گفته می‌شود که...

تبلیغ کلاس های خاص فتنه گران در رسانه های تجدیدنظر طلب/ انتشار کتاب های یوسف صانعی؟!/ تعطیلی دانشگاه ایرانیان با دستور احمدی نژاد/ اصلاح طلبان و فتنه گران به دنبال آشوب در یوم الله ۲۲ بهمن/ برگزاری شوی لباس با ۷۰ میلیون تومان/ 400 میلیون تومان در جیب نشریه اصلاح طلب! و...

حمله اراذل و اوباش به مراسم دهه فجر!

ساعت 21 شب پنج شنبه مردم انقلابی روستای «عالی چنگی» شهرستان تنگستان بوشهر به صورت خودجوش جشن سالگرد دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تدارک دیده بودند. دقایقی پس از شروع مراسم، ابتدا سه نفر از اراذل و اوباش با بی‌احترامی و ایجاد بی‌نظمی به علت نامعلوم، قصد بر هم زدن مراسم را داشتند که با دخالت اهالی و کمک مأموران نیروی انتظامی تذکرات لازم به آن‌ها داده شد. پس از لحظاتی، شرور معروف به نام «ح.ب» با وسیله نقلیه شخصی و با سرعت زیاد به سوی محل برگزاری مراسم و جمعیتی که در حال تماشای مراسم بودند حمله ورشد و با زیر گرفتن مردم در حالی که هنوز بخش اعظم مراسم برگزار نشده بود، با ایجاد بی‌نظمی و تهدید، شکستن صندلی‌ها و امکانات صوتی، توهین و فحاشی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان محترم نظام و مجروح کردن مردم با سلاح سرد باعث برهم زدن مراسم شد و سپس به کمک همدستان و نزدیکان خود از محل متواری شد و مجروحان این حادثه نیز از سوی اورژانس به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شدند. گفتنی است مردم این روستا همواره در خط مقدم انقلاب بوده‌اند و تعداد چهار شهید و تعداد زیادی جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.

400 میلیون تومان از بودجه دیپلماسی عمومی کشور در جیب نشریه اصلاح طلب!

در روزهای گذشته هیأت نظارت بر مطبوعات با درخواست مدیر مسؤول هفته نامه «آسمان» که به سردبیری محمد قوچانی، روزنامه نگار اصلاح طلب و از محکومان قضایی فتنه ۸۸ منتشر می شود، برای تغییر مجوز این نشریه به روزنامه موافقت شده است. همچنین از محل بودجه دیپلماسی عمومی، مبلغ چهار میلیارد ریال به این رسانه اصلاح طلب که به زودی با شکل و شمایل یک روزنامه منتشر می شود، پرداخت شده است.

این در حالی است که مواضع رسانه های اصلاح طلب در خصوص توافق هسته ای، رویکردی تسلیم‌گونه در برابر غرب را ترویج می دهد و هزینه کردن بودجه دولت برای چنین نشریاتی، ابهامات جدی درباره نظرات آشکار و پنهان مسؤولان دیپلماسی کشور ایجاد خواهد کرد.

احتمال کناره گیری قاضی زاده هاشمی از وزارت بهداشت و درمان/پزشکیان گزینه جایگزین

برخی گمانه زنی ها حاکی ازآن است که این احتمال وجود دارد دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان به دلیل نارحتی قلبی از سمت خود استعفا دهد! این گزارش حاکی ازآن است:وزیر بهداشت امروز به علت ناراحتی و بروز درد در ناحیه قفسه سینه، برای اطمینان از وضعیت عمومی و بررسی بیشتر به یکی از بیمارستان های پایتخت مراجعه کرد.

در محافل خبری شایعه شده است که دکتر قاضی زاده هاشمی به دلیل ناراحتی قلبی و استرس های کاری امکان فعالیت دوباره در وزارت بهداشت را ندارد و پزشکان به وی گوشزد کرده اند که باید از استرس و فشار کاری خود کاسته و به استراحت بپردازد. بر همین اساس این برخی منابع خبری مدعی شده اند که دکتر قاضی زاده هاشمی از سمت خود در وزارت بهداشت و درمان استفعا می دهد و از مسعود پزشکیان به عنوان گزینه تصدی پست وزارت بهداشت و درمان نام برده شده است.

عزم "قطرپترولیوم" برای جذب متخصصان ایرانی

شنیده شده است درهفته های اخیر نمایندگان شرکت قطر پترولیوم با حضور درتهران با بیش از 200 نفر از مهندسان ایرانی خواهان فعالیت در طرح‌های نفت و گاز این کشور(قطر) و در یکی از هتل های تهران مصاحبه کردند.

شنیده شده است حقوق پرداختی به کارکنان این شرکت 12 تا 18 برابر حقوق دریافتی این افراد در شرکت های داخلی است.
سالانه بیش از 2000 نفر از متخصصان نفتی کشور به خارج ازکشور مهاجرت می کنند.

اینجا حورالعین وجود ندارد!

پس از انفجارهای چند روز اخیر در مناطق جنوبی لبنان که منجر به شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان لبنانی شد، صاحب یک کافی شاپ در بیروت برای جلوگیری از وقوع انفجار انتحاری توسط تکفیری ها، دست به ابتکار جالبی زده‌ است. صاحب این کافی‌شاپ با نصب کاغذی که بر روی آن نوشته شده است: «اینجا حورالعین وجود ندارد... لطفاً خودتان را منفجر نکنید»

شب نشینی بی‌بی‌سی فارسی با پهلوی‌ها
شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی وابسته به دستگاه سلطنتی انگلیس، برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی به سراغ رضاخان میرپنج و نوه اش رضا ربع پهلوی رفت.
اما رویکردی که بی بی سی برای خود انتخاب کرد، نه برای پرداختن به یکی از تاثیرگذارترین انقلاب ها در تاریخ (حتی به اعتراف خود بی بی سی فارسی در مستند ایران و غرب)، و حرکت عظیم مردم ایران در روزهایی بود که به مبارزه با دستگاه فاسد پهلوی رفتند، بلکه این شبکه در یک شب، هم یاد و خاطره پهلوی اول را زنده نگه داشت (برنامه پرگار) و هم تریبونی در اختیار شاه خودخوانده قرار داد (برنامه شصت دقیقه) تا در خصوص آنچه او «نقض حقوق بشر در ایران» می خواند، از تلاش هایش علیه ایران بگوید.
بی بی سی فارسی با این موضوع که محمد جواد ظریف از اتحادیه اروپا درخواست احیای گفتگوها در خصوص حقوق بشر در ایران را کرده است، به سراغ رضا پهلوی به عنوان رئیس گروهی موسوم به «شورای ملی ایرانیان» رفت و نظر وی را در مورد حقوق بشر در ایران جویا شد.

اختلاف ایران و امریکا بر سر تعداد سانتریفیوژ های نطنز

یکی از موارد اختلاف ایران و آمریکا بر سر تعداد سانتریفیوژ های نطنز است. در حالی که آمریکایی ها اصرار دارند نباید بیش از 4 هزار سانتریفیوژ نوع یک در این تاسیسات کار کند، ظریف و تیم مذاکره کننده این تعداد را حداقل 10 هزار دستگاه می دانند.

تبلیغ کلاس های خاص فتنه گران در رسانه های تجدیدنظر طلب

روزنامه اعتماد در صفحه سه خود به تبلیغ درگفتارهای موسسه پرسش با حضور محمد رضا تاجیک و مراد فرهادپور از عناصر فکری جریان اصلاح طلب پرداخت.

گفتنی است این تبلیغ در حالی صورت می پذیرد که پس از ناکامی سرشاخه های دانشجویی فتنه ۸۸، این جریان با تاسیس موسسات به اصطلاح آموزشی تلاش کردند تا به شبکه سازی مجدد در فضای دانشجویی بپردازند.

رخداد تازه و پرسش از جمله موسساتی هستند که تلاش کرده اند با برگزاری کارگاه ها و کلاس های متعدد در موضوعات مختلف مثل فلسفه، اقتصاد، علوم اجتماعی، هنر، ادبیات و تاریخ یک پایگاه اجتماعی برای خود دست و پا کنند.

این دو موسسه که منابع مالی آنها مشخص نیست با بهره گیری از اساتیدی همچون مصطفی ملکیان، محمود سریع القلم، صادق طباطبایی، خشایار دیهیمی، احسان شریعتی، مصطفی مهرآئین و … می کوشند فعالین دانشجویی دانشگاه های تهران را متمرکز کرده و از این طریق به بازتولید فضای روشنفکری در بدنه دانشجویی پرداخته و آنها را احیاء کنند.

همچنین طیف دیگری از فعالین این دو موسسه،فعالین سابق مجموعه "آکادمی موازی” هستند که در سالهای اخیر با هدف آموزش دانشجویان ستاره دار و محروم از تحصیل راه اندازی شده بود.

انتشار کتاب های یوسف صانعی؟!

موسسه فقه ثقلین که وابسته به یوسف صانعی است تلاش دارد تا مجوز انتشار سه کتاب وی به اسامی فقه و زندگی، اقتصاد پویا و فقیه نواندیش را از اداره ارشاد قم دریافت نماید. صانعی به دلیل فتاوای شاذی که در فقه داشت توسط جامعه مدرسین از مرجعیت خلع شد. دیدار اخیر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با صانعی بازتاب های منفی بسیاری در میان علما و روحانیون به همراه داشت.

اصلاح طلبان و فتنه گران به دنبال آشوب در یوم الله ۲۲ بهمن

جریان فتنه و اصلاح طلبان در روزهای گذشته در شبکه های اجتماعی و مجازی به انتشار فراخوان های مختلف از حامیان فتنه خواسته اند که در یوم الله ۲۲ بهمن ماه حضور پیدا کرده و این روز ملی را تبدیل به زورآزمایی خیابانی و سیاسی به سود جریان اصلاح طلب و حامی دولت کنند!

سایت انصاف نیوز حامی جریان فتنه در همین رابطه نوشته است :می توان انتظار داشت که در چند روز باقی مانده تا ۲۲ بهمن، شخصیت ها و احزاب اصلاح طلب بیشتری که حامی روحانی در انتخابات ۲۴ خرداد ماه بوده اند، مردم و به ویژه حامیان خود را برای حضوری پررنگ در این راهپیمایی فرابخوانند. در ادمه فراخوان های جریان های اصلاح طلب و حامی فتنه برای حضور طرفدارانشان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن جریان های ضدانقلاب و سلطنت طلبان نیز هر یک در شبکه های مجازی فراخوان هایی به همین منظور انتشار داده اند.

به نظر میرسد فتنه گران و عناصر ضدانقلاب برای ایجاد آشوب بر روی مراسم یوم الله ۲۲ بهمن حساب ویژه ای باز کرده اند تا این روز ملی را تبدیل به صحنه زورآزمایی سیاسی و خیابانی کنند بر همین اساس مطلوب است که نهادهای امنیتی و انتظامی در این رابطه با هوشمندی عمل کنند.

اساتید دانشگاه مخالفان توافق ژنو

بیش از 100 استاد دانشگاه در نقد توافقنامه ژنو اقدام به انتشار مقاله و یا گفتگو کرده اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد میزان نقد اساتید دانشگاه بر توافقنامه ژنو بیش از حامیان مفاد توافقنامه بوده است.

انتقاد حامی احمدی نژاد از محاکمه میرحسین موسوی!

فرهاد جعفری از حامیان محمود احمدی نژاد در فیس بوک خود ضمن انتقاد از محاکمه میرحسین موسوی مدعی شده است که زمرمه‌های «محاکمه‌ی رسمی نخست وزیر محبوب امام» (که در دوران ریاست‌جمهور محمود احمدی‌نژاد نامتصور بود) شنیده می‌شود اما

به گذشته زمان پیوند فتنه و انحراف بیشتر نمایان خواهد شد.

استقبال بی بی سی از نحوه توزیع سبد کالایی
بعد از بالا گرفتن انتقادها از نحوه توزیع سبد کالایی دولت یازدهم، شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی با اشاره به این موضوع و با این گفته مجری برنامه که «به نظر می رسد دوران ماه عسل روحانی و مردم تمام شده است» به سراغ کارشناس این شبکه رفت و از او در این مورد پرسید.
جمشید برزگر که بی بی سی فارسی وی را در زیرنویس خود حسین باستانی معرفی کرد در این باره گفت: نحوه توزیع سبد کالایی با انتقادهای گسترده ای همراه بود... اما سخنرانی حسن روحانی در جمع روسای دانشگاه ها، در واقع نفتی بود بر آتش انتقادها و موجب شد که بار دیگر هم این انتقادها زبانه بکشد، و هم با رویکرد دولت آقای روحانی در پرونده هسته ای و توافقنامه ژنو آمیخته شود.
وی با پرداختن به موضع روزنامه های منتقد دولت و با یادآوری تیتر روزنامه کیهان که عنوان کرده بود «یک سبد اهانت، تقدیم به منتقدان دولت» گفت: طرفداران دولت نیز که تمایل چندانی در این مدت برای انتقاد از روحانی نداشتند نیز یا سکوت اختیار کرده اند و یا به نوعی اعتراض خود را مطرح می کنند.

با دستور احمدی نژاد دانشگاه ایرانیان تعطیل شد

در جلسه شب گذشته هیات امنای دانشگاه ایرانیان محمود احمدی نژاد رییس این دانشگاه تعطیلی دانشگاه ایرانیان را رسما اعلام کرد.

سناریویی برای حضور خاتمی برای راهپیمایی 22 بهمن

در هفته گذشته یکی از مباحث مطرح در جلسه اصلاح طلبان به نحوه حضور محمد خاتمی در راهپیمایی 22 بهمن اختصاص داشت. برخی افراد با توجه به فضای راهپیمایی 22 بهمن معتقد بودند حضور وی قطعا منجر به سر دادن شعار علیه سران فتنه خواهد شد و با توجه به حضور پر شمار عکاسان و خبرنگاران، این حضور تبدیل به یک رسوایی خواهد شد. یکی از حاضران پیشنهاد داد وی به اتفاق هاشمی رفسنجانی به راهپیمایی بیاید که این پیشنهاد هم به اتفاق آرا رد شد. پیشنهادهای دیگری چون حضور وی همراه با روحانی و یا سید حسن خمینی هم مطرح شد که حاضران در جلسه معتقد بودند به دلیل عدم قبول روحانی و سید حسن خمینی، این پیشنهاد هم باید کنار گذاشته شود.

روایت یک دیپلمات کهنه کار از بزرگترین خبط دیپلماتیک

یک دیپلمات کهنه کار کشور که اخیرا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافته بود، در پشت صحنه این گفتگو درباره توافق‌نامه هسته‌ای گفته ‌است: این توافق بزرگترین خبط دیپلماتیک ما بعد از انقلاب بود. اگر لفظ خیانت را به‌کار ببرم شاید بدبینانه باشد، اما خوشبینانه اش می‌شود بزرگترین خبط دیپلماتیک ما بعد از انقلاب.
همچنین شنیده شده یکی از سران قوا در جلسه ای با انتقاد از توافقنامه ژنو گفته است: من که یک فقیه هستم، به حقوق هم مسلط هستم، به زبان انگلیسی هم مسلط هستم، من هم هر چه میخوانم، حق غنی سازی را از این توافقنامه برداشت نمی کنم.
از زمان امضاء توافقنامه ژنو تاکنون تعداد قابل توجهی از مسئولان کشور با نگارش نامه خطاب به مسئولان عالی رتبه نظام به مفاد توافقنامه ژنو انتقاد و آن را مغایر منافع کشور دانسته اند.
در میان این افراد نام چهره های شناخته شده ای از جریانات مختلف سیاسی و برخی چهره های اصلاح طلب که سالها در کشور مسئولیت داشتند و همچنین برخی افرادی که در دولت فعلی و شورای عالی امنیت ملی مسئولیت دارند به چشم می خورد که ترجیح داده اند تا کنون انتقاداتشان نسبت به امضای توافق نامه ژنو خصوصی باقی بماند.

روسیه: تابع تحریم های یکطرفه آمریکا نخواهیم بود

پس از مذاکرات تهران و مسکو برای فروش روزانه نیم میلیون بشکه نفت ایران به روسیه، جان کری در تماس با لاوروف نسبت به این معامله بزرگ و تاریخی اعتراض کرده است. روس ها در پاسخ گفته اند ما تابع تحریم های یکطرفه آمریکا نخواهیم بود.

باز گشت تندرو های اصلاح طلب به صفحات روزنامه های اصلاح طلب

سراج۲۴: این افراد که ظاهرا پس از روی کار آمدن دولت روحانی فضا را مناسب دیده اند این روزها به شدت در رسانه های اصلاح طلب فعال شده اند و با انتشار مطالب مختلف در حوزه هایی که پیش از این فعال بوده اند و انطباق آن با مواضع دولت یازدهم درصدد سواستفاده بیش از پیش از از فضای ایجاد شده هستند.
یکی از افراد موصوف غلامرضا ظریفیان است. نامبرده در دوران دولت خاتمی معاون دانشجویی وزارت علوم بوده که تندروی های وی در فضای دانشگاهی زبانزد آن روزگار بود.
نامبرده جزو معاونین وزرایی بود(۱۰۰ معاون وزیر) که در ایام تحصن مشارکتی های مجلس ششم به همراه خانیکی معاون دیگر وزارت علوم درخواست استعفا از وزارت علوم در حمایت از متحصنین مجلس ششم شده بود!
وی که عضو کارگروه روحانی برای انتخاب وزیر علوم نیز بوده است امروز عملا همراه با جعفر توفیقی و برخی افراد دیگر صحنه گردان اصلی وزارت علوم دولت یازدهم هستند. وزارت علومی که مسیری همچون مسیر این وزارت خانه در زمان خاتمی را خواهد پیمود.
حضور این افراد که عملا سابقه شوریدن علیه نظام را در سوابق گذشته خود دارند در صفحات روزنامه های اصلاح طلب چه پیامی می تواند داشته باشد جز اینکه فضا برای بازگشت براندازان نظام که در زمان خاتمی میدان دار بوده اند باز شده است!

کنایه آیت‌الله جنتی به ثروت یک وزیر؟
آیت‌الله احمد جنتی پنج‌شنبه شب در مجمع نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان که در سالن پیروزی اصفهان برگزار شد بدون نام بردن از اسم کسی گفت: کسانی هستند که هزار میلیارد تومان ثروت دارند و اگر محاسبه کنیم آنها اگر روزی چهل میلیون هم درآمد داشته باشند این میزان می‌شود یا از سوئی دیگر شاهد اتفاق سه هزار میلیاردی هم هستیم یا آن مردی که اکنون زندانی است.

حمله سینمایی به چادر
یکی از ژانرهای پرطرفدار آثار سینمایی، فیلم هایی با موضوع Vampire یا همان خون آشام است.
همه ساله انواع فیلم ها و سریال های خارجی ذیل این موضوع ساخته شده و طرفداران آنها نیز کم نیستند. اما به تازگی یک کارگردان جوان ایرانی به صف سازندگان چنین فیلم هایی پیوسته و فیلمش با عنوان "دختری تنها در شب به خانه می رود" در ژانویه 2014 اکران عمومی شد.
آنا لیلی امیرپور کارگردان این فیلم در انگلستان به دنیا آمده و در دوران کودکی به همراه خانواده خود به آمریکا مهاجرت و در میامی و سپس کالیفرنیا دوران کودکی و نوجوانی خود را گذرانده است.
متعاقب پخش فیلم وی در ماه گذشته میلادی، منتقدان نگاه ویژه ای به آن نموده و کار امیرپور در زمره آثار نوآورانه در این ژانر تلقی گردید. داستان فیلم از ایران تاثیر فراوانی گرفته است و شهری که در فیلم به نمایش درآمده یک شهر خیالی و متروک در ایران و با فاصله زیاد از تهران و در کویر واقع است (اگرچه در واقع فیلم برداری در شهر تافت کالیفرنیا صورت گرفت). این شهر خیالی مملو از گانگسترها، معتادان، عاشقان دلخسته و بالاخره یک خون آشام مشهور به "دختر" است.
چیزی که جلب توجه فراوانی را نسبت به اثر وی برانگیخته، این است که امیرپور زنی است که توانسته خود را در میان بزرگان سینمایی جا نماید و این در حالی است که تنها 16 درصد از فیلم های مشهور 2013 را زنان کارگردانی، نویسندگی، تهیه کنندگی یا تدوین نموده بودند و در ژانر مذکور این آمار به مراتب کمتر نیز است.
اما نکته مهم در این خبر که از آن غفلت شده است استفاده از کاراکتر چادر برای یک دختر خون آشام است که طبیعتا نگاهی منفی به آن ایجاد می کند.

جلسات فائزه هاشمی با اصلاح طلبان

فائزه هاشمی جلسه ای با اصلاح طلبان فیروز کوه داشته است. وی در این جلسه راه حل برطرف شدن مشکلات کشور را عمل به ایده های پدرش در خطبه های نماز جمعه روز قدس سال 88 دانسته است.

دلیل شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری
محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه «:شناسنامه» درباره علت شکست خود در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «این دولت عکس‌العمل دولت آقای احمدی‌نژاد است. کسانی که نمی‌خواستند احمدی‌نژاد باشد آمدند و به آقای روحانی رای دادند. به من گفتند داری چیکار می‌کنی؟ گفتم من از انقلاب دفاع می‌کنم نه از خودم، حرف من این است که به انقلاب رای دهید.» غرضی همچنین گفت: «کسی جرات نمی‌کرد به من بگوید کناره‌گیری کن! کسانی که کاندیدا بودند چه برتری نسبت به من داشتند که به من بگویند برو کنار؟ شما اگر به عنوان یک شخصیت سیاسی بیایید و بگویید من به حرف فلانی کناره‌گیری کردم، آیا دیگر جامعه می‌تواند شما را به عنوان شخصیت سیاسی قبول کند؟ این اتفاق در همین انتخابات افتاد و یکی از افراد گفت چون فلانی از من خواسته من از انتخابات کناره‌گیری می‌کنم. این موضوع در صورتی درست است که حزب فرد را معرفی کرده باشد اما این اتفاق نیفتاده بود. آدم سیاسی که بگوید من به توصیه دیگران کار می‌کنم، در کشور جمهوری اسلامی ایران صاحب قدرت سیاسی نمی‌شود

تشکیل کمیته ای برای ضربه زدن به حجت الاسلام رحیمیان

سخنان افشاگرانه حجت الاسلام رحیمیان علیه دخالت اعضای مجمع روحانیون در فتنه 88 باعث شد تا کمیته ای با هدف ضربه زدن به حجت الاسلام رحیمیان شکل گرفته و تلاش هایی را برای یافتن اسناد رانت خواری و فساد وی آغاز نمایند. گزارش این کمیته پس از چند روز تلاش نشان داد وی در منزلی ساده و به دور از هرگونه تجمل و ویژه خواری زندگی می کند و در طول مدیریت 35 ساله وی، نقطه منفی و مفسده ای وجود نداشته است.

لباس شب ۴ میلیون تومان/ ورود به مزون با شرایط امنیتی
قیمت برخی البسه زنان در نوع خود جالب و قابل تامل است. گشت زنی در مزونها و فروشگاههای لباس زنانه در خیابانهای آفریقا، گاندی، سعادت آباد و الهیه نشان می‌دهد کم نیستند افرادی که برای یک لباس شب زنانه بیش از ۴ میلیون تومان هزینه می کنند! برخی از این فروشگاهها با تدابیر شدید امنیتی اقدام به فروش می کنند. از قفل های الکترونیکی تا شیشه های نشکن و حتی ضد گلوله .... این اماکن به نوعی طراحی شده اند که از بیرون به هیچ عنوان نمی توان داخل فروشگاه را رویت کرد. حتی تابلو هم ندارند و تنها باید زنگ بزنی تا بعد از رویت از طریق دوربین مدار بسته وارد فروشگاه شوید. فروشنده ها هم بعضا بدون روسری و با حجابی نامناسب از مشتری ها پذیرایی می کنند. بسیاری از این فروشگاهها و مزونها در فضای مجازی دارای سایت هم هستند.

ترجیح ثبات قیمت‌ها به دریافت یارانه

بیش از 70 درصد مردم تمایل دارند یارانه نگیرند اما قیمت کالا و خدمات ثابت بماند. این نتیجه‌ای است که از نظرسنجی خبرگزاری ایرنا در مورد هدفمند کردن یارانه‌ها به دست آمده است. این نتایج مربوط به 3636 پرسشنامه در سطح تهران و مراکز استان است. همچنین براساس این نظر سنجی 6 /76 درصد پاسخگویان، میزان دریافتی یارانه‌ها را با توجه به هزینه‌های بالای زندگی کم ارزیابی کرده‌اند. 1/46 درصد پاسخگویان، یارانه‌های دریافتی را برای پرداخت قبض و 8/38درصد در هزینه‌های جاری و 3/1 درصد نیز مبلغ دریافتی را پس‌انداز می‌کنند و بقیه، گزینه سایر را انتخاب کردند. 7/81 درصد پاسخگویان نیز معتقدند اجرای قانون یارانه‌ها باعث افزایش فشار اقتصادی به قشر آسیبپذیر شده است.

علت تاخیر در پخش مصاحبه حسن روحانی

علت تاخیر در پخش مصاحبه حسن روحانی از تلویزیون به این شرح است:
الف- روز قبل از مصاحبه، دفتر رییس جمهور به صدا و سیما اعلام می کند، آقای روحانی نژاد و خانم سپانلو برای انجام این مصاحبه در نظر گرفته شده اند.
ب- پس از این هماهنگی، خانم سپانلو از دسترس خارج می شود،به نحوی که نه مسئولان سازمان و نه دفتر رییس جمهور نمی توانند وی را برای انجام این مصاحبه دعوت کنند.
ج-دفتر رییس جمهور روز چهارشنبه و این بار بدون هر گونه هماهنگی با صدا و سیما،خانم پوریامین را برای انجام مصاحبه دعوت می کنند.
د-رییس سازمان صدا و سیما پس از اطلاع از این مسأله تاکید می کند که این نوع برخوردها ناقض استقلال رسانه ملی است و برای جلوگیری از اجرایی شدن این تصمیم تلاش هایی را انجام می دهد که منجر به تأخیر در انجام مصاحبه می شود٠ اما سرانجام بخاطر جلوگیری از پی آمدهای نامناسب عدم پخش ،به انجام مصاحبه با همان ترکیب مورد نظر دفتر رییس جمهور،رضایت داده می شود.
ه- ارزیابی ها نشان می دهد که انجام مصاحبه های فرمایشی و یکطرفه تاثیر نامطلوبی بر افکار عمومی می گذارد. در عین حال اگر مصاحبه های تشریفاتی و یکطرفه در گذشته مورد نقد بوده،قرار نیست این روند اصلاح نشود و پرسش های جدی مردم،در مصاحبه ها مغفول بماند.

درخواست دولت از ناجا درباره خودروهای پلاک قرمز

بر اساس نامه ای که اخیرا یک مقام مسئول دولتی به مسئولان پلیس راهور ناجا ارسال کرده از آنها خواسته شده است با توجه به واگذاری برخی شرکتهای دولتی و مشخص شدن این موضوع که هنوز هم تعدادی از خودروهای در اختیار شرکتهای مذکور، دارای پلاک قرمز هستند، ناجا از ارائه هرگونه خدمات به این خودروها به علت عدم رعایت مقررات مربوط به استفاده از اتومبیل های پلاک دولتی، خودداری کند.

بهرهبرداری رسانه‌های خارجی از اقدام صدا و سیما

تأخیر صداوسیما در پخش گفت‌وگوی زنده رئیس‌جمهوری با مردم، سبب شد تا رسانه‌های خارجی مغرض، از اختلافات داخلی در جمهوری اسلامی ایران، داد سخن بدهند. از اختلافات میان قواگرفته تا اختلاف میان دولت با صداوسیما و برخی نهادهای بالادستی و... سکانس‌های مختلف داستان پردازی‌های این رسانه‌ها بود. این اقدام صدا و سیما، آتش تهیه رسانه‌های خارجی علیه سیاست داخلی کشورمان را طی دو روز گذشته فراهم کرد.

هشدار درباره اعطای ماموریت به کارمندان و مدیران دولتی برای دریافت مدرک

بر اساس بخشنامه ای که طی روزهای اخیر از سوی یک مقام مهم اجرایی به همه دستگاههای دولتی ارسال شده، تاکید شده است که با توجه به مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری، اعزام و یا اعطای هرگونه ماموریت آموزشی به کارمندان و مدیران برای گذراندن هرگونه دوره آموزشی بلند مدت که منجر به اخذ مدرک دانشگاهی یا معادل توسط آنها شود، ممنوع خواهد بود.

خرید لوله های گاز ترش از خارج شرکت های داخلی را ورشکست کرد
با پایان سفارش گذاری تامین خطوط لوله انتقال گازترش برای فازهای 11 تا 24 پارس جنوبی به طول 2500 کیلومتر ازکشورهای آلمان،هند ،اسپانیا، چین و کره جنوبی، متاسفانه دست تولیدکنندگان لوله های داخلی ازاین بخش کوتاه مانده است.
با وجود انتقادات گسترده نسبت به واردات لوله های خارجی برای طرحهای پارس جنوبی با وجود مشابه داخلی، حتی یک متر ازاین لوله ها از داخل کشور تامین نشده است.
در هفته‌های گذشته رسانه ها از عدم پرداخت حقوق 650 کارگر کارخانه لوله سازی اسفراین در نیمه دوم سال جاری به دلیل عدم خریداری لوله های آنها توسط شرکتهای داخلی خبر داده بودند.

اختلاف اعضای مجمع روحانیون بر سر مواضع 88

در روزهای اخیر بحث های گسترده ای میان اعضای مجمع روحانیون درباره بازخوانی مواضع مجمع پس از انتخابات 88 مطرح شده است. برخی اعضا با اشاره به بیانیه های ساختارشکن آنان پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری معتقدند ما باید شجاعت اعتراف به اشتباه را داشته باشیم. همچنین سکوت ما دربرابر وقایعی چون پاره کردن تصاویر امام خمینی(ره) باعث شده تا این رفتارها به نام ما ثبت شود.اما برخی دیگر از اعضا ضمن مخالفت با این پیشنهاد گفته اند اگر به اشتباهات خود اعتراف کنیم باعث می شود سخت گیری های نظام بر ما بیشتر شود. ما باید از طریق ملاقات با برخی مراجع و علما، آنها را واسطه قرار داده وبا پادرمیانی آنان به نظام برگردیم.

برگزاری شوی لباس با ۷۰ میلیون تومان
آخرین قیمتهای برگزاری شوی لباس نشان می دهد که برگزاری هر شوی لباس به صورت میانگین ۳۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه دارد که شامل تیم عکاسی، نور، استیج و غیره می شود. در برخی از سایتها هم بدون اینکه جنسیت مرد یا زن مشخص باشد به آسانی با ثبت نام اینترنتی مانکن جذب می‌کنند. البته این سایتها بدون فیلتر فعالیت می کنند و حتی شماره حساب، آدرس و تلفن هم دارند!

نامه 19 نماینده مجلس به رئیس سازمان صداوسیما

هیاهو در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری در جمع رؤسای دانشگاه‌ها ادامه دارد. در این راستا 19 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما خواهان ارائه فرصتی برای منتقدان توافق ژنو برای بحث و بررسی در مورد این توافق شدند. دراین نامه که به امضای نمایندگان عضو جبهه پایداری و نزدیک به دولت قبل رسیده و روز پنجشنبه در مجلس توزیع شد، آمده: «نظر به این که رئیس‌جمهوری محترم در جمع استادان دانشگاه نه تنها آن‌ها را به دلیل عدم دفاع از توافقنامه ژنو به ترسو بودن متهم نموده، بلکه منتقدان این توافقنامه را نیز با ادبیات نامناسب کم سواد خطاب کرده و این سخنان نیز از سیمای جمهوری اسلامی منتشر شده، لذا مقتضی است فرصتی فراهم شود تا منتقدان این توافقنامه که قطعاً حقوق مسلم مردم را مخدوش کرده است با حضور موافقان به بحث و بررسی آن بپردازند.» تقاضای این نمایندگان در حالی مطرح می‌شود که برنامه‌ای چون «دیروز، امروز، فردا» تاکنون چندین بار با دعوت از چهره‌هایی چون محمدجواد لاریجانی و فؤاد ایزدی که در زمره منتقدان توافقنامه هسته‌ای هستند، فضای طرح این انتقادات را فراهم آورده است.

سبد کالای روحانی همان یارانه احمدی‌نژاد است
صادق زیباکلام گفت: سبد کالای دولت روحانی به‌گونه‌ای همان یارانه 45 هزار و 500 تومانی دولت احمدی‌نژاد است اما با برنامه‌ریزی کمتر.
زیباکلام می گوید: هم سیب زمینی‌های دولت احمدی‌نژاد اشتباه بود هم سبد کالایی دولت روحانی، منتها تفاوت آنها در این است که احمدی‌نژاد سیب‌زمینی‌ها را در فصل انتخابات توزیع کرد اما سبد کالایی دولت روحانی و نیتش را که حمایت از اوضاع معیشتی جامعه کم درآمد اعلام کرده است را حمل بر صحت کنیم اما باز هم تاکید می‌کند دولت در حمایت‌های بعدی‌اش برنامه‌ریزی کند تا ماجرا بازهم به این پیچیدگی و هیاهو کشیده نشود. بعد اعلام عمومی کند که مردم بروند و از حمایت دولت برخوردار شوند.
به نظرم، سبد کالای دولت روحانی به‌گونه‌یی همان یارانه 45 هزار و 500 تومانی دولت احمدی‌نژاد است اما با برنامه‌ریزی کمتر و ناپختگی چرا که امروز با خدماتی‌های دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران که کمترین حقوق‌ها را دریافت می‌کنند و می‌دانم کمتر از 500 تومان در ماه است صحبت کردم هیچ یک از آنها موفق به دریافت این سبد کالا نشده بودند. فکر می‌کنم سبد کالا یک فکر ناپخته و یک ایده نسنجیده ‌ای بود که دولت با عجله و بدون تدبیر به آن پرداخت، متاسفانه دولت بدون اینکه برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد و افرادی را که قرار است این سبد کالا به آنها تعلق گیرد را شناسایی کند و زحمتی در این باره بکشد اعلام کرد که از فلان روز این سبد حمایتی به فلان جمعیت تعلق می‌گیرد و همین هم سبب شکل‌گیری صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌ها شد.

اخبار کوتاه:

· حسیـن مهـدی زاده نراقی از نیروهای رسانه ای حامی رحیم مشایی و جریان انحرافی در یادداشتی وقیحانه اصولگرایان را متهم به خیانت در برابر احمدی نژاد کرد!

· در پی مطلب انتقادی که راجع به علیرضا رضایی کشتی گیر سنگین وزن دیروز و سخنگوی امروز فدراسیون کشتی در روزنامه گل درج شد، خبرنگار مورد برخورد فیزیکی انتقادشونده قرار گرفت.

· جوزف استافورد، کاردار سفارت آمریکا در سودان پس از گرویدن به دین اسلام، به طور ناگهانی از سمت خود برکنار شد.

· اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار آزادی سعید عابدینی، شهروند ایرانی آمریکایی زندانی در ایران شد. سعید عابدینی شهروند ایرانی-آمریکایی قبل از سال 1385 کلیسای خانگی داشته و در اوایل مهر ماه سال 91 هنگامی که به ایران بازگشت، بازداشت شد.

· در جلسه هفته گذشته هیات دولت، جمعی از معاونان و وزرا همچون ربیعی، قاضی زاده هاشمی، نوبخت و محمد شریعتمدار نسبت به نحوه توزیع سبد کالا و بی تدبیری های صورت گرفته اعتراض داشته اند.این اعتراض ها منجر به برکناری نعمت زاده و سپردن مسوولیت توزیع سبد کالا به علی ربیعی شد.

· یک مقام ارشد آمریکا اعلام کرد که شرکتهای غیرآمریکایی، می‌توانند خدمات ماهواره‌ای به صداوسیمای ایران ارایه کنند.

· علیرغم هیاهوهایی که این روزها از سوی برخی چهره ها و رسانه ها درباره احتمال کاهش حصر سران فتنه مطرح می شود. سیاست و اراده نظام درباره حصر هیچ تغییری نکرده و بانیان فتنه 88 باید تاوان خیانت های خود را پس بدهند

· محمد رضا باهنر نائب رئیس مجلس در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز و فردا، گفت: امروز وقتی به روستاها سر می‌زنیم می‌گویند کاری بکنید اینترنت پرسرعت داشته باشیم و الان سطح مطالبات خیلی عوض شده است.

· سفر هفته گذشته دکتر فرهادی رئیس هلال احمر به سوئیس در شرایطی که بخش هایی از مردم کشورمان گرفتار برف و کولاک و قطعی آب، برق و گاز بودند با بازتاب های منفی در میان مردم مناطق بحران زده همراه شد. انتشار سفر رئیس هلال احمر به ژنو، این سوال را برای افکار عمومی مطرح کرد که نجات مردم در مناطق برف زده مهم‌تر است یا حضور در اجلاسی در سوئیس‌؛ حداقل انتظاری که از آقای فرهادی می رفت این بود که به صورت نمادین از عزیمت به سوئیس خودداری می کرد و با حضور در مناطق برف‌زده باعث دلگرمی مردم می شد.

· معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست انتقال آب مجازی به حوضه دریاچه ارومیه را مناسب ندانست، گفت: سازمان محیط زیست با طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه مخالف است.

· دولت یازدهم به زودی طرح احیای اراضی و دشت های وسیع استان های خوزستان و ایلام را با برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی کلید خواهد زد. بر اساس این طرح که وزارت جهاد و کشاورزی مجری آن خواهد بود با مهار آب های سطحی، هزاران هکتار از اراضی کشاورزی در این دو استان زیر کشت رفته و موجبات آبادانی و کاهش بیکاری خواهد شد.اجرای این طرح از زمان دولت دهم در دستور کار بوده است.

· 6انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای تهران با صدور نامه ای خطاب به روحانی از مسأله صف های طولانی سبد کالا انتقاد کردند.

· در نشست برخی چهره های دانشگاهی حامی روحانی همچون تاجیک، خانیکی، سریع القلم، آشنا، نیلی وغنی نژاد ، این مباحث مطرح شده است: 1- باید گفتمان اعتدال را به صورت مشخص تعریف و تبیین نموده و به عنوان یک گفتمان غالب در جامعه بسط و گسترش دهیم.2-ارتباط روحانی را از جامعه نخبگان به میان پایگاه های مردمی و طبقات پایین جامعه نیز تسری بخشیم.3- برای تداوم ریاست 8 ساله روحانی برنامه ریزی نماییم.

· حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه تندروها در کار دولت سنگ اندازی می کنند، گفت: آزاد سازی فضا برای هنرمندان در دستور کار دولت است.

· با توجه به حضور سریع و گسترده نیروهای بسیج ، سپاه و ارتش در امداد رسانی به مردم استان های مازندران و گیلان که گرفتار قطع آب، برق و گاز شده بودند، قاطبه مردم از تدبیر فرماندهان نظامی و سرهنگ ها و سربازان وظیفه تشکر کرده و تاکید داشتند چرا دولت حقوقدان با تاخیر چند روزه چند وزیر خود را به استان های گیلان و مازندران فرستاده است.

· عزت‌ا... یوسفیان‌ملا یکی از نمایندگان مجلس گفت: درپی کاهش صادرات گاز ایران به ترکیه این کشور از ایران در دادگاه بین المللی شکایت کرده و ایران باید به میزان 5/2 میلیارد دلار به این کشور غرامت بدهد.

· رخی منابع می گویند وزیر خارجه سوئد با دعوت محمود سریع القلم به تهران آمده است. وی پیش از دیدار با ظریف، ابتدا با روحانی و سپس با سریع القلم دیدار و گفتگو داشته است.

· پس از شکست طرح های عربستان در منطقه به ویژه سوریه، اختلافات در خاندان آل سعود شعله ور شده است. در هفته های اخیر بسیاری از اختیارات بندر بن سلطان و سعود الفیصل گرفته شده و به عبدالعزیز بن عبدالله واگذار شده که نگاه مثبتی به جمهوری اسلامی ایران دارد.
گفته می شود فورد سفیر غیر مقیم آمریکا در دمشق در این سناریو نقش داشته و کمیته سه نفره ای مرکب از عبدالعزیز بن عبدالله، مقرن بن عبدالله و عبدالعزیز خوجه جهت پیگیری تحولات سوریه تشکیل شده است.

· کارشناسان بین المللی از حضور مقتدرانه نمایندگان بشار اسد در مذاکرات ژنو 2 شگفت زده شده اند. ریاست هیات سوری را ˈولید المعلمˈ وزیر خارجه سوریه بر عهده داشت و ˈبثینه شعبانˈ مشاور امور سیاسی و رسانه ای رییس جمهوری ، ˈفیصل المقدادˈ معاون وزیر خارجه و ˈبشار الجعفریˈ نماینده سوریه در سازمان ملل از دیگر اعضای این هیات بودند.مواضع مقتدرانه هیات اعزامی دولت سوریه به کنفرانس ˈژنو 2 ˈ که متشکل از 15 دیپلمات باتجربه بود، موجب سردرگمی و ایجاد اختلاف میان معارضه سوری و ناکامی آمریکا و کشورهای غربی و عربی در ژنو2 شد.

https://shoma-weekly.ir/uTt7nK