گفته می‌شود که...

تحلیل «گاردین» از عکس فوتبالی روحانی/ بیشترین جمعیت آنلاین جهان/ تلاش "حجاریان" برای ایجاد فتنه‌ای دیگر/ رفتار دوگانه فیس بوک با کاربران فلسطینی و صهیونیست/ معوقات بانکی، همان 80 هزار میلیارد تومان است و ...

رفتار دوگانه فیس بوک با کاربران فلسطینی و صهیونیست

حساب کاربری فلسطینی‌هایی که هرگونه مطلبی علیه جنایات صهیونیست‌ها منتشر کنند و خواستار مقابله با اشغالگران شوند، توسط مدیران فیس‌بوک مسدود می‌شود اما هم‌زمان صهیونیست‌ها به راحتی در فیس بوک به انتشار مطالب تحریک‌آمیز و تروریستی علیه فلسطینی‌ها مشغولند.

در ماه‌های گذشته حساب کاربری بسیاری از فلسطینی‌ها در فیس بوک، مسدود شده است. علت مسدود شدن این صفحات، محتوای خشونت‌آمیز و ضد صهیونیستی آنها اعلام شده است.اما مسئولان فیس‌بوک در یک رفتار کاملا دوگانه و تبعیض‌آمیز، خشن‌ترین و محرک‌ترین صفحات صهیونیست‌ها و حامیان کشتار فلسطینی‌ها را باز گذاشته‌اند.

حتی صفحاتی که در آنها مطالبی حاوی ضرورت قتل عام فلسطینی‌ها نیز منتشر می‌شود، کاملا باز است و از برخورد مدیران فیس بوک خبری نیست.به عنوان مثال، اخیرا یکی از کاربران صهیونیست،‌صفحه‌ای در فیس‌‌بوک راه‌اندازی کرده که نام و موضوع آن ضرورت کشتن هر فلسطینی در هر ساعت است. تاکنون 16 هزار صهیونیست نیز از این صفحه حمایت کرده‌اند.در این صفحه از صهیونیست‌ها خواسته شده تا زمان پیدا شدن سه شهرک‌نشین صهیونیست که اخیرا مفقود شده‌اند، هر ساعت یک فلسطینی را بکشند.

تلاش "حجاریان" برای ایجاد فتنه‌ای دیگر

با گذشت نزدیک به 5 سال از فتنه 88 برخی معاندان نظام که در جریان این فتنه دستگیر شده بودند دست به تحرکات تازه‌ای زده‌اند تا به خیال خام خود جرقه آتش فتنه‌ای دیگر را روشن کنند. "سعید حجاریان" تئورسین اصلاح طلبی است که در جریان فتنه 88 بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. دستگاه قضا دادگاه این متهم و دو نفر از همفکرانش را برگزار که در نهایت به نقش خود در جریان آشوب‌های فتنه اعتراف کرد.
جالب این که این متهم فتنه 88 سال گذشته طی گفتگویی اعلام کرد که آنچه در جریان انتخابات ۱۳۸۸ در ایران رخ داده نه تقلب نه نه تخلف بلکه «تدلیس سیستماتیک» بوده است و حال آنکه در جریان فته 88 تاکید بر تقلب انتخاباتی داشت!
این متهم فتنه 88 طی روزهای اخیر در گفتگو با مجله ادیشه پویا از افکار خود مبنی بر طراحی فتنه‌ای دیگر پرده برداشته و اعلام کرده است: اگر روحانی بتواند فضایی را فراهم کند که جوانانی که از ایران خارج شدند (آشوب‌گران فراری) به داخل ایران برگردند خیلی مهم است.

رسیدگی به پرونده‌های سایت «صراط‌نیوز» و روزنامه «هفت صبح»

در جلسه هفته آینده دادگاه مطبوعات که در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی مدیرخراسانی برگزار می‌شود، به پرونده‌های سایت صراط‌نیوز و روزنامه هفت صبح رسیدگی می‌شود.

اتهامات سایت صراط‌نیوز توهین و نشر اکاذیب نسبت به شاکی خصوصی و اتهامات روزنامه هفت صبح توهین و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است.

سخنگوی پیشین، مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه شد

سیدمحمدعلی حسینی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای این وزارتخانه منصوب شد.

پیش از حسینی، مرتضی درزی رامندی که اکنون به عنوان سفیر به اسلوونی رفته است، مدیرکل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه بود.حسینی پیش از این سمت، سفیر ایران در ایتالیا بود. در کارنامه او مسئولیت هایی چون کاردار سفارت ایران در کشورهای اردن، سوریه و ازبکستان، معاون اداره اول خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، مدیرکل ارزیابی و نظارت وزارت خارجه، معاون حقوقی و بین المللی و سرپرست معاونت آسیا و اقیانوسیه این وزارتخانه به چشم می خورد.

درخواست اعاده دادرسی متهم جاسوسی
وکیل مدافع «امیر میرزایی‌حکمتی» گفت: «پس از شکسته شدن حکم اعدام موکلم در دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی دادیم.» به گزارش مهر «محمود علیزاده طباطبایی» افزود: «پس از شکسته شدن حکم مجازات موکلم دادگاه او را به اتهام همکاری با دول متخاصم به 10 سال زندان محکوم کرد که این رأی قطعی شد
او با اشاره به درخواست اعاده دادرسی برای موکلش اظهار داشت: «تعریف دول متخاصم با شورای امنیت ملی است و این شورا تاکنون هیچ کشوری را متخاصم معرفی نکرده است. همچنین هیچ دلیلی بر همکاری وی با دولت امریکا وجود ندارد. با اشاره به این دو دلیل درخواست اعاده دادرسی داده و منتظر نتیجه آن هستیم
امیر میرزایی حکمتی اهل ایران، مقیم امریکا است که 16 آذر 1390 به اتهام «همکاری با دولت متخاصم امریکا و سرویس جاسوسی سیا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» بازداشت شد. او پس از محاکمه در شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام محاربه و مفسد فیالارض به اعدام محکوم شد. اما با اعتراض متهم به حکم صادره ، محکومیت نامبرده به 10 سال کاهش یافت.

انصاری: توافق نهایی به تائید رهبری می رسد

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این که بارها اعلام شده خطوط کلی مذاکرات هسته ای از سوی رهبرمعظم انقلاب ترسیم می شود، افزود: باید فضایی از اطمینان بین طرفین به وجود بیاید تا به نقطه تهیه متن برسد و توافق نهایی نگارش شود، اما مطمئنا نسخه نهایی که به امضای جمهوری اسلامی خواهد رسید، نسخه ای خواهد بود که مفاد آن به تائید رهبر معظم انقلاب رسیده باشد.

انصاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برای دستیابی به اهداف مشترک و اعتمادسازی بین طرفین، این توافق در حال شکل گیری است، اما رعایت حقوق ملت ایران از خطوط قرمز است.وی گفت: نگارش این توافق کار دشواری است و در واقع مذاکرات، کارزار سختی است و مشکلات انباشته شده چند ساله باید با سرانگشت تدبیر، حوصله و اشراف گشوده شود.

معوقات بانکی، همان 80 هزار میلیارد تومان است

در حالی که خبرگزاری خانه ملت، سه شنبه نوشته بود که وزیر اقتصاد در یکی از کمیسیون های مجلس، رقم واقعی معوقات بانکی را 150 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تکذیب این مطلب گفت: معوقات بانکی 80 هزار میلیارد تومان (همان رقمی که در گذشته از سوی مقامات قضایی نیز اعلام شده بود) است.

ارسلان فتحی پور به ایرنا گفت: در جلسه روز سه شنبه کمیسیون اقتصادی، وزیر اقتصاد اعلام کرد که معوقات بانکی، 80 هزار میلیارد تومان است و 70 هزار میلیارد تومان نیز تاکنون براساس قانون، تعیین تکلیف شده است.وی اظهار کرد: ولی متاسفانه برخی خبرگزاری ها به نقل از وزیر اقتصاد اعلام کردند که این معوقات 150 هزار میلیارد تومان است.

تحلیل «گاردین» از عکس فوتبالی روحانی
روزنامه «گاردین» به عکس منتشرشده در توئیتر «حسن روحانی» که وی را در حال تماشای بازی فوتبال ایران و نیجریه نشان می‌دهد پرداخته و آن را مورد تحلیل قرار داده است. این گزارش با اشاره به این‌که روحانی لباس تیم ملی فوتبال را به تن کرده نوشت: «این عکس‌ها همگی جزئی از دیپلماسی فوتبالی ایران است
به گزارش انتخاب، گاردین می‌افزاید: «در وین که مذاکرات هسته‌ای در آن در حال برگزاری است، گفت‌وگوها دوشنبه‌شب متوقف شد تا وزیر خارجه ایران بتواند بازی فوتبال ایران و نیجریه را تماشا کند. تصاویر منتشر شده، محمدجواد ظریف را در کنار دیگر مذاکره‌کنندگان ارشد ایران که همگی به تلویزیون چشم دوخته‌اند نشان می‌دهد

سمت مدیریتی برای حامی فتنه

یکی از عناصر تندرو و افراطی اصلاح‌طلب در استان ایلام، قرار است به‌زودی یکی از مدیران آموزش‌وپرورش این استان شود. این عنصر افراطی که حمایتش از فتنه 88 و سران فتنه، در استان ایلام شهره عام و خاص است، از امضاکنندگان نامه معروف 67 فعال سیاسی استان ایلام در حمایت از تحصن نمایندگان مجلس ششم است. وی همچنین سال 77 در اقدامی وقیحانه و در ملأ عام، عکس مقام معظم رهبری را پاره کرد و با صراحت اعلام کرد که رهبری را قبول ندارد. این عنصر افراطی در آن زمان با شکایت یکی از نهاد‌های انقلابی به دادگاه احضار شد.

قدردانی نمایندگان مجلس از نیروهای وزارت اطلاعات

152 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای از زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) قدردانی کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: از صبح اولین روزی که مدال پرافتخار سرباز گمنام در کلام دلنشین و الهی امام راحل بر سینه کارکنان خدوم وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نقش بست، گویی از تمام خدمات پنهان و آشکاری که تا قبل از تشکیل این وزارتخانه در نهادهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفته بود، قدردانی شد.

نامه جمعی از استادان علوم سیاسی به رئیس جمهور

همزمان با انتشار نام دروس و تعداد واحدهای رشته درسی تحول یافته علوم سیاسی که قرار است از مهرماه برای دانشجویان دوره کارشناسی تدریس شود، 160 استاد رشته علوم سیاسی در نامه ای به رئیس جمهور، درخواست کردند که به دلیل برخی مشکلات و نواقص موجود در بازبینی و اصلاح عناوین و سرفصل های رشته علوم سیاسی، دستور ویژه ای برای توقف یکساله به منظور برطرف کردن این مشکلات صادر کند.

این استادان با تأکید بر ضرورت بازبینی و اصلاح عناوین و سرفصل های رشته علوم سیاسی مطابق اصول و بنیان های بومی و اسلامی اعلام کرده اند، آنچه تاکنون انجام شده با کمترین مشارکت و تائید اعضای هیأت علمی گروه های علوم سیاسی و نهادهای مرجع و معتبر علمی حوزه علم سیاست بوده و دارای برخی نواقص است.

خبر «جهان‌نیوز» از اتهام صبا آذرپیک
سایت «جهان‌نیوز» اعلام کرد که علت بازداشت صبا آذرپیک که البته این سایت وی را «صبا. آ» خوانده، ارتباط با صدای امریکا و مسعود بهنود بوده است.
جهان‌نیوز مدعی شد: «صبا. آ که اخیراً بازداشت‌ شده، برخلاف آنچه مطرح می‌شود که دلیل آن فعالیت‌هایش در فیس‌بوک بوده است، این‌گونه نیست و وی از طریق رابطه با صدای امریکا و مسعود بهنود، اطلاعاتی به آنان منتقل کرده است. » این سایت در ادامه ادعا کرده آذرپیک شماره تلفن مسئولان کشور را به خارج از ایران می‌فرستاده.

سریع‌القلم: عربستان اجازه نمی‌دهد پرونده هسته‌ای ایران حل شود

آقای سریع‌القلم در جایی گفته است: عربستان اجازه نمی‌دهد پرونده هسته‌ای ایران حل شود. او به گفته دوستانش در وزارت امور خارجه مصر استناد کرد که نظر مشابهی دارند. وی گفت: آمریکا به دنبال حل مسئله نیست و می‌خواهد ایران را تضعیف کند و همیشه از پرونده هسته‌ای به عنوان چماقی بالای سر ایران استفاده کند و پرونده را کش خواهد داد. وی اظهار کرد: ایران باید مذاکراتش با گروه ۵+۱ را تعطیل و به صورت دوجانبه با آمریکا مسئله را حل کند! سریع‌القلم گفت: ممکن است در مذاکره دوجانبه با آمریکا این مسئله برای همیشه حل شود!

امیرعبداللهیان: آزادی دیپلمات ربوده شده در یمن نزدیک است

معاون عربی، آفریقای وزارت امورخارجه، با بیان این که نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن هم اکنون در سلامت کامل به سر می برد، گفت: در آخرین گفت وگو ها به ما اعلام شد که به آزادی وی نزدیک شده ایم.

به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان افزود: در چند وقت اخیر تلاش های فشرده ای برای آزادی نیکبخت انجام شده است. امیدواریم هر چه زودتر این دیپلمات آزاد شود.

سؤال تابناک از هنرمندان همراه تیم ملی
سایت تابناک سفر هنرمندان همراه تیم فوتبال به جام جهانی را مورد انتقاد قرار داد. این سایت با اشاره به عکس‌های منتشر شده از هنرمندان در برزیل این پرسش را مطرح کرده که این بازیگران دقیقاً چه حمایتی از تیم ملی کرده‌اند؟

میرتاج الدینی: جلسات ولنجک مدتی است برگزار نمی شود

محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی دولت احمدی نژاد در خصوص جلسات اعضای دولت سابق در ولنجک اظهار کرد: هر وقت جلسه ای باشد، می روم ولی مدتی است جلسه برگزار نمی شود.

به گزارش فارس، میرتاج الدینی درباره اخبار برخی رسانه ها مبنی بر این که احمدی نژاد از مشایی فاصله گرفته است، اظهار بی اطلاعی کرد.

نبوغ ژاپنی ها
ژاپنی‌ها عاشق ماهی تازه هستند. اما آب های اطراف ژاپن سال‌هاست که ماهی تازه ندارد. بنابر این برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن قایق های ماهی گیری، بزرگتر شدند و مسافت های دورتری را پیمودند.. ماهیگیران هر چه مسافت طولانی تری را طی می‌کردند به همان میزان آوردن ماهی تازه بیشتر طول می‌کشید. اگر بازگشت بیش از چند روز طول می‌کشید ماهی ها، دیگر تازه نبودند و ژاپنی ها مزه این ماهی را دوست نداشتند.برای حل این مسئله،شرکت های ماهیگیری فریزرهایی در قایق هایشان تعبیه کردند.. آن ها ماهی ها را می‌گرفتند آن ها را روی دریا منجمد می‌کردند. فریزرها این امکان را برای قایق ها و ماهی گیران ایجاد کردند که دورتر بروند و مدت زمان طولانی تری را روی آب بمانند.اما ژاپنی ها مزه ماهی تازه و منجمد را متوجه می‌شدند و مزه ماهی یخ زده را دوست نداشتند. بنابر این شرکت های ماهیگیری مخزن هایی را در قایق ها کار گذاشتند و ماهی را در مخازن آب نگهداری می‌کردند. ماهی ها پس از کمی‌تقلا آرام می‌شدند و حرکت نمی‌کردند. آنها خسته و بی رمق ، اما زنده بودند.متاسفانه ژاپنی‌ها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می‌دادند. زیرا ماهی ها روزها حرکت نکرده و مزه ماهی تازه را از دست داده بودند. باز ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می‌دادند. پس شرکت های ماهیگیری به گونه ای باید این مسئله را حل می‌کردند. برای نگه داشتن ماهی تازه شرکت های ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایق ها استفاده می‌کنند اما حالا آن ها یک کوسه کوچک به داخل هر مخزن می‌اندازند.کوسه جندتایی ماهی می‌خورد اما بیشتر ماهی ها با وضعیتی بسیار سر زنده به مقصد می‌رسند. زیرا ماهی ها تلاش کردند

تغییر روسای برخی کمیسیون های مجلس در کانون توجه

انتخابات رؤسای برخی کمیسیون های مهم و کلیدی مجلس شورای اسلامی در کانون توجه ناظران سیاسی قرار گرفته است.تغییر رؤسای کمیسیون های برنامه و بودجه و نفت از جمله اتفاقاتی است که به عقیده صاحبنظران حاوی پیام های روشنی است.

انتخاب غلامرضا تاجگردون به جای غلامرضا مصباحی مقدم به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و قرار گرفتن علی مروی به جای مسعود میرکاظمی در رأس کمیسیون انرژی، دو اتفاق معنادار بودند. گرایش های سیاسی رؤسای قدیم و جدید این کمیسیون ها به خوبی گویای تمایل نمایندگان مجلس به رویکردهای دولت و احساس حمایت آنها از دولت در حوزه های اقتصادی است..

کتابخانه ملی میزبان سیدحسن خمینی

کتابخانه ملی به مناسبت رونمایی از دو کتاب درباره خاندان امام خمینی(ره) و افتتاح اندیشگاه علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی میزبان آیت‌ا... سیدحسن خمینی، یادگار امام خمینی(ره) می‌شود. کتاب‌های یادشده تألیف محمدجواد مرادی‌نیا و در زمینه اسناد مرتبط با خاندان امام خمینی(ره) است و توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی چاپ شده است. بنابر اعلام، در این مراسم که ساعت11 روز شنبه 31خرداد برگزار می‌شود سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و تنی چند از استادان دانشگاه‌ها و فرهیختگان کشور نیز حضور دارند و به سخنرانی در زمینه «بازشناسی اندیشه حضرت امام خمینی (ره)» می‌پردازند.

رئیس دستگاه قضا امشب به مردم گزارش می دهد

حسن رحیمی، مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه گفت: آیت الله آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضا امشب بعد از اخبار ساعت 21 شبکه یک سیما، در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی، گزارشی از عملکرد قوه قضاییه به مردم ارائه می کند. این گفت وگوی تلویزیونی به مناسبت هفته قوه قضاییه انجام می شود. یکم تا هفتم تیر ماه، هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

تکذیب خبر فعالیت وهابیون در شیراز

معاون امنیتی وزیر کشور، خبر فعالیت وهابیون در شیراز را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، علی عبدالهی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر این که تعداد زیادی از وهابیون در شیراز به زنان و دختران تعرض کرده اند، گفت: ما شدیداً چنین خبری را تکذیب می کنیم و چنین موضوعی وجود ندارد. وی همچنین درباره پخش اس ام اس های متعدد درباره این موضوع گفت: اس ام اس مبنا نیست و ما این اخبار را تکذیب می کنیم.

تحرکات دشمن را تحت نظر داریم

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به درگیر بودن همسایگان شرقی و غربی کشور با مسایل امنیتی گفت: با نهایت هوشمندی تحرکات دشمن را تحت نظر داریم. سردار محمد پاکپور اظهار کرد: تا زمانی که به اصول انقلاب اسلامی پایبند هستیم، مورد تهدید قرار می‌گیریم. اصول انقلاب اسلامی متشکل از استقلال، آزادی و نفی سلطه است و ما تا زمانی که به این اصول متعهد هستیم، دشمن و تهدید خواهیم داشت. وی با بیان اینکه «چند سالی است در مناطق شمال غرب و جنوب شرق با ضد انقلاب درگیر هستیم»، تصریح کرد: نیروی انسانی و رزم زمینی در این مناطق حرف نخست را می‌زند.

تغییر در دارایی 3 مسئول دولت قبل

دفتر اجرای اصل 142 قانون اساسی وضعیت دارایی برخی مسئولان سابق موضوع این ماده را از زمان شروع و پایان خدمت آنان بررسی و اعلام کرد. در اجرای اصل 142 قانون اساسی وضعیت دارایی آقایان علی سعیدلو معاون سابق امور بین الملل رئیس‌جمهور، مصطفی محمدنجار وزیر سابق کشور و مجید نامجو وزیر سابق نیرو و همچنین دارایی همسر و فرزندان نامبردگان مورد رسیدگی قرار گرفت و با توجه به مفاد اظهارنامه‌های ابرازی مشمولان هنگام شروع و پایان خدمت و رسیدگی‌های به عمل آمده، افزایشی در دارایی نامبردگان به وجود نیامده و رئیس قوه‌قضاییه پس از ملاحظه گزارش دفتر اجرای اصل 142 قانون اساسی با پیشنهاد خاتمه رسیدگی پرونده مشمولان فوق موافقت کرد.

زیبا کلام محکوم شد

صادق زیبا کلام به اتهام تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به یک سال حبس محکوم شد.

وی در گفتگو با سیاست روز علت صدور این حکم را نامه سرگشاده به حسین شریعتمداری و حمید رسایی درباره اینکه توانمندی های هسته ای هیچ نفعی برای نظام نداشته است عنوان کرد و افزود: همچنین برای سوال از قوه قضائیه در مورد جرم مه آفرید امیر خسروی در ماجرای اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی و اینکه حکم اعدام به دلیل اقناع افکار عمومی صادر شده است به ۶ ماه زندان محکوم شده ام.

این فعال سیاسی و استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: این حکم قطعی نشده و بدوی است و به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

بیشترین جمعیت آنلاین جهان
از هر پنج‌کاربر اینترنت در جهان یک نفرشان چینی است! چین با دسترسی حدود 513 میلیون نفر از شهروندانش به اینترنت بیشترین جمعیت آنلاین جهان را دارد و در این زمینه رکورددار است. چین در رشد دسترسی به اینترنت هم حرکت سریعی داشته است. در سال 2000 تعداد کاربران اینترنت چین تنها 23 میلیون نفر بود اما اکنون در این زمینه رکوردشکن است؛ هرچند دولت این کشور از پیشتازان فیلترینگ هم به‌حساب می‌آید. در پروژه موسوم به "دیواره آتشین عظیم" مقام‌های چینی سایت‌های خاصی را از دسترس کاربران‌شان خارج کرده‌اند. بسیاری از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به همین‌خاطر در چین قابل دسترسی نیستند اما چینی‌ها برای آنها جایگزین خاص خود را دارند. Qzone مشهورترین شبکه اجتماعی این کشور است که براساس آخرین آمارها 480میلیون عضو دارد. Sina Weibo را جایگزین توئیتر در چین می‌شمارند که براساس گزارش فوریه سال‌جاری 300میلیون کاربر در این کشور از آن استفاده می‌کنند. گوگل هم در چین قابل دسترسی نیست و سایت Baidu عملاً جایگزین آن به‌حساب می‌آید. به جای یوتیوب هم چینی‌ها بیشتر از سایتی به نام Youku برای اشتراک‌گذاری ویدئو استفاده می‌کنند.

اخبار روزانه:

* حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجباری شدن بیمه خبرنگاران تا چند هفته آینده خبر داد.

* بر اساس اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، هویت شهیدان حمیدرضا مهرائی، مجیدرضا حکمت‌پور و آیت‌ا... قره‌داغی از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی شده است.

*بابک تختی پسر جهان پهلوان تختی از انتشار مطالب ناصحیح درباره مادرش در فضای مجازی و نشریات مکتوب، ابراز ناراحتی کرد. وی درباره درگذشت مادرش و شایعاتی که درباره حضور مادرش در خانه سالمندان وجود داشته است، گفت: مادر من در سن 68 سالگی درگذشت که البته هنوز 68 سالش هم نشده بود. او در خانه خودش زندگی می‌کرد و پیش از اینکه اوضاع بیماری‌اش رو به وخامت برود، روی پای خود بود و تمام کارهایش را به تنهایی انجام می‌داد، اما پس از وخامت بیماری‌اش، به بیمارستان ایرانمهر منتقل شد.

*حمید بهمنی مدیرعامل موسسه شهید آوینی با اشاره به اینکه آماده سفر به عراق برای ساخت مستندی درباره فعالیتهای غیر انسانی گروه داعش است، بر این نکته تأکید کرد که باید بر اساس تفکرات مقام معظم رهبری، سپاه فرهنگی انقلاب اسلامی در ایران شکل بگیرد.

* شبکه خبری سی ان ان با اشاره به کاهش پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی آمریکا در سال 2014 نوشت: حال اقتصاد آمریکا بد است.

* گروهک تروریستی داعش در عمل توهین آمیز دیگری، قبرستان مسیحیان را تخریب و صلیبها را شکستند.

* دکتر علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران از پایان رسیدگی به ماجرای لیست 14 نفره پزشکان زیرمیزی بگیر خبر داد و گفت: هفت نفر از این پزشکان محکوم شده اند.

* کامیاب معاون استاندار کرمان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده برای انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان را چهار هزار و 200 میلیارد تومان ذکر کرد.

* رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: رئیس‌ جمهور به طور جدی از ما خواسته تا با کمک متخصصان داخلی و خارجی، راهکارهای احیای دریاچه ارومیه را عملیاتی کنیم.

* نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به گزارش بی اساس روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر اعزام نیروهای نظامی به عراق، این گزارش را خلاف واقعیت دانست.

https://shoma-weekly.ir/sKMzUd