گفته می‌شود که...

تبلیغ وهابیت در مدارس کشور/ انتشار خاطرات محمد هاشمی/ واکنش آنجلینا جولی به اجلاس ژنو/ کمپین انتخاباتی دکتر عارف در جمع عکس های برتر تایم/ اعتراض به هزینه‌های کفن ودفن/ تدابیر امنیتی در سفرهای هاشمی/ و ...

دوبار با ایرانیها در عمان دیدار کردم
آسوشیتدپرس نوشت: باب کراکر سناتور جمهوریخواه در جلسه کمیته مناسبات خارجی سنا، از پونیت تالوار، مشاور ارشد پرزیدنت اوباما در امور خاورمیانه، خواست درباره تماس های اخیر با ایران توضیح دهد.
گزارش ها حاکی است این تماس ها در سلطان نشین عمان و نقاط دیگر در هشت ماه گذشته صورت گرفته است.
تالوار در پاسخ گفت او در تابستان 2012 و دوباره در مارس 2013 در عمان با هیات ایرانی ملاقات کرد، و افزود مذاکرات پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری گرم شد.
تالوار اظهار داشت گفت و گوها بر مساله اتمی متمرکز بود، و هیچ بحث جانبی صورت نگرفت.

تدابیر امنیتی در دانشگاه آزاد کرمان در بحبوحه یک سفر!

سفر هاشمی رفسنجانی به استان کرمان با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شده است. یکی از این حاشیه‌ها تعطیلی دانشگاه آزاد در روزهای پنجشنبه و جمعه است، البته این دانشگاه به خودی خود پایان هفته‌ها تعطیل بوده است؛ اما ساختمان این دانشگاه پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها در اختیار واحد علوم و تحقیقات استان کرمان است که هفته گذشته دانشجویان علوم و تحقیقات واحد کرمان با خبر تعطیلی هفته آینده کلاس‌هایشان، در این بحبوحه امتحانات و جلسات پایانی کلاس‌ها و برگزاری کلاس‌های جبرانی و رفع اشکال روبه‌رو شده‌اند!یکی از استادان این دانشگاه در این رابطه گفت: لزومی برای تعطیلی دانشگاه وجود ندارد، ایشان می‌توانند در بخشی از دانشگاه سخنرانی خود را انجام دهند و دانشجویان نیز بر سر کلاس‌های خود به تحصیل مشغول باشند. نگرانی دوستان ایشان را از این بابت درک نمی‌کنم. امنیتی شدن فضای دانشگاه‌ها پس از چهار سال و بعد از حوادث سال 88 برای اولین بار است که رخ می‌دهد و این اصلاً مناسب نیست.

یکی از دانشجویان نیز گفت: برای چه باید درِ کلاس‌ها و دانشکده‌ها پلمب شود؟ مگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اینهمه شخصیت به دانشگاه آزاد آمدند و در تالارهای مختلف این دانشگاه سخنرانی کردند و رفتند، مگر چه اتفاقی افتاد؟ وی گفت: خبر تعطیلی دانشگاه و امنیتی شدن فضای آن برای حضور هاشمی نه‌تنها کمکی به دانشگاه و مردم کرمان نخواهد کرد، بلکه تنها باعث افزایش اختلافات و متشنج شدن فضای دانشگاه خواهد شد.همچنین شنیده شده است دانشگاه‌ها برای حضور در سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی، فراخوان ثبت‌نام داده‌اند و دیدار او نیز همانند دیدار رئیس‌جمهور با دانشجویان، گزینشی و موردی خواهد بود.

تحریمهای جدید مخالف توافق‌نامه ژنو نیست!

خبرگزاری دولتی ایرنا در اقدامی عجیب و قابل‌تأمل، از قول یک کارشناس حقوق بین‌الملل، اقدام جدید آمریکا مبنی بر افزودن اسامی افراد و شرکت‌های جدید به فهرست تحریم‌ها علیه ایران را از نظر حقوقی، مخالف توافق‌نامه ژنو ندانست! و گفت: این اقدام نه از نظر مفاد و نه از نظر روح، نقض توافق‌نامه ژنو نیست. البته وی در ادامه و در عین حال گفت: البته یکی از قواعد حقوق بین‌الملل، اجرای حسن‌نیت توافقات و انجام مذاکره میان دولت‌ها و حفظ جو همکاری و تعادل است که بر این اساس، این انتقاد همچنان به دولت آمریکا وارد است.

واکنش آنجلینا جولی به اجلاس ژنو
آنجلینا جولی هنر پیشه آمریکایی و فرستاده ویژه کمیساریایی عالی امور پناهندگان و آوارگان سازمان ملل اظهار امیدواری کرد نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس ژنو 2 باعث پایان دادن به بحران و نزاع داخلی سوریه شود.
وی در این باره گفت: من ایمان دارم جامعه بین المللی و شرکت کنندگان در کنفرانس ژنو 2 قادر خواهند بود از ادامه یافتن این نزاع جلوگیری کنند و اجازه ندهند افراد بی گناه و بی دفاع بیشتری در داخل خاک سوریه قتل عام شوند.
آنجلینا جولی که به مناسبت گذشت 1000 روز از آغاز جنگ و درگیری های خونین بیانیه ای صادر کرده در بخشی از این بیانیه گفته است: هزار روز از جنگ داخلی سوریه می گذرد و در هریک از این هزار روز گذشته ملت سوریه رنج ها و زخم های بی شماری را تحمل کرده است.
وی در پایان گفت: ما نمی توانیم عقربه های ساعت را برای ملت سوریه به عقب باز گردانیم اما به طور حتم می توانیم از ادامه یافتن این 1000 روز جلوگیری کنیم.

آمریکایی مفقود شده در ایران جاسوس بود!

یک خبرگزاری غربی اعلام کرد: فرد آمریکایی که ادعا می‌شود در ایران مفقود شده، در اصل یکی از عاملان مخفی سازمان سیا است که به طور محرمانه برای این سازمان اطلاعات جمع‌آوری می‌کرده است!

«رابرت لوینسون» که گفته می‌شود هفت سال قبل در ایران ناپدید شده است، در مأموریتی که رسماً تأیید نشده بود، برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، اطلاعات جمع می‌کرد و زمانی که این موضوع در دولت آمریکا فاش شد یکی از جدی‌ترین رسوایی‌ها را در تاریخ سازمان جاسوسی سیا به وجود آورد. کاخ سفید پیش‌تر اعلام کرده بود که رابرت لوینسون برای امور تجاری شخصی به جزیره کیش سفر کرده بود!

آسوشیتدپرس در گزارش خود می‌نویسد: سفر تجاری برای پوشاندن اصل ماجرا بوده است و سازمان سیا مبلغ دو میلیون و پانصد هزار دلار به خانواده لوینسون پرداخت کرده تا از تشکیل پرونده در خصوص وی خودداری کنند. این رسانه آمریکایی گزارش خود را بر اساس گفت‌وگو با ده‌ها نفر از مقامات دولت‌های فعلی و پیشین آمریکا و همچنین اسناد و مدارکی که در این باره وجود دارد، تهیه کرده است.

آسوشیتدپرس می‌افزاید نخستین بار در سال ۲۰۱۰ رابطه بین سیا و لوینسون را کشف کرده و در آن زمان برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این مورد به کار خود ادامه داده است. به نوشته این خبرگزاری، سه بار از انتشار این گزارش خودداری شده است چرا که دولت آمریکا گفته بود به طور امیدوارکننده‌ای احتمال بازگرداندن او به آمریکا وجود دارد. روزنامه واشنگتن‌پست نیز گزارش مشابهی را منتشر کرده است.

«خاطرات محمد هاشمی» هم منتشر شد

خبر رسیده که مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «خاطرات محمد هاشمی» برادر اکبر هاشمی‌ رفسنجانی را منتشر کرد. به گزارش ایسنا این کتاب را مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. «حضور محمد هاشمی در قم»، «آشنایی با رهبر کبیر انقلاب اسلامی»، «مشاهده‌ وقایع تاریخ انقلاب اسلامی» در این خاطرات انعکاس یافته است.

اوباما برنده جایزه «دروغ سال»
یک وب‌سایت، جایزه «دروغ سال 2013» میلادی را به رئیس‌جمهوری آمریکا اعطا کرد. به گزارش صدای روسیه، وب‌سایت «پولیتی‌فکت» به این خاطر جایزه مذکور را به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا داد که وی به هیچ‌یک از تعهداتش عمل نکرده و آن‌ها را به حقیقت تبدیل نکرد. یکی از مهم‌ترین و خاطره‌انگیزترین تعهدات اوباما درباره قانون خدمات درمانی بود.اوباما بلافاصله پس از دریافت نامه چهار میلیون آمریکایی مبنی بر اینکه بیمه‌شان لغو شده، گفت: اگر برنامه درمانی خودتان را دوست دارید، از آن حمایت کنید. بعدا، اوباما این مسئله را رد کرد و کلماتش را تغییر داد و بیانیه دیگری صادر کرد و گفت: تا زمانی که قانون مربوط به خدمات درمانی تصویب نشود، تغییری در خدمات سلامت به‌وجود نمی‌آید.

تبلیغ وهابیت در برخی مدارس کشور

دانا: اخیراً شنیده شده، در برخی از مدارس کشور از جمله کرمانشاه تعدادی از معلمان و مسؤولان آموزشی به ترویج تفکرات وهابیت اقدام می کنند.

هاشمی: می‌خواهند توافق ژنو را بر هم بزنند

پس از شیطنت اخیر آمریکایی‌ها در تحریم جدید علیه ایران که اعتراض بسیاری را در داخل و خارج به همراه داشت(!)، یکی از پایگاه‌های اصلاح‌طلب در حرکتی تأمل برانگیز، گزیده‌ای از سخنان منتشر نشده آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با دانشجویان را به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وی منتشر کرد. این پایگاه از قول هاشمی چنین تیتر زد: «می‌خواهند توافق ژنو را بر هم بزنند» و در ادامه نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن بیان اینکه مردم نخواهند گذاشت تندروها امید به‌وجود آمده در کشور را از بین ببرند، تأکید کرد: افراطی‌ها در ایران و آمریکا یک هدف مشترک دارند: برهم زدن توافق ژنو!

تلاش حلقه بهاییان فرانسه
حلقه بهاییان فرانسه در تلاش برای طرح فیلم «گذشته» در مراسم جایزه گلدن گلوب است. این تلاش موجب شد که این فیلم به عنوان نامزد این جایزه انتخاب و معرفی شود. در رأس حلقه بهاییان فرانسه «پانته‌آ پناهی» قرار دارد که واسطه اعطای جایزه اتحادیه اروپا به سازنده فیلم گذشته است.فیلم گذشته روایتی علیه مهاجران به فرانسه است و پناهی مأموریت دارد تا فیلمسازان ایرانی را برای ساخت فیلمهای هدف علاقه اتحادیه اروپا شناسایی و بکار گیرد.
از بمب اتمی استفاده می کنیم
دمیتری راگوین در نشست دومای روسیه گفته است: «هر قدر هم که سلاح‌های غیر هسته‌ای آزمایش کنیم و بر سر موشک‌های راهبردی کلاهک‌های غیرهسته‌ای قرار دهیم، اما اگر به ما حمله کنند طبق دکترین دفاعی روسیه برای دفاع از کشور به سلاح اتمی متوسل خواهیم شد
معاون نخست وزیر روسیه افزوده است: «کشور یا گروه کشورهای متخاصم باید این واقعیت را در باره روسیه درک کنند
به گفته‌ راگوزین، این توانمندی روسیه عامل اصلی بازدارنده از هر گونه تجاوز نظامی به این کشور است.

خیال‌پردازی صهیونیست‌ها درباره «سهولت» ترور سید‌حسن نصرالله
روزنامه عبری زبان آحارونوت در گزارشی مفصل درخصوص نحوه حفاظت امنیتی از دبیرکل حزب‌الله لبنان مدعی شد، ترور سیدحسن نصرالله کار ساده‌ای است!
به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با انتشار گزارشی مفصل درباره نحوه حفاظت از سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که تصاویر شماری از نیروهای امنیتی، نوع خودروها و تعداد این خودروها که نصرالله را اخیرا در سخنرانی‌اش در ضاحیه جنوبی بیروت همراهی کردند، دریافت کرده است. این روزنامه مدعی شد، براساس تصاویر به دست آمده امکان ترور نصرالله از طریق هوایی ممکن بوده و بسیار آسان است! این گزارش و ادعاها در حالی منتشر می‌شوند که رژیم صهیونیستی بارها به‌رغم آنچه در این گزارش آمده تلاش کرده تا سیدحسن نصرالله را ترور کند اما در این اقدام خود ناکام مانده است.

کمپین انتخاباتی دکتر عارف در جمع عکس های برتر تایم
مجله آمریکایی تایم در آلبومی منتخب از بهترین عکس های سال 2013 خود عکسی را نیز از ایام انتخابات خرداد ماه سال جاری در ایران انتخاب کرده است.
این عکس در روز 10 ژوئن 2013 (20 خرداد 1392) و در جریان کمپین انتخاباتی دکتر عارف یکی از هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 در تهران گرفته شده است .

لغو یک مصوبه دولت دهم از سوی دیوان عدالت اداری

خبر دیگر این که هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه دولت دهم مبنی بر اینکه «اموال فرهنگی، تاریخی منقول زیرخاکی جزو اموال عمومی و مالکیت آن‌ها متعلق به دولت است»، را ابطال کرد. به گزارش ایسنا، این مصوبه با پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شده بود.

جوان ۲۷ ساله اتریشی وزیر خارجه شد

اعضای کابینه دولت جدید اتریش دیروز اعلام شد و در این میان جوان ۲۷ ساله اتریشی به‌عنوان وزیر خارجه تعیین شده است.
به گزارش یورو نیوز؛ روز گذشته اسامی اعضای کابینه جدید دولت اتریش اعلام شد و در بین اسامی و پست‌های این کابینه نام سباستین کورتس 27 ساله بیش از سایرین جلب توجه می‌کرد. این سیاستمدار کم‌سن و سال اتریشی از سال 2008 مسیر زندگی سیاسی خود را آغاز کرد، و از سال 2009 به عنوان مسئول اداره جوانان در حزب خلق اتریش فعالیت کرد.

مجوز محافظ شخصی

تسنیم: سرهنگ محمدکریم بیات رئیس مرکز انتظامی پلیس پیشگیری ناجا گفت: بکارگیری افرادی به عنوان محافظ شخصی و اسکورت فقط از طریق موسساتی که از سوی نیروی انتظامی مجوز دارند، امکان پذیر است.

فرجی‌دانا: تغییر رئیس دانشگاه تهران شایعه است

شنیدیم که وزیر علوم با بیان اینکه تغییر رئیس دانشگاه تهران شایعه است و تغییر رؤسای دانشگاه‌ها بدون عجله انجام می‌شود، گفت: برای تغییر رؤسای دانشگاه‌ها، هیأت‌های ارزیابی و کارشناسی به دانشگاه اعزام می‌شوند ولی برای دانشگاه تهران حتی هنوز هیأت ارزیابی نیز اعزام نشده است. به گزارش فارس، رضا فرجی دانا گفت: سعی داریم رؤسای دانشگاه‌ها که از احکامشان مدتی باقی مانده است تا انتهای مدت حکم بر سمت خود باقی بمانند و پس از آن هیأت ارزیابی به کارشناسی عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها می‌پردازد.

عضو چهار شبکه اجتماعی شدم

تسنیم: محمود واعظی وزیر ارتباطات گفت: در شروع کار، یک ساعت از وقت خود را صرف تعامل با چهار شبکه‌ مجازی می‌کنم و در آینده نزدیک عضویت خود را به یک شبکه که از استقبال بیشتری برخوردار باشد، می رسانم و آن شبکه را برای عضویت رئیس جمهور نیز پیشنهاد خواهم داد.

بازدید مسئولان قضایی ژاپن از بازداشتگاه اوین

با خبر شدیم که مسئولان قضایی ژاپن پس از نهایی شدن توافقنامه انتقال محکومان در قالب هیأتی ۱۰ نفره از بازداشتگاه اوین بازدید کردند. به گزارش فارس پس از این بازدید، طرف‌های ایرانی و ژاپنی درباره مسائل گوناگونی همچون تعداد زندانیان در اوین و دیگر زندان‌های کشور، مشکلات زندانیان در زندان، اساس و میزان طبقه‌بندی زندانیان با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

ناپدید شدن رئیس مخالفان بشار اسد
منابع رسانه ای اعلام کردند ، سرنوشت سلیم ادریس رئیس تشکیلات موسوم به ستاد ارتش آزاد سوریه نامعلوم است، چرا که یک گروه مسلح افراطی اخیرا به مقر این گروه نزدیک مرز ترکیه حمله کرد و یک انبار اسلحه را به کنترل خود درآورد.
وزارت امور خارجه آمریکا نیز از مکان استقرار ادریس ابراز بی اطلاعی می کند ولی از تماس خود با وی پس از این حمله خبر می دهد.
تعدادی از مسئولان آمریکایی به شبکه سی ان ان این کشور گفتند ، که از سرنوشت ادریس که از حمایت غرب برخوردار است ، بی اطلاعند.
مسئولان آمریکایی افزودند : شاید ادریس از سوریه خارج شده باشد .
جنیفر پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم اعلام کرد : واشنگتن که پس از تصرف مقر ارتش آزاد سوریه کمک های غیرکُشنده خود به مخالفان سوری را متوقف کرده، و با ادریس و فرماندهی ارتش آزاد سوریه برای بررسی وضعیت و اقدامات احتمالی در تماس است .

استقرار هیأتی از سازمان بازرسی در تأمین اجتماعی

دست آخر این که رئیس سازمان بازرسی کل کشور از استقرار هیأتی از این سازمان در تأمین اجتماعی خبر داد. ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا سازمان بازرسی به پرونده تأمین اجتماعی و هدایای داده شده و سایر موارد مرتبط با این پرونده ورود می‌کند، گفت: هیأتی از سازمان در تأمین اجتماعی مستقر و در حال بررسی پرونده است. وی با خودداری از اعلام جزئیات دیگر درباره این پرونده تأکید کرد که بازرسی‌ها محرمانه است و نتایج آن را به دادگاه ارائه خواهند کرد.

همجنس‌باز بود قاچاقچی هم از آب درآمد!
برخی گزارش‌های رسانه‌ای از دستگیری مجری فاسد‌الاخلاق شبکه من و تو حکایت می‌کند.به گزارش سی‌ان‌ان، رها اعتمادی به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر شده است.وی به علت قاچاق 25 کیلوگرم مواد مخدر از آمستردام به سوئد توسط پلیس هلند بازداشت شد.
پس از اینکه رها اعتمادی، مجری مشهور شبکه من و تو، به علت تعرض و آزار یک پسر بچه 11 ساله دستگیر شد، اکنون بار دیگر به اتهام قاچاق مواد مخدر در بازداشت به سر می‌برد. به گزارش کامروز به نقل از سی‌ان‌ان ریپورت، رها اعتمادی به علت قاچاق 25 کیلوگرم مواد مخدر تریاک از آمستردام به سوئد توسط پلیس هلند بازداشت شد. او در بین مرز هلند و دانمارک دستگیر شده است. پلیس هلند می‌گوید این اولین بار نیست که رها اعتمادی اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کند اما این بار او در دام پلیس گرفتار شد.
رها اعتمادی نیز گفته است: دستگیری من صحت دارد و برای آن از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود. من باهوش‌تر از این هستم و گرفتار شدن در دام پلیس هلند مانند آن است که مسابقه بوکس را به یک دختر ببازی.او در حال حاضر آزاد شده اما به زودی در هر دو کشور هلند و دانمارک محاکمه خواهد شد. گذرنامه رها اعتمادی باطل شده است و او اکنون به‌عنوان یک پناهنده جنایی محسوب می‌شود. او می‌گوید قصد دارد به جزیره‌ای برود تا زندگی آرامی را تجربه کند؛ شاید مکانی در آسیا!

ضدانقلاب فراری خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران
عباس فخرآور همواره تلاش می‌کند به هر طریقی خود را به تمام گروه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران نزدیک کند.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، با حضور در کمیسیون سیاست خارجی سنا، در برابر نمایندگان مردد کنگره از توافق موقت با ایران توضیحاتی ارائه کرد و از اعضای کنگره درخواست کرد تا اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق بیاندازند.
اما مانند روزهای پس از توافق ژنو، جان کری باز بی‌اعتنا به مفاد توافقنامه، ادعاهای ضد ایرانی خود را این بار در برابر نمایندگان کنگره تکرار کرد و با تاکید بر اینکه توافقنامه پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را متوقف می‌کند گفت:‌ این توافق پیشروی برنامه هسته‌‌ای ایران را متوقف می‌کند و برای نخستین بار در ده سال گذشته، در برخی بخش‌های خاص، آن را به عقب می‌راند. این توافق امکان نظارت و بازرسی‌های بیِ‌سابقه را ایجاد می‌کند. ما مذاکره می‌کنیم تا ببینیم آیا می‌توانیم به یک توافق جامع برسیم.
کری خطاب به نمایندگان کنگره گفت: ما از شما می‌خواهیم به مذاکره کنندگان و کارشناسانمان فرصت دهید کار خود را انجام دهند و از شما می‌خواهم وقتی ما مذاکره می‌کنیم، تحریم‌های جدید تصویب نکنید.
اما در زمان سخنرانی وزیر امورخارجه آمریکا در سنا نکته‌ای قابل تامل جلب توجه می‌کرد و آن‌ هم حضور چهره طرفدار صهیونیست‌ها یعنی فخرآور پشت سر جان کری بود.

شکایت صالحی از نادران

مهر: سید رضا صالحی امیری دومین وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت ورزش و امور جوانان از الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی شکایت کرد. صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که دلایل این شکایت و جزییات آن چیست؟ افزود: اجازه بدهید قوه قضاییه دلایل و جزییات مربوط به شکایت بنده از آقای نادران و پیگیری های انجام شده در این خصوص را اعلام کند.

نبود احساس امنیت حقوقی

ایسنا: الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در اولین اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور با بیان اینکه نبود احساس امنیت حقوقی، قضایی و قانونی در بین مردم به دلیل کمبود قوانین نیست، گفت: ما در برخی بخشها دچار تورم قوانین هستیم و در برخی مواقع نیز با قوانین موازی و مزاحم روبرو هستیم و این قوانین موازی و مزاحم را باید برطرف کرد.

سهم ایران در حوزه خزر صفر شد
در تازه ترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا اطلاعات مربوط به حجم برداشت و ذخایر همسایگان ایران از میادین نفت و گاز دریای خزر اعلام شده است.
مجموع نفت و گاز برداشت شده کشورهای همسایه ایران در هر روز در حالی به ترتیب 2350000 بشکه و465 میلیون متر مکعب اعلام شده که سهم ایران از این اعداد تنها صفر درج شده است. همچنین به دلایلی نظیر تناقض اطلاعات،ضعف اطلاعات زمین شناسی و فقدان رژیم حقوقی و نامعلوم بودن جزییات فنی میدان سردار جنگل ذخایر ایران در این میدان در آمار مقادیر سهم هیدروکربنی ایران لحاظ نشده است.

دیدار هیأت اروپایی با ستوده و پناهی

فارس: سیدمحمد یثربی مدیرکل تشریفات مجلس اعلام کرد، دیدار هیأت پارلمانی اروپا با جعفر پناهی و نسرین ستوده در محل سفارت یونان انجام شده است. وی گفت: تشریفات مجلس هیچگونه اطلاعی از اینکه چه کسی مجوز چنین دیداری را صادر کرده، ندارد و ما فقط برنامه‌های هیأت پارلمانی اروپا در سفر به تهران را تنظیم کردیم.

بازداشت جاسوس ام آی سیکس در کرمان

الف: رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج)، یک جاسوس ام آی سیکس شناسایی و دستگیر شد. دادخدا سالاری افزود: محاکمه این جاسوس در حال انجام است و متهم به جرایم خود اعتراف کرده است.

واشنگتن پست: آمریکا برای خروج از مخمصه‌های بزرگ به ایران نیاز دارد
یک روزنامه آمریکایی تأکید کرد کاخ سفید باید باور کند که ایران را از دست داده و این کشور دیگر به دامن آمریکا باز نخواهد گشت.روزنامه واشنگتن پست با مرور سردرگمی‌های آمریکا در خاورمیانه پس از یک دهه نظامی‌گری می‌نویسد: احتمالاً واژگونی رژیم پهلوی شاید در سال 1979 بود که جرقه نبرد آمریکا برای خاورمیانه بزرگ را زد. سقوط شاه برای آمریکا هزینه داشت. شاید این هزینه با از دست دادن چین، 30 سال قبل از آن برابری می‌کرد. اما امروز آمریکا با ایرانی مواجه است که باید واقعیت‌ها را در مورد آن درک کند. آمریکا باید از دست دادن ایران را بپذیرد و بداند که این کشور دیگر هیچگاه در افق آمریکا قرار نمی‌گیرد. برخی نومحافظه‌کاران آمریکایی می‌گویند تا زمانی که آمریکا، بغداد را دارد، چرا باید به تهران برود. اما عراق اینک به باتلاقی برای آمریکا تبدیل شده و شاید در ایران فرصت‌هایی برای خروج آمریکا از جنگ‌های طولانی در خاورمیانه وجود داشته باشد.این روزنامه با بیان اینکه نباید موضع اسرائیل، سیاست آمریکا را در قبال ایران تعیین کند، نوشت: خروج آمریکا از مصیبت‌ها و مخمصه‌های خاورمیانه می‌تواند از طریق ایران انجام شود. خاتمه دادن به جنگ برای خاورمیانه بزرگتر به معنی این نیست که مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خاورمیانه به یکباره از بین می‌روند. آنها مشکلاتی نیستند که آمریکا باید آنها را حل کند.

مجوز عجیب دولت برای فعالیت 2بازنشسته

در حالی که مسئولان دولتی موظفند پیش از انتصاب افراد بازنشسته در مسئولیت های اجرایی، اقدام به اخذ مجوزهای لازم از هیئت دولت برای ادامه فعالیتشان کنند، بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، مجوز تداوم فعالیت 2 مسئول مهم اما بازنشسته یکی از نهادهای اقتصادی دولت حدودا 3 ماه پس از انتصاب آنها، اخیرا توسط وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک تایید و با امضای معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

چند میلیون شاکی مرتضوی

الف: پیمان حاج محمود عطار وکیل دادگستری گفت: تمامی کسانی که حق بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می کنند، می توانند علیه سعید مرتضوی رئیس سابق این سازمان به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، خیانت در امانت و ارتشا شکایت کنند.

اعتراض به هزینه‌های کفن ودفن

شفقنا: آیت‌ا... گرامی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم نسبت به قیمت بالای قبر و کفن و دفن در کشور اعتراض کرد و از مسؤولان خواست، برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

انصراف اولیای‌ دم ستار بهشتی از پیگیری پرونده

خبر اول این که وکیل‌مدافع اولیای‌ دم ستار بهشتی گفت که موکلانش از پیگیری پرونده مرگ مشکوک فرزندشان در بازداشتگاه پلیس فتا منصرف شده‌اند. گیتی پورفاضل در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پس از این که دادگاه عمومی قتل ستار بهشتی را شبه عمد تشخیص داد به دادسرا مراجعه کردم و در آنجا گفتند که پرونده قتل عمدی بسته شده و برای پیگیری پرونده با اتهام قتل شبه عمد نیاز به شکایت مجدد اولیای دم است. وی اظهار کرد: من این موضوع را با اولیای دم ستار بهشتی درمیان گذاشتم و آن‌ها گفتند ما قصد دریافت دیه نداریم که بخواهیم برای آن شکایت کنیم.

پرونده در نوبت رسیدگی است

تسنیم: محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت از انتصاب محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران گفت: اقدامهای مقدماتی این پرونده انجام شده و همچنان در نوبت رسیدگی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری قرار دارد.

مجلس دنبال مانع‌تراشی و درست کردن مشکلات جدید است!

آنچه از بیرون از روابط مجلس و دولت مشاهده می‌شود این است که احساس می‌شود دولت تلاش بسیار دارد تا تعاملی بین مجلس و دولت ایجاد کند و حتی آنچه باعث تکدرخاطر برخی طرفداران دکتر روحانی بود گفته می‌شد که به‌دلیل منافع کشور ایرادی ندارد ولی به‌نظر می‌رسد این روند برخی نمایندگان را دچار شبهه کرده و باعث شده رفتاری از آنها سر بزند که نه دولت توجیهی برای آن دارد و نه جامعه. تلقی جامعه این است که مجلس به‌جای اینکه در وضعیت فعلی مشایعت‌کننده دولت برای حل و فصل مشکلاتی باشد که اتفاقا برخی از همان نمایندگانی که بیشتر سروصدا می‌کنند، مسبب آن هستند؛ دنبال مانع‌تراشی و درست کردن مشکلات جدید برای دولت هستند.

بیمارستان‌های دولتی ورشکسته‌اند

جهان: حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت: تعارف نداریم و به مردم دروغ نمی‌گوییم؛ بیمارستانهای دولتی ورشکسته هستند. اوضاع وزارت بهداشت به هم ریخته و سردرگم است. سلامت در هیچ یک از دولتهای قبلی اولویت نبوده و من حاضر نیستم هیچ بیمارستانی را قبل از تأمین منابع وتجهیزات افتتاح کنم.

پایان انتظار یزدیها 9 ماه پس از وقوع سیل

بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، در حالی که بیش از 250 روز از وقوع سیل مخرب و مرگبار در استان یزد می گذرد و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور از خردادماه امسال، پیشنهادهای خود برای جبران خسارت های وارده را به دولت دهم ارائه داده بود، بالاخره طی روزهای گذشته و با گذشت 9 ماه، 70 میلیارد و 275 میلیون ریال به صورت تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأمین لوازم خانگی خسارت دیدگان اختصاص یافته است.

ایتالیایی‌‌ها به‌دنبال حضور در بازار ایران
یکی از انتقادهایی که به خودروسازان فرانسوی گرفته شده است، عدم انتقال کامل دانش فنی به کشورمان است. نکته‌ای که سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع هم بر آن تاکید دارد و معتقد است که خودروسازانی که قصد حضور در ایران را دارند باید بدانند، عصر مونتاژ در ایران به پایان رسیده است: در روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آینده «اما بونینو» وزیر امورخارجه ایتالیا بعد از گذشت 10 سال به ایران سفر خواهد کرد. بنابر گزارش رسانه‌های ایتالیایی یکی از محورهای مهم دیدار او با مقامات بلندپایه کشورمان فراهم کردن زمینه حضور شرکت‌های ایتالیایی در بازار و صنعت ایران است و بخش خودرو یکی از اهداف اصلی ایتالیایی به شمار می‌رود. به گزارش خبرگزاری کرونوس ایتالیا،‌ خبرهایی به گوش می‌رسد که گروه فیات کرایسلر به‌دنبال همکاری گسترده با گروه سایپاست. مذاکراتی طی چند سال اخیر بین طرفین پیگیری می‌شده و با توافق ژنو هم اخیرا جدی‌تر شده است.

همکاری میلیاردر جنجالی با پیمان قاسم خانی

در حالی که پیش از این قرار بود بابک زنجانی، میلیاردر مشهور ایرانی هزینه تولید «شیطان شلوار لی نمی‌پوشد» به کارگردانی علی عطشانی را بدهد، اما از آنجا که رایت فیلمنامه این کار در اختیار حمید اعتباریان بود این همکاری منتفی شد، ولی همکاری مابین زنجانی-عطشانی همچنان ادامه دارد و این دو به زودی یک کمدی را تولید خواهند کرد.
هرچند عطشانی درباره روند تولید این کمدی اطلاعاتی به رسانه‌ها نداده، اما بابک زنجانی در گفت‌وگو با «صبا» با تایید ادامه همکاری با عطشانی از این نکته سخن گفته که فیلم‌نامه کار بعدی این دو را پیمان قاسم‌خانی می‌نویسد.
زنجانی می‌گوید: «این دومین همکاری من با عطشانی است و در حال حاضر هم پیمان قاسم‌خانی مشغول نگارش فیلمنامه است
زنجانی که پیش از این سرمایه‌گذاری «نقش نگار» که حضور دوباره ناصر ملک مطیعی در سینما است و البته فیلم نه چندان پرفروش «هیچ‌کجا هیچ کس» را برعهده داشته پیرامون میزان سود برآمده از فیلم دوم اظهار می‌دارد: «مشکلی نیست. ضرر نکردم. یر به یر شد

راه اندازی نخستین مدرسه حجاب در ایران

به منظور فرهنگ سازی در امر حجاب برای نخستین بار در کشور مدرسه حجاب ویژه مهدهای کودک استان یزد دایر می شود.

هدف از تاسیس چنین مدرسه ای نهادینه کردن فرهنگ حجاب از کودکی می باشد که قطعا با برنامه های جذاب و هنری نه تنها بر روی کودکان بلکه میتواند بر روی والدین آنها هم موثر باشد.

سرنوشت نامعلوم قیمت بنزین در سال 93

برخی نمایندگان از افزایش دست‌کم 38 درصدی قیمت بنزین خبر دادند.تعیین قیمت بنزین در سال 93 به یکی از گره‌های بودجه‌ای کشور تبدیل شده است و مجلس و دولت تمایلی ندارند تا گام اول را برای تعیین قیمت بنزین در سال آینده بردارند. گفت‌وگوی تهران امروز با برخی مقامات نفتی دولت و نیز اعضای کمیسیون انرژی مجلس نشان می‌دهد که دولت در انتظار مجلس نشسته است و مجلس هم در انتظار دولت. البته قرار است دولت لایحه‌ای جدید به مجلس ببرد که در این لایحه سرنوشت فاز دوم هدفمندی یارانه از جمله تعیین قیمت حامل‌های سوخت و نیز یارانه نقدی روشن شود. بررسی‌های تهران امروز نشان می‌دهد افزایش قیمت حامل‌های سوخت از جمله بنزین قطعی است و به گفته یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس دست‌کم افزایش 38 درصدی خواهد داشت منتهی مسئله این است که مسئولیت افزایش قیمت متوجه دولت یا مجلس شود. گفتنی است قیمت حامل‌های سوخت از جمله بنزین از زمان اجرای قانون هدفمندی تاکنون ثابت مانده و همین موضوع هم باعث شده قیمت واقعی بنزین حتی به کمتر از قیمتش در زمان ماقبل فاز اول هدفمندی برگردد.

اخبار کوتاه

*به گزارش پایگاه خبری الحدث نیوز، برخی منابع خبری اعلام کردند که «بندر بن‌سلطان» رئیس دستگاه امنیتی عربستان، طی توافقی محرمانه با آمریکا، قصد دارد تا با کنار زدن ملک عبدالله، پادشاه عربستان، برادر خود سلمان‌بن سلطان را به‌عنوان پادشاه جدید معرفی کند. گفتنی است سلمان بن‌سلطان مدت زیادی را در آمریکا به سر برده و روابط بسیار خوبی با مقامات آمریکایی دارد.

* به گزارش پایگاه اینترنتی «سوریا الان» ارتش سوریه طی یک عملیات پاکسازی، با حمایت یگان‌هایی از نیروهای دفاع ملی در شهرک کارگری عدرا بیست‌ودو تبعه سعودی و دو تن از فرماندهان آنان را کشت. این اقدام در پی یورش اخیر گروه‌های مسلح وابسته به جبهه النصره و جیش‌الاسلام وابسته به القاعده به این شهرک و کشته شدن پنجاه غیر‌نظامی صورت گرفت.

* نزدیک به یک سال است که فدراسیون فوتبال امارات، نام لیگ این کشور را به نام جعلی خلیج(ع ر ب ی) تغییر داده و در سایه بی‌توجهی مسئولان فوتبال ایران پایگاه فدراسیون جهانی فوتبال فیفا هم این نام را به رسمیت شناخته و در صفحه معرفی این لیگ، ‌عبارت«Arabian Gulf League» را به کار برده است. مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با چند نامه‌نگاری ساده و ارتباط‌گیری با مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال، می‌توانستند بسیار آسان‌تر بحث نام‌گذاری لیگ امارات به یک نام جعلی را حل‌وفصل کنند؛ اما متأسفانه این‌گونه نشد.

* درحالی‌که تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بار دیگر نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نیست، کلیه روزنامه‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب به این موضوع پرداختند و حتی در برخی موارد، این موضوع را آب در آسیاب اصول‌گرایان دانستند! روزنامه «قانون» به جای درس گرفتن از ذوق‌زدگی و ساده‌لوحی خود و همفکران اصلاح‌طلبش در اعتماد به آمریکا در تیتر اول نوشت: آب در آسیاب تندروها(!)

* «جان کری» در واکنش به توقف مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در وین پیش‌بینی کرد مذاکرات 1+5 با ایران طی روزهای آینده ادامه یابد. وی با نادیده گرفتن علت اصلی توقف این مذاکرات از جانب ایران که اعمال تحریم‌های جدید آمریکاست، اظهار داشت: مذاکرات با ایران به مرحله‌ای رسیده است که این کشور ضرورت رایزنی و توقف آن برای مدتی را احساس کرده است! از سوی دیگر، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، با انتقاد از تصمیم جدید کاخ سفید در اضافه کردن چند مؤسسه و نهاد ایرانی به فهرست تحریم‌های آمریکا، آن را غیر قابل قبول دانست. کاخ سفید روز پنجشنبه نام چهارده شرکت و چند شخص حقیقی خارجی و ایرانی را به فهرست سیاه تحریم‌های ایران اضافه کرد!

* المیادین عراق نوشت: «منابع خبری محلی در عراق گزارش دادند که بر اثر یک حمله تروریستی به کارمندان ایرانی شرکت نفت و گاز در استان خانقین، شانزده‌تن به شهادت رسیدند. منابع امنیتی اعلام کردند که این اشخاص در حال بازگشت به محل استراحت خود بوده‌اند که تروریست‌ها به آنان حمله کردند.»

* به نوشته روزنامه «دیلی تلگراف» ملکه الیزابت پس از آنکه افسران گارد سلطنتی انگلیس مواد غذایی مختص به وی را که در اطراف کاخ باکینگهام وجود داشت، خوردند، به‌شدت از دست آن‌ها عصبانی شد! به همین دلیل، مقا‌م‌های کاخ، با ارسال یادداشتی به افسران گارد سلطنتی، به آن‌ها هشدار دادند تا این کار را دوباره تکرار نکنند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ملکه الیزابت متوجه ناپدید شدن خوراکی‌هایش شد و فهمید افسران گاردش آن‌ها را خورده‌اند!

* فقط چند دقیقه بعد از تودیع و معارفه «وطنی» مدیر کل آموزش‌وپرورش گلستان، «ایزد» مسئول دفتر مدیر کل سابق که به محل کار خود بازگشت، متوجه شد صندلی‌اش توسط دو نفر اشغال شده است.گفته می‌شود وی دقایقی بعد از نماز ظهر و عصر همان روز، نامه پایان کار خود را گرفت و برای ادامه دوران کاریش به یکی از مدارس گرگان رفت.

*یکی از عرصه‌هایی که تندروهای مشارکتی شدیداً به‌دنبال تصاحب آن بودند و توانستند نماینده خود را بر کرسی آن بنشانند، مدیر کلی آموزش‌و پرورش استان گلستان بوده است.

* خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت) اسناد دستخطی مربوط به پرداخت‌های سعید مرتضوی به محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور سابق، شیخ الاسلام وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عباسی سرپرست این وزارتخانه را منتشر کرده است. براساس این اسناد که دیروز منتشر شده‌اند این افراد به ترتیب 50 میلیون، 100 میلیون و 150 میلیون تومان در قالب کارت هدیه دریافت کرده‌اند. خانه ملت یادآور شده این اسناد در قالب گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی به مراجع قضائی تحویل شده تا مورد بررسی قرار گیرند.
*
امام جمعه کرج در اعتراض به پوشش بد خبرنگاران مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب را ترک کرد. "خبرگزاری دانشجو" به نقل از یک منبع آگاه نوشت: صبح شنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه کتاب استانی در استان البرز بعد از قرائت قرآن، حجت الاسلام حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج در اعتراض به وضعیت حجاب و پوشش خبرنگاران و عکاسان و برخی از دست اندرکاران این نمایشگاه، مراسم را ترک کرد. به گزارش عصر ایران، وی در پاسخ به مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و برخی از دست اندرکاران نمایشگاه که درصدد متقاعد کردن وی برای حضور در نمایشگاه بودند، گفت ما موضوعاتی مانند حجاب، عفاف و امر به معروف و نهی از منکر را همیشه از تریبون‌ها و... برای مردم تشریح می‌کنیم؛ از این رو مسئولان باید اولین عمل کنندگان به این دستورات باشند.

https://shoma-weekly.ir/IaUULS