گفته می‌شود که...

بستری شدن جمعیت یک شهر در یک روز کرونایی/وعده پژمانفر برای ایجاد ۱۰ میلیون شغل پایدار با طرح صیانت/ورزشکار لبنانی هم به نماینده رژیم صهیونیستی نه گفت/نمکی به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت/ضرر ۱۳۵ میلیاردی یک شرکت فولاد از قطعی برق/درخواست نظارت همگانی اژه‌ای در فضای مجازی و ...

بستری شدن جمعیت یک شهر در یک روز کرونایی

«حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت با اعلام نگرانی از افزایش شیوع به کرونا و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور گفت: «در شماری از استان‌ها عدم پایبندی به پروتکل‌ها بیش از ۷۰ درصد است. در تهران، قم و البرز بیش از ۶۷ درصد مردم در اماکن عمومی ماسک نمی‌زنند. شمار بستری‌ها به اندازه جمعیت یک شهر متوسط است. ایران باید با توجه به‌شدت و سرعت انتقال کرونا، اقدامات جدی‌تری صورت دهد».
من فقط علی برکت‌الله می‌گفتم

رئیس‌جمهور روحانی در آخرین جلسه هیئت دولت گفت: «افتتاح‌های دولت، خاری بود در چشم آن‌هایی که علیه ایران توطئه‌ها را طراحی کردند. من فقط گوینده بودم و علی‌برکت‌الله می‌گفتم، کار اصلی را کارگران و مهندسان انجام دادند».

عدم اعتماد به غرب؛ تأکید چند دهه رهبر معظم انقلاب

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در نماهنگ «عبرت آیندگان»، بخش‌هایی از بیانات سال ۱۳۹۱ رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تجربه‌ی اعتماد به آمریکا را برای نخستین بار منتشر کرده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دهه‌های گذشته همواره استدلال‌هایی برای بی‌اعتمادی به غرب و ضررهای مذاکره با آمریکا- جز در بعضی مسائل مشخص- بیان کرده‌اند که طرفداران مذاکره با آمریکا جوابی برای این استدلال‌ها نداشته‌اند. ایشان در دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در فروردین سال ۱۳۹۱ با اشاره به سابقه این بحث با آقای هاشمی رفسنجانی گفتند: «با خود ایشان جلسات متعددی صحبت کردم؛ صدای آقای هاشمی ضبط است در شورای عالی امنیت ملی که گفتند فلانی در این زمینه استدلال‌هایی دارد که ما جواب آن استدلال‌ها را نداریم».

وعده پژمانفر برای ایجاد ۱۰ میلیون شغل پایدار با طرح صیانت

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی ۱۰ میلیون اشتغال پایدار در فضای مجازی ایجاد خواهد کردر.نصرالله پژمان‌فر نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و طراح طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در گفتگو با مهر گفت: در صورت اجرای این طرح ۱۰ میلیون اشتغال امن و پایدار ایجاد خواهد شد.نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار شغل در فضای مجازی وجود دارد که پایدار نیست اما در صورت اجرای طرح صیانت این اشتغال پایدار خواهد شد.رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمات اینترنت در ایران بسیار بی‌کیفیت است، اظهار داشت: در صورت اجرای طرح صیانت کیفیت خدمات اینترنت افزایش خواهد یافت.وی با اشاره به کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی گفت: در حال حاضر مشکلات زیادی به خاطر ناامنی در فضای مجازی وجود دارد. هکرها صفحات شخصی مردم را هک می‌کنند و کلاهبرداران در فضای مجازی جولان می‌دهند.وی تصریح کرد: پرونده‌های زیادی در این خصوص در دستگاه قضایی وجود دارد، چون هویت افراد در فضای مجازی مشخص نیست اقدامات خلاف قانون انجام می‌شود، با اجرای طرح صیانت، هویت افراد علنی خواهد شد و اینگونه جرم‌ها کاهش خواهد یافت.

حربه جدید غرب برای فشار بر ایران!

به گزارش روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مدعی شد که هدف قرار دادن کشتی مِرسِر استریت در سواحل عمان از سوی ایران انجام شده است. بنت مدعی شد: «شواهد اطلاعاتی آن موجود است و ما از جامعه جهانی انتظار داریم تا برای حکومت ایران روشن سازد که اشتباه بزرگی مرتکب شده است».نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه این ادعاها، در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت: «ما می‌دانیم که چگونه در هر موردی به روش خودمان به ایران پیام بفرستیم».در ادامه، این اتهام‌زنی بی‌اساس از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تکرار شد؛ آنتونی بلینکن گفت: «بر اساس بررسی اطلاعات موجود مطمئن هستیم ایران با استفاده از پهپادهای انفجاری حمله به کشتی اسرائیلی را اجرا کرده است. ما با شرکای خود برای بررسی اقدامات بعدی همکاری می‌کنیم و با دولت‌های منطقه و خارج از منطقه در خصوص پاسخ مقتضی مشورت می‌کنیم». وزیر خارجه انگلیس که رسانه‌های کشورش برای اولین بار خبر آتش گرفتن کشتی صهیونیستی در دریای عمان را مخابره کرده بودند، مدعی شد: «حمله به کشتی اسرائیلی در عمان، عمدی، هدفمند و نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط ایران بوده است. ایران باید چنین حملاتی را متوقف کرده و در تطابق با قوانین بین‌المللی اجازه دریانوردی آزادانه را بدهد». دیروز خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم کردن این نوع ادعاهای بی‌اساس از سوی صهیونیست‌ها، گفت: «آن‌ها باید بدانند با این فرافکنی‌ها دردی از دردهایشان دوا نمی‌شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می‌کند». وی تأکید کرد: «ایران لحظه‌ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی‌کند».
واکنش ذوالنوری به احتمال حضور عراقچی در تیم مذاکرات دولت رئیسی

ذالنوری در مورد اینکه تا چه اندازه احتمال دارد از تیم مذاکره کننده فعلی در تیم مذاکره کننده دولت آقای رئیسی استفاده شود گفت: اگر تیم مذاکره کننده فعلی این ظرفیت را داشت تا الان باید منافع ملی را محقق می کرد. اینکه بپرسیم آیا این تیم می تواند منافع را محقق کند، باید بگویم خیر. در واقع اگر این تیم کفایت لازم را داشت، نتیجه آن کفایت را باید مردم استفاده می کردند؛ اما این به معنی آن نیست که تیم مذاکره کننده دولت جدید از اطلاعات، تجارب، دستاوردها و پشت پرده هایی که تیم مذاکره کننده دولت آقای روحانی دارد استفاده نکند و آنها را کنار بگذارد، بلکه از آنها استفاده می کند. اگر تیم مذاکره کننده قبلی بضاعت و امکانات و توانمندی هایی دارند با توجه به نگاه بازی که دولت رییسی دارد، قطعا از توانمندی آنها استفاده می کند.
اعتراف عربستان به شکست آمریکا در برابر ایران

کارشناس شبکه دولتی ۲۴ سعودی با هدف افزایش ایران هراسی در منطقه، در گزارشی به حقایقی از توان جمهوری اسلامی در مقابله با منافع منطقه‌ای آمریکا پرداخت. این رسانه گفته است: «اکنون آمریکا در حال افول و عقب‌نشینی است. این کشوری که آقای خامنه‌ای آن را رهبری می‌کند، توانسته آمریکا را به چالش بکشد و در این کار پیروز شده‌اند، مانند بمباران عین‌الأسد. آمریکا در مقابل این تهدید، تمکین کردهاست و در حال عقب‌نشینی از منطقه است و از آن چیزی که می‌ترسیدیم امروز اتفاق افتاده است».
ادعای نفتالی بنت علیه ایران درباره حمله به کشتی اسرائیلی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعاهایی را درباره دست داشتن ایران در هدف قرار گرفتن یک کشتی اسرائیلی در سواحل دریای عمان مطرح کرد.به گزارش روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مدعی شد که هدف قرار دادن کشتی مِرسِر استریت در سواحل عمان از سوی ایران انجام شده است و اسرائیل به آن پاسخ خواهد داد.بنت مدعی شد: کاملا مشخص است،ایران کسی است که به این کشتی حمله کرده است. شواهد اطلاعاتی آن موجود است و ما از جامعه جهانی انتظار داریم تا برای حکومت ایران روشن سازد که اشتباه بزرگی مرتکب شده است.نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه این ادعاها در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت: ما می دانیم که چگونه در هر موردی به روش خودمان به ایران پیام بفرستیم.او ادامه داد: رفتار زورگویانه ایران نه تنها برای اسرائیل خطرناک است، بلکه به منافع جهانی، آزادی دریانوردی و تجارت بین المللی آسیب می زند.
ورزشکار لبنانی هم به نماینده رژیم صهیونیستی نه گفت

«عبدالله منیاتو» رزمی‌کار لبنانی پس از آنکه قرعه مبارزه در برابر ورزشکاری از رژیم صهیونیستی به نامش در آمد، برای پرهیز از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی در مسابقات جهانی هنرهای رزمی بلغارستان از مسابقه انصراف داد.
اعتراف یک نماینده به استفاده از تلگرام

حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در مجلس یازدهم گفت: اگر در زمان فیلتر تلگرام شبکه های داخلی با اقبالی مواجه نشدند، به این علت بود که بودجه نداشتند و ضعیف بودند. مثلاً خود من پایگاه خبری ام را به سروش و ایتا انتقال دادم ولی چون بیش از ۲۰۰-۳۰۰ فالور نداشتم مجبور شدم تلگرام را احیا کنم.

هشدار پایگاه خبری آمریکایی از عواقب فشارها بر ایران

به گزارش پایگاه خبری هیل، دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در اثنای وقفه ایجادشده در مذاکرات هسته‌ای در وین، فشارها بر ایران را افزایش دهد اما محاسبات داخلی در تهران، ارزیابی در این زمینه را دشوار کرده است. هیل در ادامه گزارش داد: «ظاهراً گزینه‌هایی که روی میز آمریکا قرار دارد شامل تشدید محدودیت‌های صادرات نفت ایران و وضع تحریم‌های جدید بر برنامه‌های موشکی و پهپادی این کشور می‌شود؛ اما این اقدامات احتمالاً تنش‌ها را در بحبوحه تلاش‌های چندین ماهه برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تشدید خواهد کرد. رابرت آینهورن عضو ارشد اندیشکده بروکینگز در زمینه کنترل تسلیحات و عدم اشاعه معتقد است که تهران و واشنگتن احتمالاً پس از برگزاری مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب ایران، به مذاکرات وین بازمی‌گردند اما به‌طورقطع با اختلافات اساسی مواجه خواهند بود. وی دراین‌باره گفته است؛ ازسرگیری مذاکرات قطعی است اما مشخص نیست که آیا رایزنی‌ها بی‌دردسر و مانع ادامه خواهد یافت یا خیر. رئیس و همچنین اغلب مقامات ایرانی به‌روشنی مشخص کرده‌اند که حتی اگر برجام بازگردانده شود، آن‌ها هیچ منفعتی در مذاکرات بر سر موضوعات دیگر ندارند».
انتخابات شورای شهر
۱۰ شهر باطل اعلام شد

هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور پس از بررسی شکایت واصله از هیئت‌های عالی استان‌ها و با توجه به اسناد و مدارک تخلفات انتخاباتی، انتخابات رودهن، بومهن، پردیس، قرچک، باقرشهر، کهریزک، گرمدره، ماهدشت، بهارستان اصفهان و کامیاران را باطل کرد.
ضرر
۱۳۵ میلیاردی یک شرکت فولاد از قطعی برق

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: به دلیل قطع شدن برق کارخانه، ۴۰ هزار تن از برنامه تولید عقب مانده‌ایم. بهرنگ اهدایی با اشاره به این که توقف تولید در کارخانه، تاکنون باعث ضرر ۱۳۵ میلیارد تومانی شده است، افزود: آخرین روز تولید در شرکت به ۱۵ تیر باز می‌گردد و این توقف تولید موجب شد که حدود ۴۰ هزار تن از برنامه تولید عقب بمانیم.
نمکی به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت

وزیر بهداشت با گزارش مکتوب وضعیت کادر بهداشت و درمان کشور در پیک پنجم کرونا، پیشنهاد داد: «تمام امکانات کشور برای مقابله جدی با پدیده ویرانگر کرونا به صحنه بیایند؛ چراکه هر لحظه تصمیم‌گیری با تأخیر موجب بروز فاجعه وسیع و آوار آن بر کشور خواهد شد و شاید تعطیلی 2 هفته‌ای جدی و ایستادگی و به‌کارگیری نیروهای انتظامی و نظامی و برخورد با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل‌توجهی، از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد».
زمان معرفی کابینه ابراهیم رییسی به مجلس

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان اعلام لیست وزرای پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی و روند بررسی‌های مجلس، گفت: آنچه ما شنیده‌ایم، اینطور است که آقای رئیسی تصمیم دارند در همان روز که مراسم تحلیف برگزار می‌شود، اسامی وزرای پیشنهادی‌شان را به همراه کلیاتی از برنامه‌ و خط و مشی دولت به مجلس ارائه دهند.اگر چنین اتفاقی رقم بخورد یعنی معرفی کابینه به مجلس در روز تحلیف انجام شود، می‌توان گفت که تا قبل از فرارسیدن تاسوعا و عاشورا کابینه مشخص خواهد شد. اما اگر آقای رئیسی تصمیم داشته باشند از مهلت دو هفته‌ای که براساس قانون دارد، استفاده کنند این مساله به بعد از تاسوعا و عاشورا موکول خواهد شد

درخواست نظارت همگانی اژه‌ای در فضای مجازی

صفحه ejeii_org در اینستاگرام، آپارات و روبیکا ضمن انتشار ویدئوی اظهارات حجت‌الاسلام اژه‌ای در انتقاد به برخی روند‌های قضایی، از مخاطبین برای نظارت همگانی بر روند‌های قضایی کمک خواست. متن این فراخوان مجازی بدین شرح است: «از مخاطبین عزیز، فعالین فضای مجازی و مردم شریف دعوت می‌شود به‌منظور بسط و گسترش ارتباط دوسویه میان رئیس قوه قضاییه و مردم، درصورتی‌که موارد مشابهی از نادیده گرفته شدن حقوق افراد در طولانی شدن غیرمعمول روند دادرسی و رسیدگی به یک پرونده را مطلع هستند، مستندات را به‌صورت دقیق در بخش پیام خصوصی (دایرکت) صفحه ejeii_org ارسال کنند. رسیدگی مورد به مورد به این پرونده‌ها جزو دغدغه‌های رئیس قوه قضائیه و مدیران دستگاه قضایی می‌باشد و موارد ارسال‌شده به Ejeii_org نیز به‌سرعت و دقت موردبررسی قرار خواهد گرفت».

‌اخبار روزانه:
*
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه مساله تبادل بانکی است، اظهار کرد: در راستای ضروریات تجاری ۲ کشور، نیازمند بانک مشترک هستیم که کار این بخش به مرحله نهایی رسیده است. عباس گلرو، در برنامه «بدون خط‌خوردگی» روابط ایران و سوریه را روابطی استراتژیک و درهم‌تنیده توصیف کرد و گفت: این روابط در سطح سیاسی و امنیتی بسیار عالی و خوب است، اما در حوزه روابط اقتصادی وضعیت چندان مطلوب نیست. وی با تأکید بر اینکه سطح روابط اقتصادی باید به اندازه روابط استراتژیک سیاسی ارتقا پیدا کند، اظهار کرد: آقای قالیباف با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و همتای خود یعنی رئیس مجلس خلق سوریه و نخست‌وزیر این کشور دیدار داشت. همچنین وزیر خارجه سوریه نیز به محل ملاقات رئیس مجلس ایران آمد و با قالیباف ملاقات کرد. نایب‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در همکاری‌های اقتصادی ۲ کشور ایران و سوریه مساله تبادل بانکی است، اظهار کرد: در راستای ضروریات تجاری ۲ کشور، نیازمند بانک مشترک هستیم که کار این بخش به مرحله نهایی رسیده است.

*وبگاه آمریکایی وابسته به کنگره گزارش کرد دولت بایدن قصد دارد در دوران فعلی توقف مذاکرات «وین»، فشار‌ها به ایران را تشدید کند تا این کشور را وادار به بازگشت به تعهدات برجامی کند. پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در دوران توقف مذاکرات هسته‌ای در «وین» در تلاش است فشار‌ها به جمهوری اسلامی ایران را با هدف وادار کردن تهران به بازگشت به تعهدات برجامی تشدید کند. طبق این گزارش، گزینه‌هایی که برای تشدید فشار به جمهوری اسلامی روی میز ایالات‌متحده قرار دارد، ظاهرا شامل تشدید محدودیت‌های صادرات نفت ایران و همچنین وضع تحریم‌های جدید بر برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران می‌شود. با این حال، وبگاه هیل گزارش کرده است سیاست دولت بایدن برای افزایش فشار‌ها به جمهوری اسلامی ایران به امید بازگرداندن تهران به تعهدات برجامی، احتمالا تنش‌ها را در بحبوحه تلاش‌های چندین ماهه برای احیای برجام تشدید خواهد کرد.

*هر چند قیمت سیمان طی روز‌های گذشته به پاکتی ۱۱۰ هزار تومان هم رسید، اما معاون وزیر صمت از کاهش قیمت در بازار و عرضه آن به قیمت ۴۰ هزار تومان خبر داد.
*تنها چند روز به پایان دولت دوازدهم باقی مانده است، اما هنوز تکلیف حدود
۲۲۵۰ خودروی باقی مانده در گمرک مشخص نیست؛ وزیر کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار تعیین تکلیف این خودرو‌ها شده است.
*بررسی‌های میدانی از تهران نشان می‌دهد ودیعه‌های درخواستی موجران برای واحد‌های مصرفی به حداقل
۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. نگاهی به برخی فایل‌های اجاره مسکن رسیده از مشاوران املاک در مناطق پرتقاضای تهران نشان می‌دهد که مثلاً در منطقه ستارخان موجران تقاضای ودیعه مسکن ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی برای رهن کامل واحد‌های ۶۰ تا ۷۵ متری می‌کنند. در صورت کاهش رقم ودیعه به ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، اجاره بهای ماهیانه ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان نیز در قرارداد ذکر می‌شود. همچنین در مناطق ارزان‌تر در جنوب و جنوب شرق تهران رهن کامل به ۲۰۰ میلیون تومان یا ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۲ میلیون تومان اجاره ماهیانه رسیده و مستأجران می‌توانند واحد‌های نوسازتر و با امکانات اقامتی بیشتر را در برخی مناطق میانی و جنوبی پایتخت با قیمت‌های ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه پیدا کنند.
*دست آخر اینکه، راب مک ایر در پیامی که در صفحه رسمی اینستاگرام سفارت انگلیس در ایران منتشر شده، از پایان مأموریتش در ایران خبر داد و از مردم ایران تشکر کرد
.
به گزارش خبرآنلاین وی در این پیام نوشت: من می‌خواهم از همه ایرانیانی که ملاقات کردم برای مهمان‌نوازی و مهربانی‌شان در معرفی غنا، فرهنگ و سنت‌های ایرانی به من و خانواده‌ام تشکر کنم. دیدن طبیعت، حیات وحش در گلستان یا شهر کویری یزد، بودن در کنار بقیه در حافظیه در روز بزرگداشت حافظ، یا دیدن کوه‌های باشکوه البرز، یا آشنایی با هنر شگفت‌انگیز، معماری، سینما، و صنایع دستی این کشور را فراموش نمی‌کنم. مک ایر افزوده است: با وجود فراز و نشیب‌ها و تنش‌های بین‌المللی من با مقامات زیادی برخورد داشتم که به دنبال برنامه‌ای سازنده هستند و مانند من به ارزش احترام متقابل اعتقاد دارند.

https://shoma-weekly.ir/iqXo6S