گفته می‌شود که...

تا انتخابات 92-1

هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نگرفته ام. بیش از این که خودم مطرح باشم تلاش این است که اصولگرایان واقعی به میدان بیایند. وی در ادامه با پافشاری خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در انتخابات شرکت می کنید یا خیر؟، گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند تبلیغات زود هنگام نباشد.

* حجت الاسلام رضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به دیدار جبهه پیروان خط امام و رهبری با جامعه روحانیت مبارز اشاره کرد و اظهار داشت: این دیدار با کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز و با شورای مرکزی جامعه نبود و از سوی جبهه پیروان درخواست شد. اعضای جبهه پیروان مطالب و نقطهنظراتشان را درباره مسائل آینده جامعه در کمیته سیاسی جامعه روحانیت مطرح کردند و ما نیز نتیجه جلسه را به شورا گزارش خواهیم داد.
* حجت الاسلام سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درخصوص بررسی پیشنهاد عسگراولادی مبنی بر تشکیل هیئت سه گانه در جلسات جامعه مدرسین اظهار داشت: مسائل انتخابات در جلسات جامعه رصد میشود ولی این موضوع به صورت مشخص هنوز بررسی نشده اما در عین حال ارتباط با گروههای اصولگرا وجود دارد.
* رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران، گفت: همه تأثیرگذاران نظام از مردم عادی گرفته تا سطوح بالا با تن دادن به گفتوگو، تعامل و تفاهم، راه برگزاری انتخاباتی رقابتی، آزاد و مطابق قانون را هموار کنند.
 این سخنان موجی از اعتراض برخی فعالان سیاسی را در پی داشت.
* غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی و رییس ستاد کروبی در فتنه 88 در گفت وگویی با اعتماد از موضع طلبکارانه گفت: معنای اینکه اصلاحطلبها بیایند توبه کنند چیست؟ منظور این است که باید از اصلاح مملکت که خواسته همه است توبه کنند؟
وی مدعی شد: آقای احمدینژاد و مدل مملکتداری ایشان مشکل مشترک اصلاحطلبان و اصولگرایان است. هیچ کدام از این دو گروه در سابقه تاریخی خودشان قبل از سال 84 به دنبال بیبرنامه کردن کشور و هرج و مرج اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشور نبودهاند.
* خبرگزاری فارس نوشت: جمعیت ایثارگران درصدد دیدار با آیتالله مصباح است که قرار است این تشکل سیاسی روز دوشنبه 18 دی به دیدار آیتالله مصباح عضو شورای فقهی جبهه پایداری برود.
به گزارش فارس پیش از این و در انتخابات مجلس نهم، جمعیت ایثارگران عضو جبهه متحد بود که با رهبری معنوی آیتالله مهدویکنی و آیتالله یزدی فعالیتهای انتخاباتی خود را دنبال میکرد.
فارس یادآوری کرده است حسین فدایی دبیر کل این جبهه از نامزدهای شاخص انتخابات مجلس نهم بود که از راهیابی به بهارستان بازماند.
* سید احمد هاشمی نژاد فعال اصلاح طلب با اعلام اینکه هنوز نمی دانیم خاتمی به طور جد چه تصمیمی می خواهد بگیرد ، ابراز عقیده کرد: اصلاح طلبان کلا باید به یک فرد برسند.
* معاون فرهنگی سپاه اعلام کرد: آقای مشایی بنا دارد به انتخابات ورود پیدا کند هرچند به طور رسمی اعلام نکردهاند.
وی با بیان اینکه انتخابات محل رقابت است و باید همه مراقب باشند، گفت: دشمن در انتخابات خرداد 92 حتما به دنبال استفاده از این فرصت خواهد بود، اما آنها میدانند که بدون عوامل داخلی نمیتوانند اقدامی انجام دهند و سوال اساسی این است که آیا آنها باز هم از راه مسائل سیاسی وارد میشوند؟ پاسخ منفی است. این بار آنها از عرصهی اقتصادی اهداف خود را پیگیری خواهند کرد. اما به دنبال آن عوامل داخلی، اقدامات سیاسی، پشتیبانی مالی و سناریوهای رسانهای و روانی خود را نیز دنبال خواهند کرد.
مقدمفر با بیان اینکه رمز آشوب در انتخابات سال 88، تقلب بود، ادامه داد: در انتخابات آتی کلید فریب دشمن، طرح موضوع رابطه با آمریکا و انتخابات آزاد خواهد بود.
* مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری با بیان اینکه ما طرح مناسک را به آقای خاتمی و هاشمی ارائه دادیم و صحبتهایی هم در این رابطه با آنها داشتیم، افزود: آقای هاشمی که بحث وحدت ملی را مطرح میکند قصد دارد بالانسر {متعادل کنند} هر دو جریان باشد اما آقای خاتمی اصل طرح را پسندیده ولی هنوز خودش خیلی وارد نشده و ظاهرا تردیدهایی در این رابطه دارد.
* عباس عبدی عضو حزب منحله جبهه مشارکت معتقد است: پیروزی در انتخابات لزوماً مسأله اصلی اصلاحطلبان نباید باشد، مثل سال 1376 که با هدف پیروزی وارد میدان نشدند، ولی امکان پیروزی هم هست، همچنان که در سال 1376 این امکان بوجود آمد. ولی نباید از ابتدا اسب خود را برای قهرمانی زین کنند، بلکه فقط برای حضور در مسابقه و بالا بردن سطح فعالیت و مشارکت سیاسی در کشور است که وارد میدان میشوند.از حیث فرد نامزد که معرف نگاه آنان به انتخابات است، باید معمولی و معطوف به بازی و نه نتیجه آن باشد. و دوباره رویکرد سال 1388 را تجربه نکنند.
* غلامعلی حداد عادل گفت: این طور نیست که ما نامزد اصولگرایان را برای انتخابات ریاست جمهوری به این سه نفر محدود کنیم .
 وی افزود: هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نگرفته ام. بیش از این که خودم مطرح باشم تلاش این است که اصولگرایان واقعی به میدان بیایند. وی در ادامه با پافشاری خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در انتخابات شرکت می کنید یا خیر؟، گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند تبلیغات زود هنگام نباشد.
* فرید حداد عادل نیز گفت: برای فعالیت سیاسی بینیاز از فعالیت تیمی و گروهی نیستیم؛ خیلی با حزب موافق نیستم اما جامعه به تیم و گروه سیاسی نیازمند است ... لیست جامعه مداحان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران بیشترین کسانی را داشت که رای آوردند. لیستی که 5 مداح معروف تهران پای آن را امضا میکنند. پیشبینی میکنیم فتنهای که برای انتخابات 92 در نظر گرفته شده باشد قبل از انتخابات باشد به طوری که نفس برگزاری انتخابات را مختل میکند و زیر سؤال ببرد.

https://shoma-weekly.ir/aeOCzU