وابسته به جریان سلطنت‌طلب و لندن‌نشینان با مسخره کردن شورای نگهبان و حوزه علمیه قم و جامعه ‏مدرسین سعی داشتند این نهادهای ارزشی نظام را زیر سؤال ببرند.‏این مطالب در حالی در این ماهنامه که برای معلمان، دانشجویان و استادان دانشگاه‌های ‏تربیت معلم سراسر کشور توزیع می‌شود، منتشر شده که باتوجه به نزدیکی انتخابات، هجمه دشمنان و عوامل خارجی و جریان ‏انحرافی به شورای نگهبان و حوزه علمیه قم بیشتر شده است.‏

کودک آزاری مدرن درغرب!
مجری شبکه تصویر ایران با انتقاد از شرکت دادن کودکان غرب در جشنواره های ملکه زیبایی آن را نوعی کودک آزادی توصیف کرد!
مجری شبکه تصویر ایران با انتقاد از وضعیت فرهنگی غرب به ویژه آمریکا که کودکان را در سرگرمی های جنسی! شرکت می دهند گفت: «دنیای سرگرمی یک دنیای عجیبی است چراکه هزار مشکل در آن وجود دارد، مگر یک بچه کوچک چقدر می تواند مانند یک زن بزرگ قدرت تصمیم گیری داشته باشد؟!»

تاکید دولت برای تفسیر مجدد از قانون اساسی درباره صداوسیما
بر اساس ابلاغیه اخیر دولت به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور که در قالب بسته اجرایی سازمان صدا و سیما و توسط رحیمی معاون اول رییس جمهور صورت گرفته با اشاره به کاهش درآمد آگهی های رادیویی و تلویزیونی به دلیل فراگیر شدن روش های مدرن تبلیغی، تاکید شده است که «تفسیر مجدد از قانون اساسی برای حرکت به سمت ایجاد یک سازمان رگولاتور با شبکه های خصوصی یک ضرورت در شرایط فعلی و آینده است».

کشف استانداری که تعرفه ویزیت پزشکان را تعیین می کند
علی رغم اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، شورای عالی بیمه سلامت مکلف به بازنگری و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای کلیه ارائه دهندگان این خدمات در بخش های خصوصی و دولتی کشور است، یکی از استانداران مستقر در مرکز کشور با ابلاغ تعرفه هایی متفاوت با بخشنامه شورای عالی بیمه، پزشکان و مردم این استان را مکلف به رعایت بخشنامه خود کرده بود که با شکایت تعدادی از مردم، این فرد هم اکنون تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.
شکایت رایتل از منتقدانش
اخبار رسیده حکایت از شکایت شرکت رایتل از گردانندگان سایت سراب رایتل که با محوریت نقد فرهنگی اپراتو سوم همراه اول راه اندازی شده بود دارد. به همین منظور برخی از نویسندگان و منتقدین رایتل به پلیس فتا احضار شده اند.

عملکرد سرویس اطلاعاتی فرانسه در سیستان و بلوچستان
ارسال برخی پالس های از برخی فعالین سیاسی سیستان و بلوچستان در چند هفته اخیر به خارج از کشور درباره ابراز نگرانی برای از بین رفتن هویت و نام بلوچستان! و سکوت برخی مسئولین مرتبط در مواجه با خبرسازی های فراوان راجع به زندانیان در استان سبب فعالیت بیشتر سرویس اطلاعاتی فرانسه در این خصوص شده است.

پشت‌پرده آزادی‌ فوری عوامل روزنامه‌ هتاک
 محمدمهدی امامی ناصری، مدیر مسؤول روزنامه مغرب که از روزهای اول مهرماه تا هفته اول بهمن، یعنی حدود 4 ماه را به اتهام مسائل غیرمطبوعاتی (به‌گفته سخنگوی دستگاه قضایی) در بازداشت بسر برده بود، هفته گذشته مجددا بازداشت شد اما این بار اتهام وی مطبوعاتی بود و مدت زمان بازداشت او کمتر از یک روز. بر اساس گفته‌ سردبیر این روزنامه، علت بازداشت امامی‌ناصری و دبیر سیاسی روزنامه‌اش، انتشار یک یادداشت بوده است. این یادداشت که حاوی توهین‌های کم‌سابقه‌ای به مقامات عالیرتبه نظام بود، در شماره دهم دور جدید انتشار روزنامه مغرب به چاپ رسید. اگرچه سردبیر مغرب در ساعات اولیه بازداشت 2 تن از عوامل روزنامه تلاش کرد با این توجیه که در یادداشت مزبور به جغرافیای سیاسی خاصی اشاره نشده است، قبح اهانت موجود در آن را توجیه کند. در عین حال، اطلاعات رسیده به خبرنگار رجانیوز حاکی‌ است پیگیری‌های مستمر و فشارهای یکی از نمایندگان مجلس برای آزادی فوری امامی‌ناصری با وجود اقدام هتاکانه‌ روزنامه مغرب تاثیر زیادی داشته است و همچنین در حالی ‌که برخی اعضای هیات نظارت بر مطبوعات بر تشکیل جلسه اضطراری برای تصمیم‌گیری درباره ادامه انتشار روزنامه مغرب اصرار داشته‌اند، این نماینده با این اقدام مخالفت کرده است.
در این زمینه، یک منبع آگاه به رجانیوز گفت مطهری روابط نزدیکی با امامی‌ناصری دارد و امامی‌ناصری در زمان انتخابات مجلس نهم، رسما در روزنامه فرهنگ آشتی (که پیش از روزنامه مغرب منتشر می‌کرد)، برای مطهری تبلیغ و حتی بسته‌های پیامکی تبلیغاتی ارسال می‌کرد.

توزیع گسترده یک لوح فشرده در ستادهای قالیباف
در روزهای گذشته لوح فشرده ای به صورت گسترده در میان اعضای ستاد قالیباف در سراسر کشور توزیع شده در در محتوای این سی دی به اعضای ستاد آموزش می‌دهد که چگونه با سوالاتی که در مورد قالیباف مطرح است باید برخورد کرد. در بخش‌هایی از این لوح پاسخهای سلبی و تهاجمی تهیه شده است. این سی‌دی که حاوی متن، پاورپوینت، تصویر و ... است به آموزش شیوه پاسخ‌گویی به مخاطبین بر اساس روانشناسی مخاطب پرداخته است.

آخرین جزئیات پرونده مهدی هاشمی
معاون اول قوه قضائیه گفت: بر اساس اعلام رسمی قوه قضائیه، رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی برعهده قاضی ناصر سراج، معاون
سیاسی ـ امنیتی دادستان کل کشور است که هنوز در حال مطالعه پرونده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضع رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی اظهار داشت: همانطور که اعلام شده پرونده مهدی هاشمی آماده شده و در اختیار قاضی پرونده قرار گرفته است. معاون اول قوه‌ قضائیه ادامه داد: کیفرخواست مهدی هاشمی صادر شده و منتظر اتمام مطالعه قاضی سراج هستیم تا پس از اتمام مطالعه وقت دادگاه تعیین شود

نهاد ریاست‌جمهوری آجیل نخرید!
الف: گفته می شود، نهاد ریاست‌جمهوری تقریباً هر سه ماه یک بار بن ارزاق اساسی مثل برنج، گوشت و روغن میان کارکنان خود توزیع می‌کند و در چند سال گذشته در سبد کالاهای بن ارزاق نوروز، آجیل نیز در نظر گرفته می‌شد، اما امسال و با گرانی‌های کاذب پیش آمده، آجیل از این سبد کالایی حذف شده است.

گورستانی مخوف
گورستان ها، همیشه به عنوان مرموزترین و رعب‌آورترین نقاط دنیا شناخته میشوند. گورستان سنت لوئیس یکی از مکان های ترسناکی است که اسمش در فهرست مکان های ممنوعه برای سفر ثبت شده. سنت لوئیس، اسم یکی از سه گورستان کاتولیک ها در نیواورلئان لوئیزیاناست.از آنجا که آ بهای زیرزمینی زیادی از این منطقه عبور می کنند، مسوولان گورستان تصمیم گرفتند قبرهای آن را در بالای زمین بسازند؛ برای همین هر سه گورستان روی سرداب های زیرزمینی بنا شده اند. بیشتر قسمت های این گورستان در قرن هجدهم و نوزدهم ساخته شده و در نتیجه از رنگ و روی قبرها پیداست که سا های زیادی از زمان دفن اجساد در آنها میگذرد.افرادی که به این منطقه سفر می کنند اجازه ندارند این گورستان را به تنهایی ببینند؛ چون فضای آن طوری است که بدون استثنا بیشتر افرادی که به تنهایی به آن قدم گذاشته اند، با وحشت و دلهره زیادی روبه رو شده اند؛ آنقدر که بعضی ها به فکر خودکشی هم افتاده اند. به خاطر همین افرادی که دوست دارند از نزدیک این گورستان اسرارآمیز را ببینند باید با گروههای گردشگری به این منطقه سفر کنند.

زمین را خالی نمی‌کنند!
رجا: محمد لاریجانی، فرماندار شمیرانات گفت: یکی از نهادهای رسمی برای برگزاری یک برنامه، زمین منابع طبیعی را تصرف کرده و هنوز این زمین را تخلیه نکرده است.

بنای تاریخی که به تصرف معتادان درآمد!
شهر 10 هزار ساله بم مملو از آثار و محوطه های تاریخی است که حفاظت از آنها ضروری به نظر می رسد با این وجود بنای قجری حناسایی این شهر کهن این روزها به محلی برای تجمع معتادان و زباله ها تبدیل شده است.
حناسایی بم بنایی بجای مانده از دوران قاجار محسوب می شود که تا چندی قبل در این شهر کهن فعال بوده است هر چند این بنا از زمین لرزه بم جان سالم به در برد اما گویی پیکره این بنا را تبعات بجای مانده از این زمین لرزه سالهاست می لرزاند.
عدم توجه در نگهداری این بنای تاریخی سبب شده است حناسایی رفته رفته به متروکه ای تبدیل شود که حتی مردم بم نیز تمایلی برای بازدید از این بنا نداشته باشند و این درحالی است که کهنسالان بمی در خاطرات خود هنوز از فعالیت و شور و نشاطی که چند سال قبل و در هنگام فعال بودنش به یادگار دارند سخن می گویند.

قهر سفیر پاکستان در آمریکا
شنیده شد که در پی درخواست احزاب اپوزیسیون پاکستان مبنی بر عزل فوری سفیران این کشور پیش از انتخابات آتی، سفیر پاکستان در آمریکا از سرگیری دوباره وظایفش را رد کرد و به کشورش بازگشت. فرارو نوشت؛ منابع مطلع از این خبر اعلام کردند که خانم شری رحمان، سفیر پاکستان در آمریکا که این روزها در اسلام‌آباد به‌سر می‌برد، تا روی کار آمدن یک دولت موقت بر سر پست خود باقی می‌ماند.
چند روز پیش «چودری نثار علی خان»، رهبر اپوزیسیون در مجمع ملی و رهبر مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز عزل فوری تمامی سفیران این کشور را خواستار شد. وی به‌ویژه بر عزل شری رحمان و وجید شمس‌الحسن، کمیسر عالی پاکستان در انگلیس که هر دو از اعضای حزب مردم پاکستان هستند، اشاره کرد.

شکایت ایران از کارگردان و تهیه‌کننده «آرگو»
شنیده شد که دبیر همایش شعبده ‌هالیوود از شکایت علیه تمام کارگردانان و سرمایه‌گذاران ‌هالیوود که در تولید فیلم‌های ضدایرانی نقش داشته‌اند از جمله عوامل آرگو، خبر داد. تابنک نوشت؛ مهرمحمد لسانی دبیر برگزاری همایش «شعبده ‌هالیوود» با اعلام این خبر که وکیل منتخب برای شکایت از‌هالیوود به تهران وارد شده است، گفت: ایزابل کوتان‌پیر جزو معدود وکلای بین‌المللی است که پرونده‌هایی را از این دست که به‌گونه‌ای ضدصهیونیسم است، قبول می‌کند. به محض ورود وی به ایران جلسات مختلفی درباره چگونگی تنظیم شکایت مورد نظر برگزار شد تا با ارائه مستندات و مشاوره‌های رسانه‌ای ماده شکایت لازم را با همکاری دستگاه‌های فرهنگی تنظیم کند. به گفته وی، بخشی از هزینه دستمزد این وکیل به صورت پیش‌پرداخت برای عقد قرارداد پرداخت شده است.

برکناری معاون، وسط برنامه !
ایسنا: معاون ورزشی و قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان شنبه شب در حین اجرای برنامه از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، از سمت خود برکنار شد!

خانواده بن‌لادن در چالوس!
تابناک: بتازگی نشریه غربی «دیلی بیست» مدعی شده است، «سعد بن لادن» پسر اسامه بن لادن و شماری از عوامل القاعده در شهر چالوس سکونت داشته‌اند.

 اولین واکنش فیدل کاسترو به مرگ چاوز
شنیده شد که چاوز آرزو می‌کرد هر وقت وظایف انقلابی‌مان محقق شود او مرا در دوران بازنشستگی و برای استراحت در کنار رودخانه آرائوکا به ونزوئلا دعوت می‌کند. به شوخی به او می‌گفتم این آرزویی است که هرگز محقق نخواهد شد. عصرایران نوشت: فیدل کاسترو رهبر بازنشسته کوبا در نخستین واکنش رسمی به خبر مرگ هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا گفت که کوبا بهترین دوست خود را از دست داده است. کاسترو در یادداشتی که روز دوشنبه در روزنامه «گرانما» (ارگان حزب کمونیست کوبا) نوشت مرگ چاوز را اتفاقی بسیار ناگوار و چاوز را بهترین دوست تاریخ کوبا خواند. کاسترو این یادداشت اندوه‌بار خود را با این جمله به پایان برده است: «تا پیروزی پایدار، دوست فراموش‌نشدنی». گفتنی است کاسترو 86 ساله مراد هوگو چاوز رئیس‌جمهوری چپگرای ونزوئلا بود.

احمدی‌نژاد به دانشگاه شریف نمی‌رود
شنیده شد که رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: رئیس‌جمهور مختار است در هر مکانی که صلاح می‌داند حضور یابد ولی بعید می‌دانم که به دانشگاه شریف بیاید. فرارو نوشت؛ رضا روستاآزاد با بیان اینکه اطلاعی از برنامه‌های کاری رئیس‌جمهور ندارم، افزود: بعید می‌دانم احمدی‌نژاد به دانشگاه شریف بیاید.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه شایعه شده است احمدی‌نژاد روز دوشنبه در دانشگاه شریف حضور می‌یابد، ادامه داد: شایعه شده بود که رئیس‌جمهور در دانشگاه شریف حضور می‌یابد ولی این مساله انجام نشد و با توجه به افتتاح خط لوله نفت ایران و پاکستان و حضور احمدی‌نژاد در مراسم افتتاحیه امروز هم امکان حضور احمدی‌نژاد در دانشگاه شریف نیست.

مردم ایران حق رفتن به کافی شاپ و خوردن مرغ را ندارند
دوباره موجی از تبلیغات مسموم و سیاه نمایی از وضعیت داخلی جمهوری اسلامی ایران در رسانه های غربی به راه افتاده است.
اخیرا ماهنامه آتلانتیک در گزارشی با عنوان « تازه ترین کارهایی که نمی توانید در ایران انجام دهید» به قلم « مکس فیشر» مدعی شده در ایران مردم حق رفتن به کافی شاپ و تماشای مرغ در تلویزیون را ندارند!
در بخشی از این گزارش می خوانیم «مقامات ایرانی دو راه برای سرکوب تعطیلات آخر هفته پیدا کرده اند: ایرانی ها نمی توانند بعد از این در کافی شاپ ها حضور یابند و یا خوردن مرغ در تلویزیون را ببینید.»
اگر این مثال را به عنوان مشتی از خروارها عنوان تلبیغاتی غرب بر علیه ایران بدانیم کاملا مشخص می شود که معنی نقض حقوق بشر در ایران ، حرکت ایران به سمت تولید سلاح های هسته ای و دهها مورد دیگر تا چه اندازه صحت دارد!

دیدار مسئولین یک سایت خبری با شیخ یوسف صانعی ...
در روزهای گذشته جمعی از گردانندگان یکی از سایت های خبری کشور در دیداری که با شیخ یوسف صانعی داشته اند که در این دیدار ایشان به تحلیل برخی از مسائل سیاسی و داخلی کشور پرداخته است. شیح یوسف صانعی در این دیدار سخنان کنایه آمیزی را در خصوص مقامات عالی رتبه نظام بیان داشته اشت.
ایشان در قسمتی از سخنانشان اظهار داشته است: " ... امام شخصیتی بود که حاضر نبود یک ذرّه به کسی بی احترامی بشود به روحانیت اصیل بی احترامی بشود.منتها شما وضع امروز را مشاهده می کنید که به چه صورت است... "

تماس با مرگ درزمان زنده بودن
ساکنان منطقه‌ای در اسپانیا طی یک رسم قدیمی در مراسم تدفین خود شرکت کرده تا مرگ را از نزدیک احساس کنند.
در این مراسم قدیمی که سالانه در ماه جولای برگزار می‌شود، افراد زیادی را برای شرکت در آن جذب خود می‌کند.
شرکت‌کنندگان این مراسم با وانمود نمودن اینکه فوت کرده‌اند، داخل تابوت گذاشته و در اطراف محل زندگی‌شان گردانده می‌شوند؛ در این مراسم تمام کارهایی که برای اموات در نظر گرفته می‌شود، به طور کامل انجام می‌شود.
در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان با بلندشدن از داخل تابوت‌هایشان، احساس و تجربیاتی را که به دست آورده‌اند برای دیگران بازگو می‌کنند.

حراج 18 قلم از هدایای احمدی‌نژاد
شنیده شد که 18 قلم از هدایایی که به رئیس‌جمهور اهدا شده بود بعد از ظهر دوشنبه در کاخ سعد‌آباد به نفع مددجویان به حراج گذاشته شد. فردا نوشت؛ حسین بدخشان، معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در مراسم، دومین مرحله از فروش خیریه هدایای رئیس‌جمهوری به نفع مددجویان و معلولان بهزیستی که با جمعی از نیکوکاران در سالن حافظیه مجموعه کاخ سعدآباد برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته نیز حدود 22 قلم از هدایای رئیس‌جمهوری در یک حراج خیریه و با حضور خیرین و نیکوکاران فروخته شد اظهارداشت: در مرحله نخست از فروش 22 قلم هدایای رئیس‌جمهور حدود 430 میلیون تومان جمع‌آوری شد و عواید فروش این هدایا در بخش مسکن معلولان و مددجویان هزینه شد.

نامزدی باهنر قطعی شده
الف:بهادر والی‌زاده، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه نامزدی باهنر قطعی شده است، گفت: کوهکن رئیس‌ ستاد باهنر شده است.

شنیدید تعجب نکنید!
جهان: نعیمه اشراقی، خواهر زن محمدرضا خاتمی گفت: اگر طی روزهای آینده شنیدید، خاتمی نامزدی خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرده، تعجب نکنید.

حسن روحانی مهمان جامعه وعاظ
شنیده شد که نشست هفتگی جامعه وعاظ، دیشب با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. شفاف نوشت؛ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه روحانیت مبارز، در این جلسه موضوعات و مسائل موجود کشور مطرح و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

جمع‌آوری پنجره
شنیده شد که ویژه‌نامه «پنجره» به‌دستور مدیران این هفته‌نامه از روی دکه‌ها جمع‌آوری شد. علی رجبی، دبیر سیاسی هفته‌نامه پنجره با رد کردن این شایعه که جمع‌آوری ویژه‌نامه پنجره توسط اشخاص دیگری به‌جز مسئولان این نشریه انجام شده است، توضیح داد: جمع‌آوری این ویژه‌نامه به صلاح‌دید خود آقای زاکانی، مدیرمسئول نشریه بوده و بدون وجود هیچ فشاری این ویژه‌نامه جمع‌آوری شده است. او درباره دلیل این اقدام گفت: قرار است تغییراتی در عکس روی جلد مجله ایجاد شود و در چند روز آینده، بدون هیچ تغییری در مطالب‌، ویژه‌نامه نوروزی پنجره در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

انعکاس فیلتر شد
قدس آنلاین: سایت خبری انعکاس که شب یکشنبه از سوی کارگروه مصادیق جرایم اینترنتی فیلتر شده بود، دوباره رفع فیلترشد. به گفته حاتم زاده، مسؤول سایت انعکاس، دلیل فیلترینگ 21 ساعته این سایت بیان نشده است.

غرض ورزی بی بی سی؟
گروه سیاسی: یکی از مخاطبان شبکه بی بی سی فارسی شب گذشته در تماس تلفنی زنده با این برنامه «نوبت شما»، گفت: همکاران شما از من خواسته اند که از آقای رحیم مشایی حمایت کنم. مجری برنامه البته این ادعا را تکذیب کرد و مکالمه تلفنی قطع شد..

تاسیس شرکت هرمی توسط یک کاندیدا
شنیده شد که یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری که پیش از این هم سوابقی در استفاده از روش‌های کشورهای غربی در انتخابات داشته است اقدام به راه‌اندازی سامانه حمایت‌های هرمی از خود کرده است. شفاف نوشت؛ یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری که پیش از این هم سوابقی در استفاده از روش‌های کشورهای غربی در انتخابات داشته است اقدام به راه‌اندازی سامانه حمایت‌های هرمی از خود کرده است.
این فرد که در فضای مجازی هم به شدت فعال است بسیار می‌کوشد تا در نظرسنجی‌های اینترنتی هم تاثیرگذار شده و نتایج را به نفع خود نشان دهد. حتی ستاد وی در یکی از شهرستان‌های غرب کشور علنا به مردم توصیه کرده است که با شرکت در نظرسنجی سایت تبیان به فرد مذکور رای بدهند تا نتایج رای‌گیری به نفع این کاندیدا تغییر کند.

سلطان پتروشیمی تابعیت دوگانه دارد
منابع آگاه خبر می‌دهند، سلطان پتروشیمی که چندی پیش با دستور قضایی توسط یکی از نهادهای امنیتی بازداشت شده است، تابعیت دوگانه دارد.
به گزارش فارس، وی علاوه بر تابعیت ایرانی، تابعیت انگلستان را نیز در اختیار دارد و شهروند این کشور محسوب می‌شود. تابعیت دوگانه سلطان پتروشیمی یادآور تابعیت دوگانه کانادایی محمود رضا خاوری مدیرعامل سابق متواری بانک ملی و بعضی دیگر از مدیران ارشد شبکه بانکی و نفت است.

میرحسین موسوی به احمدی‌نژاد رای داده بود
محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت اصلاحات و عضو شورای راهبردی به ایسنا گفت: آقای موسوی در دور اول انتخابات به آقای احمدی‌نژاد رای دادند. شما از کسی صحبت می‌کنید که در دور اول صددرصد به آقای احمدی‌نژاد رای داد. آقای موسوی و همه اعوان و انصارش در دور اول انتخابات سال 84 به احمدی‌نژاد رای دادند. من با توجه به سنی که دارم بیشتر از شما در جریان حوادث انقلاب و پس از آن بوده‌ام و جریانات را تحلیل می‌کنم.

واکنش احمدی‌نژاد، در صورت رد صلاحیت مشایی
حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در همایش اقتدار ملی در پرتو ولایت در حسینیه اعظم زنجان با اشاره به شعار «زنده باد بهار» جریان انحرافی، حمایت قاطع و تاکید محمود احمدی‌نژاد را از اسفندیار رحیم‌مشایی یادآور شد و گفت: رنگ انتخاباتی جریان انحرافی «سبز بهاری» است.
به گزارش آخرین نیوز، وی با پیش‌بینی بعضی تحرکات احتمالی از سوی آقای احمدی‌نژاد در صورت ردصلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی افزود: عدم اقدام برای برگزاری انتخابات از سوی دولت و برکناری وزیرکشور و استعفای شخص محمود احمدی‌نژاد از اقداماتی است که احتمال دارد احمدی‌نژاد در صورت ردصلاحیت مشایی صورت بدهد که در این‌باره تمام پیش‌بینی‌ها انجام شده است.

پرونده خرید ماکسیما برای وزیر اسبق دوباره باز شد
خراسان نوشت:پس از آنکه یکی از وزرای دولت هشتم در زمان مسئولیت خود دستور خرید یک خودرو ماکسیما را صادر و مسئولان مالی این وزارت‌خانه نیز با پرداخت مبلغ ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، این دستور را اجرا کردند، مدیران اجرا کننده این دستور به علت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، مورد بازخواست دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته و محکوم شدند اما با شکایت و پیگیری این افراد، پرونده مذکور به عنوان تخلف وزیر اسبق، مجددا در دستور کار قرار گرفته است.

وزیری که مردم را به دزدی تشویق می کند!
وزیر کار و اشتغال زایی هند در ایالت "اوتار پرادش"، پرجمعیت ترین ولایت های این کشور در جمع مسئولان محلی سرقت کوچک کامندان دولت را بلامانع اعلام کرد!"شیوپال سینگ یاداف"، به کارامندانش گفت اگر خوب کار کنند و در امور موفق باشند اجازه دزدی های کوچک را دارند فقط باید مراقب باشند که دزدی ها به سطح سرقت نرسد.
خاطر نشان می شود که یکی از مهمترین شعارهای انتخاباتی حزب سوسیالیست حاکم در ایالت اوتار پرادش که یاداف از اعضای آن به شمار می رود مبارزه با فساد مالی بوده است.

درخواست بخش خصوصی برای تکرار شعار سال 91
محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از درخواست فعالان اقتصادی از رهبر انقلاب برای تکرار شعار سال 91 در سال آینده به‌دلیل عدم توفیق در مسائل اقتصادی در سال‌جاری خبر داد. در مجموع در سال91 توفیقی در شعار سال تولید ملی و استفاده از کار و سرمایه ایرانی نداشتیم، به همین دلیل برخی از فعالان اقتصادی از جمله اتاق بازرگانی و صنایع و معادن رسما از مقام معظم رهبری این درخواست را مطرح کردند.

تلاش غربی ها برای ترسیم چهره‌ای خشن از مسلمانان پاکستان
خبرگزاری‌های غربی تلاش می‌کنند چهره‌ای خشن از مسلمانان پاکستان ترسیم کنند. خبرگزاری فرانسه و شبکه خبری دویچه وله آلمان اعلام کردند: هزاران تظاهر کننده خشمگین در لاهور پاکستان پس از مجادله بر سر توهین به مقدسات، خانه‌ها و اموال متعلق به مسیحیان را به آتش کشیدند.
براساس گزارش‌ها، خشم مسلمانان پاکستان واکنش آنها در برابر اهانت یک جوان مسیحی به پیامبر اسلام می‌باشد. این جوان مسیحی روز جمعه بازداشت شد و واکنش مسلمانان روز شنبه صورت گرفت. آنها به منطقه مسیحی‌نشین لاهور رفته و اعتراضات خود را اعلام کردند اما نیروهای پلیس با باتوم به تظاهر کنندگان حمله کردند و آنها را از این منطقه بیرون راندند.

آمارطلاق در ایران بالا ولی در جهان پائین تر از کشور های دیگر
با اینکه رشد طلاق در ایران در سال‌های اخیر نگران کننده است، درعین حال ایران در میان کشورهائی که طلاق در آنها درحال افزایش است، رتبه آخر را دارد. گزارش‌های آماری نشان می‌دهند فرانسه، روسیه، نروژ، آلمان، کانادا، استرالیا با رقم‌های بالای 40 تا 50 درصد در صدر فهرست و ژاپن، چین، ترکیه و اردن با رقم‌های بالای 20 تا 30 درصد در ردیف‌های بعدی قرار دارند و درصد طلاق در ایران 3/16 درصد است که پائین‌ترین رقم در میان این کشورها می‌باشد.

مرتضوی سواد قضایی ندارد!
باشگاه خبرنگاران: حسن تردست، قاضی بازنشسته دادگاه‌های کیفری درباره ایرادهای مرتضوی به دادگاه رسیدگی به پرونده قضات کهریزک گفت: از ایرادهای مرتضوی به دادگاه متوجه می‌شویم که وی با وجود سابقه دادستانی، سواد قضایی ندارد.

خطر عقیم شدن برای تهرانی‌ها؟!
تهران و شهر‌های بزرگ دیگر علاوه بر معضلات همیشگی که آلودگی هوا برای‌شان ایجاد کرده بود‌، مدت‌هاست با عارضه ای به نام ریزگرد درگیرند.
این عوامل آلوده‌کننده که منشا اصلی شان کشور‌های همسایه است علاوه بر آسیب به سیستم تنفسی می تواند باعث عقیمی مردان شود. ریزگردها در چند سال گذشته، تنها در شهر‌ها و استان‌های مرزی ایران برای مردم مشکلاتی ایجاد می کرد ولی با گسترش این موج‌، ساکنان شهر‌های شمالی هم در برابر این موج‌، بی‌دفاع مانده‌اند.
استان فارس، به‌عنوان یکی از مناطق آسیب پذیر به تعبیری کم‌کم زیر این غبارها مدفون خواهد شد. آنچه این‌بار موج جدیدی از نگرانی در جامعه ایجاد کرده است، اظهارنظر متخصصان ارولوژی در این زمینه است که ورود و رسوب این ریزگردها در بدن خانم‌ها و آقایان موجب عقیمی و ناباروری می شود که بیشتر آقایان را تهدید می‌کند.

عصای دست مرتضوی!
فرارو: علی اکبر حیدری فر متهم ردیف دوم پرونده قضات کهریزک گفته است، در حوادث سال 88 به عنوان دادیار، دستور بازداشتها و اعزام بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات به کهریزک را صادر کرده است.

افتتاح یک دیسکو با رقصاصی زنان محجبه!!
هفته گذشته یک مرکز ضد ارزشی دیسکو در استانبول ترکیه افتتاح شد که در مراسم افتتاحیه آن برنامه هایی تاسف بار برگزار شد.در شروع مراسم افتتاحیه این مرکز فساد که برخی مسئولین شهر استانبول ترکیه نیز حضور داشته اند ، «دعای افتتاح» را خوانده! و رسما به اسلام توهین کرده اند که برای افتتاح یک مرکز فساد با عنوان دیسکو دعای افتتاح را بخوانند و از خداوند پیشرفت این مرکز را مسالت نمایند!
این برنامه و خواندن دعای افتتاح در مراسم افتتاح یک مرکز فساد ، همان اسلام آمریکایی است که در ترکیه متاسفانه به شدت در حال گسترش می باشد و مردم مسلمان ترکیه را تهدید می کند.
نکته جالب توجه دیگر این مراسم توهین آمیز،‌ رقاصی زنان با حجاب پس از خواندن دعای افتتاح در مقابل چندین هزار نفر بود. پس از رقص زنان با حجاب در مقابل مردان مسلمان ترکیه و مسئولین شهر استانبول یک زن کاملا محجبه مالزیایی پشت تریبون محل مراسم رفته و اقدام به خوانندگی و نوازندگی کرده است که بطور علنی ارزشهای اسلامی و حجاب را زیر سوال برده که برای افتتاح یک محل فساد از زنان با حجاب استفاده کرده و ارزشهای اسلامی  را به سخره گرفته اند.

اخبار کوتاه:
  استاندار مازندران در سخنی عجیب گفته است: «نمی‌خواهم بگویم مشائی همان شهید بهشتی است؛ اما مسیر و جریان مشابه است!» بنا به گزارشرسیده، «طاهایی» همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به نگاه فرهنگی مبدع مکتب ایرانی اشاره کرد و مدعی شد که نگاه فرهنگی جناب مهندس مشائی معطوف به نگاه فطرت‌های خداجوی انسان‌هاست. این نگاه همان نوع نگاهی است که امام راحل در جذب جوانان داشت!
  نیروهای امنیتی در یک عملیات مسلحانه در سیستان‌وبلوچستان، تعدادی از اشرار را که قصد ورود به کشور را داشتند، شناسایی کردند  و با آنها درگیر شدند که پس از درگیری، اشرار با بر جای گذاشتن تعدادی اسلحه و مهمات از کشور متواری شدند. پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که تروریست‌ها قصد انجام عملیات تروریستی در کنگره سردار شهید میرحسینی و دو هزار شهید سیستان را داشتند.
  «عادل الکلبانی» یکی از علمای سعودی در مصاحبه‌ای افشا کرد که برخی از مبلغان وهابی با وجود آنکه دست زدن را حرام اعلام می‌کنند، اما در خارج از این کشور، موسیقی گوش می‌دهند و می‌رقصند! وی همچنین گفته است؛ من به آنان توصیه می‌کنم، آنچه در ریاض حرام می‌دانید، باید در آمریکا هم حرام بدانید.
  پایگاه اینترنتی عرب‌آنلاین در مقاله‌ای با اشاره به دیدار موسی ابومرزوق از تهران نوشت: این دیدار توجه ناظران را به خود جلب کرد. حماس پس از به حکومت رسیدن اخوان‌المسلمین در مصر، راهبرد خود را تغییر داد و دفتر خود را در دمشق تعطیل کرد که منابع نزدیک به حماس می‌گویند برخی سران این جنبش، فریفته وعده‌ها و آغوش باز غربی‌ها شدند و به بازی‌های منطقه‌ای برای راضی کردن برخی طرف‌ها وارد شده و از ایران دور شده‌اند؛ اما در این بازی چیزی به‌دست نیاوردند و حال پشیمان هستند و سعی دارند خود را به ایران نزدیک کنند.
  یک مادر فرانسوی به‌خاطر تی‌شرتی که فرزندش در کودکستان به تن داشت، به تحریک به فعالیت‌های تروریستی متهم شد! «بشرا باجور» 35 ساله به‌خاطر این محاکمه می‌شود که جلوی تی‌شرت فرزندش نوشته «من بمب هستم» و پشت تی‌شرت نیز نوشته «من در 11 سپتامبر متولد شده‌ام». او در دادگاه گفت: من اصلاً توجهی به نوشته‌ها نداشتم ضمن اینکه فرزند من «جهاد» واقعاً در 11 سپتامبر متولد شده و این هدیه دایی او بوده است.

https://shoma-weekly.ir/ix8ihB