گفته می‌شود که...

ترس و هراس در رژیم صهیونیستی/بررسی طرح بازنشستگی زودتر از موعد در مجلس/جایگاه سیزدهم ایران در مقالات کرونایی/فاش شدن نقش عربستان در تخریب عراق/توافق ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه/جهانگیری: منفعتی از برجام نبردیم! و ...

ترس و هراس در رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی رسماً از سفارتخانه‌ها و نمایندگان این رژیم در خارج خواست برای پرهیز از حملات انتقام‌جویانه، سطح آماده‌باش امنیتی را بالا ببرند. منابع خبری روز شنبه گزارش داده بودند که در پی ترور دانشمند ایرانی و تأکید تهران بر انتقام، سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی به حال آماده‌باش کامل درآمدند. در همین حال ارتش رژیم اشغالگر قدس با هدف مقابله با شلیک احتمالی موشک از سوریه و لبنان یا هر جای دیگر سامانه گنبد آهنین را در بندر حیفا مستقر کرد. حیفا بزرگ‌ترین بندر رژیم صهیونیستی بوده و پایگاه نیروی دریایی در این شهر قرار دارد. در همین زمینه، رئیس اندیشکده امنیت رژیم صهیونیستی گفت: «مسئولان اسرائیل دهان خود را ببندند و چیزی را لو ندهند. تا همین الآن هم بیشتر از حد مجاز صحبت کرده‌اند. دانشمند ایرانی با روش پیچیده عملیاتی و توانمندی‌های خاص ترور شد. چنین عملیات دقیقی به برنامه‌ریزی طولانی‌مدت و گسترده نیاز داشت. واکنش تهران در روزهای پایانی ترامپ یا آغاز دولت بایدن می‌تواند خطر تلافی‌جویی آمریکا را کاهش دهد. حتی گروه‌های حامی ایران در همه‌جا می‌توانند برای انتقام استفاده شوند».

نتیجه «با این‌ها می‌شود کنار آمد

احمد نجفی»، بازیگر کشورمان در مورد شهید فخری‌زاده گفت: «من حرف سیاسی می‌زنم چون دلم می‌سوزد. یک آدم دانشمند شهید شده، به‌عمد هم کردند و اتفاقی هم نبوده است. صدها میلیارد خرج شده که تا یکی مثل این دانشمندان به وجود بیاید. آقایان بس کنید و به امید بایدن هم ننشینید. ما جواب می‌خواهیم. به‌عنوان آدمی که در سینما فرصت پیدا کرد حرف بزنم می‌گویم، باید جواب بدهید وگرنه این آش همان آش همیشگی است. تکلیف ما باید روشن شود، اینکه نمی‌شود هرکسی از آن ور دنیا بیاید برای خودش یک کاری بکند و بلایش بر سر مردم کشور ما بیاید. مردم مواظب باشید، خیانت‌ها دارد آشکار می‌شود. این اتحادیه اروپا کثیف‌ترین رفتار را با ما داشته و فکر می‌کنم نتیجه "با این‌ها می‌شود کنار آمد" را داریم می‌بینیم
بررسی طرح بازنشستگی زودتر از موعد در مجلس

«جلال محمودزاده»، نماینده مردم مهاباد در مجلس در مورد طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد گفت: «طبق این طرح، آقایان با ۲۵ سال و خانم‌ها با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند و حقوق ۳۰ روزه می‌گیرند. همچنین بازنشسته شدن کارمندان نیازی به تأیید مدیر یا رئیس اداره مربوط ندارد و شرط سنی سابق از این طرح حذف شده است. هم‌اکنون سه تا پنج میلیون نفر جوان فارغ‌التحصیل جویای کار داریم که می‌توانند در دستگاه‌های اجرایی مختلف به کار گرفته شوند. طبق قانون قدیم به ازای هر سه بازنشسته یک نیروی جدید در ادارات استخدام می‌شد که در طرح جدید این تبصره برداشته شده است».

تغییر روش‌های ترور از ۴۰ سال پیش تاکنون

شلیک مستقیم به نفر: شلیک مستقیم یکی از اولین روش‌های ترور مخصوصاً در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بود و منافقین از این شیوه در حذف بسیاری از شخصیت‌ها و ترورهای روزانه خود استفاده می‌کردند. شهید صیادشیرازی و لاجوردی قربانی این روش از ترور بودند. بمب‌گذاری در مراکز مهم: بمب‌گذاری از وحشیانه‌ترین و البته کارسازترین روش‌ها در حذف دسته‌جمعی شخصیت‌ها بود. بمب‌گذاری مقر حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست‌وزیری از این نوع ترور بودند. بمب‌گذاری در موتور: ترور شهید مسعود علی‌محمدی دانشمند هسته‌ای در قیطریه تهران توسط همین روش بود؛ بمب در یک موتورسیکلت به فاصله یک متری از درِ خانه این شهید جاسازی شده بود. بمب‌گذاری با چسباندن بسته انفجاری: این شیوه یک‌بار توسط تروریست‌ها در شهادت مجید شهریاری استفاده شد و با تقویت دوربین‌های شهری و اشراف اطلاعاتی، دیگر تکرار نشد. عملیات تروریستی با پهپاد: شهید سردار سلیمانی اولین شخصیت ایرانی بود که با استفاده از پهپاد ترور شد. سه پهپاد آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد کاروان حاج قاسم را هدف قرار دادند. ترور با سلاح اتوماتیک و کنترل از راه دور: شیوه ترور شهید فخری‌زاده جدیدترین روش در این جنایت‌ها بود. از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور که در نیسانی نصب شده بود، شلیک‌های متعددی به سمت شهید صورت گرفت.
واکنش مدیرکل به طرح محدود شدن بازرسی‌ها

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به طرح راهبردی مجلس شورای اسلامی که می‌تواند در صورت تداوم بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام، حتی به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران منجر شود، اعلام کرد که هیچ‌کس از توقف بازرسی‌ها در ایران سودی نخواهد برد.

جایگاه سیزدهم ایران در مقالات کرونایی

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران خبر داد: «ایران با ۷۸۶ مقاله مرتبط با کووید-۱۹ در جایگاه سیزدهم جهان قرار دارد. ۲.۳ درصد مقالات مربوط به این بیماری توسط ایران منتشر شده است. میانگین ارجاع به هر مقاله ایرانی، چهار است و این عدد بسیار خوبی است». دکتر علی‌اکبر صبوری افزود: «این در شرایطی رخ داده است که دانشگاه‌های ما واقعاً از لحاظ مالی در مضیقه بوده‌اند. تحقیقات مرتبط با کووید-۱۹ در ایران، توسط دانشگاه‌ها حمایت مالی شده‌اند و هیچ مورد حمایتی از صندوق پژوهشگران و فناوران کشور و نظایر آن دیده نشده است» صبوری با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید ماسک، ساخت ونتیلاتور و کیت‌های تشخیص کرونا، بیان کرد: «توسعه، پیشرفت، قدرت، برتری اقتصادی، سلامتی و رفاه جامعه و درنهایت ابرقدرتی، درگرو پژوهش و تحقیق بوده و حتی در کمبودها و بحران‌های سنگین اقتصادی، نه‌تنها از اعتبارات پژوهشی نباید کاست، بلکه برای مقابله با این طوفان، باید دست به دامن محققان شد و بر اعتبارات پژوهشی افزود. توانایی، دانایی می‌خواهد و این نیازمند تحقیق است».
بهانه خوبی است برای پاسخگو نبودن

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: «هشت مورد سؤال از چند وزیر در دستور کار قرار دارد، اما آنها میگویند به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از حضور در جلسات مجلس منع شده‌اند».

بی‌بی‌سی: ترور تأثیری در برنامه هسته‌ای ایران ندارد

«علیرضا نامور حقیقی»، کارشناس بی‌بی‌سی می‌گوید: «بعید است ترور فخری‌زاده تأثیری بر برنامه هسته‌ای ایران داشته باشد. ایران احتمالاً خویشتن‌داری خواهد کرد؛ معمولاً ایران به‌طور مخفی پاسخ می‌دهد، چراکه اسرائیل به‌طور رسمی بر عهده نمی‌گیرد».

فاش شدن نقش عربستان در تخریب عراق

پس از اعترافات مفتی گروه تروریستی داعش درباره جزئیات حمایت عربستان از گروه‌های مسلح و تروریست در عراق برای کشتار مردم و ویرانی این کشور در جهت تأمین اهداف مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان، هرروز ابعاد بیشتری از میزان وقاحت و ادعای دروغین عربستان مبنی بر «بازگرداندن عراق به آغوش جهان عرب» و درواقع آغوش عربستان، فاش می‌شود. این تروریست پس از آنکه توسط نیروهای امنیتی عراق دستگیر شد، اعتراف کرد که در سال 2006 با «ابو مصطفی العراقی» – که تابعیت اروپایی دارد – در مکه دیدار کرده و از او درباره جزئیات گروه‌های مسلح «سنی» در عراق و چگونگی حمایت از آن‌ها گفتگو کرده است و پول‌های کلانی برای حمایت از این گروه‌ها به بهانه تأسیس مرکز حفظ قران کریم دریافت کرده است.
توافق ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه

یکی از جدیدترین توافق‌های صورت گرفته میان ایران و روسیه توافق مربوط به ساخت نیروگاه سیریک است. مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به توافق این شرکت با پیمانکار جدید روسی برای ساخت نیروگاه سیریک هرمزگان، گفت: «عملیات اجرایی این پروژه به‌زودی با استفاده از وام دولتی فدراسیون روسیه آغاز خواهد شد».

جهانگیری: منفعتی از برجام نبردیم!

معاون اول رئیس‌جمهور اذعان داشت: «برجام که به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم دیپلماسی بین‌المللی دهه اخیر است، به‌رغم رویکرد برجام ستیزانه و خروج غیرقانونی دولت ترامپ و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما و بی‌عملی کشورهای اروپایی عضو، به‌واسطه سیاست صلح‌طلبانه و صبر راهبردی ایران و با حمایت اعضای جامعه بین‌المللی، ازجمله اعضای سازمان همکاری شانگهای و البته با مقاومت ملت بزرگ ایران تاکنون پایدار مانده است. هرچند ایران منفعت قابل‌توجهی از اجرای آن نبرده است، اما همچنان برای تقویت رویکرد چندجانبه‌گرایی، درصدد بازگشت توازن و تعادل در انجام تعهدات طرفین به این توافق بین‌المللی است».
تولید اورانیوم 20 درصد از سر گرفته می‌شود

«امیرآبادی فراهانی»‌ عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: «به‌محض تصویب طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در شورای نگهبان، اجرای آن برای دولت الزامی خواهد بود. بعد از تصویب، دولت باید سریعاً تولید ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد را آغاز کند و ظرفیت را ماهانه حداقل تا ۵۰۰ کیلو افزایش دهد.
جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

مجلس با ۲۳۲ رأی، دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساند. بر اساس این طرح سازمان انرژی اتمی موظف است ظرف مدت دو ماه پس از تصویب این قانون، سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در تأسیسات شهید علی محمدی فردو تولید و در داخل کشور ذخیره کند. دولت موظف است بر اساس بند‌های ۳۶ و ۳۷ برجام، ظرف مدت ۲ ماه از تصویب این قانون، دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند. دولت موظف است پس از ۳ ماه از تصویب این قانون، گزارش دقیق اقدامات انجام‌شده از جانب طرف‌های برجامی در زمینه بازگشت به اجرای تعهداتشان وفق برجام و رفع کلیه تحریم‌ها علیه ایران را به مجلس ارائه کند. چنانچه تا آن تاریخ روابط بانکی ایران در اروپا و میزان خرید نفت آن‌ها از ایران به شرایط عادی و رضایت‌بخش بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف نماید. به گفته نمایندگان مجلس، تصویب این طرح در راستای واکنش به تروریسم دولتی و جهش و رشد صنعت هسته‌ای و توقف نظارت فراتر از پروتکل الحاقی صورت گرفته است. طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، جزئیات این طرح باید ۴۸ ساعت آینده به صحن علنی ارائه شود.
فرماندهان سپاه صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ندارند

در پی انتشار برخی اخبار و اظهارنظرها در شبکه‌های اجتماعی و صفحاتی منتسب به فرماندهان عالی سپاه، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با رد انتساب این صفحه‌ها به سپاه و فرماندهان آن، تصریح کرد: «همان‌گونه که در گذشته نیز اعلام شده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان عالی آن هیچ‌گونه کانال و صفحه رسمی در شبکه‌های اجتماعی ندارند و صفحات منتسب به این نهاد و فرماندهان آن اعم از فرمانده کل سپاه، در شبکه‌های اجتماعی جعلی است».

دست داشتن ترامپ و نتانیاهو در ترور شهید فخری‌زاده

رسانه انگلیسی گاردین نوشت: «آمریکا و اسرائیل در کلیه خرابکاری‌های داخل ایران به‌صورت مشترک عمل می‌کنند و ترور [شهید] فخری‌زاده توسط اسرائیل با مجوز ترامپ انجام گرفته است». برخی تحلیل‌ها علت شهادت این شهید پرافتخار کشورمان را در اختیار قرار دادن اطلاعات دانشمندان کشورمان از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رژیم صهیونیستی و آمریکا مطرح می‌کنند. همچنین برخی رسانه‌ها نیز از دیدار شهید فخری‌زاده با بازرسان آژانس در سال‌های گذشته خبر می‌دهند، «کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان این خبر را کذب خوانده و گفته است: «شهید فخری‌زاده هیچ‌گونه ملاقات و گفت‌وگویی با مدیرکل سابق، بازرسان و یا مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداشته است».

مشکل کار کجاست؟

بر اساس آمارهای رسمی، در ۸ ماه نخست امسال برای واردات روغن خام ۸۹۳ میلیون دلار، دانه‌های روغنی ۷۴۴ میلیون دلار، کنجاله سویا ۷۱۰ میلیون دلار، جو ۳۰۲ میلیون دلار و ذرت یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار ارز به نرخ ۴۲۰۰ تومان تأمین شده است. این ۵ قلم نهاده، به‌عنوان ماده اولیه صنایع تولید روغن خوراکی و همین‌طور خوراک گاو، گوسفند و مرغ برای تولید گوشت قرمز و مرغ محسوب می‌شود. هدف دولت از تداوم تأمین ارز ۴۲۰۰ تومانی برای این ۵ نهاده اساسی کشور، جلوگیری از افزایش قیمت روغن، گوشت و مرغ در کشور با هدف حمایت از خانوارها است. سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی از اردیبهشت سال ۱۳۹۷ از سوی دولت اتخاذ شده اما آمارها نشان می‌دهد این سیاست به علت نبود نظارت بر نحوه توزیع کالاهای اساسی وارداتی، به شکست انجامیده است و مرغ، گوشت و روغن به قیمت بسیار بالاتری به دست مردم می‌رسد. این در حالی است که نظارت بر نحوه توزیع این ۵ نهاده اساسی، کار سختی نیست؛ چراکه واردات محموله‌های آن به‌صورت عمده و توسط واردکنندگان محدودی که توسط دولت تعیین می‌شوند، انجام می‌شود و نظارت بر توزیع این کالاها از زمان خروج از گمرکات، غیرممکن نیست؛ اما مشخص نیست چرا دولت نخواسته در سه سال اخیر بر روند توزیع نهاده‌های اساسی وارداتی با دلار ۴۲۰۰ تومانی در بازار کشور نظارت کند!

سقط‌جنین سه برابر کرونا قربانی می‌گیرد!

یکی از عوامل اصلی کاهش جمعیت سقط‌جنین است؛ طبق آمار در کشورمان هرروز بیش از ۱۰۰۰ جنین توسط والدین کشته می‌شوند که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است! بر این اساس، آمار روزانه سقط‌جنین در کشور نزدیک به سه برابر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا است! در یک کشور اسلامی، در کشوری که اعتقاد دارد کشتن یک فرد بی‌گناه در پیشگاه الهی جرم است، سقط‌جنین به‌راحتی توسط برخی از پزشکان تجویز می‌شود یا توسط خود والدین انجام می‌شود! متأسفانه برخی پزشکان، سن بالای ۳۵ سال را سن خطرناک برای بارداری تعیین می‌کنند و این باور غلط به‌راحتی به موضوع کاهش جمعیت دامن می‌زند؛ موضوع دیگری که در کشور ما به‌شدت به آن پرداخته می‌شود، موضوع غربالگری مادران است؛ جالب است غربالگری در بسیاری از کشورهای غربی که خودشان آن را به راه انداخته‌اند، انجام نمی‌شود و مادران زیر ۳۵ سال از این کار منع می‌شوند
دست بازرسان آژانس کوتاه می‌شود

«نبویان» نماینده مجلس اظهار داشت: «در طرح خروج ایران از پروتکل الحاقی، بازدید از تمام مراکز نظامی را برای بازرسان آژانس منع خواهیم کرد و دولت را ملزم به عدم اجازه به بازدید از مراکز نظامی خواهیم کرد. خروج از پروتکل الحاقی به معنی خروج از برجام نیست و اساساً برجام مقوله دیگری است. ما علاوه بر بازدید، مصاحبه بازرسان آژانس با متخصصان و دانشمندان را هم ممنوع خواهیم کرد؛ چون بی‌اعتمادی به بازرسان آژانس برای ما ثابت شده است».

اخبار روزانه:
یکی از مهمترین لحظات پیروزی ۴ بر صفر تیم فوتبال بارسلونا مقابل اوساسونا در ورزشگاه نوکمپ، پس از به ثمر رسیدن گل چهارم بازی توسط لیونل مسی بود. کاپیتان آرژانتینی بارسا پس از زدن تنها گلش در این بازی، پیراهن خود را درآورد تا پیراهن شماره ۱۰ تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین را به نمایش بگذارد، پیراهنی که زمانی بر تن دیه‌گو مارادونا اسطوره فقید این تیم بود. ادای احترام خاص مسی به مارادونا، اما نه تنها برای او یک کارت زرد به همراه داشت بلکه هزینه‌ای سه هزار یورویی هم روی دست باشگاه بارسلونا گذاشت.
*
وظیفه روحانیون و خواص در قبال شناساندن فرد اصلح چیست؟ آیا از لحاظ شرعی تکلیفی بر عهده آن‌ها می‌باشد؟ پاسخ: همگان به‌ویژه خواص و علما وظیفه دارند با حداکثر دقت افراد اصلح را با حجت شرعی شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند و مردم را در انتخاب درست یاری دهند. عدم دخالت خطرناک است؛ دخالت بدون بصیرت و حجت هم خطرناک است.
* دنیای‌اقتصاد نوشت: با کاهش تورم انتظاری و نرخ ارز از یک سو و اثرات روانی احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو، بازار خودروهای خارجی کشور نیز در مسیر سقوط قیمت قرار گرفت. طبق اخبار رسیده از بازار، طی سه تا چهار هفته گذشته، قیمت خودروهای وارداتی ریزشی شدید را تجربه کرده، تا آنجا که فعالان بازار از افت قیمت تا مرز
۳۵ درصد نیز صحبت به میان می‌آورند.
* سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم تشییع پیکر پاک شهید محسن فخری زاده گفت: تروریست‌ها و دشمنان اسلام می‌خواهند حرکت نورانی ملت ایران را متوقف کنند، ولی بدانند اگر قرار بود این اتفاق بیفتد در این چهل سال که
۱۷ هزار شهید ترور دادیم این حرکت متوقف می‌شد؛ اما امروز شاهد ادامه این حرکت ملت ایران هستیم. وی گفت: دشمنان ما از ترس مرگ دست به خودکشی زدند و بدانند که قطعاً تقاص خواهند داد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به دشمنان تصریح کرد: ملت ایران از انتقام دست برنخواهد داشت. سردار حاجی زاده گفت: راه این شهید و دیگر شهدای ترور ادامه دارد و این شهادت‌ها رغبت و انگیزه دوستان و همکاران این شهید را برای ادامه راه او بیشتر خواهد کرد.

*اگر اصلح را نشناسیم وظیفه چیست؟ از طرفی اگر تحقیق کنیم و به شخص اصلح نرسیم می­توانیم در انتخابات شرکت نکنیم؟ پاسخ: در تشخیص فرد اصلح می­توانید از کسانی که به لحاظ دین تعهد و بصیرت دارند و مورد اعتمادند، کمک بگیرید و درهرصورت شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعی است.
* وزیر کشور: توصیه‌های جدیدی که وجود دارد، در این جلسات بررسی می‌شود و نهایتا آن قسمت از پیشنهادها اجرایی هست، ابلاغ می‌شود و قرارگاه آن را پیگیری می‌کند و بخش‌هایی از پیشنهادها که باید درباره آن تصمیم‌گیری شود نیز به ستاد ملی ارجاع داده می‌شود. فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: مجموعه افرادی که در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک‌ترین نگاه به این موضوع داریم شامل
۳ درصد مردم ما هستند و یعنی ۹۷ درصد مردم ما در این خصوص هیچ نگرانی ندارند و سالم هستند و فقط ۳ درصد به نوعی درگیر این موضوع(کرونا) شده‌اند و باید همّ و غم ما این باشد که از این ۳ درصد مراقبت کنیم و خودشان نیز از خود مراقبت کنند تا آن ۹۷ درصد به‌راحتی به زندگی خود ادامه دهند. رحمانی فضلی گفت: ما بخاطر این ۳ درصد مجبور می‌شویم تا ۹۷ درصد را در شرایط خاص قرار دهیم و تعطیلات و محدودیت می‌گذاریم که برای مردم نگرانی ایجاد می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/KsejYx