گفته می‌شود که...

تبریک رئیسی به دولت قطر برای برگزاری خوب جام جهانی فوتبال دستگیری باند اغتشاشگران محله نازی‌آباد زیباکلام ادعای خود را پس گرفت دستگیری سرشبکه اصلی رسانه تروریستی ایران اینترنشنال در خوی حمایت علی کریمی از جلاد مشهدی

تبریک رئیسی به دولت قطر برای برگزاری خوب جام جهانی فوتبال

رئیس جمهور با اشاره به توسعه همه جانبه روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تهران-دوحه پیگیری توافقات انجام شده تا رسیدن به نتیجه مطلوب را خواستار شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در گفتگوی تلفنی با «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر ضمن تبریک به دولت قطر بابت برگزاری خوب جام جهانی فوتبال، تلاش‌های این کشور برای رعایت ارزش‌های اسلامی را شایسته تقدیر دانست.

رئیس جمهور با اشاره به توسعه همه جانبه روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین دو کشور پیگیری توافقات انجام شده تا رسیدن به نتیجه مطلوب را خواستار شد.

«شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر نیز در این گفتگوی تلفنی روابط قطر با جمهوری اسلامی ایران را رابطه‌ای دوستانه، برادرانه و با قدمتی طولانی عنوان کرد و افزود: ما به دنبال توسعه این روابط راهبردی هستیم.

امیر قطر همچنین بر اجرایی شدن توافقات صورت گرفته میان قطر و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

دستگیری باند اغتشاشگران محله نازی‌آباد

پلیس تهران اعلام کرد: اعضا باند ۵ نفره که با اقدامات مجرمانه خود امنیت و آرامش نازی‌آباد را به مخاطره انداخته بودند با همراهی شهروندان شناسایی و دستگیر شدند.

پلیس تهران اعلام کرد: در پی ناآرامی‌های اخیر در سطح کشور و تلاش ضد انقلاب و معاندان برای ایجاد اغتشاش در محله‌های مختلف تهران، ۵ نفر از عاملان اغتشاشات محله نازی آباد که با اقدامات مجرمانه خود امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره انداخته بودند شناسایی و دستگیر شدند.

این افراد در اغتشاشات اخیر با آتش زدن سطل‌های زباله اقدام به انسداد خیابان، شعارنویسی و کشف حجاب و با جوسازی و دروغ‌پردازی و بزرگ نمایی و سیاه نمایی اقدام به مستندسازی از حوادث اخیر کرده و تصاویر خود را به منظور تشویش اذهان عمومی به شبکه‌های مجازی معاند از جمله اینترنشنال ارسال می‌کردند.

طبق اعلام پلیس تهران، از دیگر اقدامات این افراد آموزش ساخت مواد آتش‌زا و کوکتل مولوتف و تخریب اموال عمومی در بستر فضای سایبری بود.

برخی از این افراد دارای سوابق متعدد کیفری بودند که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد از طریق گروه‌های فعال در فضای مجازی (تلگرام) با یکدیگر آشنا شده‌اند و یک باند تشکیل داده‌اند.

به طور حتم دستگیری عوامل و محرکان و آمران اغتشاشات اخیر به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و افرادی که در این مدت با اعمال مجرمانه خود امنیت و آرامش مردم را به مخاطره انداخته‌اند شناسایی و دستگیر خواهند شد.

زیباکلام ادعای خود را پس گرفت

زیباکلام ادعاهای قبلی خود را پس گرفت و گفت: هیچ منبع و مأخذ موثقی پیرامون صحت و سقم آمار کشته‌شدگان ندارم.

روز گذشته صادق زیباکلام طی پیامی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد ضمن انتقاد از حسن روحانی رئیس سابق کشورمان ادعایی را مطرح کرد که این ادعا بلافاصله با واکنش دستگاه قضائی مواجه شد و زیباکلام به مرجع قضائی فراخوانده شد.

زیباکلام که مدعی کشته شدن ۴۰۰ نفر در جریان وقایع ایران شده بود صبح دیروز با مراجعه به دادسرا به توضیح در این مورد پرداخته است از اومدرک و مستند اظهاراتش خواسته شده است و حالا برای تنویر افکار عمومی عنوان کرده صحبت‌های او بر پایه آمارهای ضد انقلاب، یک سازمان به اصطلاح حقوق بشری جعلی بوده است.

زیباکلام در پست منتشر شده در اینستاگرام ضمن اذعان به نداشتن هیچ منبع و مأخذ موثق پیرامون صحت و سقم آمار کشته‌شدگان آبان ماه گفته است: لازم می‌دانم در خصوص رقم کشته‌شدگان، این توضیح را بدهم که بنده هیچ منبع و مأخذ موثقی پیرامون صحت و سقم آمار کشته‌شدگان ندارم. رقم ذکرشده در پست دیروز، صرفاً بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران در نروژ، مسموعات در فضای مجازی و گفته‌های رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور می‌بود. من خودم شخصاً هیچ علم و اطلاع موثقی از آمار کشته‌شدگان ندارم.

دستگیری سرشبکه اصلی رسانه تروریستی ایران اینترنشنال در خوی

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سرشبکه اصلی رسانه تروریستی ایران اینترنشنال با هوشیاری و تلاش پاسداران گمنام امام زمان(عج) در خوی شناسایی و دستگیر شد.

در اطلاعیه صادرشده از سوی روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: با اشراف اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سپاه شهرستان خوی، سرشبکه اصلی رسانه تروریستی ایران اینترنشنال در این شهرستان دستگیر شده است.

این اطلاعیه افزوده است: در پی ناآرامی رخ‌داده در سطح شهرستان، عامل اصلی رسانه تروریستی ایران اینترنشنال که با صدور فراخوان‌های متعدد در فضای مجازی و تحریک سایرین به اقدامات ضدامنیتی، قصد انجام خرابکاری و خدشه‌دار کردن امنیت عمومی شهرستان را داشت، در یک عملیات اطلاعاتی پیچیدهدستگیر شد.

حمایت علی کریمی از جلاد مشهدی

علی کریمی که از برد تیم ملی ایران مقابل تیم ملی ولز عصبانی بود با منتشر کردن یک استوری به مردم ایران نهیب زد که چرا مشغول شادی هستید وقتی جمهوری اسلامی قصد دارد جوان قهرمان و بی گناه مشهدی به اسم (مجید رضا رهنورد) را مثل نوید افکاری قهرمان اعدام کند!

مجید رضا رهنورد همان اغتشاشگر مشهدی است که در خیابان حر عاملی مشهد به سبک جلادهای داعش گلوی دو جوان دانشجو بسیجی را به وحشیانه ترین روش ممکن بریده و هم ویدیو لحظه جنایت او در فضا منتشر شده، هم صدها نفر شاهد این جنایت بوده اند اما علی کریمی تلاش می کند او را بی گناه! معرفی کند


حمایت‌های غرب از اتفاقات اخیر بی‌سابقه است
معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار اعضای مجمع نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریانات اخیر کشور و تلاش گسترده دشمنان برای ضربه زدن به ایران گفت: حمایت‌های غرب از اتفاقات اخیر در کشور در طول تاریخ بی‌سابقه است. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای این استان ضرورت جدی دارد، افزود: برنامه دولت برای ایجاد شهرهای پتروشیمیایی و شهرهای مولد کشاورزی می‌تواند ظرفیت‌های اشتغالزایی را در این استان افزایش دهد. در این جلسه نمایندگان مردم خوزستان به طرح نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص چالش‌های اصلی استان در خصوص آلودگی و مشکلات زیست محیطی، خشکسالی و تنش آبی، حاشیه‌نشینی، بیکاری، زیرساخت‌های آب و فاضلاب، کشاورزی، مناطق آزاد و شرکت‌های نفتی پرداختند و پیشنهاداتی برای رفع چالش‌ها و توسعه استان ارائه کردند.
خداحافظی با یارانه
۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی چقدر جدی است؟
تسنیم نوشت: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی سامانه مورد نیاز برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک را تکمیل کرده است و با توجه به اعلام دولت به‌نظر می‌رسد که با اجرای این طرح یارانه نقدی حذف و با کالابرگ جایگزین شود.
نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم

رضا نجفی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه گفت: ایران به عنوان بزرگترین قربانی استفاده سیستماتیک از سلاح‌های شیمیایی در تاریخ معاصر، عاملان و حامیان این جنایت را نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند. در طول جنگ تحمیلی، شرکت‌های آلمانی و آمریکایی به رژیم صدام تجهیزات و مواد شیمیایی پیش‌ساز ساخت سلاح‌های شیمیایی دادند و شریک جرم جنایات صدام هستند. عاملان و حامیان این جنایت جنگی باید به دست عدالت سپرده شوند.

تجارت خارجی ایران در مرز ۷۰ میلیارد دلار

سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: تجارت خارجی کشور در ۸ ماهه سال جاری با ۱۰ درصد افزایش به رقم ۶۹ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار رسید. از مجموع تجارت خارجی کشور، ۳۷ میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار به واردات و ۳۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون دلار به صادرات اختصاص داشت. کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هند و آلمان ۵ کشور عمده مبدأ واردات در ۸ ماهه سال جاری بودند.

احیای 57 واحد صنعتی در مازندران
استاندار مازندران از احیای ۵۷ واحد صنعتی غیرفعال در این استان خبر داد و گفت: سیستم پسماند ساری که ۱۲ سال فقط ۲۰ درصد پیشرفت داشته، در یک سال اخیر ۶۵ درصد پیشرفت کرده است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. در بخش آسفالت روستایی به اندازه ۸ سال دولت گذشته کار انجام شده و در بخش آبرسانی به روستاها نیز در همین مدت یک سال اخیر به اندازه دولت گذشته اقداماتی صورت گرفته است.
حتی اگر مکالمه نکنید، باید هر ماه
۲۰ هزار تومان به مخابرات بپردازید
شرکت مخابرات ایران برای هر مشترک تلفن ثابت شهر تهران، حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت ۲۰ هزار تومان با آیتمی بعنوان خدمات صوتی تلفن ثابت درج کرده که مشترک با پرداخت آن می‌تواند از ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه شهری رایگان یا ۵۹۲ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۳۱۷ دقیقه مکالمه تلفن همراه بهره‌مند شود. این مبلغ در سایر استان‌ها و شهر‌های کشور متغیر است.
.

تشییع پیکر 4 شهید مدافع حرم تازه تفحص شده در قم
پیکرهای تازه تفحص شده چهار شهید مدافع حرم روز گذشته با حضور مردم مؤمن و انقلابی قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد. به گزارش ایرنا، پیکرهای این شهدا که از تیپ‌های فاطمیون و زینبیون هستند در روزهای اخیر در مناطق عملیاتی سوریه تفحص شده‌اند.در آیین تشییع که با حضور پرشور مردم قم و شیعیان افغانستانی و پاکستانی برگزار شد، پیکر شهید مدافع حرم «سیدحسین حسینی» از شهدای مدافع حرم فاطمیون و پیکرهای شهیدان «سید محمد قیصر»، «سیدابرار حسین» و «سیدمدثر حسین» از شهدای مدافع حرم تیپ زینبیون تشییع شد.
پیکرهای مطهر این چهار شهید مدافع حرم پس از تشییع و طواف گرد مضجع نورانی حضرت معصومه(س)‌، برای تدفین به قطعه ۳۱ بهشت معصومه قم انتقال داده شد. آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌ نیز در حرم مطهر بر پیکر شهدا نماز خواند.

.

ترور و شهادت یک بسیجی در اصفهان
سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از شهادت رضا داستانی از بسیجیان فعال اصفهان در اقدام تروریستی در این شهر خبر داد. مطابق اطلاعیه سپاه استان اصفهان صبح دوشنبه «رضا داستانی» از بسیجیان فعال، شجاع و دریادل اصفهان بوده است که طی یک اقدام تروریستی در این شهر به شهادت رسید. همچنین در این اطلاعیه آمده است: «این جنایت تروریستی در حالی صورت گرفت که این رزمنده بسیجی در حال عزیمت به محل کار خود بوده است.
در بیانیه سپاه استان اصفهان همچنین تأکید شده است که شناسایی و دستگیری عوامل ترور این بسیجی شهید در دست اجراست.
گفتنی است در حادثه تروریستی قبل در اصفهان نیز که اواخر آبان‌ماه گذشته رقم خورد، دو نفر از نیروهای بسیجی و یکی از فرماندهان یگان‌های ویژه فراجا به شهادت رسیده بودند که همه عوامل ترور این شهیدان دستگیر شدند.

https://shoma-weekly.ir/XsG7Xl