گفته می‌شود که...

تجارت غیر نفتی ۹ ماهه دولت سیزدهم چند میلیارد دلار شد؟/ طبقه متوسط با برنج داخلی خداحافظی کرد/ سهم دو برابری ایران از تولید علم در جهان/ چمران: حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران، از سوی موساد انجام شد/ تعیین سهم ۴۰ درصدی برای کنکور در تعیین سرنوشت دانش آموزان/ هشدار فرمانده نیروی زمینی ارتش به رژیم صهیونیستی و...

شناسایی ۸۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

خبر دیگر اینکه، فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از کشف محموله سنگین سوخت قاچاق در مرز‌های آبی هرمزگان خبر داد.

سردار حسین دهکی در تشریح این خبر گفت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، مرزبانان استان هرمزگان با اشراف و تسلط اطلاعاتی از وجود مقادیری سوخت قاچاق در سواحل سیریک و بندرعباس مطلع شدند و بلافاصله بررسی موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. وی در ادامه گفت: مرزبانان با تشکیل چند اکیپ به محل‌های مورد نظر اعزام شدند و توانستند در عملیاتی مقتدرانه 22 مشک بزرگ ماری‌شکل حاوی 890 هزار لیتر گازوییل قاچاق را به‌ارزش بیش از 208 میلیارد ریال از قاچاقچیان کشف کنند. فرمانده مرزبانی استان هرمزگان گفت: قاچاقچیان با توجه به نداشتن تاب مقاومت در برابر مرزبانان مشک‌های سوختی را رها کرده از محل متواری شدند که تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.
۱.۶ میلیارد دلار قاچاق لوازم خانگی داریم
سخنگوی ستاد مبازه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه برای مقابله با این کالا‌های قاچاق، زیرساخت‌های قانونی و اجرایی فراهم شده است، بیان کرد: پیش از برداشتن این گام‌ها، میزان قاچاق لوازم خانگی در ایران بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود، اما این عدد در حال حاضر به حدود ۱.۶ میلیارد دلار کاهش یافته و قطعا برای پایین‌تر آوردن آن، باید برنامه‌ریزی‌های لازم را نهایی کرد.
جنگ اراده‌ها در مسیر احیای برجام

«سید مصطفی خوش چشم» کارشناس مسائل بین‌الملل، قطعنامه احتمالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه کشورمان را در چارچوب جنگ اراده‌ها بین ایران و ایالات‌متحده توصیف کرد و گفت: «قطعاً اقدام احتمالی آژانس علیه کشورمان در راستای فشارهای مختلفی است که طرف آمریکایی برای عقب‌نشینی ایران در جنگ اراده‌ها و مذاکرات وین وارد می‌کند. مجموعه این اقدامات علیه کشورمان در حوزه‌های مختلف ازجمله دزدیدن نفت‌کش ایرانی در سواحل یونان تا اقدامات تخریبی و عملیات ترور توسط صهیونیست‌ها، جنگ روانی و برجسته‌سازی اپوزیسیون ضعیف و بدون پشتوانه که با استفاده از رسانه‌های ضدانقلاب سعی در برجسته‌نمایی آن‌ها دارند، همه در راستای فشار سیاسی برای عقب بردن ایران است. قطعاً قطعنامه آژانس مسیری را که نمایش می‌دهد را در پی ندارد؛ زیرا ارجاع به شورای امنیت درنهایت با وتوی چین و روسیه مواجه خواهد شد. باوجود مکانیسم ماشه، نیازی به طی کردن چنین مسیری نیست؛ اگر طرف غربی از مکانیسم ماشه صحبت نمی‌کند و بر قطعنامه آژانس تأکید دارد، دلیلش این است که به دنبال اقدامات عملی نیست و نیاز دارد که مذاکرات وین را همچنان زنده نگه دارد تا شانس توافق به وجود آید». در همین زمینه، اولیانوف نماینده روسیه در وین اعلام کرد: «مسکو با قطعنامه ضد ایرانی آمریکا و کشورهای اروپایی که قرار است در شورای حکام آژانس ارائه شود، همراه نخواهد شد».
میانگین قیمت هر متر خانه در تهران به بیش از
۳۶ میلیون تومان رسید
طبق اعلام بانک مرکزی، در اردیبهشت امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۳۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۱ و ۲۶.۲ درصد افزایش یافته است.
تجارت غیر نفتی
۹ ماهه دولت سیزدهم چند میلیارد دلار شد؟
سخنگوی گمرک در خصوص کارنامه تجارت خارجی کشور در دولت سیزدهم (از اول شهریور ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱) اظهار داشت: از اول شهریور سال ۱۴۰۰و استقرار دولت سیزدهم تا پایان اردیبهشت امسال تجارت غیر نفتی کشور به ۱۲۶ میلیون و ۸۷۷ هزار تن کالا و به ۸۳ میلیارد و ۹۷۱ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه در دولت دوازدهم ۸ درصد در وزن و ۳۶ درصد در ارزش افزایش داشته است.
پناهیان: اگر مداحان روانشناسی بلد باشند به مغز مخاطب ورود می‌کنند
علیرضا پناهیان:کودکان پس از ۷ سالگی به دنبال ابرقدرت‌ها هستند تا فرمانبرداری کنند، تفاوتی که در سرود «سلام فرمانده» و سرود‌های قبلی این گروه وجود دارد این است که شعر «سلام فرمانده» به ذهن کودکان ورود پیدا کرده و وارد بازی‌های آن‌ها شده است. اگر مداح نیز در موضوعات روانشناسی افراد، سر رشته داشته باشد می‌تواند به مغز مخاطبین خود ورود پیدا کند و تاثیرگذار باشد. مداحی هنر تحمیل نیست، مداح باید با استفاده از جاذبه‌ها و تکنیک‌های هنر خود به مخاطبین رسوخ کند.

​​​​​​​موشک‌های ایران به بدترین شکل پاسخ متجاوزان را می‌دهند

دست آخر اینکه، یک وبگاه تحلیلی امریکایی ویژه امور نظامی در مطلبی پیرامون قدرت موشکی ایران نوشت، ایران دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است. وبگاه «۱۹​ فورتی فایو» به تازگی در مطلبی به قلم «مایا کارلین» تحلیلگر امور دفاعی خاورمیانه نوشت، ایران تعداد زیادی موشک ساخته تا اطمینان حاصل کند که هر کسی که بخواهد به این کشور حمله یا تهاجم کند به بدترین روش‌های نامتقارن مجازات خواهد شد. در این گزارش به گفته ژنرال «کنت مک کنزی»، فرمانده سابق تروریست‌های سنتکام، ایران بیش از ۳۰۰۰ موشک بالستیک دارد. این زرادخانه شامل موشک‌های دقیق، کوتاه و میان‌برد با سوخت جامد است. نویسنده در خاتمه نوشت، ساخت موشک‌های بالستیک ایران به‌طور خاص تهدیدی برای رژیم صهیونیستی و نظامیان ایالات متحده در خاورمیانه است.
اظهارات انقلابی از یک ضدانقلاب خارج نشین
!

«عبدالکریم سروش» ضدانقلاب خارج نشین که در فتنه 88 نیز به طرفداری از جنبش سبز پرداخته و جمهوری اسلامی را متهم به استبداد و خرافه گرایی در اجرای دین مبین اسلام متهم می‌کرد، در اظهارات جدیدش درباره امام (ره) که بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور هستند، معترف شده است: «بین‌ شاه و [آیت‌الله] خمینی، ۱۰۰ درصد آقای خمینی را انتخاب می‌کنم. آقای خمینی مردمی‌ترین رهبری بود که در تاریخ این کشور ظهور کرد. کافی است استقبال و بدرقه از او را ببینید. شاه که هیچ، پدر جد شاه هم خواب این‌جور پشتیبانی مردمی را نمی‌دید. خمینی باسوادترین رهبر این کشور تاکنون بوده است. از ایام اولیه حکومت هخامنشیان، تا روزگار حاضر. هیچ‌کس به لحاظ علمی به‌پای او نمی‌رسید. اولاً فقیه درجه اولی بود، عرفان هم خوانده بود و فلسفه هم خوانده بود. خمینی سابقه خوبی داشت؛ درگذشته او هیچ‌چیز ناپاکی وجود نداشت. نه مال مردم را خورده بود نه آدمی را کشته بود، نه تجاوزی به حق کسی کرده بود. مرد شجاعی بود. همین الآنش هم خیلی از کسانی که در خارج از کشور مدعی رهبری کشور هستند واقعاً انبانشان تهی است، دست و مغزشان تهی است. آخر شما یک چک در عمرتان خورده باشید بعد ادعای رهبری کنید».

طبقه متوسط با برنج داخلی خداحافظی کرد
حسن تقی زاده با بیان اینکه برنج داخلی در یک ماه اخیر افزایش نرخ ۱۵ درصدی را تجربه کرده است، گفت: قیمت برنج کشت دوم (هاشمی، امراللهی، بی‌نام) در بنکداری به کیلویی ۱۳۰ هزار تومان و برنج کشت اول به کیلویی ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان رسیده است. این فعال اقتصادی با اشاره به نرخ ارقام مختلف برنج داخلی در بنکداری، افزود: فجر کیلویی ۹۲ هزار تومان، شیرودی کیلویی ۷۸ هزار تومان، ندا کیلویی ۷۰ هزار تومان شده است. به گفته وی؛ نرخ برنج خارجی نیز روند افزایشی شده و برنج باسماتی پاکستانی کیلویی ۴۰ هزار تومان و برنج پاکستانی ۳۸۶ به کیلویی ۲۷ هزار تومان رسیده است. تقی‌زاده با اشاره به تاثیر برنج خارجی در ایجاد تعادل در بازار، گفت: طبقه متوسط و رو به پایین با برنج ایرانی خداحافظی کردند چراکه توان خرید هیچ یک از ارقام برنج ایرانی را ندارند.
سهم دو برابری ایران از تولید علم در جهان

وزیر علوم گفت: «کشور ما رتبه پانزدهم علمی در دنیا و اول را در منطقه دارد. جمعیت ما یک درصد جهان است، درحالی‌که تولید علم کشورمان دو درصد است».

تیتر همراه با رتوش BBC برای دزد انگلیسی

درحالی‌که یک زمین‌شناس بریتانیایی در عراق به جرم دزدیدن آثار باستانی به ۱۵ سال زندان محکوم شده است؛ اما رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی برای این سارق بریتانیایی، از فعل «برداشتن» استفاده کرده است! یکی از کاربران فضای مجازی درباره این تیتر جنجالی نوشته است: «می‌‌دونستین! انگلیسی‌ها دزدی نمی‌کنند؛ برمی‌دارند!».
چمران: حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران، از سوی موساد انجام شد

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در خصوص حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مفصلی از سوی موساد و منافقین با همکاری یکدیگر صورت گرفت و تمام افراد ضد انقلاب که علیه جمهوری اسلامی و استقلال ایران قد علم کردند، این اقدام را انجام دادند و در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که اهمیت خاص و بالایی دارد، حمله سایبری را برنامه ریزی کردند.
تعیین سهم
۴۰ درصدی برای کنکور در تعیین سرنوشت دانش آموزان

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌منظور کاهش فشار روانی ناشی از تعیین تکلیف ۱۲ سال تحصیل آنان در آزمون ۴ ساعته کنکور، سهم کنکور از سنجش توان علمی دانش‌آموزان را از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش دادند. بر این اساس ۶۰ درصد سهم سنجش توان علمی دانش‌آموزان نیز بر اساس سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان آنان تعیین می‌شود. سیاست‌های جدید به‌تدریج و در مدت ۴ سال عملیاتی خواهد شد. به این نحو که در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط نتایج تحصیلی سال دوازدهم دانش‌آموزان، در سال ۱۴۰۴ نتایج تحصیلی سال‌های یازدهم و دوازدهم و در سال ۱۴۰۵ نتایج تحصیلی و معدل سال‌های دهم تا دوازدهم تعیین‌کننده سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در سنجش و پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه‌ خواهد بود. دانش‌آموزان مجاز خواهند بود برای بهبود معدل و سوابق تحصیلی خود، تا ۱۰ بار در امتحانات سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان شرکت کنند.

فراستی: «عنکبوت مقدس» یک اثر مفلوک و حقیر است
فراستی منتقد سینما: «عنکبوت مقدس» یک اثر مفلوک، حقیر بی همه چیز و بی وطن و غلط است، پس اصلا غلط کرده بتواند به امام رضا (ع) توهین کند، اصلا در این حد نیست، از این رو این اندازه حساسیت نیز نیاز نیست

هشدار فرمانده نیروی زمینی ارتش به رژیم صهیونیستی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در برنامه صبحگاه نظامی ارتش گفت: «تمامی یگان‌های نیروی زمینی در حال مجهز شدن به دستاورد‌های و تجهیزات نقطه‌زن، دورزن و هوشمند است. برد پهپادها و موشک‌های عملیاتی نیروی زمینی ارتش افزایش یافته است. این همه تجهیزات برای پاسخ گفتن به تجاوز‌های احمقانه دشمنان انقلاب اسلامی است. به فرمان رهبر انقلاب با هر خطای دشمن، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد».
متهم به آزار بازیگران، از مدعی شکایت کرد
مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت موضوع سوءاستفاده جنسی از بازیگران گفت: این مسایل که در فضای مجازی مطرح شده بسیار تلخ و تاسف بار است، اما متاسفانه وجود دارد و کسانی مطرح می‌کنند که از ناحیه کسان دیگر مورد تعرض واقع شدند. دستگاه قضایی براساس مقررات اگر شکایتی صورت گرفت ورود میکند و می‌توانند در مقام طرح شکایت کیفری آن را مطرح کنند و اگر شکایت صورت گرفت ما رسیدگی می‌کنیم. وی با طرح این سوال که آیا شکایتی در این زمینه شده یا خیر؟ گفت: تا روز گذشته شکایتی مطرح نشده بود، اما امروز با طرح شکایتی از طرف مقابل نسبت به کسانی که این موضوع را اعلام‌کردند مواجه شدیم و شاکی خواستار تعقیب فردی که آن را را اعلام کرده شده است. وی از اعلام اسم شاکی خودداری کرد.
صدور دستور برای پر کردن انبار کالاهای اساسی

رئیس‌جمهور در راستای تسریع در تأمین و ذخیره احتیاطی کالاهای اساسی، وزرای صمت و جهاد کشاورزی را مکلف کرد موانع پیش‌روی اجرای این برنامه را شناسایی و با هماهنگی معاون اول نسبت به رفع آن اقدام کنند. همچنین مقرر شد علاوه بر تخصیص حداکثر ظرفیت‌های راهداری از سوی وزرت راه به تأمین و ترانزیت کالاهای اساسی، از تمامی ظرفیت‌ها برای تأمین ذخایر احتیاطی کالاهای اساسی بهره گرفته شود.
ابهام در پرداخت خسارت به صاحبان صندوق‌های اجاره‌ای سرقت شده

در پی سرقت تعدادی از صندوق‌های اجاره‌ای یکی از شعب بانک ملی در تهران، روابط عمومی این بانک اعلام کرد که در این خصوص هماهنگی‌های لازم با مقامات قضایی جهت تعیین بازپرس ویژه برای حضور در محل و رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان بعمل آمده و با هماهنگی مقام قضایی و در اسرع وقت نسبت به جبران کامل بهای اموال مسروقه اقدام خواهد شد. در همین رابطه جمشیدی - دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی- در پاسخ به این سوال کهپرداخت خسارت به صاحبان صندوقدر صورت آسیب دیدن یا به سرقت رفتن اجناس و اشیای داخل آن‌ها چگونه انجام می‌شود، گفته که ساختمان بانک و اموال آن تحت پوشش بیمه قرار دارد، اما صندوق بانک تحت پوشش بیمه نیست و بانک نیز در صورتی می‌تواند خسارات وارد شده به این صندوق‌ها را بپردازد که مشتری بتواند ثابت کند که چه میزان کالا یا اشیا در صندوق داشته است.
تثبیت صادرات نفت، بالای یک‌میلیون بشکه در روز

وزارت نفت خبر داد: «با افزایش درآمدهای نفتی، دولت برای اولین بار در سال‌های اخیر برای اداره خود در ماه‌های نخست سال جاری، از بانک مرکزی تنخواه نگرفته است». یک مقام آگاه در وزارت نفت گفته است، صادرات نفت کشور همچنان بالاتر از یک‌میلیون بشکه در روز است.

تقاضا برای سوخت، نفت را گران کرد
قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظار سرمایه‌گذاران برای بهبود تقاضا برای سوخت در چین و تردید‌ها نسبت به تحقق اهداف تولید بالاتر اوپک پلاس، افزایش یافت. بهای معاملات نفت برنت با ۱۹ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۱۹ دلار و ۷۰۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۰.۲ درصد کاهش داشت. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۵ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۱۸ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز دوشنبه تا مرز ۱۲۰ دلار و ۹۹ سنت صعود کرده بود، اما با ۰.۳ درصد کاهش بسته شد. تحلیلگران گروه ANZ Research در یادداشتی نوشتند: تسهیل محدودیت‌های سفر در چین، تقاضا برای نفت را در هفته‌های آینده افزایش خواهد داد.
اسلامی: به آژانس باج نمی‌دهیم

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: «قطعنامه‌ای که برخی در شورای حکام برای رسیدن به آن تلاش میکنند، اوضاع جدیدی را به وجود نخواهد آورد. آژانس باید نفوذ سیاسی در داخل خود را متوقف کند و به قوانین پایبند باشد. سهم ما از انرژی جهانی تنها ۳ درصد است و ۲۵ درصد فعالیت بازرسان آژانس در خاک ما انجام میشود. ما تصمیم غنیسازی اورانیوم را تنها برای تحریک کردن اتخاذ نمیکنیم. دستیابی آژانس به فیلم‌ها و ضبط ویدیویی منوط به سرنوشت توافق است».

قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری ماسک فسخ می‌شود؟
ایلان ماسک به توییتر هشدار داد اگر این شرکت اطلاعات مورد درخواست وی درباره حساب‌های جعلی را فراهم نکند، ممکن است قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی را فسخ کند. برای نخستین بار نیست که ماسک علنا می‌گویند خرید توییتر ممکن است اتفاق نیافتد. اما این هشدار که در نامه‌ای از سوی وکلای ایلان ماسک به ویجایا گاد، مدیر حقوقی توییتر ارسال شده است، نشان دهنده تشدید این مسئله است و در آن توییتر متهم به نقض اساسی تعهدات توافق خود شده است. تهدید ایلان ماسک برای برهم زدن قرارداد با ریزش ارزش سهام شرکت‌های فناوری از جمله شرکت خودروسازی برقی تسلا به دلیل نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کندی رشد اقتصادی و نرخ بهره بالاتر در مواجهه به تورم بی‌سابقه، همزمان شده است. ارزش سهام توییتر روز دوشنبه ۱.۵ درصد سقوط کرد و به ۳۹.۵۷ دلار رسید که با قیمت ۵۲.۲۰ دلار توافق خرید این شرکت، فاصله زیادی دارند. سرمایه گذاران انتظار دارند ماسک توییتر را مجاب کند با قیمت پایین‌تری برای قرارداد فروش موافقت کند یا قرارداد خرید توییتر را برهم بزند.

اخبار روزانه:
*
سرلشکر صفوی گفت: رهبر انقلاب طی ۳۲ ایران را باوجود توطئه‌های گوناگون داخلی و پیرامونی با حکمت و درایت و قانون گرایی رهبری کردند. دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ساعاتی قبل از آغاز برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در بازدید از قرارگاه شهید فهمیده که مسئولیت تأمین امنیت و اجرای این مراسم را بر عهده دارد، گفت: اگر رهبر انقلاب نبودند سوریه و عراق وضعیت دیگری پیدا می‌کردند، شرایط فلسطین طور دیگری بود، الان حضرت آقا فرماندهی جبهه مقاومت را برعهده دارند. سرلشکر صفوی در ادامه گفت: ایشان طی ۳۲ سال اداره کشور و قوای سه گانه قوای مسلح و مقابله با توطئه‌های گوناگون داخلی و پیرامونی، ایران را با حکمت و درایت و قانون گرایی رهبری کردند و آن مسیر نورانی حضرت امام را با صلابت ادامه دادند و پرچمدار عزت و اقتدار مسلمین هستند.
*
عضو هیات رئیسه بانک ملی:سارقان از ۲۵۰ صندوق امانات، ۱۶۲ صندوق را با دیلم شکسته‌اند و هر صندوقی که پر بوده را خالی کرده‌اند. سارقان با ابزار و امکانات پیشرفته‌ای وارد ساختمان شدند و متاسفانه این اتفاق ناگوار رخ داده است. با نظارت مراجع قضایی خسارت تمامی مالباختگان توسط بانک ملی پرداخت خواهد شد.
*سخنگوی دستگاه قضا گفت: قاتل دو طلبه در حرم مطهر رضوی به اعدام محکوم شد و وکیل او درخواست فرجام خواهی کرده است که پرونده به دیوان عالی رفته است
. روز ۱۶ فروردین امسال فردی در حرم امام رضا در مشهد به سه روحانی حمله کرد که یکی از آن‌ها به نام «محمد اصلانی» در همان محل به شهادت رسید و یکی دیگر از طلبه‌ها به نام «محمدصادق دارایی» نیز بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان شهید شد. احمد وحیدی، وزیر کشور حمله یاد شده را «تروریستی» خواند و گفت از غرب و آمریکا به‌دلیل این‌که «به وجودآورنده و حامی این تفکرات» هستند، انتظار محکوم کردن نداریم.
*کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به سه رکن رهبری، برنامه، و مردم گفت: در هر حرکتی، سه چیز بسیار مهم است. رکن اول رهبری است. رکن دوم برنامه و طراحی است. سوم مردم، ملت، و مستضعفین هستند
. امام زمان (عج) حاضر است و منتظر ماست. منتظر آمادگی ماست. ایشان غصه می‌خورند که ما دیر بیدار شدیم. در زمان غیبت ما صرفا با معیار فقاهت و تقوا کسی، ولی فقیه نمی‌دانیم. معتقدیم رهبری از بالا تعیین شده است. خلیفه خداوند با انتصاب خداوند روی زمین محور همه موجودات شد. صدیقی با بیان اینکه امام زمان حجت خداوند است. ولایت فقیه هم حجت ِحجت خداوند است؛ گفت: ولایت فقیه یک امر اعتباری مثل ریاست جمهوری و ریاست مجلس نیست. تا زمانی که خلوصی برای ایجاد سنخیت بین امام زمان (عج) و نایب ایجاد نشود، پرچم رهبری شیعه به دست کسی نمی‌افتد. در انقلاب اسلام ایران امام جلو افتاد. امام شرایط رهبری را داشت. زمانی که شاه اعلام حکومت نظامی کرد. امام فرمودند که به خیابان‌ها بریزد. کسی که نایب امام زمان است؛ خداوند و امام زمان با ولایت تکوینی هوای نایبش را دارد. ما تا به امروز در کشتی نجات اهل بیت هستیم.
* به دنبال اعمال محدودیت‌های برق صنایع و ابلاغ محدودیت‌های واحد‌های فولادسازی، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نسبت به این محدودیت‌های برق فولادسازان معترض شده و ضمن تاکید صریح بر اینکه بایستی خاموشی‌ها در همه صنایع و با برنامه کارشناسی اعمال شود، در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار اصلاح محدودیت‌های تامین برق کارخانه‌های فولادی شده است
.
* رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در صریح‌ترین اظهارات خود همزمان با افزایش تورم قول داد که به جای افزایش نرخ بهره، به کاهش نرخ بهره ادامه دهد. اردوغان اعلام کرد که این دولت نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و هیچ‌کس نباید این انتظار را از ما داشته باشد برعکس، به کاهش نرخ‌ها ادامه خواهیم داد. اردوغان بار دیگر مخالفت خود را با افزایش هزینه‌های استقراضی تکرار کرد که به گفته وی تنها ثروتمندان را ثروتمندتر و فقرا را فقیرتر می‌کند. رئیس‌جمهور ترکیه تعهد خود را برای تقویت تولید، صادرات و اشتغال با سیاست نرخ پایین دوچندان کرد. وی دوباره وعده مازاد حساب جاری را داد که در نهایت لیر ترکیه را ثابت می‌کند و تورم را کاهش می‌دهد
.
* سکه طرح جدید در معاملات سه شنبه
۱۷ خرداد بازار آزاد تهران با کاهش ۱۰ هزار تومانی وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان به فروش رسید. این در حالی است که بلافاصله از نیمه‌های روز بار دیگر قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید رشد قیمت داشت و نرخ ۱۵ میلیون و ۵۳ هزار تومان افزایش یافت. نیم سکه بدون تغییر قیمتی بوده و ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود. ربع سکه ۹۰ هزار تومان سقوط کرد و ۵.۵ میلیون تومان در حال معامله است، ولی سکه یک گرمی ۵۰ هزار تومان رشد داشت و ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

https://shoma-weekly.ir/OKn8Qk