گفته می‌شود که...

به یاد امام با توصیه‌های امام/ حذف تصویر رهبر معظم انقلاب در حسینیه جماران!/ فیلتر شدن نام احمدی نژاد در پیامک ها/ آمادگی وزرای اقتصادی دولت برای مناظره با کاندیداها/ روایتی از جلسات خصوصی احمدی‌نژاد و مشایی/ برنامه‌ریزی جدید حلقه انحراف و...

به یاد امام با توصیه‌های امام
یکی از ویژگی‌های بسیار برجسته و شاخص مردان بزرگ این است که با احاطه کامل بر مسائل اساسی زمان‌ حیاتشان، توصیه‌های ماندگار و سرنوشت‌سازی برای آیندگان دارند. کسانی که بعدها پا به عرصه وجود می‌گذارند و با پی‌بردن به ارزش این توصیه‌ها به آن‌ها عمل می‌کنند، به موفقیت‌های بزرگ نائل می‌شوند و آن‌هایی هم که با بی‌اعتنایی و نخوت از کنار آن می‌گذرند، خسار‌ت‌های سنگین و بعضاً‌ جبران‌ناپذیری متحمل می‌شوند. امام خمینی(ره) از رهبران و شخصیت‌های بی‌نظیر تاریخ است که بیشترین دغدغه و نگرانی را برای دین، مردم و کشورش، پس از خود داشته است. وصیت‌نامه سرشار از روشنگری، هدایت و توصیه ایشان، شاهد آینده‌نگری و دغدغه ناتمام معظم‌له برای جمهوری اسلامی ایران است. در سالگرد رحلت آن عزیز عزت‌آفرین و روزهای سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم. به‌بهانه هر دو مناسبت و نیز برای استفاده بیشتر از سفارش‌های امام راحل‌(ره) در امر خطیر انتخابات، چند فراز از رهنمودهای هشداردهنده ایشان انتخاب و تقدیم می‌شود:
1- «از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی انسانی را در تبلیغ برای خود و کاندیداهای خویش مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد، خودداری نمایند.»
2- «این وظیفه‌ای است الهی، وظیفه‌ای است ملی، وظیفه‌‌ای است انسانی و وظیفه‌ای است که ما باید به آن عمل بکنیم، همه‌مان باید در انتخابات شرکت بکنیم.»
3- «من احتمال می‌دهم که عوامل و دست‌های ناپاکی بخواهند از رقابت‌های انتخاباتی در رسیدن به آرزوهای خود استفاده کنند و با طرح مسائل پوچ و بی‌معنا، دل‌ها را از یکدیگر جدا سازند.»
4- «وصیت من به ملت شریف آن است که در تمامی انتخابات چه انتخابات رئیس‌جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و... در صحنه باشند و اشخاصی را که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می‌شود. عدم دخالت مردم، از مراجع و علمای بزرگ تا طبقه بازاری و کشاورز و کارگر و کارمند، همه و همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می‌باشند، چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آینده و چه بسا که در بعضی مقاطع، عدم حضور و مسامحه گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است. پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و الا کار از دست همه خارج خواهد شد و این حقیقتی است که بعد از مشروطه لمس نموده‌اید و نموده‌ایم. چه علاجی بالاتر و والاتر از آن نیست که ملت سرتاسر کشور در کارهایی که محول به اوست بر طبق ضوابط اسلامی و قانون اساسی انجام دهد.»

نصایح هوشمندانه گروگان لانه جاسوسی به دولتمردانش
 «جان لیمبرت» یکی از گروگان‌های آمریکایی تسخیر لانه جاسوسی در آبان 1358 طی سرمقاله بازتاب‌یافته در پایگاه خبری «اینترپرس» با انتقاد شدید از سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در امور داخلی دیگر کشورها، از دولتمردان کشورش خواست تا با پایبندی به قوانین بین‌المللی، از تجاوز مکرر به حقوق حقه ملت ایران که همانا حق تعیین سرنوشت خود است، اجتناب کنند و از دسیسه‌چینی برای ایجاد بی‌ثباتی و اثرگذاری بر نتایج انتخابات پیش رو در ایران دست بردارند. وی با برشمردن موارد متعدد شکست‌های آمریکا در برابر ایران، خطاب به سیاست‌گذاران کاخ سفید و کنگره می‌گوید: «آزموده را آزمودن خطاست.» وی در این مطلب چنین می‌آورد: «ظاهراً برای واشنگتن که خود را در مسائل مرتبط با ایران غرق کرده، پذیرش این حقیقت ساده که انتخابات ریاست‌جمهوری 14 ژوئن یک رویداد ایرانی است که ربطی به ما ندارد، چندان آسان نیست؛ اما اگر بخواهیم این رویداد را به خود ربط دهیم، گام در راهی نهاده‌ایم که قبلاً بارها در عبور از آن با شکست مواجه شده‌ایم. به عبارت دیگر، اگر فکر کنیم می‌توانیم برنده و بازنده را در انتخابات ایران تعیین کنیم، یا در امور داخلی این کشور مداخله کنیم، به همان رویکرد بی‌حاصلی که بیش از سی سال است در پیش گرفته‌ایم، ادامه خواهیم داد. در حقیقت، ادامه روند فعلی و سیاست‌های جاری در قبال ایران، ما را در دامی خواهد انداخت که خودمان بر اساس فرضیه‌ها و تصمیمات ناآگاهانه خودمان پهن کرده‌ایم.»
اخبار و تحلیل‌ها: شاید از فردی که مدتی در ایران گروگان بوده، اظهارنظر دیگری درخصوص ایران انتظار باشد؛ اما تجربه طولانی وی و توجه به واقعیات، او را به چنین توصیه‌های منطقی واداشته که ظاهراً دولتمردان آمریکا توان درک آن را ندارند.

مصادره قالیچه های توهین آمیز در مدینه
به گزارش روزنامه عربستانی "الریاض"، وزارت بازرگانی عربستان روز یک شنبه بیش از چهار هزار و 800 قالیچه حاوی تصاویری از خانه خدا را در شهر "مدینه منوره" مصادره کرد، چرا که تصاویر توهین آمیز روی قالیچه ها کعبه را با دیوارهای آتشین نشان می داد.
این اقدام وزارت تجارت عربستان در پی آن صورت گرفت که طی مدت اخیر یک کلیپ در شبکه های اجتماعی پخش شده بود که در آن یک شهروند عربستانی نسبت به وجود قالیچه های مذکور در بازارهای "مدینه منوره و توهین آمیز بودن آن هشدار داده و از مسئولان ذیربط می خواست ضمن مصادره و از بین بردن این قالیچه ها، مسئول کارخانه تولید کننده آن را نیز که در این شهر می باشد، مجازات کنند.

حذف تصویر رهبر معظم انقلاب در حسینیه جماران!
روز گذشته میتینگ انتخاباتی حرمت شکنانه حسن روحانی با جوانان حامی وی در حسینیه جماران برگزار گردید. وب سایت حسن روحانی، گزارش تصویری از این میتینگ که دل عاشقان و دوستداران خمینی کبیر(ره) را به درد آورد، منتشر نمود. در یکی از عکس های این گزارش تصویری از حسینیه جماران، عکسی بسیار قابل تامل دیده می شود، در این عکس تصویر آقای هاشمی رفسنجانی در کنار دو تصویر حضرت امام(ره) قرار دارد و تصویر مقام معظم رهبری نیز حذف شده است.
ما (یاران امام) با توجه به اتفاقات پیش آمده و حرمت شکنی های انجام شده در حسینیه جماران و همچنین از آنجا که این برنامه با هماهنگی و حمایت سرپرست دفتر امام(ره) (آقای محمد علی انصاری) انجام شده است، بزودی مطلبی را در این خصوص منتشر خواهیم کرد.

نام «احمدی نژاد» در پیامک ها فیلتر شد
:بعضی از کاربرانی که دیروز کلید واژه «احمدی نژاد» را از طریق پیامک ارسال کردند،تایید ارسال گرفتند اما پیامک آنها به مقصد نرسید.البته این اتفاق ظاهرا در همه شماره ها نمی افتد،اما نمونه های آزمایش شده فیلتر شدن نام «احمدی نژاد» را تایید  کردند.
فیلتر شدن برخی از کلمات در مقاطع خاص مسبوق به سابقه است.برای نمونه چند ماه قبل و در اوج بحران سکه و طلا تمام کلمات مربوط به این حوزه خبری در پیامک ها فیلتر شدند.

نظر عجیب هافبک پرسپولیس درباره علی دایی!
پروویچ در گفت‌وگویی که با نشریه هات اسپورت انجام داده در مورد علی دایی، اسطوره فوتبال ایران صحبت‌هایی انجام داده است.
وی در این خصوص گفت: دایی در فوتبال ایران مانند خدا است. او هر جایی که می‌رود، مردم با اشتیاق از او استقبال می‌کنند. او در ۲ فصل اخیر سرمربی راه آهن بوده که در بیشتر زمان فصل در میانه‌های جدول بود. دلیل این امر هم نداشتن بازیکنان بزرگ در ترکیب این تیم عنوان شده است.
پروویچ افزود:‌ دایی اکنون هدایت پرسپولیس را به عهده گرفته که به نظر می‌رسد می‌تواند نتیجه‌های بسیار بهتری بگیرد. با توجه به اینکه او می‌تواند در همه جای دنیا کار کند ولی ترجیح داده با ماندن در کشور خودش، دانش و اطلاعات خود را در اختیار جوانان ایران قرار دهد. دایی همواره با تاکید داشتن روی نظم، می‌خواهد که سطح حرفه‌ای گری در فوتبال ایران را بالا ببرد.

آمادگی وزرای اقتصادی دولت برای مناظره با کاندیداها
محمد شیخان با اشاره به برخی انتقادها و ادعاهای مطرح شده درباره وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد دولت‌های نهم و دهم از سوی نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم، بر آمادگی وزرای اقتصادی دولت برای تشریح این مسائل طی مناظره‌ای با کاندیداها تاکید کرد.
وی تصریح کرد: وزرای اقتصادی دولت آمادگی دارند تا درباره موضوعات اقتصادی، با همه نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مناظره کنند.

تکذیب مسئولیت آیت‌ا... کعبی در ستاد سعید جلیلی
شنیده شد که عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر مسئولیت خود در ستاد جلیلی را تکذیب کرد. تسنیم نوشت؛ آیت‌ا... عباس کعبی خبر انتصابش به عنوان مسئول کمیته طلاب و روحانیان ستاد سعید جلیلی کاندیدای انتخابات یازدهم که از سوی برخی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده بود، را تکذیب کرد. وی در این باره گفت: خبری که در برخی از رسانه‌ها درباره انتصاب اینجانب به عنوان مسئول کمیته روحانیان و طلاب ستاد آقای جلیلی منتشر شده، به هیچ وجه صحت ندارد و تنها یک تشابه اسمی بوده است.

کمبود نان در نقده آذربایجان غربی
شنیده شد که مشکل کمبود نان در چند روز گذشته مردم برخی شهرهای آذربایجان غربی را درگیر کرده است به طوری که این موضوع در شهرستان نقده شدت بیشتری به خود گرفته و سبب گلایه مردم از وضعیت موجود شده است. فارس نوشت؛ این در حالی است که در ماه‌های گذشته در برخی از شهرستان‌های دیگر این استان از جمله اشنویه، پیرانشهر، تکاب و بوکان نیز مشکل کمبود نان گزارش شده بود که این امر لزوم توجه و نظارت بیشتر مسئولان استانی را می‌طلبید و انتظار می‌رفت با وعده‌های صورت گرفته دیگر شاهد مشکلاتی از این دست در استان نباشیم.

تابستان بهترین زمان حمله به ایران!
شنیده شد که یک روزنامه‌نگار صهیونیست با اعلام اینکه اسرائیل مجبور است دیر یا زود برای بمباران تأسیسات هسته‌‌ای ایران اقدام کند، فصل تابستان و اوایل پاییز امسال را بهترین زمان برای انجام این کار دانست. شفقنا نوشت؛ تد بلمن، وکیل بازنشسته و سردبیر فعلی روزنامه «اسرائیل پاندیت» در سرمقاله این روزنامه نوشت: «وقتی نمی‌توان به صحت و دقت اطلاعات رسیده در مورد زمان دستیابی ایران به بمب هسته‌‌ای اطمینان کامل داشت، پس چرا باید تا لحظه آخر صبر کرد؟ این حمله باید تابستان یا حداکثر اوایل پاییز امسال صورت بگیرد؛ در این موقع از سال هوا صاف و شرایط جوی مساعد است»

مدیر مسئول«قانون» مجرم شناخته شد
شنیده شد که مدیرمسئول روزنامه قانون در جلسه دادگاه مطبوعات مجرم و مستحق تخفیف شناخته شد. تسنیم نوشت؛ علی‌اکبر کسائیان دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات با بیان اینکه جلسه دادگاه مطبوعات در شعبه 78 و به ریاست قاضی مجید باقری برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه به اتهامات 3 نشریه و یک سایت رسیدگی شد. اولین پرونده مربوط به روزنامه قانون با مدیرمسئولی مهناز مظاهری بود که به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع پرونده‌ای علیه وی تشکیل شده است. در همین زمینه هیات منصفه به اتفاق آراء وی را مجرم شناخت. همچنین هیات منصفه با اکثریت آراء وی را مستحق تخفیف دانست.

روایتی از جلسات خصوصی احمدی‌نژاد و مشایی
شنیده شد که به گفته دبیر یکی از ستادهای طلاب حامی گفتمان انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا در جلسه با طلاب حامی گفتمان انقلاب خاطراتی از جلسات دو نفره احمدی نژاد و مشایی را مطرح کرد.امیر امیرگان با اشاره به جلسه‌ اعضای این ستاد با حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا و خاطراتی که در این جلسه نقل شد، گفت: کسانی که انحراف را در دولت به وجود آوردند عامل مشکلات هستند و لیدر حلقه انحراف جزو مسببان اصلی جدایی دولت و روحانیت است. فارس نوشت؛
وی افزود: به عنوان مشاور امور روحانیت رئیس جمهور تلاش زیادی انجام داده است تا برخی موضع‌گیری‌ها به وجود نیاید. وقتی احمدی‌نژاد با مشایی جلسه برگزار می‌کند حدود چهار یا پنج ساعت جلسات دو نفره ایشان طول می‌کشد و طی این مدت تمام تماس‌ها و ارتباطات لغو می‌شود؛ بر اساس اخبار و مشاهداتی که داشته‌ایم احمدی‌نژاد به شدت مورد تاثیر وی قرار دارد.

تصادف ماشین همراه سعید جلیلی
شنیده شد که شب یکشنبه یکی از ماشین‌های همراه با سعید جلیلی در مسیر بازگشت سفر انتخاباتی این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصادف کرد. ایسنا نوشت؛ در پی این حادثه که در اوایل بامداد یکشنبه شب رخ داد، یکی از سرنشینان این ماشین به بیمارستان منتقل شد و حال سه نفر دیگر از سرنشینان آن خوب است. همچنین برای خودروی حامل سعید جلیلی هیچ اتفاق نیفتاد و وی در سلامت کامل به سر برده و امروز نیز سفر انتخاباتی به جنوب استان کرمان داشت.

امام جمعه کرمان عذرخواهی کرد
شنیده شد که امام جمعه کرمان گفت: در دیداری که روز یکشنبه هفته گذشته با یکی از نامزدهای انتخاباتی داشتم، نام سردار سلیمانی و حمایتشان از قالیباف یا هر شخصیت دیگری به اشتباه از ناحیه بنده برده شد که در جلسه فرهنگ عمومی استان نیز عذرخواهی کردم. عصر ایران نوشت؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید یحیی جعفری در گفت‌وگو با ماهان‌نیوز گفت: در دیدار با این نامزد انتخاباتی توجه نداشتم که خبرنگاران و همه اقشار هستند و صرفا از جنبه صحبت شخصی با این کاندیدا حرف می‌زدم که نام شخصیتی اگر برده شده به‌دلیل فراموشی و عدم توجه از سوی بنده بوده است. چند روز قبل برخی رسانه‌ها نوشتند که امام جمعه کرمان اعلام کرده سردار قاسم سلیمانی از محمدباقر قالیباف حمایت کرده است که این خبر، واکنش سپاه را در پی داشت؛ به نحوی که سپاه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده و نخواهد کرد.

مجری صدا و سیما که سخنگو شد
شنیده شد که محمدرضا عرب سرخی به عنوان دبیرائتلاف ترنم اندیشه‌های جوان معرفی شد. وی مدیرعامل موسسه حدیث میعاد، عضو تشکل‌های بسیار و همچنین فعال سیاسی، فرهنگی، حقوقی و اجتماعی است. همچنین زهره میرسپاسی مجری معروف صداو سیما به عنوان مشاور دبیر و سخنگو، پرستو سیفی ناجی به عنوان مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی و الهام بهمن آبادی به عنوان مشاور و رئیس دفتر این ائتلاف معرفی شدند.

نقض فنی هواپیمای حامل رضایی
شنیده شد که هواپیمای حامل محسن رضایی حدود ساعت 15:50 دیروز از تهران عازم گرگان شده بود که بعد از مدتی پرواز به دلیل نقص فنی دوباره به فرودگاه مهرآباد بازگشت. صراط نوشت؛ این گزارش حاکی از آن است که مشکلی برای مسافران این پرواز ایجاد نشده و این پرواز با تاخیر در فرودگاه گرگان به زمین خواهد نشست. طبق اعلام قبلی ستاد محسن رضایی در گلستان، قرار بود استقبال از محسن رضایی ساعت 16 در فرودگاه بین‌المللی گرگان انجام شود که همچنان حامیان رضایی منتظر انجام این مراسم هستند.

دستور ویژه رییس جمهور به رحیمی درباره دریاچه ارومیه
با پیشنهاد رییس جمهور، به منظور تصمیم گیری در خصوص انتقال آب رودخانه ارس به دریاچه ارومیه، کارگروهی با مسئولیت معاون اول رییس جمهور و با عضویت وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، اقتصاد، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون برنامه ریزی رییس جمهور، معاون اجرای قانون اساسی رئیس جمهور، استاندار آذربایجان شرقی و نمایندگان استان در مجلس تشکیل و تصمیم آن به عنوان مصوبه هیئت وزیران تلقی می شود.

آغاز پروژه تولید انبوه پسته در کشورهای همسایه ایران
بر اساس گزارش های واصله به دستگاههای اقتصادی کشور، برخی کشورهای همسایه طرح کاشت دهها هزار اصله نهال پسته در اراضی مناسب را آغاز کرده اند تا انحصار این محصول را از دست ایران خارج کنند. بر اساس گزارش مذکور، یکی از کشورهای مستعمره انگلیس که از تکنولوژی و دانش مناسبی در زمینه کشاورزی برخوردار است، مجری طرح های مطالعاتی و اجرایی این پروژه شده است.

عرصه سیاست عرصه کامل و ایده‌آل نیست
صادق زیباکلام در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:نه آقای روحانی اصلاح‌طلب است و نه بنده ایشان را اصلاح‌طلب می‌دانم.وی افزود:عرصه سیاست و کنش اجتماعی یک عرصه کامل و ایده‌آل نیست. ایده‌آل من نه تنها آقای روحانی نیست بلکه حتی عارف و خود رئیس دولت اصلاحات هم نیست. ایده‌آل من واسلاو هاول، آنگ سان سوچی، مهدی بازرگان، مهاتما گاندی و نلسون ماندلاست. اما اینقدر عقلم می‌رسد که در ایران فعلی دنبال مهدی بازرگان نباشم. اگر در ایران فعلی به‌دنبال نلسون ماندلا باشم و چون در میان نامزدها نیست رای ندهم، در آن صورت با دست خودم به آقای دکتر جلیلی رای داده‌ام.

توصیه قرآنی قرائتی به نامزدهای ریاست‌جمهوری
حجت‌الاسلام محسن قرائتی خطاب به نامزدهای ریاست‌جمهوری گفت: قرآن در 4 مورد به اقامه دعوت کرده است؛ اقامه نماز، اقامه دین، اقامه عدالت و اقامه قرآن، که اگر قرآن را به پا داریم بدانید وضع اقتصادی نیز درست می‌شود همانطور که خداوند وعده داده است.به گزارش مهر وی افزود: تمام صحبت‌هایی که در مورد سازندگی، گفت‌وگوی تمدن‌ها، عدالت‌اجتماعی، سبک زندگی و... گفته می‌شود در واقع حرف تازه‌ای نیست چرا که همه اینها در قرآن و روایات و نهج‌البلاغه وجود دارد. ما باید به قرآن بازگردیم و بازگشت به قرآن نهضت می‌خواهد. باید از درون بسوزیم تا قرآن جایگاه اصلی خود را در زندگی ما پیدا کند.

اطلاعیه انتخاباتی دفتر سیدمحمد خاتمی
دفتر سیدمحمد خاتمی با انتشار اطلاعیه‌ای خبرهای منتسب به برخی اعضای ستادهای نامزدهای انتخابات که در برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بازتاب یافته را خلاف واقع دانست.به گزارش جهان نیوز،در این اطلاعیه آمده است که ایشان تا به حال در مورد هیچ یک از نامزدهای کنونی، چه در محافل خصوصی و چه عمومی نفیا و اثباتا نظری نداده‌اند. در آینده نیز به موقع نظریات ایشان به صورت صریح از طریق سایت رسمی ایشان به اطلاع همگان خواهد رسید

هشدار فرمانده ناجا
جهان: سردار احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا در مورد حادثه ای که در هنگام سخنرانی یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری رخ دادگفت: نامزدها نباید پیرو فتنه‌88 باشند.
جامعه مدرسین حمایت نمی‌کند
ایسنا: آیت‌ا...‌سیداحمد خاتمی عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه، قم گفت: جامعه مدرسین در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از هیچ داوطلبی حمایت نمی‌کند.
وزارت تحریم بی‌خیال نمی‌شود
قدس آنلاین: وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاستهای ضد ایرانی خود تحریمهایی را علیه شرکت هواپیمایی اوکراینی بوکووینا و خطوط هوایی اوکراین و دریای مدیترانه و همچنین شرکت هواپیمایی قرقیزستانی قرقیز ترانس آویا به دلیل همکاری با ایران اعمال کرد.
توضیحات فرمانده ناجا درباره حوادث سخنرانی یکی از نامزدها
سردار «اسماعیل احمدی‌مقدم» درباره تمهیدات پلیس برای برخورد با کارناوال‌های انتخاباتی، گفت: این مراسم در آستانه حماسه بزرگ سیاسی و انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری بوده و یک فرصت است؛ فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) راهنمای خوبی برای انتخاب فرد اصلح است بنابراین تمامی زائران صرفنظر از تفکرات سیاسی و سلایق به کاندیداها، دل در گرو امام‌خمینی(ره) دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، فرمانده ناجا گفت: در صورتی که فردی بخواهد از ظرفیت مراسم ارتحال امام، برای کارناوال، لشکرکشی و تبلیغات انتخاباتی استفاده کند و مراسم را تحت‌الشعاع قرار دهد، پلیس ممانعت می‌کند، لذا پیشگیری‌های لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.
احمدی‌مقدم درباره کنترل فضای مجازی در آستانه انتخابات، گفت: فضای مجازی در کنترل و مراقبت است و اینگونه نیست که افراد در این فضا آزاد باشند که بتوانند توهین، شایعه‌پراکنی و تخریب کنند؛ اگر جرمی در این فضا رخ دهد، نیروی انتظامی با دستور قضایی این مسئله را پیگیری می‌کند.
این مقام ارشد انتظامی همچنین در مورد حادثه سخنرانی یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری در حسینیه جماران، گفت: یکی از تعهدات کاندیدا این است که نباید پیرو فتنه 88 باشند و شاید این مسئله نیز ربطی به نامزد ریاست‌جمهوری نداشته، اما ممکن است افرادی بخواهند از این فضا سوءاستفاده کرده و اهداف فردی را دنبال کنند.ستادهای انتخاباتی، در این مواقع باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند؛ اگر قادر به انجام این مهم نبودند، طبیعی است نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل کرده و با افرادی که رفتار ضدانقلابی داشته باشند، برابر قانون برخورد می‌کند.

فتوای عجیب مفتی بحرینی
جهان: شیخ «جاسم السعیدی» مفتی سرشناس وهابی بحرین در فتوایی عجیب گفت: اگر هدف بر‌طرف کردن کمبود بودجه و ناتوانی اقتصادی بحرین باشد، فروش مشروبات الکلی و تجارت جنسی به اندازه مورد نیاز، البته با اجازه حاکم، جایز است!

قرضاوی مغزش را قرض داده
عصرایران: شیخ یوسف قرضاوی یکی از روحانیون وهابی در اقدامی تفرقه‌انگیز از مسلمانان خواسته به بهانه جهاد برای جنگیدن با دولت مرکزی سوریه به این کشور بروند.

برنامه‌ریزی جدید حلقه انحراف
فاطر: پس از احراز نشدن صلاحیت نامزد اصلی حلقه انحراف و شکست پروژه برای انتخابات ریاست‌جمهوری، برخی اخبار از تلاش این حلقه برای ایجاد درگیری و حاشیه در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) حکایت دارد.

فتوای وهابی‌ها علیه شیعیان بازگشت به دوران جاهلی است
 هر روز بر تعداد مخالفان وهابیت در عربستان افزوده می‌شود. یک نویسنده دیگر عربستانی نیز با انتشار مقاله ای، فتوای وهابی‌ها علیه شیعیان را جهالت و بازگشت به دوران جاهلی دانست. عثمان عبدالله در این مقاله نوشت: مفتیانی مانند سعدالدریهم، محمد العریفی و امثال آنها با فتواهای ضدانسانی و ضداخلاقی خود، آبروی اسلام را می‌برند.
 سعدالدریهم، تروریست‌های سلفی را به کشتار زنان و کودکان شیعه در عراق تشویق کرده بود. محمدالعریفی نیز به صدور فتواهای خرافاتی مشهور است. هفته گذشته، سخنگوی وزارت امور خارجه سوئیس گفت: دولت سوئیس دستور جدید ممنوع‌الورود بودن مفتی سعودی "محمدالعریفی" به کشور سوئیس و همه اعضای اتحادیه اروپا را به مدت 5 سال صادر کرده است.

چرا وزیر بحرینی" رژیم صهیونیستی "را تروریست نمی داند؟
 عبدالرؤوف الشایب، سخنگوی انقلابیون 14 فوریه با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه بحرین علیه دبیرکل حزب‌الله لبنان، تأکید کرد: رژیم بحرین مانند رژیمهای عربستان سعودی و قطر، بخشی از رژیم صهیونیستی است. وی گفت: وزیر بحرینی به همین دلیل رژیم صهیونیستی را تروریست توصیف نمی‌کند.

تغییر نام مسجد "فاطمه الزهرا(س)" به مسجدالرحمه در جده
مسئولان شهر جده، نام مسجد "فاطمه الزهرا(س)" این شهر را به مسجدالرحمه تغییر دادند. مسؤولان شهری جده، نام مسجد فاطمه الزهرا(س) را با این بهانه واهی و داستان ساختگی که "فاطمه" نام مادر تاجر سازنده این مسجد است و گذاردن نام اشخاص بر مساجد حرام است"، به "مسجدالرحمه" تغییر داده‌اند!
اما اهالی منطقه می‌گویند نام این مسجد به نام مبارک حضرت زهرا(س) مزین شده بود، و نه مادر بانی آن. همچنین یک روزنامه سعودی مدعی شد: پس از آنکه حجاج درگذشته ایرانی در این مسجد مدفون شده اند، این مسجد به محلی برای زیارت و عبادت ایرانیان و شیعیان تبدیل شده بود(!!) که با این تدبیر مسؤولان جده، جلوی این کار گرفته می‌شود!

صدا و سیما نترسد
خبرآنلاین: علی مطهری در خصوص مناظره برگزار شده میان نامزدهای ریاست‌جمهوری گفت: صدا و سیما پس از مناظرات سال‌88 از برگزاری مناظره به صورت طبیعی هراس دارد، ولی این هراس موجه نیست، چون داوطلبی با ویژگی آقای احمدی‌نژاد در میان آنها وجود ندارد.

اخبار کوتاه      
 * «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه و جنگ‌طلب آمریکا از ایالت «آریزونا» که به‌تازگی در سفری محرمانه به سوریه با شورشیان مستقر در این کشور دیدار داشته است، در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» با نادیده گرفتن کمک‌های مالی و تسلیحاتی غرب و از جمله واشنگتن به تروریست‌های وارداتی به سوریه و مقدمه‌چینی برای مداخله نظامی در آن، اعلام کرد که در طول یک و یا دو سال گذشته حرف این بوده است که اسد نهایتاً شکست خواهد خورد؛ اما این حرف دیگر قطعیت ندارد. وی افزود: رفتن اسد به سود منافع راهبردی آمریکا است و این امر به ایران ضربه می‌زند و روابط ایران با حزب‌الله را قطع می‌کند.
*  وب‌گاه اینترنتی «حسن روحانی» گزارشی تصویری از نشست انتخاباتی وی با جوانان حامی‌اش که به‌تازگی در حسینیه جماران برگزار شد و حواشی زیادی نیز داشت، منتشر کرده است که در یکی از عکس‌های این گزارش، عکسی بسیار قابل‌تأمل دیده می‌شود. در این عکس، تصویر آقای هاشمی رفسنجانی در کنار دو تصویر حضرت امام(ره) قرار دارد و تصویر مقام معظم رهبری نیز حذف شده است.
  «رجب طیب اردوغان» که از آغاز اعتراض‌ها در ترکیه تأکید کرده که هیچ اهمیتی به معترضان نمی‌دهد، در آخرین سخنان خود، مردم معترض به دولت خود را سارق خواند. اردوغان پیش از این هم معترضان در میدان تقسیم را «افراطی» نامیده و تأکید کرده بود که نیروهای امنیتی این میدان را ترک نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهند که «افراطی‌ها» در آنجا هرکاری که بخواهند، انجام دهند. برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی و پلیس با مردم معترض، تاکنون چند کشته و حدود هزار مجروح و صدها دستگیری داشته است.
  بر اساس یک نظرسنجی که از سوی مؤسسه «اوپینیوم» انجام گرفته هفتادوهشت درصد مردم انگلیس معتقدند که ارتش کشورشان پس از مشارکت در جنگ‌های عراق و افغانستان ضعیف شده است و تنها کمتر از بیست‌وپنج درصد آن‌ها معتقدند که دولت لندن باید از شورشیان فعال در سوریه حمایت تسلیحاتی کند. این در حالی است که اتحادیه اروپا به‌تازگی ممنوعیت ارسال اسلحه برای تروریست‌های مسلح فعال در سوریه را لغو کرده است.
*  شبکه خبری فرانسوی «فرانس 24» با بازتاب مناظره اخیر هشت نامزد ریاست‌جمهوری ایران در رسانه ملی، به محترمانه بودن جو حاکم بر مناظره و رعایت «اخلاق‌مداری» از جانب هر یک از نامزدها اذعان کرد و نوشت: «نامزدهای ریاست‌جمهوری در جریان برگزاری مناظره از یکدیگر انتقاد می‌کردند؛ اما مرز این انتقادها حفظ شد و به توهین به یکدیگر کشیده نشد.»
*  سعید جلیلی در پاسخ به این پرسش که آیا شما با جریان دولت انتساب و ارتباط دارید یا خیر؟ اظهار داشت: بنده دیروز در صفحه اول روزنامه ایران مشاهده کردم که مدعی شده است از قول برادر بنده که در دور اول انتخابات ۸۴ به احمدی‌نژاد رأی نداده‌ایم؛ باید بگویم که این‌طور نبوده است. گفتنی است وحید جلیلی برادر سعید جلیلی طبق آنچه در برخی رسانه‌ها منتشر شده، گفته بود: برادرم سعید جلیلی در سال 84 در مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری به احمدی‌نژاد رأی نداده بود.
  طبق آخرین نظرسنجی صورت‌گرفته از سوی برخی مراکز معتبر در پنج شهرستان استان خوزستان مثل؛ اهواز، اندیمشک، رامهرمز، گتوند و  هویزه تاکنون اصول‌گرایان در صدر انتخاب مردم  این استان برای تکیه بر صندلی ریاست‌جمهوری قرار دارند. همچنین با توجه به این نظرسنجی، میزان مشارکت در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری در استان خوزستان بیش از 70 درصد پیش‌بینی شده است.

https://shoma-weekly.ir/BPNu43