گفته می‌شود که...

تأیید علنی ترکیه به رابطه با رژیم صهیونیستی/ روزنامه دولت: حرف‌های احمدی‌نژاد، اقدام علیه امنیت ملی است/ مرکز پژوهش‌ها: مردم سفر زیاد رفته‌اند، ولی پول خرج نمی‌کنند/ ضدیت با اسلام به شعارهای انتخاباتی فرانسه کشیده شد/ واکنش کوثری به هک صداوسیما: کاری خواهیم کرد که منافقین از کرده خود پشیمان شوند/ اخبار جدید از سود سهام عدالت و...

روزنامه دولت: حرف‌های احمدی‌نژاد، اقدام علیه امنیت ملی است

روزنامه ایران در یادداشتی پیرامون اظهارات اخیر احمدی‌نژاد نوشت: «آقای احمدی‌نژاد مدعی شده است که به‌واسطه اطلاع دقیق، روسیه و امریکا بر سر ایران و اوکراین معامله کرده‌اند؛ به این معنا که امریکا چراغ سبز حمله روسیه به اوکراین را بدهد و از سوی دیگر، روسیه نیز مانعی بر سر حرکت امریکا به سمت ایران فراهم نکند. گرچه این ادعای آقای احمدی‌نژاد رسماً اقدام علیه امنیت ملی است اما نکته مهم‌تر این است که باید مشخص شود این دقت در اطلاعات غلط و ساختگی از کدام سمت به ایشان تزریق شده است؟ چراکه مشخصاً این ادعاها از یک‌سو در پی تخلیه فرصت‌های اقتصادی کشور در جنگ تحریمی و برهه حساس توازن سیاست خارجی است و از سوی دیگر افکار عمومی را به سمت «ترس از جنگ» هدایت می‌کند و یادآور آن جمله معروف است که «النصر بالرعب: پیروزی به‌واسطه ترساندن محقق می‌شود». سؤال دیگر اینجاست که آقای احمدی‌نژاد به دنبال تحقق منافع چه کسانی است و این پیروزی ناشی از ترساندن ملت ایران را به چه کسانی هدیه می‌دهد؟ آقای احمدی‌نژاد از کجا اطلاع دقیق می‌گیرد؟».

تأیید علنی ترکیه به رابطه با رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور ترکیه خبر داد: «رئیس رژیم تل‌آویو، در اوایل ماه میلادی فوریه به ترکیه سفر می‌کند و با این سفر مرحله جدیدی در روابط دو طرف آغاز می‌شود».
مرکز پژوهش‌ها: مردم سفر زیاد رفته‌اند، ولی پول خرج نمی‌کنند

طبق بررسی‌های آماری، با مقایسه بین هزینه متوسط سفر با تورم نقطه به نقطه مشخص می شود بین سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ کمیت گردشگری داخلی افزایش پیدا کرده اما به کیفیت آن افزوده نشده است.گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ: توزیع سفر در بین خانوارها عادلانه رخ نداده و سه برابر شدن سرانه سفر خانوارها به واسطه افزایش سفرها برای «خانوارهای سفر کرده» رخ داده است. این شکاف رفاهی موجب شده تا خانوارهای بیشتری به فکر کاهش هزینه‌های سفر باشند. بنابراین اقامت در خانه اقوام و دوستان، استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل شخصی، کاهش هزینه‌های مربوط به خرید سوغاتی و عدم استفاده از تورهای گردشگری نتیجه این وضعیت است که مانع از رخداد پیامدهای مطلوب و مورد انتظار در حوزه گردشگری داخلی شده است
افسر آمریکایی: عاملین ترور سلیمانی باید مجازات شوند

«اسکات ریتر»، بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل و افسر پیشین اطلاعات تفنگداران دریایی آمریکایی گفته است: «تمام کسانی که دستور و اقدام به این ترور کردند جنایت‌کار جنگی هستند و باید پاسخگو باشند؛ اقدام آمریکا نقض قوانین بین‌المللی و نقض قوانین جنگ بود؛ آمریکا به این خاطر سردار سلیمانی را ترور کرد که چون او به دنبال راه‌حلی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و وحدت بین شیعه و سنی بود».
منتظری: صراحتا به آقای «روحانی» گفتم تیم اقتصادی شما مناسب نیست

دادستان کل کشور گفت: رئیس جمهور وقت در زمانی که تعبیر جنگ اقتصادی و بیانات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی وجود داشت اعلام کردند من فرمانده جنگ هستم اما این فرماندهی چه قدر متناسب با جنگ اقتصادی برنامه‌ریزی کرد؟ و من به صراحت به ایشان گفتم تیم اقتصادی شما متناسب با این جنگ نیست چنان که امروز شاهد تورم، افزایش قیمت ارز و اُفت بازار سرمایه هستیم.

چرا تأکید بر حضور در دریاها داریم؟!

«حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در مراسم بدرقه هشتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش گفت: «دریا منافعی دارد و حضرت آقا زمانی که از ناوگان جنوب بازدید کردند منافع دریاها را متعلق به ملت‌ها دانست و راه این بهره‌برداری نیز اقتدار است که اگر اقتدار داشته باشیم می‌توانیم از منابع موجود در دریا برای توسعه دریا محور کشور استفاده کنیم. اگر امروز در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند و سایر دریاها حضور نیروی دریایی را می‌بینیم و امنیت برقرار می‌کنیم یعنی اقتدار دریایی داریم. برگزاری رزمایش مرکب با چین و روسیه به فرماندهی ایران، یعنی آن‌ها ایران را به‌عنوان یک قدرت دریایی به رسمیت می‌شناسند. امروز اگر ما در همایش فرماندهان حاشیه اقیانوس هند حضور داریم یعنی کشورهای دنیا ما را به‌عنوان یک قدرت دریایی قبول دارند و با این اقتدار دریایی می‌توانیم از منابع دریا استفاده کنیم. امروز باقدرت کشتی‌های تجاری و نفتی را اسکورت می‌کنیم تا به تعبیر رهبری اقتصاد کشور با این اقدامات سالم بماند».
واکنش نماینده تهران به هک شدن شبکه یک سیما

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارنامه موافق دولت در چند ماه اخیر تاکید کرد: ده ثانیه پارازیت در میان اتفاقات خوشایند این روزها هیچ است.مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:‏«وسط سفرهای استانی، قرارداد ترکمنستان، پیگیری لغو تحریم ها در وین، سفر روسیه و چین، مصوبات تسهیل کسب و کار و افزایش حقوق سربازان، حذف ضامن وام های خرد، قرارهای خدمت تهران، تحولات خوب قضایی، اعتراف به شکست فشار حداکثری و صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال؛ ده ثانیه پارازیت هیچ است.وی در انتهای توئیت خود از هشتگ مرگ بر منافق استفاده کرده است

به گزارش ایسنا، عصر روز گذشته برخی شبکه های رادیو و تلویزیونی در صداوسیما برای لحظاتی هک شدند. خبرگزاری صداوسیما در توضیح این اتفاق اعلام کرد که افراد یا گروهی ناشناس تلاش کردند تا چند شبکه صداوسیما را هک کنند و تصویر شبکه یک سیما برای لحظاتی هک شد. در میان پخش آنونس برنامه ها به مدت ده ثانیه، تصاویری از سران منافقین و صوت یکی از سخنرانی های آنها روی آنتن شبکه یک دیده و شنیده شد.
حس نوع‌دوستی در تمدن غربی

«رنه روبرت» عکاس معروف ۸۴ ساله که برای قدم زدن به مرکز پاریس رفته بود، از هوش رفت و به زمین افتاد. هیچ‌یک از پاریسی‌ها به مدت ۸ ساعت به او که در روی برف دراز کشیده بود، کمک نکردند. مونپونته، خبرنگار شبکه فرانس‌انتر گفته است: «ساعت ۹:۳۰ شب، سرانجام یک کارتن‌خواب با اورژانس تماس می‌گیرد. آمبولانس ساعت ۶:۳۰ صبح پنجشنبه می‌رسد! رنه روبرت، بیش از ۹ ساعت وسط سرما کف خیابان مچاله شده بود. او پس از انتقال به بیمارستان بر اثر سرمازدگی درگذشت».
نماینده مجلس: سفر رئیسی به روسیه آقایی دلار را در هم شکست

«محمد تقی نقد علی» نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌و‌گو با برنا در رابطه دستاوردهای سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: یکی از امتیازات و دستاوردهای سفر پربرکت و پرثمر جناب آقای رئیسی به روسیه ارتقای ارتباط با همسایگان و ارتباط با دولت‌هایی است که با نظام جمهوری اسلامی ایران تخاصم ندارند، این سفر نشان می‌دهد دولت، ارتباط با همسایگان و خصوصا عراق و روسیه و کشورهای دیگر خاورمیانه را در اولویت خود قرار داده است.نقدعلی افزود: کاملا واضح است که سفر رییس جمهور به روسیه، سفری پربار بود از این جهت که بنا شد مبادلات حول پول ملی دو کشور باشد و این گام، آقایی و انحصار دلار را در هم شکست، باید انحصار دلار را بشکنیم و این سفر دستاورد خوبی در این راستا محسوب می‌شود.وی در ادامه بیان کرد: اینکه مقرر شده تا مبادلات تجاری بین دو کشور تا سطح ۱۰ میلیارد دلار بالا برود، اقدام بسیار ارزشمندی است. با روسیه در عرصه نفتی و گازی تعاملات خوبی می‌توان داشت تا حلقه تنگ تحریم‌ها را به این واسطه بشکنیم. قطعا در عرصه کشاورزی و داد و ستد محصولات کشاورزی هم توافقات خوبی صورت گرفته که انشاءالله نتایج آن را در آینده خواهیم دید.
ضدیت با اسلام به شعارهای انتخاباتی فرانسه کشیده شد

نامزد انتخابات راست افراطی فرانسه گفته است: در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، مسلمانان را از گذاشتن نام «محمد» بر فرزندانشان ممنوع خواهد کرد و پوشیدن هرگونه لباسی که نشان‌دهنده اسلام باشد، ازجمله حجاب در اماکن عمومی ممنوع خواهد شد. چند روز پیش نیز مجلس فرانسه ممنوعیت پوشش اسلامی در بازی‌های ورزشی این کشور را تصویب کرد. این کشور در میان کشورهای اروپایی رتبه اول ضدیت با اسلام و نمادهای آن را دارد و جالب این‌که یکی از کشورهای اروپایی است که بیشترین مسلمان را نیز در خود دارد
واکنش کوثری به هک صداوسیما: کاری خواهیم کرد که منافقین از کرده خود پشیمان شوند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: منافقین عددی نیستند و صرفا ابزار دست بیگانگان هستند و از سوی آنان تأمین مالی می‌شوند.اسماعیل کوثری در گفتگو با مهر، در واکنش به هک صدا و سیما و پخش تصاویر و شعارهای سرکرده منافقین، اظهار داشت: معاندین نظام و منافقین تصور می‌کنند با این اقدامات خود می‌توانند به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند و یا آنکه باعث خوشحالی طرفداران خود شوند اما باید بدانند که با این اقدامات، نزد ملت ایران روز به روز منفورتر می‌شوند.وی با اشاره به اینکه جنایات‌ منافقین بسیار شدید و وحشی‌گری‌های آنان از جنایتکارانی چون صدام هم بدتر است، متذکر شد: در کارنامه منافقین جز خیانت و قتل عام چیزی دیده نمی‌شود. منافقین در ابتدا ادعا داشتند که طرفدار خلق هستند و به همین دلیل، نام گروه خود را سازمان مجاهدین خلق گذاشتند، اما در عمل به مردم ایران خیانت کردند، دست در دست دشمنان ایران و اسلام گذاشتند، با صدام و سردمداران کشورهای استکباری یکی و همراه شدند و اقدامات جنایتکارانه زیادی را از خود به جا گذاشتند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گروهک منافقین به دنبال آن بودند که با این اقدامات خود ملت ایران را از پا دربیاورند، اما مردم ما به علت ایستادگی و شناخت عمیقی که از این جنایتکاران و خائنان داشتند، هیچ گاه در مقابل‌شان کوتاه نیامدند. منافقین از وحشی‌گری و خرابکاری دست برنمی‌دارند و هنوز سرشان در آخور بیگانگان است و از سوی آنان تأمین مالی می‌شوند.

اینستکس‌تون خوب شد؟!

«محمد ایمانی» روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی در واکنش به مطلب سایت انتخاب نوشت: «سایت غرب‌گرا نوشته "درحالی‌که اصولگرایان، دولت ایران را از صادرات گاز به اروپا و رقابت با روس‌ها بازداشته و می‌دارند؛ آمریکا با قطر برای تأمین گاز اروپا و جایگزینی آن با روسیه وارد مذاکرات جدی شد تا در صورت قطع صادرات گاز روسیه به اروپا، گاز اروپا از طریق منابع این کشور تأمین شود". آیا اروپا اختیار دارد تا وارد مذاکرات گازی با ایران و تأمین نیاز خود شود؟ چرا واردات نفت از ایران را متوقف کرد و نخواست مانند چین، با ایران تجارت کند؟ آیا اتحادیه اروپا و تروئیکای آن، همان‌ها نیستند که وقتی‌که آمریکا تعهداتش را زیر پا گذاشت، آن‌ها هم با خباثت آمریکا برای به‌زانو درآوردن ملت ایران‌ همراهی کردند؟ طرف اروپایی با طفره از تعهدات برجامی، چند سال وقت ایران را در مذاکرات گرفت، با این وعده که کانال SPV یا اینستکس راه‌اندازی می‌کند و نکرد. آیا به یاد نمی‌آورند که اروپا برای معطل نگه‌داشتن ایران، دو سال وعده می‌داد پول نفت فروخته شده ایران به دیگر کشورها را دریافت کند و در ازای آن غذا و دارو به بفروشد، اما همان وعده مسخره را هم انجام نداد؟!».
نماینده مجلس: غربی‌ها باید تضمین بدهند

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در مذاکرات وین توافق موقت را نمی‌پذیرد و حتماً باید از طرف مقابل تضامین لازم گرفته شود.علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر درباره روند مذاکرات وین، اظهار داشت: مهم‌ترین نکته‌ای که در مذاکرات باید مورد توجه قرار گیرد، آن است که ما باید از تجارب گذشته عبرت بگیریم.وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در گذشته وجود داشت و باید از آن درس بگیریم، آن است که غربی‌ها به وعده‌های خود عمل نکردند و خلف وعده‌های زیادی داشتند.نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عین حال نیاز است که هر توافقی که انجام می‌شود، قطعی و با ضمانت ها کافی باشد و حتماً باید راستی آزمایی لازم انجام شود.کریمی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید مرعوب فضای رسانه‌ای و حاشیه‌سازی هایی که حول و حوش مذاکرات انجام می‌شود، قرار گیریم و باید در مذاکرات حقوق ملت ایران را مورد توجه قرار دهیم.نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عین حال که عزم و اراده جدی خود را برای حصول توافق در این مذاکرات به دنیا اعلام می‌کنیم، باید برای رسیدن به توافقی که دربرگیرنده منافع ملی مان باشد، جدیت و قاطعیت لازم را داشته باشیم و حتماً لازم است ضمانت های کافی را هم از طرف مقابل بگیریم تا آنان تعهدات خود را اجرایی کنند.
مرحله تصمیم‌گیری سیاسی برای احیای برجام

خبرهای منتشرشده از وین، از تعطیلی مقطعی مذاکرات و بازگشت نمایندگان کشورها به پایتخت‌هایشان حکایت دارد. اروپا این وضعیت را مرحله تصمیم‌گیری سیاسی برای رسیدن به مرحله نهایی توافق عنوان می‌کند؛ کشورهای اروپایی عضو برجام در بیانیه‌ای آورده‌اند: «در ماه ژانویه فشرده‌ترین دوره مذاکرات وین تاکنون اتفاق افتاد. همه می‌دانند که ما داریم به مرحله نهایی می‌رسیم که مستلزم اتخاذ تصمیمات سیاسی است. به همین دلیل مذاکره‌کنندگان برای مشورت به پایتخت‌ها بازمی‌گردند».
اخبار جدید از سود سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که سود سهام عدالت سال ٩٩ تا پایان امسال به حساب سهامداران پرداخت می شود،اظهار کرد: بر اساس محاسبات انجام شده، احتمالا تا پایان امسال رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان به حساب هر سهامدار پرداخت شود. حسین قربان‌زاده با تاکید بر این که جمع سود شرکت های بورسی و غیربورسی نسبت به سال ۹۸ حدود سه برابر افزایش یافته است، در خصوص باقی‌مانده سود سال ٩٨ سهام عدالت گفت: برخی از شرکت های بزرگ مانند دخانیات، مخابرات و ... سود سال های گذشته خود را به طور کامل پرداخت نکردند.

ژنرال صهیونیستی: ایران اعتباری برای آمریکا قائل نیست

«گادی آیزنکوت»، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با معاریو گفت: «ایران کشوری بسیار پیشرفته ازنظر علم و فناوری است و توانایی نظامی و پهپادی بالایی دارد. ایرانی‌ها توانستند چند سال پیش یکی از پیشرفته‌ترین پهپاد‌های آمریکایی را سرنگون کنند؛ بعد از یک سال ما شاهد پهپادهای ساخت ایران مشابه پهپاد آمریکایی بودیم. حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران دشوار است؛ زیرا آن‌ها تمام زیرساخت‌های هسته‌ای خود را در سراسر ایران پراکنده و در اعماق زمین پنهان کرده‌اند. سانتریفیوژ‌های ایران پیشرفته هستند و با درصد بالایی غنی‌سازی می‌کنند. همه نخست‌وزیران رژیم صهیونیستی معتقدند که باید مانع از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران شد؛ اما ایران غزه نیست و یک قدرت منطقه‌ای است». وی با انتقاد از رویکرد دولت آمریکا در قبال ایران، گفت که تهران هیچ‌گونه اعتباری برای واشنگتن قائل نیست؛ زیرا اطمینان دارد که آمریکا هرگز متوسل به گزینه نظامی علیه فعالیت‌های هسته‌ای آن نخواهد شد.
باهنر: از نبود چشم‌انداز بلندمدت در دولت و مجلس رنج می‌بریم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان آنکه از نبود دولت و مجلسی که چشم‌انداز بلندمدت ١٠ یا ١۵ ساله به آینده کشور داشته باشد، رنج می‌بریم، اظهار داشت: «نگاه مجلس‌ها تنها ۴ سال و نگاه دولت‌ها حداکثر به آینده کشور ٨ سال است و تنها مقام معظم رهبری در کشور هستند که نگاهی بلندمدت نسبت به آینده کشور دارند؛ چراکه دولت‌ها در ۴ سال نخست عامل اصلی مشکل را دولت پیشین می‌دانند و در ۴ سال بعد نیز به‌نوعی فعالیت می‌کنند که دولت بعد بیاید آن را خنثی کند».
ورود نفت به کانال 90 دلار

با تقویت نگرانی ها درباره عرضه و در بحبوحه افزایش تقاضا، قیمت نفت در معاملات روز جمعه به بالای 90 دلار در هر بشکه رسید. به علت تنش های ژئوپلیتیکی میان روسیه به عنوان دومین تولیدکننده نفت و یک تامین کننده اساسی گاز مایع برای اروپا با غرب بر سر اوکراین و همچنین تهدیدهای انصارا... علیه امارات که نگرانی درباره اختلال در عرضه نفت در غرب آسیا را تقویت کرد.

تجمع در مرز برای گرفتن حق آبه!

به دنبال تجمع غیرقانونی افرادی در پایانه مرزی "میلک"، معاون امنیتی وزارت کشور اعلام کرد: «موضوع حق آبه ایران از رود هیرمند، از مسیر مذاکره و گفت‌وگو با مسئولان افغانستانی در حال حل شدن است و هرگونه اقدامی خارج از این مسیر، ازجمله فراخوان و تجمعات نه‌تنها کمکی نمی‌کند، بلکه در روند تحقق این حق قانونی اخلال ایجاد خواهد کرد». دیروز تعدادی از مردم منطقه سیستان و بلوچستان با تجمع در پایانه مرزی میلک واقع در مرز ایران و افغانستان، نسبت به کوتاهی مسئولان افغانستانی در رهاسازی آب هیرمند اعتراض کرده و برخی افراد فرصت‌طلب با سوءاستفاده از این اقدام، به تعدادی از خودروهای باری مستقر در مرز خساراتی وارد کردند که با اقدام به‌موقع مأموران مرزی کشورمان، موضوع خاتمه یافت.

اخبار روزانه:
*
پولاد کیمیایی با انتشار یادداشت کوتاهی از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد.متن منتشر شده از سوی پولاد کیمیایی به صورت تلویحی حاوی این مساله است که انصراف او به خاطر حضور شهاب حسینی در هیات داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر است.پولاد کیمیایی نوشت:وقتی حقیقت آزاد نیست، آزادی حقیقت ندارد. قضاوت های بزرگ کار آدم های کوچک نیست. من پولاد کیمیایی فرزند گیتی پاشایی و مسعود کیمیایی، بازیگر سینما و کارگردان با افتخار انصراف خود را از شرکت در جشنواره فیلم فجر اعلام می کنم.
*
به‌تازگی شرکت دانش‌بنیان «ویتان فارمد» موفق شده برای اولین‌بار در ایران و غرب آسیا، انسولین‌های قلمی را در داخل کشور بومی‌سازی کند تا ایران به جمع ۵ کشور تولیدکننده انسولین آنالوگ در جهان بپیوندد. قائم‌مقام این شرکت گفته: «سالانه ۳۰۰ میلیون یورو صرف واردات انسولین می‌شود که با راه‌اندازی فاز یک، شاهد صرفه‌جویی ارزی حداقل به میزان ۳۰ درصد خواهیم بود».
*
«دهنوی» عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: «طبق مصوبه امروز کمیسیون، حداقل حقوق سربازان در سال آینده به ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید. حقوق سربازان متأهل نیز ۵ میلیون تومان خواهد شد». گفتنی است مصوبات کمیسیون تلفیق برای تبدیل‌شدن به قانون می‌بایست در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده و شورای نگهبان آن را تأیید کند.

*امام‌جمعه کرج در تریبون نماز جمعه این شهر گفت: «با توجه به فصل سرما از دوستان مصلا و کسانی که در مصلا مشغول به کار هستند، تقاضا می‌کنیم آن قسمتی که در مصلا برای کرونا در نظر گرفته ‌شده بود، به ‌صورت گرم‌خانه درآورند و در اختیار بی‌خانمان‌ها قرار دهند».

* سفیر کشورمان در عراق در حالی خبر از برگزاری قریب‌الوقوع پنجمین دور مذاکرات تهران- ریاض در بغداد می‌دهد که پای مصر هم به این مذاکرات باز شده است؛ خبرهای رسیده حاکی از آن است که در آخرین نشستی که بین ایران و عربستان انجام شده است، عربستانی‌ها موضوع روابط دیپلماتیک مصر با ایران را نیز مطرح کرده‌اند. عربستانی‌ها گفته‌اند مصر درخواست کرده است تا روابط سیاسی و اقتصادی با ایران داشته باشد.

*وبگاه آمریکایی المانیتور به نقل از تحلیلگران صهیونیست نوشت: «اسرائیلی‌ها در شوک عمیقی هستند. حمله ۱۷ ژانویه حوثی‌ها (انصارالله) به امارات، شگفت‌انگیز و جسورانه بود. جرئت و اراده حوثی‌ها، اسرائیل را نگران کرده و قدرت عالی آن‌ها در حوزه موشکی و پهپادها تهدیدی واقعی برای اسرائیل به‌شمار می‌رود. بندر ایلات و تأسیسات هسته‌ای دیمونا در بانک اهداف حوثی‌ها قرار دارد و آن‌ها توانایی عالی برای پرتاب موشک‌ و پهپاد با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و اصابت دقیق به هدف را دارند. هیچ راهی برای مصون ماندن امارات از این حملات در مدت‌زمان کوتاه وجود ندارد».
*مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از بازگشایی جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال خبر داد. سرهنگ احمد شیرانی روز گذشته گفت: جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال (رفت و برگشت) که به‌ دلیل ریزش بهمن مسدود شده بود، بازگشایی شد. وی با تشریح آخرین وضعیت جوی افزود: در برخی از محورهای استان‌های مازندران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و باران گزارش شده‌ است. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا ادامه داد: محورهای دهگلان- حسین آباد، سقز
- مریوان، ریگان- ایرانشهر و درگز- قوچان از محورهای اصلی هستند که در بارش‌های اخیر مسدود شدند.
*رئیس سازمان هواشناسی اظهار داشت: در اسفند امسال و فروردین سال آینده بارش‌های نرمال خواهیم داشت. سحر تاجبخش به تسنیم گفت: بر اساس آخرین بررسی‌های سازمان هواشناسی، شرایط بارش‌ها تا اوایل بهار به ‌صورت نرمال پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: البته طی هفته‌های پیش‌رو و تا پایان بهمن‌ماه، به ‌طور موردی در برخی مناطق از جمله سواحل دریای خزر، ‌شمال غرب و ارتفاعات زاگرس بارش خواهیم داشت اما در سایر مناطق بارش‌های کمتری پیش‌بینی می‌شود. رئیس سازمان هواشناسی گفت: با الگوهای فعلی هواشناسی برای اسفند امسال و فروردین سال 1401 بارش‌ها به سمت نرمال پیش‌بینی شده است اما چون پایان زمستان و اوایل بهار، فصل گذار است، احتمال تغییر در این پیش‌بینی‌ها وجود دارد
.

https://shoma-weekly.ir/lOUJBM