گفته می‌شود که...

تطهیر اوباش و اغتشاشگران در رسانه‌های اصلاح‌طلب تجهیز نیروی دریایی ارتش به بالگرد هجومی نرخ تورم سالانه به ٤٤ درصد رسید ناکامی در اجرای مرصاد جدید تفهیم اتهام مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت اوکراین و ایران بر میز مذاکره مشترک پاشنه آشیلی به نام صندوق بازنشستگی تناقض‌های یک ذهن بیمار! تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری به کجا رسید؟ هر خودرو تولیدی حدود دو هزار دلار ارزبری دارد روند رو به بهبود مازاد بدهی دولت کالابرگ اجرا می شود اما به یک شرط

تطهیر اوباش و اغتشاشگران در رسانه‌های اصلاح‌طلب

درحالی که بیش از دو ماه از شروع آشوب‌ها و مشخص شدن پشت پرده جریان ناامن‌سازی ایران به رهبری امریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی می‌گذرد و برخی مناطق کشور شاهد اقدامات تروریستی است، همچنان برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب از آن با عنوان «اعتراضات مردمی» یاد می‌کنند. در همین خصوص، روزنامه اعتماد روز گذشته در صفحه اول خود با تیتر «تاوان در کنار مردم بودن» به حمایت از سلبریتی‌هایی پرداخت که اخیراً برای توضیح در خصوص اخبار جعلی منتشر شده در صفحات شخصی خود احضار شده‌اند. این اقدام در حالی است که سلبریتی‌هایی که توسط قوه قضائیه خواسته‌ شده‌اند با انتشار اخبار کذب و دروغ در روزهای اخیر دعوت به شورش و اغتشاش کرده‌اند.

تجهیز نیروی دریایی ارتش به بالگرد هجومی

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت برای اولین بار بالگردهای هجومی و پهپادهای به روز با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر در نیروی دریایی رونمایی می‌شود. این توان را داریم که صدها پهپاد را همزمان به پرواز درآوریم. در چند ماه آینده، اجرای رزمایش مرکب در دستور کار داریم که در منطقه شمال اقیانوس هند با حضور بیشتر کشورهای عضو تفاهم نامه‌های دو یا چند جانبه هستند، اجرا خواهیم کرد.

نرخ تورم سالانه به ٤٤ درصد رسید

مرکز آمار اعلام کرد، منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است. نرخ تورم سالانه آبان ماه ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به ٤٤,٠ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١,١ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٤٣,٣ درصد و ٤٧.٤ درصد می‌باشد که برای خانوارهای شهری ١.٠ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ١.٢ واحد درصد افزایش داشته است.

ناکامی در اجرای مرصاد جدید

مهدی محمدی،‌ مشاور رئیس مجلس در امور راهبردی در توئیتر نوشت: قرارگاه حمزه سیدالشهدا شب دوشنبه چیزهای بسیار مهم‌تر از مقر ضد انقلاب کردی را منهدم کرد. این حملات با درخواست، پشتیبانی و مشارکت گروه‌های بسیار مهم مردمی و سران قومی برجسته کردستان انجام شد. بنابراین اولین چیزی که منهدم شده «توهم مقبولیت اجتماعی ضدانقلاب در کردستان» عزیز است. کردستان عراق چیزی بسیار فراتر از مقر فیزیکی ضد انقلاب است. اطلاعات راستی‌آزمایی شده نشان می‌دهد مناطق منهدم شده در واقع اتاق‌های جنگ مشترک سرویس‌های اطلاعاتی بوده که بیش از هر جای دیگر در همسایگی ایران، در شمال عراق متمرکزند. شاهد سانسور شدید تلفات حتما خواهید بود. صهیونیست‌ها با این برآورد که آشوب در ایران به هدف خود یعنی خلق یک حرکت سراسری نینجامیده، در فکر طراحی و ‌اجرای یک «مرصاد جدید» در مرزهای غربی ایران بودند. آنچه منهدم شده برنامه یک بی‌ثباتی حاد در مرزهای ایران است که مأموریت اصلی آن بسط خشونت مسلحانه به مرکز کشور بود.

تفهیم اتهام مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت

درپی توقیف روزنامه جهان صنعت از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات و ارجاع پرونده به مرجع قضایی، صبح دیروز مدیر مسئول این روزنامه جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار و تفهیم اتهام شد.گفتنی است، در پی انتشار یادداشتی در شماره ۲۸ آبان ماه روزنامه جهان صنعت که در آن اتهاماتی به نیروهای انتظامی و حافظان امنیت کشور وارد شده بود، هیأت نظارت با اکثریت آرا و مستند به تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات رأی به توقیف این روزنامه صادر و مقرر کرد پرونده تخلف جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارجاع شود. نویسنده مطلب فوق‌الذکر نیز به دادسرا احضار شد که دیروز در محل دادسرا حاضر شد.

اوکراین و ایران بر میز مذاکره مشترک

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت به دنبال ادعای استفاده از پهپادهای ایران در درگیری‌های اوکراین، ایران درخواست نشست کارشناسی مشترک با مقامات اوکراین را کرد تا این ادعاها را بررسی کند.

پاشنه آشیلی به نام صندوق بازنشستگی

از هر ۱۰۰ نفر، بیش از ۵۰ نفر، با بازنشستگی پیش از موعد در ایران بازنشست می‌شوند این آماری است که مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت کار می‌دهد طبق این آمار هیچ کشوری در دنیا نیست که زیر ۶۰ سال کارکنان خودش را بازنشسته بکند ولی میانگین سن بازنشستگی در کشور ما زیر ۵۳ سال است. وی معتقد است هیچ صندوقی در دنیا نمی‌تواند با قواعد صندوق‌های بازنشستگی ما چند سال بیشتر دوام بیاورد. کدام صندوق بازنشستگی در دنیا می‌تواند مثل صندوق‌های ما ۲۲ سال بیمه دریافت کند و بیش از ۳۰ سال مستمری بپردازد.

تناقض‌های یک ذهن بیمار!

علی‌نژاد در گفت‌وگو با سعودی اینترنشنال از ناتو خواسته به ایران لشگرکشی کند! البته سابقه زندگی این شخص در گذشته و اظهارات عصبی و هیستریک او نشان می‌دهد که او از تعادل روانی برخوردار نیست. ادعای مردمی بودن با تلاش برای کشتن مردم یک تناقض آشکار است. البته اگر غرب کوچک‌ترین امیدی به راهکار نظامی برای انجام تغییرات دلخواه خود در ایران داشت، لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد و منتظر درخواست‌های ذلیلانه امثال علی‌نژاد نمی‌ماند. پروژه تجزیه و نابودی ایران قطعا ناکام خواهد ماند، اما ملت ایران هیچگاه این حجم از پلیدی و خباثت را فراموش نخواهد کرد.

.

تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری به کجا رسید؟

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: تفکیک حساب های شخصی و تجاری تکلیف قانون است و با توجه به همکاری بسیار خوب بین سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی این کار در حال انجام است؛ اما چون همه بانکها را شامل می‌شود، زمان بر بوده و گام به گام در حال پیاده سازی است.

هر خودرو تولیدی حدود دو هزار دلار ارزبری دارد

علی جدی نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخشی از گرانی خودرو در بازار با واردات رفع می‌شود، گفت: در حال حاضر در سایپا قرعه‌کشی حذف شده است و به نظر می‌رسد، در صورتی که واردات انجام شود، قرعه‌کشی در ایران خودرو نیز حذف شود، اما تحقق این مهم مستلزم افزایش تولید، افزایش عرضه از طریق واردات و واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی است. نماینده مرم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده تولید دو خودروساز بزرگ کشور طی هفت ماهه نخست امسال حدود ۶۵۰ هزار دستگاه است، از سوی دیگر ۱۷۰ هزار دستگاه نیز از پارکینگ تکمیل و به بازار عرضه شده است. براساس وعده‌های داده شده، مقرر است تا پایان سال تولید خودروی سبک و سنگین در بخش خصوصی و دولتی به ۱۵۰۰ هزار دستگاه برسد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه میانگین هر خودرو حدود ۲ هزار دلار ارزبری دارد، با رشد نرخ دلار، هزینه تمام شده تولید خودرو نیز بیشتر می‌شود البته باید به این نکته توجه کرد که ما روی قیمت تمام شده تولید خودرو حرف داریم، زیرا هزینه تمام شده خودرو منطقی نیست و برخی از قطعات گرانتر از ارزش واقعی آن خریداری می‌شود.

روند رو به بهبود مازاد بدهی دولت

آمارهای وزارت اقتصاد حاکی از این است که در سه ماه بهار امسال، روند بدهی و مطالبات دولت، نزولی و روند بدهی و مطالبات شرکت‌های دولتی صعودی بوده است. با این حال، مازاد بدهی بر مطالبات در هر دو بخش دولت و شرکت‌های دولتی کاهش و بهبود یافته و میزان این کاهش به ترتیب 2.3 و 42.9 درصد بوده است.

کالابرگ اجرا می شود اما به یک شرط

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه طرح کا لابرگ الکترونیکی مشکلی در تامین‌ مالی ندارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این امر، نظام پرداخت یارانه را متاثر می‌کند، لازم بود دولت از مطمئن بودن زیرساخت فنی اطمینان حاصل کند و تغییرات در وزارت کار قدری تاخیر در بهره‌برداری پروژه انداخت‌؛ اما وعده داده شد که پس از آنکه این طرح در یک استان آزمایشی پیاده شد، از ماه‌های آینده برای کل کشور انجام می شود. این‌ طرح مشکلی ندارد و مشکلی در تامین بودجه هم موجود نیست، پیش‌بینی این است که دوره آزمایشی یک ماه به طول بینجامد و بعد از یک‌ماه برای سایر استانها هم انجام شود.

https://shoma-weekly.ir/XAjkzn