گفته می‌شود که...

ترانه شرم‌آور خواننده ایرانی در پایان کنسرت/ یکی دیگر از سران فتنه هم راهی بیمارستان شد/ عجله پیرمرد‌های چینی برای مردن/ تثبیت نظامیان در ریاست جمهوری مصر/ هشت دقیقه تحمل/ رد پای یک "اعدام در فوتبال و ...

ترانه شرم‌آور خواننده ایرانی در پایان کنسرت

شهرام ناظری خواننده موسیقی سنتی کشورمان در پایان کنسرت اخیر خود در کرمانشاه، ترانه غیرمنتظره و قابل تامل را خواند.
ماجرا از این قرار بود که شهرام ناظری کنسرت خود را با این شعر کردی که "من منالی کرد فارسی نیزانم کرماشانیگم فارسی نیزانم وه زوان کوردی قه ضات" به پایان برد، (من فرزند کرد هستم و فارسی نمی دانم/کرمانشاهی هستم و فارسی نمی دانم)
این ترانه قوم گرایانه و ضد پارسی شهرام ناظری باعث ایجاد فضایی خاص در کنسرت شد.

پیش بینی مجلس از اثر بودجه ۹۳ بر تورم

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به تاثیر اجرای بودجه سال‌جاری بر چهار متغیر کلان اقتصادی پرداخته و نتیجه گرفته که اگر در سال‌جاری نیز مشکل جدی در وصول منابع وجود داشته باشد؛ امکان افزایش نرخ ارز و تبدیل منابع وصول نشده به دارایی‌های بانک مرکزی و در نتیجه افزایش پایه پولی وجود خواهد داشت که در این صورت، نرخ تورم افزایش خواهد یافت.

یکی دیگر از سران فتنه هم راهی بیمارستان شد

پایگاه انصاف نیوز که توسط نزدیکان یکی از سران فتنه مدیریت می‌شود، نوشته است: یک فرد مطلع که روز چهارشنبه با آقای خاتمی ملاقات کرده، در این باره می گوید: «دوشنبه ی هفته قبل آقای خاتمی دچار یک فشار قلبی شدید شد و با مراجعه به بیمارستان و طی معاینات و آزمایشات انجام شده، استرس و فشارهای عصبی را عامل این حادثه اعلام می کنند ... امروز در ملاقاتم خسته بودند»

رقابت در سخنرانی پیش از خطبه ها

در حالی که عموم مردم از زمان خطبه ها به نمازجمعه رفته و در زمان سخنرانی پیش از خطبه ها، صفوف نمازگزاران بسیار خلوت است؛ در برخی هفته ها شاهد چندین سخنران پیش از خطبه ها هستیم که حتی رادیو نیز با توجه به محدودیت زمان پخش مستقیم، به انعکاس آن نمی پردازد و سبب می شود که سخنرانان تنها برای تعداد محدودی از حضار سخن بگویند.

به عنوان نمونه در نماز جمعه این هفته تهران پیش از خطبه های آیت‌الله سید احمد خاتمی ، سه مسئول به سخنرانی خواهند پرداخت! سید محمد هاشمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران با توجه به فرا رسیدن تابستان و اوج مصرف برق، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ، سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت ولادت امام حسین و روز پاسدار سخنرانی خواهند کرد.

انتقاد لاریجانی از روند خصوصی سازی

علی لاریجانی در نشست روحانیت و رسالت فرهنگی عنوان کرد: پس از انقلاب افکار سوسیالیستی به کشور لطمه زد و اکثر صنایع ما دولتی شدند و مقام معظم رهبری سیاست‌های اصل ۴۴ را ابلاغ کردند که البته به درستی هم اجرا نشد و تا زمانی که مردم خود احساس وظیفه نکنند مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود چرا که لشگر اصلی تولید، مردم هستند و دولت تولید کننده خوبی نیست. سیاست‌های اصل ۴۴ باید یک شکوفایی ایجاد می‌کرد اما اینگونه نشد مانند سهام عدالت که باید لااقل یک احساس مالکیتی را ایجاد می‌کرد در حالی که وارد‌‌ همان مسائل اداری و کاغذ بازی‌ها شد.

عجله پیرمرد‌های چینی برای مردن

برخی پیرمرد‌‌های چینی چندی است که برای خودداری از سوزانده شدن جسدشان، خودکشی می‌کنند تا به جای این شیوه مخوف در مقبره‌ دفن شوند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که مقامات ناحیه آنهوی به‌علت کمبود مقبره اعلام کردند که از روز نخست‌ماه ژوئن سال‌جاری میلادی اجساد مرده‌ها به جای دفن، سوزانده خواهد شد. همین خبر کافی بود تا پیرمرد‌ها برای مردن عجله کنند.

تداوم بحران آمریکا - سعودی

واشنگتن پست با بیان اینکه ملک عبدالله، پادشاه عربستان سرنوشت سوریه را ماموریت شخصی خود تلقی می کند، نوشت مقامات عربستان سعودی بر این باورند که رئیس جمهور اوباما از " هیچگونه اراده سیاسی نه تنها در سوریه بلکه در همه مناطق برخوردار نیست " و آمریکا دیگر " مسائل منطقه خاورمیانه " را در اولویت های استراتژی خود قرار نمی دهد. بحران بی اعتمادی در روابط واشگتن و و ریاض همچنان به قوت خود باقی است، هر چند دو طرف تلاش می کنند اختلاف موجود بین خود را که بعد از " انصراف اوباما از خط قرمز تعیین شده در سوریه " و نیز خودداری وی از حمله نظامی علیه این کشور، سرباز کرد، حل کنند.

تثبیت نظامیان در ریاست جمهوری مصر

شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری مصر، صبح پنجشنبه به پایان رسید و همان طور که پیش بینی می شد "عبدالفتاح السیسی" با کسب بیشترین آراء بر رقیب خود پیروز شده است. نتایج غیر رسمی، ژنرال عبدالفتاح السیسی توانست با کسب ۲۳ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۳۰۶ رای یعنی ۹۲.۹ درصد آراء به تنها رقیب خود یعنی " حمدین صباحی " پیروز شود.

این در حالی است که حمدین صباحی ۷۳۴ هزار و ۳۰۰ رای یعنی ۲.۹ درصد آرای این انتخابات و کمتر از آرای باطله را به دست آورده است.

موفقیتی برای دگراندیشان

در حالی که پرفروش ترین ناشر نمایشگاه کتاب «نشر نی» معرفی شد، خلأ یک ناشر به عنوان هسته مرکزی آثار فکری وفاداران به آرمانهای انقلاب مشهودتر از گذشته است. «نشر نی» ناشر آثار نویسندگانی است که در بین نخبگان ادبی و فرهنگی به شبه روشنفکر ودگراندیش شهرت دارند.

اختلاف عارف و خوئینی ها

محمدرضا عارف که برای افتتاح سومین دفتر بنیاد امید ایرانیان کشور پس از مشهد و اصفهان سفری یک روزه به زاهدان داشت، که در میان سخنرانی وی تنش هایی نیز پیش آمد. محمدرضا عارف در روزهایی که دیگر هم صنفان اصلاح گرایش سرخوش از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم روزهای آرام و کم هیاهویی را می‌گذرانند، پرکارتر و فعالتر از همه ۸ سال گذشته، شهر به شهر و استان به استان برای سخنرانی و افتتاح شعبه‌های دفتر امید ایرانیان می‌رود. تحرکاتی که تنها یک هدف را دنبال می‌کند؛ برنامه ریزی برای انتخابات مجلس دهم و نشستن بر کرسی ریاست پارلمان.

این در حالی است که شنیده شده موسوی خوئینی ها اقدامات وی را به ضرر اصلاح طلبان دانسته است.

رضایت اصلاح طلبان به ریاست لاریجانی بر مجلس یازدهم

روزنامه ابتکار در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان تن به ریاست لاریجانی در پارلمان دهم می دهند ، مدعی شد اما فضای رقابت برای انتخابات مجلس آنجا دشوارتر می شود که برخی اخبار جسته و گریخته حکایت از آن دارد که دوگانه هاشمی و ناطق نوری بی تمایل نیستند که ریاست علی لاریجانی در مجلس دهم نیز استمرار یابد. لاریجانی که چون ناطق نوری و روحانی خاستگاهش به راست گرایان سنتی باز می گردد در چندماه گذشته همراهی خوب و منصفانه ای را با دولت روحانی از خود نشان داده است و سپر دفاعی دولت در مقابل تندروها بوده است.

15 سال طول درمان دریاچه ارومیه

حمید چیت چان وزیر نیرو گفت: احتمالا بازگشت و احیای دریاچه ارومیه به نقطه ابتدایی، بیش از ۱۵ سال طول می کشد. برخلاف تمامی اظهاراتی که صورت می گیرد بر این باورم که دریاچه ارومیه نمی میرد و کارهای بسیاری می توان برای احیای آن انجام داد.

محاکمه «قاضی جن‌زده» در عربستان!

یک قاضی عربستانی که به اتهام فساد گسترده مالی محاکمه می‌شود، دلایل عجیبی را برای توجیه این رفتار خود مطرح کرده است. این قاضی که در یکی از دادگاه‌های شهر مدینه فعالیت می‌کرد، معروف به «قاضی جن‌زده» است زیرا با ادعای سلطه یک جن بر وی، مدعی است که همه رفتارش تابع خواست آن جن بود .

هشت دقیقه تحمل
نگاه ها همه بر روی پرده سینما بود.اکران فیلم شروع شد،شروع فیلم سقف یک اتاق دو دقیقه بعد همچنان سقف اتاق, سه, چهار, پنج, ...,هشت دقیقه اول فیلم فقط سقف اتاق!صدای همه در آمد.اغلب حاضران سینما را ترک کردندناگهان دوربین حرکت کرد و آمد پایین و به جانباز قطع نخاع خوابیده روی تخت رسید.زیرنویس فیلم: این تنها 8 دقیقه از زندگی این جانباز بود و ما طاقت نداشتیم ...

رد پای یک "اعدام در فوتبال
باشگاه داماش گیلان که پس از پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال و سقوط این تیم به رقابت‌های لیگ یک به صورت نیمه تعطیل اداره می‌شد، شنبه گذشته و به دنبال اعدام مه آفرید امیر خسروی، مالک هلدینگ داماش تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد.

نهادسازی فکری – سیاسی سعید جلیلی

سعید جلیلی فعالیت سیاسی خود را با راه اندازی یک مرکز تحقیقات و جلسه با اساتید دانشگاه امام صادق(ع) گسترش می دهد. وی برای راه اندازی مرکز تحقیقاتی، با آیت الله باقری کنی جلساتی را برگزار کرده است که دکتر زاهدی وفا طرح اولیه این مرکز را آماده کرده است. بحث فعلی این جلسات، برنامه ریزی در حکومت اسلامی است.

۶.۵‌میلیون‌بیکار‌جدید‌در‌راه‌بازار‌کار

طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری عمومی کشور در سال ۹۲ برابر با ۴/۱۰ درصد بوده ولی نرخ بیکاری جوانان گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال به میزان ۲۴ درصد اعلام شده است.

طعنه رسالت به هاشمی و وقف هایش

روزنامه رسالت در یادداشتی طعن آلود ، با اشاره به اینکه هاشمی خود را در خصوص دانشگاه آزاد واقف نشان می دهد، یکی از موارد مالی این دانشگاه در شرکت عمران شهر جدید گلبهار را بازخوانی کرد و از غبن میلیاردی دولت خبر داد و نوشت: اکنون که حساب و کتاب اموال خدا معلوم شد پرسش این است: آیا بالاخره صاحب ملک خدا(دانشگاه آزاد) بابت بهای اموالی که به نام خدا از شرکت دولتی عمران شهر جدید گلبهار وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی خریده می‌خواهد ثمن واقعی معامله ملک خدا را پرداخت کند یا نه؟

محمد هاشمی: کارگزاران مشی لیبرالیسم را برای خود برگزیده است

«محمد هاشمی» به‌تازگی در مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان، در پاسخ به این اظهارنظر خبرنگار این روزنامه که «می‌گویند کارگزاران مشی لیبرالیسم را برای خود برگزیده است»، گفت: «من چون دبیر کمیته سیاسی حزب کارگزاران هستم، اتهام لیبرالیسم سیاسی را رد می‌کنم.» این در حالی است که پیش از این، حسین مرعشی، عضو بازداشتی کارگزاران در فتنه ۸۸، چندین بار اعلام کرده که «حزب کارگزاران لیبرال مسلمان است» و «ما همچنان به لیبرال دموکراسی وفاداریم

مستند احمدی نژاد رونمایی می شود

مستند «در رویای بهار» توسط شاخه جوانان حزب ایران زمین ساخته شده و قرار است در یکی از دانشگاه‌های کشور طی هفته‌های آینده رونمایی شود. «در رویای بهار» اشاره مستقیم به شعار سال پایانی دولت محمود احمدی‌نژاد یعنی «زنده باد بهار» دارد.
به نوشته روزنامه اعتماد ،در این مستند علاوه بر بررسی تاثیرات اقتصادی برنامه‌های احمدی‌نژاد و شعارهای وی در این هشت سال، موضوعات جنجال‌برانگیزی چون خانه‌نشینی ، رابطه وی با مشایی، در آغوش گرفتن مادر هوگو چاوز و نقش او در اشغال سفارت امریکا در سال 58 نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. یکی از دیگر جزییات چالش‌برانگیز این فیلم نیز می‌تواند مربوط به دوران استانداری محمود احمدی‌نژاد در اردبیل در زمان ریاست‌جمهوری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی باشد.

ارزیابی توافقات مخفی؟

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی عمان ىر حاشیه هفدهمین نشست میان دوره ای وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد در الجزایر دیدار و در خصوص مسایل و موضوعات مورد علاقه و اهتمام مشترک تبادل نظر و با مرور نتایج سفر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به مسقط، توافقات حاصله و اجرایی شدن توافقات را بررسی کردند.

گفتنی است برخی شایعات حاکی از آن است که نقشه راه توافقات ایران و 5+1 در سفر عمان روحانی میان طرفین تنظیم شده بود.

توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق در تنگه هرمز

کشتی هزار تنی «یحیی یحیی» با تابعیت سومالیایی در حین قاچاق محموله 500 هزار لیتری گازوئیل به مقصد یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از سوی گروه گشتی ناوتیپ رزمی 112 ذوالفقار منطقه یکم دریایی سپاه کشف و توقیف شد.

به گزارش فارس، در جریان توقیف این محموله سوخت قاچاق، 13 نفر دستگیر شدند که همگی آنها تبعه سومالی هستند.

مرگ بیمار بر اثر خرابی آسانسور

خرابی آسانسور بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب منجر به مرگ یک جوان شد. به گفته شاهدان عینی در پی انتقال چند نفر از مصدومین یک تصادف به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان، برای انتقال آنها به طبقات فوقانی بیمارستان از آسانسور موجود استفاده شده، اما آسانسور که اتفاقا تجربه خرابی مکرر را داشته است، در وسط راه خراب شده و مصدومان به همراه یکی از پرسنل بیمارستان در داخل آسانسور محبوس می‌شوند. «یاسر صبری»، از پرسنل شرکتی که کارهای تاسیسات بیمارستان را انجام می‌داده با هدف امداد به مصدومان محبوس، تلاش می‌کند آنها را از آسانسور بیرون بیاورد، اما متأسفانه پس از لحظاتی صدای برخورد آسانسور با سر این جوان ‌شنیده ‌و منجر به مرگ او می‌شود.

144 میلیارد هزینه استقلال سوریه

بر اساس آخرین تحقیقات مشترک نهاد های سازمان ملل در همکاری با مرکز پژوهش های سیاسی سوریه، مجموع خسارت ها و زیان هایی جنگ های سه ساله در این کشور تا پایان سال ۲۰۱۳ به بیش از ۱۴۴ میلیارد دلار رسیده است.

احمدی‌نژاد: با مشایی آشتی نکردم

داود احمدی نژاد برادر رئیس جمهور سابق درخصوص پخش اخباری در رسانه های حامی جریان انحرافی مبنی بر آشتی وی با مشایی گفت: اینگونه اخبار از اساس کذب و دروغ است.

وی با اشاره به دلایل مخالفتش با مشایی و جریان انحرافی افزود: دعوای من با این فرد و جریان منحرفش شخصی نیست بلکه عقیدتی است. این جریان از نظری مبانی فکری و دینی از اساس منحرف است و معتقدم این فرد اصلا دین ندارد.

"داود احمدی نژاد” چند ماه پیش به دلیل یک بیماری سخت در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود که البته حال عمومی وی در حال حاضر رو به بهبود است.

ادعای یک سایت :بازجویی از مشاور حسن روحانی به اتهام حاشیه سازی

جهان نیوز در خبری مدعی شده است :

یکی از مشاوران رئیس جمهور که چندی پیش اظهارات عجیب و جنجالی اش انتقادات مسؤولان مختلف کشور را به همراه داشت اخیرا از سوی دادگاه ویژه روحانیت احضار شده است.این فرد که بیشتر به دلیل سوابق امنیتی اش شناخته می شود بعد از حضور در دادگاه ویژه روحانیت به دلیل اظهارات بی جا و حاشیه‌ساز اش مورد بازجویی قرار گرفته و تعهد کتبی داده است تا دیگر سخنانی نگوید که برای دولت و رئیس جمهور حاشیه درست کند.

وی پیش از این نیز در جمع تعدادی از اصلاح طلبان از لزوم تسخیر وزارت اطلاعات در دولت یازدهم سخن گفته و خط و نشانی هم برای فتح مجلس دهم کشیده بود. عملکرد ماه های گذشته این فرد در دولت یازدهم نشان می دهد که وی نه تنها اقدامات مفید و ویژه ای در این مدت انجام نداده است بلکه ظاهرا علاقه دارد با حاشیه سازی های مداوم برای دولت، افکار عمومی را از مسایل اصلی به حواشی و جنجال های زودگذر منحرف سازد.

تاخیر در تشکیل دولت آشتی ملی فلسطین

منابع فلسطینی از موکول شدن تشکیل دولت آشتی ملی فلسطین که قرار بود امروز(پنجشنبه) اعلام شود به چند روز آینده خبر دادند. دلیل آن مربوط به باقی ماندن ریاض المالکی، وزیر خارجه کنونی فلسطین در پست خود است در حالی که جنبش حماس زیاد ابوعمرو را برای جانشینی وی معرفی کرده است.

توضیح وکیل «مه‌آفرید» درباره سرنوشت شرکت آریا
وکیل مه‌آفرید امیرخسروی گفت: درباره سرنوشت شرکت آریا هنوز تصمیم قطعی‌ای گرفته نشده است. غلامعلی ریاحی به تدبیر گفت: در حال حاضر فعالیت شرکت آریا ادامه دارد و بر اساس روندی که از زمان دستگیری مرحوم امیر خسروی بر شرکت حاکم بوده، به کارش ادامه می‌دهد. وی افزود: سناریوهای مختلفی برای آینده این شرکت وجود دارد که درآینده درباره آنها صحبت می‌کنم.

فراخوان همخوانی ترانه مرگ بر آمریکا

شبکه نصرTV با همکاری سایت رسمی حامد زمانی اقدام به ابتکار جالبی زده اند. هم خوانی ترانه مرگ بر آمریکا، هم نوا با حامد زمانی که در پایان به صورت یک کلیپ در خواهد آمد و طی مراسمی رونمایی خواهد شد. شایان ذکر است در این کلیپ علاوه بر اقشار مختلف مردم، شخصیت های شناخته شده در حوزه های محتلف هنری، ورزشی و سیاسی نیز شرکت خواهند کرد.

ساخت یک معبد یهودی در کنار مسجد الاقصی

رژیم صهیونیستی به هدف تخریب و یهودی سازی کامل مسجد الاقصی، ساخت معبد یک یهودی را نزدیک این مکان مقدس آغاز کرد.به گزارش شفقنا، موسسه اوقاف و میراث "الاقصی" در فلسطین اعلام کرد: رژیم صهیونیستی سنگ بنای معبد موسوم به "گوهر اسراییل" را در مرکز بخش قدیمی قدس و در فاصله 200 متری غرب مسجد‌الاقصی گذاشت. کابینه "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر این رژیم، هزینه کامل ساخت این معبد را به مبلغ 50 میلیون شیکل برعهده دارد. کابینه تندروی نتانیاهو در نشست ویژه امروز تامین این بودجه استثنایی را برعهده خواهد گرفت.

باز هم مستندی دیگر با موضوع هسته‌ای

مستند آپارتاید با نگاه تحلیلی به روند پرونده هسته‌ای در یک دهه اخیر پرداخته و مواضع غربی‌ها را مورد تحلیل قرار می‌دهد. این مستند با محوریت سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از دستاوردهای هسته‌ای تولید شده است. رئیس‌جمهور در این مراسم با تاکید بر اینکه در زمینه فناوری هسته‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم و زیر بار آپارتاید علمی و هسته‌ای نمی‌رویم، گفت: می‌خواهیم در زمینه‌های سیاسی و حقوقی گام‌های جدید و «به پیش» برداریم. این مستند تهیه‌شده در گروه سیاسی شبکه یک جمعه 9 خردادماه بعد از خبر ساعت 21 پخش خواهد شد.

ادعای هسته‌ای منافقین
روزنامه «وال‌استریت ژورنال» مدعی شده گزارشی از گروهک منافقین درباره برنامه هسته‌ای ایران دریافت کرده که نشان می‌دهد تهران هسته مرکزی محققان سلاح‌های اتمی خود را فعال و دست‌نخورده نگاه داشته است. گروهک منافقین عکسی را در اختیار وال‌استریت ژورنال قرار داده و مدعی شده «این عکس متعلق به فردی است که هدایت پژوهش‌های تسلیحات هسته ای» را برعهده داشته است.

https://shoma-weekly.ir/IFYZv4