گفته می‌شود که...

به سوخت‌گیری هوایی دل خوش نکنید زلزله فرق داره کجا باشه! غرش از دل کوه درگیری بلاگر براندازی با بلاگر شکم رونمایی از 2 ماهواره بومی دست رد اژدها به سینه آمریکا ابلاغ قانون پیوستن ایران به سازمان شانگهای رعایت نکردن قانون حجاب در مراکز بهداشتی دولتی و خصوصی تخلف است پرونده ۷۵ درصد دانشجویان در خصوص حوادث اخیر پس از گرفتن تعهد مختومه شد فاز 100 درصد ایرانی پارس جنوبی در آستانه بهره‌برداری اقدام عجیب سوئدی‌ها در برگزاری دادگاه حمید نوری بدون حضور متهم و مترجم

به سوخت‌گیری هوایی دل خوش نکنید

سرلشکر باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: موقعیت رژیم صهیونیستی تا کشور ما فاصله دارد و سران این رژیم به سوخت‌گیری هواپیماها در آسمان دل بسته‌اند که این بهترین فرصت برای هدف قرار دادن هواپیماهای آنهاست. اگر پایگاهی از یک کشور در هر کجای جهان برای تهاجم به جمهوری اسلامی ایران استفاده شود علاوه بر رژیم صهیونیستی، آن پایگاهی که مبدأ حرکت رژیم صهیونیستی است، نیز مورد تهاجم سنگین قرار خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد امریکا با صدور این معافیت تلاش دارد تا مانع مرگ برجام شود و زمینه را برای احیای آن از بین نبرد.

زلزله فرق داره کجا باشه!

مقایسه پست‌های تهمینه میلانی در مورد زلزله خوی و ترکیه در شبکه‌های اجتماعی داغ شده است. تصویری که از زلزله خوی گذاشته شده، مربوط به افغانستان است و فیک محسوب می‌شود در عین حال «مظلومیت» و «بی‌پناهی » مردم را به مخاطب القا می‌کند اما تصویری که از زلزله ترکیه گذاشته، «همدلی» و «حضور» نیروهای امدادی را روایت می‌کند. آیا موضوع زلزله که امری طبیعی و غیرارادی در حکمرانی است، شایسته است که محل عوام‌فریبی و سیاسی‌بازی باشد؟ بهتر نیست خانم سلبریتی با مردم کشور خودش هم مانند مردم دیگر کشورها همدل باشد نه دروغگو! این امر منحصر به نیروهای غرب‌گرا نیست بلکه کل غرب با آن درگیر است. با وجود رخ دادن زلزله در ترکیه و سوریه، اما سوریه به‌ دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا و متحدان غربی‌اش، امکان دریافت کمک‌های بشردوستانه را ندارد. موضوعی که از نقشه پرواز هواپیماها بر فراز این کشور هم مشهود است. به طوری که ترکیه در حال دریافت کمک‌های بین‌المللی گسترده‌ای است، سوریه فقط از ایران و دو سه کشور دیگر کمک دریافت کرده است. حال باید از مدعیان حقوق بشر پرسید که اگر به‌ جای کودکان خردسال سوری که زیر خروارها سنگ و خاک در حال مرگ تدریجی هستند و هیچ رسانه‌ای برای حمایت و طلب کمک از جامعه جهانی ندارند، کودکان اوکراینی به چنین وضعی دچار شده بودند، آیا باز هم چنین سکوتی به جان‌شان می‌افتاد یا اینکه پرچم اوکراین حتی در تصاویر پخش زنده مسابقات فوتبال لالیگا هم حک می‌شد؟!

غرش از دل کوه

پایگاه هوایی راه‌کنشی عقاب ۴۴ ارتش که روز گذشته رونمایی و رسانه‌ای شد قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد. این پایگاه با در اختیار داشتن اماکنی چون آلرت، پست فرماندهی، آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و... این قابلیت را دارد تا انواع جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام مأموریت‌های محوله پذیرا باشند. این پایگاه بزرگ زیرزمینی، قابلیت پذیرش و به کارگیری عملیاتی جنگنده‌های جدید نیروی هو ایی ارتش را نیز خواهد داشت. گفتنی است عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که طی سال‌های گذشته متناسب با نیاز عملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث شده است. احداث این پایگاه‌ها در نقاط مختلف متناسب با نیازها و با ضریب ایمنی بالا با توجه به طراحی و استقرار در زیر کوه‌ها قابلیت اجرای عملیات غافل‌گیرانه هوایی را از مکان و زمان دور از انتظار دشمنان فراهم می‌کند. این پایگاه‌ها با نگهداری جنگنده‌ها در مکان‌های امن و تجهیز آنها به سامانه‌های جنگ الکترونیک، بمب‌ها و موشک‌ها از جمله یاسین، قائم و آصف امکان عملیات دورایستا و افزایش برد راهبردی برای اهداف دوردست را فراهم کرده است.

درگیری بلاگر براندازی با بلاگر شکم

اینستاگرام علی کریمی با انتشار کاریکاتوری به یک بلاگر غذایی طعنه نفهمی زده است. در واکنش اما سلبریتی غذا و شکم یادآوری کرده وقتی برای «اسپانسرینگ علی کریمی یک واحد ۱۲۰ متری» به قول خودش «اوکی» کرده او «دوست نداشته» و تقاضای واحد ۳۲۰ متری کرده.

رونمایی از 2 ماهواره بومی

روز گذشته ماهواره‌های «طلوع ۳» و «ناهید ۲» به عنوان دستاوردهایی از صنعت فضایی کشور پس از پایان طراحی و ساخت، رونمایی شدند. ماهواره طلوع 3 ماهواره‌ای سنجشی است که با سفارش سازمان فضایی ایران در شرکت صنایع مخابراتی ایران (صا ایران) ساخته شده و با وزن 150 کیلوگرم سنگین‌ترین ماهواره ساخته‌شده در کشور تلقی می‌شود و با دقت تصویربرداری 5 متر سیاه‌وسفید و 10 متر رنگی در مدار 500 کیلومتری زمین قرار می‌گیرد. بیش از 80 درصد تجهیزات و زیرسامانه‌های این ماهواره بومی است و با بهره‌گیری از زیرسامانه‌های پیشرانش فضایی بومی، دارای قابلیت اصلاح و مانور مداری در فضاست.ماهواره ناهید 2 هم که به‌ سفارش سازمان فضایی ایران و در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده، ماهواره‌ای مخابراتی و از سری ماهواره‌های راهبردی دستیابی به ماهواره‌های مخابراتی زمین‌آهنگ است که مسیر دستیابی به ارتباطات مخابرات فضاپایه را برای کشور فراهم کرده است. این ماهواره با طول عمر حداقل 2 سال در ارتفاع مداری 500 کیلومتری از زمین قرار خواهد گرفت و مأموریت‌های متعدد مخابراتی همچون ارتباط تلفنی همزمان و ذخیره و ارسال داده‌های امن را انجام خواهد داد. «طلوع 3» و «ناهید۲» تمام آزمایش‌های خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و آماده پرتاب‌ هستند.

دست رد اژدها به سینه آمریکا

سخنگوی پنتاگون گفت: بلافاصله بعد از سرنگونی بالن چین، وزارت دفاع از چین درخواست تماس تلفنی امن بین وزیر دفاع آمریکا و وزیر دفاع چین را داشت. متأسفانه طرف چینی درخواست ما برای این تماس تلفنی را رد کرد.

ابلاغ قانون پیوستن ایران به سازمان شانگهای

رئیس جمهور قانون پیوستن ایران به سازمان شانگهای را ابلاغ کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی، «قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای» را که در جلسه علنی ۴ بهمن ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۵ بهمن به تأیید شورای نگهبان رسیده برای اجرا به وزارت امور خارجه ابلاغ کرد. جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۵ عضو ناظر سازمان همکاری شانگهای بود. درخواست کشورمان برای عضویت رسمی و کامل در این سازمان نیز پس از ۱۶ سال، در اولین حضور آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، در بیست و یکمین نشست سران در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان، در شهریور ۱۴۰۰ به تأیید هشت عضو سازمان همکاری شانگهای رسید و ایران نهمین عضو این سازمان مهم منطقه‌ای شد.

رعایت نکردن قانون حجاب در مراکز بهداشتی دولتی و خصوصی تخلف است

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفت: موضوع رعایت حجاب به مراکز دولتی ابلاغ شده و رعایت نکردن قانون حجاب تخلف است. در اعتباربخشی مراکز خصوصی موضوع فرهنگ نیز در نظر گرفته شده و اگر مرکز خصوصی مسائل فرهنگی از جمله حجاب را رعایت نکنند، امتیاز لازم برای اعتباربخشی را کسب نخواهند کرد و ممکن است بیمارستان تایید نشود. او که با فارس گفت و گو می کرد، افزود: از سویی در بیمارستان‌های دولتی نیز بیمارستان‌ها موظف شده‌اند که قانون انطباق رعایت شود و خدمات خانم‌ها تا جای ممکن توسط خانم‌ها ارایه شود. در موضوع سونوگرافی نیز باید سونوگرافی خانم‌ها توسط خانم‌ها انجام شود. در برخی موارد اعلام می‌شود که به اندازه رادیولوژیست ندا ریم که ما درخواست داریم به زنان پزشک عمومی و متخصص زنان آموزش کوتاه مدت داده شود. ما به تعداد دستگاه‌های رادیولوژی متخصص زن نداریم که از مشکلات این حوزه است که با تربیت و آموزش حل خواهد شد. امروز دستیاران خانم نیز خوب عمل می‌کنند و می‌توانند در برطرف شدن این مشکل کمک کنند.

پرونده ۷۵ درصد دانشجویان در خصوص حوادث اخیر پس از گرفتن تعهد مختومه شد

رئیس دانشگاه شریف در ایمیلی که خطاب به اساتید و دانشجویان ارسال کرده، از مختومه شدن ۷۵ درصد پرونده‌های انضباطی دانشجویان در وقایع پاییز ۱۴۰۱ خبر داد؛ بنابراین، با توجه به اینکه تعداد پرونده‌های کمیته انضباطی حدود ۳۰۰ پرونده اعلام شده بود، از قرار معلوم بیش از ۲۳۰ مورد آن‌ها مختومه خواهد شد و وضعیت سایر آن‌ها هم پس از بررسی در مراحل بعدی تعیین خواهد شد.

فاز 100 درصد ایرانی پارس جنوبی در آستانه بهره‌برداری

امید قالیباف با اشاره به سرمایه‌گذاری 5.2 میلیارد دلاری در پارس جنوبی گفت: فاز ۱۴ پارس جنوبی با طراحی، ساخت و اجرای ۱۰۰ درصد ایرانی توسط شرکت‌های تابع وزارت صمت آماده بهره‌برداری شد. وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این فاز روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۲۹۰۰ تن LPG, گوگرد به میزان ۴۰۰ تن، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی و سالانه یک میلیون تن اتان برای خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می‌شود. مشاور وزیر صمت افزود: ارزش افزوده محصولات فاز ۱۴ روزانه ۱۵ میلیون دلار است که با بهره‌برداری رسمی از این فاز در اواخر بهمن یا اوایل اسفند نصیب کشور می‌شود. قالیباف بیان داشت: طراحی و مهندسی، نصب و اجرا و راه‌اندازی فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی ۱۰۰ درصد ایرانی و با محوریت شرکت‌های تابع وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است که در مقایسه با داخلی‌سازی ۴۲ درصدی در فازهای ۴ و ۵ این میدان رشد توانمندی داخلی را نشان می‌دهد.

اقدام عجیب سوئدی‌ها در برگزاری دادگاه حمید نوری بدون حضور متهم و مترجم

هشتمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید نوری در حالی برگزار شد که کارشکنیهای سوئد همچنان ادامه دارد و بخش نخست این جلسه بدون حضور حمید نوری و مترجم برگزار شد.

«عطیه نوری» فرزند حمید نوری، در مصاحبه با پایگاه رسانه‌ای قوه‌قضائیه، ضمن ارائه توضیحاتی درباره هشتمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری و کارشکنیهای مجدد و بهانههای واهی سوئد گفت: (دیروز) صبح ساعت ۹ به وقت محلی، دادگاه تجدید نظر شروع شد؛ موضوع جالب اینکه وقتی ما وارد دادگاه شدیم پدرم در دادگاه حضور نداشت، تلاش کردیم گوشی ترجمه را بگیریم اما به ما گفتند باید صبر کنید چرا که هنوز سیستم ترجمه وصل نشده است. به گفته فرزند حمید نوری، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه از زمان دادگاه به همین منوال و بدون ارائه ترجمه به زبان فارسی سپری شد. وی اظهار کرد: مگر می‌شود یک دادگاه برای ایرانی‌ها برگزار شود آن هم به زبان سوئدی اما ترجمه فارسی در این دادگاه وجود نداشته باشد، همچنین متهم نیز در آن جلسه حضور نداشته باشد؛ این دادگاه چگونه حق و حقیقت و عدالت را مشخص خواهد کرد؟ عطیه نوری، ادامه داد زمانی که وی از وکلای سوئدی حمید نوری درباره علت حضور نداشتن پدرش در دادگاه پرسیده این پاسخ را دریافت می‌کند که امروز سیستم حمل‌و‌نقل بین بازداشتگاه و دادگاه مختل شده است.

https://shoma-weekly.ir/CJBWjm