گفته می‌شود که...

تحول در مجمع تشخیص مصلحت نظام بلاگر‌های قاچاق به میدان می‌آیند! همسایه بی‌چشم و رو بیمه‌ای که بعد از سرقت بانک ملی متقاضی پیدا کرد آموزش و پروش بدون سند 2030 رییس پلیس تهران: استفاده از نیرو‌های بسیج در گشت‌های ارشاد صحت ندارد سی‌ان‌ان : بدقولی‌های غرب ایران را به آغوش شرق فرستاد فاطمی امین: شاهد بازار سیاه گواهی اسقاط هستیم گره خوردن مذاکرات هسته ای به سفر رئیس جمهور ائتلاف تولید کنندگان روغنی‌ برای گران‌فروشی راز سرو صدای سلبریتی‌ها برای فوت مهسا امینی

راز سرو صدای سلبریتی‌ها برای فوت مهسا امینی

حجاریان در 11 تیر 97 در روزنامه اعتماد نوشت «ممکن است، مردم جملگی اصلاح‌طلبان را پس بزنند و میان هسته سخت پالایش شده و دیگر اصلاح‌طلبان تمایزی نگذارند. اصلاح‌طلبان در صورت قرار گرفتن در چنین وضعیتی باید سیاست‌های خود را به‌تعبیر مولانا از دهان غیر مطرح کنند. به این معنا که سیاست‌های‌شان را نخست با گروه‌های مرجع جدید شامل هنرمندان، مشاهیر و... در میان بگذارند و پس از دریافت بازخوردها و اعمال تغییرات احتمالی، سیاست‌ها توسط همان گروه‌های مرجع جدید در جامعه منعکس شود. یعنی عملا اصلاح‌طلبان در این فاز در پشت صحنه قرار بگیرند. لذا راز زیاد صحبت کردن برخی سلبریتی‌ها و اینکه سعی کرده‌اند در چند روز اخیر خود را به‌عنوان یکی از اضلاع التهاب اخیر معرفی کنند را یک خیمه شب‌بازی ببینیم که بازیگردانش اتاق فکر آشوب سال‌های 78، 88، 98 و... بود.

ائتلاف تولید کنندگان روغنی‌ برای گران‌فروشی

نود اقتصادی نوشت چهار شرکت بزرگ تولیدکننده روغن که بیش از ۸۰ درصد بازار را در دست دارند، در اقدامی مشکوک و هماهنگ، امسال تولید و فروش روغن و روانکارها را کم کرده‌اند. طی ۵ ماهه نخست امسال در شرکت نفت‌پارس که یکی از تولیدکنندگان بزرگ بازار است، تولید روغن پایه ۱/۴ درصد کم شده، تولید روغن موتور بنزینی ۱۳/۵ درصد و مجموع تولید شرکت نیز کاهش ۴/۲ درصدی داشته است.

گره خوردن مذاکرات هسته ای به سفر رئیس جمهور

با وجود اینکه سفر رئیس جمهور به نیویورک ربطی به مذاکرات هسته‌ای ندارد اما ظاهرا به این مذاکرات گره خورده است. رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت: تحریم ایران نقض ناروای حقوق ۸۰ میلیون ایرانی و از مصادیق جدی نقض حقوق بشر است. این آمریکایی‌ها بودند که از توافق خارج شدند و از سوی دیگر کشورهای اروپایی نیز به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکردند، بنابراین ایران حق دارد که تضمین‌های اعتمادآور مطالبه کند.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و معاون سیاسی وزیر خارجه نیز روز سه‌شنبه به وقت محلی در نیویورک با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد. مذاکره‌کننده ارشد ایران و معاون جوسپ بورل هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا، در این دیدار به بررسی روند مذاکرات رفع تحریم‌ها پرداختند.

فاطمی امین: شاهد بازار سیاه گواهی اسقاط هستیم

وزیر صمت گفت: امروز گفته می‌شود، حدود ۵۰ هزار گواهی اسقاط بیشتر در بازار وجود ندارد و این رقم تنها برای تولید یک ماه موتورسیکلت و خودرو است و پس از آن ما دوباره دچار توقف تولید می‌شویم و شاهد بازار سیاه گواهی اسقاط خواهیم بود و امروز نیز شاهدیم که گواهی اسقاط در اسفندماه ۴ میلیون تومان قیمت داشت، اما در تیرماه به مبلغ ۲۲ میلیون تومان رسید، البته با ارائه لایحه دولت به ۱۶ میلیون تومان رسید و شاهد بازار سیاه و ملتهب گواهی اسقاط هستیم.

سی‌ان‌ان : بدقولی‌های غرب ایران را به آغوش شرق فرستاد

رسانه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی تحلیلی با اذعان به خطای غربی‌ها و بدقولی آنها در مذاکرات هسته‌ای نوشت: ایران بالاخره پس از سال‌ها ناظر بودن، به‌عنوان عضو رسمی سازمان همکاری‌های شانگهای معرفی شد. اما این عضویت چه معنایی برای شرق و غرب دارد؟ سی‌ان‌ان در گزارشی تحلیلی، به بررسی جوانب عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای پرداخته و دلیل گرایش ایران به شرق را توضیح می‌دهد. در آخر این رسانه آمریکایی به صراحت می‌نویسد اشتباهات و بدقولی‌های غرب ایران را به آغوش شرق فرستاد.

رییس پلیس تهران: استفاده از نیرو‌های بسیج در گشت‌های ارشاد صحت ندارد

سردار رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به این که آیا برای مامورانی که در گشت امنیت اجتماعی و اخلاقی فعالیت می‌کنند کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود، گفت: ده‌ها کارگاه آموزشی در سطح اساتید مجرب برای ماموران برگزار شده و در ارتباط با انجام ماموریت‌شان و قوانین جاری در اجرای درست ماموریت‌شان و همچنین در رابطه با برخورد مناسب با مردم و... به آن‌ها آموزش داده می‌شود. سردار رحیمی درباره برخی اخبار مبنی بر بکارگیری نیرو‌های بسیج در گشت‌های ارشاد گفت: تمام این افراد از نیرو‌های پلیس هستند.

آموزش و پروش بدون سند 2030

رئیس جمهور در اجلاس دگرگون‌سازی آموزش سازمان یونسکوگفت « ایران به قرائت نهادهای بین‌المللی از تاریخ معاصر جهان و صورت‌بندی مسائل آن نقد بنیادین دارد. ایران سند بنیادین آموزش و پرورش خود را بدون اتکا به رویکردهای تک‌بعدی سکولار سند ۲۰۳۰ تدوین کرده است.

بیمه‌ای که بعد از سرقت بانک ملی متقاضی پیدا کرد

رئیس کل بیمه مرکزی درباره اینکه آیا محصول بیمه‌ای برای بیمه صندوق امانات وجود دارد و آیا آماری از بانک‌ها داریم که صندوق‌ها را بیمه کرده اند یا خیر، گفت: محصول بیمه‌ای از قبل داریم، ولی مثلا در حادثه بانک ملی از این پوشش استفاده نشده بود. مجوز ارایه این محصول قبلا به تعدادی از شرکت‌های بیمه‌ای داده شده بود که تا پیش از این اتفاق از آن استفاده نشده بود ولیکن با بروز این اتفاق در بانک ملی تمایل زیادی از طرف شرکت‌های بیمه‌ای برای ارایه این مصول ایجاد شده است.

همسایه بی‌چشم و رو

تماس تلفنی مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با خانواده مرحومه مهسا امینی که ظاهرا با هدف هم‌دردی انجام شده، نشان می‌دهد که گروه‌های نزدیک به جریان تجزیه‌طلب مانند کومله که دستشان به خون ملت حتی مردم کردستان آلوده است، تلاش می‌کنند ماجرای درگذشت مهسا امینی را تبدیل به دوقطبی تنش‌آفرین کنند. انتشار عکس طراحی شده مرحومه مهسا امینی توسط یکی از بازیگران خارج‌نشین با نماد پرچم اقلیم کردستان نشان دهنده طراحی ایجاد تحرکات قومی در کشور است. این در حالی است که برخی برنامه‌ریزی گسترده برای ایجاد تجمع و تخریب اموال عمومی را نشانه‌ای از احتمال سناریوسازی برای ماجرای درگذشت مرحومه مهسا امینی می‌دانند. ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به این رفتارها نوشت بارزانی می‌خواهد از نمد فوت مهسا امینی برای خود کلاه بسازد، وقتی ما در حال دفاع از دختران ایزدی و کرد بودیم شما به دنبال لاابالی‌گری و پولشویی بودید. اگر دردتان دختران کردستان بود آن موقع می‌ایستادید و می‌جنگیدید.

بلاگر‌های قاچاق به میدان می‌آیند!

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک و نساجی و پوشاک ایران: قاچاقچیان در فضای مجازی صفحه دارند، تبلیغ می‌کنند و حتی انتقال کالای قاچاق کانتینری را در صفحات خود به نمایش می‌گذارند و کم کم بلاگر‌های قاچاق ایجاد می‌شوند. /ایسنا

تحول در مجمع تشخیص مصلحت نظام

مقایسه ترکیب جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با کسانی که در سال ۱۳۹۶ از رهبر معظم انقلاب حکم گرفته بودند، نشان می‌دهد چهره‌هایی چون محسن اراکی، عباسعلی کدخدایی، علی اکبر احمدیان، کمال خرازی و محمد مخبر به اعضای مجمع اضافه شده‌اند. همچنین افراد شاخصی چون جنتی، امامی کاشانی، موحدی کرمانی، حسن روحانی و علی‌‌اکبر ناطق‌نوری در بین اعضای جدید حضور ندارند.

اخبار روزانه:

*در مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس، «چارلز سوم» از دست‌دادن با یک مرد سیاه‌پوست خودداری می‌کند و او را نادیده می‌گیرد. این کار واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی داشته و بسیاری او را یک «نژادپرست سرسخت» توصیف کرده‌اند.

* وزیر امور خارجه در توئیتی درباره مهسا امینی با بیان اینکه حقوق بشر، برای ایران ارزشی ذاتی دارد، نوشت: آمریکا به جای ریختن اشک تمساح، به تروریسم اقتصادی پایان دهد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، در توئیتی نوشت: دستور تحقیق در مورد فوت تراژیک مهسا، که چنانکه رئیس جمهور گفت، مانند دختران خود ما بود، صادر شده است. وزیر خارجه خاطرنشان کرد: حقوق بشر، برای ایران ارزشی ذاتی دارد، بر خلاف کسانی که به آن به چشم ابزاری علیه رقبا می‌نگرند. وی تصریح کرد: آمریکا باید به جای ریختن اشک تمساح، به تروریسم اقتصادی پایان دهد.

* روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در گزارشی از توسعه فناوری پهپادی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر که در قالب دکترین دفاعی کشور می‌باشد، ابراز نگرانی کرد. در این گزارش در راستای ایران‌هراسی ادعا شده که ایران در نواحی مختلف منطقه این پهپادها را به کار گرفته رژیم صهیونیستی را تهدید کرده است.

*کارشناس ترک تلویزیون 1TELE در واکنش به تحولات اخیر قفقاز گفت: می‌گویند کریدور می‌زنیم در مرز ایران و ارمنستان و ایرانی‌ها را سرجای‌شان می‌نشانیم. چه می‌گویید؟ از چه حرف می‌زنید؟ می‌خواهید ما را در خطر جنگ با ایران قرار دهید. هر که رسیده کارشناس قفقاز و قره‌باغ شده؛ شما نهایتا تا قمارخانه‌های گرجستان رفته باشید. نخستین کسی که در جنگ قره‌باغ به آنجا رفت من بوده‌ام‌ این‌ها همه یک نقشه است، مذاکرات به نتیجه نرسیده و می‌خواهند اینگونه به ایران فشار بیاورند.

* رسانه بی‌بی‌سی انگلیسی در تحلیلی نوشت جنگ اوکراین باعث شده قیمت‌ها در ایتالیا افزایش پیدا کرده و برای مردم این سوال پیش بیاید که آیا واقعا ارزشش را دارد؟ صاحب یک کسب و کار می‌گوید جنگ جهانی کار ما را تعطیل نکرد اما بحران انرژی ما را بیکار می‌کند! برخی از احزاب سیاسی وعده داده‌اند در صورت پیروزی در انتخابات تحریم‌های روسیه را لغو خواهند کرد.

https://shoma-weekly.ir/UqE2Se