گفته می‌شود که...

تحلیل نیویورک تایمز از سخنان روحانی / مالزی متهم ایرانی را به آمریکا تحویل نداد / حساب‌ بانکی‌ دانشگاه‌ احمدی‌نژاد‌ به‌ نام‌ کیست؟ / دولت دهم هنوز استخدام می‌کند / پاتوق شیطان‌پرست‌ها در عربستان سعودی / ترس غربی‌ها از جهادی‌های چشم‌آبی! و...

ترس غربی‌ها از جهادی‌های چشم‌آبی!

 نشریه «فارین پالیسی» به‌تازگی در گزارشی با عنوان «جهادی‌های چشم‌‌آبی»، به حضور نیروهای تروریست سلفی متولد اروپا در سوریه پرداخت. در این گزارش آمده است: افراطی‌گری مذهبی جهادی‌ها [سلفی‌ها]، تجربه نظامی آن‌ها در سوریه و توان آن‌ها در مسافرت آزادانه در اروپا و ایالات متحده می‌تواند خطری مرگبار از پی داشته باشد. در این باره، «متیو اولسن»، مدیر مرکز ملی مقابله با تروریسم ایالات متحده، تصریح کرد: «سوریه به میدان نبرد اصلی جهادی‌ها در جهان تبدیل شده و نگرانی‌هایی درباره بازگشت این جهادی‌ها به اروپای غربی و احتمالاً ایالات متحده ایجاد کرده است.» بنابر این گزارش، پدیده جهادی‌گری اروپایی که به‌صورت سیل به‌سوی سوریه جاری شده است، توجه آژانس‌های امنیتی غربی را به خود جلب کرده است. آن‌ها در هراسند که این جهادی‌ها پس از بازگشت به خانه چه‌کار خواهند کرد؟ بر اساس اظهارات برخی مقامات اطلاعاتی غربی، تعداد غربی‌هایی که اکنون در سوریه مشغول نبرد هستند، بیش از تعداد آن‌ها در عراق، افغانستان، سومالی یا یمن است. بنابر آمار موجود، ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ تروریست‌ اروپایی در سوریه مشغول جنگ با دولت این کشور هستند.

اعتراضات سخت فتنه‌گران!

«اکبر گنجی» از اصلاح‌طلبان فراری مقیم آمریکا در پایگاه اینترنتی رادیو فردا نوشت: «محمد خاتمی در جلسات خصوصی گفته که در انتخابات 88 تقلب صورت نگرفته، مصطفی تاج‌زاده هم گفته تقلب مؤثر صورت نگرفته است. محمد موسوی خوئینی‌ها نیز پس از شنیدن گزارش علی‌اکبر محتشمی‌پور و عبدالواحد موسوی لاری در مجمع روحانیون مبارز درباره تخلفات انتخابات 88، در همان زمان با تظاهرات خیابانی مخالفت کرده و فعالان اصلاح‌طلب بسیاری از شهرها نیز گفته بودند که آرای خوانده‌شده واقعی بوده است.»

این اعترافات گنجی و همفکران داخلی و خارجی وی همان نکته کلیدی‌ای بود که مقام معظم رهبری هم در دیدار اخیر دانشجویان با ایشان بدان اشاره فرمودند. بدین مضمون که این حضرات در جلسات خصوصی می‌گویند که تقلب نشده، اما آشکارا حاضر نیستند تا به آن اقرار کنند! که این مسئله نیز حکایت از خوی منافقانه سران فتنه دارد! البته این‌ها می‌دانند که اعتراف علنی به این موضوع، سؤالات بعدی را به‌دنبال خواهد داشت؛ اینکه، پس چرا کشور را هشت ماه با بحران مواجه کرده و این همه خسارت را بر آن تحمیل کردند؟! گنجی همچنین در این یادداشت با انتقاد از هاشمی رفسنجانی نوشت: «انتخابات فعلی با همان وضعیت انتخابات سال 88 برگزار شد، حال آنکه هاشمی انتخابات اخیر را دموکراتیک‌ترین انتخابات دنیا قلمداد کرده است!»

مالزی متهم ایرانی را به آمریکا تحویل نداد
شنیده شد که دادگاه عالی مالزی با صدور حکمی به آزادی یک زندانی که گفته شده فرزند یکی از مقام‌های پیشین ایران است رای داده و از استرداد وی به آمریکا جلوگیری کرد، این درحالی است که وی پس از جلسه دادگاه توسط ماموران اداره مهاجرت مالزی بار دیگر بازداشت شد. سجاد فرهادی 34 ساله فردی است که دولت آمریکا او را به 30 مورد نقض تحریم تجاری علیه ایران متهم کرده و از یک سال و نیم پیش در مالزی زندانی شده استآخرین جلسه دادگاه متهم برگزار شد و قاضی ضمن صدور دستور آزادی وی، دستور دادگاه پیشین مبنی بر استرداد او به آمریکا را لغو کرد. پس از قرائت حکم دادگاه و آزادی متهم که خوشحالی بسیار زیاد همسر و دیگر اعضای خانواده او را در پی داشت، ماموران اداره مهاجرت مالزی بار دیگر وی را بازداشت کردند و این موضوع مشاجره وکیل مدافع و وکیل فدرال را در پی داشت.

جنگ قدرت در ستاد روحانی

گفته می‌شود جنگ قدرت در ستاد روحانی در زاهدان برای کسب مسئولیت‌های استانی به‌قدری افزایش پیدا کرده که ستاد مرکزی در تهران در چند روز اخیر چند فهرست متعدد برای پیشنهاد مسئولیت دریافت کرده است! انبوهی از رزومه‌ها با امضاهای متعدد و حتی بی‌نام و نشان، ستاد مرکزی روحانی در تهران را نسبت به ستاد انتخاباتی سیستان‌وبلوچستان بدبین کرده است. نکته جالب آنکه در گزارش‌‌های ارسالی، برخی همدیگر را به اصلاح‌طلب افراطی بودن و برخی، به همکاری با ستادهای اصول‌گرا و دیگر، عدم اعتقاد به هاشمی رفسنجانی و... متهم می‌کنند!
معاونت را قبول نمی‌کنم!
نسیم: سعید فائقی، معاون هاشمی طبا در دوران ریاست وی در سازمان تربیت بدنی که یکی از گزینه های تصدی وزارت ورزش و جوانان در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی بود، گفت: معاونت وزارت ورزش را قبول نمی‌کنم چون درجا زدن است. تجربه نشان داده، تصمیماتی که در کارگروه ورزشی روحانی گرفته شده، زود فراموش می‌شود.

مولوی عبدالحمید: روز عید فطر برای برگزاری نماز عید به عیدگاه اهل سنت نیایید

«مولوی عبدالحمید» امام جمعه مسجد مکی زاهدان در جریان خطبه‌های این هفته خود، از نمازگزاران اهل سنت زاهدان خواست تا در روز عید فطر برای برگزاری نماز عید به عیدگاه اهل سنت نیایند، بلکه در زمین جنب تیپ سلمان سپاه برای ادای فریضه نماز عید فطر حاضر شوند! این در حالی است که طبق اطلاع موثق، این زمین، متعلق به تعدادی از ارگان‌های دولتی است که چند سال پیش، برای ساخت  مسکن مهر، تحویل تعاونی مسکن شده است.

عزل و نصب‌های دقیقه 98!
فرارو: پس از آنکه روز شنبه عمر دولت دهم به‌شکل رسمی با تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب توسط مقام معظم رهبری به پایان رسید، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تغییراتی را در این سازمان ایجاد کرده است. در یکی از این تغییرات، معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران - حمید شمس - از سمت خود برکنار و شهرام علی‌محمدی به جای او منصوب شده است.

فعالیت مجدد فرقه بهائیت

بر اساس گزارش‌های رسیده، تشکیلات غیرقانونی بهائیت در داخل کشور بعد از شکست‌های پی‌درپی خود در دولت پیشین، این بار شیوه قدیمی خود را در پیش گرفته است. این فرقه دست‌ساخته استعمار، ارتباط با مسئولان ارشد نظام و ارسال نامه‌های زنجیره‌ای به مسئولان در تمامی رده‌ها و ارتباط با محافل سیاسی کشور برای ایجاد مشروعیت بیشتر در جامعه و نفوذ در دستگاه‌های دولتی برای تغییر قوانین و موازین اتخاذ شده در مخالفت با جریان‌های منحرف دینی و امنیتی را در دستور فعالیت‌های آتی قرار داده است!

مشخص شدن محل نگهداری دیپلمات ایرانی در صنعا
شنیده شد که یک سایت خبری یمنی از کشف محل نگهداری دیپلمات ایرانی ربوده‌شده در صنعا خبر داد. سایت خبری صنعا تایمز به نقل از یک منبع خبری از کشف محل نگهداری دیپلمات ایرانی ربوده‌شده در صنعا خبر داد اما اعلام کرد که این اطلاعات از سوی منابع رسمی تائید نشده استاین سایت اعلام کرد که یکی از خبرنگارانش در استان مآرب یمن به نقل از یک منبع که خواست نامش فاش نشود و تنها اعلام کرده که از منابع نزدیک به ربایندگان است، گفت که نوراحمد نیکبخت، وابسته اداری سفارت ایران در یمن در منطقه‌ای در نزدیکی شهر مآرب نزد یک گروه مسلح که به نظر می‌رسد به شبکه القاعده گرایش داشته باشند، نگهداری می‌شود.
همه به دنبال دسته چک شورای ایرانیان!
عصر خبر: در حالی در روزهای پایانی دولت دهم مشایی در حکمی میثم طاهری را از سرپرستی شورای عالی ایرانیان برکنار و فرد دیگری را منصوب کرد، گفته می شود که با رفتن میثم طاهری از این سمت افراد جدید که مدیریت این شورا را بر عهده گرفته اند به دنبال دسته چک و مهر این شورا هستند.
اطلاعات رسیده حاکی است که این تلاش برای دسترسی به مهر، سربرگ و دسته چک این شورا برای دسترسی به حدود 10 میلیارد تومان پول موجود در حساب این شورا می باشد.

شعرهای احمدی نژاد
مشرق: سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد درباره وضعیت مجوز انتشار مجموعه شعر محمود احمدی نژاد اظهار بی‌اطلاعی کرد. وی همچنین از آمادگی مدیران این وزارتخانه برای ارایه مشورت به علی جنتی گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد دولت یازدهم خبر داد.

عربستان مانع عبور هواپیمای عمر البشیر به سوی ایران
شنیده شد که شبکه اسکای‌نیوز عربی از ممانعت ریاض از عبور هواپیمای حامل عمر البشیر از فراز آسمان ‌عربستان خبر داد. شبکه اسکای‌نیوز عربی اعلام کرد: هواپیمای حامل عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان که راهی تهران بود تا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری ایران شرکت کند، اجازه عبور از حریم هوایی عربستان سعودی را پیدا نکرد. هنوز دلیل این اقدام عربستان، و یا موضع‌گیری رسمی این کشور مشخص نیست اما اسکای‌نیوز عربی تاکید کرد که هواپیمای حامل عمر البیشر به ناچار مسیر خود را برای رفتن به ایران تغییر داد.

مناظره‌ها از سر گرفته می‌شود
شنیده شد که مرتضی حیدری از اجرای برنامه «مناظره» در موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... در روزهای جمعه با درنظر گرفتن خط قرمزهای باز در آن خبر داد. مهر نوشت؛ مرتضی حیدری با اعلام این خبر افزود: این برنامه که قرار است هر عصر جمعه به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شود، مناظره‌ای درباره موضوعات روز جامعه در حوزه‌های مختلف سیاست، اقتصاد و اجتماع خواهد بود.
وی ادامه داد: هر برنامه به صورت موردی به یکی از این موضوعات اختصاص خواهد یافت و تلاش ما این است که در برنامه همه کسانی که در حوزه موردنظر صاحب‌نظر یا ذی‌نفع هستند مثل نمایندگان صنوف مختلف، دولت، دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ها و ... شرکت کنند و حتی قرار است قشرهایی از مردم در استودیوی برنامه حضور داشته باشند.
پاتوق شیطان‌پرست‌ها در عربستان سعودی
مشرق: هیأت موسوم به امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی اعلام کرد که 30 شخص برهنه رادر یک پارتی بازداشت کرده که تعدادی آمریکایی و اروپایی نیز در میان آنها حضور داشتند، گفته شده که این افراد منتسب به یک گروه شیطان پرست بودند که در یک مهمانی مختلط در ریاض حضور داشتند.

مفتی ها گوشت گربه را حلال کردند!
شیعه آنلاین: تعدادی از مفتی های شهر حمص در شمال سوریه در اقدامی عجیب، با صدور فتوایی خوردن گوشت گربه را حلال اعلام کردند. این مفتی ها، برای توجیه فتوای خود اعلام کردند:‌ با توجه به اوضاعی که پناهندگان و آوارگان سوری در آن به سر می برند، این احتمال وجود دارد که بسیاری از آنان از گرسنگی جان بدهند، از همین رو خوردن گوشت گربه را حلال اعلام می کنیم!


صدور حکم پرونده بانک آریا
شنیده شد که یک منبع آگاه از صدور حکم دادگاه برای متهمان پرونده بانک آریا خبر داد. فارس نوشت؛ این منبع خبری گفت: آخرین جلسه دادگاه بانک آریا در تیرماه و بنابر درخواست نماینده دادستان جهت رسیدگی به موارد مطروحه در لایحه دفاعیه یکی از متهمان برگزار شد.
وی افزود: رأی صادره برای پرونده بانک آریا در مرحله تایپ قرار دارد و به زودی به متهمان ابلاغ می‌شود. اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بانک آریا 31 اردیبهشت به ریاست قاضی احمدزاده و در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار شد. مه‌آفرید امیر خسروی متهم ردیف اول پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی در پرونده بانک آریا هم به‌عنوان متهم ردیف اول شناخته شده بود.
پستم قطعی شد، برنامه‌هایم را می گویم
جهان: ولی‌ا... سیف، گزینه احتمالی رئیس کلی بانک مرکزی انتخابش به عنوان رئیس کل بانک مرکزی را گمانه‌زنی رسانه‌ها خواند و گفت: در صورت قطعی شدن مسأله رویکردها و برنامه‌هایم را اعلام می‌کنم.

دستگیری یک ایرانی در قطر
شنیده شد که مطبوعات قطر نوشته‌اند: یک شهروند ایرانی که به نام و مشخصات او اشاره‌ای نشده به هنگام ورود به قطر، در بندر دوحه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. عصر ایران نوشت؛ این ایرانی دو کارتن خرما به همراه خود داشته که در بازرسی از آنها، ادوات سحر و جادو کشف شده‌ است. این ایرانی هم در واکنش گفته که از محتوای این دو کارتن خبر نداشته و یکی از دوستان وی درخواست انتقال این دو بسته را داشته است.

دولت دهم هنوز استخدام می‌کند
شنیده شد که علیرغم به پایان رسیدن عمر دولت دهم؛ انتصابات عجولانه در شرکت‌های تحت پوشش شستا همچنان ادامه دارد. جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود در ادامه نوشت: در این راستا افرادی فاقد صلاحیت و تجربه از منسوبین و اطرافیان مدیران فعلی شستا به عنوان مدیر عامل برای شرکت پرسود انتخاب می‌شوند، تا دولت جدید در مقابل کار انجام شده قرار گرفته و نفوذ جریان انحرافی در شرکت‌های مهم صنعتی تا مدت‌ها در ساختار اقتصادی ادامه‌دار باشد. در صورت عدم دقت در انتصابات انجام شده در هفته‌های اخیر، احتمال می‌رود این روند بتواند ضربه‌ای اساسی به شرکت‌ها و موسسات و درآمدهای شستا در دولت جدید وارد نماید.

اعتراض حدادیان و ارضی به رای دادگاه
شنیده شد که وکیل سعید حدادیان و منصور ارضی اعلام کرد: 30 مردادماه دادگاه تجدید نظر پرونده مداحان تهرانی برگزار می‌شود. فرهاد شهبازوار می‌گوید: چند نکته است که باید رسانه‌ها به آن دقت کنند. اول اینکه مبلغ جریمه و محکومیت سعید حدادیان 405 هزار تومان بوده و عدد 50 هزار تومان صحیح نیست.
دوم آنکه دولت مهرورزی که شخص رئیس‌جمهور گفته از کسی گلایه نداریم و شکایت نکردیم درست از آب در نیامد و آقای مشایی کلی شکایت کرده اند. وی افزود: در مورد پرونده این دو مداح تهرانی باید گفت که بعد از حکم دادگاه بدوی یک بار تجدید نظر برگزار شد ولی به دلایلی مستشار نیامد و دادگاه به تعویق افتاد. حالا قرار بعدی روز 30 مردادماه است. البته در این دادگاه ما هم به حکم سعید حدادیان اعتراض کردیم و مشایی هم به حکم حاج منصور ارضی اعتراض کرده است.

هشدار درباره صدور مجوز برای یک مدیر اقتصادی
بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، یکی از مسئولان عالی رتبه اجرایی طی هفته های گذشته ابلاغیه ای را به یکی از وزارتخانه های اقتصادی ارسال کرده که بر اساس آن اشتغال به کار آقای "م" از مدیران مهم این وزارتخانه که به مرز بازنشستگی رسیده است از تاریخ 31 مرداد سال جاری به مدت 1 سال مجاز خواهد بود و این موضوع در حالی است که تاریخ صدور حکم اشتغال مجدد این فرد، چند هفته پس از پایان فعالیت دولت دهم است.

دستور دولت درباره تبعیض حقوق کارمندان یک وزارتخانه
پس از اعلام گزارش های دستگاههای مسئول درباره تفاوت حقوق کارمندان وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از ادغام دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی، یک مسئول ارشد دولتی با ارسال ابلاغیه ای به دستگاههای مسئول، اعلام کرده که به منظور ایجاد هماهنگی و یکسان سازی در حقوق و مزایای کارمندان رسمی و پیمانی وزارتخانه مذکور، تفاوت حقوق کارمندانی که دریافتی کمتری دارند با دیگر کارمندان باید در اسرع وقت برطرف شده و حقوق و مزایای افراد یکسان شود.

با اظهار ندامت فاطمه رجبی، موسویان گذشت کرد
وکیل مدافع سیدحسین موسویان گفته که پرونده شکایت موکلش از فاطمه رجبی به اتهام افترا و نشر اکاذیب به علت اظهار ندامت متهمه در دادگاه و گذشت شاکی، مختومه شده است.سیدمحمود علیزاده طباطبایی به ایسنا گفته: به‌دنبال اظهارات کذب و خلاف واقع خانم فاطمه رجبی نسبت به موکل آقای دکتر سیدحسین موسویان در سال ۱۳۸۷ و متهم کردن موکل به جاسوسی در رسانه‌های عمومی، شکایتی مبنی بر افترا و نشر اکاذیب از خانم فاطمه رجبی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران تقدیم شد.
وی گفته: بعد از گذشت پنج سال بالاخره شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه قرار مجرمیت صادر کرد و کیفرخواست خانم فاطمه رجبی به اتهام افترا و نشر اکاذیب به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی جزایی تهران ارسال شد. علیزاده گفته: جلسه رسیدگی به این پرونده با حضور خانم فاطمه رجبی به عنوان متهم و آقای دکتر الهام به عنوان وکیل و همسر وی، اینجانب و آقای هوشنگ پوربابایی به عنوان وکلای سیدحسین موسویان برگزار شد.

حساب‌ بانکی‌ دانشگاه‌ احمدی‌نژاد‌ به‌ نام‌ کیست؟
بعضی از کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از واریز پول به حساب دانشگاه ایرانیان را منتشر کرده‌اند. تصاویری که یک نکته جالب دارد.به گزارش مهر، اعلام شماره حساب بانکی برای واریز کمک‌های مردمی. این، آخرین اقدام خبرساز محمود احمدی‌نژاد قبل از تحویل دفترکار ریاست‌جمهوری بود که رئیس دولت دهم در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود به آن اشاره کرد.
به فاصله چندساعت پس از اعلام این شماره حساب، بعضی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با اعلام پرداخت مبلغی به حساب این دانشگاه، عکسی از سند پرداختی خود را هم در صفحه‌های شخصی شان منتشر کردند.اما نکته جالب این تصاویر، نام صاحب شماره حساب اعلام شده دانشگاه ایرانیان توسط احمدی‌نژاد بود که به اسم مهندس بقایی و شریک، بابت دانشگاه ایرانیان - دکتر محمود احمدی‌نژاد- است

جمع‌آوری برخی اسناد، یک روز مانده به پایان دولت!
یک منبع مطلع به سایت خبری «تیک» گفته: در دو سه روز مانده به پایان دولت، تلاش‌هایی برای جمع‌آوری و حذف برخی اسناد و مدارک در دفتر رئیس‌جمهور سابق (احمدی‌نژاد) مشاهده شده است.وی گفته: مسئولان این دفتر از کارمندان خود خواسته بودند مدارک مذکور را از به یک «هارد« دیگر انتقال دهند.
این منبع مطلع گفته: البته مقاومت‌هایی در این زمینه صورت گرفته است، اما مشخص نیست آیا مدارک و اسناد مورد اشاره از دفتر رئیس‌جمهور بیرون برده شده یا خیر! پیش از این، سایت «انتخاب» مدعی شده بود که کامیون‌های مستقر در دفتر رئیس‌جمهور، درصدد تخلیه هدایای خارجی رئیس جمهور از موزه سعدآباد هستند.

هدیه رهبری به دولت یازدهم
روزنامه اطلاعات در مطلبی به قلم محمد متین نوشته:دکتر روحانی پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات بلافاصله به دیدار مقام معظم رهبری شتافت و براساس آنچه که رئیس دفتر مقام معظم رهبری که در آن ملاقات حضور داشته، نقل کرده است، دکتر روحانی در آن ملاقات از مقام معظم رهبری سه درخواست داشته استایشان سه درخواست دکتر روحانی در آن ملاقات با رهبری را «هدایت، حمایت و دعای رهبری» اعلام و تاکید می‌کند: دکتر روحانی از رهبری خواست تا با رهنمودها و راهنمایی‌ها هر جا که لازم دانستند،‌ هدایت و حمایت خود را از دولت جدید دریغ نورزند و برای وی در پیمودن این مسیر خطیر دعا نمایند.» از جانب دیگر ملاحظه نوع اظهارات و بیانات مقام معظم رهبری پس از برگزاری انتخابات به خوبی موید ابراز اطمینان ایشان به درستی جهت‌گیری ملت در انتخابات اخیر و گویای حمایت امید بخش معظم له از دولت جدید است.

رویترز: احتمالا ایرانی‌ها یک انگلیسی را ربوده‌اند
یک منبع آگاه در دولت انگلیس گفت که احتمالا ایرانی‌ها یک شهروند انگلیسی را در شهر دوبی ربوده‌اند.به گزارش رویترز، یک منبع دولتی در لندن گفته که انگلیس، احتمالات درباره اینکه یک شهروند ایرانی تبار انگلیس در شهر دوبی توسط عناصری در ایران ربوده شده است را جدی می‌گیرد.
براساس ادعای لندن، این شهروند ایرانی تبار انگلیسی به نام «عباس یزدی» در روز 25 ژوئن گذشته در دوبی ناپدید شده است.وزارت خارجه انگلیس هم اعلام کرده که در این باره، در ارتباط دائمی با مقامات دوبی و ایران است و خدمات کنسولی را به خانواده یزدی در دوبی ارائه می‌کند.سخنگوی وزارت خارجه انگلیس هم گفته: از مقامات ایرانی خواسته‌ایم هر گونه اطلاعاتی را درباره مکان آقای یزدی دارند ارائه کنند.
ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس هم در مکالمه تلفنی اخیر خود با همتای ایرانی‌اش علی‌اکبر صالحی، موضوع ناپدیدشدن یزدی را مطرح کرده است.همسر یزدی گفته است که شوهرش یک بازرگان و سرمایه‌گذار 44 ساله است. او همچنین مدعی شده که همسرش از دوران کودکی یکی از دوستان نزدیک فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است

برنامه مشایی برای آینده
اسفندیار رحیم‌مشایی مشاور ارشد و رئیس دفتر سابق رئیس‌جمهور سابق در گفت‌و‌گو با فارس درباره اینکه برنامه شما از یک‌شنبه همزمان با اتمام دولت دهم چیست؟، گفته: ما به دفتر رئیس‌جمهور دهم می‌رویم، ایشان دفتر دارد و بنده بازهم رئیس‌دفتر آقای احمدی‌نژاد هستم.
وی با بیان اینکه بنده در هیات امنای دانشگاه ایرانیان هستم، گفته: راه‌اندازی دانشگاه برنامه ماست.مشایی درباره برنامه‌ریزی برای انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۹۶ گفت: ۴ سال دیگر چه کسی می‌داند که چه اتفاقی می‌افتد و چه کسی می‌داند که زنده است.مشایی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود شما در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری با ۱۱ رای منفی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اید، چرا اعتراض نکردید، گفته: یعنی همه به بنده رای منفی داده باشند؟ خیر، این خبر درست نیست.

سولانا اصرار داشت مرا ببیند
علی‌اکبر ولایتی دیدار دیروزش با خاویر سولانا را یک تجدید دیدار اعلام کرد.به گزارش تسنیم، ولایتی صبح دیروز پس از دیدار با خاویر سولانا مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شده بود، گفته: من و آقای سولانا سابقه طولانی دوستی داریم و از زمانی که ایشان وزیر خارجه اسپانیا بود، در آن زمان به دلیل حضورش در سمت سیاست خارجه اسپانیا و بنده در سیاست خارجه ایران، رابطه ایران و اسپانیا رابطه خوبی بود.
ولایتی گفته: سولانا به محض ورود به تهران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور از طریق وزارت خارجه درخواست ملاقات با من را داشت و اصرار کرد که بنده را ملاقات کند.ولایتی گفته: در این دیدار ضمن یادآوری روزهای گذشته، گزارشی نیز از گفت‌وگوی هسته‌ای سولانا با آقای لاریجانی در زمان حضور وی در شورای عالی امنیت ملی ارائه کرد؛ در واقع این دیدار، یک تجدید دیدار بود.

تحلیل نیویورک تایمز از سخنان روحانی
به گزارش نیویورک‌تایمز، حسن روحانی رئیس‌جمهور جدید ایران روز شنبه در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری بر تلاش برای بهبود اقتصاد ایران تاکید کرد و قول داد برای رفع «تحریم‌های ظالمانه» با جهان خارج کار کند.در شرایطی که تحریم‌های بین‌المللی به خاطر برنامه هسته‌ای، اقتصاد ایران را تحت فشار قرار داده، رهبرمعظم ایران و رئیس‌جمهور جدید در سخنان خود بر بهبود اقتصاد تحت فشار این کشور تاکید کردند. نیویورک تایمز نوشته:روحانی در این مراسم گفت: «مردم خواستار تغییر و بهبود در شرایط زندگی خود هستند، آنها زندگی بهتری را می‌خواهند.» روحانی پیش از این نیز از تعامل با جهان، به‌‌ویژه غرب و احتمالا آمریکا صحبت کرده بود و بر این اساس کارشناسان سیاست خارجی تغییر در روابط ایران و غرب را که طی چند سال اخیر به سردی گراییده بود پیش‌بینی می‌کنند.با این حال نیویورک تایمز گزارش داده که برخی افراد نزدیک به حلقه رئیس‌جمهور تاکید کرده اند: «تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ما را مجبور به دادن امتیاز هسته‌ای نخواهد کرد. ابتدا جدیت طرف مقابل را بررسی می‌کنیم، تا زمانی که حرکتی جدی، عینی و فعال برای تعامل مشاهده نکنیم، متقاعد نخواهیم شد

نظر را نمی‌سوزانیم
غلامعلی حدادعادل در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه شما همواره از تلاش‌های آقای حسینی به عنوان وزیر ارشاد تقدیر می‌کردید، آیا توصیه‌ای در ادامه مسیر به وزیر ارشاد دولت یازدهم دارید، گفته: توصیه من به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آینده این است که سعی کند کارهای مثبتی که در دوره پیش از ایشان شده حفظ کند، کارهایی هم اگر انجام نشده اضافه کند.وی درباره اینکه وزیر ارشاد دولت یازدهم چه اولویت‌ مهمی را باید مدنظر قرار دهد، آن را منوط به نظر وزیر دولت روحانی دانسته و گفته: توجه به فرهنگ اسلامی _ ایرانی توصیه بنده است. حدادعادل درباره «علی جنتی» گزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته: نظرمان را در مجلس می‌گوییم، نظر را نمی‌سوزانیم.

جوان ترین و پیر ترین وزیر پیشنهادی روحانی
 
میانگین سنی وزرای معرفی شده توسط دکتر روحانی به مجلس شورای اسلامی 58 سال است. کم سن‌ترین فرد معرفی شده، طیب نیا وزیر پیشنهادی اقتصاد با 53 سال و مسن‌ترین فرد، نعمت زاده وزیر پیشنهادی صنعت با 68 سال می‌باشد. روحانی اولین رئیس جمهوری است که فهرست اعضای پیشنهادی کابینه خود را همزمان با مراسم تحلیف به مجلس ارائه کرده است.

کشف قدیمی‌ترین نسخه انجیل در ترکیه
 
قدیمی‌ترین نسخه انجیل در تاریخ که رسالت پیامبر اسلام(ص) را بشارت می‌دهد در ترکیه پیدا شد. انجیل "برنابا" که قدمتی بیش از 1800 سال دارد در یکی از روستاهای ترکیه پیدا شده و اکنون در اختیار کارشناسان ترک برای تحقیق و بررسی دقیق قرار دارد. خبر پیدا شدن این انجیل که دارای 45 آیه بشارت درباره پیامبر گرامی اسلام است، موجب واکنش سریع واتیکان شد و مبلغ هنگفتی برای تصاحب آن از سوی واتیکان به ترکیه پیشنهاد شد اما ترک‌ها با این پیشنهاد مخالفت کردند.
محاکمه غیابی خاوری
تسنیم: قاضی سراج، قاضی پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی درباره اینکه ماه‌ها از اظهار نظر شما درباره محاکمه غیابی خاوری می‌گذرد، اما هنوز خبری از محاکمه نیست، گفت: برای محاکمه خاوری عجله نکنید.

عزیمت به دفتر رئیس‌جمهور سابق
الف: محمود احمدی‌نژاد در اولین روز کاری بعد از ریاست‌جمهوری، در ساختمان لادن که همان دفتر رئیس‌جمهور سابق نامیده می‌شود، حضور یافت. خبرها حاکی است که احمدی نژاد به همراه اسفندیار رحیم مشایی به ساختمان لادن رفته است.

واکنش سخنگوی کاخ سفید نسبت به اظهارات روحانی در روز تحلیف
عصر دیروز بلافاصله پس از اظهارات دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور جدید درباره اینکه قدرت‌های غربی باید با زبان تکریم با ایران سخن بگویند نه تحریم، سخنگوی کاخ سفید گفت: "اگر دولت جدید تهران بطور جدی و اساسی به نگرانی‌های جامعه جهانی درباره برنامه هسته‌ای پاسخ دهد آمریکا آماده تعامل با ایران است."آقای روحانی در مراسم تحلیف گفته بود: "این ملت را نمی‌توان با تحریم به تسلیم واداشت و یا به جنگ تهدید کرد. با صراحت می‌گویم اگر پاسخ مناسب می‌خواهید، نه با زیان تحریم بلکه با زبان تکریم با ایران سخن بگویید."
شرط وشروط برای ایران!
فارس: ابوبکرالقربی وزیر خارجه یمن، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم در منطقه توصیف کرد و افزود:به برقراری روابط خوب و ممتاز و همکاری با تهران اصرار داریم. وی با اشاره به آغاز ریاست جمهوری «حسن روحانی» در سخنانی عجیب تأکید کرد: انتظار داریم دولت جدید ایران که بزودی تشکیل خواهد شد، دیدگاه خود نسبت به حکومت یمن را تغییر دهد.

اخبار کوتاه   

 *همزمان با تحویل رسمی پست ریاست‌جمهوری ایران به حسن روحانی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین در سخنانی که حاکی از شکست توطئه‌های این گروهک و ناخرسندی آن از این اتفاق خوشایند برای مردم ایران است، مدعی شد که با روی کار آمدن روحانی، امیدی به تغییر در ایران نیست. مریم رجوی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در بین اعضای گروهک وابسته‌اش ادعا کرد: ما هیچ امیدی به بروز تغییر در ایران نداریم؛ چراکه روحانی طی ۳۴ سال پست‌های کلیدی را در نظام ایران عهده‌دار بوده است.»

* شبکه اسکای‌نیوز عربی از ممانعت ریاض از عبور هواپیمای حامل عمر البشیر از فراز آسمان ‌عربستان خبر داد. شبکه اسکای‌نیوز عربی اعلام کرد: هواپیمای حامل عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان که راهی تهران بود تا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری ایران شرکت کند، اجازه عبور از حریم هوایی عربستان سعودی را پیدا نکرد.

* «ریاض الاسعد» فرمانده تروریست‌های مسلح سوریه موسوم به «ارتش آزاد» که وابستگی وی به غرب و صهیونیست‌ها بر کسی پوشیده نیست، به‌تازگی در بیانیه‌ای، ضمن اعتراف به شکست نیروهایش در «حمص»، استان خوزستان را متعلق به اعراب دانست و از ایران خواست به اشغال این استان خاتمه دهد! وی در این بیانیه که خطاب به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، صادر شده، به اعراب قول داد که حمص، دمشق، یرموک و حتی قدس را نیز آزاد خواهد کرد! وی همچنین در این بیانیه مدعی شد اختلافات ایران و آمریکا کلامی و ساختگی است و حزب‌الله نیز همین رابطه را با صهیونیست‌ها دارد!

* به‌تازگی تصاویر گروهی از وهابی‌های سلفی در عربستان سعودی که نمازشان را پشت سر یک پسر بچه نابالغ اقامه می‌کنند، در سطح وسیعی در فضای مجازی منتشر شده است. وهابی‌ها مدعی هستند که پسر بچه نابالغ هنوز گناهی مرتکب نشده است از این رو می‌توان پشت سر او نماز اقامه کرد و نماز بدین شکل صحیح است! انتشار این تصاویر، واکنش‌های بسیاری در این کشور و محافل اسلامی داشت. وهابی‌ها با این نوع اقدامات درصدد هستند که بدعت‌های ضد اسلامی را در قالب اسلام آمریکایی و تندروی و افراط به مسلمانان القا کنند

 

https://shoma-weekly.ir/HTcIJ3