گفته می‌شود که...

تبعیت مرحوم محمدجواد رفیق‌دوست از ولایت زبانزد بود

خوش‌اخلاق بود و روحیه خوبی داشت و با عزم استوار وارد کارهای مختلف می‌شد. تبعیت او از ولایت زبانزد بود.

با درگذشت محمدجواد رفیقدوست از مبارزان و انقلابیون با سابقه و مؤسسین حزب مؤتلفه اسلامی خبرنگار ما با احمد کریمی اصفهانی عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی و از دوستان آن مرحوم گفتگو کرد که در ادامه متن آن را میخوانید.

به سوابقی از آشناییتان با مرحوم محمدجواد رفیقدوست اشارهای کنید.

متجاوز از 40 سال از دوستان نزدیک ایشان بودم. با شروع حزب جمهوری اسلامی در یک حوزه با هم بودیم. مرحوم شفیق هم مسئول حوزه بود. مدتهای زیادی تا وقتی حزب جمهوری اسلامی فعالیت میکرد در آن حوزه خدمت ایشان بودم. بعد از انحلال حزب جمهوری اسلامی دوستان مؤتلفه تصمیم گرفتند در حزب مؤتلفه اسلامی در کنار هم فعالیت کنیم. آن موقع در حوزهای بودم که مرحوم رفیقدوست هم آنجا حضور داشت. مدتی در بخش مسکن بنیاد مستضعفان با ایشان همراهی کردم. ایشان مدتها در شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی حضور داشت.

از ویژگیهای تشکیلاتی و اخلاقی بگویید.

بسیار فعال و پر کار و خوشفکر و از نظر سیاسی هوشیار و صادق در کارها بود. قلباً به نظام، جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و ولایت اعتقاد داشت. آن مرحوم به ولایت عشق میورزید و از خصوصیاتشان ولایتپذیری بود. در حمایت از ولایت پشتکار خاصی داشت. او سرباز واقعی، صادق و پا به رکاب نظام جمهوری اسلامی ، تابع ولایت فقیه ، دلسوز انقلاب و نظام بود. هر جا که نظام به ایشان احتیاج داشت او از خدمت به نظام دریغ نمیکرد و حضور داشت. خوشاخلاق بود و روحیه خوبی داشت و با عزم استوار وارد کارهای مختلف میشد. تبعیت او از ولایت زبانزد بود.

چه خصوصیتی از ایشان بیشتر در ذهنتان مانده است؟

صریحاللهجه بودنشان بیشتر در خاطرم مانده است. در باره مسائل انقلاب برایش فرد مطرح نبود. ایشان در همه جا در مقام دفاع از نظام و انقلاب برمیخاست. به نظر میرسید انسان سلامت و معتقدی نسبت به نظام بود. یادم هست خیلی از مواقع وقتی افرادی علیه نظام موضع میگرفتند ایشان جز اولین کسانی بود که به صراحت از نظام دفاع میکرد و با آنها وارد بحث میشد. ایشان نسبت به ولایت حساسیت خاصی داشت. کمتر پیش میآمد جایی در باره نظام صحبت شود و ایشان در آن جمع حضور داشته باشد و جز مدافعین نظام و انقلاب نباشد.

از مسئولیتپذیری آن مرحوم بگویید.

در کار بسیار جدی و فعال بود. وقتی در بنیاد مستضعفان با ایشان بودم ، میدیدم در خدمت زمان برایش مطرح نیست. در آن مقطع کارها شبانهروزی بود. برای اینکه اول انقلاب بود و کارها باید سامان میگرفت خیلی مواقع شب به منزل نمیرفتیم. ایشان هم همینطور بود و خیلی از شبها به منزل نمیرفت و پای کار میایستاد و خدمت میکرد. ایشان فرد بسیار ارزندهای برای نظام و انقلاب بود
https://shoma-weekly.ir/OttJVb