گفته می‌شود که...

تشنج در مراسم استقبال از احمدی‌نژاد در تبریز/ دلخوری فردوسی پور از شبکه سومی ها/ مشایی را به گیلان نیاورید/ فتح کوههای الپ توسط یک طلبه/ حمل گوسفند با پرواز چارتری/ سخنان تحریک‌آمیز«قرضاوی» و ...

شورایی که ضدانقلاب را به جان هم‌ انداخت!
   ولیعهد ناکام پهلوی چندی است که دکان جدیدی به اسم «شورای ملی ایران» برای گردآوردن ضدانقلاب دور خود، راه‌انداخته تا خودش را سرکرده مخالفان جمهوری اسلامی جا بزند. از این رو در هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه نشستی با ‌عنوان مجمع مؤسس شورای ملی ایران برگزار کرد؛ اما انتخاب و شرکت امیرعباس فخرآور در این شورا موجب اعتراض دیگر ضدانقلاب‌‌های رقیب شده است.
«انتخابِ ننگ آور!؟» عنوان متن اعتراضی به حضور فخرآور در شورای ملی است. نگارنده با توصیف فخرآور به فردی که «جز اختلاف‌افکنی و لجن‌پراکنی بر فعالان اپوزیسیون کار مفید دیگری انجام نداده است»، شروع این تشکل با حضور فخرآور را شکست خورده خوانده است.
گفتنی است امیرعباس فخرآور چند وقتی است که یک‌تنه با خواهرانش چندین سازمان و گروهک ضدایرانی را تأسیس کرده و اداره می‌کند و در چند سال اخیر، چندین بار رنگ عوض کرده و مشی و مرام سیاسی خود را برای کسب منافع بیشتر تغییر داده و حتی برای اعلام وفاداری به صهیونیست‌ها، با سفر به سرزمین‌‌های اشغالی، خواهان حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران نیز شده است.

منافقین پشت پرده تفرقه‌افکنی در عراق و ایران
  یک منبع آگاه در عراق با اعلام نقش گروهک تروریستی منافقین در ناآرامی‌‌های اخیر عراق گفت: قرار است عوامل این گروهک تروریستی تمام توان خود را برای تشدید ناآرامی‌ها به کار گیرند و عوامل منافقین دستور دارند تا با بمب‌گذاری در مساجد و مراکز تجمع مسلمانان اهل تسنن ضمن تشدید درگیری‌ها، عملیات‌‌های تروریستی را بر گردن دولت شیعی عراق بیندازند. در همین حال، یکی از اعضای کنگره آمریکا که از حامیان منافقین است، هفته گذشته طرحی را برای ترویج جدایی‌طلبی قومی در ایران پیشنهاد کرد. «دانا روراباکر» طرحی را پیشنهاد کرد که شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون آمریکا را مجاب می‌سازد که برنامه‌‌های خبری به زبان آذری و گویش بلوچی در ایران و مناطق مرزی با پاکستان پخش کنند.
شورای ملی ایرانیان آمریکا (NIAC) در مقاله‌ای این اقدام روراباکر را که حامی سرسخت منافقین است، در جهت ترویج تنش‌‌های جدایی‌طلبی دانست و آن را محکوم کرد.
اخبار و تحلیل‌ها: عملکرد چند سال گذشته منافقین در خیانت و جنایت خلاصه شده و استکبار هم با توجه به این ویژگی، آن‌ها را به مزدوری گرفته است.

تشنج در مراسم استقبال از  احمدی‌نژاد در تبریز
به نوشته الف ، مراسم استقبال از چهارمین سفر استانی رئیس جمهور به تبریز،که از  با حضور عده ای از حامیان احمدی نژاد در میدان ساعت و باغشمال تبریز آغاز شده بود، با ورود وی یکباره جوی متشنج پیدا کرد.در این درگیری عده ای از سپرده گذارانی که در صندوق قرض الحسنه نصر تبریز سرمایه گذاری کرده بودند با در دست داشتن پلاکارد هایی با شعار "مال باختگان صندوق قرض الحسنه نصر تبریز" مقابل خودروی احمدی نژاد سدی کشیده و اعتراض خود را اعلام کردند.
گفتنی است، در همین حین یک تن از مال باختگان با هجوم بردن سمت خودروی وی؛ برای چند ثانیه با رئیس جمهور گلاویز شد که با دخالت و ورود فوری نیروهای امنیتی قضیه فیصله پیدا کرد. در همین حین سایر تحصن کنندگان و شاکیان این صندوق با دادن شعارهایی اعتراض خود را اعلام کردند.یادآور می شود پیش از این و طی چند روز گذشته نیز سپرده گذاران صندوق نصر تبریز با تحصن مقابل استانداری تبریز خواهان رسیدگی به شکایت خود شدنده بودند.در پی اعتراض مال باختگان موسسه نصر به احمدی نژاد، احمدی نژاد طی سخنرانی خود در ورزشگاه باغشمال اعلام کرد: «با توجه به صحبتها و درخواست هایی که مردم در طول مسیر از ما داشتند، گفته شد رئیس بانک مرکزی امروز برای بررسی مسئله ی این موسسه به تبریز بیاید»

بازگشت فائزه هاشمی از لندن!
فائزه هاشمی پس از یک سفر غیرمنتظره به لندن روز شنبه به تهران بازگشت.به گزارش عصر امروز، فائزه هاشمی که یک سفر غیر‌منتظره به انگلستان داشت عصر روز شنبه مورخ 7/2/92 به تهران بازگشت. فائزه هاشمی که 29 اسفند 91 از زندان آزاد شده بود پس از مسافرت به شمال و کیش عازم انگلستان شد. هنوز از علت سفر وی گزارشی در دست نیست ولی کارشناسان همزمانی سفر وی به لندن با انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه را مشکوک ارزیابی می‌کنند.

دلخوری فردوسی پور از شبکه سومی ها
به نظر می رسد با جدایی پورمحمدی از شبکه سوم سیما، وضعیت برای عادل فردوسی پور کمی متفاوت از گذشته شده و این مجری و تهیه کننده توانا، آن نفوذ قبل را نداشته باشد.
به گزارش رادنیوز، مجری و تهیه کننده برنامه پربیننده نود که به تعبیری درست، بهترین و محبوب ترین گزارشگر فوتبال ایران نیز به شمار می رود بعد از جدایی پورمحمدی اصلی ترین حامی خود را از دست داده و با بی مهری برخی مسوولان فعلی شبکه سوم سیما نیز مواجه شده است. بنا بر شنیده ها تهیه کنندگان فوتبال های خارجی شبکه سوم که چندان دل خوشی ار ترکتازی های عادل در دوران مدیریت پورمحمدی ندارند، این روزها به تلافی آن دوران، دیدارهای پخش مستقیم مهم خارجی را به این گزارشگر محبوب نمی سپارند!گویا این مساله با دلخوری و ناراحتی عادل فردوسی پور مواجه شد که انتظار نداشت این چنین با بی مهری دوستان سابق خود مواجه شود و هیچ یک از بازی های نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به او نسپارند.بر همین اساس شنیدیم مجری و تهیه کننده سرشناس برنامه تلویزیونی نود مراتب دلخوری خود را به گوش مدیران کنونی شبکه سوم سیما رسانده .

تقدیر 500میلیونی از مدیران از محل یارانه مسکن مهر
بر اساس مصوبه نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن که توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور به بانک مرکزی و برخی از وزارتخانه ها ابلاغ شده، این مجوز به وزارت راه و شهرسازی داده شده تا مبلغ 500 میلیون تومان از یارانه های بخش مسکن را برای تقدیر از مدیران و کارشناسان موثر دستگاه های خدمات رسان و مرتبط با پروژه های مسکن مهر که افتتاح شده یا می شوند پرداخت کند.

رد نامزد جایگزین مشایی
آریا: خبرها حاکی از این است که شخص احمدی نژاد و حلقه نزدیک به او کاملا مخالف ایده نامزد جایگزین مشایی هستند و می‌گویند فقط با مشایی باید وارد انتخابات شد. از همین رو فعلاً نیکزاد و حاجی بابایی سکوت مطلق پیشه کرده اند.

قدردانی از یک نامزد
نامه: شنبه شب احمدی نژاد از عبدالرضا شیخ الاسلامی(نامزد شورای شهر تهران و وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی) در مراسم تقدیر از کارگران نمونه سراسر کشور قدردانی کرد.

سنگسار حذف نشده است
فارس: حمیدرضا طباطبایی، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: سنگسار از قانون جدید مجازات اسلامی حذف نشده بلکه در نحوه اجرای آن تغییراتی ایجاد شده است و یکی از اصلاحات شورای نگهبان نیز مربوط به این موضوع بوده است.

گلایه نهادهای نظارتی از پاداش دولت به شرکت ها و بانک های دولتی
بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، در حالی یک مسئول دولتی با ارسال ابلاغیه ای در روز 29 اسفندماه سال گذشته، به شرکتها، بانکها و بیمه های دولتی مجوز داد یک ماه حقوق و مزایای مستمر به عنوان پاداش به اعضای هیئت مدیره و کارکنان خود با تأیید رییس مجمع و از محل منابع داخلی پرداخت کنند که این مصوبه به علل مختلف دارای اشکالات قانونی و در تضاد با رویه و شعارهای عدالت محورانه دولت است.

انتظار از شورای نگهبان
فارس: غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت گفت: تقاضای دلسوزان نظام از شورای نگهبان این است که با متخلفانی که زود هنگام در این عرصه ورود پیدا کرده و از بیت المال در جهت معرفی خود استفاده می‌کنند، برخورد جدی داشته باشد.

 تبلیغ انتخاباتی ‌دولتی برای یک‌نامزد!
ندای انقلاب: یکی از مجموعه های وزارتخانه های دولتی که مسؤول آن قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد و قرار است در هفته معلم خبر حضور خود در انتخابات را با شعار، معلم ‏سیاست آمد، اعلام کند پیامکی را برای مخاطبان خود ارسال کرد.

صدور مجوز برای خوانندگان انتخاباتی
فردا: دفتر موسیقی وزارت ارشاد با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور افزایش سطح شور و شعف جامعه در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی، صدور مجوز اجرای گروه‌های هنری و خواننده‌های عرصه موسیقی که قصد فعالیت در ستادهای تبلیغات انتخاباتی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را دارند، در اسرع وقت صادر می‌شود.

کاراگاه دِرِک مامور اس اس!
همگی ما احتمالا خاطره‏ای از سریال معروف کاراگاه آلمانی «استفان دِرِک» (Stephan Derrick) را به یاد داریم. کارآگاهی خوش‏پوش و آرام آلمانی. به گزارش اشپیگل آنلاین، بازیگر نقش کارآگاه درک در واقع یک مامور اس ‏اس نازی بوده است.
به گزارش اشپیگل، سریال تلویزیونی درک یکی از موفق‎ترین سریال‏های آلمانی ژانر پلیسی بوده که شهرت بسیاری را برای هورست تاپرت به ارمغان آورده بود، فردی که اکنون مشخص شده یکی از اعضای سازمان بدنام اس‎اس در زمان جنگ جهانی دوم بوده و سال‎ها تلاش کرده تا این عضویت را مخفی نگه دارد. سریال کارآگاه دِرِک در 102 کشور به نمایش درآمده و مخاطبان بسیاری داشت.

مشایی را به گیلان نیاورید
شنیده شد که جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی و دانشجویان دانشگاه‌های گیلان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور، خواستار همراهی نکردن مشایی با وی در سفر به گیلان شدند. در این نامه آمده است: نظر به اینکه در سفر اخیر استانی دولت در استان اصفهان و خوزستان حضور مشایی با حواشی خاصی همراه بود، ما مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان گیلان به عنوان مطالبه دانشجویی از شما رئیس‌جمهور محترم تقاضامندیم که در سفر پیش روی خود به این استان، به خاطر مصالح نظام و دولت خدمتگزار و ملت شریف ایران اسلامی از به همراه آوردن مشایی خودداری فرمایید.

اختلاف لبنیاتی دو دستگاه دولتی!
شنیده شد که خراسان نوشت؛ بر اساس نامه‌های متعددی که مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران به مدیران ارشد دولتی ارسال کرده‌اند، این دو نهاد اجرایی حاضر به کنار آمدن برای نحوه نظارت بر تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی پاستوریزه مانند شیر و ماست نیستند و بر این اساس مقرر شده با انتخاب یک داور از سوی مسئولان ریاست‌جمهوری، این موضوع بررسی و حل شود.

فتح کوههای الپ توسط یک طلبه
حجت‌الاسلام علی شریفیان مهر، طلبه بسیجی تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) که قبلا قله‌های کلیمانجارو (بلندترین قله قاره آفریقا)، آرارات ترکیه و قله‌های شاخص ایران را فتح کرده است، اواخر فروردین‌ماه قله «القرنه ‌السوداء» لبنان را به مناسبت یادبود و گرامیداشت شهدای روحانیت کشورهای اسلامی فتح کرد.او قصد دارد در حمایت از زنان محجبه اروپا، پرچم یا فاطمه زهرا را بر بام اروپا یعنی رشته کوه آلپ و قله مون بلان فرانسه (بلندترین کوه رشته‌کوه‌های آلپ) به اهتزاز در آورد.

گروگانگیری 9 ماهه صنعتگر ایرانی
شنیده شد که یک صنعتگر ایرانی که سال گذشته با یک برنامه از پیش طراحی‌شده به افغانستان دعوت و در آنجا به‌گروگان گرفته شده بود، هنوز پس از گذشت حدود 9 ماه در یکی از بدترین زندان‌های این کشور به‌ نام پل چرخی با اتهام کلاهبرداری در بازداشت به‌سر می‌برد.
 ایسنا نوشت؛ رحیم‌ نقی‌زاده، استاد دانشگاه و از صنعتگران ایرانی که رئیس هیات‌مدیره یک شرکت سازنده ماشین‌آلات بسته‌بندی مواد غذایی و آشامیدنی است، مردادماه سال گذشته برای عقد قرارداد با یک شرکت افغانی به افغانستان سفر کرد که ربوده شد. بر اساس اسناد موجود، مهندس نقی‌زاده قراردادی 120 روزه به ارزش 2 میلیارد ریال در تاریخ 15/05/90 با یک شرکت افغانی به نام پاورکولا امضا می‌کند.

کشف خط لوله نفت قاچاق
شنیده شد که نیروهای امنیتی ترکیه در عملیاتی با هدف دستگیری قاچاقچیان نفت، 2 خط لوله موقتی را در امتداد مرز ایران در استان «حکاری» در جنوب شرق ترکیه کشف کردند. بر اساس این گزارش، به‌نظر می‌رسد، این خط لوله‌ها به منظور انتقال نفت ایران به قاچاقچیان ترک نصب شده است؛ همچنین 15 تن سوخت گازوئیل به وسیله 400 قاطر از ایران به ترکیه انتقال داده شده است که توسط این ماموران توقیف شده است. نیروهای امنیتی ترکیه به قافله‌ای متشکل از 700 تا 800 قاطر که برای حمل قاچاق سوخت از آنها استفاده شده بود، حمله کردند و توانستند 400 راس از این حیوانات را توقیف کنند.

پدری نوزادش را در فیسبوک فروخت
پلیس هند مردی که فرزندش را در فیس بوک فروخته بود دستگیر کرد.به گزارش دیلی میرور ، پلیس شمال هندوستان مردی 47 ساله را که فرزند تازه بدنیا آمده اش را به یکی از تجار محلی فروخته بود در شهر لودیانا بازداشت کرد.فیروز خان بابت فروش فرزندش 45 هزار روپیه دریافت کرده بود و از طریق سه واسطه موفق شده بود این معامله را انجام دهد که آن سه نفر هم بخاطر مشارکت در جرم دستگیر شدند. پلیس پس از نجات نوزاد ، او را به نزد مادرش نوری خان برگرداند.

حمل گوسفند با پرواز چارتری
شنیده شد که مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با اشاره به اینکه فعالیت ما در حوزه صادرات و واردات کالای خشک است، گفت: بعضاً دیده شده که برای واردات گوسفند زنده به کشور از پروازهای چارتری استفاده می‌شود. محمدرضا قادری با تاکید بر اینکه کشتیرانی دریای خزر فعالیتی در واردات گوشت از قزاقستان ندارد، افزود: براساس اعلام مسئولان روسی مقرر شده زمین‌هایی برای پرورش گوسفند دراختیار بخش خصوصی ایرانی قرار گیرد که با توجه به این مساله درنظر داریم بخشی از ظرفیت کشتی‌ها را به حمل گوسفند زنده اختصاص دهیم.

درخشان، مشاور کاندیدای ریاست‌جمهوری
شنیده شد که حمید درخشان، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به‌عنوان مشاور ورزشی روح‌ا... احمدزاده کرمانی معرفی شد. وی با پیوستن به کانون هواداران روح‌ا... احمدزاده‌کرمانی به عنوان مشاور ورزشی این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شد. درخشان که در کارنامه ورزشی خود سابقه حضور در تیم ملی و پرسپولیس را دارد، از پیشکسوتان ورزش فوتبال است که هم‌اکنون وارد عرصه مربیگری شده و به عنوان مشاور روح‌ا... احمدزاده کرمانی در حوزه ورزش فعالیت خواهد کرد.

اجاره شوهر یک روزه، 85 دلار ، به صرف نهار!
در پی تاکید سخت گیرانه در چین توسط خانواده دختران مبنی بر ازدواج، بسیاری از دختران چینی که از خانواده خود دور هستند با کرایه کردن شوهری بمدت یک روز، با آن فرد به جمع خانواده خود پیوسته و آن فرد را شوهر خود معرفی می کند.
به گزارش ایران نیوز24، مرد فوق که شوهر کرایه ای آن دختر تلقی می شود، در ازای گرفتن مبلغی کلان حاضر به این کار می شود.شوهران کرایه ای در قبال آمدن به خانه والدین 85 دلار؛ و صرف نهار و دیگر اقدامات 50 دلار از دختر خانواده دریافت می کنند.

کاندیدای مشترک‌ هاشمی و اصلاح‌طلبان
شنیده شد که روزنامه جمهوری اسلامی نوشت؛ شایعات مربوط به توافق آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی با اصلاح‌طلبان درباره کاندیدای مشترک برای انتخابات ریاست‌جمهوری، صحت ندارد. یک منبع نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام این مطلب به روزنامه جمهوری اسلامی گفت: آیت‌ا...‌هاشمی‌رفسنجانی هیچ توافقی با هیچ‌یک از جناح‌ها در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری به عمل نیاورده است.

تشتت اصلاح‌طلبان از مدیریت ضعیف آنهاست
صادق زیبا کلام در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد گفت:من این واقعیت تلخ که هنوز اصلاح‌طلبان هیچ برنامه مشخصی برای انتخاباتی که قرار است 48 روز دیگر برگزار شود ندارند را به ضعف رهبری اصلاح‌طلبان نسبت می‌دهم و به هیچ‌وجه معتقد نیستم که اصولگرایان یا دولت مسئول تشتتی هستند که الان گریبان اصلاح‌طلبان را گرفته است. فکر می‌کنم باید صادقانه اعلام کنم آشفتگی‌ای که در وضعیت اصلاح‌طلبان امروز شاهد هستیم ناشی از خود اصلاح‌طلبان و ضعف رهبری آنهاست و به هیچ‌وجه به جای دیگری ربطی ندارد.

دستگیری مالک متمول باشگاه فوتبال
مالک یکی از باشگاه‌های فوتبال کشور ظهر دیروز در حالی که دستبند بر دست داشت، در شعبه 11 دادسرای عمومی واقع در میدان منیریه همراه ماموران انتظامی دیده شد.او پس از مدتی حضور در دادسرا به همراه ماموران به محل دیگری منتقل شد.هنوز مراجع قضایی و رسمی کشور خبری را در این مورد منتشر نکرده و این خبر تنها بر اساس آن چیزی است که خبرنگار ایسنا از نزدیک مشاهده کرده است.

درخواست طلاق همسر یک نامزد ریاست جمهوری
در پی اعلام کاندیداتوری یکی از افراد حاضر در صحنه انتخابات، همسر وی که پیش از این با کاندیداتوری او به شدت مخالفت کرده بود، اعلام کرده در صورت عدم کناره گیری آقای کاندیدا، به زودی دادخواست طلاق خود را به دادگاه خانواده تهران ارائه خواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری صراط، این نامزد متعلق به یک گروه سیاسی که از سابقه تصدی پست وزارت در پرونده کاری خود برخوردار است، توسط لیدر این تشکیلات انتخاباتی از اظهارنظر در این خصوص نهی شده است.گفته می‌شود، این موضوع موجب سردرگمی این شخصیت مشهور و گروه سیاسی حامی او شده است و احتمال تغییر یافتن کاندیدای این گروه را تقویت کرده است. در غیر اینصورت باید شاهد تردد این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به دادگاه خانواده باشیم.

جوانفکر، اخلالگر اقتصاد ایران را معرفی‌کرد!
در حالی که علی‌اکبر جوانفکر از فعالیت‌های رسانه‌ای ممنوع شده بود وی در سرمقاله روزنامه ایران بدون آنکه نام لاریجانی را ببرد، به اظهارنظر رئیس مجلس در روز برگزاری دور دوم انتخابات مجلس نهم درباره برنامه دولت برای افزایش قیمت بنزین به ۲ هزار تومان با هدف تامین منابع برای افزایش یارانه نقدی اشاره کرده و مدعی شده این سخن در راستای یک برنامه مدون برای «ایجاد بی‌ثباتی در اقتصاد کشور» از سوی منتقدان دولت بوده است!به‌گزارش افکار نیوز،وی حتی مدعی شده که تدوین‌کنندگان این برنامه، با «هماهنگی با خارج» قصد داشته‌اند تا «بستر اعمال تحریم‌های اقتصادی برای دشمنان قسم خورده ملت ایران را نیز فراهم کنند» تا بتوانند «دولت احمدی‌نژاد را به ناتوانی در مدیریت اقتصاد کشور متهم کنند»!

عجیب ترین افتتاح احمدی نژاد در ایلام!
باشگاه خبرنگاران: احمد شوهانی نماینده ایلام،شیروان، چرداول، ایوان و مهران از افتتاح خطی در پتروشیمی ایلام خبر داد که محصول آن از مجتمع پتروشیمی دیگری تهیه شده است! وی افزود: هدف از این کار این است تا در جریان سفر رئیس جمهور به ایلام اعلام شود که این محصولات تولید پتروشیمی ایلام است!

به نفع عارف کنار نمی‌روم
فردا: محمد شریعتمداری نامزد احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه عده‌ای در دولت خاتمی به دنبال انحلال‌طلبی بودند گفت: هر چند برای برادر عزیزم آقای عارف احترام قائلم ولی به نفع او کنار نمی‌روم.

امیدوارم منظور رئیس جمهور من نباشم
خبرآنلاین: حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی در پاسخ به سؤالی که رئیس جمهور شما را متهم کرده مبلغ 21 میلیارد تومان را از وزارت کشور خارج کرده و برنگرداندید، گفت: متأسفم و نمی‌خواهم وارد این بحث شوم.
امیدوارم منظور رئیس جمهور من نباشم ولی اگر منظورش من باشم تأسف می‌خورم که یک مسؤول عالی کشور دروغ می‌گوید.

ابهاماتی که اظهر من الشمس است
علیرضا طهماسبی، نخستین وزیر صنایع دولت نهم در گفت‌وگو با سایت زندگی در مورد ولایتمداری آقای احمدی‌نژاد در دوره دولت دهم عنوان کرد: متاسفانه ابهامات در این مورد اظهر من الشمس است. بحث‌هایی هست که نشان می‌دهد این نکات و ابهامات وجود دارد و اینکه چقدر به آن پرداخته شده بسیار کمتر از حدی است که وجود دارد.وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: امیدواریم سیر و خط فکرها بهتر مشخص شود تا مردم و اصولگراها و ارکان نظام دوباره دچار برخی از این اشتباهاتی که قبلا شدند، نشوند و فضای کاذبی که ایجاد شد و در آن برخی اصول و مقتضیات اصولگرایی در آن رعایت نمی‌شد، از بین برود.

هرگز این سخن را نگفتم
خبرآنلاین: علی اکبر ولایتی نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری که در جمع دانشجویان دانشگاه تهران در سالن شیخ انصاری این دانشگاه سخن می‌گفت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شما گفته‌اید که نامزد نهایی ائتلاف هستید و آقای قالیباف معاون اولتان خواهد شد که ولایتی در پاسخ گفت: بنده هرگز چنین حرفی نزده‌ام. بهتر است به این شایعات توجهی نکنید.

عارف: چه ربطی به تحریمها دارد؟
خبرآنلاین: محمدرضا عارف گفت: بخشی از شرایط فعلی مربوط به تحریمهای خارجی است اما اینکه رئیس بانک مرکزی صحبتی می‌کند و روز بعد دلار 15 تا 20 درصد گران می‌شود چه ربطی به تحریمها دارد؟ این موارد نتیجه بی تدبیری، بی برنامگی و ناواردی است.

خدمات احمدی‌نژاد زمینه‌ساز فساد شد
فارس: حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین علی ثمری دبیر سابق هیات عالی گزینش کل کشور گفت: خدمات مطلوب و شایسته احمدی‌نژاد ماندگاری نداشت و از حیث به حاشیه کشیده شدن، زمینه‌ساز فساد شد.

 دلجویی پیامکی معاون اول رئیس‌جمهور از قائم مقام وزیر صنعت!
عصر روز گذشته ارسال پیامکی از سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان "دلجویی معاون اول رئیس‌جمهور از قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت"، تعجب بسیاری از دریافت کنندگان این پیامک را برانگیخت. در سایت خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت (شاتا)، ذیل این عنوان آمده است "به دنبال فضاسازی رسانه‌های منتقد دولت در مورد موضع قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص ارز مرجع، معاون اول رئیس‌جمهور در یادداشتی ضمن تاکید بر اهمیت کنترل قیمت‌ها و لزوم رسیدگی به معیشت مردم از قائم مقام وزارت به عنوان فردی نجیب، صالح و شایسته نام بردند."
 پرسش این است که آیا بهتر نبود معاون اول رئیس‌جمهور پیش از دلجویی از قائم مقام وزارت صنعت، از مردم دلجویی می‌کرد که به خاطر انتشار خبر توقف تخصیص ارز مرجع به کالاهای اساسی، بسیاری از مایحتاج ضروری و اساسی آنان به ناگاه با افزایش شدید قیمت مواجه شد؟! شاید قائم مقام وزیر صنعت حق دارد از سخنان معاون اول رئیس‌جمهور دلخور شود چرا که آنچه توسط او به عنوان قائم مقام وزیر بیان شد، در واقع مصوبه دولت بود؛ مصوبه‌ای که با وجود انتشار بخشنامه‌های آن در رسانه‌ها مشخص نشد چرا و چگونه به ناگاه منتفی شد و معاون اول با افتخار از دروغ بودن آن خبر داد!

 سخنان تحریک‌آمیز«قرضاوی»
رجا: مفتی اهل سنت مصری در سخنانی تحریک آمیز و طائفه ای مدعی شد: اکنون عراق فقط برای شیعیان است و مالکی با پول و آبروی ساکنان آن بر آنها حکومت می‌کند و ایران از آن حمایت می‌کند.

خاتمی نمی‌توانست کنترل کند
تسنیم: محمد سعیدی‌کیا داوطلب انتخابات ریاست جمهوری از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از نحوه مدیریت خاتمی گفت: خاتمی نمی‌توانست اطرافیان تندروی خود را کنترل کند.

مصاحبه پدر لنکرانی با رسانه های ضد انقلاب
یکی از سایت های ضد انقلاب مدعی مصاحبه با منوچهر باقری لنکرانی پدر کامران باقری لنکرانی شده که وی در این مصاحبه به شایعات در خصوص خود پاسخ داده است. وی در خصوص کاندیداتوری فرزندش خاطرنشان کرده است:فکر می‌کنم کسان دیگری باشند که از نظر معلومات سیاسی پیشکسوت‌تر باشند. ولی پسر من جوان است. دلم نمی‌خواهد که مسئولیت به این سنگینی را قبول کند. دلم می‌خواهد از نظر پزشکی به مردم خدمت کند. من خودم به شخصه دلم نمی‌خواهد پسرم رئیس جمهور بشود. دلم می‌خواهد اگر می‌خواهد خدمت کند از نظر طبابت به مردم خدمت کند
لنکرانی در رابطه با نسبت دادن عضویت در ساواک به وی عنوان داشته است:آخر باید مدرک داشته باشند. نمی‌شود در دهن مردم را بست. مردم همیشه نظرات غلط خود را به دیگران می‌چسبانند اما باید مدرک داشته باشند. آنهایی که می‌گویند من جزو ساواک بودم، اشتباه عجیبی می‌کنند چون چنین مدرکی، و پرونده‌ای اصلا در کار نیست.من یک کارگر ساده کارخانه بودم. بعد هم برای خودم کارخانه باز کردم. وی در خصوص احتمال رد صلاحیت پسرش در انتخابات آتی تاکید کرده است:حالا به فرض که من آدم بدی باشم، چه ربطی به پسر من دارد؟ او که نباید به خاطر من محکوم بشود.
لنکرانی در پاسخ به این سئوال که در انتخابات سال 88 به چه کسی رأی دادید؟گفته است:من اصلا چهار سال پیش رأی ندادم. خاطرنشان می شود کامران باقری لنکرانی پیشتر ضمن اذعان به اقامت پدرش در امریکا اظهار داشته بود که وی کارخانه دار بوده و پیش از انقلاب سمت دولتی نداشته است.

 اخبار کوتاه      
 * برخی خبرها حاکی از انتقال بخشی از نیروهای پ.‌ک‌.ک از ترکیه به ایران است! روزنامه «ملیت» ترکیه به‌تازگی در این باره اشاره کوتاهی کرد و نوشت: برخی از این نیروها به ایران منتقل خواهند شد که جزو توافق اردوغان با حزب کارگران کردستان برای برقراری صلح بین دو طرف بوده است!
*  پایگاه ضدانقلابی جرس که اکنون از سوی کدیور و برخی عناصر فراری به خارج اداره می‌شود، در مطلبی با عنوان «خاتمی را بسیار دوست می‌دارم اما»، نوشت: خاتمی مرد رانندگی فولکس واگنی است و در صورت نامزدی او، سبزها (فتنه‌گران) خیلی چیزها را از دست می‌دهند... به همین دلیل است که به تمامی گروه‌ها و افراد و جریانات حداقلی و حداکثری اصلاح‌طلب پیشنهاد کردم به‌دلیل مصلحت‌های سیاسی، گرد هاشمی آییم و او را به کرسی ریاست‌جمهوری برسانیم تا در چهار سال با تکیه بر توانایی‌های فردی و اجتماعی و درون ساختار قدرتش، اوضاع را آرامشی دوباره بخشد، تا نوبت اصلاح‌طلبان رسد!
 * پایگاه ضد انقلابی «روز آنلاین» در مقاله‌ای به نقل از روزنامه انگلیسی«گاردین»، از حضور «حسن روحانی» به‌عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری استقبال کرد. روز آنلاین در این مقاله که با عنوان «آیا کسی می‌تواند ایران را از انزوا نجات دهد؟» به بررسی کارنامه روحانی در دوران حضورش در عرصه سیاست می‌پردازد و او را به‌عنوان کسی معرفی می‌کند که می‌تواند ایران را از شر تحریم‌ها و خطر حمله آمریکا و اسرائیل به ایران رها کند! این روزنامه انگلیسی همچنین سه توصیه به حسن روحانی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری کرده است.
  *حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی، عضو فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت مجلس، با توجه به گرانی‌های لجام‌گسیخته اخیر گفت: برای از بین بردن تورم افسارگسیخته در چند روز گذشته تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان را به دولت ارائه کرده‌ام و آقای توکلی و این جانب هفته گذشته تذکراتی را به دولت در خصوص گرانی‌ها داده‌ایم و هیئت رئیسه قرار است در اولین روز کاری مجلس در دو هفته آینده از وزارت‌خانه‌های اقتصادی دعوت کند تا گزارش‌های خود را درباره تورم ارائه کنند.

https://shoma-weekly.ir/8zhbZu